پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

معاون وزیردفاع روسیه(ایوانف) بازداشت شد

​سلطان رشوه درارتش روسیه   زندانی شد

«ژنرال تیمور ایوانف» از پروژه‌های ساختمانی در شهر«ماریوپل»(اوکراین) به «آلاف اولف» رسیده بود(امپراتوری املاک و مستغلات مجلل جمع آوری کرده بود)

بازداشت «تیمور ایوانف» معاون وزیر دفاع روسیه/۴ اریبهشت ۱۴۰۳

یک معاون وزیر دفاع روسیه که ارتباط خوبی دارد به رشوه‌گیری متهم شده است، که این رسوایی فساد مالی در این کشور در سال‌های اخیر است، که گمانه‌زنی‌ها درباره پاکسازی احتمالی نخبگان مسکو را برانگیخته است.

«معاون وزیر دفاع روسیه»(ژنرال تیمور ایوانف) ۴۷ ساله که مسئول پروژه های زیربنایی نظامی روسیه بود، اواخر عصر سه شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۴(۴ اریبهشت ۱۴۰۳) در محل کارش توسط سرویس های FSB بازداشت شد.

Timur Ivanov, Russian deputy Defense Minister, stands in a glass cage in the Basmanny District Court in Moscow, Russia, on Wednesday, April 24, 2024.

روز چهارشنبه۲۴ آوریل ۲۰۲۴(۵ اریبهشت ۱۴۰۳)،«تیمور ایوانف» با پوشیدن لباس نظامی، پشت قفس شیشه ای در دادگاه مسکو ظاهر شد و در آنجا رسما دستگیر و به رشوه خواری متهم شد. دادگاه او را به مدت دو ماه بازداشت و در زندان فوق امنیتی «لفورتوو» در مسکو قرار داد. اگر مجرم شناخته شود با ۱۵ سال زندان مواجه است.

ژنرال«تیمور ایوانف» به طور گسترده به عنوان یکی از معتمدین بلندمدت وزیر دفاع قدرتمند، سرگئی شویگو، دیده می شد که بیش از یک دهه با شویگو در آژانس های مختلف کار کرده است.
دستگیری ناگهانی یکی از متحدان شویگو، که به نوبه خود پوتین وظیفه مبارزه با جنگ در اوکراین را بر عهده داشت، گمانه زنی هایی را در مورد نبردی در میان نخبگان و سرکوب عمومی فسادی که گریبانگیر نیروهای مسلح روسیه پس از شوروی شده است را برانگیخت.

یکی از مقامات سابق دفاعی که مستقیماً با «تیمور ایوانف» کار می کرد و خواست نامش فاش نشود، گفت: «به سختی می توان مقامی را پیدا کرد که بیشتر از ایوانف برای شویگو انجام داده باشد».

این حمله به جایگاه شویگو است. اما «ژنرال شویگو» قبلاً طوفان های دیگری را پشت سر گذاشته است.

ژنرال«سرگئی شویگو»(وزیردفاع روسیه) با سابقه ترین وزیر روسیه، در سال ۲۰۱۲ پس از تصدی سمت وزیر خدمات اضطراری، رهبری وزارت دفاع را بر عهده گرفت. علیرغم اینکه او با انتقادهایی به خاطر شکست های نظامی در طول جنگ مواجه شده است، او موقعیت خود را حفظ کرده و به طور گسترده ای به عنوان یک چهره مورد اعتماد پوتین شناخته می شود.

«دستگیری ژنرال تیمورایوانوف» چند هفته پس از آن صورت می گیرد که پوتین از سرویس های FSB خواست تا تلاش های خود را برای ریشه کنی فساد در تدارکات دفاعی دولتی افزایش دهند.

در طول سال‌ها، ایوانف که قبلاً با تحریم‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا ضربه خورده بود، با رسانه‌های روسی با گزارش‌هایی مبنی بر سبک زندگی اسراف‌آمیز او که بسیار بیشتر از درآمد یک مقام دفاعی است، شهرت خود را به خاطر ثروتمندی خود پرورش داده است.

الکسی ناوالنی کیست؟

الکسی ناوالنی در دادگاه، سال ۲۰۱۷

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«الکسی ناوالنی»از منتقدان سرسخت حمله روسیه به اوکراین بود به ۱۹ سال حبس محکوم شده بود در ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ در «زندان قطب شمال» درگذشت(کشتنش)مرگ مخالف پوتین(ناوالنی)یک ماه قبل ازانتخابات ریاست جمهوری روسیه اتفاق افتاد!.

در سال ۲۰۲۲، بازرسانی که برای «الکسی ناوالنی» کار می کردند ادعا کردند که ایوانف و خانواده اش زندگی پر از سفرهای مجلل به خارج از کشور، مهمانی های مجلل و املاک و مستغلات نخبگان را داشته اند.

 تیم ناوالنی همچنین مدعی شد که ایوانف از پروژه‌های ساختمانی در «ماریوپل» اوکراین سود برده است که پس از یک محاصره ویرانگر چند ماهه تحت کنترل مسکو قرار گرفت.

مجله فوربس«ایوانف» را به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد در ساختارهای امنیتی روسیه معرفی کرده است.

این مقام سابق دفاعی گفت:«تیمور ایوانف» به عنوان «سلطان رشوه» شناخته می شد،این یک راز آشکار در وزارت دفاع بود.

ناظران نشان می‌دهند که این دستگیری می‌تواند نشان‌دهنده تغییر موضع کرملین نسبت به نمایش ثروتمندی از زمان شروع درگیری اوکراین باشد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:بازرسان تمام حساب های بانکی و اموال ایوانف و خانواده اش را ضبط کردند. پیش از این سه نفر در پرونده رشوه علیه ایوانف دستگیر شده اند. گسترش رسوایی بدترین ضربه به این وزارتخانه از ابتدای جنگ تاکنون است.

وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد، ماجرای ایوانف جدی‌ترین رسوایی است که وزارت دفاع از زمان برکناری «آناتولی سردیوکوف»( وزیر دفاع روسیه) در نوامبر ۲۰۱۲، رخ داده است.

Russia's President Putin meets with Chief of Staff General Makarov and Defence Minister Serdyukov in Sochi

بترتیب ازراست:«آناتولی سردیوکوف»( وزیر دفاع روسیه)،«​​​​​​​ژنرال نیکولای ماکاروف»(رئیس ستاد کل ارتش روسیه) و«ولادیمیر پوتین»(رئیس جمهور روسیه)،اقامتگاه دولتی بوچاروف روچی در سوچی ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۲

«دمیتری پسکوف»(سخنگوی کرملین) به خبرنگاران گفت که سرگئی شویگو، وزیر دفاع، که در بحبوحه انتقادها از مدیریت او در حمله روسیه به اوکراین کنار گذاشته شده است، از قبل به معاونش هشدار داده شده بود که دستگیر شود.

«ولادیمیر پوتین»( رئیس جمهور روسیه)، «سرگئی لاوروف»(وزیر امور خارجه روسیه) و «دیمیتری پسکوف»(سخنگوی کرملین)

ژنرال«تیمور ایوانف» روز قبل از بازداشت در جلساتی با ژنرال«سرگئی شویگو»(وزیردفاع روسیه) و دیگر مقامات نظامی شرکت کرده بود.

ژنرال«تیمور ایوانف» و معاون وزیر دفاع روسیه درکنار ژنرال«سرگئی شویگو»(وزیردفاع روسیه)

دستگیری ایوانف مورد استقبال مفسران طرفدار جنگ قرار گرفت و از پوتین خواستند فساد نظامی را سرکوب کند تا مسکو بتواند جنگ خود را با موفقیت بیشتری در اوکراین به پیش ببرد.


سرگئی مارکوف، یک مفسر سیاسی محافظه‌کار روسی، اظهار داشت: «دستگیری تیمور ایوانف همه را شگفت‌زده می‌کند، زیرا تعجب آور است که چرا او خیلی زودتر دستگیر نشد.�

به گفته اعضای خانواده وی که در رسانه های روسی نقل شده است، به نظر می رسد که این رویدادها ایوانف را غافلگیر کرده است. ساعاتی قبل از دستگیری، او روز سه شنبه در جلسه مقامات ارشد دفاعی به ریاست شویگو حضور داشت.

با این حال، سرویس‌های امنیتی روسیه اشاره کردند که دستگیری ایوانف از قبل با دقت برنامه‌ریزی شده بود.

ژنرال«تیمور ایوانف» و معاون وزیر دفاع روسیه درکنار ژنرال«سرگئی شویگو»(وزیردفاع روسیه)

یک منبع ناشناس مجری قانون روسیه به خبرگزاری دولتی تاس گفت: «اجازه دهید بگوییم که تحقیقات از دیروز، پریروز یا حتی یک ماه پیش آغاز نشده است. رسانه دولتی Lenta.Ru گزارش داد که FSB به مدت پنج سال در حال جمع آوری مطالب در مورد ایوانف بوده است.

زندانی شدن ایوانف قبل از مراسم تحلیف رسمی پوتین برای پنجمین دوره ریاست جمهوری او در ماه آینده صورت می گیرد که ممکن است با تغییر دولت همراه باشد، اگرچه هیچ نشانه ای وجود ندارد که پوتین قصد دارد تلاش های جنگی خود در اوکراین را کند کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد