پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

آمارمبتلایان کرونا۱۷میلیون.۸۰۰هزار نفر،فوت شدگان ۶۸۴هزار نفر۱۱مرداد ۱۳۹۹

مقایسه تعدادمبتلایان وفوتی های کرونا در۲۵ کشوربالای جدول ،نسبت جمعیت ۲۵کشور کشور

آمارکرونادرجهان ۲۵کشوربالای جدول (۱۱مرداد ۱۳۹۹)

جدول آمارمبتلایان+فوتی ها کرونادرجهان در۲۵کشورجمعیت کشورها

آمارمبتلایان کرونادرجهان ،یکشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۹

 

آمارکرونادرجهان،یکشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۹

آمارکرونادرجهان،۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده و ۳۲۰ هزار نفر مُرده‌اند.

اولین فردمبتلابه ویروس کرونا درجهان-در شهر« ووهان» چین در۱۲دسامبر۲۰۱۹(پنج شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۸)شناسایی شد.

درایران ،برای اولین بار بامرگ ۲نفردرقم(۳۰بهمن۱۳۹۸)اعلام شد.

مرگ نابهنگام پزشک چینی که قبل از اعلام رسمی کروناویروس درباره شیوع این بیماری هشدارهای جدی داده بود

روز سه شنبه۱۸فوریه۲۰۲۰(۲۹ بهمن ۱۳۹۸)مدیر بیمارستانی در شهر ووهان به دلیل ابتلا به این بیماری درگذشت. لیو ژیمینگ ۵۱ ساله، رئیس بیمارستان« ووچانگ »در «ووهان» بود؛ یکی از بیمارستان‌های اصلی درگیر با بیماری در این شهر.دکتر ژیمینگ یکی از عالیرتبه‌ترین مقام‌های پزشکی چین است که در اثر شیوع بیماری مُرده‌اند.

بخش مراقبت‌های ویژه از بیماران مبتلا به کرونا که در قرنطینه هستند

توزیع بسته های غذایی به بیماران مبتلابه کروناویروس

یک پرستار در بیمارستان ووهان که در حال غذا دادن به بیمار کرونایی است 

سوپ خفاش،عامل ویروس کرونا

خقاش خوری چیتی ها

اگرچه هنوزقطعیت  خوردن «سوپ خفاش» را منشاء کروناویروس رااعلام نکرده اند واما از ۹۹ نفری ابتدایی مبتلا به این ویروس در بیمارستان ووهان، ۴۹نفر با مغازه‌ای خاص از فروش مواد غذایی و حیوانات ارتباط مستقیم داشتند، همین موضوع باعث شده تا تقریبا مشخص باشد که این ویروس در ابتدا از حیوانات به انسان و بعد از انسان به انسان منتقل شده است.

بعضی ازانواع خفاش منشأی کروناویروس هستند

نشریه «استاندارد مدیا»ی انگلیس نوشت : بر اساس مقاله‌ای که در بولتن «علوم چین» منتشر شده است، کارشناسان بر این باورند که «خفاش‌های میوه می‌توانند میزبان این ویروس باشند»

 این نشریه درادامه نوشته است:«با توجه به رواج سوپ خفاش در شهر ووهان چین، این ویروس ممکن است از این طریق به انسان‌ها منتقل شده باشد.»

وبسایت خبری اپل دیلی در هنگ کنگ در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۰(۳ بهمن ۱۳۹۸)ویدئویی را منتشر کرد که زن جوانی را در یک رستوران در حال خوردن سوپ خفاش نشان می‌داد.


این رسانه، این احتمال را مطرح کرد که منشا ویروس کرونا می‌تواند خفاش‌ها باشند. در این مطلب نوشته شده است:«خوردن خفاش در چین معمول نیست اما برای ساکنان ووهان موضوع جدیدی نیست. »

این ویدئو در رسانه‌های اجتماعی به‌طور گسترده منتشر شد و از سوی چند رسانه مشهور مانند دیلی میل و راشا تودی نیز بازنشر شد. هر دو این رسانه‌ها ویدئو را با این تیتر منتشر کردند که نشان می‌داد دانشمندان ویروس مرگبار کرونا را مرتبط با خفاش‌ها توصیف کرده‌اند. در حقیقت، خفاش‌ها حامل بالقوه ویروس شناخته می‌شوند اما هنوز هیچ چیزی در این ارتباط مشخص نشده است. سایر رسانه‌ها ماننده سایت اینترنتی وایس، این ویدئو را با این تیتر منتشر کرد: «سوپ خفاش، عامل ویروس کرونا»
مردم در اینستاگرام و فیس‌بوک از ایده خوردن خفاش‌ها ابراز انزجار کردند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:تاقبل ازکشف ویروس کرونادرچین،تبلیغ غذای خفاش یک تجارت بود وامابعدازشیوع مرگبار«کرونا»درووهان همه آنهایی که این غذاهارا برای تبلیغ درشبکه های اجتماعی گذاشته بودند،مجبوربه حذفش شدندویک جورایی درصددند که سرو غذای خفاش(سوپ )راانکارکنند.وکاربرانی که با شوق وذوق از«سوپ خوری خفاشی»درپروفایل خودگذاشته بود،ازپروفایل حذف کردند ویا گم وگورشدند.

BBC در۹بهمن ۱۳۹۸،اینگونه می نویسد:احتمالاً این ویروس جدید از راه فروش غیرقانونی حیوانات وحشی در یکی از بازارهای حیوانات وحشی ووهان به انسان منتقل شده باشد. با اینکه تحقیقات اخیر در چین نشان می‌دهد که خفاش می‌تواند منشاء احتمالی این ویروس باشد، مصرف سوپ خفاش چندان در این کشور متداول نیست و تحقیقات درباره منشاء دقیق این ویروس ادامه دارد./پایانBBC

بهداشت دربازارعرضه گوشت!هرخریداری بادستش لمس می کندتاانتخاب کند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:تاقبل ازکشف ویروس کرونادرچین،تبلیغ غذای خفاش یک تجارت بود وامابعدازشیوع مرگبار«کرونا»درووهان همه آنهایی که این غذاهارا برای تبلیغ درشبکه های اجتماعی گذاشته بودند،مجبوربه حذفش شدندویک جورایی درصددند که سرو غذای خفاش(سوپ )راانکارکنند.وکاربرانی که با شوق وذوق از«سوپ خوری خفاشی»درپروفایل خودگذاشته بود،ازپروفایل حذف کردند ویا گم وگورشدند.

BBC در۹اسفند ۱۳۹۸،اینگونه می نویسد:احتمالاً این ویروس جدید از راه فروش غیرقانونی حیوانات وحشی در یکی از بازارهای حیوانات وحشی ووهان به انسان منتقل شده باشد. با اینکه تحقیقات اخیر در چین نشان می‌دهد که خفاش می‌تواند منشاء احتمالی این ویروس باشد، مصرف سوپ خفاش چندان در این کشور متداول نیست و تحقیقات درباره منشاء دقیق این ویروس ادامه دارد./پایانBBC

چین تجارت حیوانات وحشی را تا زمانی که اپیدمی ویروس کرونا ممنوع کرد.

 ایسنا(۷ بهمن ۱۳۹۸)اینگونه می نویسد:شواهد حاکی از آن است که این بیماری از بازاری در شهر ووهان که گوشت حیوانات وحشی عرضه می‌شود، به انسان منتقل شده است.

ممنوعیت تجارت حیوانات وحشی تا زمان مهار اپیدمی کرونا

بهداشت دربازارعرضه گوشت حیوانات وحشی-چین

کارشناسان می‌گویند چین هزینه سنگینی پرداخت می‌کند و دولت این کشور از اپیدمی مرگبار سارس که ۱۷ سال پیش روی داد، درس نگرفت. این بیماری می‌تواند به راحتی جهش پیدا کرده و در میان انسان‌های حاضر در بازارهای فروش انواع مختلف حیوانات وحشی زنده که اغلب شرایط بهداشتی نامطلوب دارند شیوع پیدا کند.

محدودیتهای جدید، جابجایی و فروش حیوانات وحشی به خصوص در بازارها، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی را ممنوع کرده است.

چین وعده داده است که بازرسی‌ها را افزایش خواهد داد و یک شماره خط داغ برای مردم راه اندازی کرده تا تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی را گزارش دهند و اعلام کرده که با تخلفات بر اساس قانون به شدت برخورد خواهد شد./پایان گزارش ایسنا+تصاویر

این ویدئو ۴میلیون و۷۳هزاربازدیدداشته است.(عکسی ازویدئوی منتشرشده)

تبلیغ وترویج غذای خفاشی

اگر به گوشه پایین در سمت راست ویدئو نگاه کنید، لوگوی شبکه اجتماعی دووین [نسخه‌ای از شبکه‌ اجتماعی تیک تاک که در چین در دسترس است] را مشاهده می‌کنید که فردی با نام کاربری 77maddie777 آن را منتشر کرده است.

سوپ خفاش در نمایی نزدیک نشان داده می‌شود. در این ویدئو ظرف حاوی آبگوشتی مشاهده می‌شود که داخل آن یک خفاش با شمایل کامل قرار گرفته است. این ویدئو را چن کیوشی،وکیل چینی منتقد دولت منتشر کرده و در توئیتر بیش از چهار میلیون نفر آن را تماشا کردند و شماری از رسانه‌ها مانند روزنامه بلژیکی "لوسوار"نیز آن را بازنشر کردند.

با این پیش‌فرض که سوپ نشان داده شده در ویدئو ، سوپ خفاشی است که به‌طور سنتی در پالائو به مشتریان ارائه می‌شود، تحریریه ناظران این ویدئوی را به مدیر یکی از رستوران‌های جزیره کرور نشان داد.


«جزیره پالائو »جاییکه بسیاری از گردشگران چینی برای تعطیلات به آنجا می‌روند سرو می‌شود. این حیوان در مرحله نخست در آبگوشتی که علاقمندان آن را می‌نوشند، سرو می‌شود و پس از اتمام مرحله نخست، خود فرد پوست حیوان را می‌کند یا در نهایت برای این کار از پیشخدمت کمک می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد زن جوان این ویدئو را بین مرحله اول و دوم سرو این غذای سنتی گرفته است.

رستورانی درجزیره  پالائو ،که خانه غذاهای دریایی (سی‌فود هاوس) می‌نامند.

کاربران عبارت«رستوران پالائو»را در موتور جست‌وجوی چینی «بایدو »بررسی کردند و ده‌ها عکس از غذاهای مختلف محلی (از جمله خفاش‌ها) را روی میزهای مشابه ویدئویی که از سوپ خفاش نمای نزدیک گرفته است پیدا کردند. 

سوپ خفاش-ووهان

غذای چینی-سوپ خفاش

نیم پز گوشت خفاش -خام خوری 

سوپ خفاش

رستوران عرضه غذای خفاش -اندونزی

سوپ خفاش -اندونزی

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:دراندونزی،گوشت خفاشکاملاًپخته می شود واما در«ووهان»تمایل به خوردن گوشت خام خفاش است./یکی ازمنابع مورداستفاده-سایت ناظران-است

البته درشهر«ووهان» بیشترین  استقبال  از«گوشت خفاش»است ،فضله حیوانات نیز(پرندگان) یکی ازغذاهای «لاکچری»چینی هامحسوب میشود،درکشورهای غیرازچین هم فضله پرندگان مشتری دارد،فضله را با لانه پرندگان عرضه می شود،چندسال پیش دریکی ازمستندهای برنامه تلویزیونی ایران  به این موضوع پرداخته شد.

همه درتلاشند که بگویند«خفاش منشأویروس کرونانیست»!

لی جیانان، خبرنگار سی‌سی‌تی‌وی چین در ایران نیزمصاحبه می کند ومنکرهمه چیزمی شود،ایشان می گوید:

من به شما قول می‌دهم اصلا فرهنگ غذایی چینی‌ها آن‌ چه در فضای مجازی نشان داده شده نیست. من اصلا از وجود چیزی به اسم سوپ خفاش خبر نداشتم.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:به آقای« لی جیانان» می گویم که یک سرچی دراینترنت«بایدو » بکنید ورستورانهای لاکچری «جزیره پالائو » ارائه دهنده سوپ خفاش راببینید واین پُستم راچندباربخواند.

عذرخواهی مجری چینی بابت تبلیغ سوپ خفاش

 وانگ منگ یون، مجری معروف برنامه‌های گردشگری، بابت ویدئویی سه سال قبل خود که در آن غذای سوپ خفاش را تبلیغ می‌شد، از مردم عذرخواهی کرد.

عذرخواهی مجری چینی بابت تبلیغ سوپ خفاش

«وانگ منگ یون»، مجری چینی یک برنامه در مورد سفر‌های بین المللی، در وبلاگ خود نوشت که در ویدئویی که در سال ۲۰۱۷میلادی(۱۳۹۵شمسی) منتشر کرد، اطلاع نداشت که خفاش‌ها می‌توانند حامل ویروس باشند. وانگ افزود: «من در حین فیلمبرداری هیچ اطلاعی نداشتم که چنین ویروسی ممکن است وجود داشته باشد و اخیرا به این موضوع پی بردم
این مجری معرف گفت : این فیلم حدود سه سال پیش در پالائو، در مجمع الجزایری در غرب اقیانوس آرام فیلمبرداری شده است.

کرونا درجهان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد