پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل(سرلشکر آهارون هالیوا)گرفتارطوفان الاقصی شد

سرلشکر آهارون هالوا:«کابوس  ۷ اکتبر »روزگارم را سیاه کرده است،من آن روزرانمیتوانم فراموش کنم،خاطرات آن روزوحشتناک رهایم نمی کند
معاونِ آهارون هالوا در۱۶ فروردین ۱۴۰۳ استعفاءداده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه  ۲۲  آوریل ۲۰۲۴(۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «سرلشکر آهارون هالوا»( رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل) استعفا کرد. وما تا تعیین جانشین، این سمت را ترک خواهد کرد.

«سرلشکر آهارون هالوا»سال گذشته گفت که مسئولیت شکست های اطلاعاتی که باعث حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۳۴(۱۵ مهر ۱۴۰۲) اکتبر شد، بر عهده او است.

استقالة رئیس المخابرات العسکریة الإسرائیلیة

رادیو ارتش اسرائیل گفت: "بازنشستگی فوری نخواهد بود، اما انتظار می رود ظرف چند هفته آینده انجام شود."

استقالة رئیس جهاز المخابرات العسکریة فی الجیش الصهیونی

رادیو ارتش اسرائیل نقل قولی از نامه استعفا را نقل کرد که در آن «آهارون هالوا» اعلام می کند که مسئولیت جنگی را که در روز حمله آغاز شد، بر عهده دارد.

بخش اطلاعات ارتش در ۷ اکتبر به مسئولیت خودعمل نکرد

به گزارش رادیو ارتش اسرائیل، وی در پیام خود خطاب به ژنرال«هرزی هالیوی»( رئیس ستاد کل ارتش)، گفت:«در کنار قدرت، مسئولیت سنگینی نیز برعهده دارد که بخش اطلاعات تحت رهبری من به ماموریت خود عمل نکرده است.»

«کابوس  ۷ اکتبر »روزگارم را سیاه کرده است.

أقرّ حالیفا بأنّه یتحمّل المسؤولیة عن إخفاقات المخابرات فی الکشف عن هجوم 7 اکتوبر

رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل افزود:«من آن روز سیاه را با شهامت تمام تحمل کردم، از آن پس، روز و شب، درد وحشتناک جنگ را برای همیشه با خود حمل خواهم کرد.

این اولین استعفای رسمی یک فرمانده ارشد در اسرائیل به ویژه در ارتش است،

حمله حماس به اسرائیل

 در حالی که در خیابان های اسرائیل مطالبات برای پاسخگویی مقامات نظامی و سیاسی به دلیل عدم شناسایی و مقابله با حمله ای که ۶ ماه پیش به طور ناگهانی توسط حماس انجام شد ادامه دارد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:رئیس اطلاعات ارتش ارسرائیل گرفتارامواج طوفان(طوفان الاقصی)شد.

معاونِ آهارون هالوا در۱۶ فروردین ۱۴۰۳ استعفاءداده بود.

رئیس واحد تحقیقات شعبه اطلاعات اسرائیل(عمیت ساعر)استعفا کرد

رئیس بخش تحقیقات اداره اطلاعات نظامی، سرتیپ. «ژنرال آمیت سار»(Gen. Amit Saar) در روزهای آینده به دلایل شخصی، غیرمرتبط با جنگ و ناتوانی یگان در به صدا درآوردن زنگ خطر حمله ۱۵ مهر ۱۴۰۲(۷ اکتبر ۲۰۲۳)، از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

«ژنرال سار» اخیراً با یک «تومور بدخیم» تشخیص داده شد که نیاز به درمان فوری دارد(توموری که در طوفان الاقصی مبتلاشد)

« آمیت سار» این تصمیم را چند روز پیش گرفت و با «هرزی هالوی»(رئیس ستاد ارتش اسرائیل)، «آهارون هالیوا»(رئیس اداره اطلاعات نظامی)

رئیس هیئة أرکان الجیش الإسرائیلی:

و دیگر مقامات، در مورد آن صحبت کرد. تصمیم او با توجه به شرایط با درک پذیرفته شد و قرار است در روزهای آینده نقش خود را تکمیل کند. در ابتدا، ارتش اسرائیل یک جانشین دائمی منصوب نمی کند، بلکه یک نفر را به طور موقت این موقعیت را پر می کند. فقط بعداً یک فرمانده دائمی برای لشکر منصوب می شود.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: رسانه های آمریکایی نوشتند: رئیس تحقیقات اطلاعاتی ارتش اسرائیل پس از تشخیص سرطان از سمت خود کناره گیری می کند.

«یوآو گالانت» وزیر دفاع اسرائیل و هرسی هالوی، رئیس ستاد ارتش و بنیامین نتانیاهو(نخست وزیراسرائیل)Aharon Haliva

آهارون هالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی

«سرتیپ ژنرال سار »این تصمیم را چند روز پیش گرفت و با هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، آهارون هالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی و دیگر مقامات، در مورد آن صحبت کرد. سار پیش از این گفته بود که به دلیل جنگ دوره خود را تمام نخواهد کرد.

«ژنرال سار » از اکتبر ۲۰۲۰(مهر ۱۳۹۹) به عنوان رئیس بخش تحقیقات اطلاعات نظامی خدمت کرده است. وی در سمت قبلی خود افسر اطلاعاتی فرماندهی جنوب بود و پیش از آن به عنوان رئیس میدان فلسطین در بخش تحقیقات

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد