پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

رزمایش"ناتو"سقوط هواپیمای نظامی آمریکا در نروژ

خبرگزاری رویترز روز شنبه به نقل از بیانیه پلیس محلی خبر داد که نیروهای پلیس نهایتا بامداد شنبه توانسته‌اند خود را به محل سقوط هواپیما برسانندکه متوجه شدند هر ۴ نفر تبعه آمریکا(سرنشینان)جان خود را از دست داده‌اند.

«مانورهای واکنش سرد»(ناتو) ازروز دوشنبه ۱۴ مارس ۲۰۲۲(۲۳ اسفند ۱۴۰۰) در نروژ آغاز شد. ۳۰۰۰۰ سرباز از ۲۷ کشور اتحادیه اروپا و ۲ ناو هواپیمابر آمریکایی USS Harry S Truman درآن حضوردارند.

هواپیمای نظامی آمریکا در نروژ سقوط کرد

یک هواپیمای نیروی هوایی آمریکا با چهار خدمه در جنوب شهر بودو در نروژ سقوط کرد. ۱۸ مارس ۲۰۲۲(۲۷ اسفند ۱۴۰۰) 

 

این هواپیما در رزمایش بزرگ ناتو در واکنش به سرما شرکت کرد و قرار بود حدود ساعت ۱۸:۰۰ (۲۰:۰۰ به وقت مسکو) به پایگاه بازگردد. این هواپیما از رادار ناپدید شد. تصریح شده است که شرایط آب و هوایی سخت در منطقه مشخص شده مشاهده می شود.

این هواپیما با چهار سرنشین در یک پرواز آموزشی از شهر «بودو» در «نوردلند» کشور«نروژ» بود. طبق برنامه، او قرار بود حدود ساعت ۱۸:۰۰ به وقت محلی (۲۱:۰۰ به وقت مسکو) فرود بیاید. حدود سه ساعت بعد، یک تیم امدادی محل سقوط هواپیما را در جنوب شهر پیدا کردند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«مانورهای واکنش سرد» ازروز دوشنبه ۱۴ مارس ۲۰۲۲(۲۳ اسفند ۱۴۰۰) در نروژ آغاز شد. ۳۵۰۰۰ سرباز از ۲۸ کشور اتحاد و ناو هواپیمابر آمریکایی USS Harry S Truman در آنها حضور دارند.
درروز چهارشنبه ۱۶ مارس ۲۰۲۲(۲۵ اسفند ۱۴۰۰) یک «هواپیمای نظامی ایتالیایی» در حین آزمایش صبحگاهی در استان« لکو» در لمباردی سقوط کرد. دو خلبانی که در هواپیما بودند اجکت کردند.

 В Норвегии на учениях НАТО Cold Response разбился самолет ВВС США

*یک هواپیمای آموزشی ام-346 سقوط کرد. هواپیما قبل از سقوط در هوا آتش گرفت. دلایل این حادثه هنوز مشخص نیست.

محل مانورناتو 

تفنگداران دریایی آمریکا به همراه گردان سوم، هنگ ۶ تفنگداران دریایی، لشکر دوم دریایی، در طی تمرین در ۳ مارس ۲۰۲۲، برای آمادگی برای تمرین واکنش سرد در «استروام فژن»، نروژ، بر روی یک Super Stallion CH-53E بارگیری می کنند.


چندین هزار تفنگدار و ملوان آمریکایی در میان حدود ۳۰۰۰۰ سرباز از ۲۷ کشور ناتو و شریک هستند که در بزرگترین رزمایش نظامی نروژ از زمان پایان جنگ سرد شرکت می کنند.

تمرین دوسالانه "واکنش سرد" از دوشنبه آغاز شد و شامل مانورهای زمینی، دریایی و هوایی است. رکورد امسال تعداد شرکت کنندگان ماه ها قبل از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۰۵ اسفند ۱۴۰۰) تایید شد.

«چارلز کوپچان» عضو ارشد واحد مطالعات اروپا در شورای روابط خارجی آمریکا، در این باره گفت: «من فکر می‌کنم این رزمایش همتای خوبی است، یک همراه خوب برای تقویت مداوم جناح شرقی (ائتلاف) که از زمان آغاز تهاجم روسیه در حال انجام است. یک مصاحبه تلفنی

این جنگ باعث ترس از تجاوز بیشتر روسیه به سایر بخش‌های اروپا شده است و برخی از فعالیت‌ها در این رزمایش برای مناطق کمتر از ۳۲۰ کیلومتر از مرز روسیه و نروژ برنامه‌ریزی شده است.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته در یک نشست خبری گفت که نیروی اعزامی دریایی دوم بزرگترین واحد نظامی آمریکایی است که در رزمایش شرکت می کند و افزود که حدود ۳۰۰۰۰ تفنگدار دریایی در این رزمایش شرکت می کنند.

فرماندهی اروپایی ایالات متحده روز پنجشنبه به Stars and Stripes(ستاره ها و راه راه ها) گفت که عناصر بال هواپیمای دریایی دوم، لشکر دوم دریایی، گروه اطلاعاتی MEF II(گروه ویژه نیروی هوایی و زمینی تفنگداران دریایی) و گروه دوم لجستیک دریایی تمرینات آموزشی میدانی متعددی را در بالا و پایین دایره قطب شمال انجام خواهند داد.

فرماندهی گفت که گردان سوم، تفنگداران دریایی ششم با متحدان در کشتی حمل و نقل آبی خاکی هلندی HNLMS روتردام آموزش خواهند دید.

در مجموع، حدود ۲۲۰ هواپیما و بیش از ۵۰ کشتی در این رزمایش شرکت می‌کنند، و تعداد کل شرکت‌کنندگان نسبت به آخرین دوره در سال ۲۰۲۰میلادی بیش از دو برابر شده است که آن را به «بزرگترین رزمایش تحت رهبری نروژ» در بیش از سه دهه اخیر تبدیل کرده است. ارتش نروژ

مقامات آمریکایی و نروژی هر دو تلاش کرده‌اند تا نگرانی‌ها مبنی بر تشدید تنش‌ها بین ناتو و کرملین را کاهش دهند.

ایالات متحده و سایر متحدان ناتو تاکنون از اعزام نیرو به اوکراین امتناع کرده اند، اگرچه آنها اوکراینی ها را مسلح کرده و تحریم های سختی را علیه مسکو اعمال کرده اند. ایالات متحده همچنین هزاران نیرو را به کشورهای عضو ناتو در اروپای شرقی فرستاده است زیرا نگرانی‌هایی مبنی بر تلاش نیروهای روسی برای ورود به خاک آنها وجود دارد.

ژنرال «ینگوه اودلو» رئیس ستاد عملیات مشترک نروژ، در اوایل این ماه به شبکه تلویزیونی دولتی NRK گفت، مسکو با وجود پذیرش دعوت‌های مشابه در گذشته، پیشنهاد مشاهده رزمایش امسال را رد کرد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:قبل ازرزمایش« دریاسالار ینگوه اودلو» با همکار روسی خود، «دریاسالار الکساندر مویسیف» فرمانده ناوگان شمالی روسیه تماس تصویری داشت واوراازجریان مأنورمطلع کرد.

«نروژ یکی از اعضای قدیمی ناتو است»، در حالی که کشورهای شمال اروپا، «سوئد و فنلاند»، عضو ناتو نیستند، اگرچه آنها شرکای امنیتی محسوب می شوند.

با این حال، در بحبوحه حمله اخیر روسیه، علاقه به عضویت در ناتو به طور قابل توجهی در هر دو کشور افزایش یافته است. بر اساس ماده ۵ پیمان اتحاد، حمله به یک متحد حمله به همه اعضا تلقی می شود و خواستار دفاع جمعی است.

هر دو سوئد و فنلاند در Cold Response شرکت می کنند.

رویدادهای اوکراین به دنبال نگرانی‌ها در مورد تجاوز احتمالی روسیه در قطب شمال است که در طول دهه گذشته در کنار افزایش نظامی کرملین در منطقه افزایش یافته است.

در نشانه ای دیگر از اهمیت منطقه برای مسکو، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین سال گذشته وضعیت ناوگان شمالی روسیه را به یک منطقه نظامی ارتقا داد، حرکتی که بخش بزرگی از قابلیت های این کشور در قطب شمال را زیر یک سقف تثبیت کرد و اعلام کرد که این ناوگان شمالی خواهد بود. مجهز به موشک های مافوق صوت Kh-47M2 Kh-47M2 Kinzhal با قابلیت حمل هسته ای.

مقر ناوگان شمالی حدود ۹۰ مایلی از مرز روسیه با نروژ فاصله دارد.

در حالی که تحلیلگران تا حد زیادی موافق هستند که حمله روسیه در منطقه شمال اروپا - چه آشکار و سنتی یا مخفیانه و ترکیبی - در حال حاضر بعید است، غیرقابل پیش بینی بودن حمله پوتین به اوکراین، منطقه را در معرض خطر قرار داده است.

«جیسون مویر» یکی از همکاران برنامه برای برنامه اروپای جهانی در مرکز ویلسون مستقر در واشنگتن، گفت: «بر خلاف نروژ، نگرانی اصلی سوئد و فنلاند این است که آنها اعضای ناتو نیستند و این آنها را در موقعیت آسیب‌پذیری قرار می‌دهد». در ایمیلی به Stars and Stripes گفت.

هر دو کشور شمال اروپا تهدیدهای روسیه مبنی بر "پیامدهای نظامی و سیاسی" در صورت پیوستن به بلوک را کنار گذاشته اند. مویر گفت، نه تنها تهاجم مسکو به اوکراین حمایت از عضویت سوئدی ها و فنلاندی ها را افزایش داده است، بلکه "این اتحاد را برای چندین دهه هدفمند کرده است."

هواپیمای ساقط شده آمریکا دررزمایش ناتو-نروژ

مقامات کشور اسکاندیناوی از سقوط یک هواپیمای نظامی آمریکا با چهار سرنشین در شمال نروژ خبر دادند.

طبق بیانیه خدمات نجات نروژ (HRS)، هواپیمای آمریکایی Osprey "در ساعت 8:26 صبح (2:26 بامداد به وقت شرقی) مفقود شده است.

روزنامه محلی «نوردلی» گزارش داد که این هواپیما از نوع V-22 Osprey بوده و در چند کیلومتری جنوب بودو، در 1000 کیلومتری اسلو ناپدید شده است.

روزنامه رعنابلاد گزارش می دهد که تیم امدادی فراخوانده شده و در حال جستجوی بازماندگان هستند اما از وضعیت نامساعد جوی خبر می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد