پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پرچم اوکراین درناسا(فضانوردان روسیه باپرچم اوکراین)لباس

۳۰ مارس ۲۰۲۲(۱۰ فروردین ۱۴۰۱)پایان مأموریت.

رئیس ایستگاه فضایی روسیه(روگوزین) خطاب به همتایی آمریکایی گفت:اگرتحریمهارااعمال کنید،آنوقت بایدبا«چوب جارو»(بجای موشک پرتاب سفینه فضایی)استفاده کنید! یعنی این روسیه است که امکانات «ناسا»راتأمین می کند.

۳فضانوردان روسیه (اولگ آرتمیف، دنیس ماتویف و سرگئی کورساکوف) پس از ورود به فضاپیمای سایوز در ۱۸ مارس ۲۰۲۲(۲۷ اسفند ۱۴۰۰) روی ایستگاه فضایی بین‌المللی شناور شدند. این سه نفر هنگام پیوستن به هفت خدمه دیگر در ایستگاه، «لباس‌های پرواز زرد و آبی روشن به تن کردند» ۴ فضانورد آمریکایی هستند.

لحظه ورود فضانوردان روسی به ایستگاه فضایی بین المللی

Трое россиян отправились в космос

در این فریم از ویدیوی ارائه شده توسط Roscosmos، فضانوردان روسی «سرگئی کورساکوف»، «اولگ آرتمیف» و «دنیس ماتویف» در طی مراسم استقبال پس از ورود به ایستگاه فضایی بین‌المللی، جمعه، ۱۸ مارس ۲۰۲۲(۲۷ اسفند ۱۴۰۰) اولین چهره‌های جدید در فضا از زمان شروع، دیده می‌شوند. از جنگ روسیه در اوکراین خدمه از کپسول «سایوز »بیرون آمدند که لباس پرواز زرد رنگ با خطوط آبی رنگ پرچم اوکراین به تن داشتند.

علت لباس زرد فضانوردان روسی 

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:ویدئویی از «اولگ آرتمیف» که هنگام آماده شدن فضاپیما برای لنگر انداختن به ایستگاه فضایی گرفته شده است، او را نشان می‌دهد که لباس پرواز آبی به تن دارد. مشخص نبود که «یونیفورم‌های زرد رنگ»ی که آن‌ها به آن تغییر داده‌اند چه پیامی برای ارسال دارند.

جوابی که فضانوردروسی درباره علت رنگ زرد لباس داد

هنگامی که فضانوردان توانستند با خانواده خود در زمین صحبت کنند، از «اولگ آرتمیف» در مورد لباس ها پرسیده شد. او گفت هر خدمه،رنگ لباس خود را انتخاب می کند.

نوبت ما شد که یک رنگ را انتخاب کنیم. اما در واقع، مواد زرد رنگ زیادی جمع کرده بودیم، بنابراین نیاز به استفاده از آن داشتیم. بنابراین به همین دلیل مجبور شدیم لباس زرد بپوشیم.»

یکی ازرسانه های آمریکایی درموردموضعگیری رئیس ایستگاه فضایی روسیه اینگونه نوشت:

از زمان شروع جنگ، بسیاری از مردم از پرچم اوکراین و رنگ های آن برای نشان دادن همبستگی با این کشور استفاده کرده اند.

این جنگ منجر به لغو پرتاب فضاپیماها و شکسته شدن قراردادها شده است. «دیمیتری روگوزین» رئیس  ایستگاه فضایی روسیه(روسکوسموس) پس از اینکه روسیه اعلام کرد عرضه موتورهای موشکی به شرکت‌های آمریکایی را متوقف می‌کند، هشدار داد که ایالات متحده باید برای پرواز به فضا از «چوب جارو» استفاده کند. با این حال، بسیاری نگران هستند که روگوزین چندین دهه همکاری صلح آمیز خارج از سیاره را به خطر انداخته است، به ویژه در ایستگاه فضایی.

Roscosmos chief Dmitry Rogozin has warned that the U.S. would have to use «broomsticks» to fly into space after Russia said it would stop supplying rocket engines to U.S. companies

«بیل نلسون» مدیر ناسا، اظهارات روگوزین را نادیده گرفت و به آسوشیتدپرس گفت: «این فقط دیمیتری روگوزین است. او هرازگاهی بیرون می زند. اما در پایان روز، او با ما کار کرده است."

نلسون روز جمعه به AP گفت: «سایر افرادی که در برنامه فضایی غیرنظامی روسیه کار می کنند، حرفه ای هستند. «آنها با ما، فضانوردان آمریکایی و کنترل مأموریت آمریکایی، لحظه ای را از دست نمی دهند. علیرغم همه اینها، در فضا، ما می توانیم با دوستان روسی و همکارانمان همکاری داشته باشیم."

مارک ونده هی، فضانورد ناسا - که روز سه شنبه رکورد ۳۴۰ روزه یک پرواز فضایی ایالات متحده را شکست، قرار است ایستگاه فضایی را به همراه دو روس سوار بر یک کپسول سایوز برای سکونت در «قزاقستان» در ۳۰ مارس ۲۰۲۲(۱۰ فروردین ۱۴۰۱) ترک کند.

در ماه آوریل، سه ناسا و یک فضانورد ایتالیایی قرار است به ایستگاه فضایی پرواز کنند.

حق چاپ 2022 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان منتشر کرد، پخش کرد، بازنویسی کرد یا دوباره توزیع کرد

***

از زمان شروع جنگ، بسیاری از مردم از پرچم اوکراین و رنگ های آن برای نشان دادن همبستگی با این کشور استفاده کرده اند.

این جنگ منجر به لغو پرتاب فضاپیماها و شکسته شدن قراردادها شده است. دیمیتری روگوزین، رئیس روسکوسموس، پس از اینکه روسیه اعلام کرد عرضه موتورهای موشکی به شرکت‌های آمریکایی را متوقف می‌کند، هشدار داد که ایالات متحده باید برای پرواز به فضا از چوب جارو استفاده کند. با این حال، بسیاری نگران هستند که روگوزین چندین دهه همکاری صلح آمیز خارج از سیاره را به خطر انداخته است، به ویژه در ایستگاه فضایی.

«جیم برایدنستاین» مدیر (ناسا)ایستگاه فضایی بین المللی و «دیمیتری روگوزین» مدیر(روسکوسموس) ایستگاه فضایی روسیه۲۰۱۹

Джим Брайденстайн и Дмитрий Рогозин

«بیل نلسون» مدیر ناسا، اظهارات روگوزین را نادیده گرفت و به آسوشیتدپرس گفت: «این فقط دیمیتری روگوزین است. او هرازگاهی بیرون می زند. اما در پایان روز، او با ما کار کرده است."

Бывший сенатор и астронавт Билл Нельсон назначен главой NASA

نلسون روز جمعه به AP (خبرگزاری آسوشیتدپرس)گفت: «سایر افرادی که در برنامه فضایی غیرنظامی روسیه کار می کنند، حرفه ای هستند. «آنها با ما، فضانوردان آمریکایی و کنترل مأموریت آمریکایی، لحظه ای را از دست نمی دهند. علیرغم همه اینها، در فضا، ما می توانیم با دوستان روسی و همکارانمان همکاری داشته باشیم."

«بیل نلسون» که تا پایان سال ۲۰۱۸ «نماینده ایالت فلوریدا درمجلس سنای آمریکا» بود، به نظر می رسد که به شدت تحت نظر قرار دارد تا مدیر ناسا شود.

«مارک ونده هی» فضانورد ناسا - که روز سه شنبه رکورد ۳۴۰ روزه یک پرواز فضایی ایالات متحده را شکست، قرار است ایستگاه فضایی را به همراه دو روس سوار بر یک کپسول سایوز برای سکونت در قزاقستان در ۳۰ مارس ۲۰۲۲(۱۰ فروردین ۱۴۰۱) ترک کند.

Астронавт Ванде Хай побил рекорд США по пребыванию на МКС | Новости науки |  Известия | 30.03.2022

در ایستگاه فضایی بین‌المللی، فضانورد ناسا، «مارک ونده هی»، زمان را فشار می‌دهد تا با کتابی باز شود.«مارک ونده هی» در روز سه شنبه، ۱۵ مارس ۲۰۲۲( ۲۴ اسفند ۱۴۰۰) رکورد بیشترین روزهای متوالی در فضا توسط یک کاوشگر آمریکایی را شکست.

فضانورد ناسا «مارک ونده هی» درروز جمعه ۹ آوریل ۲۰۲۱(۲۰ فروردین ۱۴۰۰) به ایستگاه فضایی بین المللی رسید و انتظار می رود پس از گذراندن ۳۵۵ روز در مدار پایین زمین در ۳۰ مارس ۲۰۲۲(۱۰ فروردین ۱۴۰۱)به خانه بازگردد. این مدت رکورد قبلی را می شکند

در ماه آوریل(اواخرفروردین ۱۴۰۱) سه فضانور آمریکایی و یک فضانورد ایتالیایی قرار است به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد