پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

هنرپیشه فرانسوی"آلن دلون"خودکشی کرد

سرانجام پوچی(باورنداشتن قیامت)

«آلن دلون» خودکشی کرد(اتانازی =خودکشی)
«آلن دلون» از پسرش(آنتونی دلون) خواست درخودکشی  کمک کند که تاناکام نشود، پسرنتوانست واما دخترش(آنوشکا دلون)کمک کرد درخودکشی پدر!

آنتونی دلون گفت: مادرش«ناتالی دلون»،نیز به همین سبک برزندگیش خاتمه داد.

«ناتالی دلون» بازیگر فرانسوی که بیشتر برای فیلم سامورایی شناخته شده بود.
آنتونی دلون: مادرم امروز صبح ساعت ۱۱ صبح ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ در پاریس درگذشت. به خبرگزاری فرانسه نوشت. ناتالی دلون در بیش از ۳۰ فیلم و نقش جین از ژان پیر ملویل بازی کرده است.

طلاق عاطفی:بازگشت بعداز۵ دهه
اگرچه دلون در سال ۱۹۶۷میلادی(۱۳۴۵) درخواست طلاق داد، اما آنها زیر یک سقف زندگی می کردند. او بعداً ازدواج کرد و از نام «بارتلمی» استفاده کرد. او در بیوگرافی خود دوران تاریکی را در دوران ازدواجش با دلون توصیف کرد که به او خیانت کرد. او حتی در مورد جهنم مواد مخدر که به دلیل روزهای سخت به آن سر زد، صحبت کرد.

«ناتالی دلون»، هنرپیشه سرشناس فرانسوی که در دوران اوج بازیگری‌اش به عنوان یکی از زیباترین زنان جهان شناخته می‌شد، در سن ۷۹ سالگی در پاریس درگذشت.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: خبرگزاری فرانسه سال پیش نوشت: خبر فوت ناتالی دلون را پسرش، آنتونی دلون که او هم هنرپیشه است، اعلام کرد.

«ناتالی دلون» که نام اصلی‌اش «فرانسین کانوواس» بود، در سال ۱۹۶۷ با بازی در فیلم «سامورایی» به شهرت جهانی رسید. او سپس با آلن دلون، هنرپیشه معروف فرانسوی ازدواج کرد.

ناتالی بعد از آن شریک زندگی ریچارد برتون، بازیگر هالیوود و سپس ادی فیشر، خواننده آمریکایی شد که هر دو پیش از آن، با الیزابت تیلور ازدواج کرده بودند.

ناتالی هنگامی که ۲۱ ساله بود با آلن دلون در یک باشگاه شبانه در پاریس آشنا شد. آلن در آن زمان دوست پسر رومی اشنایدر، هنرپیشه اتریشی بود و تا زمان ازدواجش در سال ۱۹۶۴، رابطه خود با ناتالی را از رومی پنهان نگه داشت. آنها پس از آن به لس آنجلس در آمریکا رفتند.

»ناتالی دلون» در مصاحبه‌ای گفته بود با آن که «آلن دلون» در زندگی خود تنها با او ازدواج رسمی کرده بود و هرگز هم از رومی اشنایدر حرف نمی‌زد، اما فکر معشوقه قبلی ذهن او را رها نکرده بود. او گفته بود که به دلیل پنهان‌کاری‌ها و «خیانت» همسر قبلی‌اش از او جدا شده و از آن زندگی، تنها پسرش را با خود برده است.

آلن دلون، هنرپیشه نامدار فرانسه، تصمیم به مرگ خودخواسته گرفت.

فرزند آلن دلون، ستاره فرانسوی سینمای جهان در دهه شصت و هفتاد میلادی، به یک شبکه آلمانی گفت که پدرش اعلام کرده است انتخاب او،« اتانازی» یا «مرگ‌ خودخواسته» است که طی آن، فرد عامدانه به زندگی خود پایان می‌دهد تا از رنج و درد رهایی یابد.

«آنتونی دلون» در گفت‌وگو با شبکه «آرتی‌ال» فاش کرد که پدرش از او خواسته است علاوه‌بر اجرای اتانازی، تا آخرین دقیقه در کنارش بماند اما او نپذیرفته و از همین رو، خواهرش «آنوشکا» مسئولیت پایان دادن به زندگی پدرشان را بر عهده گرفته است.

آلن دلون درایران

«آلن دلون» که چهره او در ایران با صدای «خسرو خسروشاهی»(دوبلور) در ذهن فیلم‌دوستان نقش بسته است، در کتابی درباره زندگی خود از دلایل این تصمیم پرده برداشته است. زندگی‌نامه خودنوشت آلن دلون با عنوان «بین سگ و گرگ» در نوبت انتشار قرار دارد.

بازیگر ۸۶ ساله فرانسوی پیشتر در سال ۲۰۱۸ از علاقه و آمادگی خود برای «ترک این دنیا» گفته بود.

او آن زمان در مصاحبه با نشریه‌ای فرانسوی تصریح کرد که «بی هیچ پشیمانی این دنیا را ترک خواهد کرد چرا که همه‌چیز «الکی است و تنها پول است که اهمیت دارد».

«آلن دلون» همکاری با برخی از نامدارترین کارگردانان تاریخ سینما از جمله «لوکینو ویسکونتی، ژان‌لوک گدار، ژان پی‌یر ملویل، میکل‌آنجلو آنتونیونی و لویی مال» را در کارنامه دارد.

«آلن دلون» در سال ۲۰۱۹ به پاس یک عمر فعالیت هنری، جایزه افتخاری جشنواره سینمایی کن را دریافت کرد.

پوتین حال وحوصله مذاکره با رئیس جمهوراوکراین راندارد

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: هزینه جنگ اوکراین، خسارات سنگینی برای روسیه به همراه خواهد داشت که احتمالاً چندین نسل از پس جبران آن برنخواهند آمد.

پوتین:مادرجنگ بااوکراین پیزویم.

اردوغان گفت: «پوتین» فعلاً آماده مذاکره با «زلنسکی« نیست،رئیس جمهورروسیه احساس می کنددرنقطه ضعف قراردارد.

پوتین آمادگی مذاکره بااوکراین راندارد،فعلاً رئیس جمهورروسیه درنقطه ضعف قراردارد

سخنگو ومشاور ارشد رئیس جمهورترکیه(بنقل ازاردوغان) گفت: رئیس جمهور روسیه در حال حاضر آماده مذاکره با رئیس جمهور اوکراین نیست.

«ابراهیم کالین» مشاور ارشد و سخنگوی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با روزنامه «نیویورک تایمز»  در خصوص مذاکره رئیس جمهور روسیه با همتای اوکراینی خود گفت: «ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین آماده این دیدار است، اما پوتین فکر می‌کند که وضعیت برای برگزاری این دیدار در سطح سران هنوز به اندازه کافی مهیا نشده است

فعلاً رئیس جمهورروسیه درنقطه ضعف قراردارد

کالین اظهار داشت: «معتقدم که این دیدار در مقطعی برگزار خواهد شد و در مقطعی توافق صلح حاصل خواهد شد. البته، همه ما دوست داریم این اتفاق زودتر رخ دهد، اما احتمالا پوتین فکر می‌کند که می‌خواهد وقتی این کار را انجام می‌دهد، در یک موقعیت قدرتمند قرار بگیرد، نه اینکه  در نقطه ضعف به نظر برسد، یا بابت امور نظامی یا تحریم‌های اقتصادی تضعیف شده باشد

به گفته کالین، دشوارترین مسائل، مانند مسائل مربوط به کنترل ارضی و حاکمیت، باید به دو رئیس جمهور واگذار شود. این مقام ترکیه‌ای در بخش دیگر این مصاحبه گفت،  برای ترکیه و دیگر اعضای ناتو نیز مهم است که به طور جدی در مورد چگونگی مدیریت روابط با روسیه پس از پایان جنگ فکر کنند.

«سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه» گفت: «ما نمی‌توانیم جنگ سرد دیگری را تحمل کنیم. این برای همه بد و برای کل نظام سیاسی و مالی جهان پرهزینه خواهد بود. هر تصمیمی که می‌گیریم، هر قدمی که اکنون در رابطه با روسیه از لحاظ نظامی، سیاسی، اقتصادی و غیره برمی‌داریم، بر ساختار امنیتی جدید تاثیر خواهد گذاشت.»

«ابراهیم کالین افزود که به همین دلیل است که« ترکیه بسیار تلاش می کند خطوط ارتباطی خود را با روسیه باز نگه دارد».

دیدارکشورهای عضوناتو بارئیس جمهورآمریکا

مشاورارشداردوغان گفت:، این موضوع بخشی از نشست فوق العاده کشورهای «ناتو» در روز پنجشنبه ۲۴ مارس ۲۰۲۲(۰۴ فروردین ۱۴۰۱) خواهد بود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز قصد دارد در آن شرکت کند.

«مولود چاوش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه  نیز  پنجشنبه(۲۷ اسفند ۱۴۰۰) گفت، امید به آتش‌بس میان روسیه و اوکراین افرایش یافته است. چاوش‌اوغلو در نشست خبری با «دیمترو کولبا» همتای اوکراینی با اشاره به سفرش به «کی‌یف» و «مسکو» گفت: «امید ما برای رسیدن به آتش‌بس افزایش یافته است.» 

رئیس‌جمهور اوکراین بامداد شنبه(۲۸ اسفند ۱۴۰۰) در  پیام ویدئویی با تأکید بر لزوم گفت‌وگو با روسیه گفت که تنها فرصتی که روسیه برای مهار تبعات اشتباهات خود در زمینه اشغال اوکراین دارد برگزاری مذاکرات فوری صلح است.

وی  گفت: «مذاکرات جدی و معنادار در خصوص صلح در خصوص امنیت ما برای اوکراین، تنها شانس روسیه برای کاهش خسارات ناشی از اشتباهاتش است. زمان دیدار است، زمان گفت‌وگو است.»

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: هزینه جنگ اوکراین، خسارات سنگینی برای روسیه به همراه خواهد داشت که احتمالاً چندین نسل از پس جبران آن برنخواهند آمد.

از طرف دیگر، «ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در یک تجمع در مسکو حضور یافت و ارتش روسیه را برای عملیات نظامی در اوکراین مورد تقدیر قرارد.

 رئیس‌جمهور روسیه«ولادیمیر پوتین» درروزجمعه (۲۷ اسفند ۱۴۰۰)در یک تجمع گسترده گفت روسیه در اوکراین پیروز خواهد شد. 
مردم پخش سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را در جریان کنسرتی به مناسبت هشتمین سالگرد الحاق کریمه به روسیه در خارج از استادیوم لوژنیکی در مسکو تماشا می کنند

رئیس جمهورروسیه گفت: «آنچه را که باید و نحوه انجام و هزینه آن را می‌دانیم و ما قطعاً تمامی برنامه های خود را محقق خواهیم کرد.»

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:روسیه کریمه را درسال ۲۰۰۴ به روسیه ملحق کرد

آمریکا باکارت ایران"برجام" ازروسیه انتقام می گیرد

نقشه آمریکا:​تنبیه روسیه با احیای برجام

لاوروف: آمریکا می‌خواهد برای مجازات روسیه«برجام رااحیاکند» ایران را به بازار نفت برگرداند

 وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا قصد دارد برای «تنبیه روسیه» فشار بر ایران و ونزوئلا را کم کند تا آنها به بازار نفت برگردند.

ایران ۱۱۰ میلیون بشکه نفت بی‌مشتری انبار شده در تاسیسات خشکی و تانکرهای لنگر انداخته در خلیج فارس دارد که می‌تواند به سرعت راهی بازار شده و بخشی از افت صادرات نفت روسیه را جبران کند.

رویترزنوشت:«سرگئی لاوروف» تاکید کرده است که روسیه درباره مواردی مثل «احیای برجام» و «بازگشت ایران به بازار نفت»  برخلاف آمریکا به دنبال منافع خودخواهانه  نیست و به دوستان سیاسی خود مثل ایران و ونزوئلا خیانت نمی‌کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا

روسیه برای توافق برجام شرط گذاشته بود

وزیر خارجه روسیه در روزهای گذشته شرط گذاشته بود که« پس از احیای برجام، باید روابط اقتصادی و نظامی روسیه با ایران از تحریم‌های جدیدی که غرب علیه روسیه اعمال کرده، تاثیر منفی نگیرد».

«سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «حسین امیرعبداللهیان» وزیرخارجه ایران

«لاوروف» پس از مدتی گفت که این درخواست در زمینه همکاری‌های هسته‌ای بوده است و در این زمینه از آمریکا تضمین گرفته است.

مقام‌های دولت آمریکا در واکنش گفته‌اند که شرط روسیه درباره روابط اقتصادی و نظامی با ایران «بی‌ربط» با برجام است و بحث همکاری‌های هسته‌ای نیز از تحریم‌ها معاف بوده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اخیرا اعلام کرد تحریم‌های غرب می‌تواند تولید و صادرات نفت روسیه را ۳۰ درصد کاهش دهد.

ایران و ونزوئلا، در صورت رفع تحریم‌های آمریکا قادر به افزایش روزانه بیش از ۲ میلیون بشکه نفت طی ماه‌های آینده هستند.

ایران همچنین ۱۱۰ میلیون بشکه نفت بی‌مشتری انبار شده در تاسیسات خشکی و تانکرهای لنگر انداخته در خلیج فارس دارد که می‌تواند به سرعت راهی بازار شده و بخشی از افت صادرات نفت روسیه را جبران کند.

آقای لاوروف در ادامه گفت: آمریکا با عربستان، قطر و امارات در تماس است تا نفت و گاز آنها را جایگزین روسیه کند، اما جواب مثبتی از آنها نگرفته است.


جاسوس ۲جانبه نماینده روسیه

توضیح مدیریت سایت -پیراسته فر:روسیه  درصدد دورزدن آمریکا بود واما رودست خورد،هردوی شان(آمریکا وروسیه)باکارت ایران درحال بازی بودن وهستند،البته روسیه همیشه دوست داردکه ماراتشنه نگهه دارد،باوعده های توخالی قصدسرکارگذاشتن ایران راداشته است،

درهمین ماجرای برجام چقدراین نماینده روسیه دروین «میخائیل اولیانف»بلوف زد،همش حرف مفت زد.در هنگام توافق نهایی سال ۱۳۹۴ هم درمراسم پایانی(اعلام توافق برجام) لاروف غایب بود!وحالا هم عزاداراست برای قریب الوقوع بودن توافق برجامی

پرچم اوکراین درناسا(فضانوردان روسیه باپرچم اوکراین)لباس

۳۰ مارس ۲۰۲۲(۱۰ فروردین ۱۴۰۱)پایان مأموریت.

رئیس ایستگاه فضایی روسیه(روگوزین) خطاب به همتایی آمریکایی گفت:اگرتحریمهارااعمال کنید،آنوقت بایدبا«چوب جارو»(بجای موشک پرتاب سفینه فضایی)استفاده کنید! یعنی این روسیه است که امکانات «ناسا»راتأمین می کند.

۳فضانوردان روسیه (اولگ آرتمیف، دنیس ماتویف و سرگئی کورساکوف) پس از ورود به فضاپیمای سایوز در ۱۸ مارس ۲۰۲۲(۲۷ اسفند ۱۴۰۰) روی ایستگاه فضایی بین‌المللی شناور شدند. این سه نفر هنگام پیوستن به هفت خدمه دیگر در ایستگاه، «لباس‌های پرواز زرد و آبی روشن به تن کردند» ۴ فضانورد آمریکایی هستند.

لحظه ورود فضانوردان روسی به ایستگاه فضایی بین المللی

Трое россиян отправились в космос

در این فریم از ویدیوی ارائه شده توسط Roscosmos، فضانوردان روسی «سرگئی کورساکوف»، «اولگ آرتمیف» و «دنیس ماتویف» در طی مراسم استقبال پس از ورود به ایستگاه فضایی بین‌المللی، جمعه، ۱۸ مارس ۲۰۲۲(۲۷ اسفند ۱۴۰۰) اولین چهره‌های جدید در فضا از زمان شروع، دیده می‌شوند. از جنگ روسیه در اوکراین خدمه از کپسول «سایوز »بیرون آمدند که لباس پرواز زرد رنگ با خطوط آبی رنگ پرچم اوکراین به تن داشتند.

علت لباس زرد فضانوردان روسی 

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:ویدئویی از «اولگ آرتمیف» که هنگام آماده شدن فضاپیما برای لنگر انداختن به ایستگاه فضایی گرفته شده است، او را نشان می‌دهد که لباس پرواز آبی به تن دارد. مشخص نبود که «یونیفورم‌های زرد رنگ»ی که آن‌ها به آن تغییر داده‌اند چه پیامی برای ارسال دارند.

جوابی که فضانوردروسی درباره علت رنگ زرد لباس داد

هنگامی که فضانوردان توانستند با خانواده خود در زمین صحبت کنند، از «اولگ آرتمیف» در مورد لباس ها پرسیده شد. او گفت هر خدمه،رنگ لباس خود را انتخاب می کند.

نوبت ما شد که یک رنگ را انتخاب کنیم. اما در واقع، مواد زرد رنگ زیادی جمع کرده بودیم، بنابراین نیاز به استفاده از آن داشتیم. بنابراین به همین دلیل مجبور شدیم لباس زرد بپوشیم.»

یکی ازرسانه های آمریکایی درموردموضعگیری رئیس ایستگاه فضایی روسیه اینگونه نوشت:

از زمان شروع جنگ، بسیاری از مردم از پرچم اوکراین و رنگ های آن برای نشان دادن همبستگی با این کشور استفاده کرده اند.

این جنگ منجر به لغو پرتاب فضاپیماها و شکسته شدن قراردادها شده است. «دیمیتری روگوزین» رئیس  ایستگاه فضایی روسیه(روسکوسموس) پس از اینکه روسیه اعلام کرد عرضه موتورهای موشکی به شرکت‌های آمریکایی را متوقف می‌کند، هشدار داد که ایالات متحده باید برای پرواز به فضا از «چوب جارو» استفاده کند. با این حال، بسیاری نگران هستند که روگوزین چندین دهه همکاری صلح آمیز خارج از سیاره را به خطر انداخته است، به ویژه در ایستگاه فضایی.

Roscosmos chief Dmitry Rogozin has warned that the U.S. would have to use «broomsticks» to fly into space after Russia said it would stop supplying rocket engines to U.S. companies

«بیل نلسون» مدیر ناسا، اظهارات روگوزین را نادیده گرفت و به آسوشیتدپرس گفت: «این فقط دیمیتری روگوزین است. او هرازگاهی بیرون می زند. اما در پایان روز، او با ما کار کرده است."

نلسون روز جمعه به AP گفت: «سایر افرادی که در برنامه فضایی غیرنظامی روسیه کار می کنند، حرفه ای هستند. «آنها با ما، فضانوردان آمریکایی و کنترل مأموریت آمریکایی، لحظه ای را از دست نمی دهند. علیرغم همه اینها، در فضا، ما می توانیم با دوستان روسی و همکارانمان همکاری داشته باشیم."

مارک ونده هی، فضانورد ناسا - که روز سه شنبه رکورد ۳۴۰ روزه یک پرواز فضایی ایالات متحده را شکست، قرار است ایستگاه فضایی را به همراه دو روس سوار بر یک کپسول سایوز برای سکونت در «قزاقستان» در ۳۰ مارس ۲۰۲۲(۱۰ فروردین ۱۴۰۱) ترک کند.

در ماه آوریل، سه ناسا و یک فضانورد ایتالیایی قرار است به ایستگاه فضایی پرواز کنند.

حق چاپ 2022 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان منتشر کرد، پخش کرد، بازنویسی کرد یا دوباره توزیع کرد

***

از زمان شروع جنگ، بسیاری از مردم از پرچم اوکراین و رنگ های آن برای نشان دادن همبستگی با این کشور استفاده کرده اند.

این جنگ منجر به لغو پرتاب فضاپیماها و شکسته شدن قراردادها شده است. دیمیتری روگوزین، رئیس روسکوسموس، پس از اینکه روسیه اعلام کرد عرضه موتورهای موشکی به شرکت‌های آمریکایی را متوقف می‌کند، هشدار داد که ایالات متحده باید برای پرواز به فضا از چوب جارو استفاده کند. با این حال، بسیاری نگران هستند که روگوزین چندین دهه همکاری صلح آمیز خارج از سیاره را به خطر انداخته است، به ویژه در ایستگاه فضایی.

«جیم برایدنستاین» مدیر (ناسا)ایستگاه فضایی بین المللی و «دیمیتری روگوزین» مدیر(روسکوسموس) ایستگاه فضایی روسیه۲۰۱۹

Джим Брайденстайн и Дмитрий Рогозин

«بیل نلسون» مدیر ناسا، اظهارات روگوزین را نادیده گرفت و به آسوشیتدپرس گفت: «این فقط دیمیتری روگوزین است. او هرازگاهی بیرون می زند. اما در پایان روز، او با ما کار کرده است."

Бывший сенатор и астронавт Билл Нельсон назначен главой NASA

نلسون روز جمعه به AP (خبرگزاری آسوشیتدپرس)گفت: «سایر افرادی که در برنامه فضایی غیرنظامی روسیه کار می کنند، حرفه ای هستند. «آنها با ما، فضانوردان آمریکایی و کنترل مأموریت آمریکایی، لحظه ای را از دست نمی دهند. علیرغم همه اینها، در فضا، ما می توانیم با دوستان روسی و همکارانمان همکاری داشته باشیم."

«بیل نلسون» که تا پایان سال ۲۰۱۸ «نماینده ایالت فلوریدا درمجلس سنای آمریکا» بود، به نظر می رسد که به شدت تحت نظر قرار دارد تا مدیر ناسا شود.

«مارک ونده هی» فضانورد ناسا - که روز سه شنبه رکورد ۳۴۰ روزه یک پرواز فضایی ایالات متحده را شکست، قرار است ایستگاه فضایی را به همراه دو روس سوار بر یک کپسول سایوز برای سکونت در قزاقستان در ۳۰ مارس ۲۰۲۲(۱۰ فروردین ۱۴۰۱) ترک کند.

Астронавт Ванде Хай побил рекорд США по пребыванию на МКС | Новости науки |  Известия | 30.03.2022

در ایستگاه فضایی بین‌المللی، فضانورد ناسا، «مارک ونده هی»، زمان را فشار می‌دهد تا با کتابی باز شود.«مارک ونده هی» در روز سه شنبه، ۱۵ مارس ۲۰۲۲( ۲۴ اسفند ۱۴۰۰) رکورد بیشترین روزهای متوالی در فضا توسط یک کاوشگر آمریکایی را شکست.

فضانورد ناسا «مارک ونده هی» درروز جمعه ۹ آوریل ۲۰۲۱(۲۰ فروردین ۱۴۰۰) به ایستگاه فضایی بین المللی رسید و انتظار می رود پس از گذراندن ۳۵۵ روز در مدار پایین زمین در ۳۰ مارس ۲۰۲۲(۱۰ فروردین ۱۴۰۱)به خانه بازگردد. این مدت رکورد قبلی را می شکند

در ماه آوریل(اواخرفروردین ۱۴۰۱) سه فضانور آمریکایی و یک فضانورد ایتالیایی قرار است به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز کنند.

رزمایش"ناتو"سقوط هواپیمای نظامی آمریکا در نروژ

خبرگزاری رویترز روز شنبه به نقل از بیانیه پلیس محلی خبر داد که نیروهای پلیس نهایتا بامداد شنبه توانسته‌اند خود را به محل سقوط هواپیما برسانندکه متوجه شدند هر ۴ نفر تبعه آمریکا(سرنشینان)جان خود را از دست داده‌اند.

«مانورهای واکنش سرد»(ناتو) ازروز دوشنبه ۱۴ مارس ۲۰۲۲(۲۳ اسفند ۱۴۰۰) در نروژ آغاز شد. ۳۰۰۰۰ سرباز از ۲۷ کشور اتحادیه اروپا و ۲ ناو هواپیمابر آمریکایی USS Harry S Truman درآن حضوردارند.

هواپیمای نظامی آمریکا در نروژ سقوط کرد

یک هواپیمای نیروی هوایی آمریکا با چهار خدمه در جنوب شهر بودو در نروژ سقوط کرد. ۱۸ مارس ۲۰۲۲(۲۷ اسفند ۱۴۰۰) 

 

این هواپیما در رزمایش بزرگ ناتو در واکنش به سرما شرکت کرد و قرار بود حدود ساعت ۱۸:۰۰ (۲۰:۰۰ به وقت مسکو) به پایگاه بازگردد. این هواپیما از رادار ناپدید شد. تصریح شده است که شرایط آب و هوایی سخت در منطقه مشخص شده مشاهده می شود.

این هواپیما با چهار سرنشین در یک پرواز آموزشی از شهر «بودو» در «نوردلند» کشور«نروژ» بود. طبق برنامه، او قرار بود حدود ساعت ۱۸:۰۰ به وقت محلی (۲۱:۰۰ به وقت مسکو) فرود بیاید. حدود سه ساعت بعد، یک تیم امدادی محل سقوط هواپیما را در جنوب شهر پیدا کردند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«مانورهای واکنش سرد» ازروز دوشنبه ۱۴ مارس ۲۰۲۲(۲۳ اسفند ۱۴۰۰) در نروژ آغاز شد. ۳۵۰۰۰ سرباز از ۲۸ کشور اتحاد و ناو هواپیمابر آمریکایی USS Harry S Truman در آنها حضور دارند.
درروز چهارشنبه ۱۶ مارس ۲۰۲۲(۲۵ اسفند ۱۴۰۰) یک «هواپیمای نظامی ایتالیایی» در حین آزمایش صبحگاهی در استان« لکو» در لمباردی سقوط کرد. دو خلبانی که در هواپیما بودند اجکت کردند.

 В Норвегии на учениях НАТО Cold Response разбился самолет ВВС США

*یک هواپیمای آموزشی ام-346 سقوط کرد. هواپیما قبل از سقوط در هوا آتش گرفت. دلایل این حادثه هنوز مشخص نیست.

محل مانورناتو 

تفنگداران دریایی آمریکا به همراه گردان سوم، هنگ ۶ تفنگداران دریایی، لشکر دوم دریایی، در طی تمرین در ۳ مارس ۲۰۲۲، برای آمادگی برای تمرین واکنش سرد در «استروام فژن»، نروژ، بر روی یک Super Stallion CH-53E بارگیری می کنند.


چندین هزار تفنگدار و ملوان آمریکایی در میان حدود ۳۰۰۰۰ سرباز از ۲۷ کشور ناتو و شریک هستند که در بزرگترین رزمایش نظامی نروژ از زمان پایان جنگ سرد شرکت می کنند.

تمرین دوسالانه "واکنش سرد" از دوشنبه آغاز شد و شامل مانورهای زمینی، دریایی و هوایی است. رکورد امسال تعداد شرکت کنندگان ماه ها قبل از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۰۵ اسفند ۱۴۰۰) تایید شد.

«چارلز کوپچان» عضو ارشد واحد مطالعات اروپا در شورای روابط خارجی آمریکا، در این باره گفت: «من فکر می‌کنم این رزمایش همتای خوبی است، یک همراه خوب برای تقویت مداوم جناح شرقی (ائتلاف) که از زمان آغاز تهاجم روسیه در حال انجام است. یک مصاحبه تلفنی

این جنگ باعث ترس از تجاوز بیشتر روسیه به سایر بخش‌های اروپا شده است و برخی از فعالیت‌ها در این رزمایش برای مناطق کمتر از ۳۲۰ کیلومتر از مرز روسیه و نروژ برنامه‌ریزی شده است.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته در یک نشست خبری گفت که نیروی اعزامی دریایی دوم بزرگترین واحد نظامی آمریکایی است که در رزمایش شرکت می کند و افزود که حدود ۳۰۰۰۰ تفنگدار دریایی در این رزمایش شرکت می کنند.

فرماندهی اروپایی ایالات متحده روز پنجشنبه به Stars and Stripes(ستاره ها و راه راه ها) گفت که عناصر بال هواپیمای دریایی دوم، لشکر دوم دریایی، گروه اطلاعاتی MEF II(گروه ویژه نیروی هوایی و زمینی تفنگداران دریایی) و گروه دوم لجستیک دریایی تمرینات آموزشی میدانی متعددی را در بالا و پایین دایره قطب شمال انجام خواهند داد.

فرماندهی گفت که گردان سوم، تفنگداران دریایی ششم با متحدان در کشتی حمل و نقل آبی خاکی هلندی HNLMS روتردام آموزش خواهند دید.

در مجموع، حدود ۲۲۰ هواپیما و بیش از ۵۰ کشتی در این رزمایش شرکت می‌کنند، و تعداد کل شرکت‌کنندگان نسبت به آخرین دوره در سال ۲۰۲۰میلادی بیش از دو برابر شده است که آن را به «بزرگترین رزمایش تحت رهبری نروژ» در بیش از سه دهه اخیر تبدیل کرده است. ارتش نروژ

مقامات آمریکایی و نروژی هر دو تلاش کرده‌اند تا نگرانی‌ها مبنی بر تشدید تنش‌ها بین ناتو و کرملین را کاهش دهند.

ایالات متحده و سایر متحدان ناتو تاکنون از اعزام نیرو به اوکراین امتناع کرده اند، اگرچه آنها اوکراینی ها را مسلح کرده و تحریم های سختی را علیه مسکو اعمال کرده اند. ایالات متحده همچنین هزاران نیرو را به کشورهای عضو ناتو در اروپای شرقی فرستاده است زیرا نگرانی‌هایی مبنی بر تلاش نیروهای روسی برای ورود به خاک آنها وجود دارد.

ژنرال «ینگوه اودلو» رئیس ستاد عملیات مشترک نروژ، در اوایل این ماه به شبکه تلویزیونی دولتی NRK گفت، مسکو با وجود پذیرش دعوت‌های مشابه در گذشته، پیشنهاد مشاهده رزمایش امسال را رد کرد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:قبل ازرزمایش« دریاسالار ینگوه اودلو» با همکار روسی خود، «دریاسالار الکساندر مویسیف» فرمانده ناوگان شمالی روسیه تماس تصویری داشت واوراازجریان مأنورمطلع کرد.

«نروژ یکی از اعضای قدیمی ناتو است»، در حالی که کشورهای شمال اروپا، «سوئد و فنلاند»، عضو ناتو نیستند، اگرچه آنها شرکای امنیتی محسوب می شوند.

با این حال، در بحبوحه حمله اخیر روسیه، علاقه به عضویت در ناتو به طور قابل توجهی در هر دو کشور افزایش یافته است. بر اساس ماده ۵ پیمان اتحاد، حمله به یک متحد حمله به همه اعضا تلقی می شود و خواستار دفاع جمعی است.

هر دو سوئد و فنلاند در Cold Response شرکت می کنند.

رویدادهای اوکراین به دنبال نگرانی‌ها در مورد تجاوز احتمالی روسیه در قطب شمال است که در طول دهه گذشته در کنار افزایش نظامی کرملین در منطقه افزایش یافته است.

در نشانه ای دیگر از اهمیت منطقه برای مسکو، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین سال گذشته وضعیت ناوگان شمالی روسیه را به یک منطقه نظامی ارتقا داد، حرکتی که بخش بزرگی از قابلیت های این کشور در قطب شمال را زیر یک سقف تثبیت کرد و اعلام کرد که این ناوگان شمالی خواهد بود. مجهز به موشک های مافوق صوت Kh-47M2 Kh-47M2 Kinzhal با قابلیت حمل هسته ای.

مقر ناوگان شمالی حدود ۹۰ مایلی از مرز روسیه با نروژ فاصله دارد.

در حالی که تحلیلگران تا حد زیادی موافق هستند که حمله روسیه در منطقه شمال اروپا - چه آشکار و سنتی یا مخفیانه و ترکیبی - در حال حاضر بعید است، غیرقابل پیش بینی بودن حمله پوتین به اوکراین، منطقه را در معرض خطر قرار داده است.

«جیسون مویر» یکی از همکاران برنامه برای برنامه اروپای جهانی در مرکز ویلسون مستقر در واشنگتن، گفت: «بر خلاف نروژ، نگرانی اصلی سوئد و فنلاند این است که آنها اعضای ناتو نیستند و این آنها را در موقعیت آسیب‌پذیری قرار می‌دهد». در ایمیلی به Stars and Stripes گفت.

هر دو کشور شمال اروپا تهدیدهای روسیه مبنی بر "پیامدهای نظامی و سیاسی" در صورت پیوستن به بلوک را کنار گذاشته اند. مویر گفت، نه تنها تهاجم مسکو به اوکراین حمایت از عضویت سوئدی ها و فنلاندی ها را افزایش داده است، بلکه "این اتحاد را برای چندین دهه هدفمند کرده است."

هواپیمای ساقط شده آمریکا دررزمایش ناتو-نروژ

مقامات کشور اسکاندیناوی از سقوط یک هواپیمای نظامی آمریکا با چهار سرنشین در شمال نروژ خبر دادند.

طبق بیانیه خدمات نجات نروژ (HRS)، هواپیمای آمریکایی Osprey "در ساعت 8:26 صبح (2:26 بامداد به وقت شرقی) مفقود شده است.

روزنامه محلی «نوردلی» گزارش داد که این هواپیما از نوع V-22 Osprey بوده و در چند کیلومتری جنوب بودو، در 1000 کیلومتری اسلو ناپدید شده است.

روزنامه رعنابلاد گزارش می دهد که تیم امدادی فراخوانده شده و در حال جستجوی بازماندگان هستند اما از وضعیت نامساعد جوی خبر می دهد.