پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

سفرنخست وزیرعراق"الکاظمی"به ایران۳۱ تیر ۱۳۹۹امریکا۲۸ مرداد ۱۳۹۹

​سفرنخست وزیرعراق به عربستان لغوشد ولی سفربه ایران طبق برنامه انجام گرفت

«الکاظمی »وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.ساعت۱۳سه شنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۹

این سفراولین سفرخارجی نخست وزیرعراق می باشد.

درادامه دیدارالکاظمی رابارئیس جمهورورهبرانقلاب خواهیددید وسخنان رهبرانقلاب(آیت الله خامنه ای)دردیدارنخست وزیرعراق را.

27 President Bush Presents Medal Of Freedom To Bremer Franks And Tenet  Photos and Premium High Res Pictures - Getty Images

رئیس جمهورامریکا(بوش )به پل برمر(بریمر) بابت ماموریت در عراق مدال می‌دهد.

During a meeting with Secretary of Defense Donald Rumsfeld, President George W. Bush announces L. Paul Bremer, center, as the presidential envoy to Iraq in the Oval Office Tuesday, May 6, 2003.

جورج دبلیو بوش،پل برمر ودونالد رامسفلد

وقتی وارد اتاق شدم دیدم صدام بر روی یک تخت نظامی امریکایی خوابیده است و یکی از سربازهای امریکایی او را بیدار کرد. وقتی سرش را بالا آورد و دید که وارد می شوم لرزید.

صندلی برداشتم، جلوی صدام نشستم میان ما نیم متر فاصله بود.

بعد از آن دیگران از پشت سر من وارد شدند و بریمر و سانچز نزدیک دیوار ورودی بین در و ایوان ایستادند و صحنه را دنبال می کردند.

دیدار«احمد چلبی» باصدام حسین درزندان.

بترتیب-ازراست:عدنان پاچه چی(وزیرامورخارجه سابق)،موفق الربیعی(شورای عالی امنیت عراق)، احمد چلبی(دبیرکل کنگره ملی عراق)،عادل عبدالمهدی(معاون رئیس جمهور-طالبانی).اینهابعدازسقوط صدام ازمسئولین عراق بودندکه بابرمرهمکاری می کردند(بهتراست گفته شودازکارگزاران برمربودند)

وقتی «غازی مشعل عجیل الیاور عجل الیوار» بعنوان اولین رئیس جمهور-انتقالی-عراق انتخاب شد،حکمران اصلی امریکابود.

۱۰ماه «غازی مشعل عجیل الیاور»۱۰ماه رئیس جمهورعراق بود-ازتاریخ ۲۸ژوئن۲۰۰۴ الی ۶آوریل ۲۰۰۵ (۸تیر۱۳۸۳ الی ۱۷ فروردین۱۳۸۴)

«ال یاور»متولدشهر «موصل» است. وی مدرک مهندسی را دریکی ازدانشگاههای امریکا گرفته است.

علیرغم اینکه وی تحصیلکرده امریکابوده و حدود ۱۵ سال در عربستان سعودی زندگی کرد  و چندین سال در یک شرکت وابسته به خاندان پادشاه عربستان مدیریت می کرد.

عجیل الیاور  ازنیروهای امریکایی می خواهدکه مقرتان راازکاخ ریاست جمهوری به جای دیگرمنتقل کنید ولی آنهامی گویند :کاخ ریاست جمهوری رامیخواهند تبدیل به سفارتخانه امریکابکنند.!وی وقتی دید درمقام فرماندهی هیچ کاره است! ازمقام ریاست جمهوری استعفا داد.

از«دستگیری تااعدام صدام »۲سال طول کشید

چهارشنبه،۲۸ اسفند۱۳۸۱۱۹ مارس ۲۰۰۳): بمباران کاخ ریاست جمهوری عراق به وسیله هواپیماهای آمریکایی
پنجشنبه،۲۹اسفند۱۳۸۱(۲۰ مارس۲۰۰۳): ورود نیروهای نظامی آمریکا و انگلیس از مرز کویت به عراق
چهارشنبه،۲۰ فروردین۱۳۸۲(۹ آوریل۲۰۰۳): بیست روز پس از بمباران کاخ ریاست جمهوری عراق، بغداد توسط نیروهای آمریکایی اشغال شد و حکومت دیکتاتوری صـدام سقوط کرد و مجسمۀ صـدام در میدان مرکزی شهر به وسیله مردم به زیر کشیده شد.

در ساعت ۵:۳۴ بامداد به وقت بغداد (۶:۰۴ به وقت تهران) در ۲۹ اسفند ۱۳۸۱ (۲۰ مارس ۲۰۰۳) حملهٔ غافلگیرانه به عراق آغاز شد. پیش از شروع هیچ اعلان جنگی داده نشد.

صدام وحسن البکر

صدام جاه طلب ۲۹ساله شد«معاون رئیس جمهور»عراق

ازنظرقوانین عراق درصورت مرگ ویا استعفای -فقدان رئیس جمهور- در عراق ، عبدالسلام عارف از فرماندهان ارتش به عنوان رئیس‌جمهور و حسن البکر از رهبران حزب بعث به عنوان نخست‌وزیر ی می رسیدند.

اگرچه صدام حسین  درطول ۱۱سال  ریاست حکومت احمد حسن البکر ،درسمت معاون ریاست جمهوری بود، اما

درواقع بعلت جاه طلبی صدام ،رئیس جمهور کسی نبودغیرار صدام حسین وسرانجام باکمک بعثی ها علیه عبدالرحمن عارف رئیس جمهور وقت عراق (برادر عبدالسلام عارف) کودتا کرد و قدرت را به دست گرفتند.

در سال ۱۹۷۹ رسماً رئیس جمهورعراق شد.

 ۲۴ سال ریاست جمهوری صدام

۱۱سال   حکومت احمد حسن البکر

اگرچه صدام حسین  درطول ۱۱سال  ریاست حکومت احمد حسن البکر ،درسمت معاون ریاست جمهوری بود، امادرواقع بعلت جاه طلبی صدام ،رئیس جمهور کسی نبودغیرار صدام حسین وسرانجام باکمک بعثی ها علیه عبدالرحمن عارف رئیس جمهور وقت عراق (برادر عبدالسلام عارف) کودتا کرد و قدرت را به دست گرفتند.

در سال ۱۹۷۹ رسماً رئیس جمهورعراق شد.

 ۲۴ سال ریاست جمهوری

توضیحات مدیریت سایت-پیراسته فر:البته باید ۱۱سال  ریاست صدام رادرزمان حکومت احمد حسن البکر اضافه کنیم که می شود۳۵سال

ودردر شهریور ۱۳۵۹ حمله به ایران را آغاز کردجنگ ۸ساله راعلیه ایران آغازکردکه حاصلش بیش ازیک میلیون کشته از۲طرف بود

در ۲۷ تیرماه سال ۱۳۶۷ پذیرش قطعنامه ۵۹۸ طی پیامی از طرف امام خمینی اعلام شد. عراق پذیرش قطعنامه را به منزله ضعف ایران تلقی کرد و با همراهی سازمان مجاهدین خلق (مرصاد) بار دیگر مرزهای ایران را مورد تجاوز قرار داد

مجاهدین خلق

صدام وقتی بعداز۸سال نتوانست به اهدافش برسد بفکرتهاجم به همسایه دیگر«کویت»شد که خوی ددمنشیش ارضاشود

 صدام به طمع دستیابی به مبابع طلا ودیگرمنابع  کویت باایران ازدرصلح درآمد

 صدام در ۱۷ مرداد ۶۷ به ناگزیر آتش‌بس را پذیرفت و اعلام آمادگی کرد که وارد مذاکره شود.

به دنبال حمله عراق به کویت و شرایط سیاسی و نظامی، صدام طی نامه‌ای در مورخ ۶۹/۵/۲۳ به رییس‌جمهور وقت، هاشمی رفسنجانی درخواست تبادل اسرا را کرد.

صدام درسال اخرعمرخود که احساس خطرکرده بود دستور داده بود که بیش از ۱۰ خانه مخفی با پیچیدگی های امنیتی را برای اختفا در همین  مزرعه ، آماده کنند.
او در مدت زندگی تنهای خود در این ۸ ماه اخیر، در این خانه ها جابجا می شده است.

بالاخره دیکتاتور سرنگون شده عراق پس از ۲۴۰ روز در حالی دستگیر شد که مقامات امریکایی ، ۲۵ میلیون دلار برای سر وی جایزه گذاشته بودند.
نیروهای امریکایی و نیروهای کرد عراق با دریافت اطلاعاتی پیرامون وجود صدام در یک خانه گلی ، منطقه را محاصره کردند و صدام در حالی که در زیرزمین مزرعه ای مخفی شده بود بدون هیچ گونه مقاومتی و به همراه ۷۵۰هزار دلار پول و دو اسلحه کمری دستگیر شد. البته گروهی از معارضان عراقی از قبل محل اختفای او را می دانستند و همان ها در این دستگیری نقش اصلی را داشتند.

اولین خبرنگاروخبرگزاری که خبردستگیری صدام رامنتشرکرد-محسن فتاحی-ایرنا

اطلاعاتی که جلال طالبانی به هنگام سفر به ایران برای خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(فتاحی) فاش کرد، حاکی از این امر بود؛این خبر پیش از اخباری منتشر شد که امریکایی ها از دستگیری صدام به رسانه های جهان مخابره کردند.

صدام حسین

صدام در ساعت ۸:۳۰ به وقت محلی روز ۲۲ آذر۱۳۸۲ (۱۳ دسامبر۲۰۰۳) در عملیاتی به نام «سپیده‌دم سرخ» و در یک «چاله» در خانه‌ای در روستای «الدور» نزدیک تکریت دستگیر شد،یعنی حدود۱۸ساعت بعدازدستگیری،خبرمنتشرشد ولی اولین خبرگزاری «ایرنا»بوده است.


 فرمانده تفنگداران : وقتی ما وارد ساختمان شدیم، کسی آنجا نبود و صدام که متوجه ورود ما شده بود فریاد می زد «من اینجا هستم، من صدام هستم، رئیس جمهور عراق، مرا بیرون بیاورید» ما می خواستیم درون آن چاله نارنجک بیاندازیم.

«صدام» ۸ماه مفقودالاثربود

از زمان «سقوط بغداد تا دستگیری صدام» حدود ۸ ماه فاصله بود
«الربیعی» گفت: رابطه مستقیم من با صدام پس از بازداشت وی در دسامبر ۲۰۰۳ میلادی(آذر۱۳۸۲شمسی) آغاز شد. از زمان سقوط بغداد تا بازداشت صدام" حدود هشت ماه زمان بود. در تمام این مدت دیکتاتور سابق عراق در مخفیگاه بود.

دولت صدام در سال ۲۰۰۳ میلادی یعنی همان سالی که دستگیر شد، فروپاشید.

سه سال بعد ازدستگیری اعدام شد

صدام

صدام در روزجمعه۱۳ دسامبر ۲۰۰۳ (۲۱ آذر ۱۳۸۲) توسط نیروهای آمریکایی در حالی که خود را در یک حفره کوچک درنقطه‌ای درمزرعه«عبور» مخفی کرده بود دستگیر شد.

در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۰۶محکوم  به اعدام شد و سرانجام در روزشنبه ۳۰ دسامبر ۲۰۰۶ (۹ دی ۱۳۸۵)مصادف با عید قربان در بغداد به دار آویخته شد.

سفر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق به امریکا واستقبال گرم ترامپ

نخست‌وزیر عراق در ادامه به روند دیپلماتیکی که بغداد در قبال تجاوزات ترکیه در پیش گرفته است، اشاره کرد و افزود: گفت وگویی با ترکیه برای بهتر کردن وضعیت کنونی وجود دارد و امیدواریم که این مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن حل و فصل شود، چراکه با حاکمیت عراق در ارتباط بوده و ترکیه باید وضعیت کنونی آن را درک کند.

ترامپ در دیدار با الکاظمی: نیازی نیست که برای مدت طولانی در عراق بمانیم

در مقابل دونالد ترامپ نیز بر تداوم حمایت واشنگتن از بغداد تأکید کرد و گفت: عراق کشوری مستقل و دارای حاکمیت است و ما روابط خوبی با آن داریم و آماده هرگونه کمک به آن هستیم و روابط میان ما پس از سرکار آمدن الکاظمی توسعه یافته است.

طبق بیانیه دفتر الکاظمی، دو طرف همچنین درباره همکاری امنیتی و آغاز مرحله جدیدی از این همکای در زمینه آموزش و مسلح کردن نیروهای عراقی رایزنی کردند.

بغداد الیوم نیز بیانیه مشترک دیدار الکاظمی و ترامپ را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: شراکت راهبردی و استراتژیک میان آمریکا و عراق بر پایه تمایل مشترک دو طرف به "امنیت و شکوفایی" است.

واکنش گروه‌های مقاومت عراق به دیدار الکاظمی و ترامپ

دیدار پنجشنبه(۳۰ مرداد ۱۳۹۹) نخست‌وزیرعراق با رئیس جمهوری آمریکا 

طبق این بیانیه، ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا و نیروهای عراقی به همراه یکدیگر خلافت ادعایی داعش را نابود کردند و به تلاش در این زمینه ادامه می‌دهند.

مصطفی الکاظمی نیز پس از دیدار با ترامپ در توییتی نوشت: دیدار مفیدی را با ترامپ به پایان رساندیم و وارد مرحله جدیدی از همکاری برای درهم کوبیدن عناصر داعش و تقویت شراکت اقتصادی‌مان می‌شویم.

الکاظمی در ادامه این توییت نوشت: از ترامپ و دوستان آمریکایی‌مان به دلیل کمک به ما در جنگ علیه داعش تشکر و قدردانی می‌کنیم.

نخست وزیرعراق روز سه شنبه(۲۸ مرداد ۱۳۹۹) به امریکارفت واین سفرتا یکشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۹ادامه داشت.

انگلیس "احمدی نژاد"رابه ریاست جمهوری رساند:خاطره رفیقدوست/شکایت احمدی نژاد

​ادعای وزیرسابق سپاه ازانتخابات ریاست جمهوری دوره نهم،شکایت احمدی نژادازرفیقدوست،بخاطراین اکاذیب(انتخابات مهندسی شده ایران توسط انگلیس)

حجت الاسلام امیری فرهم می گوید:احمدی نژاد «انقلاب اسلامی ایران» راکار انگلیس می داند.درادامه خواهیدخواند.

«احمدی نژاد»را«انگلیس» آورد

خاطره محسن رفیقدوست: «سفیر فلسطین(صلاح زواوی) با من رفیق است.

روزی آمد پیش من ... گفت محسن!، دیشب جلسه همه سفرا(ی خارجی مقیم ایران) بود و بحث انتخابات (۱۳۸۴) ایران شد. هر کس چیزی می‌گفت.

صلاح زواوی تعریف می کرد:یکی می‌گفت « هاشمی» می‌شود، یکی می‌گفت «قالیباف» یکی هم می‌گفت « لاریجانی » ... سفیر انگلیس سرش پایین بود چیزی نمی‌گفت. از سفیر انگلیس سوال کردیم شما چرا حرف نمی‌زنید؟

قائم‌مقام اتاق بازرگانی انگلیس: مسیر تجارت قانونی با ایران فعال است

«ریچارد دالتون»(سفیرانگلیس)سرش را بلند کرد گفت «همه‌تان اشتباه می‌کنید، رییس‌جمهور ایران، شهردار تهران است

گفتیم او(محموداحمدی نژاد) که ثبت‌ نام نکرده؟

سفیرانگلیس گفت «خُب ثبت‌ نام می‌کند.» خواستم این خبر را به تو بدهم...

سفیر فلسطین در تهران چه روزنامه‌ای می‌خواند؟ + تصویر

چند روز بعد قبل از این که مرحله دوم انجام شود، صلاح زواوی(سفیر فلسطین) آمد، گفت: دیشب جلسه تشکیل شد، قبل از این که وارد بحث شویم، به سفیر انگلیس گفتیم احمدی‌نژاد ثبت‌ نام کرد و جزو دو نفر دور دوم شد، اما رای آقای هاشمی بیشتر است...

سفیرانگلیس گفت: «همان که اول گفتم، رییس‌جمهور ایران، شهردار تهران(محموداحمدی نژاد) است

احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت می‌کند

ایسنا می نویسد:رفیقدوست چه می‌خواهد بگوید؟ گرچه مستقیم به این نکته اشاره‌ای نشده است ولی به‌ طور ضمنی استنباط می‌شود که احمدی‌نژاد را انگلیسی‌ها سر کار آورده‌اند؟

عباس عبدی می نویسد:همان‌ طور که گفتم برای تخطئه او نیازی به این خاطره‌بازی‌ها نیست. عملکرد سیاه دوران ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ بهترین دلیل برای تخطئه دوره او است ولی این دلیل نمی‌شود که خاطره مزبور را بپذیریم یا به آن استناد کنیم.

محسن رفیقدوست: خاتمی را قبول دارم/ انشاءالله زودتر مسئله‌ای که برایش ایجاد شده برطرف می‌شود/ احمدی‌نژاد در انتخابات ۸۸ بین مردم پول توزیع کرد

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:عباس عبدی می نویسد:فرض کنید که این خاطره کاملا درست است. آیا سفیر بریتانیا این‌ قدر ساده‌لوح است که چنین مساله‌ای را در یک جمع دیپلماتیک برملا کند!؟ آن هم به صورت یک گزاره قطعی که او نامزد خواهد شد و سپس تاکید شود که پیروز هم خواهد شد.

محمدعلی ابطحی: آقای ترامپ به شما هیچ ربطی ندارد /عباس عبدی: ایران فریب بازی ترامپ را نخورد

عباس عبدی می گوید:این نکته را ندیده می‌گیریم و از گوینده خبر می‌پرسیم که تبعات و نتایج چنین خاطره‌ای چیست؟ اولین نتیجه این است که انتخابات ایران به کلی عاری از اصالت است و از همه بدتر این که نامزد پیروز را یک قدرت خارجی تعیین می‌کند! /۳۱ تیر ۱۳۹۹ایسنا

توضیح نگارنده-پیراسته فر:اظهارات فوق الذکر،گزیده خاطرات محسن رفیق دوست در جلد سوم کتاب« برای تاریخ می‌گویم»است./دکترمحموداحمدی نژاد ،قبل ازریاست جمهوری«شهردارتهران»بود،ازسال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴

و رفیق‌دوست درفرازی ازاین کتاب می گوید:به افزایش عجیب قیمت نفت دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد مشکوکم!

«با آمدن آقای احمدی نژاد در ریاست جمهوری، قیمت نفت یکباره از حدود چهل دلار به حدود ۱۴۰ دلار رسید، بعد از رفتن ایشان یک مرتبه به بیست دلار سقوط کرد. بنده متوجه نشدم چرا؟… درآمد نفتی در این هشت سال-ریاست جمهوری احمدی نژاد- بیشتر از صد سال فروش نفت ایران است..»برای تاریخ میگویم/ خاطرات محسن رفیق‌دوست، جلد سوم سال ۱۳۹۹،انتشارات سورۀ مهر.

 توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: 

توصیه‌های احمدی‌نژاد به دولت انگلیس

سایمون گس، سفیرجدیدانگلیس(جایگزین ریچارددالتون شد)فروردین ۱۳۸۵ واما ارائه استوارنامه رادر/۲۳شهریور۱۳۸۵ تحویل احمدی نژاد(رئیس جمهور)داد.

 احمدی‌نژادانقلاب اسلامی ایران»  کارانگلیس است!.

خودم در جلسه ولنجک بودم که گفت انقلاب کار انگلیس بوده/ احمدی‌نژاد به آقا هم کنایه‌های توهین‌آمیز داشت

«حجت الاسلام عباس امیری‌فر» از روحانیون نزدیک به احمدی‌نژاد در دوره ریاست‌جمهوری در یادداشت ارسالی به  سایت انصاف‌نیوز مصاحبه کرده وگفته که  احمدی‌نژاد« انقلاب سال ۵۷ را کار انگلیس می داند»

عباس امیری فر - محمود احمدی نژاد
حجت‌الاسلام امیری‌فر در متن درباره نقل قولی از احمدی‌نژاد در جلسه‌ای خصوصی که گفته «انقلاب کار انگلیس بود» مدعی شد: سلام برادران عزیزم. بنده خودم در این جلسه در ولنجک حضور داشتم و بدتر از موارد فوق را گفتند و به دلیل توهین ایشان آن جلسه را ترک کردم و مقدمه قطع ارتباطم با ایشون شد. حالا مختارید باور کنید یا نکنید و به قول ما طلبه‌ها فلک‌الخیار. اگر نگاهی به مصاحبه‌ای اخیرش بکنید بدتر از این حتی به حضرت آقا کنایه‌های توهین‌آمیز هم داشتند!

دبیر کمیسیون فرهنگی دولت احمدی نژاد: الله‌اکبر از انسان. چه جور موجودیه. انسان میتونه از فرش به عرش برسه مثل ادواردو انیلی و مالکوم ایکس که جز شهادت چیزی نصیبشان نمیشه یا میشه از عرش به فرش رسید مثل همین موجود عجیب که از رزمندگی و سرباز ولایت به جانوری عجیب میرسه.


دبیرکلی جامعه وعاظ ولایی، دبیری کمیسیون فرهنگی دولت و امامت جماعت مسجد سلمان نهاد ریاست جمهوری می گوید:خدا رحممان کند و به فکر دعای پیامبر عظیم‌الشان‌مان می‌افتیم که نیمه‌های شب دعا می‌فرمایند که الهی لا تکلنی الی نفسی طرفه عین ابداً.

ایشون(محموداحمدی نژاد) بعد از نهی ارشادی حضرت آقا برای کاندیدا شدن ریاست‌جمهوری و رد صلاحیت بی‌سابقه شورای نگهبان به اتفاق آرای ۱۲ نفر فقها و حقوقدان‌ها کینه عجیبی از نظام و مقام معظم رهبری گرفته است!
باکمال افتخار به همه اعلام می‌کنم اینجانب شیخ عباس امیری‌فر، عضو رسمی سپاه پاسداران با رتبه ۱۹ معادل سرلشکری بوده و در حال حاضر بازنشسته هستم./جهان نیوزفروردین ۱۳۹۸

شکایت«احمدی نژاد»ازرفیقدوست

«سید عادل حیدری» وکیل محمود احمدی‌نژاد درباره مطالب منتشر شده در کتاب «محسن رفیق‌دوست» مبنی بر اینکه سفیر انگلیس رئیس‌جمهور شدن احمدی‌نژاد را پیش‌بینی کرده بود، گفت:

اکاذیب منتشر شده از سوی آقای رفیق‌دوست به هر خواننده چنین القا می‌کند که انتخابات در ایران به طور کلی عاری از اصالت و صحت است.

متاسفانه این اکاذیب توسط یک معاند نظام منتشر نشده بلکه از سوی آقای محسن رفیق‌دوست که خود را طرفدار مطلق نظام، جمهوریت آن و ولی فقیه می‌داند، منتشر شده است.

وکیل احمدی نژاد با بیان اینکه این مطلب منتشر شده بیشتر از آنکه تخطئه و تخریب آقای احمدی‌نژاد باشد، باعث بی آبرو کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی است،  اولین برداشت از این اکاذیب برای هر خواننده این است که انتخابات ایران از سوی انگلیس مهندسی شده و از همه بدتر اینکه رئیس‌جمهور نظام اسلامی را انگلستان تعیین می‌کند.

وکیل احمدی‌نژاد(حیدری) خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه دروغ‌های انتشار یافته توسط آقای رفیق‌دوست تخطئه و تخریب نظام است، علیه ایشان اقامه دعوی کردیم تا در دستگاه قضایی کذب بودن عرایض‌شان اثبات و شائبه‌های احتمالی مذکور در مورد نظام انتخابات در ایران رفع شود و اگرنه افرادی که علیه آقای احمدی‌نژاد اکاذیب منتشر می‌کنند زیاد هستند و ایشان بزرگوارانه در مورد اکاذیبی که به ایشان منتسب می‌شود، سکوت کرده‌اند./۱۴ مرداد ۱۳۹۹

شکایت احمدی نژاد"رفیقدوست"سیدعادل حیدری وکیل احمدی نژاد

سفروزیرخارجه ایران به عراق درآستانه سفرنخست وزیرعراق به "عربستان"پیام ظریف

​سفرظریف به عراق«یخ های"روابط ایران وعربستان را«آب» می کند؟

نخست‌وزیر عراق: سفرم به عربستان تشریفاتی نیست،بلکه برای همکاری۲ کشوراست.

چندروزدیگربه ایران می روم.

«الکاظمی »وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.ساعت۱۳سه شنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۹

سفروزیرامورخارجه ایران درآستانه سفرنخست وزیرعراق به عربستان

این سفر طرحی برای آشتی میان ایران و عربستان و کاهش اختلافات دو کشور است و ظریف می خواهد از طریق نخست وزیر عراق این پیام را به عربستان منتقل کند.

همه دیدارهای وزیرخارجه ایران بامسئولین عراقی را(باتصاویر)درطول سفریک شبانه روز ظریف خواهیددید،درادامه..چراسفر«الکاظمی» به عربستان لغوشد؟

مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در آستانه سفر به عربستان سعودی :بن سلمان(ولی‌عهد سعودی) «دوستم» است، منطقه نیازمند صلح و طرح توسعه است.

نخست‌وزیر عراق: سفرم به عربستان سعودی تشریفاتی نیست

روزنامه عکاظ عربستان سعودی صبح امروز دوشنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۹ نوشت، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با عکاظ ولی‌عهد سعودی را «دوست» خود خوانده و گفته که بن سلمان درک کرده که منطقه نیازمند صلح و طرح توسعه است.

عکاظ نوشت، این مصاحبه به دلیل انتشار ویروس کرونا از دور انجام شد و الکاظمی در این مصاحبه ضمن بیان اینکه این سفرش «انتقال به مرحله‌ای جدید در روابط دو کشور»‌ است، بر عمق و راهبردی بودن روابط ریاض و بغداد تأکید کرده و گفته که «می‌خواهیم مرحله‌ای جدید از همکاری، همبستگی و تکامل را بر این اساس آغاز کنیم». 

به گفته این روزنامه، الکاظمی گفت، سفرش به ریاض «تشریفاتی نیست بلکه سفری کاری برای راه اندازی چرخ همکاری و تحکیم و توسعه همکاری اقتصادی بین دو کشور و باز کردن افق‌هایی وسیع از تکامل اقتصادی در حوزه‌های مختلف است». به گفته او، عربستان و عراق، روابطی تاریخ و اسلامی و ریشه‌دار دارند و دو کشور تلاش می‌کنند تا دستاوردهای خود را حفظ و از مسائل اصلی امت [اسلامی] مراقبت و دخالت داخلی در امور کشورهای عربی را رد کنند.

عکاظ نوشت: الکاظمی درباره تروریسم،‌ اختلافات مذهبی ودخالت نیروهای خارجی هشدار داد و گفت،‌ این عوامل، وضعیت منطقه را در دهه اخیر بغرنج کرده و باید از این دور باطل که منطقه، قربانی بزرگ آن بوده، خارج شد.

طبق این گزارش، نخست‌وزیر عراق همچنین خواستار «فهم چالش‌های مشترک» شده که در رأس آن «پایان قابل انتظار عصر نفت» و تحولات اقتصاد جهانی است./فارس ۳۰ تیر ۱۳۹۹.پایان

جلسه روسای قوای سه گانه عراق پیرامون تحولات این کشور

نخست وزیر عراق در این نشست در خصوص برنامه‌های آتی سفر خود به ایران و عربستان توضیح داد و بر اهمیت روابط عراق با این دو کشور همسایه و تمایل به ارتقای این روابط و تقویت راهکارهای همکاری سازنده در زمینه‌های مختلف در راستای تحقق منافع ملت‌های منطقه و ایجاد فضای منطقه‌ای مبتنی بر حسن تفاهم، رعایت حاکمیت ملی و تحکیم تفاهم به منظور تقویت امنیت، صلح و پیشرفت منطقه تاکید کرد.

نشست روسای قوای سه گانه عراق پیرامون تحولات این کشور

رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق نشستی را به منظور رایزنی در خصوص اوضاع این کشور برگزار کردند. در این نشست تحولات سیاسی، اقتصادی و امنتی عراق بررسی شد.

به گزارش شفق نیوز، برهم صالح، رئیس جمهور، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر و محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در کاخ «السلام» بغداد نشستی را برگزار کردند و در این نشست سه‌جانبه آخرین وضعیت بهداشتی عراق در سایه شیوع ویروس کرونا و تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

این سه مسئول عراقی در جریان این نشست بر اهمیت تداوم تلاش‌های مراکز بهداشتی و درمانی جهت فراهم کردن ملزومات و تجهیزات درمانی و آزمایش‌ها و توسعه امکانات موجود در بیمارستان‌ها و مکان‌های اختصاص‌یافته برای قرنطینه در راستای ارائه خدمات‌ درمانی بهتر به شهروندان عراقی تاکید کردند.

نخست وزیر عراق در این نشست در خصوص برنامه‌های آتی سفر خود به ایران و عربستان توضیح داد و بر اهمیت روابط عراق با این دو کشور همسایه و تمایل به ارتقای این روابط و تقویت راهکارهای همکاری سازنده در زمینه‌های مختلف در راستای تحقق منافع ملت‌های منطقه و ایجاد فضای منطقه‌ای مبتنی بر حسن تفاهم، رعایت حاکمیت ملی و تحکیم تفاهم به منظور تقویت امنیت، صلح و پیشرفت منطقه تاکید کرد.

رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق در جریان این نشست تاکید کردند که همکاری این کشور با کشورهای برادر و همسایه به بازسازی و بهبود اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

این سه مقام عراقی بر لزوم تلاش و همکاری جدی برای فراهم‌ کردن شرایط برگزاری انتخابات زودهنگام، تعیین زمان برگزاری آن در سایه تعهدات و پایبندی به مسئولیت‌ها در قبال مردم و خواسته‌های آنها و تسریع در اصلاحات قانون لازم برای برگزاری انتخابات آزاد، عادلانه و شفاف برای تحقق اراده دموکراتیک مردمی تاکید کردند.

آنها همچنین به بررسی اقدامات قانون‌گذاری و نظارتی، پرداختند و بر حمایت تمام قد خود از تلاش‌های کمیته تحقیقات در بخش برق و بازخواست اشخاصی که کوتاهی کرده‌اند، تاکید کردند. 

برهم صالح، الکاظمی و الحلبوسی در جریان این نشست بر طرح ملی جهت حمایت از دولت مقتدر دارای حاکمیت که قادر به حفاظت از حقوق شهروندان، امنیت وطن و حاکمیت آن باشد، تاکید کردند.

 در این نشست همچنین به بررسی اقدامات مختلف در تمامی زمینه‌ها جهت تقویت نقش دولت و تحکیم حاکمیت عراق پرداخته شد.

سه مقام عراقی در این نشست بر ضرورت تداوم همکاری‌ها و اقداماتی که می‌تواند شراکت و همکاری ملی را تقویت و توازن ملی را بر اساس قانون اساسی محقق کند، تاکید کردند،همچنین در خصوص روابط میان دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان گفت‌وگو کردند./۳۰ تیر ۱۳۹۹ایسنا.

ظریف

سفر وزیر خارجه ایران(ظریف) به عراق(یکشنبه۲۹ تیر ۱۳۹۹)

سفر مقامات ایرانی و عراقی به دو کشور همواره در راستای تقویت روابط و مناسبات دو جانبه صورت گرفته است

سفرظریف به عراق

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی صبح امروز (یکشنبه۲۹ تیر ۱۳۹۹) راهی بغداد شد، در ادامه دیدار‌ها با مقامات عراقی با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در دو جلسه خصوصی و جمعی انجام شد، در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه، سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به ایران و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر شد.

دیدارظریف  با فؤاد حسین همتای عراقی 

ظریف با فؤاد حسین همتای عراقی دیدار کرد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح یکشنبه(۲۹ تیر ۱۳۹۹) در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی به بغداد سفر کرد، در اولین برنامه دیدارش با «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق دیدار و به گفت‌وگو نشست.
دیدارظریف بارئیس جمهورعراق

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر یکشنبه(۲۹ تیر ۱۳۹۹) با برهم صالح رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.

دیدارظریف با فالح فیاض رئیس حشد الشعبی عراق

محمدجواد ظریف و فالح فیاض رئیس حشد الشعبی عراق،۲۹ تیر ۱۳۹۹

دیداروزیرامورخارجه ایران با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق،۲۹ تیر ۱۳۹۹

محمد جواد ظریف پیش از این عصر یکشنبه(۲۹ تیر ۱۳۹۹) با فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار کرده بود و درباره همکاری و هم افزایی دو کشور در پیگیری حقوقی ترور سرداران مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به گفتگو پرداخته بود.

دیدارظریف بارئیس اقلیم کردستان عراق

مسعود بارزانی( رئیس حزب دموکرات کردستان عراق) در پیامی توییتری درباره دیدارش با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نوشت:

پیام توییتری مسعود بارزانی پس از دیدارش با ظریف

دیدار ثمربخشی با محمدجواد ظریف در مقر حزب بارزانی داشتم. درباره اوضاع سیاسی کنونی در اقلیم کردستان، عراق و فراتر از آن و همچنین بحران ادامه دار سلامت با امید به نتایجی فوری گفت‌وگو کردیم.

سفیر ایران درعراق:در این سفر، چالش‌های مشترک و امکان استفاده از فرصت‌های پیش‌روی ممکن در راستای منافع مشترک  بررسی می شود.

سفیر ایران: سفر ظریف به عراق در راستای تقویت روابط راهبردی میان تهران-بغداد است

  سفیر ایران در بغداد «ایرج مسجدی»در توئیتر گفت: «سفر ظریف به عراق در راستای تقویت روابط راهبردی میان عراق و ایران در همه زمینه‌هاست».

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر شنبه(۲۸ تیر ۱۳۹۹) اعلام کرد که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فردا (یکشنبه) در صدر هیاتی بلندپایه برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی به این کشور سفر می کند.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق هم گفت که سفر فردای وزیرخارجه ایران به بغداد در راستای تقویت روابط دو جانبه میان دو کشور صورت می‌گیرد.

او تاکید کرد که در این سفر، چالش‌های مشترک و امکان استفاده از فرصت‌های پیش‌روی ممکن در راستای منافع مشترک مورد بررسی قرار خواهد گرفت./۲۸ تیر ۱۳۹۹فارس.

دیدارظریف بارئیس پارلمان عراق

دیدار ظریف با رئیس پارلمان عراق

حمد جواد ظریف در ادامه دیدارهای امروزیکشنبه(۲۹ تیر ۱۳۹۹) خود در عراق با «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار کرد

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:این دیدارظریف بارئیس پارلمان عراق(محمد الحلبوسی) مربوط به سفر۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۷وزیرامورخارجه ایران به عراق است.

دیدارظریف با سید عمار حکیم رئیس جریان ملی حکمت عراق

ظریف با سید عمار حکیم

دیدارظریف باهادی العامری

جزئیات دیدار ظریف با هادی العامری

دیدارمحمدجواد ظریف وزیر امور خارجه  با هادی ( ابو حسن ) العامری رئیس ائتلاف فتح عراق 

ظریف بعدازدیدارهایش  در اربیل نیز با نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان، مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق و رئیس پیشین اقلیم و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان بامداد امروز دوشنبه(۳۰ تیر ۱۳۹۹) به تهران بازگشت.

سفروزیرامورخارجه ایران به بغداد(دیداربامسئولین عراقی ،درآستانه سفرالکاظمی به عربستان-ایران)یخ های روابط باعربستان راآب می کند؟

سید هادی برهانی در گفت و گو با ایسنا درباره ارزیابی خود از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عراق گفت: با توجه به سفر قریب‌الوقوع نخست وزیر عراق به عربستان ملاقات آقای ظریف با ایشان بسیار بااهمیت تلقی می شود. در واقع این سفر نشان دهنده عزم و تحرک دیپلماسی جمهوری اسلامی برای فروکاستن از نزاع های موجود و حل و فصل مشکلات منطقه ای است.

کشورهای اسلامی بحث اخراج اسرائیل از سازمان ملل را پیگیری کنند

وی در پاسخ به این سوال که  آیا امید جدی برای موفقیت این تحرک وجود دارد؟ اظهار کرد: نفس چنین تحرکی نشان دهنده سطح جدیدی از اهتمام جمهوری اسلامی به موضوع است. در واقع ایران در این تحرک تنها اعلام موضع نکرده بلکه احتمالا گام را فراتر گذاشته و طرحی را برای آشتی میان ایران و عربستان و کاهش اختلافات دو کشور آماده کرده و می خواهد از طریق نخست وزیر عراق به عربستان منتقل کند.

وی تصریح کرد:  این امیدواری نیز وجود دارد که طرف عربستانی جدیت و فعالیت ایران برای حل و فصل اختلافات را درک کرده و با یک طرح منصفانه و برد - برد برای حل اختلافات همکاری کند.

استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در گفتگو با قدسنا:

نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات به دنبال به آتش کشیدن منطقه است

این کارشناس مسائل منطقه همچنین درباره این که برخی آشتی واقعی میان ایران و عربستان را بدون نظر موافق غرب و آمریکا محتمل نمی دانند؟ ابراز عقیده کرد: غرب و آمریکا می توانند فاکتور مهمی در روابط کشورهای خاورمیانه و روابط ایران و عربستان به حساب آیند و بهبود روابط با غرب می تواند تاثیر مثبتی بر روابط منطقه ای ایران داشته باشد اما نباید کشورهای منطقه را در این زمینه بدون تاثیر به حساب آورد. 

برهانی تصریح کرد: نمونه تاثیر این کشورها در روابط منطقه ای سیاست منطقه ای امارات است. امارات به رغم نزدیکی با آمریکا و بلوک آن در منطقه روابط منطقه ای پرتحرکی دارد و در طول ماههای اخیر به ایران و سوریه نزدیک شده است. انتظار چنین سیاستی از عربستان انتظار غیرواقع بینانه ای نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر ایران و عربستان بتوانند به نوعی آتش بس برسند و دست از حمله به مواضع یکدیگر بردارند این امر خود منفعت و گشایش بزرگی در روابط دو کشور به حساب می آید./ایسنا۳۰ تیر ۱۳۹۹

تأخیرسفرالکاظمی به عربستان سعودی به دلیل بیماری پادشاه عربستان

وزیر خارجه عربستان سعودی از تاخیر سفر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به این کشور بر اساس یک توافق دوطرفه خبر داد.

پایگاه خبری شبکه «العربیه» در خبری فوری از به تاخیر افتادن سفر نخست‌وزیر عراق به عربستان سعودی به دلیل بستری شدن شاه سعودی در بیمارستان خبر داد و به نقل از وزیر خارجه این کشور نوشت که زمان سفر نخست‌وزیر عراق به ریاض به پس از ترخیص ملک سلمان از بیمارستان موکول می‌شود.

مایک پمپئو + خالد بن سلمان

«خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی نیز دلیل به تاخیر افتادن این سفر را، انتقال شاه سعودی به بیمارستان اعلام کرد و گفت که رهبران دو کشور بر روی موکول کردن زمان این سفر به زمان ترخیض ملک سلمان از بیمارستان توافق کردند تا دیدار نخست‌وزیر عراق در سطح عالی و شایسته برگزار شود.

نخست‌وزیر عراق قرار بود امروز (دوشنبه - ۲۰ ژوئیه)، در رأس هیأتی از وزرای کابینه خود به ریاض سفر کند. «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارایی عراق و رئیس شورای هماهنگی عراقی - سعودی از روز شنبه در عربستان سعودی به سر می‌برد.

سلمان بن عبدالعزیز آل سعود...  دوشنبه ٢٨ ذوالقعده ١٤٤١ مصادف با ۲۰ جولای ۲۰۲۰ برای اجرای شماری از معاینات به دلیل التهاب در کیسه صفرا، به بیمارستان تخصصی ملک فیصل ریاض منتقل شد.

برادر ولیعهد عربستان و معاون وزیر دفاع این کشور از دیدار خود با ترامپ خبر داد.۲۹ تیر ۱۳۹۹

معاون وزیر دفاع عربستان با ترامپ دیدار کرد

 خالد بن سلمان (برادر ولیعهد عربستان) معاون وزیر دفاع این کشور امروز سه شنبه۷ژانویه۲۰۲۰ در پیامی تویتری نوشت: بر اساس دستور ولیعهد عربستان، با ترامپ دیدار کردم./۱۷ دی ۱۳۹۸ رابرت اوبراین (مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید)جانشین جان بولتون سمت چپ خالددیده می شود.

«ظریف» سفربه عربستان الکاظمی را «یکشبه موشکی هواکرد»!

توضیح نگارنده-پیراسته فر:این تیترخبرگزاری-روسی-اسپوتنیک  است دربامدادسه شنبه۳۱ تیر ۱۳۹۹

تقریبا همه کارشناسان امور عراق اجماع دارند که آقای مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق علیرغم شیعه بودن روابط بسیار نزدیک و صمیمی ای با عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا دارد.

«زمانی که صدام حسین به ایران حمله کرده بود» اکثر رهبران گروه های مخالف صدام حسین در عراق به ایران و سوریه پناه آورده بودند و اکثر نخست وزیران اسبق و شخصیت های سیاسی شیعه و کرد عراقی زبان فارسی را بخوبی متوجه می شوند.

اما «الکاظمی» به انگلیس و آمریکا رفت وتنها نخست وزیر عراق است که علاوه بر شهروندی عراق شهروندی کشور دیگری یعنی انگلیس را نیز دارد.(روزنامه نگارانگلیس بود)

به هر صورت بر اساس معادلات و توازن های سیاسی موجود در عراق همیشه نخست وزیران این کشور با چالش اولین سفر خارجی مواجه بودند و هستند.

عراقی های حامی  ایران از نخست وزیر می خواستند اولین سفر اش به ایران باشد تا به صورت ظاهری هم شده نزدیکی عراق به ایران را نشان دهد در حالی که عراقی های حامی  آمریکا فشار می آوردند تا اولین سفر نخست وزیر عراق به عربستان باشد.

بحث اولین سفر نخست وزیر عراق به عربستان برای آمریکایی ها و سعودی ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد چون به نوعی بیعت نخست وزیر با شاه سعودی ها را نشان می دهد، سعودی هایی که آسمان و زمین و آبهای خود را در اختیار آمریکا قرار دادند تا به عراق حمله کند و صدها هزار عراقی را قتل عام کند و این کشور را اشغال نماید(الکاظمی ازحامیان اشغال عراق توسط امریکابود)

اسپوتنیک درادامه می نویسد:علیرغم اینکه سفر آقای ظریف به عراق بسیار فشرده و کوتاه بود اما ملاقات های بسیار فشرده وی با شخصیت ها و مقامات مختلف عراقی از شیعه گرفته تا کرد و اهل تسنن، و استقبال بسیار گرمی که از او شد، ظاهرا موجب آن شده که سعودی ها و آمریکایی ها بسیار نا خشنود باشند./پایان

دیدار فرمانده سنتکام(امریکا) با الکاظمی

«کنت مک‌کنزی»، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در غرب آسیا(سنتکام) شب گذشته (سه‌شنبه) با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق دیدار و در مورد حضور سربازان آمریکایی در این کشور اظهار نظر کرد. 

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، مک‌کنزی در این دیدار مدعی شد که کشور عراق خواستار حضور نیروهای آمریکایی در این کشور است،مک‌کنزی همچنین مدعی شد که الکاظمی متعهد به محافظت از سربازان و پایگاه‌های آمریکایی در برابر حملات است./۱۸ تیر ۱۳۹۹مشرق

دیدارمایک پمپئو(وزیرامورخارجه امریکابا نخست وزیرعراق(مصطفی الکاظمی)

پمپئو با نخست‌وزیر جدید عراق تلفنی گفت‌وگو کرد

دیدارپمپئو باالکاظمی

دیدار«کنت مک‌کنزی»، فرمانده «سنتکام» بارئیس جمهورعراق

دیدار فرمانده سنتکام با «برهم صالح»

ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده گروه تروریستی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز گذشته(۲۰فروردین ۱۳۹۸) در بغداد به دیدار «برهم صالح» رئیس جمهور عراق رفت.

شبکه خبری «السومریه» نوشت:دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این دیدار در کاخ «السلام» صورت گرفته و در این دیدار آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در سطح عربی و بین‌المللی بررسی شد./العالم۲۱فروردین ۱۳۹۸

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:واشنگتن‌پست نوشت:«کنث مکنزی» فرمانده مقر مرکزی نیروهای  آمریکایی در منطقه غرب آسیا (سنتکام) روزسه شنبه۴فوریه۲۰۲۰( ۱۵ بهمن ۱۳۹۸)، از پایگاه نظامی «عین‌الأسد» که اخیرا هدف پاسخ موشکی ایران قرار گرفته، بازدید کرد، وی در این سفر  با مقام‌های ارشد دولت عراق نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است.

۲۵ میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شده‌اند۳۵ میلیون دیگر در معرض ابتلا

​آمارعجیب رئیس جمهورازتعدادمبتلایان کرونا وبستریها

آمار«مبتلایان کرونا»درایران وجهان

درادامه آماررسمی کرونادرجهان را-جدول-خواهیددید+توضیحات فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا درباره آمار۲۵ میلیونی رئیس جمهور...که می گوید«آماربالای ابتلا»خبرخوبی است!

این آمارحاصل تلاش دکتر مصطفی قانعی(دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری) ازکیت تشخیص الایزا (Elisa)است که درپایان میخوانید.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (شنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۹) در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در پایان ماه پنجم در مواجهه با این ویروس خطرناک هستیم و همچنان نگرانی در ایران و سطح جهان وجود دارد.

 ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شده‌اند

روحانی: طبق یک گزارش ۲۵ میلیون ایرانی به  بیماری کرونا مبتلا شده‌اند/ ما در برابر کرونا پیروز می‌شویم

روحانی گفت: چون داروی قطعی، واکسن و ایمنی جمعی نداریم راهی نداریم دست به دست هم دهیم و زنجیره ابتلا را قطع کنیم. در گزارشی که از معاونت تحقیقات وزارت بهداشت به دست من رسید آمده تخمین این است که تا الان ۲۵ میلیون ایرانی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

۱۴ هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند ودر مدت حدود این ۱۵۰ روز بیش از  ۲۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری بوده‌اند.

کووید-۱۹ خطرناک تر از آنفلوآنزای فصلی است

و باید احتمال دهیم که ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا خواهند بود.

آمارکرونادرجهان/شنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۹

کرونادرجهان ،شنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۹

رئیس جمهور گفت: در این گزارش گفته شده باید دو برابر تعدادی که در این ۱۵۰ روز بستری داشتیم در آینده انتظار مراجعه به بیمارستان داشته باشیم.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:۲برابربستری شدگان -کنونی-یعنی۴۰۰هزارنفر.

رئیس جمهور گفت:ما تا  ابتدای سال آینده هم شاید درگیر این بیماری باشیم

 نیمی از مبتلایان علامت ندارند

روحانی گفت: از هر ۱۰۰۰ نفر که به این ویروس مبتلا شده‌اند ۵۰۰ نفر علامت ندارد و ممکن است متوجه هم نشوند که این ویروس را گرفتند و از آن عبور می‌کنند. حدود ۳۵۰ نفر از ۱۰۰۰  نفر علائم خفیف دارند و نیاز به بستری شدن ندارد اما ممکن است ۱۵۰ نفر از هزار نفر نیاز به بستری شدن داشته باشند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مردم در کشور دو موج کرونا را شاهد بودند. یک موج مربوط به اسفند سال گذشته و فروردین امسال می‌شود که در اواخر فروردین حرکت کاهشی را دیدیم و یک موج دوم که از اواخر خرداد شروع شد و الان هم ادامه دارد.

موج اول کرونا با یک غافلگیری توام بود

رئیس جمهور،تنهاعضوی ازاعضای شرکت کننده دراین جلسه بودکه «ماسک»نزده بود.

رئیس جمهور( بی ماسک)گفت:: مکان‌های این دو موج عین هم نبود؛ یعنی در موج اول (قم وگیلان و..) درگیر و در موج دوم نیز استان‌های دیگر درگیر هستند.

در راس موج اول، استان‌های قم و گیلان بود.

دکترروحانی گفت:انتشار بیماری در کشور از قم و گیلان شروع شده و هردوی آن‌ها هم به خاطر مسافران بازگشته از ووهان (چین) بود.

رئیس جمهورگفت:ابتلادر «قم» بیشتر برای روابط تجاری بوده و ابتلا در«گیلان» بیشتر جنبه ورزشی و دانشجویی بوده است.

غلبه نوع خفیف کووید ۱۹؛ شایعه یا واقعیت؟

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:

اولین فردمبتلابه ویروس کرونا درجهان-در شهر« ووهان» چین در۱۲دسامبر۲۰۱۹(پنج شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۸)شناسایی شد.

درایران ،برای اولین بار بامرگ ۲نفردرقم(۳۰بهمن۱۳۹۸)اعلام شد.و۲روزبعددرگیلان هم مبتلابه کرونافوتی داشته است.

وزن کرونا:۱۰ میلیون ویروس برابربا۵ گرم

موج اول با یک غافلگیری توام بود و تا زمانی که ما بفهمیم دو تا سه هفته طول کشید

رئیس جمهورادامه داد:  مشکل دوم که ممکن است در کشورهای دیگر هم همین مشکل وجود داشته باشد در کشور ما مساله فشار خون، چربی بالا، چاقی، قندخون و سنین بالای ۵۵ سال یا دیگر بیماری‌های زمینه‌ای، که کار ما را سخت‌تر می‌کند.

در این شرایط، ۳ راه‌حل اساسی وجود دارد که وزارت بهداشت، درمان نیز مدام بر آن تاکید می‌کند و خواهش می‌کنم که همه ما به این توصیه‌ها توجه کنیم، ساده‌ترین، راحت‌ترین و حتی موثرترین و کم‌هزینه‌ترین آن، ماسک است که هم هزینه زیادی ندارد و هم آسان و بسیار موثر و راحت است و هم عامل بسیاری خوبی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری است. 

روحانی با تاکید بر اینکه باید تاب‌آوری اقتصادی را افزایش دهیم، تولید برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد. کالای مورد نیاز مردم باید در دسترس باشد. باید از افرادی که در تولید هستند مراقبت شود اگر دقیق عمل نکنیم خدمات تعطیل می‌شود. باید از این کارگران و مهندسان مراقبت شود. 

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: نیازمندی ما به بیرون تقریباً صفر است. در بخش سلامت هم نیاز به تاب‌آوری داریم. همه نیروی انسانی که در جبهه دفاع سلامت بوجود آمده باید استراحت کنند و تعدادشان افزایش یابد. کادر درمانی ما انگیزه کافی را دارند و باید سلامت خودشان حفظ شود. باید همه امکانات و تجهیزات برایشان مهیا شود. 

روحانی بیان داشت: بیماری که با آن مواجه هستیم همه گیر و عالم گیر(پاندمی) است.

امروز همه استان‌ها و شهرهای ما درگیر این بیماری هستند. ما منطقه سفید به معنای اینکه اصلا بیماری نداریم در کشور وجود ندارد.

بیمارباکمک دستگاه تنفسی(ونتیلاتور)

کرونا به ما می‌آموزد که باید به خود اتکا کنیم و روی پای خود ایستادگی کنیم.

دستگاه ونتیلاتور

رئیس جمهورگفت:یک وقتی بود غیر از اینکه کشورهای دیگر ماسک، ونتیلاتور و مواد ضد عفونی به نمی‌دادند-اماحالاخودکفاشده ایم.

 نباید اضطراب برای مردم ایجاد کرد

رئیس جمهور گفت: : نباید اضطراب برای مردم ایجاد کرد!. مردم را به صبر باید توصیه کرد و احساس مقهور بودن هم نکنیم. ما در برابر این بیماری حتماً پیروز می‌شویم. کارشناسان و روانشناسان برای آلام مردم در فضای حقیقی و مجازی کمک کنند./پایان اظهارات رئیس جمهور.

توضیح نگارنده-پیراسته فر:فقط رئیس جمهورحق دارداسترس واردکند(بااین آمار۲۵میلیونی ووعده افزایش ۲برابری بستری شدگان مبتلایان کرونایی دربیمارستانها)،بااین آماری که آقای روحانی -زحمت کشیدند-ارائه دادند،مقام اول کرونارابدست آوردیم!عَلی بَرَکَة الله.

مابه دستوررئیس جمهور«کروناراشکست می دهیم»،امانترسیدفقط داردمبتلایان وبستریهایمان۲برابرمی شود.

واماحالاصدتاعاقل بایدبیاینداین حرفهای ناسنجیده آقای روحانی را تفسیروتعبیروتبیین بکنند که منظورش این نبوده،آن بوده..ال وبل..

آقای حسن روحانی متوسل به هرآماروشاخصی شودنمی تواندباهمتای امریکایی اش(دونالدترامپ) رقابت کند:

دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (یکشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۹) گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، با مرگ ۹۴۳ نفر دیگر بر اثر ویروس «کووید-۱۹»، مجموع جان باختگان کرونا در  آمریکا به ۱۴۰ هزار و ۱۱۹ نفر رسید.

 در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹۷۵۸ نفر دیگر در آمریکا به کروناویروس مبتلا شدند ،مجموع مبتلایان به ویروس کرونادر امریکا به ۳ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۲۹۷ نفر برسد.

طبق گزارش دانشگاه جانز هاپکینز(شهر بالتیمور،ایالت مریلند) تاکنون ۱۴ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۱۲۱ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند ،ازاین تعداد۶۰۱ هزار و ۵۱۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و هفت میلیون و ۹۹۷ هزار و ۶۵۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آمارکرونادرجهان،یکشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۹

«آمریکا »همچنان بیشترین آمار و ارقام مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و بعد از آن برزیل با دو میلیون و ۷۴ هزار و ۸۶۰ مورد ابتلا و ۷۸ هزار و ۷۷۲ مورد فوتی و هند با یک میلیون و ۳۸ هزار و ۷۱۶ مورد ابتلا و ۲۶ هزار و ۲۷۳ مورد فوتی، در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارند.

حقیقت  ۲۵ میلیونی ایرانیان به کروناچیست؟

این آمار به معنای تعداد بیمار نیست، بلکه تعداد بیماران همان کسانی هستند که یا بستری می‌شوند و یا آنقدر علائم دارند که تست PCR برایشان انجام شده و بیماری شان تشخیص داده می‌شود.

دکتر مصطفی قانعی(دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری) درباره آمار ابتلای ۲۵ میلیونی ایرانیان به کرونا، گفت: ما کیتی به نام «کیت الایزا» داریم که IGG و ایمونوگلوبولین M. را اندازه گیری می‌کند. تست الایزا نشان می‌دهد که فرد در گذشته به کرونا مبتلا شده، بهبود یافته و در حال حاضر پادتن در بدنش موجود است، اما به هیچ وجه به این معنا نیست که این فرد اکنون بیمار است.

 بنابراین تست الایزا نشان می‌دهد که فردی مبتلا شده، بهبود یافته و در حال حاضر پادتن در بدنش موجود است. این تست برای اقدامات اپیدمیولوژیک و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در کار تشخیص استفاده نمی‌شود، وقتی تست الایزا را در جمعیت برده و یک جمعیت را با آن مورد تست قرار می‌دهند، به این نتیجه می‌رسد که چقدر از مردم به بیماری مبتلا شده اند و پادتن در بدنشان موجود است. از طرفی باید توجه کرد که بالای ۹۰ درصد کسانیکه به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند، آنقدر خفیف است که حتی به پزشک مراجعه نمی‌کنند. این ۹۰ درصد همان گروهی هستند که فقط از طریق تست الایزا یا پادتن می‌توانیم متوجه شویم که به بیماری مبتلا شده اند یا خیر و با تست دیگری نمی‌توان این موضوع را فهمید. زیرا اصلا علائم بیماری را نداشتند که به پزشک مراجعه کنند.


زمان تشخیص الایزا (Elisa) حدود۷۵ دقیقه است

دبیر کمیته علمی ستاد کرونا تاکید کرد: بنابراین زمانیکه وزارت بهداشت اعلام می‌کند که ۲۵ میلیون نفر یا نزدیک به ۲۰ درصد جمعیت ایران، به کرونا مبتلا شده اند، به معنای همان گروه مبتلای خفیف هستند که مشکلی نداشتند که بخواهند به پزشک مراجعه کنند و «تست مولکولی تشخیصی»(PCR )از آن‌ها گرفته شود.

بنابراین این آمار به معنای تعداد بیمار نیست، بلکه تعداد بیماران همان کسانی هستند که یا بستری می‌شوند و یا آنقدر علائم دارند که تست PCR برایشان انجام شده و بیماری شان تشخیص داده می‌شود.
دکترقانعی با بیان اینکه این ۲۵ میلیون نفر با بیماری مواجهه داشتند و بر بیماری غلبه کرده و علامتی هم پیدا نکردند، گفت: آمار بستری و فوتی‌ها نیز بر اساس همان چیزی است که به صورت روزانه از سوی سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود./پایان.توضیحات دکترمردانی درباره آمار۲۵ میلیونی رئیس جمهور

آماربالای ابتلابه کرونا خبر خوشحال کننده استین آماررا واقعی دانست.

دکترمردانی ۳میلیون هم براین آمارافزود : ابتلای ۲۸ میلیون ایرانی به کرونا

دکترمسعود مردانی(فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا )درمصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت:  براساس مطالعات «سرو اپیدمیولوژی» ۲۸ میلیون نفر از مردم ایران به کرونا مبتلا شده اند.

 این آماری که اعلام شد، خبر خوبی است؛ البته شاید میزان آنتی‌بادی در این افراد پایین بیاید، اما حتی اگر یک ذره آنتی بادی در بدن فردی باشد، یک «ایمنی نسبی»به ویروس کرونا ایجاد می‌کند.

عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا گفت: در کل کشور مطالعه وسیع «سرواپیدمیولوژی» انجام شده است و اکنون نیز این روند ادامه دارد و اعضای این تیم مطالعاتی تعیین کرده‌اند که درصد عمده‌ای از مردم برخی استان‌های کشور به این بیماری مبتلا شدند. درصدهای مختلفی از افراد  آنتی بادی محافظت‌کننده داشته و میانگین آنها باعث شده تا این آمار را اعلام کنند و این آمار حقیقی است.

آماربالای ابتلابه کرونا خبر خوبی است!

« تست سرولوژی »برای تشخیص و درمان توصیه نمی‌شود و استاندارد نشده، بلکه برای مقاصد اپیدمیولوژی استفاده می‌کنیم و این آمار و روندی که اعلام شد، خبر خوبی است؛ برای اینکه تعدادی از مردم مبتلا شده و به امید خدا ایمن خواهند شد؛ البته شاید میزان آنتی‌بادی آنها پایین بیاید اما با وجود همه اینها حتی اگر یک ذره آنتی بادی در بدن فردی باشد، یک ایمنی نسبی ایجاد می‌کند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:اپیدمیولوژی(epidemiology) پایه علم بهداشت عمومی است،  (Epi) به معنای بر یا روی، دموس (Demos) به معنای مردم و لوژی (Logy) یعنی مطالعه است«اپیدمیولوژی» علم بررسی فراوانی، الگوها، چگونگی علل، انتشار و کنترل بیماری ها در گروه های مردم  یک شهرویااستان معین(نمونه) است که شامل جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل منظم داده های مربوط به بیماری است.

 سرولوژی(تست آنتی‌بادی)آزمایش خونی است که به دنبال نشانه‌هایی از عفونت قبلی ویروس می‌گردد،این تست، خودِ ویروس را بررسی نمی‌کند، بلکه به دنبال این است که آیا سیستم ایمنی بدن شما به عفونت پاسخ داده است یا خیر؟/پایان توضیح مدیریت سایت.

دکترمردانی گفت:اوائل شیوع ویروس کرونا دانشگاه هاروارد پیش بینی کرده بود : ۳۰ تا ۷۰ درصد جمعیت دنیا تا پایان سال میلادی جاری مبتلا به این ویروس می‌شوند وهم اکنون  دقیقا درست از آب درآمده(محقق شده)است.

                                                   برای انجام تست سرولوژی کرونا اصرار نداشته باشید

مردانی یادآور شد: اکنون ۲۸ میلیون نفر از جمعیت ایران یعنی ۳۰ درصد جمعیت کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند. اگر ۳۰ تا ۷۰ درصد مبتلا شوند بیماری« آندومیک» می‌شود؛ مثلاً مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و گلودرد شده و دیگر عده محدودی به این بیماری مبتلا می‌شوند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:آندمیک (Endemic)بومی  :بیماری کم خطری که دریک منطقه جغرافیایی وجوددارد وهرآن ممکن است فردی به آن مبتلاشود ودرمانش هم آسان است،مثل«سرماخوردگی».

کرونادرپائیز-آینده

دکترمردانی گفت:تعدادی از افراد که اکنون به کرونا مبتلا شده‌اند خود به خود سطحی از آنتی‌بادی محافظت‌کننده علیه کرونا دارند-بارعایت مواردبهداشتی- مطمئنا پاییز خوبی خواهیم داشت.

۸۰ تا ۸۵ درصد مبتلایان به کرونا بدون علامت بوده یا از نوع خفیف هستند که حتی به پزشک هم مراجعه نمی‌کنند. اینها افرادی هستند که در این مطالعه «اپیدمیولوژی» متوجه آن شده‌اند که آنتی بادی دارند و اکنون این کار در سطح کشور در حال انجام است و سازمان جهانی بهداشت بر آن نظارت دارد.

ابتلای دوباره  بهبودیافتگان ؟

افراد مبتلاشده‌ای که بهبود یافته‌اند،فقط درصد کمی ممکن است مجدداً مبتلاشوند ،وابتلایشان هم خفیف خواهدبود./الااینکه بیماریشان باعفونت همراه باشد.

تأثیرداروی رمدیسیویر و فاویپراویر

موجب کاهش دوره بهبودی(بازه زمانی) می شود.

مردانی :اولین-دلیل- مطالعه‌ای که درباره داروی«رمدیسیور» در دنیا انجام شد، ثابت کرد این دارو می‌تواند دوره بستری(قرنطینه) بیمار در بیمارستان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از ۱۴ روز به ۱۰ روز کاهش دهد و مؤثر بود، در آمریکا، اروپا و استرالیا این دارو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پروتکل قرار داد‌ه‌اند و ما(ایران) نیز تعدادی از این دارو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از چین دریافت کرده ایم و استفاده کردیم که نتایج آن اعلام می‌شود.

 دومین-دلیل- مقاله‌ای که سه هفته پیش در مجله «نیواینگلند» که معتبرترین مجله پزشکی دنیاست، منتشر شد ،تأییدتأثیر ۲۰ درصدی(رمدسیور) دربهبودی مبتلایان به کرونا اعلام شد.

بنابراین داروهای رمدسیور و فاویپراویر در واقع معجزه‌ای برای بیمار مبتلا به کرونا نمی‌کند، اما این که هر کسی مسائل بهداشتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رعایت نکند و بگوید وقتی که مبتلا شوم از داروی رمدیسیور استفاده می‌کنم و خوب می‌شوم، این طور نیست./۲۹ تیر ۱۳۹۹فارس-گزیده مصاحبه.

توضیح نگارنده-پیراسته فر:روحانی دریک موضوعی هم باهمتایش رقابت می کند وآن موضوع ماسک نزدن است واما بایک تفاوت:ترامپ نه خودش می زند ونه به دیگران توصیه(به ماسک زدن)می کند واماروحانی خودش نمی زندولی به دیگران توصیه به زدن می کند.

یورونیوزنوشت: ترامپ در مصاحبه با برنامه «فاکس‌نیوز ساندی»روز شنبه ۲۸ تیر۱۳۹۹ (۱۸ ژوئیه۲۰۲۰) گفت:اعتقادی به اجباری کردن پوشیدن ماسک در مکان‌های عمومی ندارد و به همین دلیل چنین دستوری صادر نمی‌کند.

سایت خبری(هیل)  می نویسد:ترامپ با زیر سوال بردن فایده ماسک برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، اظهار داشت: «من می‌خواهم مردم کاملا آزادی داشته باشند و به آن (اجباری کردن ماسک) اعتقادی ندارم».

«همانطور که می‌دانید، ماسک‌ها مشکلات زیادی را به وجود می‌آورند. با این حال من به ماسک اعتقاد دارم. به نظرم ماسک خوب است».

ترامپ ۲بارناچارشد(درطول ۵ ماه شیوع کرونا)ماسک بزند.

 ترامپ عصر روز شنبه۱۱جولای۲۰۲۰ با پروازی کوتاه با بالگرد به یک بیمارستان نظامی «والتر رید» در حومه واشنگتن دی‌سی رفت و درآنجابود که ناگزیر به توصیه‌های ایمنی مسئولان بهداشتی کاخ سفید،دقایقی ماسک به صورت بزند.

البته  ترامپ(رئیس جمهوری آمریکا) یکبارقبل ازاین هم ماسک  زده بود، در هنگام بازدید از «کارخانه فورد»بود

آنجا بخاطرامتناع ازماسک زدن، بین ترامپ ومقامات قضایی  میشیگان دعواشون شد.

بازدید ترامپ از کارخانه فورد بدون ماسک

دادستان میشیگان،قبل ازورودرئیس جمهور به مرکز تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی و تجهیزات حفاظتی در کارخانه خودروسازی فورد در ایالت میشیگان به ترامپ پیغام داده بود که باید طبق قانون و مسئولیت اخلاقی از ماسک استفاده کند.

خانم دانانسل(دادستان کل میشیگان)می‌گوید که پیش از دیدار دونالد ترامپ از مرکز تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی و تجهیزات حفاظتی در کارخانه خودروسازی فورد در ایالت میشیگان به وی گفته بود که باید طبق قانون و مسئولیت اخلاقی از ماسک استفاده کند.

اعتراض «دانا نسل» دادستان کل ایالت میشیگان آمریکا از رئیس جمهوری در تخطی از قوانین ایالتی، واکنش تند دونالد ترامپ را در پی داشت که این واکنش نیز با پاسخ توئیتری خانم نسل ادامه پیدا کرد.

ترامپ ،دادستان میشیگان را متهم کرد که از روی بدخواهی و شرورانه چنین رفتاری می‌کند.

ترامپ درادامه گفت: جای تعجب نیست که بسیاری از شرکت‌های خودروسازی میشیگان را ترک می‌کنند!.

دادستان کل میشیگان(دن نسل) پنجشنبه عصر۲۱می۲۰۲۰(۱ خرداد ۱۳۹۹ با حضور در شبکه CNN گفت: «رئیس جمهور مانند کودک بدخلقی است که قوانین را رعایت نمی‌کند.»

«او آدم مسخره‌ای است. من شرمنده‌ام که چنین فردی رئیس جمهوری ایالات متحده است

فرماندار میشیگان از عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا انتقاد کرد

خانم«گرچن ویتمر» فرماندار دموکرات ایالت میشیگان

خانم نسل(دادستان) گفت:رفتار ترامپ واکنش به دستور‌العمل گرچن ویتمر، فرماندار  میشیگان در اجباری بودن استفاده از ماسک در این ایالت و همچنین قوانین شرکت فورد در این زمینه : «او آدم مسخره‌ای است. من شرمنده‌ام که چنین فردی رئیس جمهوری ایالات متحده است.»

وی ابراز امیدواری کرد که رای‌دهندگان میشیگانی با فرا رسیدن ماه نوامبر(زمان انتخابات ریاست جمهوری) این موضوع را به‌خاطر بسپارند(که به این ترامپ ضداجتماعی رأی ندهند)

داروی رمدزیویر( remdesivir )رمدسیویر چیست؟قیمت دارو

داروی  درمان کرونا..ایرانیش تولیدشد!داروی «فاویپیراویر» و«رمدسیویر»

هر ورق قرص(فاویپیراویر) حدود ۱۰۰ هزار تومان

داروی «رمدسیویر» هرشیشه ویال(vial) یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

قیمت این ۲دارودرایران قیمت گذاری شد-داروخانه های دولتی دارند..درادامه..

داروی رمدزیویر(remdesivir)رمدسیویر چیست؟قیمت دارو؟ 

قیمت هر شیشه این داروی تزریقی برای دولت آمریکا و سایر کشورهای توسعه یافته ۳۹۰ دلار و بهای مقدار مصرف مورد نیاز آن را در یک دوره درمانی ۵ روزه ۲۳۴۰ دلار اعلام کرد.

 قیمت هر شیشه کوچک داروی رمدسیویر برای عرضه توسط شرکت‌های خصوصی نیز ۵۲۰ دلار بوده و قیمت مقدار مصرف مورد نیاز آن را در یک دوره درمانی ۵ روزه ۳۱۲۰ دلار خواهد بود.

باتوجه به قیمت هردلار۲۳هزارتومان(ایران مشمول شرکت خصوصی محسوب می شود،قیمت این دارو دریک دوره درمانی ۵ روزه قیمتش حدود۷۲میلیون می شود.(تحریم هم یک معضل دیگراست)

این دارودرایران(ناصرخسرو)چقدراست؟درادامه بخوانید.

دکترشانه ساز(رئیس سازمان غذا و داروایران ):هر دارویی که در دنیا تولید شود و عرضه شود و امکان کمک به درمان کرونا را داشته باشد، در صورتی که در پروتکل درمانی کشور تایید شود امکان تولید آن را در داخل داریم.۳۰ تیر ۱۳۹۹

«رمدسیویر» تنها دارویی است که سازمان غذا و دارو آن را به عنوان یکی از راه‌های درمان کرونا تایید کرده است.

ایسنا(۲۸ تیر ۱۳۹۹) می نویسد:شرکت داروسازی آمریکایی «گیلاد» این دارو را اولین بار در سال ۲۰۰۹میلادی(۱۳۸۸شمسی) به عنوان درمانی برای بیماران مبتلا به هپاتیت C عرضه کرد. در جریان همه‌گیری بیماری ابولا، از آن برای درمان ابولا استفاده شد و حالا محققان می‌گویند نتایج خوبی در درمان کووید ۱۹ یا همان کرونا هم نشان داده است.

 Giliad

شرکت گیلاد، هفته گذشته نتایج تحقیقی را - خارج از ژورنال‌های بررسی دارویی که معمولا به معنی تایید بالاتر این مقالات است - منتشر کرده که نشان می‌دهد نرخ مرگ و میر مبتلایانی که با رمدسیویر درمان شده‌اند ۷.۶ درصد و نرخ مرگ و میر در گروه شاهدی که دارو را دریافت نکرده‌اند، ۱۲.۵ درصد بوده است. این بررسی همچنین نشان داده است که ۷۴.۴ درصد از کسانی که رمدسیویر را دریافت کرده‌اند، در طول دو هفته به بهبود کامل رسیده‌اند در حالی که در گروه شاهد، این عدد ۵۹ درصد بوده است.

درامریکا هم مشکل تهیه «داروی رمدسیویر»رادارند

 حتی در آمریکا که خط تولید داروی«رمدسیویر» در آن قرار دارد، بیمارستان‌های محدودی هستند که مقدار قابل ملاحظه‌ای از این دارو را در اختیار دارند و در بیمارستان‌های دیگر، دارو پیدا نمی‌شود.

هر دوز رمدسیویر تا همین چند وقت پیش، قبل از اینکه به عنوان داروی پیشنهادی برای کووید ۱۹ مورد استفاده قرار بگیرد، بین ۱۰ تا ۱۵ دلار قیمت داشت. بحران همه‌گیری کرونا قیمت این دارو را حتی در کشور تولیدکننده هم به شکل سرسام‌آوری بالا برد و تا ۳۹۰ دلار برای هر دوز رساند. حالا یک دوره درمان با این دارو برای مبتلایان به کووید ۱۹، در آمریکا حدود ۵۷۰۰ دلار هزینه برمی‌دارد./پایان گزارش ایسنا.

«برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت روز جمعه۱۷ژوئیه(۲۷ تیر ۱۳۹۹)در توئیتر نوشت:

درباره برنی سندرز

« از هر پنج آمریکایی یک نفر نمی‌تواند داروی تجویز شده توسط پزشک را تهیه کند..داروی«رمدسیویر» ده دلار برای شرکت گیلآد(گیلعاد) هزینه دارد اما بیش از ۳ هزار دلار فروخته می‌شود و برای توسعه این دارو نیز ۷۰ میلیون دلار از دولت فدرال دریافت کرده است/۲۷ تیر ۱۳۹۹

قیمت«رمدسیویر»درامریکا

همشهری آنلاین(۱۰ تیر ۱۳۹۹)به نقل از یورونیوز می نویسد:قیمت هر شیشه این داروی تزریقی برای دولت آمریکا و سایر کشورهای توسعه یافته ۳۹۰ دلار و بهای مقدار مصرف مورد نیاز آن را در یک دوره درمانی ۵ روزه ۲۳۴۰ دلار اعلام کرد.

گیلیاد(گیلاد) اعلام کرد که هدف از انتشار این قیمت، جلوگیری از اتلاف زمان در  چانه‌زنی‌های دولت‌های توسعه یافته با این شرکت و افزایش سرعت دسترسی عمومی به این دارو است.

 

بر اساس بیانیه این شرکت(گیلاد) آمریکایی قیمت هر شیشه کوچک داروی رمدسیویر برای عرضه توسط شرکت‌های خصوصی نیز ۵۲۰ دلار بوده و قیمت مقدار مصرف مورد نیاز آن را در یک دوره درمانی ۵ روزه ۳۱۲۰ دلار خواهد بود.

«گیلیاد» مدعی است که مصرف« داروی رمدسیویر »بر مبنای قیمت اعلام شده، می‌تواند با کوتاه کردن دوران بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا، به ازای هر بیماری که زودتر بهبود می‌یابد برای دولت‌ها ۱۲ هزار دلار صرفه‌جویی در بر داشته باشد.

شرکت گیلیاد، داروی رمدسیویر را جهت درمان بیماری ویروسی ابولا و عفونت‌های ویروس ماربورگ ساخته بود، اما بعدها مشخص شد که این دارو می‌تواند ضد سایر ویروس‌های تک‌رشته‌ای همچون ویروس‌های کرونای عامل سارس، مرس و کووید-۱۹ هم عمل کند.

«رمدسیویر» هنوز در ایران وارد پروتکل‌های درمانی کرونا نشده است. با این حال پرستاران برخی بیمارستان‌هایی که بخش ویژه کرونا در آنها وجود دارد می‌گویند خودشان با دستور پزشک، این دارو را به بیماران تزریق کرده‌اند؛ موضوعی که نشان می‌دهد با وجود اینکه این دارو هنوز تاییدیه‌های سازمان غذا و داروی ایران را به طور کامل دریافت نکرده است، پزشکان ایرانی آن را تجویز می‌کنند و در برخی بیمارستان‌ها هم از آن برای درمان بیماران استفاده می‌شود.

داروی«رمدیسیور» وارد فهرست دارویی کشور شد.

توضیح نگارنده-پیراسته فر:« داروی رمدسیویر » امروز(شنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۹) واردسیستم دارویی کشورشد،

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو(دکترسید حیدر محمدی چناری) طی نامه‌‌ای از ورود داروی رمدسیویر به فهرست دارویی کشور خبر داد،وی علت ورود این دارو به فهرست دارویی کشور را نیاز مبرم بیماران به این دارو، تجویز این دارو توسط متخصصین عفونی و وجود داروهای مشابه تقلبی در بازار دارویی کشور ذکر کرد/پایان.

خبرگزاری -العربیه-دبی ( ۱۱ تیر ۱۳۹۹)به نقل ازروزنامه گاردین می نویسد: دولت دونالد ترامپ تقریبا تمام موجودی و تولیدات داروی «رمدسیویر» را از یک شرکت دارویی خریده است که اولین دارویی است که آمریکا برای درمان کرونا به آن مجوز داده است.

این روزنامه بریتانیایی در ۱ ژوئیه۲۰۲۰(چهارشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۹) نوشت، وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا معامله شگفت‌انگیزی با شرکت داروسازی «گیلیاد ساینسز» انجام داده است.

بر اساس این بیانیه آمریکا، تقریبا ۵۰۰ هزار دوز، معادل ۱۰۰ درصد تولید این شرکت در ماه ژوئیه(تیرماه)، ۹۰ درصد تولید ماه آگوست(مردادماه) و ۹۰ درصد ماه سپتامبر(شهریور) را خریده است.

گاردین درپایان می نویسد:بدین ترتیب تا سه ماه آینده هیچ کشور دیگری نمی‌تواند این دارو را  بخرد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:خبرخریدامریکا(کل داروی رمدسیویر تاشهریور)را هم BBCدرهمین روزچهارشنبه تیترزده بود.

ضمناً هکرهای ایرانی درتلاش برای دستیابی به اطلاعات -فرمول-این دارو،حملات ناموفق هم به شرکت داروسازی «گیلیاد ساینسز»داشته اند!

دکتر بهنام حاجی‌حسینلو، متخصص بیماری‌های داخلی و مراقبت‌های حاد بیمارستانی و استاد دانشگاه ایالتی ویسکانسین امریکا:

درمان های دارویی از ابتدا شیوع کووید ۱۹ تاکنون : ۲ دارو(آزیترومایسین و هیدروکسی کلروکین) به صورت روتین توسط پزشکان در همه دنیا استفاده می شد

«آزیترومایسین» آنتی بیوتیکی است که برای عفونت های «باکتریال آتیپیکال» استفاده می شوند.

داروی ضدمالاریا چه فائده برای «کرونا»دارد؟

«هیدروکسی کلروکین» هم یک داروی «ضد مالاریا» است، ولی چون عملکردهای ضدالتهابی دارد در درمان هایی مثل «آرتریت روماتیسمی» و یا بیماری مثل «لوپوس» هم استفاده می شود.

داروی مناسبی که نامناسب تشخیص داده شد

 به مرور زمان داروی «هیدروکسی کلروکین» به چالش کشیده شد، استفاده از این دارو بسیار کم شد.

اخیرا «سازمان غذا و داروی» آمریکا نیز «مجوز اورژانسی» که برای استفاده از هیدروکسی کلروکین داده بود «لغو» کرد.

داروهای «کلترا، رمدسیویر، فاویپیراویر» داروهای ضدویروسی هستند که علیه کووید۱۹ استفاده می شوند،

از این میان کارایی داروهای« رمدسیویر و فاویپیراویر »در مطالعات متعدد-مناسب- نشان داده شده است.

داروی «رمدسیویر »دارای مجوز استفاده اورژانسی در آمریکا و اخیرا مجوز مصرف را در اروپا دریافت کرده است.

دکترحاجی حسینلو درادامه می گوید:داروی «فاویپیراویر» نیز در چندین کشور دارای مجوز مصرف است و اخیرا قرار است در دانشگاه استنفورد آمریکا یک مطالعه بالینی در مورد اثربخشی «فاویپیراویر» بر روی بیماران سرپایی و کاهش علائم بیماران و انتقال ویروس انجام شود./پایان اظهارات دکترحاجی حسینلو.

درایران-قیمت داروی«فاویپیراویر» و«رمدسیویر» در وزارتخانه ناصرخسرو(بازارسیاه)چقدراست؟۲۰ تا ۶۰ میلیون تومان

آنچه  در فضای مجازی با انتشار تصاویر نسخه‌های دارویی ادعا می‌کنند تهیه «رمدسیویر» چیزی مابین ۲۰ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان برای‌شان آب خورده است.

 کلیپی که از یکی از بیمارستان‌های تهران منتشر شده همراه یکی از بیماران می‌گوید: «پزشک داروی «رمدسیویر» برای پدرم تجویز کرده است که اصلاً در بازار پیدا نمی‌شود و دلالان هم این دارو را بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند».

ژاپن داروی آزمایشی درمان کرونا را به کشورهای خاورمیانه می‌دهد

زن جوانی نسخه دارویی برادرش را در فضای مجازی منتشر و ادعا کرده «پزشک داروی «فاویپیراویر» را برای درمان کووید۱۹ برادرش تجویز کرده و قیمت این دارو در بازار سیاه ۲۲ میلیون تومان است.»

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:اگرداروی«رمدسیویر» تهیه شده (ناصرخسروتقلبی نباشد)اصل باشد،قیمتش ازقیمت اعلامی شرکت تولیدکننده اش(گیلاد) ارزانتراست.

داروی بومی سازی شده«رمدسیویر» تولیدشد!+«فاویپیراویر»ایرانی

شانه ساز:هر دارویی که در دنیا تولید شود و عرضه شود و امکان کمک به درمان کرونا را داشته باشد، در صورتی که در پروتکل درمانی کشور تایید شود امکان تولید آن را در داخل داریم.

محمدرضا شانه ساز روز دوشنبه(۳۰ تیر ۱۳۹۹) در حاشیه اجلاس آنلاین روسای دانشگاههای علوم پزشکی: این ۲دارو ( فاویپیراویز ورمدسیویر) وارد فهرست داروی کشور شده اند و انواع داخلی این داروها در کشور تولید شده و به میزان نیاز بیمارستانها برای درمان بیماران کرونا توزیع می شود.

مراحل تولید این داروها از چند ماه پیش در کشور شروع شده بود و از هفته گذشته توزیع این داروها در بیمارستانهای دانشگاهی آغاز شده و اما این داروها در خارج از بیمارستان و داروخانه ها توزیع نمی شوند.

شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو شد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به حساسیت این داروها و امکان سوءاستفاده از بازار و نیز به منظور جلوگیری از مقاومت ویروس در برابر این داروها به علت مصرف و تجویز نا بجا، توزیع این داروها به صورت محدود در یبمارستانها انجام می شود، یک محموله وارداتی داروی رمدسیویر هم به کشور وارد شده.

و یکی دوروز آینده با نظارت معاونت های غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی در اختیار بیمارستانها قرار می گیرد.

دکترشانه ساز گفت: در مورد داروی رمدسیویر ماده اولیه این دارو نیز در کشور تولید می شود و توانمندی تولید همه مراحل آن در کشور وجود دارد و به طور کلی هر دارویی که در دنیا تولید شود و عرضه شود و امکان کمک به درمان کرونا را داشته باشد، در صورتی که در پروتکل درمانی کشور تایید شود امکان تولید آن را در داخل داریم.

شانه ساز ادامه داد: داروی رمدسیویر به تازگی در پروتکل درمان کرونا در ایران تایید و وارد شده است اما متاسفانه تا قبل از تاییدیه این دارو عده ای سودجو انواغ تقلبی این دارو را در بازار سیاه به قیمت های بسیار گزاف توزیع می کردند و جان مردم را به خطر می انداختند. داروهایی که توزیع می شدند بعضا آنتی بیوتیک های ساده ای بودند که در درمان کرونا تاثیری نداشتند. از پزشکان هم می خواهیم به جز موارد بستری بدحال در بیمارستان این دارو را برای بیماران غیر بستری تجویز نکنند و باعث سرگردانی مردم نشوند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: البته هنوز در فهرست پوشش بیمه ای قرار نگرفته و امیدواریم این اتفاق زودتر بیفتد زیرا در دراز مدت هزینه سنگینی به دوش نظام سلامت تحمیل می کند.

وی گفت: داروی رمدسیویر در کمیسیون قیمت گذاری وزارت بهداشت قیمت گذاری می شود و قیمت نوع داخلی آن قطعا کمتر از یک چهارم نوع خارجی خواهد بود./۳۰ تیر ۱۳۹۹ایسنا

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:دکترشانه ساز(رئیس سازمان غذا و دارو) :هر دارویی که در دنیا تولید شود و عرضه شود و امکان کمک به درمان کرونا را داشته باشد، در صورتی که در پروتکل درمانی کشور تایید شود امکان تولید آن را در داخل داریم*
این چطوریه!؟به فرمولش دسترسی پیداکردند؟.
این دارو «رمدسیویر»مال شرکت داروسازی «گیلیاد ساینسز»امریکاست،آنوقت درایران بومی سازی شده!؟
شایداین خبرصحت داشته باشد که اخیراً منتشرشد: هکرهای ایرانی درتلاش برای دستیابی به اطلاعات -فرمول-این داروی رمدسیویر،حملاتی به شرکت داروسازی «گیلیاد ساینسز»داشته اند!

تعیین قیمت داروی (رمدسیویر و فاویپیراویر)ایرانی:

داروخانه

دکترعلی ماهر(معاون برنامه ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان تهران) در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: هر ورق قرص(فاویپیراویر) حدود ۱۰۰ هزار تومان

داروی «رمدسیویر» هرشیشه ویال(vial) یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

مردم رعایت نکنند بیماری کرونا در تهران طغیان خواهد کرد

دکترماهرگفت: ۲ داروی رمدسیویر و فاویپیراویر در داروخانه های دولتی موجود است و در صورت ارائه پرونده و تشخیص نیاز بیمار، این داروها با قیمت دولتی عرضه می‌شوند.

قیمت داروی رمدسیویر، هر ویال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان .

قیمت داروی «فاویپیراویر» به ازای هر ورق قرص حدود ۱۰۰ هزار تومان است و در داروخانه های۱۳ آبان، شهید کاظمی و دیگر داروخانه های دولتی در صورت تایید معاونت درمان موجود و قابل دریافت است./۴مرداد ۱۳۹۹سایت الف