پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

درگیری بین(مجاهدین خلق ایران)پلیس آلبانی

یک منافق کشته شد و ۳۶ نفر زخمی شدند

درگیری شدید بایورش پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف

آلبانین دیلی نیوز(۳۰ خرداد ۱۴۰۲)نوشت: وزارت کشور آلبانی امروز نسبت به درگیری داخلی رخ داده در اردوگاه گروهک تروریستی منافقین واقع در «مانز» (Manze)شهر«دورس» واکنش نشان داد.

یورش پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف(تیرانا)شهرک دورس منطقه مانز

Arnavutluk polisinden İran mülteci kampına baskın: 1 polis yaralandı

حمله پلیس آلبانی به کمپ اشرف

بر اساس این گزارش، پلیس آلبانی روز سه‌شنبه(۲۰ ژوئن ۲۰۲۳) هشداری مبنی بر درگیری بین اعضای این گروهک تروریستی دریافت کرده است.

منطقه مانز شهر «دورس»کشورآلبانی«مقرسازمان مجاهدین خلق ایران»(منافقین)

درگیری پلیس با اعضای مجاهدین خلق

مقرمجاهدین خلق ایران درشهرتیرانا

یورش پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف(تیرانا)شهرک دورس منطقه مانز

مقرمنافقین(تیرانا)آلبانی

مقرمنافقین

یورش پلیس آلبانی به مقرسازمان مجاهدین خلق

2023/06/arnavutluk-polisinden-iran-multeci-kampina-baskin-1-polis-yaralandi.jpg

به گفته وزارت کشور آلبانی، پلیس ایالتی این کشور با همکاری دادستان ویژه مبارزه با فساد و جرایم سازمان یافته، مامور رسیدگی به وضعیت اعضای گروهک تروریستی منافقین شده اند.

The People's Mujahidin: the Iranian dissidents seeking regime change in  Tehran

کمپ اشرف۳

آلبانی(تیرانا)کجاست؟نقشه

2023/06/arnavutluk-polisinden-iran-multeci-kampina-baskin-1-polis-yaralandi_1.jpg

در بیانیه وزارت کشور آلبانی همچنین روی این مسئله تاکید شده است که اعضای گروهک تروریستی منافقین به شروط تعیین شده از سوی مقامات این کشور عمل نکرده و اقدام به جنایت و درگیری کرده‌اند.

2023/06/arnavutluk-polisinden-iran-multeci-kampina-baskin-1-polis-yaralandi_6.jpg

در همین پیوند دادستان آلبانی اعلام کرده است: اقدامات و فعالیت‌های منافقین در خاک آلبانی بر خلاف توافق‌های صورت گرفته بین دولت و این گروهک صورت گرفته است.

کمپ اشرف ۳ آلبانی/منطقه مانز(شهردورس)

2023/06/arnavutluk-polisinden-iran-multeci-kampina-baskin-1-polis-yaralandi_2.jpg

بر اساس گزارش‌های رسیده از آلبانی، اعضای گروهک تروریستی منافقین مقابل نیروهای پلیس این کشور برخورد مسلحانه انجام داده‌اند.

کشور آلبانی (تیرانا)

2023/06/arnavutluk-polisinden-iran-multeci-kampina-baskin-1-polis-yaralandi_4.jpg

توضیح مدیریت سایت-پیراسه فر:درگیری بین «مجاهدین خلق ایران»(منافقین) و «پلیس آلبانی»

الشرطة الألبانیة تفتش مقر زمرة المنافقین الإرهابیة فی دوریس

پلیس آلبانی به اردوگاه پناهندگان در منطقه «مانز»(Manz) جایی که اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران (منافقین) مخالف دولت ایران زندگی می کنند، یورش برد.

2023/06/arnavutluk-polisinden-iran-multeci-kampina-baskin-1-polis-yaralandi_5.jpg

در این عملیات یک پلیس زخمی شد.

پلیس آلبانی صبح امروز عملیاتی را علیه اعضای این سازمان در این کشور انجام داد. در بیانیه اداره کل پلیس، یورش به اردوگاه پناهندگان محل سکونت اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در منطقه مانیز شهر دورس انجام شد. ادعا شده است که این عملیات که برای اهداف کنترلی انجام شده است، به دستور دادستانی ویژه آلبانی برای جرایم سازمان یافته و فساد (SPAK) سازماندهی شده است. در بیانیه پلیس آمده است که این عملیات بر اساس حقوق بین الملل بشر و قوانین کشور انجام شده و منطقه محل استقرار کمپ تحت کنترل بوده است. گفته شد افسر پلیس که در جریان این عملیات مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شد.

مجاهدین خلق: یک نفر کشته و۳۶ زخمی شدند

از سوی دیگر در بیانیه سازمان مجاهدین خلق آمده است که پلیس مطابق با حقوق بشر عمل نکرده و یک نفر بر اثر مداخله شدید جان خود را از دست داده و ۳۶ نفر دیگر مجروح شده اند.

پناهندگان در «کمپ اشرف» پس از عملیات مقاومت در برابر پلیس را آغاز کردند. 

در بیانیه مطبوعاتی که از سوی آلبانی در اختیار رسانه ها قرار گرفت، آمده است که فرد متوفی «علی مستشاری» است، در حالی که پلیس آلبانی اعلام کرده است که «مستشاری» بر اثر سکته قلبی درگذشته است.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«منافق کشته شده درحمله پلیس آلبانی به کمپ اشرف کیست؟»

«عبدالوهاب فرخی نژاد» درماجرای اعلان حمله مسلحانه(فازنظامی)ترورهای خیابانی در۳۰ خرداد ۱۳۶۰ ازفرماندهان ارشد سازمانبودکه دستورترورمی داد.

«مجید محمدی» از اعضای بریده سازمان:فرجی‌نژاد می‌گفت: «شاخص ما برای ترور چند مورد بوده؛ اول اینکه شخص ریش داشته باشد، دوم اینکه یقه پیراهن وی کامل بسته باشد»

«در این دو مورد برای ما کاملا مسجل می‌شد که وی یا پاسدار بوده یا طرفدار این حکومت. برای ما کاملا روشن بود و نیازی به پرسش و پاسخ نداشتیم و عمل ترور را انجام و او را به رگبار می‌بستیم.».
عیدالوهاب فرجی‌نژاد معاون تیپ خط‌شکن مجاهدین خلق درعملیات فروغ جاویدان۱۳۶۷ بود که باید از سرپل‌ذهاب تا کرند را اشغال می‌کرد

«صمد نظری» یکی دیگر از بریده‌های سازمان نوشت: «حدود ۳۵ نفر از سربازان در روز دوم خود را تسلیم نیرو‌های سازمان منافقین به فرماندهی فردی به نام افشین (عبدالوهاب فرجی) کردند»

فرمانده به آن‌ها دست‌بند و چشم‌بند زد و در گوشه‌ای جمعشان کرد. تعدادی از آن‌ها به دلیل تشنگی مستمرا از نگهبانان تقاضای آب می‌کردند.

یکی از فرمانده‌های دسته‌ها به فرمانده خود اطلاع داد که آن‌ها آب می‌خواهند. فرمانده افشین با اشاره دست به دوتا از تیربارچی‌ها اشاره کرد و گفت «به اسرا آب بدهید. تیربارچی‌ها بی‌رحمانه تمامی اسرا را به رگبار بستند»

یکی از فرمانده‌های دسته‌ها به فرمانده خود اطلاع داد که آن‌ها آب می‌خواهند.« فرمانده افشین با اشاره دست به دوتا از تیربارچی‌ها اشاره کرد» و گفت «به اسرا آب بدهید» تیربارچی‌ها بی‌رحمانه تمامی اسرا را به رگبار

بیانیه وزارت کشور آلبانی
در بیانیه وزارت کشور آلبانی آمده است که تصمیم دادگاه به این دلیل اتخاذ شده است که افراد حاضر در کمپ از توافق نامه پذیرش در سال ۲۰۱۴ تبعیت نکرده اند. بیان شد که این عملیات کاملاً با قوانین عملیات انجام شده در کشور مطابقت دارد.
حضور مجاهدین خلق در آلبانی

Arnavutluk polisinden İran mülteci kampına baskın: 1 polis yaralandı
طبق آمار رسمی، ۲۸۰۰ عضو مجاهدین خلق در آلبانی وجود دارد. پس از درخواست آمریکا برای پذیرش اعضای این سازمان، کمپی با نام «کمپ اسراف۳»(منطقه مانیزشهر دورس» ساخته شد. در حالی که ورود پناهجویان از عراق به آلبانی پس از این درخواست آغاز شد،

شهر ساحلی«دورس» دومین شهر بزرگ بعد از«تیرانا» است،سواحل دورس با فاصله نیم ساعته در غرب شهر تیرانا واقع شده است. این شهر از شهرهای ساحلی دریای آدریاتیک است

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:منطقه«مانز» یا (مانزه) یک شهرک و یک شهرداری سابق در شهرستان دورس، در غرب آلبانی است. در سال ۲۰۱۵ به زیرمجموعه شهرداری دورس تبدیل شد. جمعیت این شهر حدود ۲۰ هزارنفراست. این شهر به دلیل مقر گروه مجاهدین خلق ایران که محوطه آنها به عنوان «کمپ اشرف»، شناخته می شود.

آلبانی پذیرش پناهندگان را کمکی به آمریکا می داند. اگرچه رسما می گوید این کار را برای مدت معینی انجام می دهد، اما ایران مدعی است که این سازمان به طور نامحدود در آلبانی باقی خواهد ماند.
سال گذشته دولت آلبانی سفارت ایران در «تیرانا »را بست و تمامی دیپلمات های خود را اخراج کرد و ایران را به جاسوسی علیه منافع ملی و ده ها حمله سایبری به این کشور متهم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد