پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

آمریکا باکارت ایران"برجام" ازروسیه انتقام می گیرد

نقشه آمریکا:​تنبیه روسیه با احیای برجام

لاوروف: آمریکا می‌خواهد برای مجازات روسیه«برجام رااحیاکند» ایران را به بازار نفت برگرداند

 وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا قصد دارد برای «تنبیه روسیه» فشار بر ایران و ونزوئلا را کم کند تا آنها به بازار نفت برگردند.

ایران ۱۱۰ میلیون بشکه نفت بی‌مشتری انبار شده در تاسیسات خشکی و تانکرهای لنگر انداخته در خلیج فارس دارد که می‌تواند به سرعت راهی بازار شده و بخشی از افت صادرات نفت روسیه را جبران کند.

رویترزنوشت:«سرگئی لاوروف» تاکید کرده است که روسیه درباره مواردی مثل «احیای برجام» و «بازگشت ایران به بازار نفت»  برخلاف آمریکا به دنبال منافع خودخواهانه  نیست و به دوستان سیاسی خود مثل ایران و ونزوئلا خیانت نمی‌کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا

روسیه برای توافق برجام شرط گذاشته بود

وزیر خارجه روسیه در روزهای گذشته شرط گذاشته بود که« پس از احیای برجام، باید روابط اقتصادی و نظامی روسیه با ایران از تحریم‌های جدیدی که غرب علیه روسیه اعمال کرده، تاثیر منفی نگیرد».

«سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «حسین امیرعبداللهیان» وزیرخارجه ایران

«لاوروف» پس از مدتی گفت که این درخواست در زمینه همکاری‌های هسته‌ای بوده است و در این زمینه از آمریکا تضمین گرفته است.

مقام‌های دولت آمریکا در واکنش گفته‌اند که شرط روسیه درباره روابط اقتصادی و نظامی با ایران «بی‌ربط» با برجام است و بحث همکاری‌های هسته‌ای نیز از تحریم‌ها معاف بوده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اخیرا اعلام کرد تحریم‌های غرب می‌تواند تولید و صادرات نفت روسیه را ۳۰ درصد کاهش دهد.

ایران و ونزوئلا، در صورت رفع تحریم‌های آمریکا قادر به افزایش روزانه بیش از ۲ میلیون بشکه نفت طی ماه‌های آینده هستند.

ایران همچنین ۱۱۰ میلیون بشکه نفت بی‌مشتری انبار شده در تاسیسات خشکی و تانکرهای لنگر انداخته در خلیج فارس دارد که می‌تواند به سرعت راهی بازار شده و بخشی از افت صادرات نفت روسیه را جبران کند.

آقای لاوروف در ادامه گفت: آمریکا با عربستان، قطر و امارات در تماس است تا نفت و گاز آنها را جایگزین روسیه کند، اما جواب مثبتی از آنها نگرفته است.


جاسوس ۲جانبه نماینده روسیه

توضیح مدیریت سایت -پیراسته فر:روسیه  درصدد دورزدن آمریکا بود واما رودست خورد،هردوی شان(آمریکا وروسیه)باکارت ایران درحال بازی بودن وهستند،البته روسیه همیشه دوست داردکه ماراتشنه نگهه دارد،باوعده های توخالی قصدسرکارگذاشتن ایران راداشته است،

درهمین ماجرای برجام چقدراین نماینده روسیه دروین «میخائیل اولیانف»بلوف زد،همش حرف مفت زد.در هنگام توافق نهایی سال ۱۳۹۴ هم درمراسم پایانی(اعلام توافق برجام) لاروف غایب بود!وحالا هم عزاداراست برای قریب الوقوع بودن توافق برجامی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد