پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

۲ سال زندن بعلت گفتن(بسم الله)نابجا

دادگاه گفت:این خانم این ویدئورا برای تحریک احساسات مذهبی مسلمانا منتشرکرده است،چون اومی دانست گوشت خوک دراسلام حرام است،تعمداً«بسم الله»گفته است.

۲ سال زندان برای زنی(لینا لطفیاواتی) که هنگام خوردن گوشت خوک«بسم الله»گفته بود

دادگاهی در اندونزی یک زن را به اتهام «برانگیختن نفرت مذهبی» به دو سال زندان محکوم کرد. این زن در ویدئویی که در شبکه اجتماعی تیک‌تاک منتشر کرده، اول «بسم‌الله» می‌گوید و سپس گوشت خوک را که در اسلام حرام است می‌خورد.

همچنین طبق حکم دادگاه، «لینا لطفیاواتی» به پرداخت ۲۵۰ میلیون روپیه (۱۶ هزار و ۲۶۲ دلار) جریمه شده است. 

محاکمه(دادگاه)یک زن بخاطرگفتن بسم الله هنگام غذاخوردن

Indonesia jails influencer Lina Lutfiawati for two years over viral pork-eating video controversy. (Image via Instagram/@linamukherjee_)

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: خانم«لطفیاواتی» یک «سلبریتی»است که خود را مسلمان می داند، پس از تأثیرپذیری از «بالیوود هند» نام «لینا موکرجی» را برای خود برگزیده است.

لطفیاواتی که با نام لینا موکرجی هم شناخته می‌شود، قبل از خوردن گوشت خوک در این ویدئو، عبارت کوتاه «بسم‌الله» را به زبان می‌آورد. این ویدئو با بازدید زیادی همراه بوده است. 

TikTok influencer sentenced to jail and fined for eating pork and uttering a Muslim prayer in Indonesia.(X)

 بعد از اینکه او به اتهام توهین به مقدسات در دادگاه محاکمه شد، در شبکه‌های اجتماعی ابراز پشیمانی کرد. پس از اعلام حکم دادگاه، او بار دیگر هم عذرخواهی کرد. 

TikToker Lina Mukherjee jailed for eating pork

خانم«لطفیاواتی» پس از پایان دادگاه گفت: «من شوکه هستم. بارها عذرخواهی کرده‌ام. در واقع می‌دانم اشتباه کردم، اما انتظار نداشتم حکم دادگاه دو سال زندان باشد.»

قاضی صادرکننده حکم چه گفت:

لینا لطفیاواتی پس از محاکمه در دادگاهی در اندونزی

این حکم توسط هیئتی از قضات در دادگاه منطقه ای کلاس  پالمبانگ 1 به ریاست« رومی سیناترا» صادر شد. قاضی ارزیابی کرد که لینا موکرجی از نظر قانونی و ثابت شده است که عمدا و بدون درستی اطلاعاتی را با هدف تحریک احساسات نفرت نسبت به افراد و گروه‌های خاص جامعه بر اساس مذهب منتشر کرده است.

سفررئیس جمهورسوریه(بشاراسد) چین بعداز۲۲ سال

 رئیس جمهور سوریه برای شرکت در «مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره بازی های آسیایی» که روز شنبه( ۱ مهر ۱۴۰۲ ) برگزار شود، در «هانگژو» حضور دارد.

این اولین سفر رئیس جمهورسوریه به چین  بعداز ۲۲ سال است.

دیداربشاراسدبا رئیس جمهورچین

«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه که روز گذشته برای اولین بار در یک سفر رسمی وارد چین شده بود، امروز (جمعه) با «شی جین‌پینگ» همتای چینی خود در «هانگژو» دیدار کرد و دو طرف توافق شراکت راهبردی میان خود را امضا کردند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این دیدار دو طرف ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه غرب آسیا و جهان، شرایط سوریه را مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار دادند و رئیس‌جمهور چین ضمن استقبال گرم از بشار اسد، گفت که پکن همواره در کنار دمشق خواهد بود.

FILE - In this photo released by Xinhua News Agency, Syrian President Bashar Assad, center right, and first lady Asma Assad arrive in Hangzhou, China, on Sept. 21, 2023. China and Syria announced the formation of a strategic partnership on Friday, Sept. 22, 2023, as Chinese leader Xi Jinping kicked off a series of diplomatic meetings ahead of the upcoming Asian Games. (Huang Zongzhi/Xinhua via AP, File)

«بشار اسد»(رئیس جمهور سوریه) و بانوی اول سوریه(اسما اسد) در روز پنجشنبه۲۱ سپتامبر ۲۰۲۳(۳۰ شهریور ۱۴۰۲)وارد «هانگژو» چین شدند.

«شی جین پینگ»(رئیس جمهورچین) در این دیدار گفت: «سوریه از اولین کشورهایی بود که با چین جدید روابط رسمی برقرار و پیشنهاد کرد که چین در سازمان ملل دارای کرسی باشد».

«رئیس جمهورچین» درادامه گفت:«چین در برابر تحولات بین‌المللی از(۱۹۵۶میلادی) ۶۷ سال
پیش تاکنون محکم ایستاده است و همچنان روابط دوستانه میان دو کشور علی‌رغم گذشت زمان با قدرت ادامه دارد».

صورة نشرتها وکالة الأنباء العربیة السوریة الرسمیة (سانا) تظهر الرئیس السوری بشار الأسد (فی الوسط) والسیدة الأولى أسماء الأسد أثناء استقبالهما لدى وصولهما إلى مطار بکین، الصین.

استقبال چین از رئیس جمهورسوریه در«فرودگاه پکن»

Chinese President Xi Jinping meets with Syria's President Bashar al-Assad in eastern Hangzhou city, China, September 22, 2023.

«رئیس‌جمهور چین» همچنین با اعلام «شراکت راهبردی سوریه-چین» آن را یک رویداد سرنوشت ساز و مهم در تاریخ روابط دو کشور در شرایط بی ثبات بین‌المللی دانست.

«بشاراسد» را یک هیئت رسمی شامل تعدادی از وزرای رژیم از جمله «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه و مهاجرین، «محمد سامر الخلیل»(وزیر اقتصاد و تجارت خارجی) و «منصور عزام»(وزیر ریاست جمهوری سوریه) همراهی می کنند.

«بشار اسد» نیز در سخنان خود با ابراز خوشحالی از سفر به چین، گفت که این کشور بر مبنای قانون و انسانیت و اخلاق در کنار ملت‌ها ایستاده است. او اساس سیاست چین را احترام به حاکمیت و استقلال کشورها و اراده ملت‌ها دانست.

«رئیس‌جمهور سوریه» همچنین افزود: «امید داریم که چین در سطح بین‌المللی نقش سازنده‌ای ایفا کند و تمامی تلاش‌ها برای تضعیف این نقش را با دخالت در امور داخلی چین و بحران‌آفرینی در دریای چین یا جنوب شرق آسیا، رد می‌کنیم».

«بشار اسد» همچنین شرایط کنونی جهان را گذار از «تک قطبی» به سمت «چند قطبی» دانست و گفت که جهان به زودی توازن و ثبات خود را بازخواهد یافت. او با اشاره به توافق شراکت راهبردی میان سوریه و چین، ابراز امیدواری کرد که این توافق همچون پلی میان دو کشور برای همکاری‌های گسترده در همه زمینه‌ها باشد.

رئیس‌جمهور سوریه با قدردانی از چین برای ایستادگی در کنار این کشور طی سال‌ها بحران، گفت که دمشق همواره برای چین پیروزی‌های بیشتری در حوزه‌های علمی و تمدنی و بشری آرزو می‌کند.

Syrian President Bashar al-Assad (6-R) and his spouse Asma al-Assad (6-L) arrive in Hangzhou, China, 21 September 2023. Al-Assad arrived on 21 Sepotember in China to attend the opening ceremony of the 19th Asian Games. (Siria) EFE/EPA/XINHUA / Xu Yu CHINA OUT / UK AND IRELAND OUT / MANDATORY CREDIT EDITORIAL USE ONLY

هم‌راستا با این دیدار «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری شینهوا، سفر بشار اسد به چین را یک گام بلند در راستای توسعه روابط دو کشور دانست و گفت که شرایط بین‌المللی در مقایسه با گذشته بسیار تغییر کرده و چین اکنون نقش بارزی در تمامی سطوح ایفا می‌کند.

Syrian President Bashar al-Assad (4-R) and his spouse Asma al-Assad (2-L) arrive in Hangzhou, China, 21 September 2023. Al-Assad arrived on 21 Sepotember in China to attend the opening ceremony of the 19th Asian Games. (Siria) EFE/EPA/XINHUA / Xu Yu CHINA OUT / UK AND IRELAND OUT / MANDATORY CREDIT EDITORIAL USE ONLY

سمت راست:«وزیرامورخارجه سوریه» افزود: «چین و سوریه حامی یکدیگر هستند، چین طی این‌ سال‌ها حمایت قابل توجهی از سوریه در بخش‌های مختلف چه در بحث مالی و چه در صحن شورای امنیت به عمل آورده است؛ در مقابل نیز سوریه به کشور چین واحد و یکپارچه اعتقاد و التزام بالایی دارد».

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: رئیس جمهور سوریه برای شرکت در مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره بازی های آسیایی که قرار است روز شنبه( ۱ مهر ۱۴۰۲ ) برگزار شود، در «هانگژو» حضور دارد.

بعداز ۲۲ سال

سفر«بشاراسد»(رئیس جمهورسوریه) در حالی است که او از سال ۲۰۰۰میلادی(۱۳۷۸ شمسی) که سمت ریاست‌جمهوری سوریه را برعهده دارد، تاکنون به چین سفر نکرده بود

نمازجمعه رشت ۳۱ شهریور ۱۴۰۲

عضویت در پیمان‌هایی چون «شانگهای» و «بریکس» نشان از قدرت موثر ایران در دنیا است، حجم اقتصادی کشورهای شانگهای ۳۲ برابر بیشتر از حجم اقتصادی اتحادیه اروپا است.

امام جمعه رشت دررابطه با انتقال ۶ میلیارد دلار پولهای مسدودشده ایران درکره جنوبی گفت:دردولت گذشته اینهمه مذاکره کردند،هیچ نتیجه ای نگرفتند واما دولت رئیسی بدون مذاکره پولهای مسدودشده مارا پس گرفت.

نمازجمعه امروز رشت ۳۱ شهریور ۱۴۰۲(۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۵)

آیت الله فلاحتی درخطبه دوم به سفرریاست جمهوری به سازمان ملل پرداخت واین سفرراپرخیروبرکت اعلام کرد


امام جمعه رشت با اشاره به حضور رئیس جمهور ایران در هفتاد هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با قدرت حضور پیدا کرد و با عزت به کشور بازگشت،

 گفت: امروز بر خلاف دولت گذشته که گام‌های ایران را متکی به برجام کرده بودند پول‌های بلوکه شده ما آزاد و قدرت هسته‌ای ایران در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: اما جمعه رشت دررابطه با انتقال ۶ میلیارد دلار پولهای مسدودشده ایران درکره جنوبی گفت:دردولت گذشته اینهمه مذاکره کردند،هیچ نتیجه ای نگرفتند واما دولت رئیسی بدون مذاکره پولهای مسدودشده مارا پس گرفت.

 وی گفت این نمایش قدرت جمهوری اسلامی است.

البته امام جمعه محترم رشت اشاره ای به تبادی زندانیان ایران-آمریکانکرد که معلوم شود آزادی۵ زندانی  طرفین  بامذاکره بوده ویابدون مذاکره؟

خبرگزاری فارس نوشت: امام جمعه رشت با بیان اینکه دشمن سال‌ها تلاش کرده تا ایران را در نظام بین الملی منزوی کند، افزود: در رسانه‌های دنیا سران آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند که موفقیت‌های بین‌المللی ایران، مانع انزوای این کشور در دنیا شده است.  
 

فلاحتی با اشاره به اینکه عضویت در پیمان‌هایی چون «بریکس»


و «شانگهای»

 نشان از قدرت موثر ایران در دنیا است، بیان کرد: حجم اقتصادی کشورهای شانگهای ۳۲ برابر بیشتر از حجم اقتصادی کشورهای اروپایی است که هم جمعیت و هم توان و قدرت دارد.  

 
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰ کشور صف کشیده‌اند تا خود را وارد بریکس کنند و حضور در این ۲ عرصه معادله‌ساز اقتصادی و نظامی برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها مهم است تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرده که دیگر ابرقدرت نیستیم و تکانه‌ای در معادلات مهندسی جهان، آمریکایی‌ها را مانند شرق سوسیالیست که به زباله‌دان تاریخ پیوست به افول می‌رساند.  
فلاحتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی بدون نشستن و خندیدن با آمریکایی‌ها و بدون گره زدن معادلات به برجام، گام‌های بزرگی در شرایط فعلی برداشت، افزود: امروز بر خلاف دولت گذشته که گام‌های ایران را متکی به برجام کرده بودند پول‌های بلوکه شده ما آزاد و قدرت هسته‌ای ایران در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند.  
 
«خطیب جمعه رشت» با بیان اینکه در اواخر دولت گذشته رشد اقتصادی ما صفر بوده اما امروز به چهار درصد رسیده است، گفت: در اوایل دولت کسری بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد از دولت قبل وجود داشته که امروز برطرف شد و مشکل حاد آبی چهار استان نیز برطرف شده است. 
 
خطیب جمعه رشت با اشاره به سیل آستارا و آسیب‌های شهری، راه، زیرساختی و اجتماعی آستارا بیان کرد: رئیس جمهور با وجود اینکه در نیویورک بود وزیر کشور را مکلف به حضور در آستارا کرده و باید این مسئله به سرعت بر طرف و مشکلات مردم رفع گردد.  
 

فلاحتی با اشاره به وضعیت آذربایجان در منطقه و حضور صهیونیست‌ها برای ناآرام کردن وضعیت منطقه افزود: جمهوری اسلامی آرام بخش جغرافیای اسلامی است و هر کشوری که رابطه خود با صهیونیست غاصب محکم کند سیلی محکمی از ملت‌های خواهند خورد. /پایان.

آیا آزادسازی وانتقال پولهای بلوکه شده بدون مداکره بود؟

خبرگزاری مهر(۱۰ مهر ۱۴۰۱)نوشت:رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران در خبری اعلام کرد است در حالی که مذاکرات رفع تحریم‌ها به دلیل عدم اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی ایالات متحده آمریکا همچنان بدون حصول نتیجه باقی مانده اما خبرهایی رسیده که طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی همزمان زندانیان ایران و آمریکا انجام و میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدود شده کشور نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است.

باقر نمازی(رئیس سازمان برنامه وبودجه)نفردوم -غیرنظامی-پشت سرمحمدرضاپهلوی(کاغذبدست)

مهر درادامه نوشت:در همین رابطه سخنگوی سازمان ملل نیزاعلام کرده است باقر نمازی برای معالجه از ایران خارج شده و همچنان سیامک نمازی نیز از بازداشت آزاد شده است.

بزرگ‌ترین باند مافیایی کشور را بشناسید+تصاویر

باقر نمازی(دستبوس شاه)

«محمدباقر نمازی»فرزندآیت الله محسن نمازی ونوه  ملا محمدجواد نمازی معروف به شیخ الشریعه اصفهانی است.

خبرگزاری رویترز و فایننشال تایمز هم به نقل از منابع آگاه اعلام کرده اند به زودی بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران به خاطر تحریم‌ها آزاد می‌شود.

پیگیری خبرنگار مهر حاکی است این پول‌ها که قرار است به زودی و با انجام مذاکرات فشرده آزاد شود مبلغش به میزان ۷ میلیارد دلار است که به زودی با اعلام یک حساب از سوی ایران پرداخت خواهد شد.
واما بایداز  لا مذاکراتیان بایدپرسید چرا  هفت میلیارددلار  ۶ میلیارددلارشد!؟آن یک میلیارد هزینه مذاکره شد ویا سودشه؟ 

سوغات رئیس جمهورایران(الواح هخامنشیان)ازآمریکا

 آنقدرکه یوسف سلامی(خبرنگار) ورئیسی جمهور از»سوغات سفر»می گفتند«ضرغامی» خیال کرد سوغاتی که رئیس جمهور آورده، یک «کارتن نان روغنی» ویا «بیسکویت نیویورکی» است!.

۳۵۰۰ لوح بعد از ۸۵ سال به ایران برگردانده شد.

سوغات رئیس جمهورایران(الواح هخامنشیان)ازآمریکا

بازگشت رییس جمهور از نیویورک

بازگشت رئیس جمهور ازآمریکا(نیویورک)ساعت ۱۹ پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲

رئیس جمهور: ۳۵۰۰ لوح را با خود به کشور بازگرداندیم و بقیه این الواح نیز به زودی بازمی‌گردد.

بازگشت رییس جمهور از نیویورک

بازگشت رئیس جمهوربه ازسفرآمریکا/غروب پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲  درساعت ۱۹

در هواپیمای حامل رئیس جمهور مجموعه ای از«الواح  هخامنشی» نیز وجود داشت که از آمریکا تحویل گرفته بودند.

بازگشت رییس جمهور از نیویورک

وزیرمیراث فرهنگی(ضرغامی)آمده برای تحویل الواح هخامنشیان(مردخجالتی) که درکناراسماعیلی نشسته است.

بازگشت 3506 لوح هخامنشی

الواح تخلیه می شوند.

بازگشت 3506 لوح هخامنشی

وزیر الواح(ضرغامی)خوشحال ازاین همه سوغاتی.الواح هخامنشی(سوغاتی رئیس جمهورازآمریکا)درسفربه سازمان ملل

بازگشت 3506 لوح هخامنشی

۳۵۰۶ لوح 

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:رئیس جمهوردراین مصاحبه(فرودگاه مهرآباد)گفت:وزیرآمده برای تحویل گرفتن سوغاتی سفر.

البته اول «عزت الله ضرغامی» خیال کردکه رئیس جمهورازآمریکا «نان روغنی»آورده ویا بیسکویت نیویورکی!

رئیسی پس از بازگشت از سفر سه روزه به نیویورک، در فرودگاه مهرآباد گفت: این بار صدای ملت ایران از همه سال‌ها رساتر بود.

رئیس جمهور گفت: در جریان سفر به نیویورک، ۳۵۰۶ لوح مصادره‌ شده توسط آمریکا بعد از ۸۵ سال که جزو میراث ارزشمند ملت ایران است، به کشور بازگشت.

رئیس جمهور گفت: ۳۵۰۰ لوح را با خود به کشور بازگزداندیم و بقیه این الواح نیز به زودی بازمی‌گردد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:الواح هخامنشی درکجابودند؟ وزن و ابعاد هرلوح؟چرابه آمریکابرده شد؟.

Persepolis (Takht-e Jamshid) in Iran | Full Guide for Tourists

«الواح هخامنشی در سال ۱۳۱۳ شمسی در تخت جمشید کشف شد»

این الواح بعدها در ۵۰ صندوق چوبی که شامل حدود ۲۰۰۰ جعبه‌ مقوایی و چند پیت نفتی که در تخت جمشید (پرسپولیس) به پارافینِ مذاب آغشته شده بودند، از طریق بوشهر به آمریکا فرستاده شدند. در قرارداد و موافقت‌نامه طرفین(ایران-آمریکا)مکتوب شده بود«ایران الواح گلی را برای رمزگشایی و خواندن، به امانت به دانشگاه شیکاگو که مشغول کاوش تخت جمشید (پارسه، پرسپولیس)بود،به آمریکا می‌سپارد.»
تعداد الواح هخامنشی که حدود ۹۰ سال پیش برای مطالعه به موسسه شرق‌شناسی شیکاگو فرستاده شده بود، بیش از ۳۰ هزار قطعه بوده که اندازه‌های مختلف داشته و تعدادی هم شکسته بوده است.

البته  در سه مرحله بخش‌های کوچکی از الواح به کشور برگردانده شد. سال ۱۳۲۷ (۱۷۹ قطعه)، سال ۱۳۲۹ (۳۷هزار قطعه) و سال ۱۳۸۳ نیز (۳۰۰ قطعه).

این الواح در  مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو بودند. این مجموعه در ۹ صندوق هر کدام به وزن ۷۵ کیلو گرم و به ابعاد ۱۲۹/۷ سانتی‌متر طول، ۷۰ سانتی‌متر عرض و ۵۷/۹ سانتی‌متر ارتفاع بسته‌بندی شده است.

رئیسی : در این سفر ۲۰ جلسه نشست و ارتباط با نخبگان و سیاسیون داشتیم.

آیت الله رئیسی: درجلساتی که درسازمان ملل وخارج از سازمان(شهرنیویورک) داشتیم دو موضوع مهم را در نظر داشتیم

۱- تبیین مواضع ایران

۲-تامین منافع و ارزش‌ها.

 رئیسی گفت: آنها که به ارزش‌ها توجه نمی‌کنند خود را در جهت حفظ منافع دیگران قرار می‌دهند.

رئیس با بیان اینکه بنای جمهوری اسلامی ایران همکاری با همه‌ کشورها است، افزود: در نشست با نخبگان و اصحاب رسانه احساس کردیم تصویری که از ایران ارائه می‌دهند واقعی نیست. وظیفه رسانه‌ها و مسئولین است که تصویر واقعی کشور را به آن‌ها ارائه دهند تا آن‌ها دچار اشتتباه محاسباتی نشوند.

اشتباهات محاسباتی غرب چیست؟

رئیس جمهور: ریشه تصمیم‌گیری‌های غلط در غرب نسبت به کشورمان را اشتباهات محاسباتی آنها در تصویرهایی که از ما دریافت می‌کنند می‌دانیم.

رئیس جمهور گفت: آمادگی جمهوری‌اسلامی را برای کار با کشورهای جهان و سازمان‌های بین المللی اعلام کردیم. ۲۰ نشست و جلسه داشتیم و در این جلسات تلاش کردیم آنچه از مواضع ایران است را تبیین کنیم.

آیت الله رئیسی: محور جلسات ما توجه به ارتباطات تجاری و اقتصادی و برنامه آتی جمهوری اسلامی برای این ارتباطات بود. آمادگی جمهوری‌اسلامی را برای کار با کشورهای جهان و سازمان‌های بین المللی اعلام کردیم.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:اصلاحاتی درمنابع مأخوذه انجام گرفته است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور بعد از سفری سه روزه به نیویورک به تهران بازگشت/ سخنرانی در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد،

نشست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با رهبران ادیان الهی

دیداررئیس جمهور با رهبران ادیان ابراهیمی

دیدار با تعدادی از رهبران ادیان ابراهیمی،

دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال

دیدار «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی»(رئیس جمهورایران) با «جیانی اینفانتینو»(رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال جهان).

دیدارصمیمانه رئیس جمهورایران با نخست وزیرعراق(چندروزبعدازاولتیماتوم ارتش به عراق)سازمان ملل ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ شهرنیویورک-آمریکا

دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق

دیدار «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی»(رئیس جمهورایران) با «محمد شیاع السودانی»(نخست وزیر عراق)درسازمان ملل.

تماشای فوتبال در سازمان ملل

نشست خبری آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با رسانه‌های بین‌المللی در نیویورک

نشست با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی.

دیدار رئیس جمهورباایرانیان مقیم آمریکا

برگزاری نشست مطبوعاتی و دیدار با ایرانیان مقیم این کشور از جمله برنامه های رئیس جمهور بود.

شادی شهروندان باکویی( با پرچم اسرائیل)به خاطر پیروزی درآرتساخ

جشن و شادی در باکو  «با پرچم‌های جمهوری آذربایجان، ترکیه و اسرائیل» بعد از امضای توافقنامه پایان جنگ درآرتساخ

تصاویر عجیب شادی شهروندان باکویی با پرچم اسرائیل به خاطر پاکسازی ارمنی‌ها  در قراباغ - همشهری آنلاین

باز شدن پای اسرائیل در کشورهای هم مرز با ایران اتفاق خوشایندی نیست و حتی برای خود مردم جمهوری آذربایجان هم دردسرساز خواهد بود.

تصاویر شادی شهروندان باکویی با پرچم اسرائیل به خاطر پاکسازی ارمنی‌ها در قره باغ
جشن آذربایجانی‌ها با پرچم اسرائیل بعد از پیروزی! - تابناک | TABNAK

شادی شهروندان باکویی را می‌بینید که پرچم اسرائیل به دست گرفته‌اند و از پاکسازی قومی جمعیت ارمنی توسط نیروهای نظامی باکو در قره باغ خوشحالند.


مردم و دولت جمهوری آذربایجان ۸ نوامبر ۲۰۲۲( ۱۷ آبان ۱۴۰۰) را بعنوان روز پیروزی در درگیری های نظامی ۴۴ روزه در قره‌باغ جشن می‌گیرند.

در سالروز پیروزی جمهوری آذربایجان و آزادسازی سرزمینهای اشغالی در قره باغ راهپیمایی گسترده در باکو و دیگر شهرهای این کشور از جمله گنجه ، سومقایت ، لنکران ، ماسالی ، قوبا ، سلیان ، مینگچویر برگزار شد.

Azerbaycan'ın zafer kazandığı 2. Karabağ Savaşı'nın üzerinden 2 yıl geçti

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:برای اطلاع از «جنگ باکو درارتساخ» به این لینک مراجعه کنید:

درگیری میان‌ نیروهای نظامی( آرتساخ و آذربایجان) در قره باغ