پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

توطئه کرونایی یک آیت الله"کروناحقیقت ندارد"قیام علیه قرنطینه

کرونا«واقعیت ندارد»توطئه است.

توطئه «امریکا »برای مبارزه بادین و مذهب

بیماری کرونا با»بیماری قند»فرقی ندارد،نیازی به قرنطینه نیست!

درادامه مصاحبه دیگرآیت الله میرباقری راخواهیدخواند:دشمن(امریکا) می خواهدمارا «بزوربچپاند»درفضای مجازی«کلبه الکترونیکی»نبایدتسلیم شویم،بایدمقاومت کنیم.جهادکبیربکنیم!

اظهارات نسنجیده آیت الله میرباقری(شبکه ۳ تلویزیون) درباره توطئه آمیز بودن شیوع ویروس کرونا 

بهانه ای به دست داده تا در فضای مجازی اعتقادات و سبک زندگی دینی مورد تمسخر واقع شود.

سایت الف نوشت :ماجرا از این قرار است که آیت الله سید محمد مهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در گفت‌گویی که با نادر طالب زاده در برنامه زنده مکث داشته است به این موضوع اشاره می‌کند که «شیوع ویروس کرونا نمی تواند موضوعی عادی تلقی شود» و قراین و دلایلی وجود دارد که باید به این موضوع به عنوان یک توطئه نگاه شود.

ویروس کرونا می تواند ضربه‌های مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند

آنچه در این اظهارات عجیب می نماید اصل این ادعا نیست. چرا که  از ابتدای ورود کرونا به ایران و شدت گرفتن شیوع جهانی آن نه فقط در ایران بلکه در کل دنیا گمانه زنی‌هایی درباره آزمایشگاهی بودن یا به تعبیر روشن تر عمدی بودن ساخت و شیوع این ویروس مطرح  شد. عمده این تحلیل‌ها برای اثبات این ادعا به بررسی‌های اقتصادی و سود و زیان دو قدرت اقتصادی رقیب در دنیا یعنی آمریکا و چین اشاره داشتند. برخی آمریکا را مقصر اصلی و مسوول این توطئه معرفی می کردند برخی نیز همین اتهام را به چین می زدند. برای هر دو این ادعاها نیز به زعم معتقدانشان دلایل زیادی وجود دارد که کم و بیش در فضای رسانه‌ای داخل کشور نیز برخی از آن ها منتشر شده است. 

اسباب تمسخر دینداری نشویم ...

اما نکته تازه در ادعای مهمان برنامه مکث این است که این توطئه نه به دلیل سود و زیان اقتصادی و رقابت دو قدرت بزرگ جهانی بلکه به دلیل مخالفت با دین و مذهب طراحی شده است. 

شاید نتوان توطئه آمیز بودن موضوعی با این پیچیدگی و اهمیت را به طور قاطع رد کرد ( هر چند با توجه به درگیر شدن اغلب کشورهای دنیا و به خصوص آمریکا که در کشور ما بیشتر در مظان این اتهام بزرگ است روز به روز از قوت این نگاه بدبینانه درباره شیوع کرونا کاسته شده ) اما یقینا برای مستند کردن ‌آن باید دلایل موجه و مقبولی ارایه کرد و نمی توان صرف کنار هم قرار گرفتن چند اتفاق و همزمانی شان را دلیلی برای وجود رابطه ای واقعی میان آن ها دانست. توجه به این نکته در رای و نظر معتقدان به توطئه آمیز بودن شیوع کرونا به دلایل اقتصادی دیده می شود اما در اظهاراتی نظیر اظهارات آیت الله میرباقری کاملا غایب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری(استادحوزه علمیه) در اثبات سخن خود به همزمانی اعلام شیوع کرونا در قم و ایتالیا ( واتیکان) و سقوط بورس کشورهای غربی اشاره می‌کند، بدون اینکه قراین دیگری برای معنا دار بودن این رابطه ارایه کند.

مقایسه تلفات بیماری قند و آلودگی هوا و مالاریا با کرونا

و از آن بدتر اینکه به گونه ای بسیار عجیب‌تر ضمن  مقایسه مرگ و میر ناشی از بیماری قند و آلودگی هوا و مالاریا با مرگ و میر کرونا، قرنطینه کردن و تعطیلی به دلیل کرونا و قرنطینه نکردن و تعطیل نکردن به دلیل دیابت و آلودگی هوا را دلیلی بر تبعیض و توطئه می داند، توطئه ای که هدف آن دین و مذهب است! 

الف می نویسد:حقیقت آن است که چنین سخنانی با چنان دلایل ناسنجیده ای  بیش از آنکه به کار رونق دین و مذهب بیاید در خدمت تضعیف و تمسخر آن است .

اگر قرار باشد در پس هر رویداد و اتفاقی بدون داشتن دلایلی محکم و عقل پسند به دنبال توطئه یا توطئه گرانی باشیم چرا نباید پخش همین سخنان و اظهارات را در این راستا ارزیابی کنیم؟ اظهاراتی که نتیجه‌اش تمسخر و تضعیف دین و مذهب مردم است !  

خلاصه آنکه همانطور که آموزه های کلامی تشیع همواره مفتخر و مزین به رویکردهای عقل پسندانه ای بوده که آن را از سایر فرق مذهبی دیگر متمایز می‌کند و عالمان دینی تشیع نیز در طول تاریخ به تاسی از پیشوایان معصوم خود در تاریخ مشهور به عقلانیت و روشن اندیشی بوده اند،  پیروان این سنت دین ورزی امروز نیز باید در سخن گفتن این ارزش را بسیار بیشتر از دیگران پاس بدارند./ علی اباذری۳۰ اردی‌بهشت ۱۳۹۹الف،بااندکی ویرایش.

استادحوزه علمیه: درباره خطر ویروس کرونا «بزرگ‌نمایی بیش از حد» می‌شود و این «توطئه دشمن» است که میخواهدمارا درحبس«قرنطینه»نگه داردکه ناچارشویم درفضای مجازی باشیم!

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:آیت الله میرباقری می گوید:ویروس کرونا«ویروس سکولار»برای مبارزه بانهادهای مذهبی.

ندارد.

 «شروع کرونا» در دی‌ماه و از چین است، شما بازار بورس آمریکا و اروپا را ببینید؛ تا قبل از ۳۰ بهمن که خبر کرونا از ایران و قم اعلام می‌شود ــ که روی این هم حساس بودند که از قم اعلام کنند تا یک «قُم‌هراسی و مذهب‌هراسی» درست کنند ــ اتفاقی خاصی برای اقتصاد آمریکا و اروپا رخ نداد.

القاء کردند شیوع کرونا از قم بوده و آن را تبدیل به یک بمب خبری کرده و آرام‌آرام کل جامعه جهانی را به‌سمت قرنطینه بردند و قریب به ۴ میلیارد آدم را در قرنطینه قرار دادند.

از همان ۳۰ بهمن شما ببینید بورس آمریکا و اروپا دارد سقوط می‌کند؛ سقوط شدید تا مرز ۲۰ درصد. 

درواقع الان هم آن رقیبی که خبرش می‌تواند حادثه‌ساز باشد و بحران ایجاد کند،‌ جمهوری اسلامی است نه چین.

چین مدّعی تمدّن جدیدی نیست. او هم اگر قدرت به دست بیاورد فرآیند «مدرنیزاسیون»Modernisation یعنی به روزبودن- را دنبال خواهد کرد و حتّی فرهنگ سُنتی خود را به‌عنوان فرهنگ اصلی قرار نمی‌دهد و به‌عنوان یک فرهنگ تابع با آن مواجه می‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی می گوید:درباره خطر ویروس کرونا «بزرگ‌نمایی بیش از حد» می‌شود و این «توطئه دشمن» است.

ایشان هشدار داده که ممکن است «دشمن» ویروس کرونا را به «امری علیه ما تبدیل کند» و خواستار «موضع‌گیری تمدنی» شده است، هدف غربی‌ها از «خلق کرونا» این بوده که مردم جهان را در قرنطینه ببرند و مجبورشان کنند که در «فضای مجازی زیست کنند »و از طریق «حکمرانی مجازی» بر کل مردم، تمدن‌های رقیب را شکست دهند./۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ مشرق بنقل ازفارس.

دشمن می خواهدمارا «بزوربچپاند»درفضای مجازی«کلبه الکترونیکی»نبایدتسلیم شویم،بایدمقاومت کنیم.

حجت‌الاسلام میرباقری ۲۳ فروردین: با کرونا می‌خواهند ما در دنیا و محبس مجازی زندانی کنند و قفل دیگری بر حیات مادی بزنند. می‌خواهند با «حسگرها» ما را مدیریت کنند اما موفق نخواهند شد.

تلقی من این است که دشمنان جامعه جهانی را به وسیلۀ کرونا وارد رزمایش بزرگی کرده‌اند تا ما را به زندگی در فضای مجازی سوق بدهند؛ یعنی «شیطان یکبار ما را وارد حیات دنیا کرده» است و حالا بدین وسیله دارد به «مَحبَس دومی» وارد می‌کند. 

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این زندگی برای مؤمن هیچ لذّتی ندارد، انبیاء(ع) دریچه‌های غیب را به إذن الهی به روی بشر گشودند و اصلاً عصر ظهور عصر تحقق غیب در عالم دنیا است. در روایت داریم وقتی حضرت ظهور می‌کند دست روی عقول بشر می‌گذارد و عقول بشر را ارتقاء می‌دهد، اخلاقیات اصلاح می‌شود، ایمان در قلوب شدّت پیدا می‌کند و ...

رابطه زندگی امام زمانی با فضای مجازی

آیت الله میرباقری گفت:مؤمنی که با این عالم آشنا است با عالم دنیای مجازی نمی‌تواند زیست کند./۲۳ فروردین ۱۳۹۹تسنیم

«جهادکبیر»چیست؟

نگارنده-پیراسته فر:ایشان درادامه بااستنادبه آیه  فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا ﴿٥٢فرقان﴾ می گوید»امام زمان که می آیدبااینها(جهان غرب،امریکا)جهادکبیرمی کند،«جهادکبیر»یعنی اطاعت نکردن ازپروتکل های بهداشتی وهرفرمان دیگری که بوی غرب می دهد. 

مگرغیرازاین است که قیام علیه قرنطینه منجرمی شودبه «قتال»!؟.

«کُلبه الکترونیکی» چیست؟

میرباقری فضای مجازی را«کلبه الکترونیکی»می نامدکه میخواهندمارادرآن حبس کنندوقُفل دیگری بر حیات مادی بزنند.

وآنگاه زمینه را برای شکستن قرنطینه وپروتکل های بهداشتی فراهم می کند ومی گوید:«ماهم حالانبایداطاعت کنیم»،بایدیه جایی درمقابلشاوایستیم ،«جهادکبیر»بکنیم که آخراین جهادکبیر می شود درگیری فیزیکی ،دیگه که نهایتش قتاله..

آیت الله میرباقری دراین مصاحبه، فضای مجازی را«کلبه الکترونیکی»نامیده است./پایان.

حمله نمازگزاران  گینه برای بازگشایی مساجد

شماری از معترضین در کشور آفریقایی گینه، با حمله به مساجد، قفل ها را شکسته، درها را باز کرده و دوباره در مسجد نماز خواندند.

یکی از معترضبن گفت:چگونه می توان بازارها را باز گذاشت و مساجد را بست!؟ ما مرگ با نماز را به زندگی بدون نماز ترجیح می دهیم./به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه،۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

آمارمبتلایان کرونادرجهان ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده و ۳۲۰ هزار نفر مُرده‌اند.

جهت اطلاع حاج آقامیرباقری عرض کنم:خودترامپ(رئیس جمهورامریکا)بادمکراتهادعواداردکه بایدهرچه زودترقرنطینه هارابشکنیم ومردم سرکاروزندگی خودبروند:

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می گوید ضرر تعطیلی طولانی مدت فعالیت های اقتصادی در این کشور می تواند «بدتر» از شیوع ویروس جدید کرونا باشد.


دستوررئیس جمهورامریکابرای بازگشایی معابد( کلیسا، کنیسه و مساجد)

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعهآقای ترامپ روز جمعه، ۲۲ مه۲۰۲۰(۰۲ خرداد ۱۳۹۹) از فرمانداران ایالت‌های این کشور خواست امکان بازگشایی عبادتگاه‌ها را فراهم کنند.

ترامپ گفت: «امروز من عبادتگاه‌ها-اعم از کلیسا، کنیسه و مساجد- را جزو اماکن ارائه‌دهنده خدمات ضروری تشخیص دادم.»

رئیس‌جمهور آمریکا که در یک کنفرانس خبری حضور داشت گفت در صورتی که فرماندارها به درخواست او عمل نکنند به اجبار متوسل خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری خود گفت، فرمانداران می‌بایست اقدام درست را انجام دهند و اجازه دهند که این محل‌های عبادت بسیار مهم و ضروری همین الان و برای این آخر هفته بازگشایی شوند./آسوشیتدپرس.

رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین در گفتگو با شبکه فاکس نیوز ابراز امیدواری کرد که فعالیت های اقتصادی و اجتماعی در این کشور تا عید پاک از سر گرفته شود. سخنان دونالد ترامپ در حالی بیان می شود که بسیاری از مقامات مسئول در حوزه سلامت آمریکا خواستار وضع مقررات سخت گیرانه تر برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا شده اند.

کارشناسان حوزه سلامت در آمریکا هشدار می دهند که در صورت عدم رعایت فاصله اجتماعی در این کشور موارد ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» افزایش خواهد یافت. امری که به گفته آنها در نهایت می تواند باعث شود که سیستم درمانی آمریکا قادر به رسیدگی به بیماران جدید نباشد.

یورونیوز ۵ فروردین۱۳۹۹می نویسد:رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید ضرر تعطیلی طولانی مدت فعالیت‌های اقتصادی در این کشور می‌تواند «بدتر» از شیوع ویروس جدید کرونا باشد.

 ترامپ امروز (چهارشنبه۶ فروردین ۱۳۹۹) نیز توییت کرد:  مردم می‌خواهند سر کارشان برگردند. آنها فاصله‌ و باقی امور را رعایت می‌کنند،وامابایدبروندسرکاروزندگی.

وقتی ازترامپ پرسیدند که تعطیلی اعلام نمی کنید؟اینگونه توئیترزد:Mar 9, 2020

مگرپارسال که۳۷ هزار آمریکایی در اثر ابتلای آنفولانزامُردندماتعطیل کردیم!؟

So last year 37,000 Americans died from the common Flu. It averages between 27,000 and 70,000 per year. Nothing is shut down, life & the economy go on. At this moment there are 546 confirmed cases of CoronaVirus, with 22 deaths. Think about that!

«دونالد ترامپ» :پارسال ۳۷۰۰۰ آمریکایی بر اثر ابتلا به آنفولانزا فوت کردند،ماتعطیلی اعلام نکردیم

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه۹مارس۲۰۲۰(۱۹ اسفند ۱۳۹۸) در توییتر نوشت: «پارسال ۳۷۰۰۰ آمریکایی بر اثر ابتلا به آنفولانزای معمولی مردند. متوسط، هر سال بین ۲۷۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ نفر. هیچ‌جا تعطیل نشده و زندگی و اقتصاد پیش می‌رود.»

مدعی طب اسلامی آقای دکترآیت الله تبریزیان  طی مراسمی کتاب پزشکی راآتش می زند

کتاب پزشکی هاریسون

کتاب اصول طب داخلی هاریسون (Tinsley R.Harrison)«تینسلی راندولف هاریسون» آشنایی با بیماری‌های داخلی است.

دکترطب اسلامی بدون لباس حفاظتی درتماس بابیماران کرونایی

(حجت الاسلام مرتضی کهنسال) مدعی طب سنتی درملاقات بابیماران کرونایی بدون ماسک ودستکش:

عکس سلفی بابیماران کرونایی

حجت الاسلام کهنسال در روزسه شنبه(۲۷ اسفند ۱۳۹۸)  ابتدا وارد یکی از بیمارستانهای گیلان شد و سپس با هواپیما به اصفهان به یکی از بیمارستانهای این شهر مراجعه می کند

بیمار(محسن شریفی)-طبیب اسلامی درحال مالیدن داروی شفابخش برلبانش...همین بیمارچندروزبعدمُرد!

لیسیدن ضریح امام رضا-مشهد۱۰ اسفند ۱۳۹۸

لیسیدن یک ایرانی ضریح حرم امام رضا (ع)۱۰اسفند ۱۳۹۸

دکتر رضا ملک زاده(معاون تحقیقات و فن آوری زیربهداشت-دکترنمکی) دربرنامه «دست‌خط»:

نظریه «جنگ بیولوزیکی»  بعیداست، چون یک همه گیری است،خودامریکادرگیراین ویروس است،وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

دکترملک زاده»وزیربهداشت ودرمانِ کابینه مرحوم هاشمی رفسنجانی بود.

آیا این یک «جنگ بیولوژیک امریکا علیه ما بود». آیا این را تائید می‌کنید؟

معاون تحقیقات وزارت بهداشت:برآوردهایی که ما داریم اینطور نیست(این نظریه منتفی است).

 در حقیقت اپیدمی‌های دیگری هم داشتیم، چه در ۳۰-۲۰ سال گذشته و چه در گذشته‌های دور این مسئله را داشتیم. این که این جنگ بیولوژیک بوده خواهید دید

«خود آمریکا بیش از همه از این ویروس آسیب خواهد دید»اما تاحالا شفاف سازی نکردند شاید یکی از کشورهایی که از همه شفاف‌تر تعداد مبتلایان و مرگ را اعلام کرده، ایران بوده است.

همه کشورهادرگیرهستند، در آمریکا و اروپا هم وضعیت بحرانی است. وضعیت ایتالیا، کره جنوبی را می‌بینید، این خیلی بعید است که یک جنگ بیولوژیک باشد.

گزیده هایی از سخنان دکترملک زاده دربرنامه دست خط(جمعه۳ اسفند ۱۳۹۸)

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:سارس، مرس،نیل غربی،آنفولانزا وکرونا ازیک خانواده اند.

بیماری مرس(MERS) در سال ۲۰۱۲ از شتر به انسان منتقل شد/سارس درسال ۲۰۰۳،آنفولانزا هم ۲سال پیش حدود۴۰هزارنفررادرامریکاکشت،همچنین بیماری «نیل غربی»سال۱۹۳۷ که درآفریقا، اروپا، خاورمیانه، آمریکای شمالی و غرب آسیا شیوع پیداکردو درامریکا وضعیت اضطرای اعلام شد./پایان توضیح.

آیاکرونا را جنگ بیولوژیک می دانید؟

در بررسی هایی که خودم شخصا انجام دادم، نه؛ یک اتفاق بوده و بعید است هیچ قدرتی حتی خبیث، حاضر باشد چنین ریسک بالایی کند که خودش و مردمش نیز گرفتار شوند.

روایت سردار علایی از جلسه با امام (ره) درباره ادامه جنگ پس از آزادی خرمشهر

به نظر من یک اتفاق طبیعی و ناخواسته بود که از دست همه حاکمیت ها و حکومت ها در رفته است. دیدید که ترامپ هم در روزهای اول باور نمی کرد و آن را یک اتفاق ساده می‌گرفت.

سردار حسین علائی نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قائم مقام پیشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه دستخط/جمعه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

ما شایدعده ای  استنادبکنندبه  «فرمان رهبر انقلاب به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی» 

 فرمانده معظم کل قوا  در زمینه مقابله با ویروس کرونا، بر لزوم سازماندهی این خدمات در قالب یک ««قرارگاه بهداشتی و درمانی»» برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری تأکید کردند.

واکنش رهبر انقلاب به احتمالات درباره حمله بیولوژیکی بودن کرونا

آیت الله خامنه ای فرمودند:این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حمله‌ بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده ،می‌تواند جنبه‌ی رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید./۲۲ اسفند ۱۳۹۸

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:فرمان رهبری خیلی هوشمندانه بود وحتی جمله ای هم که بکاربردند«هوشمندانه بود(احتمال حمله‌ بیولوژیکی بودن این رویداد)،چراکه ازاین ترامپ شرور ودولتمردان امریکای  که نقش «شیطان بزرگ» را دارد،احتمال هرخباثتی دورازانتظارنیست ،ضمن اینکه این فرمان فرماندهی کل قوا« ارتش» را به تَحرُّک واداشت.

درایران هم ارتش وارد صحنه شد واما نوع مبارزه اش با عراق متفاوت است 

گزارش ویدئویی تسنیم| تجهیز تیم‌های جنگ نوین لشکر عملیاتی 16 سپاه قدس برای شکست کرونا / آغاز رزمایش ‌دفاع بیولوژیک‌

ارتش ایران درمبارزه با کرونا-مبارزه بیولوژیکی

لشکر۱۶ قدس سپاه(گیلان)-رشت

ضدعفونی معابر عمومی با همکاری ۱۰ تیم و با استفاده از دستگاه فوگر حرارتی و دستگاه سمپاش و سایر تجهیزات نوین انجام می‌شود.

یکی از نیروهای لشکر عملیاتی ۱۶ سپاه قدس استان گیلان نیز با اشاره به مشارکت این لشکر در رفع آلودگی معابر و اماکن عمومی گیلان گفت: تیم‌های رفع آلودگی لشکر عملیاتی ۱۶ سپاه قدس گیلان با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده و تجهیزات رفع آلودگی آماده گندزدایی اماکن عمومی و  معابر عمومی گیلان هستند./۰۶ فروردین۱۳۹۹ 

واماحرفمان این است که عده ای باضرس قاطع حرف ازسلاح بیولوزیکی(ویروس کرونا)رادارند ومی گویند«امریکاساخته»!

سئوالی که ازاین آقایان(امیرعبدالهیان،محسن رضایی،شمخانی و..)دارم این است که خودترامپ که متخصص ویروس شناس نیست،ایشان بایددستورش را به متخصصان بدهد وآنهااقدام کنند،خُب ،ترامپ عقل ندارد،دیوانه است،آیاآن دانشمندان هم بی عقلند!؟

چه منافعی برای امریکامتصوراست؟

وقتی که خوداین شرور(ترامپ)حسرت میخوردکه کاش چین قبلتربه ماخبرمی داد(مخفی کاری نمی کرد)تاما برای مقابله ومدیریت این بحران خودمان راآماده می کردیم ویامقامات دیگرامریکامی گویند«این ویروس امریکارافرامی گیرد..مادستمان خالی است،تجهیزات نداریم..»

سئوالی که ازاین آقایان(امیرعبدالهیان،محسن رضایی،شمخانی و..)دارم این است که خودترامپ که متخصص ویروس شناس نیست،ایشان بایددستورش را به متخصصان بدهد وآنهااقدام کنند،خُب ،ترامپ عقل ندارد،دیوانه است،آیاآن دانشمندان هم بی عقلند!؟

چه منافعی برای امریکامتصوراست؟

وقتی که خوداین شرور(ترامپ)حسرت میخوردکه کاش چین قبلتربه ماخبرمی داد(مخفی کاری نمی کرد)تاما برای مقابله ومدیریت این بحران خودمان راآماده کنیم ویامقامات دیگرامریکامی گویند«این ویروس امریکارافرامی گیرد..مادستمان خالی است،تجهیزات نداریم..»

مسئولین امریکادستپاچه درتلاش برای خریدامکانات وتجهیزات پزشکی ودرمانی هستند،حتی دست به دامن دیگرکشورهازده اند برای تهیه ملزومات،ودیگراینکه اقتصادامریکا،اروپافلج شده،این چه منافعی دارد واگرامریکا این ویروس راساخته بود،بایداقدامات لازم احتمالی رافراهم میکرد(هم برای کشورش وهم برای تجارت دارووتجهیزات پزشکی برای فروش به کشورهای دیگر(دست به تجارت می زد)ترامپ که کاسب وتاجراست،اگرکله اش درسیاست کارنکند،درتجارت قهاراست،خب چرااقدام پیشگیرانه نکرد!؟

واما بعضی هااستنادمی کنند به ماجرای آلوده کردن بذرودان وکودهای شیمایی محصولات کشاورزی کوبا(سلاح بیولوژیکی)،درپاسخ بایدگفت:دراین اقدام منافعی نهفته است،وقتی کشورهای دیگرنتوانندمحصولات موردنیازرا تآمین کنند،امریکادرصدوراین محصولات دست به تجارت می زند،پول هنگفتی به جیب می زند ولی این حادثه را ربط دادن به یک ویروسی که بیرحمانه جانهارامی گیرد،مرزنمی شناسد،بیرحمانه همه راموردهجوم قرارمی دهدچه توجیهی دارند(صاحبان نظریه سلاح بیولوزیکی)!!؟

«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت و یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰آمریکا بامداد پنجشنبه۲آوریل ۲۰۲۰( ۱۴ فروردین ۱۳۹۹) در پیامی توییتری نوشت: در این بحران اقتصادی فزاینده، ده‌ها میلیون آمریکایی در آستانه گرسنگی هستند. نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین اتفاقی بیافتد.

اولین توافق نظر برنی سندرز و ترامپ: آمازون نمونه اقتصاد کاذب است

سندرزگفت:همه‌گیری کرونا هر روز راه‌هایی را که آمریکا از آن طریق فقرا و اقشار ضعیف را پشت سر می‌گذارد، پررنگ‌تر می‌کند.

میلیون‌ها کارگر بدون حقوق مانده‌انددرحالیکه نیمی از مردم امریکا چشمشان به حقوق (هفتگی) است و ۸۷ میلیون نفر یا بدون پوشش بیمه هستند یا ازحداقل بیمه برخوردارند.

سندرز

برنی سندرز می گوید:با تشدید شیوع ویروس کرونا در آمریکا بسیاری از کسب‌وکارها و صنایع بزرگ و کوچک تعطیل شده‌اند و جمعیت انبوهی به بیکاران در این کشور افزوده شده که ضرورت اعطای بسته‌های مالی کمکی از سوی دولت مرکزی این کشور را دوچندان می‌کند.

«گلدمن ساکس» شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی این هفته در گزارشی پیش‌بینی کرد که در نتیجه تبعات اقتصادی کرونا، نرخ بیکاری در سه ماهه دوم سال جاری میلادی در آمریکا به ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

ساکس همچنین پیش‌بینی کرد که تولید ناخالص داخلی آمریکا در همین مدت ۳۴ درصد کاهش خواهد یافت. آمار اولیه‌ای که هفته گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که ۳.۳ میلیون نفر در آمریکا بیکار شده‌اند که این امر چشم‌انداز اقتصادی این کشور را تیره‌تر کرده است.

«جولیان کاسترو»کاندیدای انصرافی ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از حزب دموکرات ،با انتشار عکسی از این بی خانمان‌ها  از اینکه هم‌اینک ۱۵۰ هزار اتاق خالی در هتل‌های لاس وگاس بلااستفاده مانده و این بی خانمان‌ها مجبور شده‌اند شب را در خیابان به صبح برسانند، انتقاد و اظهار تاسف کرده است.

«جولیان کاسترو» وزیر مسکن و توسعه شهری آمریکا در دولت باراک درنیمه دی ۱۳۹۸رقابت‌های داخلی حزب دموکرات برای تعیین نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا انصراف داد.

ناله های فرماندار:تجهیزات نداریم،شبیه ژنرالی هستم که نیروهایش را بدون تجهیزات حفاظتی لازم به میدان نبرد می‌فرستد.

«ند لامونت» فرماندار ایالت کانکتیکت روز سه‌شنبه( ۱۲ فروردین ۱۳۹۹) گفت که تامین تجهیزات پزشکی از انبار ملی راهبری آمریکا به پایان رسیده و هم اکنون این ایالت باید برای تامین تجهیزات کلیدی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا به خود متکی باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: «این آشفته کننده بود که بفهمیم انبار استراتژیک ملی خالی شده است. ما تنها 50 دستگاه اکسیژن دریافت کردیم که برای این خیلی متشکر هستم.»

فرماندارگفت: «در حال حاضر،‌ ما خودمان  در حال انجام تلاش خود برای یافتن تجهیزات محافظت شخصی هستیم.»

انیار ملی استراتژیک، یک انبار فدرال بوده که به تامین تجهیزات پزشکی برای کمک به ایالت‌هایی است که درگیر بحران هستند.

لامونت در ادامه سخنانش گفت که مقامات این ایالت در حال حاضر به دنبال تجهیزات پزشکی از هر کشوی که بازارهایش باز است،‌ می‌باشند.

وی گفت: «این قلب من را می‌شکند. احساس می‌کنم که شبیه ژنرالی هستم که نیروهایش را بدون تجهیزات حفاظتی که سزاوارشان است به میدان نبرد می‌فرستد.»

وی هشدار داد که با توجه به اینکه تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا به سرعت در حال افزایش است، ماه جاری میلادی (آوریل) ماه وحشتناکی برای این ایالات خواهد بود.

ایالت کانکتیکت تا کنون از ابتلای دست کم 3 هزار و 100 نفر در این ایالت به ویروس کرونا خبر داده که از این تعداد 69 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

***

فرماندار ایالت اوهایو: ۱۰۰ هزار نفر«مردم اوهایو» دچار ویروس کروناشده اند.

فرماندار ایالت اوهایو پنجشنبه شب۱۲مارس۲۰۲۰(۲۲ اسفند ۱۳۹۸) در سخنانی گفت که بیش از یکصد هزار نفر از ساکنان ایالت اوهایو به ویروس کرونا مبتلا هستند.

«جان کیسیک» گفت: ما می دانیم که یک درصد از مردم اوهایو معادل بیش از یکصد هزار نفر به این بیماری دچار شدند.

همزمان رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که «ایالت مریلند» مدارس خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت موقت می‎بندد.

رسانه‌های آمریکایی همچنین خبر دادند که ایالت اوهایو نیز در راستای مقابله با ویروس جدید «کووید-۱۹» مدارس خود را به مدت سه هفته تعطیل می‎کند./تسنیم۲۳ اسفند ۱۳۹۸  بنقل ازالجزیره.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:دربعضی ازخبرگزاری ها(اسپوتنیک وپرس تودی) این خبربنقل ازرئیس اداره بهداشت  ایالت اوهایو (خانم دکتر امی اکتون)آورده اند:

«خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از شبکه تلویزیونی محلی ABC News 5 Cleveland ، خانم امی اکتون در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما صرفاً بر اساس این واقعیت نتیجه گیری می کنیم که ویروس در بین حداقل ۱٪ از جمعیت شیوع آنها دستکم حامل ویروس کرونا در اوهایوهستند . جمعیت  ایالت ما ۱۱ میلیون وهفتصدهزارنفر است بنابراین تعداد مبتلایان از ۱۰۰ هزار نفر فراتر می رود./پایان گزارش اسپوتنیک.

«پرس تو دی» اینگونه می نویسد:«خانم دکترامی اکتون» Amy Acton در یک نشست خبری اعلام کرد، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در ایالت اوهایو از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است که این میزان ۱ در صد از کل ساکنان این ایالت را تشکیل می‌دهد.

 رئیس مرکز مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا روز پنجشنبه اعتراف کرد، نظام درمان و سلامت این کشور در کنترل ویروس کرونا ناتوان است.

انجمن بیمارستان‌های آمریکا یکشنبه گذشته در گزارشی اعلام کرد،  ۹۶ میلیون آمریکایی به این ویروس مبتلا خواهند شد که از این تعداد ۴۸۰ هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد.

نگرانی‌ها در آمریکا درباره عملکرد دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور در قبال شیوع ویروس کرونا بالا گرفته و حتی  چندین ایالت این کشور به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند.

پایگاه آمریکایی «تروث‌اوت» اخیرا با اشاره به اینکه ۲۸ میلیون نفر در آمریکا فاقد خدمات بیمه هستند شیوع ویروس کرونا در این کشور را فاجعه‌بار دانست./پایان گزارش پرس تودی.

آیت‌الله خامنه‌ای:یکی از سناتورهای غربی همین چند روز گفته بود« غرب وحشی زنده شده»

یکی از سناتورهای غربی همین چند روز گفته بود که غرب وحشی زنده شده؛ این حرف آنها است. ما وقتی که می‌گوییم/۲۱ فروردین ۱۳۹۹در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم به‌مناسبت نیمه شعبان

در غرب یک روح وحشیگری وجود دارد که با ظاهر آراسته و ادکلن‌زده و کراوات‌بسته‌اش منافاتی ندارد، بعضی‌ها تعجّب می‌کنند و انکار می‌کنند، این را حالا خودشان می‌گویند؛ می‌گویند این نماد زنده شدن غرب وحشی است./۲۱ فروردین ۱۳۹۹(نیمه شعبان)

اشاره رهبر انقلاب به سخنان فرماندار «ایالت ایلینوی» آمریکا بود که در یک گفتگوی تلویزیونی با شبکه CNN درباره رقابت ایالت‌های آمریکا بر سر تهیه ماسک و لوازم بهداشتی بعد از شیوع کرونا در آمریکا گفته بود، "ما (ایالات آمریکا) علیه یکدیگر رقابت، ما در حال رقابت با تمام جهان هستیم. در اینجا فضای غرب وحشی حاکم است

ایلینوی یا ایلینویز (Illinois) ازیکی از۵۰ایالت امریکامی باشدو

« ایلینویز»با۱۳میلیون جمعیت،۱۳۴۵کیلومترمربع مساحت دارد،پایتخت آن «اسپرینگ‌فیلد» و مهمترین شهراین ایالت« شیکاگو «می باشد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:تلاش دراین است،ضمن تبیین بیانات رهبرمعظم انقلاب ازاشارات به وحشی گری های متمدنهای کراوات زده،تصویری ازامریکادرگیرودار«کرونا»داده باشم ،که خوی استکباری ترامپ ودولتمردان زورگوی امریکانیزنمایان کنم.

مصاحبه CNNبافرماندارایلینویز

بلومبرگ نوشت:در٢٢مارس(۳ فروردین ۱۳۹۹) ، ترامپ توئیت کرد که پریتزکر و گروه بسیار کوچکی از برخی دیگر از فرمانداران ، نباید دولت فدرال را به خاطر کاستی های خود مقصر بدانند." که یک واکنش فدرال ناکافی ، ایالات متحده را تحت تأثیر ویروس وادار کرده است که برای منابع خود رقابت کنند ،بلکه بایدبا هماهنگی دولت فدرال باشد.

کاخ سفید نتوانست به وعده خود برای تحویل تجهیزات محافظت شخصی (PPE)تستهای کرونا وتجهیزات لازم عمل کند

دراین ایالت( ایلینویز) ۶۵نفرازمبتلایان  فوت کرده اند/۳۱مارس(۱۲ فروردین ۱۳۹۹)

 ترامپ «بعلت شیوه کرونا» همه پروازها از مبدا کشورهای اروپایی به مقصدامریکابمدت یکماه لغومی شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری شامگاه چهارشنبه ۲۱ اسفند اعلام کرد که همه پروازها از مبدا کشورهای اروپایی، غیر از بریتانیا، به مقصد ایالات متحده به مدت ۳۰ روز به حالت تعلیق در خواهند آمدند.

وی در یک نطق تلویزیونی درباره شیوع ویروس جدید کرونا، کووید۱۹، از ناکامی اتحادیه اروپا در اتخاذ تدابیر پیشگیرانه مناسب در مواجهه با این ویروس گفت، این محدودیت سفر از نیمه شب جمعه اجرا می‌شود.

«کرونا»درکمپین انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا 

«جو بایدن» و «برنی سندرز»، دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تجمع‌های انتخاباتی را از بیم کرونا لغو کردند. / ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

دخترترامپ(ایوانکا)قرنطینه شد-تست مثبت کرونا۲۴ اسفند ۱۳۹۸

دخترترمپ بازدن توئیتر(۲۷ اسفند ۱۳۹۸)زندگی درقرنطینه راتأییدکرد

دخترترامپ کرونایی شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
ولی اله سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1399 ساعت 17:09 https://book-market.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد