پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

"سگ" برای درمان دست شکسته اش به"اورژانس"رفت

​درشهر«رامهُرمز»یک حیوان وحشی(بُز)​برای درمان شکستگی شاخش پیش دکتردامپزشک رفت آذر ۱۳۹۹  درادامه خواهیددید.

درشهر باشت،«سگی» برای درمان دست شکسته اش  به «اورژانس» رفت.

«سید محمد تقی پور» تکنیسین اورژانس شهرباشت که کار مداوای سگ را انجام داد، در خصوص جزئیات این ماجرای عجیب گفت:

عصر شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ با همکارم  «صادق آسان» در پایگاه جاده‌ای اورژانس «دوراهی باشت» شیف بودیم که یک سگ لنگ لنگان از درب پایگاه وارد شد و جلوی ما دراز کشید و دست خود را بالا آورد .

که پس از بررسی وضعیتش متوجه شدیم که «دست سگ شکسته و خونریزی دارد» ،بلافاصله وسایل امدادی از جمله سرم را از داخل آمبولانس در آوردیم و با شستشوی دست سگ اقدام به مداوا و پانسمان کردیم.

  سپس سگ را به بیرون از پایگاه هدایت کردیم که هر کار کردیم بیرون نرفت و تنها دنبال خودم می‌آمد، تا اینکه مقداری نان و آب به سگ دادیم و بعدش از پایگاه بیرون رفت و پشت پایگاه دراز کشید.

ماجرای عجیب پناه بردن یک سگ به اورژانس جاده‌ای باشت + فیلم
این تکنیسین اورژانس شهر باشت افزود: برای ما عجیب بود که این سگ چطور به اورژانس پناه آورد و هنگام انجام اقدامات درمانی تکان هم نمی‌خورد و آرام بود.

«جهانبخش وحدت نژاد» ، رئیس اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از اقدام این تکنیسین اورژانس به خبرنگار ایسنا گفت: این حرکت تکنیسین پایگاه اورژانس جاده ای باشت تحسین برانگیز است.

گفتنی است که سید محمد تقی زاده ۳۷ ساله و دارای ۱۳ سال سابقه خدمت، تکنیسین پایگاه اورژانس جاده ای دوراهی باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد است./منبع مصاحبه باایسنا۱۹ اردی‌بهشت ۱۴۰۰

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:باشت کجاست؟

شهر«باشت» دارای  ۳۰هزارجمعیت با مساحتی بالغ بر۲۹۸۰ کیلومتر مربع در قسمت جنوب شرقی استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

«باشت»شهری از توابع گچساران است.

یکی از آثار  تاریخی «شهرستان باشت» ۲ ستون سنگی معروف به ۲ گور  واقع در روستای «شوش سُفلی» است. 

​برای درمان شکستگی شاخ«حیوان وحشی»پیش دکتردامپزشک رفت

حیوان وحشی که  برای عفونت«شاخ شکسته»اش باپای خودش به نزد دکتررفت .

در اتفاقی نادر یک بز وحشی در منطقه «دیمه »رامهُرمز استان خوزستان پس از شکسته شدن یک شاخ خود و عفونت آن به برای پانسمان و درمان به نزد دامپزشک رفت.

  در منطقه حفاظت شده دیمه ( سایت احیا و تکثیر آهو) در شهرستان رامهرمز به یک پدیده و ماجرایی جالب و کم نظیر برخورد کردم که اتفاقی نادر و جالب است

در حالی که گروهی از محیط بانان به همراه« دامپزشک »به صورت گروهی جرگه در حال پایش سایت ۱۲۰ هکتاری دیمه بودند،

یک رأس بز وحشی که از بزغالگی با آهوها و در گله ی آنها بزرگ شده و اتفاقا بسیار وحشی تر از همه بود، بطوری که هیچ وقت طی ۵ تا ۶ سال گذشته اجازه نزدیک شدن کمتر از ۵۰۰ متر نمی داد در یک واقعه عجیب به سمت گروهی که ۷ نفر بودیم، آمد. کم کم نزدیک و نزدیک تر شد.

گله بز وحشی

‎همکار دامپزشک به سمتش رفت ولی این بز وحشی نه تنها فرار نکرد بلکه به سمت دکتر و یکی از محیط بانان آمد و اجازه داد تا به او دست بزنند.
‎برای من عجیب بود گفتم شاید مشکل  یا بیماری دارد! بله درسته به دلیل نامعلومی یکی از شاخ های او شکسته بود و در حالی که شاخ آویزان و عفونت کرده بود، او(بُز) خودش برای مداوا پیش قدم شد.

دکتر:‎او را مداوا کردیم، شاخ شکسته را بریدیم، ضد عفونی و پانسمان شد و الان تا بهبودی کامل تحت درمان در پاسگاه محیط بانی دیمه نگهداری و قرار است سه روز بعد رهاسازی شود./منبع:۱۴ آذر ۱۳۹۹ مشرق.

توضیخ مدیریت سایت-پیراسته فر:دنیاهیاهواست،همه موجودات درک وشعوردارند وطوعاً او کرهاً مطیع(فرمانبر)خدایند،،حتی نباتات وجمادات..(خطاب خدابه کوه«یاجبال..باحضرت داودهم آوازباشید)..

*همه موجودات، تسبیح گوی خدایند.اهل نماز(آگاهانه) اما  ما نمی فهمیم.

*نشانه ی شعور و عبادت آگاهانه ی حیوانات.
أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ یُسَبِّحُ لَهُ مَن فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالطَّیْرُ صَافَّاتٍ ۖ کُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلَاتَهُ وَتَسْبِیحَهُ ۗ وَاللَّهُ عَلِیمٌ بِمَا یَفْعَلُونَ ‎(٤١نور)
هشدارفرمانده مورچگان به مورچه ها
حضرت سلیمان همراه با سپاهیانش از منطقه ای عبور می کرد مورچه ای به سایر مورچگان گفت: فوری به خانه هایتان بروید، تا زیر پای ارتش سلیمان له نشوید. شناخت دشمن، جزو غریزه ی مورچه است، ولی اینکه می فهمد این شخص نامش سلیمان و همراهانش ارتش اویند، این بالاتر از غریزه است.
وَحُشِرَ لِسُلَیْمَانَ جُنُودُهُ مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ وَالطَّیْرِ فَهُمْ یُوزَعُونَ ‎(١٧(‏ حَتَّىٰ إِذَا أَتَوْا عَلَىٰ وَادِ النَّمْلِ قَالَتْ نَمْلَةٌ یَا أَیُّهَا النَّمْلُ ادْخُلُوا مَسَاکِنَکُمْ لَا یَحْطِمَنَّکُمْ سُلَیْمَانُ وَجُنُودُهُ وَهُمْ لَا یَشْعُرُونَ (‎١٨نمل)‏ فَتَبَسَّمَ ضَاحِکًا مِّن قَوْلِهَا

«هُدهُد»حتی فهمید که این پادشاه(خانم)موحدنیست!

هدهد در آسمان از شرک مردم زمینی مطلع شده و نزد سلیمان گزارش می دهد که مردم منطقه ی سبأ، خداپرست نیستند. آنگاه مأموریت ویژه ای می یابد. شناخت توحید و شرک و زشتی شرک و ضرورت گزارش به سلیمان پیامبر و مأموریت ویژه ی پیام رسانی، مسأله ای فراتر از غریزه است.
فَمَکَثَ غَیْرَ بَعِیدٍ فَقَالَ أَحَطتُ بِمَا لَمْ تُحِطْ بِهِ وَجِئْتُکَ مِن سَبَإٍ بِنَبَإٍ یَقِینٍ ‎رنمل٢٢)‏

* هدهد برای تأخیردرحضورش، موردباز خواست حضرت سلیمان قرارمی گیرد ، نشانه شعوری فراتر از غریزه است.
 فَمَکَثَ غَیْرَ بَعِیدٍ فَقَالَ أَحَطتُ بِمَا لَمْ تُحِطْ بِهِ وَجِئْتُکَ مِن سَبَإٍ بِنَبَإٍ یَقِینٍ ‎(٢٢)‏إِنِّی وَجَدتُّ امْرَأَةً تَمْلِکُهُمْ وَأُوتِیَتْ مِن کُلِّ شَیْءٍ وَلَهَا عَرْشٌ عَظِیمٌ (٢٣)‏ وَجَدتُّهَا وَقَوْمَهَا یَسْجُدُونَ لِلشَّمْسِ مِن دُونِ اللَّهِ وَزَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطَانُ أَعْمَالَهُمْ فَصَدَّهُمْ عَنِ السَّبِیلِ فَهُمْ لَا یَهْتَدُونَ ‎(٢٤) أَلَّا یَسْجُدُوا لِلَّهِ الَّذِی یُخْرِجُ الْخَبْءَ فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَیَعْلَمُ مَا تُخْفُونَ وَمَا تُعْلِنُونَ ‎(٢٥)‏ اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ (٢٦نمل)

*پرندگان در سپاه حضرت سلیمان 
وَحُشِرَ لِسُلَیْمَانَ جُنُودُهُ مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ وَالطَّیْرِ فَهُمْ یُوزَعُونَ ‎(١٧نمل)

*حرف زدن پرندگان با یکدیگر

خداوندبه حضرت سلیمان توفیق فهم زبان پرندگان(حیوانات) را داده بود. (و علمنا منطق الطیر)
 وَوَرِثَ سُلَیْمَانُ دَاوُودَ ۖ وَقَالَ یَا أَیُّهَا النَّاسُ عُلِّمْنَا مَنطِقَ الطَّیْرِ وَأُوتِینَا مِن کُلِّ شَیْءٍ ۖ إِنَّ هَٰذَا لَهُوَ الْفَضْلُ الْمُبِینُ ‎(١٦نمل)

*محشور شدن حیوانات را در قیامت .
وَإِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَتْ ‎(٥تکویر)

*پناه بردن آهوبه امام رضا علیه السلام.

«کبوتر»خبرشهادت یک رزمنده راداد

«فَمَکَثَ غَیْرَ بَعِیدٍ فَقَالَ أَحَطتُ بِمَا لَمْ تُحِطْ بِهِ وَجِئْتُکَ مِنْ سَبَإٍ بِنَبَإٍ یَقِینٍ» النمل/22 یکمرتبه دیدند هدهد آمد هدهد هم از قیافه سلیمان فهمید که ناراحت است فوری گفت یک چیزی بلدم که تو که هم که سلیمان هستی بلد نیستی، من از کشور سباء می‌آیم «إِنِّی وَجَدتُّ امْرَأَةً تَمْلِکُهُمْ وَأُوتِیَتْ مِنْ کُلِّ شَیْءٍ وَلَهَا عَرْشٌ عَظِیمٌ» النمل/23 زنی یک جایی شاه است ، همه چیزی دارد،  آن خانم هم کاخ دارد.

حضرت سلیمان داشت  حاضر و غایب می‌کرد و هم اگر کسی غیبت غیر موجه می‌کرد گوش او را می‌گرفت«لَأُعَذِّبَنَّهُ عَذَابًا شَدِیدًا أَوْ لَأَذْبَحَنَّهُ أَوْ لَیَأْتِیَنِی بِسُلْطَانٍ مُبِینٍ» النمل/21 او را شکنجه می‌کنم اصلاً او را می‌کشم مگر اینکه عذر موجهی بیاورد که چرا غایب است؟

هُدهُدرسید (علت غیبتش رااینگونه توضیح داد):

 «وَجَدْتُهَا وَقَوْمَهَا یَسْجُدُونَ لِلشَّمْسِ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَزَیَّنَ لَهُمْ الشَّیْطَانُ أَعْمَالَهُمْ فَصَدَّهُمْ عَنْ السَّبِیلِ فَهُمْ لَا یَهْتَدُونَ» النمل/24 آن خانم با دار و دسته‌اش خورشید پرست‌اند و خدا پرست نیستند و شیطان کارهایشان را پهلوی خودشان قشنگ جلوه می‌دهد خیال می‌کنند خورشید پرستی کار خوبی است، هدهد توی هوا می‌پرد ولی می‌فهمد که کی روی زمین خدا پرست است و کی خورشید پرست است در هستی حیوانات هم شعور دارند. مورچه شخصیت‌ها را می‌شناسد نسبت به همنوع هایش غیرت دارد. ما خیال می‌کردیم که هدهد یک پرنده الکی است نه خیر من الکی هستم که دنیا را الکی می‌بینم. توی این عالم خیلی خبرهاست.

کبوترآمدخانه..مارافهماندکه فرزندمان شهیدشده

تاثیر درآمد حلال و حرام در زندگی از دیدگاه قرآن

حجت الاسلام قرائتی می گویدمارفته بودیم خانه یک شهیدی،پدرش نقل می کرد:پسر من اهل کبوتر بازی بود و به آنها عشق می‌ورزید این کبوتر را توی قفس کرده بود یک مدتی که گذشت گفت چرا من برای کیف خودم این پرنده را اسیر کرده‌ام چون می‌خواهم که خودم کیف کنم حق پرواز را از یک پرنده گرفته‌ام چرا بخاطر کیف خودم مردم را اسیر کنم الاف کنم در را باز کرد و کبوتر را آزاد کرد بعد هم گفت خدایا من هم توی دنیا در قفس گیر کرده‌ام من را هم آزاد کن رفت اسم نوشت و دوره نظامی دید و رفت جبهه مدتها که شد دیدیم کبوتر آمد دیدیم کبوتر بچه‌مان است هی خواند و خواند آمد چند دور خانه پر زد رفت تاقچه و نشست پهلوی عکس و گردنش را به گردن عکس بچه‌مان مالید تا این کار را کرد گفتیم بچه‌مان شهید شده است همان زمان را یادداشت کردیم بعد فهمیدیم همان زمان بچه‌مان شهید شده است.

توی این عالم پرنده می‌فهمد که کی شهید می‌شود اگر شک دارید قرآن می‌فرماید که هدهد می‌فهمد که کی خداپرست است. خدا می‌داند که چقدر زشت است پرنده‌ها شهادت بدهند که ایشان شب‌ها پنج ساعت چرت و پرت گفت یک رکعت نماز نخواند این شرمندگی است.

کل هستی   شعور دارد «وَإِنَّ مِنْهَا لَمَا یَهْبِطُ مِنْ خَشْیَةِ اللَّهِ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ» البقرة/74 بعضی سنگ‌ها از خوف خدا پائین می‌افتند در جایی دیگر می‌فرماید که خشیت خدا مخصوص علماست «إِنَّمَا یَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ» فاطر/28 خشیت فقط مال علماست یعنی سنگ هم از علماست، سنگ هم در نوع سنگی خودش یک نوع شعوری دارد مثنوی شعر قشنگی دارد می‌گوید:

ما سمیعیم و بصیریم و خوشیم                  با شما نامحرمان ما خاموشیم

قرائتی :یعنی آنتن شما نمی‌گیرد اولیای خدا صدای ما را. . . «کُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلَاتَهُ وَتَسْبِیحَهُ وَاللَّهُ عَلِیمٌ بِمَا یَفْعَلُونَ» النور/41 خودشان می‌فهمند که صلاة و تسبیح دارند شما نمی‌فهمید آیاتی داریم که در حال سجده هستند آیاتی داریم «کُلٌّ لَهُ قَانِتُونَ» الروم/26 کل هستی در حال قنوت است در حال تسبیح است.

«إِنَّا سَخَّرْنَا الْجِبَالَ مَعَهُ یُسَبِّحْنَ بِالْعَشِیِّ وَالْإِشْرَاقِ» ص/18ما کوه را مسخر کردیم بعد می‌گوید این کوهها سبحان الله می‌گویند چطور ما نمی‌فهمیم؟ می‌فرماید تسبیح دارند ولی شما نمی‌فهمید «تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالْأَرْضُ وَمَنْ فِیهِنَّ وَإِنْ مِنْ شَیْءٍ إِلَّا یُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَلَکِنْ لَا تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ إِنَّهُ کَانَ حَلِیمًا غَفُورًا» الإسراء/44 هیچ چیزی نیست مگر اینکه تسبیح می‌کند ولی شما تسبیح آنها را نمی‌فهمید.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:منبع:درسهایی ازقرآن-حجت الاسلام قرائتی۶دی۱۳۶۹بااندکی اصلاحات.

برای اطلاع ازدرک وشعور(عقل وهوش)حیوانات به این لینک مراجعه کنید:

پرنده کلاهبردار"فاخته"تخمگذاری درلانه دیگران                                     

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد