پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

ماجرای"تام وجری"درسخنان رهبری/موش وگربه بازی"امریکاوایران

​ماجرای «تام وجری» درکلام رهبری وارتباطش با موش وگربه بازی  امریکا-ایران«جان کری وظریف»

درادامه امام خمینی دررابطه باتشبیه تشررئیس جمهورامریکا(کارتر)بابه «شیر» .خواهیدخواند.

وقتی «شیر» با دشمن مواجهه می شود غُرَّش می کند ، از آن طرفش !چیزی بیرون می‌آید(آلت )و هم دُمش را حرکت می‌دهد. «غُرَّش »می کند،برای اینکه دشمن را بترساند./ وامامی‌ترسد، از این جهت از او چیزی هم صادر می ‌شود(بادمعده) /دُمش را حرکت می‌دهد برای اینکه میانجی پیدا کند.

تام جری-بازی -موش وگربه Tom و  Jerry

از اول انقلاب تا امروز، آمریکا انواع دشمنی‌ها را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی انجام داده است و انواع کارهای سیاسی،‌ اقتصادی، نظامی و تبلیغاتی را علیه جمهوری اسلامی سازماندهی کرده است.

ماجرای تام وجری

آیت الله خامنه ای:همه‌ی این کارها هم هدفش «براندازی» بود و این کلمه که تکرار می‌شود، چیز جدیدی نیست.

همه‌ی این توطئه‌ها هم شکست خورده. مثل گربه‌ی معروف داستان تام و جری؛ و باز هم شکست خواهد خورد. ما در شکست دشمن شک نداریم و هرکس که با معارف اسلامی آشنا باشد این را می‌داند.

۴۰ سال توطئه امریکا نقش برآب شده

«تام» گربه بازیگوش فیلم‌های کارتونی شده بود، اساساً سیاست‌های خصمانه امریکا در این ۴۰ سال مانند گربه معروف داستان تام و جری شکست خورده است .

عکس/ تعجب ظریف از عصای جان کری

 آمریکا تام (گربه حیله گر)که دائم برای دام انداختن «جری»نفشه می کشد.

دیدار تصادفی اوباما و ظریف

 ایران جری (موش «جسوروزبل» ) که دائم درحال نقشه برای خنثی سازی  ترفندهای تام است 

تام و جری سال ۱۹۴۰ توسط ویلیام هانا و جوزف باربرا خلق شدند

خاطرات جان کری-بخش پایانی| از مبادله زندانیان تا کارشکنی «عجیب» فرانسه در روز اجرای برجام

آیت الله خامنه ای «همه‌ی این توطئه‌ها هم شکست خورده؛ شما جمهوری اسلامی را مقایسه کنید که بعد از ۴۰ سال با توانایی‌های گوناگون دارد حرکت می‌کند و پیش می‌رود. و همه‌ی این‌ها شکست خورده ... مثل گربه‌ی معروف داستان تام و جری؛ و باز هم شکست خواهد خورد. ما در شکست دشمن شک نداریم و هرکس که با معارف اسلامی آشنا باشد این را می‌داند.»

حضرت آیت‌الله خامنه ای (چهارشنبه۲ خرداد ۱۳۹۷) در دیدار سران قوا و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«تام وجری»تشبیه ایران وامریکا«موش وگربه »بازی

مجموعه انیمیشن‌های کوتاه «تام و جری» اولین بار در سال ۱۹۴۰ و توسط «ویلیام هانا» و «جوزف باربارا» خلق شد که به درگیری و رقابت بی‌پایان میان یک موش و گربه می‌پرداخت.

هفت قسمت از مجموعه انیمیشن‌های کوتاه «تام و جری» بین سال‌های ۱۹۴۳ تا ۱۹۵۳ میلادی موفق به کسب جایزه اسکار شدند

و اولین فیلم بلند بر اساس این مجموعه نیز در سال ۱۹۹۳ با عنوان «تام وجری: فیلم» ساخته شد. 

«تام و جری» به دنیای واقعی آمدند

در سری اصلی مجموعه «تام و جری»، «ویلیام هانا» و «جوزف باربارا» بین سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۸ موفق شدند ۱۱۴ قسمت از این مجموعه انیمیشن‌های کوتاه را برای کمپانی «MGM» تولید کنند. پس از تعطیلی استودیو کارتون «MGM» در سال ۱۹۵۷، این کمپانی مجموعه «تام وجری» را با ساخت ۱۳ قسمت جدید به کارگردانی «جین دیچ» بین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۲ احیا کرد و «تام وجری» نام خود را به عنوان پرفروش‌ترین مجموعه انیمیشن‌های کوتاه ثبت کرد. بین سال‌ ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷ نیز ۳۴ قسمت جدید از این مجموعه ساخته شد و در نهایت در سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۰۵ و ۲۰۱۴ سه قسمت دیگر به مجموعه انیمیشن‌های کوتاه «تام و جری» اضافه شد تا در مجموع ۱۶۴ قسمت از آن ساخته شده باشد. 

این فیلم-انیمیشن که قرار است سال آینده میلادی اکران شود، دنباله ای بر دعوای ۸۰ ساله این موش و گربه است که داستان آن در هتلی در نیویورک اتفاق می‌افتد و یکی از کارمندان هتل با بازی «کلوئی گریس» مامور بیرون کردن جری از هتل می‌شود و تام نیز قرار است به او کمک کند. 

«مایکل پنا»، «کالین جاست» و «کن ژئونگ» دیگر بازیگران این فیلم هستند که تلفیقی از فیلم و انیمیشن است و کمپانی برداران وارنر ماه مارس ۲۰۲۱ را برای اکران گسترده این فیلم-انیمیشن در نظر گرفته و امیدوار است شرایط شیوع ویروس کرونا در چند ماه آینده این امکان را فراهم کند. 

«تیم استوری» کارگردانی این فیلم-انیمیشن جدید «تام و جری» را بر عهده دارد و «کریس کلومبوس» نیز از پیش به عنوان تهیه‌کننده این فیلم انتخاب شده است. /ایسنا۲۹ آبان ۱۳۹۹

توضیح نگارنده-پیراسته فر:امام خمینی تشرهای کارتر را به شیری تشبیه می کندکه ازترش شلوارش راخراب می کند!.فقط هیاهومی کند.

وقتی «شیر» با دشمن مواجهه می شود غُرَّش می کند ، از آن طرفش چیزی بیرون می‌آید(آلت )و هم دُمش را حرکت می‌دهد. «غُرَّش »می کند،برای اینکه دشمن را بترساند./ وامامی‌ترسد، از این جهت از او چیزی هم صادر می ‌شود(بادمعده) /دُمش را حرکت می‌دهد برای اینکه میانجی پیدا کند.

متن سخن امام خمینی:میلیون، یک میلیون و نیم، دو میلیون بود. و کشور ما بعد از اینکه انقلابش پیروز شد، یک نفر هم حتی بیگناه کشته نشد. آن اشخاصی که در محکمه بردند و ثابت شده است به اینکه اینها مفسد بوده‌اند و فساد ایجاد کرده‌اند و قتل عامها کرده‌اند، امر به قتل عام ها کرده‌اند، آنها یک عده معدودی بودند که بعد از اینکه محاکمه شدند به جزای خودشان رسیدند. بعد از انقلاب ما، یک آزادی داده شد. تمام مرزها باز و تمام فرودگاهها باز و تمام احزاب و تمام نویسندگان آزاد. در صورتی که بعد از انقلاب، شما می‌دانید که تمام اینها به روی دنیا بسته می‌شود. انقلاب ما، غیر از انقلاب جاهای دیگر است. انقلاب وقتی متکی بر اسلام شد و ملت متعهد به اسلام بودند این انقلاب نمی‌تواند آنطور خسارت را داشته باشد. ما هرچه خسارت دیدیم در حالی بوده است که با شاه، شاه مخلوع و دارودسته او برخورد داشتیم و حالا هم هرچه مقتول هست آنهایی هستند که آنها دارند جنایت می‌کنند و باز هم ناچیز هست، چیزی نیست در نظر ما.

اما قضیه تشرهای آقای کارتر.

نمی‌دانم شما این مثل را می‌دانید. من حیفم می‌آید که مثل بزنم به شیر، که می‌گویند وقتی که مقابل یک دشمن می‌ایستد هم فریاد می‌زند و هم از آن طرفش چیزی بیرون می‌آید و هم دمش را حرکت می‌دهد. فریاد می‌زند برای اینکه طرف را بترساند. می‌ترسد، از این جهت از او چیزی هم صادر می‌شود. دمش را حرکت می‌دهد برای اینکه میانجی پیدا کند.

امام خمینی درادامه می گوید:آقای کارتر را من حیفم می‌آید که بگویم شیر، لکن یک موجودی است که همین کارها را دارد می‌کند.

این هیاهو و این فریادها و آن ترساندنِ ماها را از اقدام نظامی، و دخالت نظامی، اینها کهنه شده است و لهذا یک دفعه یک چیزی می‌گوید فوراً بعدش یک چیزی دیگر می‌گوید خلاف آن. اینها همان فریادهایی است که آن حیوان می‌زد برای اینکه بترساند طرفش را.

معمارانقلاب درادامه می گوید:الآن ملتهای اسلامی و ملتهای غیراسلامی هم توجهشان به اینجاست و دلهایشان با ماست. شما این را بدانید که اگر چنانچه سرنیزه سادات از روی مصر برداشته بشود، ملت مصر با ماست. برای اینکه ما اسلام را می‌خواهیم، مصر هم اسلام را می‌خواهد. ما می‌خواهیم یک حکومت اسلامی باشد، ملت مصر هم همین را می‌خواهند. ما می‌خواهیم یک ملت اسلامی باشد، ملت‌./جلد ۱۱ - صفحه ۳۲۴صحبفه امام خمینی.

توضیح نگارنده-پیراسته فر:جیمی کارتر (از ۲۰ ژانویه ۱۹۷۷ تا ۲۰ ژانویه ۱۹۸۱)یعنی از(۳۰ دی ۱۳۵۵ تا ۳۰ دی ۱۳۵۹)رئیس جمهورامریکا بود که دراین زمان ماجرای«تسخیرلانه جاسوسی امریکا»۱۳۵۸اتفاق افتاد.

 وحادثه طبس که شکست افتضاح آمیزی برای کارتربود.

امام خمینی بانوه می نشست»کارتون"می دید

پیامبربرای نوه هایش«شتر»می شد

بعضاً وقتی پیامبر(ص) در مسجد مشغول سخنرانی بود و آنها"نوه ها" وارد می شدند ،

از بالای منبر پایین می آمد و آنها را در آغوش گرفته ، به بالای منبر می رفت.

امام وکودکان

درمنابع دیگر این روایت اینچنین آمده: روزی رسول خدا (ص) با گروهی از مسلمانان  نماز می خواند . وقتی به سجده می رفت ، حسین (ع) که کودک خردسالی بود ،

بر پشت پیامبر  سوار می شد و پاهای خود را حرکت می داد و «هی هی » می کرد....

پیامبر مرکب می شد
جابر می گوید دیدم که رسول خدا (ص) با دست و پا راه می رفت و حسن و حسین (ع) بر پشت آن حضرت سوار بودند و پیامبربه نوه هایش می گفت: بهترین شتر ، شتر شماست و شما ، بهترین سواران او هستید. (بحارالانوار ، ج۴۳)

 * امام خمینی بانوه اش«کارتون»می دیدند

یک روز برای انجام کاری به داخل منزل امام رفتم، دیدم امام با علی جلوی ایوان نشسته اند و برنامۀ کودک را از تلویزیون نگاه می کنند. من تعجب کردم که رهبری بنشیند و با مهربانی با یک بچه برنامۀ کودک را نگاه کنند. (مؤسسه نشرآثارامام خمینی بنقل ازفؤاد ترکمان،پرسنل بیمارستان بقیة ‏اللّه‏ جماران)

*سواری دادن  امام برای نوه

حاج سید احمد خمینی:«بارها شده بود که من وارد اتاق می‏ شدم، امام مرا نمی دیدند.

می ‏دیدم که امام به زانو روی زمین نشسته و پسرم علی  روی دوششان سوار است و با امام دارند بازی می ‏کنند و ...

خیلی دلم می‏خواست از آن صحنه‏ ها و لحظه  ‏ها فیلم یا عکس بگیرم؛

اما می دانستم که امام نمی‏ گذارند. صمیمیت و صداقت امام با بچه ‏ها و مادرم... خیلی عجیب بود».(میریان، پدر مهربان، ص۵۳)

بازیگوشی نوه های رهبری درهنگام نماز

بازیگوشی نوه های رهبرانقلاب

بازیگوشی نوه های رهبرانقلاب

بازیگوشی نوه های رهبرانقلاب

نوه های پیامبر حتی درنماجماعت «سوارپدربزرگ» می شدند.

انس و عبدالله بن شبیه از پدرش نقل می‌کند: «اِنَّهُ دُعیَ النَّبِیُّ (ص) إِلَى صَلَوه وَ الْحَسَنُ مُتَعِلِّقٌ بِهِ، فَوَضَعَهُ النَّبِیُّ فی مُقَابِلَ جَنْبِهِ وَ صَلَّى، فَلَمَّا سَجَدَ أَطَالَ السُّجُودَ، فَرَفَعْتُ رَأْسِی مِنْ بَینِ الْقَوْمِ فَإِذَا الْحَسَنُ عَلَى کِتِفِ رَسُولِ اللَّهِ فَلَمَّا سَلَّمَ قَالَ لَهُ الْقَوْمُ: یا رَسُولَ اللَّه: لَقَدْ سَجَدْتَ فِی صِلَاتِکَ هَذِهِ سَجْدَهً مَا کُنْتَ تَسْجُدُهَا کَأَنَّمَا یُوحَى إِلَیکَ فَقَالَ لَمْ یُوحَ إِلَیَّ وَ لَکِنَّ ابْنِی کَانَ عَلَى کِتِفِی، فَکَرِهْتُ أَنْ أُعَجِّلَهُ حَتَّى نَزَلَ.
روزی پیامبر(ص) نماز می خواند، در حالی‌که امام حسن (ع) به آن حضرت آویزان بود رسول خدا، امام حسن را در مقابل خود بر زمین نهاد و شروع به نماز کرد. پس وقتی که به سجده رفت آن را طولانی نمود. راوی گوید:

سر خود را از سجده برداشتم- تا ببینم چرا سجده پیامبر طولانی شده است؟

ناگاه چشمم به امام حسن افتاد که بر شانه پیامبر نشسته بود.

هنگامی که آن حضرت سلام را گفت. مردم به آن حضرت عرض کردند: ای رسول خدا در این نماز سجده ای کردی که پیش از این چنین سجده ای نکرده بودی گویی بر شما وحی نازل می‌شد. پیامبر در پاسخ فرمود:بر من وحی نازل نشد.

اما پسرم بر دوشم نشسته بود و دوست نداشتم که او را شتابزده کنم، صبر کردم تا این که از دوشم پایین آمد./ابن شهر 

در روایت دیگری از امام صادق(ع) آمده است: «دِعْ إِبْنَک یلْعَبُ سَبْعَ سَنینَ...؛ (وسائل الشیعه، همان) فرزند خود را هفت سال آزاد بگذار تا بازی کند».

یکی از فوائد بازی برای کودک، تمرین استقلالِ اراده داشتن و احیای حسّ ابتکار است. کودک هنگام بازی، تمام دستگاه فکری اش کار می کند و از موفقیت های خود لذّت می برد

شیطنت کودکان

اگر بازیگوشی و بازی طلبی کودک، سرکوب نشود و بتواند بوسیله بازی‏های متنوع، جسم و جان خود را شاداب و پرنشاط سازد، در بزرگسالی از آدم‏های عصبی و تندخو و زودرنج و غیرطبیعی، نخواهد بود، بلکه آدمی معتدل و توانمند خواهد بود.(بهشتی، اسلام و بازی کودکان، ص۸۵)

رسول الله(ص): «عرامة الصبی فی صغره زیادة فی عقله فی کبره» (بحارالانوار، ج۴، ص۳۷۸) شیطنت و لجاجت کودک به هنگام خردسالی نشانه زیادی عقل و اندیشه او در بزرگسالی است.

توضیح نگارنده-پیراسته فر:ماجرای تام وجری

 تام وجری یکی از کارتون‌هایی موفق وموردپسند چندین نسل از ده هاکشورازمذاهب وسلائق مختلف بوده است وهمچنان  قادر است  بینندگان زیادی راجلوی تلویزیون میخکوب کند،وبخنداند این انیمیشن بامزه تاشهریور۱۳۹۷  به  ۷۷ سالگی می رسد.

بیست نکتۀ جذاب و خواندنی دربارۀ سری شاهکار

* تام و جری سال ۱۹۴۰ توسط ویلیام هانا و جوزف باربرا خلق شدند. هانا و باربرا که نویسندگی و کارگردانی این کارتون را بر عهده داشتند، از شخصیت‌های مشهور دنیای انیمیشن بودند و اواخر دهۀ ۱۹۳۰ با رودلف آیزینگ  در «مترو گلدوین مایر کارتون استودیو» همکاری می‌کردند.
*هانا و باربرا به خاطر تام و جری هفت اسکار بردند!
 نام «تام »در ابتدا (جاسپر )بود و نام «جری »جینکس بود.
* تام و جری در اولین نمایش‌شان در سال ۱۹۴۰ به عنوان تام و جری شناخته نمی‌شدند!
* در لندنِ قرن نوزدهم،« تام و جری »کنایه ای بودبه جوانهای آشوبگرانه افراطی .
*نام تام و جری به پیشنهاد انیماتوری به نام جان کار انتخاب شد.

او برندۀ یک مسابقۀ استودیویی برای انتخاب نام دائمیِ این موش و گربه شد و ۵۰ دلار جایزه گرفت!

 بیست نکتۀ جذاب و خواندنی دربارۀ سری شاهکار

*تام و جری به دلیل استفادۀ زیاد از خشونت، همیشه مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. اما واقعیت این است که در این کارتون‌ هیچ خبری از خون و خونریزی‌ نیست.
* هر دو شخصیت از زجر دادن یکدیگر لذت می‌برند، گرچه این رفتارها اغلب در پاسخ به اقدامی تحریک‌کننده از سوی رقیب دیده می‌شود. با این حال هروقت به نظر می‌رسد که یکی از شخصیت‌ها در وضعیتی برنامه‌ریزی‌نشده گرفتار شده و یا به دلیل اقدامات یک شخص سوم در معرض خطر مرگبار است، دیگری وجدانش به درد می‌آید و رقیب‌اش را نجات می‌دهد.

آخرین سری از داستان های تام و جری که در سال ۲۰۰۶ میلادی پخش شد
در پایان هر قسمت معمولا جری پیروز می‌شود و تام بازنده.

اما موارد نادری هم هست که تام برنده می‌شود. آن هم معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که جری تبدیل به مهاجم می‌شود.
- تام در تلاش‌هایش برای گیر انداختن جری، اغلب باید با اسپایک مقابله کند؛ یک بولداگ خشمگین و بدذات اما بی‌نهایت کودن که هروقت گربه برای گرفتن موش، مخل آسایش او یا پسرش تایک می‌شود، به تام حمله می‌کند.

بیست نکتۀ جذاب و خواندنی دربارۀ سری شاهکار

- اسکات بردلیِ آهنگساز قطعات پیچیده‌ای برای این انیمیشن ساخته که ترکیبی از موسیقی جاز و کلاسیک و پاپ را شامل می‌شود. بردلی غالبا آهنگ‌های پاپ معاصر را بازسازی می‌کرد. مثلا ترانه‌هایی از فیلم‌های ام‌جی‌ام نظیر جادوگر شهر اوز و مرا در سنت لوئیس ملاقات کن که بازیگر اصلی هر دو فیلم جودی گارلند است.
- سال ۱۹۴۵ جری در یک فیلم زندۀ موزیکال-اکشنِ کمپانیِ ام‌جی‌ام به نام Anchors Aweigh ظاهر شد و با استفاده از جلوه‌های ویژه، همراه با جین کلی اجرای رقص زیبایی داشت.

بیست نکتۀ جذاب و خواندنی دربارۀ سری شاهکار

*عنوان تام و جری در طول سال‌ها عملا مترادف با جدالی بی‌پایان شد. به همان اندازه که "نبرد موش و گربه" تبدیل به استعاره شده است.
- در آرژانتین، ارمنستان، برزیل، کلمبیا، شیلی، مصر، هند، اندونزی، قزاقستان، لبنان، مکزیک، خاور میانه، پاکستان، برخی کشورهای جنوب شرقی آسیا، ونزوئلا، سایر کشورهای آمریکای لاتین، و کشورهای اروپای شرقی (مثل رومانی) شبکۀ کارتون هرروز کارتون تام و جری را پخش می‌کند.

  یک گربه بزرگ خاکستری و شیطان که برق حیله گری در چشمان زرد رنگش می درخشد و یک موش کوچک قهوه ای با صورت فرشته مانند و کمی پُررو در آشپزخانه همدیگر را دنبال می کنند و جایخی، میز اتو، جاظرفی، یک ظرفشویی پر از ظرف را از بین می برند و زمین را پر از پوست تخم مرغ می کنند، زرده های تخم مرغ از همه جا می چکد و سفیده ها نیز جاری می شود.

جدال ادامه دارد، اما همه کسانی که روبه روی تلویزیون نشسته اند، شکی ندارند که پیروز میدان، همان موش کوچک خواهد بود.

 فرد کوئیمبی کیست؟

فرد کوئیمبی، سازنده تام و جری و مدیر بخش کارتون سازی متروگلدوین مایر بود. او از سال ۱۹۳۷ مدیر گروهی از کارتونیست ها بود. 

اولین کارتون کوتاه تام و جری

اولین کارتون کوتاه تام و جری به نام «غذای نیمه شب» نوزدهم جولای ۱۹۴۱ یک سال و پنج ماه بعد از «گربه چکمه پوش» پخش شد. کوئیمبی بعد از ۱۸ سال سرپرستی دپارتمان کارتونی بازنشسته شد و در این زمانها اتفاقاتی روی داد،استقبال ازبرنامه های تلویزیون،مخصوصاً این برنامه جذاب بیشترشد.

سینماهم دستخوش تغییرات شد ومتأثرازتکنولوژی ، پرده سینماها عریض تر شد و جذاب تر.

اولین کارتون تام و جری که به سبک  جدیدساخته شد، «Pet Peeve» (۱۹۵۴) بود. تام و جری در دو فیلم زنده نیز بازی کردند؛ «Anchors Away» به همراه جین کلی و «Dangerous When Wet» با استر ویلیامز.

توقف سریال تام وجری

در سال ۱۹۵۷، متروگلدوین مایر بدون هیچ اطلاع قبلی، بخش کارتون خود را تعطیل کرد. پروژه تام و جری متوقف شد و هانا و باربارا و گروهشان بیکار شدند. در آن موقع تولید کارتون در استودیو های دیگر هم کاهش یافت و هیچ جایی کسی را استخدام نمی کرد.

وقتی برادران وارنر در سال ۱۹۶۳ بخش کارتون خود را تعطیل کردند، متروگلدوین مایر به چاک جونز پیشنهاد داد.

جونز یک انیماتور بسیار بااستعداد و کهنه کار بود که در وارنر روی شخصیت هایی چون باگزبانی، دافی داک و کایوت کار کرده بود.

او کارش را با طراحی مجدد این زوج مشهور آغاز کرد. تام ابروهای مشابه به بوریس کارلوف و شباهت به باگز پیدا کرد. جری با گوش های کوتاه و دم جدید، چشم ها و گوش های بزرگ تر و جذاب تر صورت شیرین تری پیدا کرد.

لوگوی تام و جری نیز تغییراتی پیدا کرد. شکل قدیم جای خود را به کار جدیدتری متناسب با دهه ۱۹۶۰ داد و موسیقی جدیدی نیز روی آن گذاشته شد. لئو، شیر مترو گلدوین مایر ـ که در آغاز همه کارتون های این استودیو دیده می شد ـ جایش را به تصویر تام با یک غرش نصفه نیمه و به دنبال آن مئوی تام داد. اینها فقط تفاوت های بین تام و جری قدیمی و کار های جونز بود. کارها از نظر گرافیکی به روز بود و رنگ آمیزی ها همه درخشان. در سری آخر ژست و قیافه و شخصیت ها نیز تغییر کرد و بیشتر شبیه پلات های باگزبانی شد با وجود همه اینها، سبکی که در کارهای دیگر جونز خوب جواب می داد در مورد تام و جری موفق نبود.

بعد از ساخت ۳۴ کارتون از این سری، مترو گلدوین مایر در سال ۱۹۶۷ تولید را متوقف و تام و جری دوباره به آرشیو خاک آلود استودیو تبعید شدند! البته در دهه ۱۹۶۰ این موش و گربه، ستاره سریال های تلویزیونی بچه ها ـ که کیفیت متفاوتی داشتند ـ شدند.

تغییرات نقش ها

هشت سال بعد از ۱۹۷۵، هانا و باربارا، مردان اصلی تام و جری، دوباره این دوستان قدیمی را برای برنامه روزهای شنبه صبح تلویزیون ساختند. مسئولان شبکه که هنوز هم از ته دل به کارتون های قدیمی می خندیدند براین باور بودند که آنها خیلی خشن هستند و می ترسیدند از طرف والدین بچه ها طرد شوند. بنابراین هانا و باربارا موافقت کردند این شخصیت ها را دوباره بازسازی کنند. تام و جری آنها همیشه در پشت صحنه با هم دوست بودند و در تمام مدت کارتون به رقابت های دوستانه، حل معماها و کمک به دیگران می گذرد در ۱۹۸۹، هانا و باربارا تولید سری جدید تلویزیونی به نام «کودکی های تام و جری» را ـ که در آن موش و گربه به صورت بچه ها ترسیم شده اند ـ آغاز کردند.

تام وجری سینمایی
تام و جری با دو کار سینمایی به نام «فیلم تام و جری» و «تام و جری و حلقه جادویی» دوباره به پرده سینما بازگشتند. جو باربارا مشاور ساخت فیلم سینمایی تام و جری بود که از سوی کمپانی ترنر اینترتینمنت ساخته شده بود. کارهای کوتاه تام و جری همیشه بخش بزرگی از تاریخ انیمیشن خواهد بود و هنوز هم بعد از سال ها بچه ها و بزرگسالان با لذت به تماشای آن می نشینند.

فوت خالق تام وجری

 جوزف باربارا خالق شخصیت های بزرگ فیلم های کارتونی درگذشت(۲۸ آذر ۱۳۸۵). وی یکی از اعضای تیم کارتون های کلاسیکی مثل «یوگی خرسه» ، «اسکوبی دو» و «هاکل بری» و... در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

او در خانه خودش و در کنار همسرش شیلا در اثر مرگ طبیعی درگذشت. او همراه ویلیام هانا در سال های  ۱۹۵0 و در استودیوی MGM شخصیت های بی نظیری مثل تام وجری را خلق کرد.
آقای مییر درباره وی می گوید: شخصیت هایی که او با همکارش ویلیام خلق کرد فقط یک سوپراستار کارتونی نبودند. تمام این شخصیت ها مورد علاقه و محبوب مردم تمام دنیا بودند و به شکلی تبدیل به قسمتی از فرهنگ و تمدن آن زمان می شوند.
باربارا که بزرگ شده بروکلین بود کارش را با پادیویی در یک بانک شروع کرد. وی در سال ۱۹۳۷ با هانا  که در سال ۲۰۰۱درگذشت- آشنا شد.
آنها با همکاری هم کارتونی را ساختند که موضوع آن گربه ای بود که هموراه به دنبال یک موش بود! یعنی خلق شخصیت های معروف تام جری.
حاصل ۱۷ سال کار او بر روی سری کارتون های تام وجری کسب ۷ جایزه آکادمیک و ۱۴ بار عنوان نامزدی برای دریافت جایزه های مختلف است.     

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد