پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

اقلام غذایی(کالابرگ الکترونیک)یارانه بگیران

۱۱ قلم کالای اساسی شامل: شیر کم‌چرب بطری، پنیر، گوشت مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله.

«چگونه بفهمیم درچه دهکی هستیم؟»(۳ دهک یارانه بگیران)

«چگونه بفهمیم درچه دهکی هستیم؟»(۳ دهک یارانه بگیران)
استعلام دهک درآمدی خانوار : برای انجام این کار ابتدا به نشانی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه می‌کنید و در قدم بعدی بعد از انتخاب گزینه ورود/ثبت نام اطلاعاتی مثل شماره ملی سرپرست خانوار، شماره حساب واریز یارانه، مشخص کردن تعداد خانوار، شماره ملی یکی از اعضای خانوار تحت پوشش و ... وارد می‌کنید. در این قسمت وضعیت یارانه شما مشخص می‌شود و متوجه می‌شوید شامل دریافت یارانه نقدی هستید یا خیر. استعلام دهک خانوار از طریق شماره گویا ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹

و کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* راه‌های دیگری برای استعلام دهک‌بندی خانوار است.

لیست اقلام غذایی «طرح ملّی کالابرگ الکترونیک»یارانه بگیران

«لیست جزئیات جدول اقلام غذایی طرح ملّی کالابرگ الکترونیک که شامل یازده قلم غذایی» حجم اقلام، قیمت هر قلم غذایی به مبدا اردیبهشت‌ سال ۱۴۰۱، قیمت همان کالا در اردیبهشت‌ ۱۴۰۲، مابه‌التفاوت اقلام مذکور و نیز جمع‌بندی کلی اقلام جهت استحضار مردم شریف اعلام شد.

بر اساس پوشش کامل «سه دهک اول درآمدی» و تحقق حمایت‌های دولت برای تأمین سبد غذایی خانوارها، از روز دوشنبه ۲۹ خرداد۱۴۰۲، افزایش اعتبار برای هر سه دهک اعمال شد که ۱۱ قلم کالای اساسی شامل: «شیر کم‌چرب بطری، پنیر، گوشت مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله» در طرح کالابرگ الکترونیک است.

جدول اقلام

همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب (برنامه شبکه ملّی اعتبار) «شما» یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

«چگونه بفهمیم درچه دهکی هستیم؟»

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«نحوه تشخیص ۳ دهک یارانه بگیران»

براساس مرکز آمار ایران : کدام خانواده با چه میزان درآمد به چه دهکی تعلق دارد.

اگر هزینه کل یک خانوار به طور متوسط ۳.۳ نفره، حدود ۷۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه باشد، این یعنی در دهک اول قرار می‌گیرند و جزو ۱۰ درصد فقیرترین خانوارهای کشور هستند. در ضمن، اگر هزینه خانوار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باشد در دهک دوم و اگر هزینه دو میلیون تومان باشد، در دهک سوم قرار می‌گیرند.

غربالگری در «آزمون وسع »(راستی آزمایی)بر اساس مولفه‌هایی مانند تعداد اعضای خانوار، جنسیت سرپرست خانوار، تعداد خودرو، مجموع ارزش خودرو، تعداد ملک اظهاری، تعداد سفر‌های خارجی، گردش حساب، شغل افراد وتراکنش های بانکی و ... انجام می‌شود. همچنین، مواردی مثل معلولیت و بیماری‌های خاص هم در این غربالگری(آزمون وسع) مد نظر قرار می‌گیرند.

کدام خانواده با چه میزان درآمد به چه دهکی تعلق دارد؟

دهک اول: اگر هزینه کل یک خانوار به طور متوسط ۳.۳ نفره، حدود ۷۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه باشد، این یعنی در دهک اول قرار می‌گیرند و جزو ۱۰ درصد فقیرترین خانوار‌های کشور هستند.

دهک دوم: اگر هزینه خانوار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باشد در دهک دوم

دهک سوم :اگر هزینه دو میلیون تومان باشد، در دهک سوم قرار می‌گیرند.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است هموطنان می‌توانند برای اطلاع از دهک‌بندی خود از دو کانال اقدام کنند:

راه نخست، شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ است که بعد از تماس، با وارد کردند کد ملی سرپرست خانوار و همچنین وارد کردن یک شماره تلفن همراه که به نام سرپرست است، دهکی که در آن قرار دارند اعلام می‌شود.(درهنگام انتشاراین گزارش باشماره فوق الذکر-نگارنده-مدیریت سایت-تماس گرفتم،ارتباط برقرارنشد!)

راه دیگر مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir است که وضعیت دهک‌بندی را مشخص و اعلام می‌کند.

استعلام دهک بندی یارانه

مرحله اول:ابتدا به سایت «سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها» به نشانی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه فرمائید و در بالای صفحه بر روی دکمه ورود/ثبت نام کلیک کنید.

مرحله دوم:سپس به صفحه ای همانند تصویر زیر هدایت می شوید که می بایست اطلاعات خواسته شده اعم از:

* شماره ملی سرپرست خانوار

* شماره حساب واریز یارانه

* مشخص کردن تعداد خانوار

* شماره ملی یکی از اعضای خانوار تحت پوشش

* «تصویر امنیتی» را وارد و در انتها بر روی دکمه «ورود» کلیک کنید.

درگیری بین(مجاهدین خلق ایران)پلیس آلبانی

یک منافق کشته شد و ۳۶ نفر زخمی شدند

درگیری شدید بایورش پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف

آلبانین دیلی نیوز(۳۰ خرداد ۱۴۰۲)نوشت: وزارت کشور آلبانی امروز نسبت به درگیری داخلی رخ داده در اردوگاه گروهک تروریستی منافقین واقع در «مانز» (Manze)شهر«دورس» واکنش نشان داد.

یورش پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف(تیرانا)شهرک دورس منطقه مانز

Arnavutluk polisinden İran mülteci kampına baskın: 1 polis yaralandı

حمله پلیس آلبانی به کمپ اشرف

بر اساس این گزارش، پلیس آلبانی روز سه‌شنبه(۲۰ ژوئن ۲۰۲۳) هشداری مبنی بر درگیری بین اعضای این گروهک تروریستی دریافت کرده است.

منطقه مانز شهر «دورس»کشورآلبانی«مقرسازمان مجاهدین خلق ایران»(منافقین)

درگیری پلیس با اعضای مجاهدین خلق

مقرمجاهدین خلق ایران درشهرتیرانا

یورش پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف(تیرانا)شهرک دورس منطقه مانز

مقرمنافقین(تیرانا)آلبانی

مقرمنافقین

یورش پلیس آلبانی به مقرسازمان مجاهدین خلق

2023/06/arnavutluk-polisinden-iran-multeci-kampina-baskin-1-polis-yaralandi.jpg

به گفته وزارت کشور آلبانی، پلیس ایالتی این کشور با همکاری دادستان ویژه مبارزه با فساد و جرایم سازمان یافته، مامور رسیدگی به وضعیت اعضای گروهک تروریستی منافقین شده اند.

The People's Mujahidin: the Iranian dissidents seeking regime change in  Tehran

کمپ اشرف۳

آلبانی(تیرانا)کجاست؟نقشه

2023/06/arnavutluk-polisinden-iran-multeci-kampina-baskin-1-polis-yaralandi_1.jpg

در بیانیه وزارت کشور آلبانی همچنین روی این مسئله تاکید شده است که اعضای گروهک تروریستی منافقین به شروط تعیین شده از سوی مقامات این کشور عمل نکرده و اقدام به جنایت و درگیری کرده‌اند.

2023/06/arnavutluk-polisinden-iran-multeci-kampina-baskin-1-polis-yaralandi_6.jpg

در همین پیوند دادستان آلبانی اعلام کرده است: اقدامات و فعالیت‌های منافقین در خاک آلبانی بر خلاف توافق‌های صورت گرفته بین دولت و این گروهک صورت گرفته است.

کمپ اشرف ۳ آلبانی/منطقه مانز(شهردورس)

2023/06/arnavutluk-polisinden-iran-multeci-kampina-baskin-1-polis-yaralandi_2.jpg

بر اساس گزارش‌های رسیده از آلبانی، اعضای گروهک تروریستی منافقین مقابل نیروهای پلیس این کشور برخورد مسلحانه انجام داده‌اند.

کشور آلبانی (تیرانا)

2023/06/arnavutluk-polisinden-iran-multeci-kampina-baskin-1-polis-yaralandi_4.jpg

توضیح مدیریت سایت-پیراسه فر:درگیری بین «مجاهدین خلق ایران»(منافقین) و «پلیس آلبانی»

الشرطة الألبانیة تفتش مقر زمرة المنافقین الإرهابیة فی دوریس

پلیس آلبانی به اردوگاه پناهندگان در منطقه «مانز»(Manz) جایی که اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران (منافقین) مخالف دولت ایران زندگی می کنند، یورش برد.

2023/06/arnavutluk-polisinden-iran-multeci-kampina-baskin-1-polis-yaralandi_5.jpg

در این عملیات یک پلیس زخمی شد.

پلیس آلبانی صبح امروز عملیاتی را علیه اعضای این سازمان در این کشور انجام داد. در بیانیه اداره کل پلیس، یورش به اردوگاه پناهندگان محل سکونت اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در منطقه مانیز شهر دورس انجام شد. ادعا شده است که این عملیات که برای اهداف کنترلی انجام شده است، به دستور دادستانی ویژه آلبانی برای جرایم سازمان یافته و فساد (SPAK) سازماندهی شده است. در بیانیه پلیس آمده است که این عملیات بر اساس حقوق بین الملل بشر و قوانین کشور انجام شده و منطقه محل استقرار کمپ تحت کنترل بوده است. گفته شد افسر پلیس که در جریان این عملیات مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شد.

مجاهدین خلق: یک نفر کشته و۳۶ زخمی شدند

از سوی دیگر در بیانیه سازمان مجاهدین خلق آمده است که پلیس مطابق با حقوق بشر عمل نکرده و یک نفر بر اثر مداخله شدید جان خود را از دست داده و ۳۶ نفر دیگر مجروح شده اند.

پناهندگان در «کمپ اشرف» پس از عملیات مقاومت در برابر پلیس را آغاز کردند. 

در بیانیه مطبوعاتی که از سوی آلبانی در اختیار رسانه ها قرار گرفت، آمده است که فرد متوفی «علی مستشاری» است، در حالی که پلیس آلبانی اعلام کرده است که «مستشاری» بر اثر سکته قلبی درگذشته است.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«منافق کشته شده درحمله پلیس آلبانی به کمپ اشرف کیست؟»

«عبدالوهاب فرخی نژاد» درماجرای اعلان حمله مسلحانه(فازنظامی)ترورهای خیابانی در۳۰ خرداد ۱۳۶۰ ازفرماندهان ارشد سازمانبودکه دستورترورمی داد.

«مجید محمدی» از اعضای بریده سازمان:فرجی‌نژاد می‌گفت: «شاخص ما برای ترور چند مورد بوده؛ اول اینکه شخص ریش داشته باشد، دوم اینکه یقه پیراهن وی کامل بسته باشد»

«در این دو مورد برای ما کاملا مسجل می‌شد که وی یا پاسدار بوده یا طرفدار این حکومت. برای ما کاملا روشن بود و نیازی به پرسش و پاسخ نداشتیم و عمل ترور را انجام و او را به رگبار می‌بستیم.».
عیدالوهاب فرجی‌نژاد معاون تیپ خط‌شکن مجاهدین خلق درعملیات فروغ جاویدان۱۳۶۷ بود که باید از سرپل‌ذهاب تا کرند را اشغال می‌کرد

«صمد نظری» یکی دیگر از بریده‌های سازمان نوشت: «حدود ۳۵ نفر از سربازان در روز دوم خود را تسلیم نیرو‌های سازمان منافقین به فرماندهی فردی به نام افشین (عبدالوهاب فرجی) کردند»

فرمانده به آن‌ها دست‌بند و چشم‌بند زد و در گوشه‌ای جمعشان کرد. تعدادی از آن‌ها به دلیل تشنگی مستمرا از نگهبانان تقاضای آب می‌کردند.

یکی از فرمانده‌های دسته‌ها به فرمانده خود اطلاع داد که آن‌ها آب می‌خواهند. فرمانده افشین با اشاره دست به دوتا از تیربارچی‌ها اشاره کرد و گفت «به اسرا آب بدهید. تیربارچی‌ها بی‌رحمانه تمامی اسرا را به رگبار بستند»

یکی از فرمانده‌های دسته‌ها به فرمانده خود اطلاع داد که آن‌ها آب می‌خواهند.« فرمانده افشین با اشاره دست به دوتا از تیربارچی‌ها اشاره کرد» و گفت «به اسرا آب بدهید» تیربارچی‌ها بی‌رحمانه تمامی اسرا را به رگبار

بیانیه وزارت کشور آلبانی
در بیانیه وزارت کشور آلبانی آمده است که تصمیم دادگاه به این دلیل اتخاذ شده است که افراد حاضر در کمپ از توافق نامه پذیرش در سال ۲۰۱۴ تبعیت نکرده اند. بیان شد که این عملیات کاملاً با قوانین عملیات انجام شده در کشور مطابقت دارد.
حضور مجاهدین خلق در آلبانی

Arnavutluk polisinden İran mülteci kampına baskın: 1 polis yaralandı
طبق آمار رسمی، ۲۸۰۰ عضو مجاهدین خلق در آلبانی وجود دارد. پس از درخواست آمریکا برای پذیرش اعضای این سازمان، کمپی با نام «کمپ اسراف۳»(منطقه مانیزشهر دورس» ساخته شد. در حالی که ورود پناهجویان از عراق به آلبانی پس از این درخواست آغاز شد،

شهر ساحلی«دورس» دومین شهر بزرگ بعد از«تیرانا» است،سواحل دورس با فاصله نیم ساعته در غرب شهر تیرانا واقع شده است. این شهر از شهرهای ساحلی دریای آدریاتیک است

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:منطقه«مانز» یا (مانزه) یک شهرک و یک شهرداری سابق در شهرستان دورس، در غرب آلبانی است. در سال ۲۰۱۵ به زیرمجموعه شهرداری دورس تبدیل شد. جمعیت این شهر حدود ۲۰ هزارنفراست. این شهر به دلیل مقر گروه مجاهدین خلق ایران که محوطه آنها به عنوان «کمپ اشرف»، شناخته می شود.

آلبانی پذیرش پناهندگان را کمکی به آمریکا می داند. اگرچه رسما می گوید این کار را برای مدت معینی انجام می دهد، اما ایران مدعی است که این سازمان به طور نامحدود در آلبانی باقی خواهد ماند.
سال گذشته دولت آلبانی سفارت ایران در «تیرانا »را بست و تمامی دیپلمات های خود را اخراج کرد و ایران را به جاسوسی علیه منافع ملی و ده ها حمله سایبری به این کشور متهم کرد.

سقوط پهپادترکیه(کوه‌قندیل)سلیمانیه عراق

کوه های قندیل اقلیم کردستان عراق،اردوگاه حزب کارگاران کردستان ترکیه است.

سقوط «پهپادترکیه »درکوه‌های قندیل« سلیمانیه عراق»مقر حزب کارگران کردستان ترکیه

سه‌شنبه اعلام کرد که یک پهپاد بیرقدار در کوه‌های قندیل واقع در استان سلیمانیه عراق سقوط کرد.

به گزارش سایت النشره، این منبع اعلام کرد که پهپاد بیرقدار در کوه‌های قندیل در استان سلیمانیه سقوط کرده است.

Newroz için Kandil'e gittim. PKK'yi sevdiğim ve gerillalarla halaya durmak istediğim için değil, ama Kürt meselesinde uzmanlaştığım

کوه های قندیل عراق (PKK)

کوه‌های قندیل در مناطق مرزهای اداری رابین قرار دارد که مرکز اصلی حزب کارگران کردستان در استان سلیمانیه است.

undefined

تروریستهای حزب کارگران ترکیه

سلیمانیه(عراق)کجاست؟نقشه

9999.jpg

جنگجویان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در 14 مه 2013 در شمال عراق تشکیل شده‌اند

سقوط پهپاددرکوهای قندیل

Kurdistan Workers Party (PKK) fighters stand at formation in northern Iraq May 14, 2013. The first group of Kurdish militants to withdraw from Turkey under a peace process entered northern Iraq on Tuesday, and were greeted by comrades from the Kurdistan Workers Party (PKK), in a symbolic step towards ending a three-decades-old insurgency. The 13 men and women, carrying guns and with rucksacks on their backs, arrived in the area of Heror, near Metina mountain on the Turkish-Iraqi border, a Reuters witness sa

تروریستهای (PKK)

Turkish Drone Crashes in Northern Iraq

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:ترکیه به بهانه مبارزه با تروریست‌های پ‌ک‌ک، نیروهای خود را در مناطقی از شمال عراق و سوریه مستقر کرده و در حال انجام حملات هوایی به بخش‌هایی از مناطق شمالی این کشورها است.

کوه های قندیل

 

کوه قندیل در شمال عراق، جایی که سازمان تروریستی پ.ک.ک در آن قرار دارد، مشاهده شد.

Kandil, PKK ve seçim oyunları | Ahval

حزب کارگران ترکیه درکوه های قندیل اقلیم کردستان عراق

حضور سازمان تروریستی پ‌ک‌ک در کوه قندیل که در منطقه حائل بین عراق و ایران قرار دارد، از منطقه‌ای آغاز می‌شود که پوستر رهبر این سازمان، عبدالله اوجالان در آن پیدا شده است.



آنکارا از سوی مقامات عراقی و کردی در بغداد و اربیل و همچنین جامعه بین المللی به دلیل نقض حاکمیت عراق به بهانه مبارزه با پ.ک.ک مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است.

AA, terör örgütü PKK'nın Sincar'daki kamplarını görüntüledi
بغداد حملات ترکیه را نمونه ای از تجاوز به خاک عراق خوانده و خواستار خروج نیروهایش از شمال عراق شده است.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:ترکیه کوه های اربیل(عراق) رابمباران کرد.

سایت الیوم عراق نوشت: جنگنده‌های ترکیه امروز یکشنبه ۲۵ ژوئن ۲۰۲۳(۴ تیر ۱۴۰۲)درساعت ۱۴:۳۰ «کوهستان بربزین» در استان« اربیل»مرکز «اقلیم کردستان عراق »را بمباران کردند.

إیران تقصف مناطق حدودیة بإقلیم کردستان

منابع عراقی روز شنبه هم اعلام کردند که جنگنده‌های ترکیه «کوه متین» و «منطقه نهیل» در بخش العمادیه در استان دهوک در شمال عراق را بمباران کردند.

منابع محلی به نقل از ساکنان این مناطق اعلام کردند که این بمبارن در ساعت ۱۲:۱۵ به وقت محلی روز شنبه بوده و در رشته کوه‌های متین و منطقه پشت روستای بلافه روی داد.

جنگنده‌های ترکیه در ۳ ژوئن نیز رشته «کوه‌های متین» و «کاره» در (منطقه العمادیه)را بمباران کرده بود.

لازم به ذکر است که ترکیه هر از گاهی حملاتی را با جنگنده‌های خود به مناطق مرزی در اقلیم کردستان عراق، به بهانه حضور عناصر پ.ک. ک انجام می‌دهد.

تئضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:(۲۶ تیر ۱۴۰۲)


سقوط پهپاد ترکیه‌ در(منطقه بدر) استان سلیمانیه عراق

شفق نیوزنوشت: یک منبع محلی روز دوشنبه ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۳(۲۶ تیر ۱۴۰۲) فاش کرد که یک فروند هواپیمای ترکیه در منطقه بدر در استان سلیمانیه سقوط کرد بدون اینکه خسارتی ثبت شود.

این منبع به خبرگزاری شفق گفت: ظهر امروز دوشنبه(۲۶ تیر ۱۴۰۲) یک فروند پهپاد در «روستای سینکسر» (شهرستان بدر) در حومه استان سلیمانیه سقوط کرد.

این منبع با تاکید بر اینکه این هواپیمای ترکیه ای بوده است، افزود: تاکنون دلایل سقوط این هواپیما، نقص فنی یا هدف گیری مسلحانه مشخص نیست.

این منبع با اشاره به اینکه سقوط این پهپاد به دلیل قرار گرفتن در یک منطقه خالی از سکنه هیچ خسارت مادی و جانی در پی نداشته است، نشان می دهد که تحقیقات برای کشف دلایل سقوط آن هواپیما آغاز شده است.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:خبرگراری مهرنوشت:سقوط پهپاد ترکیه ای در یکی از مناطق بخش بشدر در استان سلیمانیه.

سقوط این پهپاد خسارات و تلفاتی به دنبال نداشته است زیرا در منطقه غیرمسکونی سقوط کرده است. تحقیقات درباره علل سقوط این پهپاد آغاز شده است.

سقوط پهپادترکیه درعراق

خبرگزاری فارس نوشت: اما ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با گروهک تروریستی موسوم به حزب کارگران کردستان (پ. ک.ک) که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، حاکمیت عراق را نقض می‌کند و با وجود هشدارها و اعتراض‌های بغداد به حملات خود ادامه می‌دهد.

اواسط خرداد ماه گذشته نیز نظامیان ترکیه مناطقی از سلیمانیه واقع در منطقه کردستان عراق را هدف حملات پهپادی قرار دادند که طی آن، چندین نفر کشته و زخمی شدند.

سقوط پهپاد ترکیه‌  روز دوشنبه(۱۵ اسفند ۱۴۰۱) در یکی از مناطق استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق.

سقوط پهپاد ترکیه‌ در سلیمانیه عراق

ایرنا(۱۵ اسفند ۱۴۰۱)نوشت: این پهپاد در «منطقه هورامان» سقوط کرده است.

محمدعلی نیکبخت(وزیر جهاد کشاورزی)شد

«محمدعلی نیکبخت» با ۱۹۸ رای موافق، ۴۰ رای مخالف، ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۴۸ نماینده حاضر در مجلس  وزیرجهادکشاورزی شد.

«محمد علی نیکبخت»(وزیر جهاد کشاورزی)شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به «محمدعلی نیکبخت»( وزیر جهاد کشاورزی)رأی اعتماد دادند.

وزیر جهاد کشاورزی(محمدعلی نیکبخت)

بیوگرافی محمدعلی نیکبخت، وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی

وزیرپیشنهادی وزیرجهاد کشاورزی(بعدازسید جواد ساداتی نژاد)

شورای ائتلاف از برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی حمایت کرد

محسن رضایی،حدادعادل،محمدعلی نیکبخت وتقوی

نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس نگاه خوبی به وی دارد و کمک می کنیم رای بیاورد تا این حوزه که بحث امنیت غذایی کشور و حوزه حساسی است، بدون وزیر نباشد.

پرویز اوسطی(نماینده مردم قروه و دهگلان) گفت: ما در کمیسیون کشاورزی مجلس تلاش می کنیم از وی دفاع و تایید کنیم و نگاه نمایندگان به نیکبخت خوب است.

«محمدعلی نیکبخت» درتاریخ ۱۳ تیر ۱۴۰۱ رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان شد

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان معرفی شد

«محمدعلی نیکبخت» وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی در رده های بالای این وزارتخانه از جمله معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مشغول فعالیت بوده است.

محمدعلی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی  به مجلس معرفی شد

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: «محمدعلی نیکبخت» در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۲۳ خردادماه مجلس شورای اسلامی طی نامه رییس جمهور به رییس مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی معرفی شد و جلسه رای اعتماد وی ۳۰ خرداد برگزار می شود.

موافقان و مخالفان نیکبخت در جلسه رأی اعتماد چه گفتند؟

موافقان و مخالفان نیکبخت در جلسه رأی اعتماد چه گفتند؟

نمایندگان موافق و مخالف برنامه‌های محمدعلی نیکبخت، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به بیان نظرات خود پرداختند.

در جلسه علنی امروز سه شنبه (۳۰ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی برنامه‌ها و صلاحیت محمدعلی نیکبخت برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی در حال بررسی است.

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه رأی اعتماد حضور پیدا کرده است.

همچنین محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در صحن مجلس حضور دارد.

موافقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با وزیر پیشنهادی کشاورزی

«ابوالفضل عمویی» با اشاره به جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، گفت: نشست مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی جهت بررسی صلاحیت‌ها و برنامه‌های محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی صبح امروز برگزار شد.

وی بیان کرد: در این جلسه پس از استماع برنامه‌های نیکبخت و اظهارنظر تعدادی از اعضای فراکسیون اکثریت، رأی گیری صورت گرفت.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی(ابوالفضل عمویی) تصریح کرد: ۹۷ نفر از حاضران به نیک بخت برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی رأی موافق دادند، ۹ نفر هم رأی مخالف و ۳ نفر از نمایندگان هم رأی ممتنع دادند.

فراکسیون انقلاب برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت را بررسی می‌کند

«ابوالفضل عمویی» تاکید کرد: به این ترتیب فراکسیون انقلاب اسلامی از نیک بخت برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی حمایت کرد.

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی جهادی کشاورزی چه گفتند؟

موافقت کمیسیون کشاورزی مجلس با برنامه‌های «نیکبخت»

علیرضا نظری سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۳۰ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی برنامه و صلاحیت محمدعلی نیکبخت برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی و اخذ رأی اعتماد، گزارش کمیسیون متبوع خود درباره ارزیابی برنامه‌های نیکبخت را قرائت و اعلام کرد: اعضای این کمیسیون موافقت خود را با گزینه پیشنهادی وزارت جهاد اعلام کردند.

مخالفان وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی چه گفتند؟

مهدی عیسی‌زاده در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت محمدعلی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، در مخالفت با برنامه های محمد علی نیکبخت گفت: ما امروز برای بزرگترین نهادی که در سفره مردم تاثیر می‌گذارد تصمیم گیری می‌کنیم. آقای نیکبخت برای آبرسانی به مزارع چه اقداماتی قرار است انجام دهید؟ سوال بنده این است که برای مواجهه با خشکسالی چه مواردی در برنامه شما پیش بینی شده است؟

وی در ادامه اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی گندم اکنون پایین است و برای افزایش نرخ آن و تشویق کشاورزان چه برنامه‌ای دارید؟ از سوی دیگر برنامه شما برای توسعه آبیاری نوین چیست؟ تحقیقات کشاورزی در کشور ما چهار بعدی نیست انتظار مجلس شورای اسلامی این است که دانش بنیان در عرصه کشاورزی وارد شود. مردم باید از محصولات با کیفیت بهره‌مند شوند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

«سیدکاظم دلخوش»(نماینده صومعه سرادرمجلس شورای اسلامی)سمت راست

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث کودهای شیمیایی که اکنون در این زمینه کمبود داریم در برنامه شما موردی گنجانده نشده است، برای خودکفایی در تولید گوشت چه برنامه‌ای دارید؟ ما اکنون از ۲۳ کشور گوشت وارد می‌کنیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

در ادامه سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه ها و صلاحیت محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، در مخالفت با برنامه های وی گفت: ایشان دارای ویژگی های خوب مدیریتی و فرزند جهاد کشاورزی است و در واقع مدیر برون رفت از چالش ها و مشکلات است، اما در برنامه های ایشان به چالش خرد شدن زمین های کشاورزی توجهی نشده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم ادامه داد: آیا شما می خواهید در مقابل تقسیمات اموال مردم مقاومت کنید؟ کاشت تولیدات کشاورزی در استان ها متفاوت است، آیا سیاست شما مانند سیاست های وزرای قبل است؟ در این رابطه باید ارتقای سطح معیشت و درآمد عشایر و روستاییان و کشاورزان و همچنین تامین زیرساخت های مناسب تولید و جلوگیری از خرد شدن زمین های کشاورزی مدنظر قرار می گرفت.

وی افزود: نباید با کشاورزان مبارزه کرد، زمین های مسطح و خدادادی مردم به برخی صاحبان کارخانه ها واگذار شده؛ کاشت دیم به یک فرهنگ تبدیل شده است و تقویت کاشت نهاده های دامی و گندم در برنامه های وزیر پیشنهادی وجود ندارد و در حال حاضر با مشکل کمبود آرد و نان مواجهیم.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ همت بدهی محصول گندم کشاورزان هنوز پرداخت نشده است و این موضوع متاسفانه در برنامه هفتم توسعه دیده نشده؛ شما تاکید داشتید که می خواهید کشاورزی را مردمی سازی کنید، اما متاسفانه به پرداخت مطالبات کشاورزان و همچنین مشکلات آنها توجهی نشده و همچنین آبیاری قطره ای نیز مدنظر قرار نگرفته است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

«مصطفی میرسلیم»(نماینده تهران درمجلس شورای اسلامی)

محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

 عینگی ردیف جلو:سیدمحمدحسینی(معاون پارلمانی رئیس جمهور) و«محمدعلی نیکبخت»(وزیرجهادکشاورزی)ایستاده(وسط ۲ غینکی)

موافقان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی چه گفتند؟

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

«صولت مرتضوی»(وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

شمارش آرای نمایندگان در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

قدرت الله حمزه شلمزاری در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با محمدعلی نیکبخت، وزیر پیشنهاد جهاد کشاورزی گفت: یکی از ویژگی های مهم وزیر پیشنهادی این است که خود روستازاده است و فعالیت خود را در عرصه مدیریتی از محروم ترین نقاط کشور آغاز کرده و به صورت پلکانی بالا آمده است، همچنین شهادت کارشناسان و افرادی که با وی کار کرده اند شخص موفقی در پست های مختلف بوده و از بدنه جهاد کشاورزی است.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیا، کوهرنگ و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی از ویژگی های محمدعلی نیکبخت اشاره کرد و گفت: احیای مدیریت جهادی در وزارتخانه و مبارزه با فساد به ویژه در بحث کاربری اراضی از جمله برنامه های وی است. همچنین اصلاح و یکپارچه سازی ساختار کشاورزی و اجرای وظایف وزارتخانه در امور روستایی و بهبود وضعیت عشایر را باید به برنامه های ایشان افزود.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت عظیم دانشگاه ها در حوزه تحقیقات و آموزش و حذف موازی کاری ها در قالب نظام نوآوری کشاورزی و توجه جدی به گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی از دیگر برنامه های وزیر پیشنهادی وزارتخانه جهاد کشاورزی است.

حضور خبرنگاران در در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

شلمزاری مطرح کرد: آقای نیکبخت هم معتقد است و هم متخصص و ما نمایندگان با استماع گزارش های وی در مجلس متوجه شدیم مشکلات حوزه کشاورزی را درک کرده و برنامه های خوبی برای حل این مشکلات دارد. ضمن آنکه تعامل وی با مجلس در گذشته زبانزد عام و خاص است. به همین منظور امیدوارم همکاران همت کنند تا آقای نیکبخت به بدنه وزارت جهاد کشاورزی اضافه شود تا شاهد کاهش مشکلات در این حوزه باشیم.

محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

وزیرجهادکشاورزی(محمدعلی نیکبخت) درحال صحبت  واعلام برنامه هایش درجلسه اخدرأی اعتماد

در ادامه علی‌اکبر بسطامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: نیکبخت مرد روزهای سخت نظام جمهوری اسلامی ایران است، مردی است که در کنار همرزمان خود به دنبال ترویج گفتمان خدمت بی‌منت به مردم بوده است و دارای شخصیتی انقلابی و ولایت‌مدار می‌باشد. از سوی دیگر نیکبخت تجربه کافی در سطوح مختلف را دارد و مانند سربازی است که به درجه سرداری می‌رسد. نیکبخت یار غار صاحبان اصلی انقلاب است.

وی در ادامه ضمن تشکر از دولت برای معرفی محمدعلی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بیان کرد: مخالفان وی دغدغه‌مند بوده وگرنه مخالفتی با ایشان نداشتند. مقام معظم رهبری فرمودند مهم‌ترین وظیفه مجلس یازدهم توجه به اقشار آسیب پذیر و معیشت محرومان است. امروز مهم‌ترین مشکل مردم تامین کالاهای اساسی است که ان شاءالله با دست توانمند و جهادگر آقای نیکبخت این دغدغه‌ مردم مرتفع می‌شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث تامین آب شرب و آب کشاورزی نیز در برنامه‌های وزیر پیشنهادی محور آبخیزداری و آبخوانداری مورد توجه قرار گرفته است. بحث زنجیره ارزش تولید در کشور مغفول مانده است که با تدبیر وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی ان شاءالله به مسیر درستی هدایت می‌شود. زنجیره ارزش باید مبتنی بر سند آمایش سرزمینی باشد.

بسطامی در پایان تاکید کرد: دامداران و عشایر در چند سال گذشته برای فروش محصولات خود با مشکل مواجه شده‌اند ان‌شاءالله با برنامه وزیر جهاد کشاورزی این چالش نیز مرتفع خواهد شد. یکی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی کم کردن تصدی گری دولت و روی آوردن به مردم است هرچه اقتصاد مردمی‌تر باشد به نفع خود مردم خواهد بود.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

«محمد مخبردزفولی»(معاون اول رئیس جمهور) در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

«برکناری سید جواد ساداتی نژاد»(وزیر جهاد کشاورزی) و(سید مسعود میرکاظمی) رئیس سازمان برنامه و بودجه۲۲ فروردین ۱۴۰۲

۲۲ فروردین ۱۴۰۲سخنگوی دولت(بهادری جهرمی)گفت: سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، از هیات دولت جدا شدند.

موافقان و مخالفان نیکبخت در جلسه رأی اعتماد چه گفتند؟

«مهدی عیسی‌زاده» (نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی)در جلسه علنی امروزسه شنبه (۳۰ خرداد ۱۴۰۲) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت محمدعلی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، در مخالفت با برنامه‌های محمد علی نیکبخت گفت: ما امروز برای بزرگترین نهادی که در سفره مردم تأثیر می‌گذارد تصمیم‌گیری می‌کنیم. آقای نیکبخت برای آبرسانی به مزارع چه اقداماتی قرار است انجام دهید؟ سوال بنده این است که برای مواجهه با خشکسالی چه مواردی در برنامه شما پیش‌بینی شده است؟

«مهدی عیسی‌زاده» (نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی)در ادامه اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی گندم اکنون پایین است و برای افزایش نرخ آن و تشویق کشاورزان چه برنامه‌ای دارید؟ از سوی دیگر برنامه شما برای توسعه آبیاری نوین چیست؟ تحقیقات کشاورزی در کشور ما چهار بعدی نیست انتظار مجلس شورای اسلامی این است که دانش‌بنیان در عرصه کشاورزی وارد شود. مردم باید از محصولات با کیفیت بهره‌مند شوند.

مجلس برای محرومیت زدایی عزم جدی دارد

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث کودهای شیمیایی که اکنون در این زمینه کمبود داریم در برنامه شما موردی گنجانده نشده است، برای خودکفایی در تولید گوشت چه برنامه‌ای دارید؟ ما اکنون از ۲۳ کشور گوشت وارد می‌کنیم.

در ادامه «سید سلمان ذاکر»(نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی) در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، در مخالفت با برنامه‌های وی گفت: ایشان دارای ویژگی‌های خوب مدیریتی و فرزند جهاد کشاورزی است و در واقع مدیر برون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات است، اما در برنامه‌های ایشان به چالش خرد شدن زمین‌های کشاورزی توجهی نشده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم ادامه داد: آیا شما می‌خواهید در مقابل تقسیمات اموال مردم مقاومت کنید؟ کاشت تولیدات کشاورزی در استان‌ها متفاوت است، آیا سیاست شما مانند سیاست‌های وزرای قبل است؟ در این رابطه باید ارتقای سطح معیشت و درآمد عشایر و روستاییان و کشاورزان و همچنین تأمین زیرساخت‌های مناسب تولید و جلوگیری از خرد شدن زمین‌های کشاورزی مدنظر قرار می‌گرفت.

وی افزود: نباید با کشاورزان مبارزه کرد، زمین‌های مسطح و خدادادی مردم به برخی صاحبان کارخانه‌ها واگذار شده؛ کاشت دیم به یک فرهنگ تبدیل شده است و تقویت کاشت نهاده‌های دامی و گندم در برنامه‌های وزیر پیشنهادی وجود ندارد و در حال حاضر با مشکل کمبود آرد و نان مواجهیم.

وی خاطرنشان کرد: «۴۰ همت» بدهی محصول گندم کشاورزان هنوز پرداخت نشده است و این موضوع متأسفانه در برنامه هفتم توسعه دیده نشده؛ شما تأکید داشتید که می‌خواهید کشاورزی را مردمی‌سازی کنید، اما متأسفانه به پرداخت مطالبات کشاورزان و همچنین مشکلات آن‌ها توجهی نشده و همچنین آبیاری قطره‌ای نیز مدنظر قرار نگرفته است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

«محمدحسینی»(معاون پارلمانی رئیس جمهور) و«علی نیکزاد»(نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی) در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

«علی سلاجقه»(رئیس سازمان حفاظت محیط زیست) در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«همت»چیست؟
«همت» مخفف «هزار میلیارد تومان»ه(هزار)،م(میلیارد)،ت(تومان) است.

«۴۰ همت»یعنی «۴۰ هزارمیلیاردتومان».

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

«علیرضا پاک‌فطرت» در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی صلاحیت محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به عنوان مخالف اظهار کرد: موضوع امنیت غذایی و تولید محصولات کشاورزی در دنیا موضوع مهمی است و باید امنیت غذایی به بهترین شکل تأمین شود. سؤال این است که وزیر جهاد کشاورزی چه طور می‌خواهد در این عرصه تحول ایجاد کند؟

«علیرضا پاک‌فطرت» با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید مدیران تحول ایجاد کنند، تصریح کرد: آقای نیکبخت شما چه نقاط ضعفی را در وزارت جهاد کشاورزی می‌بینید و چه طور می‌خواهید آن را رفع کنید؟

پاک‌فطرت ادامه داد: قرار بود تا پایان برنامه ششم توسعه بیش از ۲۵ درصد اقتصاد از بخش تعاونی باشد که الآن چهار درصد است. شما در تعاون روستایی وزارتخانه بودید اکنون چه برنامه‌ای برای تقویت تعاونی روستایی دارید؟ همچنین برنامه شما برای ایجاد رضایتمندی کشاورزان و دامداران چیست؟

وی با بیان اینکه قول می‌دهید امنیت غذایی برای کشور تأمین شود؟ اظهار کرد: برنامه شما برای حفظ جنگل‌ها چیست؟ بیش از دو میلیون هکتار جنگل عمدتا بلوط در جنوب کشور وجود دارد که در حال از بین رفتن است در این صورت استان‌های جنوبی غیرقابل زندگی می‌شود. چه برنامه‌ای برای حراست از جنگل‌ها دارید؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ۸۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: شما چه طور می‌خواهید از این موضوع جلوگیری کنید؟ همچنین برنامه شما برای تولید محصول ارزان‌تر و عرضه آن به مردم چیست؟

موافقان نیکبخت چه گفتند؟

 «قدرت‌الله حمزه شلمزاری»(نماینده مردم اردل، فارسان، کیا، کوهرنگ) در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از ویژگی‌های مهم وزیر پیشنهادی این است که خود روستازاده است و فعالیت خود را در عرصه مدیریتی از محروم‌ترین نقاط کشور آغاز کرده و به صورت پلکانی بالا آمده است، همچنین شهادت کارشناسان و افرادی که با وی کار کرده‌اند شخص موفقی در پست‌های مختلف بوده و از بدنه جهاد کشاورزی است.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیا، کوهرنگ و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی از ویژگی‌های محمدعلی نیکبخت اشاره کرد و گفت: احیای مدیریت جهادی در وزارتخانه و مبارزه با فساد به ویژه در بحث کاربری اراضی از جمله برنامه‌های وی است. همچنین اصلاح و یکپارچه‌‍سازی ساختار کشاورزی و اجرای وظایف وزارتخانه در امور روستایی و بهبود وضعیت عشایر را باید به برنامه‌های ایشان افزود.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیا، کوهرنگ و دهستان دستگرد(قدرت‌الله حمزه شلمزاری): استفاده از ظرفیت عظیم دانشگاه‌ها در حوزه تحقیقات و آموزش و حذف موازی‌کاری‌ها در قالب نظام نوآوری کشاورزی و توجه جدی به گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزارتخانه جهاد کشاورزی است.

شلمزاری مطرح کرد: آقای نیکبخت هم معتقد است و هم متخصص و ما نمایندگان با استماع گزارش‌های وی در مجلس متوجه شدیم مشکلات حوزه کشاورزی را درک کرده و برنامه‌های خوبی برای حل این مشکلات دارد. ضمن آنکه تعامل وی با مجلس در گذشته زبانزد عام و خاص است. به همین منظور امیدوارم همکاران همت کنند تا آقای نیکبخت به بدنه وزارت جهاد کشاورزی اضافه شود تا شاهد کاهش مشکلات در این حوزه باشیم.

در ادامه «علی‌اکبر بسطامی» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: نیکبخت مرد روزهای سخت نظام جمهوری اسلامی ایران است، مردی است که در کنار همرزمان خود به دنبال ترویج گفتمان خدمت بی‌منت به مردم بوده است و دارای شخصیتی انقلابی و ولایت‌مدار است. از سوی دیگر نیکبخت تجربه کافی در سطوح مختلف را دارد و مانند سربازی است که به درجه سرداری می‌رسد. نیکبخت یار غار صاحبان اصلی انقلاب است.

«نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی»(علی‌اکبر بسطامی) در ادامه ضمن تشکر از دولت برای معرفی محمدعلی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بیان کرد: مخالفان وی دغدغه‌مند بوده وگرنه مخالفتی با ایشان نداشتند. مقام معظم رهبری فرمودند مهم‌ترین وظیفه مجلس یازدهم توجه به اقشار آسیب‌پذیر و معیشت محرومان است. امروز مهم‌ترین مشکل مردم تأمین کالاهای اساسی است که انشاءالله با دست توانمند و جهادگر آقای نیکبخت این دغدغه‌ مردم مرتفع می‌شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث تأمین آب شرب و آب کشاورزی نیز در برنامه‌های وزیر پیشنهادی محور آبخیزداری و آبخوانداری مورد توجه قرار گرفته است. بحث زنجیره ارزش تولید در کشور مغفول مانده است که با تدبیر وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی انشاءالله به مسیر درستی هدایت می‌شود. زنجیره ارزش باید مبتنی بر سند آمایش سرزمینی باشد.

بسطامی در پایان تأکید کرد: دامداران و عشایر در چند سال گذشته برای فروش محصولات خود با مشکل مواجه شده‌اند، انشاءالله با برنامه وزیر جهاد کشاورزی این چالش نیز مرتفع خواهد شد. یکی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی کم کردن تصدی‌گری دولت و روی آوردن به مردم است، هرچه اقتصاد مردمی‌تر باشد، به نفع خودِ مردم خواهد بود.

سفروزیر امور خارجه آمریکا به چین بعداز ۵ سال

«وانگ یی»(دیپلمات ارشدچین) ازآمریکا خواست تا «به تهدید پکن پایان دهد، اقدامات خود را با هدف جلوگیری از پیشرفت علمی و فناوری چین کنار بگذارد و از دخالت در امور داخلی این کشور دست بردارد

سفری بی حاصل

یورونیوزنوشت:برخلاف سخنان آقای «شی جین‌پینگ» مبنی بر پیشرفت در مذاکرات، گفتگوی میان وزیر خارجه آمریکا و آقای وانگ که بیش از سه ساعت به طول انجامید، نتیجه خاصی در بر نداشت و دو طرف همچنان بر سر مسائل بسیاری به ویژه جزیره تایوان اختلاف نظرهای اساسی دارند. با این حال وزارت خارجه آمریکا این گفتگو‌ها را «سازنده» عنوان کرد.

سفروزیر امور خارجه آمریکا به چین بعداز ۵ سال

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در پایان سفر دو روزه خود به پکن روز دوشنبه با شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین دیدار کرد.

بالونی که ۴ ماه محرومیت داشت

ABD ile Çin savaşın eşiğinde: Casus balon vuruldu, misilleme daveti geldi

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا قرار بود چهار ماه پیش به چین سفر کند، اما این سفر به طور ناگهانی به تعویق افتاد زیرا ایالات متحده اعلام کرد که «بالن های جاسوسی چین»  را بر فراز آسمان خود شناسایی کرده است.

هدف سفر آقای بلینکن حصول اطمینان از این بوده است تا اختلافات گسترده بین این دو ابرقدرت به درگیری منجر نشود.

این نخستین دیدار وزیر خارجه آمریکا از پکن در پنج‌سال گذشته است. گفتگوی آقای بلینکن و مقامات چین به عنوان محکی برای امکان کاهش تنش‌ها میان این دو ابرقدرت بین‌المللی ارزیابی می‌شود.  

هیات همراه وزیر خارجه آمریکا و هیات چینی به رهبری آقای شی در دومین روز سفر آقای بلینکن به پکن رو در رو گفتگو کردند. این سفر می‌تواند تسهیل کننده دیدار آتی روسای جمهور دو کشور در سال جاری باشد.

آقای شی در آغاز این جلسه که از تلویزیون دولتی چین پخش می‌شد گفت: «گفتگوی میان دوطرف صریح و عمیق است.»

وی خطاب به آنتونی بلینکن افزود: «آقای وزیر، امیدوارم بتوانید ضمن این دیدار سهم بیشتری در تثبیت روابط بین چین و آمریکا داشته باشید. تعاملات دولت‌ها بایکدیگر باید همیشه بر پایه احترام وصداقت متقابل باشد.» 

«شی جین‌پینگ» همچنین روند مذاکرات میان واشنگتن و پکن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «گفتگوهای میان دو طرف پیشرفت داشت و در برخی موضوعات خاص به توافق رسیدند. این بسیار خوب است.»

 

آنتونی بلینکن پیش از این، روز دوشنبه در امارت دیایوتای پکن با «وانگ یی»(دیپلمات ارشد چین) دیدار کرد.

«سفربی حاصل وزیرامورخارجه آمریکابه چین»

 یورونیوزنوشت:برخلاف سخنان آقای «شی جین‌پینگ» مبنی بر پیشرفت در مذاکرات، به نظر می‌رسد گفتگوی میان وزیر خارجه آمریکا و آقای وانگ که بیش از سه ساعت به طول انجامید، نتیجه خاصی در بر نداشت و دو طرف همچنان بر سر مسائل بسیاری به ویژه جزیره تایوان اختلاف نظرهای اساسی دارند. با این حال وزارت خارجه آمریکا این گفتگو‌ها را «سازنده» عنوان کرد.

آقای«وانگ یی»  سطح روابط میان آمریکا و چین را «بسیار پایین» دانست و بانی این کاهش روابط را «درک اشتباه آمریکا از چین» عنوان کرد. 

بنا بر بیانیه وزارت خارجه چین، «وانگ یی» در این دیدار گفت:‌«ما باید با نگرشی مسئولانه‌ای به مردم، تاریخ و جهان، مارپیچ نزولی روابط میان آمریکا و چین را برعکس کنیم

مقام چینی ازآمریکاخواست ازدخالت درامورچین احتناب کند

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«وانگ یی» ازآمریکا خواست تا «به تهدید پکن پایان دهد، اقدامات خود را با هدف  جلوگیری  از پیشرفت علمی و فناوری چین کنار بگذارد و از دخالت در امور داخلی این کشور دست بردارد

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، آقای بلینکن در این دیدار بر «لزوم کاهش خطر سوءبرداشت و اشتباه محاسباتی» تاکید کرد.

هر دو طرف همچنین بر تسهیل سفر گردشگران خود به دو کشور تاکید و بر سر افزایش پروازهای مسافربری موافقت کردند. 

دیدارآنتونی بلینکن و شی جین‌پینگ

دیدارآنتونی بلینکن وفرانک والتر اشتان‌مایر

دیدارآنتونی بلینکن

در نخستین واکنش‌ها نسبت به دیدار آنتونی بلینکن و شی جین‌پینگ، فرانک والتر اشتان‌مایر.

سفرنخست وزیرچین به آلمان 

Chinese Premier Li Qiang arrives at Berlin Brandenburg Airport on Sunday, June 18, 2023. Li is in Germany for the seventh China-Germany inter-governmental consultation and an official visit. Photo: Xinhua

رئیس جمهوری آلمان که روز دوشنبه میزبان «لی‌ کیانگ» نخست وزیر چین بود،

رئیس جمهور آلمان فرانک والتر اشتاین مایر (راست) و نخست وزیر چین لی کیانگ در کاخ ریاست جمهوری«بلوو »در برلین/۲۹ خرداد ۱۴۰۲

خواستار «تقویت کانال‌های ارتباطی» میان واشنگتن و پکن شد.

Leah Millis/AP
 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین - پکن، ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ 

نخستین سفر یک مقام بلندپایه ایالات متحده به چین در پنج سال گذشته با هدف مدیریت اختلافات دوجانبه در حالی روز دوشنبه به پایان رسید که آمریکا و چین توافق کردند برای پرهیز از درگیری از شدت رقابت‌های خود بکاهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین پس از دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با استقبال از «پیشرفت» در روابط دو کشور گفت: «ابرقدرت‌ها می‌توانند بر مشکلات مختلف غلبه کنند.»

ABD ve Çin arasında 5 yıl sonra bir ilk

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:دیدارسردمقامات چینی باوزیرامورخارجه آمریکا

ABD Dışişleri Bakanlığı: “Blinken ve Qin samimi, somut ve yapıcı bir görüşmede bulundu”

البته«متیو میلر»سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکاگفت: دیدار بین« آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده و «کوین کانگ»وزیر امور خارجه چین، به صورت واقعی، بتن و ساختنی بوده است.

آنتونی بلینکن به خبرنگاران گفت مسائل بحث برانگیزی مانند تایوان، جزیره دموکراتیکی که پکن ادعای مالکیت آن را دارد، مطرح کرده است. او گفت هر چند دو طرف در زمینه برقراری ارتباطات منظم نظامی – که نگرانی بزرگی برای کل جهان است – پیشرفتی نداشتند، انتظار می‌رود که مقامات ارشد بیشتری از آمریکا در هفته‌های آینده از چین دیدار کنند.

امید می‌رفت که دیدار بلینکن-شی، که نزدیک به ۳۰ دقیقه به طول انجامید، بتواند به تسهیل نشست میان رهبر چین و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اواخر سال کمک کند.

بایدن و شی آخرین بار در آبان گذشته در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در بالی، اندونزی دیدار کردند و قول دادند که ارتباطات مستمری داشته باشند، اگر چه روابط دو ابرقدرت از آن زمان بر سر تایوان، اتهامات جاسوسی و دیگر نگرانی‌ها تیره‌تر شده است.

شی جین پینگ گفت: «دو طرف در مورد برخی مسائل خاص پیشرفت کرده و به توافق رسیده‌اند. این بسیار خوب است.»

بلینکن در پاسخ گفت که دو کشور برای مدیریت روابط خود، «تعهد و مسئولیت دارند»، و ایالات متحده «متعهد به انجام این کار» است.

او همچنین گفت دیدار با دیگر مقامات در پکن، از جمله گفتگو با همتای چینی‌اش، «صادقانه و سازنده» بوده است.

تحلیلگران انتظار دارند که سفر بلینکن راه را برای دیدارهای دوجانبه بیشتر مقامات دو کشور در ماه‌های آینده هموار کند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«اختلاف چین با آمریکا درموضوع تایون است»،چین تایوان رابعنوان یکی ازاستانهای(خودمختار)خودمی داند واما شیاطینی چون آمریکا درصددتحریک مسئولین تایوان هستندبرای اعلام استقلال.

«تایوان کجاست؟

«تایوان»(Taiwan) که با نام‌های «جمهوری چین»، «چین تایپه» و «چین ملی» و «فُرمُز» نیز شناخته می‌شود از غرب با چین، از شمال‌شرقی با ژاپن و از جنوب با فیلیپین همسایه است.

«جزیره تایوان» که به «فورموسا» معروف بود پیش از قرن هفدهم و وقتی کلنی هلندی‌ها و اسپانیایی‌ها این جزیره را به روی مهاجرت قوم «هان» گشودند، فقط محل اقامت بومی‌های تایوان یا فورموسان‌ها بود.
 

«تایوان»با مرکزیت تایپه دارای ۳۶،۱۸۸ کیلومتر مربع مساحت و ۲۳ میلیون جمعیت است.

این جزیره بعد از این که دوره‌ای کوتاه در فاصله ۱۶۶۱ تا ۱۶۸۳ تحت حکمرانی پادشاهی فورموسا بود در سال ۱۶۸۳ به آخرین امپراطوری چین ضمیمه شد.

«تایوان» کجاست؟

 کشور  چین

جمهوری خلق چین در شرق قاره آسیا و غرب اقیانوس آرام قرار دارد و با  «۹ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر مربع مساحت»، در آسیا بزرگترین کشور و در جهان سومین کشور بزرگ پس از روسیه و کانادا به حساب می‌آید،این کشور از مرکز رود خه لونگ جیانگ در شمال دهکده مو هه واقع در شمال آغاز و به جزایر ذنگ مو آن شا و نان شا در جنوب امتداد می‌یابد.

جمعیت کشورچین به یک میلیاردچهارصدمیلیون نفرمی رسد.

طول مرزهای خشکی چین به حدود ۲۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر می‌رسد. چین از شرق با کره شمالی، از شمال با مغولستان، از شمال شرق با روسیه، از شمال غرب با قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، از غرب و جنوب غرب با افغانستان، پاکستان، هند، نپال، بوتان و چند کشور دیگر همجوار است و از شرق و جنوب شرق با کره‌جنوبی، ژاپن، فیلیپین، برونی، مالزی و اندونزی مرز دریائی دارد.

از شمال تا جنوب چین ۴۹ درجه عرض جفرافیائی و ۵۵۰۰ کیلومتر فاصله دارد. انتهای شرقی سرزمین چین مرکز اتصال رودهای خه لونگ جیانگ و وو سو لی و انتهای غربی چین در فلات پامیر است.