پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

ریاست کنفرانس خلع سلاح(سازمان ملل)ایران شد

​«علی بحرینی»(سفیر و نماینده دائم ایران) در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، ریاست کنفرانس خلع سلاح را بر عهده گرفت.

«کنفرانس خلع سلاح» که در سال ۱۹۷۸ میلادی ایجاد شده است، تنها نهاد مذاکراتی چندجانبه بین‌المللی در حوزه خلع سلاح است.

ایران رئیس کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل شد

«علی بحرینی»(سفیر و نماینده دائم ایران) در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، ریاست کنفرانس خلع سلاح را بر عهده گرفت.

ایران عهده دار ریاست کنفرانس خلع سلاح  سازمان ملل شد.

سازمان ملل(ژنو)

Iranian Envoy Raps US Human Rights Breaches
«سفیر ایران در ژنو »در اولین نشست این کنفرانس، به تشریح طرح‌ها و برنامه‌های ایران در دوران ریاست خود پرداخت و افزود: ایران در کنار سایر کشورهای صلح دوست و مخالف جنگ و خشونت، ارتقای صلح و امنیت بین‌المللی از طریق امحای تسلیحات کشتارجمعی به ویژه تسلیحات هسته‌ای را دنبال خواهد کرد.

شهرژنو

کنفرانس خلع سلاح که در سال ۱۹۷۸ میلادی ایجاد شده است، تنها نهاد مذاکراتی چندجانبه بین‌المللی در حوزه خلع سلاح است که وظیفه مذاکره برای تدوین و انعقاد معاهدات بین‌المللی در این حوزه را بر عهده دارد.

سفیر إیران فی جنیف: العقوبات الأحادیة أدت إلى تفاقم الأزمات الإنسانیة فی العالم
کنفرانس خلع سلاح مذاکره، تدوین و نهایی‌سازی معاهدات بین‌المللی خلع سلاحی متعددی از جمله کنوانسیون منع تسلیحات میکروبی (BWC) و معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای (CTBT) را بر عهده داشته است.

ژنو کجاست؟


ایران در دوران ریاست خود بر کنفرانس خلع سلاح، اجرای تعهدات دارندگان تسلیحات هسته‌ای مبنی بر امحای کامل، غیرقابل بازگشت و قابل راستی‌آزمایی تسلیحات هسته‌ای، پایان رقابت تسلیحاتی هسته‌ای، خاورمیانه عاری از تسلیحات کشتار جمعی، ارائه تضمین‌های امنیتی به دولت‌های غیرهسته‌ای، منع رقابت تسلیحاتی در فضا و غیره را دنبال خواهد کرد.

کشورسوئیس(ژنو)کجاست؟نقشه

کشور سوئیس  با مساحت  ۴۱٬۲۸۵ کیلومتر مربع  دارای  ۸ میلیون  و ۶ هزارنفر جمعیت است.

«پایتخت سوئیس» شهر «بِرن» است واما قطب‌های اقتصادی سوئیس ۲ شهر «ژنو» و «زوریخ» هستند.

​کلیسای جامع سنت پیر  و (فواره جت دو)درشهر (ژنو)سوئیس

علی عسگرظاهری(نماینده منتخب ورامین)حذف شد ونفردوم(رضاجباری)نماینده شد

نماینده منتخب شهرستان ورامین(مهدی زمانی افشار)با۳۰۴۶۳ رأی حذف شد ونفردوم(علی خزایی)و نفرسوم(حسین نوش آبادی)به دوره دوم رفتند.

«علی عسگر ظاهری عبده وند» با کسب ۲۸ هزار و ۶۹۸ رأی نفر اول و «رضا جباری» با ۲۸ هزار و ۴۵۳ به عنوان نفر دوم انتخابات معرفی شد.

«علی عسگر ظاهری عبده وند»(نماینده منتخب حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا)شد ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

نماینده منتخب، حذف شد و نفر دوم، راهی بهارستان شد!

اکنون(۲۸ اسفند ۱۴۰۲)با بازشماری آرا حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل، جای نفر اول و دوم تفییر کرد و رضا جباری به عنوان نفر اول، راهی خانه ملت شد.

۱۲ اسفند ماه امسال و بر اساس اعلام فرمانداری مسجدسلیمان، پس از پایان مهلت قانونی اخذ رأی در شعب، بلافاصله شمارش آرا در شعب اخذ رأی حوزه انتخابیه آغاز شد. با پایان شمارش آرا و تجمیع آرا مأخوذه در شهرستان‌های حوزه انتخابیه، آمار شمارش آرا برای داوطلبان حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا اعلام شد.

بر این اساس، «علی عسگر ظاهری عبده وند» با کسب ۲۸ هزار و ۶۹۸ رأی نفر اول و «رضا جباری» با ۲۸ هزار و ۴۵۳ به عنوان نفر دوم انتخابات معرفی شد.(تفاوت آرای نفر اول ودوم ۲۴۵ رأی)

انتخابات حوزه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در ایستگاه پایانی/ چه کسی برنده می شود؟

اکنون(۲۸ اسفند ۱۴۰۲) و با بازشماری آرا حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل، «جای نفر اول و دوم تفییر کرد» و «رضا جباری» به عنوان نفر اول، راهی خانه ملت شد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:شاید «رنجبرچوبه»(نفردوم انتخابات)درشهرستان صومعه سرا(گیلان)که با ۶۸ رأی از کرسی بهارستان از منتخب صومعه سرا(سعیدرحمت زاده)جاماند..شکایت می کرد،اوضاع طوردیگرمی شد!.

نماینده منتخب ورامین حذف شد

فیلم| کاندیدای ورامین، پس از پیروزی در انتخابات ردصلاحیت شد!

سخنگو شورای نگهبان گفت: انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک به دور دوم کشیده و آرای «مهدی زمانی افشار»ابطال شد.

بر اساس اعلام رسمی سخنگوی شورای نگهبان انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک به دوره دوم کشید شد.

داوطلب مجلس در ورامین: آمدم تا شعار عدالت‌خواهی را پررنگ کنم/ باید ‌در امور مردم تسهیلگری شود

وی گفت: براساس ماده ۶۵ قانون مجلس شورای اسلامی و بررسی اسناد و گزارشات رسیده نفر دوم آقای «علی خزایی»

ورامینی‌ها صاحب مترو می‌شوند/ تهیه واگن‌های خط مترو تهران - ورامین در حال بررسی است

و نفر سوم آقای «حسین نوش آبادی» به دور دوم راه یافتند.

نامزد نمایندگی مجلس: دشت ورامین در تولید محصولات کشاورزی قطب مهم منطقه شود

بر این اساس و اعلام رسمی شورای نگهبان آرای آقای «مهدی زمانی افشار» که ۳۰۴۶۳ بوده ابطال شد و از چرخه انتخابات خارج شد.

علت توقف پخش سریال(عالم الست وهیبة۲)تلویزیون عراق

یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال که چهره‌ای منفی و شرور «نام و کُنیه» یکی از ائمه اطهار(مهدی ابوصالح) را دارد.

ازپخش سریال (ماه رمضان)«عالم الست وهیبة ۲»تلویزیون عراق جلوگیری شد

دستور توقف پخش سریال «عالم الست وهیبة ۲» را که از شبکه UTV عراق پخش می‌شود صادر کرد.
اخیراً دیوان وقف شیعی با انتشار بیانیه‌ای این سریال را دربردارنده اشاره‌هایی دانسته بود که در آن به نماد دینی طیف بزرگی از جامعه عراق اهانت شده است.


در این بیانیه آمده است که یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال که چهره‌ای منفی و مجرم و شرور است نام و کنیه یکی از امامان اهل‌بیت علیهم السلام را دارد.

اداره اوقاف شیعیان خواستار توقف پخش سریال عراقی علم السطت وهیبه/قسمت دوم شد، زیرا بر اساس آنچه این اداره در بیانیه رسمی اعلام کرد، این سریال حاوی پیشنهاداتی است که نماد مذهبی بخش وسیعی از قوانین عراق را تحت تأثیر قرار می دهد.

علت توقف سریال«عالم الست وهیبة»درتلویزیون عراق

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:اعتراض به بازیگر شخصیت «مهدی ابوصالح» در سریال اجتماعی «دنیای السط وهیبه»که « غالب جواد»این نقش رابازی می کند.

مرکز رسانه ای شورای عالی قضایی عراق در خصوص توقف پخش قسمت دوم سریال عراقی «دنیای السط وحیبه» که از شبکه «یو تی وی» عراق پخش می شود، توضیحاتی صادر کرد.


این مرکز در بیانیه‌ای تأیید کرد: «حکم دولتی صادر شده از سوی دادگاه بدوی ادهمیا مبنی بر توقف پخش سریال بر اساس شکایت نویسنده صباح عطوان علیه شرکت سازنده سریال و کانال UTV صادر شده است که در آن وی خواستار توقف پخش سریال شده است. پخش سریال، چون حقوق مالی خود را دریافت نکرده است.» نویسنده.

عالم الست وهیبة 2
«القدس العربی»نوشت: سازمان اوقاف شیعیان عراق دیروز یکشنبه۱۷ مارس ۲۰۲۴(۲۷ اسفند ۱۴۰۲)
اعلام کرد که اقدامات قانونی و قانون اساسی را علیه آنچه «توهین به نمادهای مذهبی» در آثار نمایشی توصیف کرده است، در واکنش به ظاهر شدن شخصیت «مهدی ابوصالح» در سریال اجتماعی «دنیای السط وهیبه».
وی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تمام اقدامات قانونی و قانونی لازم را در برابر هر کسی که سعی در توهین به مقدسات مذهبی داشته باشد، اتخاذ کرده است و به کسانی که به دنبال این کار هستند، اجازه نمی‌دهد».
اداره اوقاف شیعیان با انتشار «اسناد رسمی قبلی، اقدامات قانونی علیه موسسات رسانه‌ای را که با نمایش سریال قبلی که توسط کمیسیون رسانه و ارتباطات در نتیجه اقدام این اداره تعلیق شده بود، مورد توهین قرار گرفته‌اند» منتشر کرد.


وی توضیح داد که در روزهای گذشته از طریق نظارت رسانه ای این دفتر مشخص شد که یکی از نهادهای رسانه ای از بالاترین مقدسات مذهبی مردم عراق، ثابت ها و نمادهای آنها سوء استفاده می کند و با طرد شدید جامعه عراق مواجه شده است. و قانون اساسی، قوانین عراق و کنترل نهادهای دولتی تحت عناوین و اسامی مختلف را نقض کرده است، بنابراین لازم بود اقدامات قانونی سختگیرانه علیه کسانی که مرتکب این جنایات می شوند به نحوی که بازدارندگی عمومی را تضمین کند، اتخاذ شود.
در این بیانیه تاکید شده است که اداره اوقاف شیعیان "تمایل خود را برای پاسخگویی به کسانی که سعی در توهین به اعتقادات مذهبی دارند، با پیروی از مراحل قانونی تضمین شده توسط قانون اساسی عراق، تجدید می کند."
در همین حال، سعود الساعدی، رئیس بلوک پارلمانی «حق» که بخشی از «چارچوب هماهنگی شیعیان» است، درخواستی به کمیسیون ارتباطات و رسانه ارسال کرد که به دلیل «توهین عمدی» پخش این سریال متوقف شود. علاوه بر این که شخصیت های آن را از حزب بعث نقل می کند، حاوی نمادهای مذهبی نیز می باشد.
السعدی در بیانیه‌ای خطاب به این مرجع :توقف پخش سریال «عالم الست وهیبة» بر اساس نقش نماینده و نظارتی و فهرست قوانین پخش رسانه‌ای صادر شده از سوی این مرجع در سال ۲۰۱۹  را خطاب کرد. وی افزود: شکایات و درخواست‌های زیادی از شهروندان دریافت کرده‌ایم، از جمله سوء استفاده عمدی از نمادهای دینی در سریال «عالم السطوح وهیبة» که در شبکه یوتی‌وی پخش می‌شود که با انتخاب شخصیت (مهدی ابوصالح) نمایش داده می‌شود. ) در اشاره ای صریح که شامل سوء استفاده عمدی در قالب تعبیر و جناس به شخصیت امام مهدی (عج) می شود.»

جدل تلاه إیقاف عرض المسلسل: ما علاقة “عالم الست وهیبة” بالإمام المهدی؟
وی معتقد بود: «استفاده از این شخصیت و نقل آن از زمان رژیم صدام سابق، با مضامین ضمنی که در مورد شخصیت امام دارد، شامل هدف قرار دادن نمادهای مذهبی است که موضوعی است که توسط آن جرم انگاری شده است. فهرست ضوابط پخش رسانه‌ای که از سوی سازمان رسانه صادر شده است.»
السعدی از این مرجع خواست تا اقدامات قانونی و رسانه ای را که به موجب دستور شماره (۶۵) سال  ۲۰۰۴ در این خصوص به شما محول شده است، انجام دهد. این کانال به منظور برش صحنه های موجود در این سریال که شامل ظاهر شخصیت (مهدی ابوصالح) می باشد، با صحنه های توهین آمیز از تمامی قسمت هایی است که در روزهای آینده پخش خواهد شد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:درماه رمضان سال پیش هم یک سریال جنجالی درعراق جنجال آفرید.
اواخر اسفند ۱۴۰۱ مجموعه رسانه‌ای MBC وابسته به سعودی طی اقدامی به ظاهر تاریخی اعلام کرد، قصد دارد که در ماه رمضان سریال «معاویه» را به نمایش بگذارد؛ سریالی که ادعا می‌شد قرار است زندگی‌نامه اولین خلیفه بنی امیه را شرح دهد. با توجه به شخصیت جنجالی معاویه در تاریخ اسلام و تمرد نظامی وی در برابر حضرت امیر المومنین علیه السلام به عنوان خلیفه مسلمانان، این اقدام به طور طبیعی با واکنش شیعیان جهان اسلام مواجه می‌شد.

یکی ازرسانه های عراقی نوشته بود:به نظر می رسد سریال «معاویه بن ابی سفیان» یکی از سریال هایی است که انتظار می رود در فصل پیش رو رمضان ۲۰۲۳ به موفقیت های بزرگی دست پیدا کند، به خصوص با بودجه هنگفتی که برای آن در نظر گرفته شده بود که بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار بوده است. دوران حساسی که مسلمانان در آن دوره از سر گذراندند.

البته وقتی اوضاع متلاطم شد،گروه رسانه‌ای MBC عربستان در سوم   مارس ۲۰۲۳ اخبار(۱۲ اسفند ۱۴۰۱ ) متداول درباره توقف پخش سریال «معاویه» را تکذیب کرده بود.

 شخصیت‌های محوری این دو سریال، نمی‌توانند شیعیان و اهل تسنن را نمایندگی کنند.

واکنش دولت عراق به ساخت سریال معاویه چه بوده است؟

دولت عراق از طریق «سازمان رسانه و ارتباطات» از دو شبکه “MBC العراق” (بخش عراقی شبکه MBC) و «الشعائر» خواست که این دو سریال فتنه‌انگیز را پخش نکنند. ظاهرا که هر دو شبکه نیز این موضوع را پذیرفته و آن دو سریال را پخش نخواهند کرد.

با این حال ذکر این نکته لازم است که شبکه “MBC العراق” بخشی از مجموعه رسانه‌ای “MBC” است و با این مجموعه رسانه‌ای، برنامه‌های مشترک دارد که سریال معاویه به دلیل این‌که بخش عراقی این شبکه دارای دفاتر و استودیویی در عراق است، پخش نخواهد شد؛ اما تا این لحظه موضوع به نمایش گذاشتن این سریال از شبکه “۱MBC” که برنامه‌های آن عمدتا برای جهان عرب خصوصا مردم حاشیه خلیج فارس است، استمرار دارد. به طور کل به نظر می‌آید هم اقدام دولت عراق هم اقدام شبکه “MBC العراق” بیش‌تر در راستای ایجاد موجی رسانه‌ای برای کاهش خشم عمومی شیعیان این کشور باشد.

توقف سریال «معاویه بن ابی سفیان» درتلویزیون-درماه رمضان ۱۴۴۴

غزه دیگر یک (زندان باز) نیست، بلکه یک (قبرستان باز) است

صدراعظم  اروپا(اولاف شولتس):اروپایی‌ها نمی‌توانند بنشینند و گرسنگی فلسطینی‌ها را تماشا کنند، در حالی که در آن سوی مرز، ماه‌ها غذا در انبارها انباشته شده است، در حالی که در سمت دیگر جاده افرادی هستند که از گرسنگی می‌میرند. این نیاز به اقداماتی دارد

«مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا» روز دوشنبه۱۸ مارس ۲۰۲۴(۲۸ اسفند ۱۴۰۲)گفت:غزه دیگر یک «زندان باز» نیست، بلکه یک «قبرستان باز»(A graveyard under the open sky) است.

«جوزپ بورل»(نماینده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا) با بیان اینکه «اسرائیل در حال ایجاد قحطی در غزه است»، تاکید کرد که «آنچه در حال رخ دادن است کار کسانی است که از ورود کمک ها به نوار غزه جلوگیری می کنند»

«مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا» با بیان اینکه "اسرائیل در حال ایجاد قحطی در غزه است"، تاکید کرد که آنچه در حال رخ دادن است، کار کسانی است که از ورود کمک ها به نوار غزه جلوگیری می کنند.

بورل افزود: «ما شاهد قحطی در غزه هستیم که هزاران نفر را تحت تأثیر قرار داده است» و خاطرنشان کرد: «ما نمی‌توانیم در حالی که فلسطینی‌ها از گرسنگی می‌میرند کنار بایستیم و تماشا کنیم».

«نماینده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا» با اشاره به اینکه از قحطی به عنوان سلاح جنگی استفاده می شود، افزود: در حالی که کمک ها در مرز یک ساعت دورتر از محل تحویل است، پشتیبانی هوایی ارسال می کنیم.

Displaced Palestinians gather to collect food donated by a charity before an iftar meal, the breaking of the fast, on the first…

به همین ترتیب، بورل معتقد بود که غزه دیگر یک «زندان باز» نیست، بلکه یک «قبرستان باز» است.

در حالی که تجاوزات اسرائیل به غزه وارد «ششمین ماه» خود می‌شود، رنج ساکنان نوار غزه، به‌ویژه مناطق شمالی و مرکزی، در نتیجه تشدید محاصره تشدید می‌شود که باعث کمبود مواد غذایی شده تا زمانی که آنها در آستانه قحطی واقعی قرار گیرند.

EU’s Borrell condemns Gaza’s dire state: ‘A graveyard under the open sky’

جوزپ بورل:(رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا )غزه را تبدیل از یک "زندان در فضای باز" به "قبرستانی زیر آسمان باز»توصیف کرد و بحران انسانی و محاصره اسرائیل را محکوم کرد.

«غزه »کجاست؟

"اسرائیل" جریان کمک های بشردوستانه را کنترل می کند، که با توجه به نیازهای عظیم جمعیت ۲ میلیون وچهارصدهزارنفری نوار که اکثریت قریب به اتفاق آنها در معرض خطر قحطی هستند، هنوز کاملاً ناکافی است.

اولاف شولتس و آنگلا مرکل

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«صدراعظم  اروپا»(اولاف شولتس) گفته است اروپایی‌ها نمی‌توانند بنشینند و گرسنگی فلسطینی‌ها را تماشا کنند، در حالی که در آن سوی مرز، ماه‌ها غذا در انبارها انباشته شده است، در حالی که در سمت دیگر جاده افرادی هستند که از گرسنگی می‌میرند. این نیاز به اقداماتی دارد.

ملاصالح مازندرانی کیست؟

​«​آخوند ملا محمد صالح مازندرانی» درسال ۱۰۸۶قمری(۱۰۵۴شمسی) درگذشت،مدفنش در بقعه پدر زن (ملا محمدتقی مجلسی) پایین پا، در ایوانچه است.

آیاعالمی که چنان به درجات بالایی می رسدودارای تألیفاتی است که استادش به اوتعلق خاطرپیدامی کند و روابط صمیمی برقرارمی شودواستمراراین مؤانست ومجالست(استادوشاگرد) منجربه ازدواج بادخترفاضله استادش می شود،میتوان باورکردکه«کندذهن»بود

ملاصالح مازندرانی کیست؟

«مُلاّ محمد صالح» معروف به «مُلّاصالح مازندرانی»، فرزند «مُلّا احمد بن شمس‌الدین طبرسی سروی»، مازندرانی است.از پسوند «سروی» بر می‌آید  که اهل«ساری» مازندران می‌باشد.

«مُلاّ محمد صالح» دانشمندی پارسا، زاهد، محقق، جامع معقول و منقول و دارای اخلاق فاضله و صفات حمیده بود. لقبش «حسام الدین» بود.

«مُلّاصالح مازندرانی» دامادِعلامه محمدتقی مجلسی بود.
ملا محمد صالح  بعدازتحصیلات اولیه حوزوی درمازندران به حوزه علمیه اصفهان(بزرگترین حوزه درایران بود)مهاجرت کرد.

وی دوران سختی پشت سرگذراند واما باجدوجهد علمی به موفقیتهای خوبی دست ویا واین موجب شد که دردروس مشهورترین استاد«مُلا محمد تقی مجلسی» شرکت کندتاحدی درتحصیل موفق شدکه نوشته اند برترین شاگرد علامه بود واین برتری سبب رفاقت استادوشاگردشد وچنان این رفاقت محکم بود که به منزل استادش آمدوشدداشت ودراین دوران بودکه استادش به این شاگردفاضلش پیشنهاد دامادی داد.

«آیت الله سید مصطفی حسینی-دشتی-بوشهری»(درکتاب معارف و معاریف)نوشت:یکی از فقهای شیعه، دانشمند بزرگ و زاهد مجاهد، «ملا صالح بن ملا احمد سروی طبرسی شخصیتی جامع معقول و منقول که در دقت نظر شهرت داشته» و شرح اصول و روضه کافی او بهترین گواه این مدعی است. آن چنان محتاط بود که گویند: وی خود می‌گفته می‌خواستم فروع کافی را نیز شرح کنم، ولی چون خود را در مرتبه اجتهاد ندیده و این کار به چنان ملکه‌ای نیاز داشت، از آن صرف نظر نمودم؛ در صورتی که از شرح اصول و روضه‌اش معلوم است که وی در این فن نیز اطلاعات وسیع داشته است. 

ازدواج ملاصالح مازندرانی

«آمنه بیگم»(دخترِعلامه محمدتقی مجلسی)که اززنان فاضله زمانش بود.

درباره این ازدواج نوشته‌اند: چون علامه محمد تقی مجلسی، متوجه شد که شاگرد دانشمندش، میل به ازدواج دارد، روزی بعد از فراغت از تدریس به وی گفت: اگر اجازه دهی دختری را برای شما خواستگاری کنم، تا از رنج تنهایی آسوده شوی. شاگرد جوان سر به زیر انداخت و با زبان حال، آمادگی خود را اعلام داشت.

علامه مجلسی؛ فقیه و محدث نامدار تشیع
 «ملا محمد تقی مجلسی» به اندرون  خانه رفت و آمنه بیگم را که در علوم دینی و ادبی به سرحدّ کمال رسیده بود، فرا خواند و گفت: دخترم! شوهری برایت پیدا کرده‌ام که در نهایت فقر و تنگدستی است واما ازنظرتحصیلات در منتهای فضل و صلاح و کمال درسی است.

علامه مجلسی به دخترش گفت: قبولی این ازدواج بسته به اجازه تو است.
« آمنه بیگم»رضایت خودرااعلام کرد وعقدشان جاری شد.

فرزندان(ملاصالح مازندرانی+آمنه بیگم)
از این ازدواج، ۶فرزند عالم و فاضلی متولد شدند.

۱-شیخ محمد حسین.

۲-شیخ محمد سعید(معروف به اشرف).

درباره «محمد سعید اشرف بن صالح»(متوفای ۱۱۱۶ قمری): «عالم فاضل ثقة محدث شاعر ادیب کامل رحل من الاصفهان الی الهند»و محمدحسین بن محمد صالح مازندرانی دارای کتابهای قضا و قدر، حاشیه بر معالم و دیوان ملا محمدحسین است.

۳-شیخ محمد هادی.

درباره محمد هادی بن محمد صالح (متوفای ۱۱۲۰ قمری) اینطور آمده است: «عالم فاضل جلیل کان ظریفا حسن الجواب».«یعد من زمرة العلماء و الزهاد و من المع خطاطی الخط النسخ.» .

«محمدعلی مدرس تبریزی»در«ریحانة الادب» نوشت: «محمد هادی بن محمد صالح، عالمی است ادیب، فاضل، مقدس، جلیل، از مشاهیر فضلای فقها به جهت ترجمه قرآن به مترجم ملقب شده است». او دارای کتابهای شرح کافیه ابن حاجب و ترجمه شافیه و ترجمه قرآن شریف و ترجمه صحیفه سجادیه، شرح بر میراث قواعد علامه و حدود و دیات و شرح تلخیص المفتاح و شرح فروع کافی و غیره می‌باشد.

۴- ملا نور الدین محمد.

۵- ملا حسین علی .

درباره حسن علی بن ملا صالح مازندرانی (متوفای ۱۱۱۶ قمری) آمده: «کان عالما فاضلا من بیت علم و فضل».

۶-شیخ ملا عبدالباقی.

شیخ محمد صالح کتاب شرح معالم را در دوران جوانی خود نوشت  و کتاب حاشیه بر معالم را در اواخر عمرش تدوین کرده است.
کتاب «اصول کافی» و «روضة الکافی» تالیف «شیخ کلینی» (متوفای ۳۲۸ قمری) را به طور کامل شرح زده و در آن اعتراضات زیادی بر «شرح صدرالمتالهین» وارد کرده است،همچنین بر بعضی از قسمت های فروع کافی نیز شرح زده است.

شیخ آقابزرگ طهرانی(در الذریعة)نوشت: «خرج منه شرح کتاب العقل و الجهل و التوحید و الحجة و الایمان و الکفر و الدعاء و الزکاة و الصوم و الخمس و جمیع کتاب الروضة»(از آن شرح کتاب عقل و جهل و توحید و حجت و ایمان و کفر و دعا و زکات و روزه و خمس و همه کتاب روضه آمده است.)

استادان ملاصالح مازندرانی
۱. محمدتقی مجلسی(متوفی ۰۳ اردیبهشت ۱۰۳۹اصفهان )
۲. شیخ بهایی(متوفی سال۱۰۰۰ شمسی دراصفهان)
۳. ملا عبدالله شوشتری(متوفی اسفند ۹۹۰ شمسی)
۴. ملا حسنعلی شوشتری(متوفی ۱۰۳۵ شمسی)
شاگردان ملاصالح مازندرانی
علامه محمد باقر مجلسی(متوفی تیرماه ۱۰۳۶)
۲. فیض کاشانی (متوفی۲۶ شهریور ۹۷۷)
۳. میرزا عبدالله اصفهانی تبریزی افندی(متوفی ۱۰۹۶ شمسی)
تألیفات ملاصالح مازندرانی
۱- حاشیه بر شرح لمعه.
۲- حاشیه بر شرح «مختصر الاصول» عضدی.
۳- حاشیه بر «معالم».
۴- شرحی بر اصول کافی.

۵- شرحی بر فروع کافی.

۶-شرح «من لا یحضره الفقیه» شیخ صدوق
۷. شرح «قصیده دریّه» ابی‌بکر محمد بن حسین بن دریّه ازدی بصری

«وفات ملاصالح مازندرانی»:آخوند ملا محمد صالح مازندرانی درسال ۱۰۸۶قمری(۱۰۵۴شمسی) درگذشت ومدفنش  در بقعه پدر زن خود (ملا محمدتقی مجلسی) پایین پا، در ایوانچه است.

توضیحات مدیریت سایت-پیراسته فر:آیت الله رسول فلاحتی(امام جمعه رشت)روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲(سوم رمضان ۱۴۴۵) درجلسه تفسیرش که درمصلی رشت برگزارمی شود،درلابلای تفسیر آیه ۳۷ سوره احزاب«وَإِذْ تَقُولُ لِلَّذِی أَنْعَمَ اللهُ عَلَیْهِ وَأَنْعَمْتَ عَلَیْهِ أَمْسِکْ عَلَیْکَ زَوْجَکَ وَاتَّقِ اللهَ وَتُخْفِی فِی نَفْسِکَ مَا اللهُ مُبْدِیهِ وَتَخْشی النَّاسَ وَاللهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَاهُ فَلَمَّا قَضَى زَیْدٌ مِّنْهَا وَطَراً زَوَّجْنکَهَا لِکَىْ لاَ یَکُونَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ حَرَجٌ فِی أَزْوَاجِ أَدْعِیَائِهِمْ إِذَا قَضَوْا مِنْهُنَّ وَطَراً وَکَانَ أَمْرُ اللهِ مَفْعُولا» که به ماجرای ازدواج وطلاق زینب(دخترجهش)با زید(غلام آزادشده پیامبر)می پرداخت...به دلائل طلاق ورودکرد ویکی ازآنهم«هم کفو»نبودن را گفت وواردمصادیق شد که اسمی از«ملاصالح مازندرانی»برد وگفت:ایشان کُندذهن بودتاحدی که اسم بچه هایش رانمیدانست وراه خانه اش راهم فراموش میکرد!..

مفسرقرآن درادامه گفت:اما استادش ،دخترفاضله اش رابعقدایشان درآورد!

اینجانب احساس کردم که این موضوع یک جفا به آن عبدصالح وعالم است که تصمیم گرفتم یک مختصری اززندگینامه اش بنویسم ومنتشرکنم.

واما:آیا ملاصالح مازندرانی«کِندذهن»بود؟

اولاً ازاسمش معلوم است(مُلاصالح)که کندذهن نبوده وبلکه عالم بوده است.

ثانیاً:یکی از دلائل علاقه ورفاقت علامه مجلسی(استادش) به ایشان،همین برتری علم وفضلش بود واین «ستاره»بودن دربین شاگردانش ،اُنس والفتی بین شاگردواستاد برقرارکرد که ابرازتمایل کردکه دخترفاضله اش را به عقدایشان درآورد وعلاقمندی دختر(آمنه بیگم)به ازدواج باایشان نشان می دهد که ایشان(آقاداماد)ازفضلا وبرجستگان علمی بود.

ازدلائل دیگر اینکه علامه مجلسی درمعرفی ایشان به دخترش می گوید:ملاصالح اگرچه ازنظرمالی تنگدست است واماازنظرتحصیلی ازدرجات بالایی برخورداراست.

دلیل دیگر:هر ۶ فرزندان مشترک این زوج ازعلمای برجسته شدند.

دلیل دیگربر «بطلان کُندذهن بودن ملاصالح مازندرانی»:تألیفات چندجلدکتاب است که علمایی که دستی برقلم دارندتألیفاتش راستوده اند.

واما شایددراواخرعمر به فراموشی ویا«آلزایمر»مبتلاشده باشد(اسم بچه هایش ویاآدرس منزل را نتواندبیادبیاورد) که علمایی درعصرخودمان داشتیم که چنین بودند واین ازاعتبارات علمی این دانشمندان چیزی کاسته نمی کند.