پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

یک زن(دروپادی مورمو)رئیس جمهورهندشد

اولین رئیس جمهور زن کشورهند(پراتیبا پاتیل)ازمرداد ۱۳۸۶ تا مرداد ۱۳۹۱ رئیس قوه مجریه هندوستان بود.

خانم«دروپادی مورمو» فرماندار سابق جارکند«اولین رئیس جمهور قبیله ای هند» و «دومین رئیس جمهور زن کشور هند»خواهد بود.۳۰ تیر ۱۴۰۱

«دروپادی(دراپادی)مورمو» ۶۴ ساله برای دو دوره در «مجمع اودیشا» در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ انتخاب شد و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ به عنوان وزیر در دولت ائتلافی BJD-BJP ناوین پاتنیک، وزیر ارشد، خدمت کرد. او در سال ۲۰۱۵میلادی(۱۳۹۴شمسی) به عنوان اولین فرماندار زن ایالت«جارکند»هند سوگند یاد کرد.

«پانزدهمین رییس جمهور هندوستان» برگزیده شد و «دروپادی مورمو»، دومین زنی است که به جایگاه نخست قانون اساسی و فرماندهی نیروهای مسلح این کشور می‌رسد.
پس از سومین دور شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری هند، «دروپادی مورمو»، از مرز ۵۰ درصد آرا عبور و پیروزی خود را در نبرد ریاست جمهوری در برابر «یاشوانت سینها»، نامزد مخالفان حزب حاکم، با اختلاف زیادی تضمین کرد.

دروپادی مورمو ....یاشوانت سینها...انتخابات ریاست جمهوری هند

پیروزی «دروپادی مورمو»( نامزد NDA) در انتخابات ریاست جمهوری تقریباً قطعی است. او در شمارش آرا بسیار جلوتر از «یاشوانت سینها» نامزد مخالفان است.

 در این مورد، «لالان سینگ» رئیس ملی JDU، حتی قبل از تصمیم گیری، انتخاب «دروپادی مورمو» به عنوان رئیس جمهور هند را تبریک گفت. در کنار این او گفت که پیروزی خانم«مورمو »غافلگیر کننده نیست. از قبل یک احتمال بود.

«لالان سینگ» گفت:انتخاب خانم مورمو، لحظه افتخار برای هندی ها است.
رئیس ملی JDU گفت :نخست وزیر این کشور نارندرا مودی یک زن قبیله ای از یک خانواده فقیر را نامزد پست ریاست جمهوری کرد. در همان زمان، بسیاری از احزاب مخالف تصمیم گرفته بودند که نامزدهای زن واجد شرایط از جامعه محروم کشور به نفع دروپادی مورمو رای دهند.

 «نارندرا مودی»( نخست وزیرهند)به(رییس جمهور هند) دروپدی مورمو  تبریک گفت

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند( نخست وزیرهند)به دروپدی مورمو(رییس جمهور هند) پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت/پنجشنبه ، ۳۰ تیر ۱۴۰۱

پس از برتری آشکار در برابر «یاشوانت سینها» نامزد اپوزیسیون، دراپادی مورمو، نامزد ریاست جمهوری NDA در انتخابات ریاست جمهوری روز پنجشنبه ۲۱ جولای(۳۰ تیر ۱۴۰۱) پیروز شد و به عنوان پانزدهمین رئیس جمهور هند انتخاب شد

مورمو با اختلاف راحت مقابل سینها ۸۱۲ رای کسب کرد و در رقابت برای «راشتراپاتی باوان» پیروز شد.

تبریک رئیس جمهوری هند به رئیس جمهور منتخب ایران

 قابل ذکر است، در حالی که دوره ریاست جمهوری فعلی «رام نات کوویند» درروز یکشنبه ۲۴جولای ۲۰۲۲( ۰۲ مرداد ۱۴۰۱) به پایان می رسد.

دراپادی مورمو (رئیس جمهوری جدید هند)یک روز بعد  یعنی در ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۲( ۳ مرداد ۱۴۰۱) سوگند یاد خواهد کرد.

مراسم استقبال رسمی رئیس جمهور و نخست وزیر هندوستان از دکتر روحانی(رئیس جمهورایران)۲۸ بهمن ۱۳۹۶

در جریان این مراسم به افتخار حضور رییس‌ جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه ۲۱ گلوله توپ شلیک شد و رؤسای جمهوری ایران و هندوستان، هیأت‌های عالی‌رتبه مقامات همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

استقبال رئیس جمهور(رام نات کوویند) و نخست وزیر هندوستان(نارندرا مودی) ازرئیس جمهوری اسلامی ایران ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ 

حسن روحانی و رئیس جمهور و نخست وزیر هندوستان دست در دستان یکدیگر

ایرنانوشت:از ۳۲۱۹ رای معتبر شمارش شده تاکنون، مورمو ۲۱۶۱ رای را به دست آورده است در حالی که سینها ۱۰۵۸ رای به دست آورده است.

امروز قرار است هندوستان پانزدهمین رئیس جمهور خود را انتخاب کند رقابت بین دروپادی مورمو، نامزد NDA به رهبری BJP و یاشوانت سینها، نامزد مشترک اپوزیسیون برگزار شد. پیش از نظرسنجی ها حاکی از علاقه مجلس هند به دروپادی مورمو، نامزد حزب حاکم BJP برای رسیدن به بالاترین مقام قانون اساسی کشور بود.

دروپادی مورمو، فرماندار سابق جارکند، اولین رئیس جمهور قبیله ای هند و دومین رئیس جمهور زن این کشور خواهد بود.

همه نمایندگان مجلس نمایندگان و نمایندگان منتخب در سراسر کشور بین ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر در ۳۱ مکان از جمله مجلس پارلمان و ۳۰ مرکز در مجامع قانونگذاری ایالتی، به جانشین رام نات کوویند رأی دادند. از ۷۳۶ انتخاب کننده متشکل از ۷۲۷ نماینده مجلس و ۹ نماینده مجلس نمایندگان که توسط کمیسیون انتخابات اجازه داده شد در مجلس پارلمان رای دهند، ۷۲۸ انتخاب کننده رای خود را به صندوق انداختند. کل مشارکت در مجلس ۹۸.۹۱ درصد بود.

مورمو ۶۴ ساله اولین آدیواسی و دومین زنی است که اولین شهروند کشور و فرمانده عالی نیروهای مسلح هند شد. مورمو برای دو دوره در مجمع اودیشا در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ انتخاب شد و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ به عنوان وزیر در دولت ائتلافی BJD-BJP ناوین پاتنیک، وزیر ارشد، خدمت کرد. او در سال ۲۰۱۵ به عنوان اولین فرماندار زن جارکند سوگند یاد کرد.

بلافاصله پس از اینکه امتیاز مورمو از نیمه عبور کرد، سینها در توییتر به او بابت این پیروزی تبریک گفت. او نوشت: «من به همشهریانم می‌پیوندم و به دروپادی مورمو به خاطر پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۲ تبریک می‌گویم. هند امیدوار است که به عنوان پانزدهمین رئیس‌جمهور جمهوری، بدون ترس یا لطف به عنوان حافظ قانون اساسی عمل کند.»

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:اولین زنی که به ریاست جمهوری کشورهندرسید؟

خانم«پراتیبها پاتیل» به عنوان نخستین رئیس‌جمهور زن هند انتخاب شد۳۰ تیر ۱۳۸۶

خانم«پراتیبا دویسینگ پاتیل» متولد ۱۹ دسامبر ۱۹۳۴ درروز ۳۱ تیر ۱۳۸۶ دوازدهمین رئیس جمهور کشور شد و از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ ( مرداد ۱۳۸۶ تا مرداد ۱۳۹۱)در این سمت خدمت کرد.

وزیردفاع آمریکا:ایران ازفروش پهپادهای خود به روسیه خودداری کند

​جیک سالیوان، مشاور امنیت آمریکا:ایالات متحده اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد ایران آماده آموزش نیروهای روس برای استفاده از این پهپادها است.

وزیر دفاع آمریکا: به ایران توصیه می‌کنیم پهپاد در اختیار روسیه قرار ندهدچون روسیه میخواهدعلیه اوکراین بکاربگیرد.

درخواست وزیر دفاع آمریکا:ایران «پهپادها»ی خودرابه «روسیه» ندهد.

در ادامه ابراز نگرانی مقام‌های آمریکایی در خصوص همکاری نظامی تهران با روسیه برای ارائه هواپیماهای بدون سرنشین.

«لوید آستین» وزیر دفاع و «ژنرال مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز چهارشنبه ۲۹ نسبت به هرگونه کمک ایران به روسیه در جنگ اوکراین هشدار دادند.

«وزیر دفاع آمریکا» در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ژنرال مارک میلی» اظهار داشت: «ما به ایران توصیه می‌کنیم که این کار را انجام ندهد.»

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: ما فکر می‌کنیم که این ایده واقعاً بدی است، و من در این مورد (همین‌قدر بیشتر) نمی‌گویم.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید هفته گذشته گفته بود: روسیه از ایران خواسته است «صدها هواپیمای بدون سرنشین» با قابلیت حمل تسلیحات به این کشور تحویل دهد تا در تهاجم نظامی خود علیه اوکراین از آن‌ها استفاده کند.

کاخ سفید روز دوشنبه گفت بر این باور است که روسیه به ایران روی آورده است تا از «صدها» هواپیمای بدون سرنشین این کشور از جمله پهپادهایی با قابلیت حمل سلاح برای جنگ اوکراین استفاده کند.

سنتکام: پهپادهای ایران، برتری هوایی کامل آمریکا را گرفته است

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت که مشخص نیست آیا ایران پیش از این پهپادهای خود را در اختیار روسیه قرار داده است یا خیر. وی با این حال افزود: «ایالات متحده اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد ایران آماده آموزش نیروهای روس در ماه جاری برای استفاده از این پهپادها است

وی روز دوشنبه ۱۱ ژوئیه۲۰۲۲ (۲۰ تیر ۱۴۰۱) به خبرنگاران گفت: «اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران در حال آماده شدن برای انتقال صدها پهپاد از جمله پهپادهای با قابلیت حمل سلاح در یک جدول زمان بندی تسریع شده به روسیه است


توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:رادیوفرداد(۲۹ تیر ۱۴۰۱)نوشت:«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و با رئیس جمهور ایران و سپس باآیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دیدار کرد. علی خامنه‌ای در دیدار با ولادیمیر پوتین، گفت که اگر روسیه در اوکراین «ابتکار عمل» را در دست نمی‌گرفت «طرف مقابل با ابتکار خود موجب وقوع جنگ می‌شد».

لوید آستین و ژنرال مارک میلی در کنفرانس خبری خود تاکید کردند که کمک ایران به روسیه در جنگ اوکراین، اقدام خوبی نیست.

«ژنرال مارک میلی» نیز گفته است، «فکر نمی‌کنم این ایده خوبی باشد که ایران پهپاد [هواپیماهای بدون سرنشین] یا سایر سامانه‌های تسلیحاتی را که در رسانه‌ها مطرح شده‌اند٬ در اختیار روسیه قرار دهد. ما این مساله را زیر نظر خواهیم داشت تا ببینیم این مساله به کجا منتهی می‌شود.

«نیاز» و «بی اعتمادی»ایران و رسیه به یکدیگر

«ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای نیز روز چهارشنبه در نشست امنیتی اندیشکده «اسپن» گفت٬ واقعیت این است که ایران و روسیه به یکدیگر نیاز دارند٬ هر دو تحت تحریم شدید قرار دارند و در صدند که انزوای سیاسی را بشکنند.

«ویلیام برنز» اضافه کرد٬ به رغم این که دو کشور به یکدیگر نیاز دارند، اما به یکدیگر نیز اعتماد ندارند. در بازار انرژی رقیب هستند و به لحاظ تاریخی نیز با هم رقابت دارند.

او در ادامه گفت٬ این درست است که روسیه از ایران خواسته است که پهپاد مسلح در اختیارش قرار دهد. مهم است که در نظر بگیرید که هدف استفاده از این پهپادها کشتن اوکراینی‌ها است.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در ادامه تصریح در خواست روسیه از ایران برای کمک نظامی نشان می‌دهد که تسلیحات روسی در جنگ اوکراین ناکارامد و ناکافی هستند.

ویلیام برنز نیز ضمن تایید اظهارات وزیر دفاع آمریکا گفت، کمک تسلیحاتی ایران به روسیه ایده بدی است.

موضوع احتمال فروش پهپادهای ایران به روسیه برای به کارگیری در جنگ اوکراین، یک هفته قبل از سفر ولادیمیر پوتین به تهران مطرح شده است.

رسانه‌های بین المللی می‌گویند تلاش احتمالی روسیه برای به خدمت گرفتن پهپادهای ایرانی نشانه نیاز فوری روسیه به تقویت نیروهای خود به دلیل خسارات سنگین ناشی از جنگ چهار ماهه علیه اوکراین است.

در همین حال، وزیر خارجه ایران ۲۴ تیرماه در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود، ضمن تکذیب ارسال پهپاد ایرانی به روسیه برای به‌کارگیری در جنگ علیه اوکراین گفت که طرح این ادعا از سوی آمریکا «در راستای اهداف و اغراض سیاسی خاص» صورت گرفته است.

با استفاده از «د هیل»٬ یوتیوپ و رادیو فردا

سفرپادشاه بحرین به عربستان"روبوسی"بن سلمان باحاکم بحرین

۳پست بن سلمان( ولیعهد، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع عربستان)

«روبوسی ولیعهد سعودی با پادشاه بحرین» در جده

«ملک حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه پادشاهی بحرین وارد فرودگاه ملک عبدالعزیز جده شد./شنبه ، ۲۵ تیر ۱۴۰۱(۱۶ ذیحجه ۱۴۴۳)

«حاکم بحرین» در ترمینال سلطنتی فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز مورد استقبال  «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز»  قرار گرفت و از وی و همراهانش در جده استقبال کرد.

«شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز»( ولیعهد، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع عربستان)

هیأت رسمی بحرین شامل:

شاهزاده سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد و نخست وزیربحرین.

نماینده شخصی اعلیحضرت پادشاه در امور خیریه و امور جوانان.

 اعلیحضرت شیخ ناصر بن حمد بن عیسی آل خلیفه. نماینده ویژه او می باشد.

اعلیحضرت شیخ محمد بن مبارک آل خلیفه.

وزیر دربار عالیجناب شیخ خالد بن احمد بن سلمان آل خلیفه.

مشاور اعلیحضرت در امور دیپلماتیک شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه.

مشاور اعلیحضرت پادشاه برای امور رسانه ای نبیل بن یعقوب الحمار.

وزیر امور خارجه دکتر عبداللطیف بن راشد آل زیانی.

 وزیر دارایی و اقتصاد ملی جناب شیخ سلمان بن خلیفه بن سلمان آل خلیفه.

وی همچنین مورد استقبال والاحضرت شاهزاده سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد و نخست وزیر پادشاهی بحرین، والاحضرت شاهزاده عبدالله بن بندر بن عبدالعزیز، وزیر گارد ملی (وزیر همراه) و والاحضرت شاهزاده قرار گرفت. سلطان بن احمد بن عبدالعزیز، سفیر خادم حرمین شریفین، حرمین شریفین در پادشاهی بحرین.

هیأت رسمی بحرین شامل اعلیحضرت شاهزاده سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد و نخست وزیر، نماینده شخصی اعلیحضرت پادشاه در امور خیریه و امور جوانان.

 شیخ ناصر بن حمد بن عیسی آل خلیفه، نماینده ویژه او می باشد.

شیخ محمد بن مبارک آل خلیفه، وزیر دربار عالیجناب شیخ خالد بن احمد بن سلمان آل خلیفه.

مشاور اعلیحضرت در امور دیپلماتیک شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه.

مشاور اعلیحضرت پادشاه برای امور رسانه ای نبیل بن یعقوب الحمار.

وزیر امور خارجه دکتر عبداللطیف بن راشد آل زیانی.

بن سلمان

وزیر دارایی و اقتصاد ملی جناب شیخ سلمان بن خلیفه بن سلمان آل خلیفه.

وی همچنین مورد استقبال والاحضرت شاهزاده سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد و نخست وزیر پادشاهی بحرین.

والاحضرت شاهزاده عبدالله بن بندر بن عبدالعزیز، وزیر گارد ملی (وزیر همراه) و والاحضرت شاهزاده قرار گرفت.

سلطان بن احمد بن عبدالعزیز، سفیر خادم حرمین شریفین، حرمین شریفین در پادشاهی بحرین.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:سفر بن سلمان به بحرین

منامه، جمادی الاولاء 05، 1443 هجری قمری، مربوط به 9 دسامبر 2021 م.

والاحضرت شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع امروز در یک سفر رسمی وارد پادشاهی بحرین شدند./۱۸ آذر ۱۴۰۰(۵ جمادی‌الاول ۱۴۴۳)

والاحضرت ولیعهد در بدو ورود به «فرودگاه پایگاه هوایی صخیر »مورد استقبال والاحضرت ملک حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه پادشاهی بحرین قرار گرفتند.
«بن سلمان» همچنین مورد استقبال «شاهزاده سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد و نخست وزیر پادشاهی بحرین .

و شاهزاده ها و عالیجناب وزرای دولت بحرین قرار گرفتند.
اعلیحضرت ولیعهد و اعلیحضرت پادشاه بحرین در یک راهپیمایی رسمی به سمت کاخ صخیر حرکت کردند، جایی که گروهی از بحرینی‌ها در جاده صف کشیده بودند و پرچم‌های دو پادشاهی را به اهتزاز درآورده و سرود ملی عربستان و بحرین را سر می‌دادند تا استقبال کنند. ولیعهد.

شلیک ۲۱  گلوله
مراسم استقبال رسمی از ولیعهد برگزار شد و در آن سرود سلطنتی عربستان و بحرین نواخته شد و سپس گارد افتخار بررسی شد و توپخانه برای استقبال از ولیعهد ۲۱  گلوله شلیک کرد.
در سالن اصلی در «کاخ صخیر» اعلیحضرت پادشاه بحرین از والاحضرت ولیعهد در سفر کنونی خود به پادشاهی بحرین استقبال کردند، در حالی که اعلیحضرت ولیعهد از اعلیحضرت بخاطر استقبال گرم و سخاوتمندانه تشکر و قدردانی کردند. مهمان نوازی.
ولیعهد درودهای خادم حرمین شریفین ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود - که خداوند او را حفظ کند - را به اعلیحضرت پادشاه بحرین رساند و اعلیحضرت سلام خود را به خادم الحرمین ابلاغ کرد. .

والاحضرت ولیعهد و اعلیحضرت پادشاه بحرین در این دیدار روابط برادرانه تاریخی دو کشور برادر و راهکارهای ارتقای همکاری ها در زمینه های مختلف را مورد بررسی قرار دادند و تحولات منطقه و بین المللی را مورد بررسی قرار دادند.
این پذیرایی با حضور والاحضرت شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان بن عبدالعزیز، وزیر انرژی.

والاحضرت شاهزاده ترکی بن محمد بن فهد بن عبدالعزیز، وزیر کشور و عضو کابینه.

والاحضرت شاهزاده عبدالعزیز بن ترکی الفیصل برگزار شد.

وزیر ورزش

و اعلیحضرت شاهزاده عبدالعزیز بن سعود بن نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور.

اعلیحضرت شاهزاده عبدالله بن بندر بن عبدالعزیز وزیر گارد ملی.

والاحضرت شاهزاده سلطان بن احمد بن عبدالعزیز سفیر خادم حرمین شریفین به پادشاهی بحرین.

والاحضرت شاهزاده فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر امور خارجه.

و اعلیحضرت شاهزاده بدر بن عبدالله بن فرحان، وزیر فرهنگ.

جناب وزیر کشور، عضو کابینه .

مشاور امنیت ملی، دکتر موسی بن محمد العیبان.

جناب وزیر دولت، عضو کابینه،

دکتر عصام بن سعد بن سعید، جناب وزیر بازرگانی و وزیر اطلاعات مسئول، دکتر مجید بن عبدالله القصابی

و جناب وزیر سرمایه گذاری: مهندس خالد بن عبدالعزیز الفالح جناب وزیر دارایی آقای محمد الجدان

و جناب وزیر اقتصاد و برنامه ریزی آقای فیصل بن فاضل آل -ابراهیم
از طرف بحرین، والاحضرت شاهزاده سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد و نخست وزیر، اعلیحضرت شیخ محمد بن عیسی بن سلمان آل خلیفه، اعلیحضرت شیخ عبدالله بن حمد بن عیسی آل خلیفه، اعلیحضرت شیخ حضور داشتند. ناصر بن حمد بن عیسی آل خلیفه، اعلیحضرت شیخ خالد بن حمد بن عیسی آل خلیفه، اعلیحضرت شیخ عیسی بن سلمان بن حمد آل خلیفه، اعلیحضرت شیخ محمد بن سلمان بن حمد آل خلیفه، اعلیحضرت شیخ محمد بن مبارک بن حمد آل خلیفه، معاون نخست وزیر، اعلیحضرت شیخ علی بن خلیفه آل خلیفه، معاون نخست وزیر، جناب شیخ خالد بن احمد بن سلمان آل خلیفه، وزیر دربار سلطنتی، جناب شیخ خالد بن عبدالله آل خلیفه، معاون نخست وزیر، جناب سپهبد شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه وزیر کشور و جناب شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه مشاور پادشاه بحرین در امور دیپلماتیک، جناب دکتر عبداللطیف بن راشد آل زیانی وزیر امور خارجه جناب شیخ محمد بن خلیفه بن احمد آل خلیفه وزیر نفت، جناب شیخ سلمان بن خلیفه بن سلمان آل خلیفه وزیر دارایی و اقتصاد ملی و جناب وزیر صنعت، بازرگانی و گردشگری زاید بن راشد آل زیانی عالیجناب وزیر امور اطلاعات علی بن محمد الرمیحی، عالیجناب وزیر ورزش و جوانان ایمن بن توفیق المؤیاد، جناب شیخ عبدالله بن عیسی آل خلیفه، منشی شخصی اعلیحضرت ولیعهد و اعلیحضرت شیخ خلیفه بن علی بن خلیفه آل خلیفه، فرماندار استان جنوبی.

فلج ارب(Erb's palsy)مادران دیابتی"زایمان طبیعی ممنوع

تفاوت«فلج اِرب»(Erb's palsy)با « دیستوشی شانه»(shoulder dystocia) چیست؟

بیسوادی (فقدان اطلاعات پزشکان متخصص زنان وزایمان)این مصیبت رابرمادران(زائو)تحمیل می کند!(اینکه نمی دانند،«زائو که مبتلابه دیابت(قند)است نبایدزایمان طبیعی کند»

در پرونده نوزاد، نوشته نمی‌شود «فلج ارب»، می‌نویسند«در رفتگی»!.

کشیدگی سر و گردن نوزاد(هنگام زایمان) باعث «فلج اِرب» در «بازوی» همان سمت می شود.(قند)

«فلج اِرب»(Erb) چیست؟

وقتی بچه به دلیل «بزرگ بودن شکم و شانه‌ نوزاد»موجب می شود،که نوزاددرهنگام زایمان طبیعی  در کانال زایمان گیر می‌کند، پزشک مجبور می‌شود یک دست بچه را بگیرد و بکشد تا بیرون بیاید.

فلج اِرب

فشار و کشش(هنگام زایمان) باعث می‌شود «عصب‌های دست نوزاد» آسیب می ببیند وحاصلش فلج دست است. به این نوع آسیب، فلج «اِرب» گفته می‌شود.

به عبارتی «کشش یا فشار خارجی بیش از حد در ناحیه سر و گردن موقع زایمان طبیعی و عبور نوزاد از کانال زایمان، علت اصلی فلج ارب در نوزادان است»

تفاوت«فلج اِرب»(Erb's palsy)با « دیستوشی شانه»(shoulder dystocia) چیست؟

هر ۲ آسیب(دیستوشی شانه وفلج اِرب)به عنوان «آسیب شبکه بازویی» است که درهنگام زایمان اتفاق می افتد.
اگر اعصاب شبکه بازویی در شانه و گردن در حین زایمان پاره یا قطع شود، منجربه «فلج ارب»میشود.

در اغلب نوزادانی که در حین «دیستوشی شانه» دچار خفگی می گردند مکیدن مایع آمنیوتیک و بلع آن از  طریق دهان و رفتن مایع به شش ها دیده شده است، بنابراین بهترین روش استفاده از ساکشن و کشیدن مایع از دهان نوزاد است.

 توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:« دیستوشی شانه» چیست؟

در فرآیند زایمان، بعد از بیرون آمدن سر نوزاد و قبل از خارج شدن تنه مکث کوچکی وجود دارد. در دیستوشی یا سخت‌زایی شانه این تأخیر طولانی‌تر از حالت عادی است و نوزاد برای تولد به کمک نیاز دارد. دیستوشی زمانی رخ می‌دهد که یکی از شانه‌های نوزاد پشت یکی از استخوان‌های شرمگاهی یا لگن مادر گیر کرده باشد. به این حالت «دیستوشی شانه» در نوزادان و یا «گیر کردن شانه نوزاد در کانال زایمان» اتفاق می افتد.

این بیماری با سونوگرافی قبل اززایمان قابل تشخیص است.

چگونگی تشخیص «فلج اِرب»(Arb's paralysis) نوزاد

- از همان اول زندگی. وقتی یک دست بچه، یک طرف بدنش افتاده و  هیچ تکان و حرکتی ندارد، نشانه«فلج اِرب»اشت.

«دست چپ»این ۳ نوزاد دچار «فلج ارب» است و «فاقد حرکت »است.

 در «فلج ارب»ممکن است دست بچه‌ «کبود »شود.

اما «نوزادی که عصب دستش  قطع شود، درد ندارند چون دستشان بی‌حس است»

و همین بی‌حرکت بودن دست بچه، باعث می‌شود مادر و پدر شک کنند. چون نوزاد خیلی دست و پایش را تکان می‌دهد. وقتی یک دست نوزاد کنارش بیفتد، معلوم است یک مشکلی وجود دارد. متاسفانه بدتر از همه این است که در پرونده نوزاد درباره این مشکل، نوشته نمی‌شود فلج ارب، بلکه می‌نویسند: در رفتگی!

*از اینجا به بعد، چه باید کرد؟ وقتی فلج ارب در نوزاد تشخیص داده می‌شود، تکلیف چیست؟ این آسیب، درمانی هم دارد؟

- با «فیزیوتراپی» و «کاردرمانی» مستمر، فلج ارب تا حدی درمان می‌شود. بچه را باید هفته‌ای سه جلسه فیزیوتراپی و سه جلسه کاردرمانی ببریم.

فیزیوتراپی و کاردرمانی از چه زمانی باید شروع شود؟

مادرِفرزندمبتلابه فلج ارب: از بدو تولد. از بدو تولد. علاوه‌بر جلسات فیزیوتراپی و کاردرمانی، در خانه هم روزی چهار،۵ ساعت باید بچه را ورزش بدهیم تا به‌اصطلاح دستش خشک نشود. چون این دست خودش که تحرک ندارد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: فیزیوتراپی و کاردرمانی این بچه‌ها(فلج ارب) در بیمارستان خصوصی ۲۶ میلیون تومان هزینه دارد. در بیمارستان دولتی هم که هفت،۸ میلیون تومان البته باید یک سال در صف نوبت باشید.

با این اوصاف، تمام زندگی شما صرف این درمان و تمرین‌ها می‌شود...

مادرِفرزندمبتلابه فلج ارب: بله. همین‌طور است. الان من ظرف‌هایمان را هفته‌ای یک بار می‌توانم بشویم!

با انجام این مراحل فیزیوتراپی و کاردرمانی، دست فرزندتان به حالت عادی برمیگردد؟

مادرِفرزندمبتلابه فلج ارب:فقط اینها نیست. باید چند عمل جراحی هم روی دست بچه انجام شود؛ عملی که خیلی سخت است. بعد از عمل هم، دور کمر و دست بچه باید گچ گرفته شود و ۴۰ روز در همان حالت بماند و حرکت نکند.

 

کودک مبتلا به فلج ارب بعد از عمل جراحی/ کمر و دست کودک باید ۴۰ تا ۴۵روز در گچ بماند

*این عمل‌ها، برای سال‌های بعد است؟ وقتی بچه بزرگ‌تر می‌شود؟

- یک سال و نیم تا سه سالگی باید عمل روی بچه انجام شود تا بتواند دستش را بالا بیاورد. اگر عصب آسیب دیده باشد و دست کلاً هیچ حرکتی نداشته باشد، یک عمل عصب هم باید زیر یک سالگی انجام بگیرد. بنابراین تعداد و کیفیت عمل‌ها بستگی به نوع آسیب در هر بچه دارد. با اینکه آسیب دست دختر من، شدید است و حتی انگشتانش هم تکان نمی‌خورد، اما به آن عمل زیر یک سال نیاز ندارد. ولی فوق شدید هم داریم که عصب دست کاملاً قطع شده است.

گفتید موضوع آسیب دست دخترتان در بیمارستان به شما اطلاع داده شد. واکنش شما چه بود؟ وقتی از این اتفاق مطلع شدید، چه اقدامی انجام دادید؟

مادرِفرزندمبتلابه فلج ارب: اولش اغلب دکترها در بیمارستان می‌گویند: «مشکلی نیست. ۲ هفته دستش را ببندی، خوب می‌شود. فوقش یک ماهه، رفع می‌شود

اما واقعیت این است که حتی اگر این آسیب خیلی خیلی خفیف باشد، ۷ ماه زمان می‌برد تا سلامتی و توان دست بچه برگردد. تازه باز هم ۲۰تا ۳۰ درصد از مشکل باقی می‌ماند و چهار،۵ سال طول می‌کشد تا دست بچه خوب شود.

این مادرگفت:اما درمورد بچه من که آسیب دستش شدید است، این درمان‌ها تا ۷ سالگی ادامه دارد. تازه با هفت سال فیزیوتراپی و ورزش در تمام روزهای هفته، شاید ۷۰ درصد خوب شود. مثل دست عادی که نمی‌شود. و همانطور که گفتم، در بین این درمان درازمدت، عمل جراحی هم دارد. دو تا عمل خیلی سخت که من از همین حالا نگران آن هستم.

 

*سئوال دیگری که پیش می‌آید، این است که در بین خانواده‌هایی که با این مشکل مواجه شده‌اند، آیا کسی پیگیری قانونی انجام داده؟ با توجه به اینکه معتقدید این آسیب به دلیل تشخیص نادرست پزشک اتفاق می‌افتد، آیا امکان شکایت و پیگیری برای والدین وجود دارد؟

- بله. نیمی از خانواده‌ها شکایت کرده‌اند ولی هیچ‌کدام به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند. جوابی که در نهایت به آنها داده شده، این بوده که: «فلج ارب، از عوارض زایمان طبیعی است.» درحالی‌که دکتر باید پرونده مادر باردار را درست بررسی کند و براساس شرایط او و شرایط جنین، نوع زایمان را تعیین کند. وقتی می‌بیند مادر مبتلا به دیابت بارداری است یا لگن او کوچک است یا اینکه مادر خیلی چاق است، نباید زایمان طبیعی را برایش انتخاب کند. یعنی بعضی از مادرانی که چاق هستند هم، این مشکل فلج ارب برای بچه‌شان ایجاد می‌شود.

بنابراین دکتر باید شرایط مادر را دقیق بررسی کند. اما متاسفانه با وجود تمام این شرایط، دکترها ریسک می‌کنند و چون زایمان طبیعی برایشان امتیاز دارد، به مادر می‌گویند: «تو می‌توانی طبیعی زایمان کنی.» اما موقع زایمان که می‌رسد، مشخص می‌شود امکان زایمان طبیعی وجود ندارد. به دلیل بزرگ شدن شانه و شکم بچه در اثر دیابت بارداری مادر، بچه نمی‌تواند خارج شود. بنابراین دکتر مجبور می‌شود دست بچه را بگیرد و او را بیرون بکشد. و نتیجه، می‌شود فلج دست بچه. تازه، خیلی از این بچه‌ها هم هستند که چون در خارج شدن‌شان از رحم مادر تأخیر ایجاد می‌شود، اکسیژن به آنها نمی‌رسد و فلج مغزی (cp) می‌شوند. این بچه‌ها به‌کلی دست و پایشان فلج می‌شود...

*الان در گروه شما هم از این بچه‌ها هستند؟

- بله. چند مادر بچه مبتلا به سی پی (cp) هم در گروهمان عضو هستند. دوست خودم که بچه‌اش یک ماه از بچه من کوچک‌تر است، سی پی شده. به طور کلی، این موضوع فلج ارب و سی پی، خیلی زیاد شده. دخترم را که برای کاردرمانی می‌برم، کارشناسان آن مرکز هم متعجب و شاکی هستند و می‌گویند کلاً فلج ارب و موارد شبیه آن، خیلی زیاد شده.

 

*نظر کارشناسان کاردرمانی چیست؟ چه دلیلی برای این افزایش موارد ابتلا به فلج ارب و سی پی ذکر می‌کنند؟

- خب دلیل اصلی‌اش این است که در بیمارستان، نوع زایمان را درست تشخیص نمی‌دهند. بدون توجه به پرونده مادر باردار، در اغلب موارد فقط می‌گویند زایمان طبیعی شود. چون زایمان طبیعی هم برای پزشک و هم برای بیمارستان، امتیاز دارد.

*شما در این زمینه تحقیق کرده‌اید؟ با اطلاعات کافی، این ادعا را مطرح می‌کنید؟

- بله. الان در بیمارستان‌ها، سزارین هیچ امتیازی ندارد. اما هر یک زایمان طبیعی که انجام شود، برای پزشک و بیمارستان امتیاز دارد. و این اشتباه است. به نظر من، اصل این است که با توجه به شرایط مادر، نوع زایمان را درست تشخیص دهند و بچه را سالم به دنیا بیاورند. این دو نکته باید برای پزشک و ماما و بیمارستان امتیاز داشته باشد، نه اینکه یا همه را بفرستند سزارین یا همه را بفرستند طبیعی. قبلاً همه زایمان‌ها شده بود سزارین. خب، اشتباه بود. الان همه شده طبیعی. این هم اشتباه است.

باید روی کار پزشکان و ماماها نظارت وجود داشته باشد. درست این است که ببینند با شرایط مادر و جنین، کدام نوع زایمان بهتر است، همان را انتخاب کنند. گرچه به زایمان طبیعی سفارش شده اما تشخیص این موضوع باید توسط پزشکان و ماماهای متبحر انجام شود. گاه اشتباهات پزشک و ماما حین زایمان طبیعی، صدمات جبران‌ناپذیری مثل همین فلج ارب در نوزادان به دنبال دارد. یعنی به خاطر یک تشخیص اشتباه یا اصرار بی‌دلیل روی یک نوع زایمان، بچه آسیب می‌بیند و خانواده برای سال‌ها یا تمام عمر گرفتار می‌شود.نمونه‌اش ۲۵۰ عضو گروه ماست که اتفاقی همدیگر را پیدا کرده‌ایم و حتماً تعداد خانواده‌های گرفتار فلج ارب خیلی بیشتر از اینهاست.

 

*چطور؟ این یک گروه خودجوش است؟ یک انجمن یا گروه رسمی برای نوزادان فلج ارب وجود ندارد؟

- بله. یک گروه خودجوش است. خود من، اتفاقی این گروه را پیدا کردم. اوایل خیلی در اینترنت می‌گشتم که اطلاعاتی درباره فلج ارب پیدا کنم. یک روز اتفاقی در یک سایت، دیدم فردی نوشته یک گروه هست که مادران نوزادان فلج ارب آنجا دور هم جمع شده‌اند. گشتم و گروه را پیدا کردم و عضو شدم. خب، همه مادران که این شرایط را ندارند. خیلی‌ها اصلاً آنقدر سواد ندارند که دنبال این کارها بروند و بخواهند جست‌وجوی اینترنتی انجام دهند.

الان خیلی‌ها در شهرستان‌ها هستند که هیچ امکاناتی ندارند. دکترهای شهرستان اصلاً اطلاعاتی راجع به فلج ارب ندارند. در بعضی موارد به مادر بچه‌ای که دچار فلج ارب شده، گفته بودند: برو بچه‌ات را بیانداز سطل آشغال. دیگر به درد نمی‌خورد!... بعضی مادران گروه ما به خاطر اینکه دکتر خوب در شهرشان نبوده، فکر کردند این موضوع درمان ندارد. بچه را رها کردند و حالا که دو ساله شده، دستش کاملاً فلج شده. چون این درمان، زمان مشخص دارد. دو سه سال اول باید خیلی پیگیر باشید. اگر عملش انجام نشود، دست بچه فلج می‌ماند. الان که در گروه این چیزها را می‌شنوند، خیلی حسرت می‌خورند.

در شهرشان پزشک متخصص نبوده یا اطلاعات غلط درباره فلج ارب به آنها داده شده؟

مادرِفرزندمبتلابه فلج ارب:پزشکان زنان وزایمان درباره فلج ارب، چیز زیادی نمی‌دانند. در خود تهران دو سه تا دکتر خوب هست برای این موضوع، ولی در شهرهای دیگر اینطور نیست.

ارتوپدهایشان ورزش خاصی به بچه نمی‌دهند. نمی‌گویند بچه را برای کاردرمانی ببرید و...

درباره هزینه‌ها  برای فیزیوتراپی، کاردرمانی و عمل‌های جراحی چقدر باید هزینه کنید؟

مادرِفرزندمبتلابه فلج ارب: اگر برای فیزیوتراپی به مراکز بیمارستانی بروید، باید جلسه‌ای ۴۰ هزار تومان بپردازید.

اما هزینه هر جلسه فیزیوتراپی در مراکز خصوصی، ۱۰۰ هزار تومان است که ۳ جلسه در هفته، می‌شود ۳۰۰  هزارتومان.

هزینه هر جلسه کاردرمانی نیم ساعت ۴۰ دقیقه‌ای هم، ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تومان است. بیمارستان‌های دولتی، کاردرمانی ندارد و در همان جلسات فیزیوتراپی یک ذره ورزش هم می‌دهند.

هزینه‌های درمان فلج ارب، خیلی بالاست...

مادرِفرزندمبتلابه فلج ارب:بله. خانواده‌ای هستند که تا الان که بچه‌شان ۲ساله شده،  ۹۰ میلیون تومان برای همین درمان‌ها خرج کرده‌اند!.

خود من چون هزینه‌ها بالاست، ماهی دو جلسه دخترم را برای فیزیوتراپی و کاردرمانی می‌برم و بیشتر خودم در خانه ورزشش می‌دهم. برای فیزیوتراپی به مرکز طبی تهران می‌رفتیم که خیلی به خانه ما دور بود. باور کنید با این برنامه فیزیوتراپی و کاردرمانی، همه عمر ما در رفت و آمد بین خانه و این مراکز می‌گذرد. برای کاردرمانی هم در ماه سه، ۴ جلسه دخترم را می‌برم و اکثراً خودم در خانه انجام می‌دهم.

فیزیوتراپی نوزاد مبتلا به فلج ارب

مادرِفرزندمبتلابه فلج ارب:به خاطر همین مشکلات، از ۲ ماه قبل یک دستگاه ارزان فیزیوتراپی خریدم و شیوه کار با آن را آموزش دیدم و از آن موقع، خودم کارهای فیزیوتراپی دست دخترم را در خانه انجام می‌دهم. اما همه خانواده‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند. در گروه ۲۵۰ نفری ما فقط دو سه نفرند که دستگاه دارند.

کجا کار با دستگاه فیزیوتراپی را آموزش دیدید؟

*... و صحبت پایانی؟

- یک کاری بکنید که در درجه اول، در وزارت بهداشت، ملاک امتیاز دادن به متخصصان زنان و ماماها، این باشد که نوع زایمان را درست تشخیص بدهند و نوزاد را سالم به دنیا بیاورند. ملاکشان صرف انجام زایمان طبیعی نباشد.

هزینه درمان نوزادان مبتلا به فلج ارب

مادرِنوزادمبتلا به فلج ارب: از مسئولان وزارت بهداشت پیگیری کنید که این «فیزیوتراپی و کاردرمانی و عمل بچه‌های فلج ارب»، زیر پوشش بیمه قرار بگیرد. باور کنید همین عمل‌های این بچه‌ها در بیمارستان خصوصی ۲۶ میلیون تومان هزینه دارد.

هزینه اش در بیمارستان دولتی هم که هفت،۸ میلیون تومان است، باید یک سال در صف بمانیم تا نوبت عمل بچه‌مان برسد. دختر من که ۸ ماهه است، همین هفته می‌خواهم بروم برای ثبت‌نام عملش، چون یک سال باید در نوبت باشیم.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:منبع مأخوذه:خبرگزاری فارس( ۲۸ تیر ۱۴۰۱)می باشد بااصلاحات واضافات+افزودن عکس.

رؤسای جمهورروسیه وترکیه درایران

پوتین و اردوغان به دیدارآیت الله خامنه ای رفتند.

رهبر انقلاب در دیدار پوتین: «ناتو »موجودی خطرناکی است، اگر جلوی ناتو در «اوکراین »گرفته نمی‌شد، مدتی بعد به بهانه «کریمه»، همین جنگ را به راه می‌انداختند.

حوادث جهانی نشان‌دهنده نیاز ایران و روسیه به همکاری‌های متقابل است.

«ایران» بابسته شدن« مرزایران وارمنستان» مخالف است.

سفر رؤسای جمهورروسیه(ولادیمیرپوتین)و ترکیه(رجب طیب اردوغان) به ایران 

سفررئیس جمهورترکیه(رجب طیب اردوغان) به ایران،شامگاه دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱

سفر«ولادیمیر پوتین»( رئیس جمهور روسیهبه ایران،عصر سه‌شنبه(۲۸ تیر ۱۴۰۱)

ایران با«مسدود کردن مرز ایران و ارمنستان»  مخالفت خواهد کرد چرا که این مرز یک راه ارتباطی چند هزار ساله است.

رهبر انقلاب خطاب به رئیس جمهورترکیه گفت: حمله به سوریه به ضرر ترکیه و به نفع تروریست‌ها خواهد بود.

«ایران بامسدود کردن مرز ایران و ارمنستان  مخالفت خواهد کرد چرا که این مرز یک راه ارتباطی چند هزار ساله است»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رئیس‌جمهور ترکیه خاطرنشان کردند: هر گونه حمله نظامی به شمال سوریه قطعاً‌ به ضرر ترکیه، سوریه و همه منطقه و به نفع تروریست‌ها خواهد بود.

رهبر انقلاب: حمله به سوریه به ضرر ترکیه و به نفع تروریست‌ها خواهد بود

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز،سه‌شنبه(۲۸ تیر ۱۴۰۱) در دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و هیئت همراه با تأکید بر لزوم افزایش همکاریهای دو کشور به‌ویژه همکاریهای تجاری، رژیم صهیونیستی را از عوامل اصلی ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی برشمردند و با تأکید بر اینکه آمریکا و رژیم غاصب نمی‌توانند جلوی حرکت عمیق فلسطینی‌ها را بگیرند، در خصوص مسئله سوریه خاطرنشان کردند: حفظ تمامیت ارضی سوریه بسیار مهم است و هر گونه حمله نظامی در شمال سوریه قطعاً‌ به ضرر ترکیه، سوریه و همه منطقه، و به نفع تروریستها خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، حجم و کیفیت تبادلات و همکاریهای اقتصادی دو کشور را بسیار کمتر از ظرفیت‌های موجود خواندند و تأکید کردند: این مسئله در مذاکرات بین رؤسای جمهور حل و فصل شود.

ایشان، عزت و عظمت امت اسلامی را در گرو عبور از اختلافات سلیقه‌ای و هوشیاری در مقابل سیاست‌های تفرقه‌افکن، دانستند و گفتند: یکی از عوامل ایجاد اختلاف و دشمنی در منطقه، رژیم غاصب صهیونیستی(اسرائیل) است که آمریکا نیز از آن پشتیبانی می‌کند.(اسرائیل)

رئیس‌جمهور ترکیه با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد+تصاویر

رهبر انقلاب،‌ فلسطین را مسئله اول دنیای اسلام برشمردند و تأکید کردند: با وجود اقبال بعضی دولتها به رژیم صهیونیستی، ملتها عمیقاً با این رژیم غاصب(اسرائیل) مخالف هستند.

ایشان با تأکید بر اینکه نباید به امریکا و رژیم صهیونیستی تکیه کرد، گفتند: امروز نه رژیم صهیونیستی، نه آمریکا و نه دیگران نخواهند توانست جلوی حرکت عمیق فلسطینی‌ها را بگیرند و عاقبت کار به نفع مردم فلسطین خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه، مسئله تمامیت ارضی سوریه را بسیار مهم برشمردند و با اشاره به برخی نقل‌قولها مبنی بر حمله نظامی به شمال سوریه، تأکید کردند: این کار قطعاً‌ هم به ضرر سوریه هم به ضرر ترکیه و هم به ضرر منطقه است و اقدام سیاسی مورد انتظار از جانب دولت سوریه را نیز محقق نخواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه عصر دوشنبه به تهران سفر می‌کند

ایشان با اشاره به اظهار نفرت رئیس‌جمهور ترکیه از گروههای تروریستی، گفتند: با تروریسم حتماً باید معارضه کرد اما حمله نظامی در سوریه به نفع تروریستها خواهد بود البته تروریستها نیز محدود به یک گروه خاص نیستند.

رهبر انقلاب در پاسخ به درخواست رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر همکاری ایران برای مبارزه با گروههای تروریستی، گفتند: ما در مبارزه با تروریسم مطمئناً با شما همکاری می‌کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ما امنیت ترکیه و مرزهای آن را امنیت خود می‌دانیم، خطاب به آقای اردوغان گفتند:« شما نیز امنیت سوریه را امنیت خود بدانید»

رهبرانقلاب درادامه گفتند: مسائل سوریه را باید با مذاکرات حل کرد و ایران، ترکیه، سوریه و روسیه با گفتگو این مسئله را تمام کنند.

ایشان همچنین با ابراز خرسندی از بازگشت قره‌باغ به آذربایجان، گفتند: البته اگر سیاستی مبنی بر«مسدود کردن مرز ایران و ارمنستان» وجود داشته باشد، جمهوری اسلامی با آن مخالفت خواهد کرد چرا که این مرز یک راه ارتباطی چند هزار ساله است.

رهبر انقلاب افزایش همکاریهای ایران و ترکیه در همه مسائل منطقه را مفید و لازم خواندند و افزودند: ما همواره از دولت شما در مسائل داخلی و در مقابل دخالتها دفاع کرده‌ایم

آیت الله خامنه ای خطاب به اردوغان :همچنانکه گفتید :

(ایران-ترکیه)«دوستان دوران سخت یکدیگر هستیم» و برای ملت مسلمان ترکیه دعا می‌کنیم.

در این دیدار که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان نیز حضور داشت، «رجب طیب اردوغان» با تبریک اعیاد قربان و غدیر خم، اتحاد امت اسلامی و افزایش همبستگی ایران و ترکیه را لازم دانست.

«رجب طیب اردوغان» گفت: ترکیه هیچگاه در مقابل اجحاف علیه ایران ساکت ننشسته و برادری ایران و ترکیه در همه زمینه‌ها باید گسترش پیدا کند.

آقای اردوغان با تأکید بر اینکه همواره مخالف تحریم‌های یکجانبه علیه ایران بوده و خواهیم بود، گفت: از انتظارات مشروع ایران در برجام، حمایت، و شرکت‌های ترکیه‌ای را به سرمایه‌گذاری در ایران تشویق می‌کنیم.

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به درگیری ایران و ترکیه با تروریستها در طول سالهای متمادی، گفت: 

در سوریه گروههای تروریستی، مورد حمایت تسلیحاتیِ سنگین از طرف کشورهای غربی همچون آلمان، انگلیس، فرانسه و به‌ویژه آمریکا هستند.

اردوغان با بیان اینکه موضع ترکیه در خصوص تمامیت ارضی سوریه مشخص است، افزود: از دولت سوریه انتظار داریم روندهای سیاسی را آغاز کند. در اجلاس آستانه مسئله سوریه به صورت ویژه در دستور کار است و امیدواریم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

ورود اردوغان به ایران

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، شامگاه دوشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۱ به منظور شرکت در اجلاس سران آستانه وارد تهران شد.

«جواد اوجی»( وزیر نفت) برای استقبال از وی به فرودگاه رفت.

اجلاس آستانه متشکل از جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه به‌عنوان کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه است که با هدف از آن تقویت روند صلح و حل و فصل بحران سوریه است.

وزرای خارجه ایران و ترکیه در نشست خبری خود از توافق دو کشور برای آغاز گفتگو درباره نقشه راه همکاری‌های بلندمدت تهران-آنکارا خبر دادند که قرار است در سفر آتی رئیس جمهور ترکیه به ایران نهایی شود.

 توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:رئیسی به استقبال اردوغان رفت

استقبال رسمی رئیسی از اردوغان + فیلم

​رئیس جمهورروسیه واردتهران شد

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:سفر«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به ایران/ عصر امروز،سه‌شنبه(۲۸ تیر ۱۴۰۱)

پوتین با رییس جمهور کشورمان دیدار کرد

«ولادیمیر پوتین» پس از ورود به تهران با «آیت‌الله رئیسی »دیدار کرد و پس از آن روسای جمهور ایران و روسیه عازم دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای شدند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه که عصر امروز (سه‌شنبه) به تهران سفر کرده است، بلافاصله پس از ورود به فرودگاه، عازم نهاد ریاست جمهوری شد و با رییس جمهور کشورمان دیدار کرد.

ولادیمیر پوتین وارد تهران شد

در این دیدار روسای جمهور ایران و روسیه درباره گسترش بیش از پیش روابط در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، ترانزیت و مبادلات تجاری و نیز تحولات منطقه گفت‌وگو کردند.

پس از گفت‌وگوهای «رئیسی و پوتین» روسای جمهور دو کشور عازم دفتر مقام معظم رهبری برای دیدار با معظم له شدند.

دیدارپوتین باآیت الله خامنه ای عصر امروزسه‌شنبه(۲۸ تیر ۱۴۰۱)

رهبر انقلاب در دیدار پوتین: حوادث جهانی نشان‌دهنده نیاز ایران و روسیه به همکاری‌های متقابل است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار پوتین تاکید کردند: حوادث جهانی نشان‌دهنده نیاز ایران و روسیه به همکاری‌های روزافزون و متقابل است.

رهبر انقلاب در دیدار پوتین: حوادث جهانی نشان‌دهنده نیاز ایران و روسیه به همکاری‌های متقابل است

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و هیئت همراه با تأکید بر ضرورت عملیاتی شدن تفاهم‌ها و قراردادهای بین دو کشور، هوشیاری در مقابل سیاستهای فریبکارانه غرب را لازم دانستند و خاطرنشان کردند: همکاری‌های بلندمدت ایران و روسیه عمیقاً به نفع هر دو کشور است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تأکید بر اینکه حوادث جهانی نشان‌دهنده نیاز ایران و روسیه به همکاری‌های روزافزون و متقابل است، افزودند: تفاهم‌ها و قراردادهای متعددی بین دو کشور از جمله در بخش نفت و گاز در جریان است که باید تا انتها پیگیری و عملیاتی شوند.

ایشان همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه را بویژه در پی تحریم‌های غرب، ضروری و به نفع هر دو کشور دانستند و در خصوص حوادث اوکراین گفتند: جنگ یک مقوله خشن و سخت است و جمهوری اسلامی از اینکه مردم عادی دچار آن شوند به هیچ وجه خرسند نمی‌شود اما در قضیه اوکراین چنانچه شما ابتکار عمل را به دست نمی‌گرفتید، طرف مقابل با ابتکار خود، موجب وقوع جنگ می‌شد.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه غربی‌ها با روسیه قوی و مستقل به‌کلی مخالف هستند، «ناتو »را موجودی خطرناک خواندند و افزودند: اگر راه در مقابل ناتو باز باشد حد و مرزی نمی‌شناسد و اگر جلوی آن در اوکراین گرفته نمی‌شد، مدتی بعد به بهانه کریمه، همین جنگ را به راه می‌انداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: البته امروز آمریکا و غرب ضعیف‌تر از قبل شده و با وجود تلاش و هزینه زیاد، بُرد سیاستهای آنها در منطقه ما از جمله در سوریه، عراق، لبنان و فلسطین بسیار کم شده است.«سوریه »

رهبرانقلاب اسلامی ایران  مسئله «سوریه » را بسیار مهم خواندند و با تأکید بر موضع جمهوری اسلامی مبنی بر مخالفت با حمله نظامی به این کشور و لزوم جلوگیری از آن، گفتند: یک مسئله مهم دیگر در موضوع سوریه، اشغال «مناطق حاصلخیز و نفت‌خیز شرق فرات» بوسیله آمریکایی‌ها است که این قضیه باید با بیرون راندن آنها از آن منطقه علاج شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تقبیح دخالتهای رژیم صهیونیستی در قضایای منطقه، مواضع اخیر رئیس‌جمهور روسیه علیه صهیونیستها را تحسین‌برانگیز خواندند.

ایران با بسته شدن« مرزایران وارمنستان» مخالف است.

 آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه تأکید کردند: جمهوری اسلامی، سیاست‌ها و برنامه‌هایی را که منجر به بسته شدن مرز ایران و ارمنستان شود، هرگز تحمل نخواهد کرد.

طرح ساماندهی و توسعه پایانه مرزی «نوردوز» اجرا می‌شود

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر-پیراسته فر:برای طلاع ازماجرای مسدودشدن مرز ایران وارمنستان به این لینک مراجعه کنید:

ماجرای اختلاف ایران باآذربایجان"زنگزور" چیست

رهبر انقلاب همکاری‌های بلندمدت ایران و روسیه را جداً‌ و عمیقاً‌ به نفع هر دو کشور خواندند و خطاب به آقای پوتین گفتند: جنابعالی(پوتین) و رئیس‌جمهور ما(رئیسی) هر دو اهل اقدام و پیگیری هستید، بنابراین همکاریهای دو کشور در این دوره باید به اوج خود برسد.

ایشان با تأیید سخنان رئیس‌جمهور روسیه درباره ضرورت راه‌اندازی خط آهن رشت- آستارا، این کار را موجب تکمیل خطِ حمل ونقلِ شمال- جنوب و به نفع هر دو کشور دانستند.
«فروپاشی شوروی »تقصیرآمریکاست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین هوشیاری در مقابل فریبکاری غرب را ضروری خواندند و گفتند: آمریکایی‌ها هم زورگو هستند و هم حیله‌گر، و یکی از عوامل فروپاشی شوروی سابق فریب خوردن در مقابل سیاستهای آمریکا بود.

رهبرانقلاب اسلامی ایران درادامه خطاب به پوتین گفتند: البته روسیه در دوره جنابعالی استقلال خود را حفظ کرده است.

حذف دلار 
امام‌ خامنه‌ای: آمریکایی‌ها از منطقه شرق فرات در سوریه باید بیرون رانده شوند/ دلار باید به تدریج از مسیر معاملات جهانی خارج شود
آیت الله خامنه ای همچنین با تأیید سیاست جایگزینی پول‌های ملی در روابط دو کشور و استفاده از ارزهای دیگر به جای دلار، گفتند: دلار را باید به تدریج از مسیر معاملات جهانی خارج کرد و این کار به صورت تدریجی، ممکن است.

در این دیدار که رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان نیز حضور داشت، پوتین درباره حوادث اوکراین گفت: هیچ‌کس طرفدار جنگ نیست و جان دادن مردم عادی یک تراژدی بزرگ است اما رفتار غرب موجب شد که ما انتخابی جز عکس‌العمل نداشته باشیم.

«رئیس جمهورروسیه دردیدارباآیت الله خامنه ای چه گفت؟»

رئیس‌جمهور روسیه با برشمردن عوامل و ریشه‌های اختلافات روسیه و اوکراین، بویژه اقدامات تحریک‌آمیز غرب و آمریکا در سالهای اخیر از جمله کودتا در اوکراین و همچنین سیاست گسترش ناتو با وجود تعهدات قبلی آنها مبنی بر پرهیز از هرگونه پیشروی به سمت روسیه، گفت: بعضی از کشورهای اروپایی گفتند ما مخالف عضویت اوکراین در ناتو بودیم اما تحت فشار آمریکا با آن موافقت کردیم که این نشان‌دهنده فقدان حاکمیت و استقلال آنها است.

پوتین، «ترور سردار سلیمانی» را نمونه دیگری از شرارت‌های آمریکایی‌ها برشمرد.

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به «تحریم های غرب علیه روسیه» گفت: این تحریم‌ها به ضرر غرب است و نتیجه آن مشکلاتی از جمله افزایش قیمت نفت و بحران تأمین مواد غذایی است.

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به سوءاستفاده آمریکا از ابزار «دلار» برای تحریم و غارت کشورهای دیگر، این کار را در نهایت به زیان آنها و موجب تضعیف اعتماد جهانی به این ارز و حرکت کشورها به استفاده از پول‌های جایگزین دانست و گفت: روسیه و ایران در حال طراحی روش‌های جدید برای استفاده از پول‌های ملی در روابط دو کشور هستند.

رئیس‌جمهور روسیه با تأیید مواضع رهبر انقلاب درباره منطقه قفقاز، مواضع دو کشور در قضیه سوریه از جمله در مخالفت با حمله نظامی به شمال این کشور را کاملاً منطبق با یکدیگر خواند.

پوتین گفت: منطقه شرق فرات باید تحت کنترل نیروهای نظامی سوریه قرار بگیرد.

پوتین همکاری‌های دو کشور را در همه بخش‌ها و پروژه‌ها در حال پیشرفت دانست و افزود: ایران و روسیه در سوریه در حال مبارزه مشترک با تروریسم هستند و در زمینه نظامی نیز تلاش می‌کنیم همکاری‌های دو کشور و همچنین همکاری و مانورهای سه‌جانبه با چین را توسعه دهیم./پایان.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:درگوشی پوتین واردوغان

اردوغان 19 اسفند به روسیه سفر می‌کند

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:شیطنت اردوغان

تنها ساعتی پس از هشدار رهبر جمهوری اسلامی در مورد حمله ترکیه به شمال سوریه، رجب طیب اردوغان در نشست سه‌جانبه سران ترکیه، روسیه و ایران در تهران گفت: آنکارا مصمم است - به زودی- عملیات نظامی خود علیه کردهای شمال سوریه را عملی کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور ترکیه شامگاه سه‌شنبه(۲۸ تیر ۱۴۰۱،) نیروهای کرد را «تروریست» ‌خواند و گفت: «باید برای همه روشن باشد که در منطقه جایی برای جنبش‌های تروریستی جدایی‌طلب و هم‌پیمانان آنها وجود ندارد

اردوغان تاکید کرد: «ما به زودی به مبارزه خود با سازمان‌های تروریستی ادامه خواهیم داد.»

خبرگزاری فرانسه نوشت: در حالی که پیشتر ایران، روسیه و حتی آمریکا مخالفت خود را با حمله ترکیه در شمال سوریه اعلام کرده‌اند،

رئیس‌ جمهور ترکیه گفت « انتظار دارد تهران و مسکو از این مبارزه حمایت کنند»

ترکیه آخرین بار در سال ۱۳۹۸ به شمال سوریه حمله کرد و رجب طیب اردوغان در ماه‌های اخیر بارها از آمادگی ترکیه برای یک «عملیات نظامی» دیگر به شمال سوریه سخن گفته است.

ترکیه قصدحمله به کدام منطقه سوریه رادارد؟

۲ منطقه‌ای که ترکیه اکنون قصد دارد به آن حمله کند «بخشی از یک نوار حائل به عرض ۳۰ کیلومتر است» که آنکارا می‌خواهد آن را در امتداد مرز ترکیه و سوریه تکمیل کند.

اردوغان در پایان ماه مه۲۰۲۲(۱۰ خرداد ۱۴۰۱) به پوتین یادآور شد توافق ۳ سال پیش میان آنکارا و مسکو، ایجاد منطقه «پاکسازی شده از تروریسم» در امتداد مرز ترکیه و سوریه را پیش‌بینی کرده است./پایان.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:مصاحبه ۸ ماه پیش وزرای خارجه ایران وترکیه

مصاحبه  خبرگزاری تسنیم(۲۴ آبان ۱۴۰۰) «حسین امیرعبدالهیان» و «مولود چاووش» وزرای خارجه ایران و ترکیه امروز دوشنبه پس از دیدار و مذاکره با یکدیگر در نشست خبری حاضر شده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

 توافق ایران و ترکیه برای تدوین سند همکاری‌های بلندمدت/ اردوغان به تهران می‌آید

آغاز گفتگو برای سند همکاری‌های بلند مدت ایران-ترکیه

امیرعبدالهیان در این نشست با اشاره به توافق بر سر اینکه گفتگوهای کارشناسی برای توافق بلند مدت همکاری های تهران و آنکارا را داشتیم، گفت: امیدواریم در سفری که در آینده آقای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به تهران خواهد داشت بتوانیم سند حاوی نقشه راه همکاری‌های بلندمدت دو کشور را نهایی کنیم.

وی افزود: توافق کردیم که بر سر مفاد نقشه راه همکاری های دو کشور، گفتگوهای دیپلماتیک خود را شروع کنیم و امیدواریم در سفر آتی آقای اردوغان به تهران، این سند در حضور روسای جمهور دو کشور به امضا برسد.

امیرعبدالهیان ادامه داد: در خصوص موضوعات منطقه ای گفتگوهای خوبی داشتیم... باید به سرعت هر گونه موانع احتمالی که در مسیر مناسبات دو کشور وجود دارد را برطرف کنیم.

مولود چاووش اوغلو نیز در این نشست با ابراز تاسف و همدردی با ملت و دولت ایران بابت زلزله رخ داده در جنوب کشورمان، اظهار داشت: ما روابط مان را در همه حوزه ها بازبینی کردیم. در عین حال با آقای امیرعبداللهیان درباره آماده سازی برگزاری هفتمین نشست شورای عالی همکاری دو کشور صحبت کردیم. بر اساس پیشنهاد طرف ایرانی، نقشه راه بلندمدت بین دو کشور آماده سازی می‌شود و در حاشیه برگزاری این شورا به امضا می‌رسد.

چاووش اوغلو تحریم‌ها علیه ایران را ظالمانه دانست و خواستار رفع تحریم‌ها شد. وی همچنین درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات وین ابراز امیدواری کرد.

چاووش اوغلو در پاسخ به تسنیم: پشت سر هم قرار گرفتن سفر تهران و بیروت اتفاق مثبتی است

وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره همکاری‌های ترانزیتی ایران و ترکیه از جمله همکاری سه‌جانبه با کشورهای دیگر گفت: ترکیه برای افزایش تجارت در منطقه به صورت دوجانبه، سه‌جانبه و چهارجانبه برنامه دارد و از آن حمایت می‌کند. در این مکانیزم های چندجانبه ایران نیز حضور دارد. هدف این مکانیزم‌های سه و چهارجانبه افزایش همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای است. تنها محدود به سه‌جانبه و چهارجانبه نبوده و کشورهای خلیج فارس، پاکستان، کشورهای آسیای میانه نیز در آن حضور دارند. ما این پروژه‌ها را مثبت ارزیابی می‌کنیم و از آن حمایت می‌کنیم.

چاووش اوغلو در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم در مورد سفرش طی روزهای آینده به لبنان و اینکه آیا این سفر ربطی به سفر امروزش به تهران دارد یا نه؟ گفت: همانطور که می دانید دولت جدیدی در لبنان شکل گرفته است. ما با مقامات لبنان گفت وگوی تلفنی داشته ایم و از چندی قبل انجام سفر به لبنان برنامه ریزی و پیش بینی شده بود. این همزمانی سفرها اتفاق خوبی است، در جریان سفر به لبنان روابط دو کشور و موضوعات منطقه را بررسی می کنیم. در جریان سفر امروز به تهران نیز در مورد مسائل لبنان گفت وگو کردیم و امکان ندارد که در نشستی بخواهیم موضوعات منطقه را بررسی کنیم و به مسائل لبنان اشاره ای نشود و اینکه این گفت وگوها در تهران و بیروت پشت سر هم قرار گرفته اتفاق مثبتی است.

امیرعبداللهیان در پاسخ به تسنیم: درباره مسائل منطقه اتفاق نظر فراوانی بین ایران و ترکیه وجود دارد

امیرعبداللهیان نیز در پاسخ به سوال تسنیم درباره همکاری‌های ایران و ترکیه به صورت چندجانبه با کشورهای دیگر به ویژه در حوزه ترانزیتی گفت: ما توافق کردیم در خصوص موضوعات تجاری و اقتصادی علاوه بر همکاری‌های دوجانبه، همکاری‌های سه یا چند جانبه را مورد توجه قرار دهیم و در ذیل نقشه راه همکاری‌های بلندمدت دو کشور این موضوع را در بخشی از سند مورد توجه قرار خواهیم داد. در مورد مسائل منطقه نیز اتفاق نظر فراوانی بین ایران و ترکیه وجود دارد و در جریان گفت‌وگوهای امروز در مورد این مسائل اتفاق نظر فراوانی با هم داشتیم.

وی افزود: امیدواریم جنگ خانمان سوز یمن هر چه زودتر خاتمه پیدا کند و محاصره انسانی که علیه این کشور مسلمان اعمال شده خاتمه پیدا کند. و محاصره انسانی این کشور مسلمان و عرب پایان یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: ما تحولات در لبنان را با جدیت و نگرانی دنبال می کنیم. اتفاقی که در عرصه دیپلماتیک و تعطیلی برخی از سفارتخانه های عربی در این کشور و برخی دیگر از مسائل به وجود آمده بخاطر حمایت یک مقام رسمی لبنان از پایان جنگ در یمن ابراز نگرانی می‌کنیم. ما به سیاست‌های خود به حمایت از لبنان ادامه می دهیم.

وی با اشاره به تحولات عراق گفت: در گفت‌وگوهایی که امروز با آقای چاووش اوغلو داشتیم به صورت مشترک اقدام تروریستی صورت گرفته علیه نخست وزیر عراق را محکوم کردیم و امیدواریم در سایه انتخابات برگزار شده در عراق هر چه زودتر دولت و پارلمان جدید در این کشور همسایه شکل بگیرد و ثبات در عراق ایجاد شود.

امیرعبداللهیان با اشاره به موضوع افغانستان گفت: در مورد افغانستان نیز ما با جدیت موضع تشکیل دولت فراگیر در این کشور را دنبال می کنیم. امروز هم نماینده ویژه ایران در کابل خواهد بود. یکی از اهدافی که هیات ایران دنبال می‌کند تشویق همه طرف‌ها به تشکیل دولت فراگیر ملی در افغانستان است.

چاووش اوغلو: امیدواریم سفر اردوغان به ایران پیش از پایان سال جاری میلادی انجام شود

چاووش اوغلو در پاسخ به آناتولی درباره روابط ایران و ترکیه گفت: در ترکیه و ایران دولتهای نتیجه گرایی هستند و برای اینکه شتابی به روابط دو کشور داده شود، اسناد زیادی باید شود و اسنادی که امضا شده بازبینی شوند و نقشه راه را نسبت به آینده مشخص کنم. هر دو طرف دیپلماتهای مجربی را دارند.

وزیر خارجه ترکیه درباره احتمال سفر رئیس‌جمهور ترکیه به ایران گفت: تلاش داریم سفر رئیس‌جمهور (اردوغان) به ایران پیش از پایان سال جاری میلادی انجام شود.