پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

علی مرادخانی ارنگه(شیخ علی تهرانی)فوت کرد

​حسادتش اززمانی گُل کردکه امام خمینی ،آیت الله خامنه ای رابه امامت جمعه تهران برگزید،که وی  انتظارداشته صاحب این تریبون شود.

«علی مرادخانی ارنگه» معروف به «شیخ علی تهرانی» ۲۷ مهر  ۱۴۰۱ در سن ۹۶ سالگی در تهران فوت کرد

فرارازایران ... پناهندگی درعراق

«علی مراد خانی ارنگه» معروف به «شیخ علی تهرانی» متولد  ۴ اردیبهشت ۱۳۰۵روستای« ارنگه» (کرج).
«شیخ علی تهرانی » در سال ۱۳۶۳(درگرماگرم جنگ ایران وعراق) از ایران گریخت و به عراق پناهنده شد و از تلویزیون عراق به تبلیغ ضد نظام جمهوری اسلامی پرداخت.
برای اینکه «شیخ علی تهرانی »بیش ازاین دیوانگی وجنجال آفرینی نکند،زمینه برگشته اورافراهم کردند که در سال ۱۳۷۴ به ایران برگشت،یعنی ۱۱سال لقمه حرام خورد(سرسفره دشمن بعثی ارتزاق می کرد)

کنفرانس خبری همسرشیخ علی تهرانی«بدری خامنه ای» دربغداد

۲ اردیبهشت ۱۳۶۴، خانم «بدری خامنه‌ ای» (همسر شیخ علی تهرانی) در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد حضور یافت. وی در این کنفرانس گفت که به همراه ۳ دختر و ۲ پسرش برای پیوستن به پدرشان از میان جبهه های جنگ ایران-عراق فرار کرده و به عراق آمدم و فاقد پاسپورت هستیم.

مسؤلیتهای آیت الله علی تهرانی

 تهرانی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ریاست دادگاه انقلاب مشهد و  اهواز شد  
تهرانی کتابی تحت عنوان«اخلاق اسلامی» تألیف کرده است که امام خمینی دریکی ازسخنرانیهایش اشاره به آن می کند:«کسی که کتاب اخلاق و توحید می‌نویسد، اما خودش از آن بی‌خبر است»

«شیخ علی تهرانی » بعدازورودبه ایران( سال ۱۳۷۴) محاکمه وزندانی شد،۲۰سال هم محکوم شدامابعلت بیماری قلبی وجهالتهای دیگرش در  سال ۱۳۸۴ موردعفوقرارگرفتند.
در سال ۱۳۵۸ از سوی حزب جمهوری اسلامی مشهد داوطلب مجلس خبرگان قانون اساسی شد که به عنوان نفر هفتم «نماینده محلس خبرگان»از خراسان انتخاب و به خبرگان راه یافت. به دلیل آن‌ که وی آثاری در اقتصاد اسلامی نوشته بود، در مجلس خبرگان در کمیسیون مالی و اقتصادی حضور داشت.

«شیخ علی تهرانی » پیش از انقلاب علیه حکومت پهلوی سخنرانی و فعالیت می‌کرد و به همین دلیل بازداشت و به سیرجان تبعید شد. او پس از انقلاب از حامیان ابوالحسن بنی‌صدر به شمار می‌رفت و جزو هواداران سازمان مجاهدین خلق (منافقین) نیز محسوب می‌شد. تهرانی از سال ۱۳۶۳ با خروج از ایران و استقرار در عراق، در رادیو و تلویزیون فارسی‌زبان بغداد علیه جمهوری اسلامی سخنرانی می‌کرد.

«شیخ علی تهرانی » فردی که نسبت به تبار افغانی «جلال الدین فارسی»(نامزد حزب جمهوری در انتخابات ریاست جمهوری) افشاگری کرد و باعث حذف وی از رقابت های انتخاباتی شد.

«شیخ علی تهرانی» سال ۱۳۷۴ به ایران بازگشت و پس از بازداشت محاکمه شد و تا ۱۳۸۴ به زندان رفت و پس از آزادی دیگر اظهارنظر و یا فعالیت سیاسی نکرد.

«شیخ علی تهرانی»دامادِ آیت الله خامنه ای است.

روز پنجشنبه ۲۲ مهر برابر با ۱۴ اکتبر، هشتاد و سومین سالروز تولد شهبانو فرح پهلوی است و به همین مناسبت مراسمی به میزبانی شورای شهر فرزنو در ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار شد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:خانم مرادخانی درجشن هشتادوسومین تولد«فرح پهلوی»که بصورت آنلاین برگزارمیشد،شعرپراحساسی راتقدیم به فرح کرد واورا «مادر»خطاب می کرد.

این شاعرجوانی ،همچون پدرسبکسرش، خطاب به فرح گفت:علاقمندبودم هدیه ای برات بفرست واما امکانش نیست..

فریده خانم درقطعه ای ازشعرپراحساسش به شهبانویش گفت:جای جای خانه ام بوی تورامی دهد..ماامیداریم که بیایی نورامیدبیاوری وظلمتهارابشکنی..پرنده راپروازبدهی،مرغان رادان بدهی.

خواهرزاده آیت الله خامنه ای درشعرش به فرح پهلوی گفت:اززمانی که تورفتی  فرهنگ وهنرماهم رفته!.

درچندجای شعرش باحسرت وآه می گفت«آخ بانوجان»...

درپایان شعرش،فرح پهلوی برایش(فریده مرادخانی) دست تکان دادولبخندرضایت هدیه کرد.

رئیس سابق شاباک: اسرائیل در لبه پرتگاه است

«بنیامین نتانیاهو»رهبر کنونی اپوزیسیون عامل بدبختی اسرائیل است.

۱۴۰ روز مانده به انتخابات کِنست(پارلمان)اسرائیل

اسرائیل درلبه پرتگاه 

رئیس سابق شاباک: اسرائیل در لبه پرتگاه است

رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) :اسرائیل به دلیل اختلافات سیاسی داخلی اکنون در لبه پرتگاه قرار گرفته است.

به گزارش  روزنامه القدس العربی، «یووال دیسکین» رئیس سابق شاباک در سخنانی همزمان با نزدیک شدن موعد برگزاری انتخابات کِنست (پارلمان اسرائیل) اذعان کرد: اسرائیل به دلیل وضعیت چندپارگی سیاسی و اجتماعی و همچنین عمیق‌تر شدن بحران سیاسی در لبه پرتگاه ایستاده است.

«یووال دیسکین» رئیس سابق شین بت(شاباک)

«یووال دیسکین» از اسرائیلی‌ها خواست که "بر اساس اعتقادات خود، به احزاب و بلوک‌های بزرگی که به بهترین وجه قادر به مهار قدرت هستند و می‌دانند چه زمانی استفاده از آن را متوقف کنند"، رأی دهند.

«یووال دیسکین»، «بنیامین نتانیاهو»رهبر کنونی اپوزیسیون را مورد انتقاد قرار داد و وی را خطری برای دموکراسی و آینده اسراییل به دلیل توجه به منافع خود، تعمیق درگیری‌ها بین اسرائیلی‌ها و نداشتن دیدگاه راهبردی برای حل و فصل منازعه فلسطین و اسرائیل دانست.

۱۴۰ روز مانده به انتخابات «کِنست»، اختلافات میان رهبران احزاب این رژیم و به ویژه میان نتانیاهو و یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل روز به روز درحال تشدید است.

The Knesset, Israel’s parliament, in Jerusalem.

«پارلمان اسرائیل» اوایل تیر با اعلام خبر انحلال کنست، یکم نوامبر (۱۰ آبان) را موعد برگزاری انتخابات پارلمانی این رژیم اعلام کرد. این پنجمین انتخابات ظرف حدود چهار سال گذشته در اراضی اشغالی است./ایسنا ۲۹ مهر ۱۴۰۱

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«شاباک»(Shabak)چیست؟

« ناداو آرگامان» رئیس جدید «شین بت»(Shin Bet) ، «یورام کوهن»رئیس سابق شین بت  درکناررئیس جمهور اسرائیل(روون ریولین)۹می ۲۰۱۶میلادی( ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵)تودیع-معارفه

شاباک(شین بِت) سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل است،برعکس «موساد»که سازمان اطلاعات خارجی است.

 رئیس شین بت«ناداو آرگامان» و «بنیامین نتانیاهو»نخست وزیر-سابق- اسرائیل

Incoming Shin Bet chief Nadav Argaman (Shin Bet)

«ناداو آرگامان» رئیس (شین بت)امنیت داخلی اسرائیل.

Boston University BU, College of Arts and Sciences CAS, Israeli retired admiral former head of Israel internal security agency Amichay Ayalon, Visiting Professor Nahum Karlinsky, Elie Wiesel Center for Judaic Studies

«آمیچای آیالون»، دریاسالار بازنشسته و رئیس سابق آژانس امنیت داخلی اسرائیل

کشته شدن ۶ افسراسرائیل(موساد) مرتبط با میز ایران

افسران موساد:سرگرد ایتامار الحارار ، سرگرد افک آهارون ،سرهنگ شارون آسمان،آیالون شاپیرا ،شایلی وست‌لند.

​افسران موساد( ادعایی تسنیم) چگونه کشته شدند؟

ماجرای کشته شدن ۶ افسر ارشداسرائیل(موساد) مرتبط با میز ایران

تسنیم (۲۸ مهر ۱۴۰۱)نوشت بود که پس از خنثی شدن عملیات پیچیده خرابکاری موساد در یک مرکز بزرگ صنعتی در اصفهان، اسرائیل، حداقل ۶ افسر برجسته مرتبط با میز ایران در موساد را کشته و حتی رییس این میز هم برکنار شده است.

درحالیکه خود اسرائیل و رسانه‌های معتبر او در قبال خبر دیروز تسنیم سکوت کرده‌اند، اما رسانه سعودی( ایران اینترنشنال) که ارتباطات ویژه‌ای هم با موساد (دستگاه اطلاعاتی اسرائیل) دارد، از روز گذشته با همه توان تلاش ‌کرد خدشه‌ای به خبر تسنیم درباره کشته شدن ۶ افسر موساد وارد کند، اما درواقع ناچار به تایید آن شد.

 Old City Jerusalem

تسنیم نوشته بود:خنثی سازی عملیات پیچیده خرابکاری موساد در یک مرکز بزرگ صنعتی در اصفهان،اسرائیل حداقل ۶ افسر برجسته مرتبط با «میز ایران» در «موساد» را کشته و حتی رییس این میز هم برکنار شده است.

خبر «خنثی سازی عملیات خرابکاری موساددراصفهان»

 هفته قبل به صورت رسمی اعلام شده بود، اما جزییات کشته شدن افسران موساد وزمان وقوع حادثه ، اعلام نشده بود.

«ایران اینترنشنال»(وابسته به سعودی) که چندی پیش «باراک راوید» (روزنامه نگار و تحلیگر سیاسی اسرائیلی)«هاآرتص» هم از ارتباطات گسترده آن با موساد سخن گفته بود،

 پس از خبر تسنیم، سراسیمه به دنبال پاسخ به موفقیت دستگاه امنیتی ایران رفت و حتی از تیتر «خبر جعلی تسنیم» استفاده و با خبرنگار خود در تل‌آویو هم ارتباط زنده برقرار کرد.

این رسانه سعودی تمرکز خود را بر این گذاشته بود که بگوید این افسران اخیراً نمرده‌اند بلکه ماه‌ها پیش این اتفاق افتاده! و این در حالی بود که اصلاً در خبر تسنیم «زمان» این رویداد قید نشده بود و فقط به اصل موضوع می‌پرداخت.

از این رو، ایران اینترنشنال عملاً با تایید کشته شدن افسران موساد، اما ارجاع آن به چند ماه پیش، رسماً در راستای تایید اصل خبر تسنیم گام برداشت.

به صورت طبیعی اطلاعات و جزییات مربوط به عملیات‌های امنیتی هیچگاه بلافاصله منتشر نمیشود بلکه به منظور بررسیهای بیشتر و کشف ارتباطات بیشتر، معمولاً این موضوعات حسب صلاح‌دید در زمان‌های مدنظر منعکس می‌شود.

بازداشت عوامل موساد که قصد انفجار تاسیسات صنعتی اصفهان را داشتند+فیلم

دستگیری عوامل موساد که قصد خرابکاری در تاسیسات صنعتی اصفهان را داشتند.

تسنیم درپایان نوشت: اینترنشنال احتمالاً فراموش کرده که  طراحی عملیات خرابکاری در اصفهان، به ابتدای ریاست رییس جدید موساد بازمی‌گردد که همان چند ماه پیش است!/پایان گزارش تسنیم.

توضبح مدیریت سایت-پیراسته فر:احتمالاً تسنیم فراموش کرده که «تودیع-معارفه» رئیس موساد در تاریخ ۳ خرداد ۱۴۰۰ بوده است(۱۶ ماه پیش)

«یوسی کوهن»(رئیس موساد) عزل شد و «داوید بارنِه‌ئا» رئیس جدید موساد شد(۳ خرداد ۱۴۰۰)

وزارت اطلاعات(اول مرداد ۱۴۰۱)خبر دستگیری چند تروریست مرتبط با موساد راداد.
هدف تروریست‌های وابسته به اسرائیل، انفجار یک مرکز صنایع حساس دفاعی کشور بود.

«زهره الهیان»عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم(۳۰ مهر ۱۴۰۱) ضمن تأیید کشته شدن  ۶ افسر اسرائیلی توسط موساد،گفت:

الهیان: علت کشتن شدن افسران موساد به‌کارگیری توسط دستگاه اطلاعاتی ایران بود

طی سالیان گذشته سرویس اطلاعاتیاسرائیل ،شکست‌های سنگین و بزرگی را از افسران اطلاعاتی ایران خورده است که اخیراً نیز عملیات پیچیده آن‌ها که برای صنایع هوایی ایران(اصفهان) طرح‌ریزی شده بود توسط سرویس اطلاعاتی ایران خنثی شد./پایان

مرگ «اشتون کارتر» وزیر دفاع پیشین آمریکا خبر دادند که همواره جمهوری اسلامی ایران را تهدید به گزینه نظامی می‌کرد.

کوثری: موساد 6 افسر اطلاعاتی خود را کُشت چون از اشراف ایران وحشت دارد/ اغتشاشات اخیر برای رژیم‌ صهیونیستی گران تمام خواهد شد

«سردارمحمدکوثری»(جانشین سابق قرارگاه ثارالله سپاه): موساد ۶ افسر اطلاعاتی خود را کُشت چون از اشراف ایران وحشت دارد
«جانشین سابق قرارگاه ثارالله سپاه»گفت:دستگاه اطلاعاتی اسرائیل مقابل نیروهای توانمند دستگاه‌های اطلاعاتی ایران آسیب‌پذیر بوده است و رژیم بداند که با حذف نیروهایی که خودشان می‌گویند با ایران مرتبط بوده‌اند، نمی‌توانند توانمندی‌ها نیروهای اطلاعاتی ما را کاهش دهند. اسرائیل از اشراف ایران وحشت دارد که چنین اقداماتی نشانه وحشت آنهاست./۰۴ آبان ۱۴۰۱مصاحبه  تسنیم

(۰۴ آبان ۱۴۰۱)نوشت:مرگ «اشتون کارتر» وزیر دفاع پیشین آمریکا خبر دادند که همواره جمهوری اسلامی ایران را تهدید به گزینه نظامی می‌کرد.

 « اشتون کارتر» وزیر دفاع دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا بود که خبر مرگ وی در سن ۶۸سالگی اعلام شده است.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«اشتون بالدوین کارتر»(Ashton Baldwin Carter)از فوریه ۲۰۱۵ تا ژانویه ۲۰۱۷ ( بهمن ۱۳۹۳  تا دی ۱۳۹۵ )وزیردفاع دوران باراک اوبامابود،البته این ژنرال در۵ دولت مسئولیت داشت،معاونت وزیردفاع وپستهای کلیدی دیگر.
تسنیم درادامه نوشت:رئیس وقت پنتاگون در دوران  اوباما همواره در سخنان خود، با جمله معروف «همه گزینه‌ها درباره ایران به‌روی میز است» در دوران وزارت خود طی فوریه ۲۰۱۵( بهمن ۱۳۹۳ ) تا ژانویه ۲۰۱۷(دی ۱۳۹۵ ) کشورمان را تهدید به حمله نظامی می‌کرد.

Shimon Hatzaddik (Sheikh Jarrah) and surrounding area

توضیحات مدیریت سایت-پیراسته فر:ماجرای کشته شدن یکی ازافسران موساد اززبان همسرش:

خانم«یا الحارار»(Or Elharar)همسر «سرگرد ایتامار الحارار»افسر کشته شده موساد در مصاحبه ای که درروز دوشنبه ۱۷ ژانویه ۲۰۲۲( ۲۷ دی ۱۴۰۰)پخش شد با اخبار کانال ۱۲ مصاحبه می کند


بیوه یک افسر نظامی کشته شده در یک حادثه آتش سوزی دوستانه اخیر در مصاحبه ای در روز دوشنبه گفت که از سربازی که شوهر مرحومش را به ضرب گلوله کشته است عصبانی نیست.

«سرگرد ایتامار الحارار» و «سرگرد افک آهارون» که در یک حادثه آتش‌سوزی دوستانه در خارج از پایگاه خود در دره اردن در ۱۲ ژانویه ۲۰۲۲(۲۲ دی ۱۴۰۰) کشته شدند. (منبع عکس:نیروهای دفاعی اسرائیل).

Reuters

خانم«یا الحارار» که شوهرش یکی از ۲ فرمانده کشته شده در حادثه هفته گذشته بود، می گوید: «سعی می کنم فکر کنم اگر وضعیت برعکس شد... من می خواهم که او به زندگی ادامه دهد.
«تا ساعت ۲۰:۳۰ شب با هم بودیم و بعد از خانه بیرون رفت. ساعت یک ربع به ۲۳ هنوز داشتیم می بردیم و حوالی ساعت ۱ بامداد در خانه من را می زدند.

او در پاسخ به این سوال که به افسر - که نامش فاش نشده - که شوهرش را کشته است، چه می‌گوید، گفت: "من می‌خواهم قبل از هر چیز او بداند که ما عصبانی نیستیم، همه ما برای او نیرو می‌فرستیم."

من دعا می کنم و امیدوارم که او جایی برای جلب [قدرت] پیدا کند. سعی می‌کنم فکر کنم اگر وضعیت برعکس شد، اگر امروز با شوهرم اینجا بودم، می‌خواستم او به زندگی ادامه دهد.»

این مصاحبه در ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲ منتشرشد.

 

منطقه نزدیک به پایگاهی که در آن دو افسر ارتش اسرائیل در یک حادثه آتش سوزی به اصطلاح دوستانه در شب قبل، دربامداد پنجشنبه ۱۳ ژانویه ۲۰۲۲(۲۳ دی ۱۴۰۰)کشته شدند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«سرهنگ شارون آسمان»کیست؟

سرهنگ « شارون آسمان»(Sharon Asman)فرمانده ۴۲ ساله «تیپ پیاده نظام نهال» درروز پنجشنبه۱جولای ۲۰۲۱ (۱۰ تیر ۱۴۰۰)بهمراه فرماندهان دیگر درحال آموزش بود،می دوید که ناگهان افتاد(غش کرد)،پزشک تیپ،معالجات اولیه  پزشکی راروی وی انجام دادند واما اوفوت کرد.

«نخست وزیراسرائیل درمراسم خاکسپاری شارون آسمان»

رئیس ستادارتش اسرائیل درمراسم تشیع جنازه سرهنگ شارون آسمان.

«سرهنگ آسمان» در۲۵ سال گذشته در ارتش اسرائیل خدمت کرده و در لبنان و غزه جنگیده است. وی یکی از اولین سربازانی بود که در جریان عملیات«تیغه حفاظتی» (Edge Protective Edge) در۸ ژانویه۲۰۱۴(۱۸ دی ۱۳۹۲) وارد «غزه» شد.

واما اولین باراین ماجرارا یک تحلیگرتلویزیون ایران رسانه ای کرد ومشرق منتشرش کرد:

 مشرق(۱۳ تیر ۱۴۰۰ )بنقل ازتوئیت «سیدمصطفی خوش چشم» نوشت: «سرهنگ شارون آس‌ مان» ناگهان فوت کرد در اثر سکته در حین تمرین بدنسازی!

مرگ عجیب یک فرمانده ارشداسرائیل

مرگ ناگهانی چهارمین نفر از لیست ۲۶ نفره قاتلان حاج قاسم

مشرق درادامه نوشت:این چهارمین مرگ غیرقابل توجیه در لیست ۲۶ افسر آمریکایی-اسرائیلی است که در ترور شهید ژنرال سلیمانی نقش داشتند.

«سیدمصطفی خوش چشم»

برکناری «یوسی کوهن»رئیس موساد وجایگزینی« داویدبارنِه‌ئا(بارنیا)»

از چپ به راست: داوید بارنِه‌ئا، رئیس جدید موساد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، و یوسی کوهن، رئیس برکنارشده موساد(۳ خرداد ۱۴۰۰)

«دیوید بارنیا» مدیر موساد، روز پنجشنبه(۳ شهریور ۱۴۰۱) اطمینان داد که توافق هسته‌ای جدید با ایران مانع از اقدام آژانس جاسوسی اسرائیل علیه جمهوری اسلامی در آینده برای حفاظت از منافع امنیتی کشورش نخواهد شد. بارنیا این اظهارات را در دیدارهای خصوصی با نخست وزیر یایر لاپید و دیگر مقامات ارشد دولتی بیان کرد.

۲ زن اسرائیلی ... رئیس« اداره ایران درسازمان موساد»شد(میزایران درموساد)
موساد روز پنجشنبه(۳ شهریور ۱۴۰۱)  اعلام کرد که ۲زن را به سمت‌های ارشد در این سازمان منصوب کرده است.

در حال حاضر ۴ زن در انجمن اجرایی که این آژانس را مدیریت می کنند، حضور دارند.

اولین زن، «A » اخیراً به عنوان رئیس بخش اطلاعات موساد که برابر با رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل است، نقش خود را بر عهده گرفت.

زن دوم «K» به ریاست سازمان موساد-بخش- ایران منصوب شد.

mossad - Twitter Search / Twitter

دپارتمان اطلاعات موساد که در حال حاضر توسط دو زن به نام های A. و معاون او "H." اداره می شود، یکی از لنگرهای اصلی و موتورهای رشد سازمان به حساب می آید.

خانم الف(A ) که در ۲۰ سال گذشته در هسته جامعه اطلاعاتی خدمت کرده است، تشکیل تصویر استراتژیک اطلاعاتی در سطح ملی در یک سری موضوعات از جمله تهدید هسته ای ایران، تروریسم جهانی و عادی سازی به او سپرده شده است. با جهان عرب او همچنین مسئول اطلاعات در تمام عملیات موساد است.

الف(A ) در گذشته به عنوان رئیس یکی از بخش‌های فناوری موساد خدمت کرده و در مراسمی که حدود دو ماه پیش برگزار شد، جایزه امنیتی اسرائیل را دریافت کرد.

نخست وزیرانگلیس(لیز تراس) استعفا داد

​۴ نخست وزیرانگلیس(قربانیان برگزیت)کامرون، ترزا می،جانسون و لیزتراس.

نخست وزیر ۴۴ روزه بریتانیا

لیز تراس«نخست وزیرانگلیس» استعفا داد۲۰ اکتبر۲۰۲۲(۲۸ مهر ۱۴۰۱)پنجشنبه.

«لیز تراس»روز،دوشنبه۵ سپتامبر۲۰۲۲(۱۴ شهریور ۱۴۰۱ ) به عنوان نخست‌وزیر جدید انگلستان انتخاب شد.

بعدازاستعفای وزرای کشور و خزانه داری  و اعتراض تند نمایندگان پارلمان بریتانیا.

لیز تراس(نخست‌وزیر انگلیس) و رهبر حزب محافظه‌کار بعد از ۴۴ روز پیروزی در انتخابات داخلی حزب محافظه‌کار، از سمت خود استعفا داد.

اولین جلسه کابینه لیزتراس ۱۶ شهریور ۱۴۰۱

تشکیل اولین جلسه کابینه لیزتراس 

به گزارش شبکه BBC، به این ترتیب لیز تراس در میان نخست‌ وزیران تاریخ انگلیس کوتاهترین دوره حضور در قدرت را دارد.

«قربانیان برگزیت»(خروج انگلیس ازاتحادیه اروپا)

سومین نخست‌وزیر انگلیس هم قربانی برگزیت شد/ بوریس جانسون استعفا داد

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: «دیوید کامرون» و «ترزا می» وبوریس جانسون» یکی پس ازدیگری، قربانی اجرای طرح برگزیت برای خروج از اتحادیه اروپا بودند،چهارمین قربانی لیزتراس شد.

«لیز تراس» چهارمین نخست‌وزیر انگلیس است که ظرف شش سال اخیر قربانی اختلافات داخلی حزب محافظه‌کار می‌شود.
وی در سخنرانی کوتاهی بیرون از ساختمان نخست وزیری انگلیس در لندن گفت:«این را می‌پذیرم که در این شرایط نمی‌توانم به ایفای وظیفه‌ای بپردازم که حزب محافظه‌کار برایش مرا انتخاب کرد»

به گفته تراس، با مقام‌های حزبی توافق شده که طی هفته آینده انتخابات درون حزبی دیگری برای انتخاب جانشین وی برگزار شود.

براساس گزارش روزنامه گاردین، پس از استعفای لیز تراس از نخست‌وزیری انگلیس، «کیر استارمر» رهبر حزب کارگر خواستار برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام شده است.

«متن استعفای لیز تراس»

در متن استعفای لیز تراس آمده است: من در زمان بی ثباتی بزرگ اقتصادی و بین‌المللی به قدرت رسیدم. خانواده‌ها و همچنین کسب و کارها نگران نحوه پرداخت قبوض خود بودند.

جنگ غیرقانونی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت کل قاره ما را تهدید می‌کند.

و کشور ما به مدت طولانی به دلیل رشد پایین اقتصاد عقب مانده بود.

من با اختیار حزب محافظه‌کار انتخاب شدم که چنین وضعیتی را تغییر دهم.

ما به لایحه‌های مربوط به انرژی و بیمه ملی عمل کردیم. و ما چشم‌اندازی را برای مالیات پایین و اقتصاد با رشد بالا ارائه کردیم - که از آزادی‌های «برگزیت» بهره می‌برد.

لیزتراس:می‌دانم که با توجه به شرایط موجود، نمی‌توانم ماموریتی را که بر اساس آن توسط حزب محافظه‌کار انتخاب شده‌ام، انجام دهم.

من با پادشاه(چارلزسوم) صحبت کرده‌ام تا به او اطلاع دهم که از رهبری حزب محافظه کار استعفا می‌دهم.

امروز صبح با «گراهام بردی»( رئیس کمیته ۱۹۲۲ )ملاقات کردم. ما توافق کرده‌ایم که انتخابات رهبری در هفته آینده تکمیل شود.

چنین مسئله‌ای تضمین می‌کند که ما در مسیر اجرای برنامه‌های مالی و حفظ ثبات اقتصادی و امنیت ملی کشورمان باقی می‌مانیم.

لیزتراس:من تا زمان انتخاب جانشین، نخست وزیر انگلیس باقی خواهم ماند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«لیزتراس» به عنوان نخست وزیر سابق انگلیس، تا پایان زندگی‌اش سالانه ۱۱۵ هزار پوند حقوق دریافت خواهد کرد.

ماجرای تحصن نمایندگان مجلس ششم"جام زهر" برای رهبرانقلاب فرستادند

تحصن  از ۲۱ دی ۱۳۸۲  شروع و تا ۱۷ بهمن ۱۳۸۲ پایان یافت.

اسامی نمایندگان مجلس ششم که استعفادادند +«جام زهر»(نامه ای)که برای رهبرانقلاب  فرستادند.

اسامی گروهی از نمایندگان مجلس ایران که روز یکشنبه(۱۲ بهمن ۱۳۸۲) به‌طور دسته جمعی استعفا دادند را مشاهده خواهیدکرد.

انتخابات دوره ششم مجلس شورای اسلامی  در ۲۹ بهمن ۱۳۷۸ برگزارشد و اولین جلسه آن در ۷ خرداد ۱۳۷۹ به تعداد ۳۳۳ نفر بودند 

نمایندگان دوره ششم  ۳۳۳ نفربودندکه ۱۲۳ آنها به دلیل ردصلاحیت برای دوره هفتم ،استعفادادند.

بهزاد نبوی: ۱۶ عضو کابینه خاتمی، تمام استانداران و بیش از ۲۰۰ معاون وزیر و ۲۰۰ فرماندار و ۲۰۰ رئیس دانشگاه استعفا دادند.

اما خاتمی(رئیس جمهور)با تحرکاتی از این دست به شدت مخالف بود، در واکنش به استعفای دولتی ها گفت: «یا همه می مانیم و انتخابات سالم رقابتی برگزار می کنیم یا همه می رویم».

رهبرانقلاب و بحرانی‌ترین مجلس شورای اسلامی؛

نام نماینده/حوزه انتخابیه

  1. محسن آرمین، تهران
  2. علی محمد احمدی، الیگودرز
  3. غلام حیدر ابراهیم بای سلامی، خواف و رشتخوار
  4. حسین انصاری راد، نیشابور
  5. محمود اخوان بازارده، لنگرود
  6. بهروز افخمی، تهران
  7. جعفر افقهی فریمانی، فریمان
  8. حسین آفریده، شیروان
  9. مهدی آیتی، بیرجند
  10. سیدابراهیم امینی، ممسنی
  11. حسن الماسی، پارس‌آباد و بیله سوار
  12. بهاءالدین ادب، سنندج
  13. شهربانو امانی انگنه، ارومیه
  14. علی اکبرزاده، ورزقان
  15. محمدرضا اسماعیلی مقدم، قم
  16. عسکر اسلامدوست، تالش
  17. مقصود اعظمی، نقده و اشنویه
  18. اکبر اعلمی، تبریز
  19. جواداطاعت، داراب
  20. محمدباقر باقری نژادیان فرد، کازرون
  21. قهرمان بهرامی حسن آبادی، مبارکه
  22. رحمان بهمنش، مهاباد
  23. احمد بورقانی فراهانی، تهران
  24. احمد پورنجانی، تهران
  25. محمد پیران، رزن
  26. عبدالرحمان تاج الدین خوزانی، اصفهان
  27. علی تاجرنیا، مشهد
  28. محسن ترکاشوند، تویسرکان
  29. غلامحسین تکفلی، مشهد
  30. حسن توفیقی، کاشان
  31. توکلی طبا، اردستان
  32. علی اکبر جعفری، ساوه
  33. جلال جلالی زاده، سنندج
  34. سهیلا جلودارزاده، تهران
  35. شهباز حسین زاده، میاندوآب
  36. سیدمسعود حسینی، قروه
  37. الیاس حضرتی، تهران
  38. فاطمه حقیقت جو، تهران
  39. عبدالرضا حیدری زادی، ایلام
  40. محمدرضا خاتمی ، تهران
  41. سیده فاطمه خاتمی، مشهد
  42. سیدحسن خشرو، کرمان
  43. ناصر خالقی، اصفهان
  44. محمدحسین خلیلی اردکانی، کرج
  45. مرتضی خیرآبادی، سبزوار
  46. محمد دادفر، بوشهر
  47. حاصل داسه، پیرانشهر
  48. فاطمه راکعی، تهران
  49. سیدابوالفضل رضوی، نائین
  50. احمد رمضانپورنرگسی، رشت
  51. حسن  رمضانیان پور، شهرضا
  52. حسین روزبهی، ساری
  53. حسن زحمتکش، آستارا
  54. جلیل سازگارنژاد، شیراز
  55. محمدعلی سعدایی جهرمی، جهرم.
  56. داود سلیمانی ، تهران
  57. عبدالله سهرابی، مریوان
  58. بهیار سلیمانی ، فسا
  59. منصور سلیمانی میمندی، شهر بابک
  60. علی سیدآقامیری، دزفول
  61. محمدرضا(میثم) سعیدی، تهران
  62. ولی الله شجاع پوریان، بهبهان
  63. جاسم شدیدزاده، اهواز
  64. علی شکوری راد، تهران
  65. ابوالفضل شکوری، زنجان
  66. سیدماشاءالله شکیبی، فردوس و طبس
  67. احمد شیرزاد، اصفهان
  68. رضا صالح جلالی، آستانه اشرفیه
  69. گل محمد صالحی، لردگان
  70. ذبیح الله صفایی، اسدآباد(همدان)
  71. محسن صفایی فراهانی، تهران
  72. رسول صدیقی بنابی، بناب
  73. مصطفی طاهری نجفآبادی، نجفآباد
  74. سیدمهدی طباطبایی، آباده
  75. علی ظفرزاده، مشهد
  76. غلامعلی عابدی، نهبندان
  77. ابوالقاسم عابدین پور، تربت حیدریه
  78. پیمان عاشوری بندری، ماهشهر
  79. محمد عبایی خراسانی، مشهد
  80. غلامرضا عبدالوند، درود و ازنا
  81. سیداحمد عظیمی، شیراز
  82. کریم فتاح پور، ارومیه
  83. سهراب بهلولی قشقایی، فیروزآباد(فارس)
  84. علی قنبری، اردل و فارسان
  85. ناصر قوامی، قزوین
  86. محمد کاظمی، ملایر
  87. جعفر کامبوزیا، زاهدان
  88. جمیله کدیور، تهران
  89. عبدالله کعبی، آبادان
  90. محمدعلی کوزه‌گر، شهریار(تهران)
  91. الهه کولایی، تهران
  92. حمید کهرام، اهواز
  93. محمد کیافر، میانه
  94. محمد کیانوش راد، اهواز
  95. غلامرضا گرزین، قائم شهر
  96. جعفر گلباز، ساوجبلاغ
  97. حسین لقمانیان، همدان
  98. احمد مرادی، طرقبه و چناران
  99. رجبعلی مزروعی، اصفهان
  100. مهرانگیز مروتی، خلخال
  101. اکرم مصوری منش، اصفهان
  102. میرطاهر موسوی، کرج
  103. میرطاهر موسوی، تبریز
  104. سیدمجتبی موسوی اجاق، کرمانشاه
  105. سیدعلی اکبر موسوی خوئینی، تهران
  106. سیدعیسی موسوی نژاد، خرم آباد
  107. سیدباقر موسوی جهان آباد، یاسوج
  108. رسول مهرپرور، درگز
  109. احمد میدری، آبادان
  110. محسن میردامادی، تهران
  111. منصور میرزاکوچکی بروجنی، بروجن
  112. علی نظری، اراک
  113. محمد نعیمی پور، تهران
  114. علی محمد نمازی، لنجان
  115. سیدرضا نوروززاده، اسفراین
  116. سراج الدین وحیدی مهرجردی، میبد
  117. سیدشمس الدین وهابی، تهران
  118. علی اصغر هادی زاده، محلات و دلیجان
  119. میرمحمود یگانلی، ارومیه
  120. رضا یوسفیان، شیراز
  121. محمدرضا علی حسینی، نهاوند
  122. بهزاد نبوی، تهران
  123. رحمان نامجو، بوکان

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: تعداد نمایندگان مجلس ششم که ردصلاحیت شدند حدود۸۰ بود واما متحصنین ۱۲۳ نفر. واستعفا در یکشنبه ، ۱۲ بهمن ۱۳۸۲.

محسن میردامادای بارسفربه تحصن(مجلس ششم)رابسته بابدرقه همسرش زهرامجردی

رهبرانقلاب و بحرانی‌ترین مجلس شورای اسلامی؛

تحصن کنندگان مجلس ششم

رهبرانقلاب و بحرانی‌ترین مجلس شورای اسلامی؛

متحصنین( نمایندگان) مجلس ششم

رهبرانقلاب و بحرانی‌ترین مجلس شورای اسلامی؛

هیئت رئیسه مجلس ششم

روایت بهزاد نبوی از تغییر نظر امام برای جلوگیری از تضعیف مجلس، توصیه ایشان درباره ماجرای گروگانگیری و پیش بینی جنگ مسلحانه منافقین/ تحلیل بدگویی روس ها علیه ظریف

بهزاد نبوی،حاج احمدآقا،شهیدرجایی، امام خمینی

«انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی» ۱ اسفند ۱۳۸۲، برگزار گردید و در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۸۳، اولین جلسه مجلس هفتم برگزار شد.

رهبرانقلاب و بحرانی‌ترین مجلس شورای اسلامی؛

رهبری  متحصنین با بهزاد نبوی

نامهٔ «جام زهر »نمایندگان مجلس ششم

تحصن، استعفا و تحریم؛ فرجام تلخ مجلس ششم////

در اردیبهشت ۱۳۸۱، ۱۲۷ نفر از نمایندگان در نامه‌ای به آیت الله سیدعلی خامنه‌ای(رهبرانقلاب)نوشتند،بخش مهم این نامه زهرآلود:

«جام زهری که باید نوشیده شود» و بی تردید این برخورد خردمندانه و متواضعانه، از سوی ملت با همان پاداشی مواجه می‌شود که امام عزیز راحل روبرو شد!»(جام زهر-پذیرش قطعنامه ۵۹۸ آتش بس باعراق-پایان جنگ ۸ ساله)

...آنچه ما را بر آن داشت تا بدین صورت مصدع اوقات شویم حساسیت شرایط، فرصت اندک و بزرگی خطریست که پیش روی کشور است و با کمال تأسف نجواهای خیرخواهانه و پیشنهادهای آرام و مکتوم ما در سال‌های گذشته ره به جایی نبرده‌است

پس اجازه دهید بر مبنای وظیفه شرعی و قانونی خود و تعهد و مسؤولیتی که در برابر خدا و مردم داریم، آنچه را به خیر و صلاح همه می‌دانیم با حضرتعالی، که بر اساس قانون اساسی، یعنی میثاق ملی همه ما شخص اول کشور هستید در میان بگذاریم، به آن امید که این خیرخواهی منشأ آثار و برکات برای نظام باشد

هنوز فضای سیاسی کشور را در سال از یاد نبرده‌ایم که به دلایل گوناگون در عرصه سیاست خارجی، ایران در انزوای کامل و حتی کشور در معرض تهدید نظامی خارجی قرار داشت و متأسفانه وضعیت انفعال بر فضای سیاسی کشور حاکم بود اما (انتخابات)«دوم خرداد» همه این تهدیدها را از بین برد

اما هنوز دو سال از این نعمت بزرگ الهی نگذشته بود که جریانهایی که تا مدتی در بهت و حیرت ناشی از رأی مردم در دوم خرداد به سر می‌بردند، با برنامه‌ای حساب شده، برای فرصت سوزی و شکست آنچه «اصلاحات» نام گرفته و در برنامه رئیس‌جمهور تجلی یافته بود، به منظور بازگرداندن اوضاع به وضعیت قبل از دوم خرداد، فعال شدند سیاهه اقدامات تخریبی آن‌ها طولانی و مکرر و اندوه‌بار است و به قول آقای خاتمی هر روز یک بحران آفریدند از آن جمله است قتل‌های زنجیره‌ای، جنایت کوی دانشگاه، تعطیلی مطبوعات و رسانه‌ها، دستگیری فعالان سیاسی، سرکوب دانشجویان و دانشگاهیان، اجرای علنی احکام قضایی بسیار کم سابقه، خنثی کردن تصمیمات مجلس و دولت و انتقال قدرت از آن‌ها به نهادهایی مانند شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت، شورای انقلاب فرهنگی.

و حتی برتری دادن اساسنامه کمیته امداد و آئین‌نامه فروش وسائل اسقاطی نیروی انتظامی بر قوانین مصوب مجلس! بی‌اختیار و بی‌اراده کردن مدیران و مسؤولان اجرایی با پرونده‌سازی‌ها، مچگیری‌ها و تبلیغات سیاه، برخورد با نهادهای مستقل مدنی مانند احزاب، کانون وکلا، سازمان‌های علمی و پژوهشی و مؤسسات فرهنگی.

و نتیجه خواسته و ناخواسته این همه، جز این نبود که به مردم ایران و جهان نشان داده شود در ایران هیچ تغییری اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد و ثابت شود رأی مردمی که خواست اصلی آن‌ها تغییر در روش‌ها و بینش‌ها بوده‌است، هیچ اثری ندارد و اعلام گردد که نهادهای مظهر اراده ملت قدرتی ندارند و آشکار شود که نهادهایی که باید کانون حل منازعه و مظهر حاکمیت ملی و جایگاه اجماع و وحدت ملی باشند، به دست تندترین نیروهای مخالف اصلاحات سپرده می‌شود، تا در نهایت رأی مردم بلاموضوع گردد … اگر «جام زهر»ی باید نوشید قبل از آنکه کیان نظام و مهمتر از آن، استقلال و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید نوشیده شود و بی تردید این برخورد خردمندانه و متواضعانه، از سوی ملت با همان پاداشی مواجه می‌شود که امام عزیز راحل روبرو شد.