پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

انتفاضه شیعیان عراق"حمله به کربلا"توسط صدام حسین

در روزدوشنبه ۱۱ مارس ۱۹۹۱(۲۰ اسفند ۱۳۶۹) حسین کامل(دامادصدام حسین)دستورموشکباران حرم امام حسین راصادرکردند،«حرم ابوالفضل» هم موردحمله قرارگرفت..

«انتفاضه مردم عراق»  ۱۵ روزه سرکوب شد.حدود سیصد هزار نفر از مردم کشته شدند و حدود دو میلیون نفر آواره شدند

سربازان بعثی« بین الحرمین» رابه «زمین فوتبال» تبدیل کردند ودرآنجابازی«فوتبال» کردند!

انتفاضه شیعیان عراق..رژیم صدام حسین به کربلا(حرم امام حسین)

این قیام در سحرگاه یکشنبه١٦ شعبان ١٤١١ (۱۲ اسفند ۱۳۶۹)۳مارس۱۹۹۱  شروع شد.

 پس از ۵ ماه حمله عراق به کویت ،برای دستیابی به ثروت وسرمایه های کشورهمسایه،نه اینکه توفیقی حاصل نشده بود،بلکه منجربه عقب نشینی مفتضحانه  ارتش عراق از کویت شده بود ، با انهدام «خودروهای عراق» توسط نیروهای آمریکایی، نظامیان عراقی مجبور به بازگشت با پای پیاده شده بودند(مضافاً ۸ سال جنگ ناکام باایران)،سربازان وافسران عراقی ،وقتی بااین شکست تحقیرآمیز به وطن برگشتند،درحالیکه رئیس جمهورآمریکابه آنهاوعده فتح وپیروزی داده بودودرپایتخت« کویت» جشن پیروزی برپاکرده بودند،وقتی خسته وکوفته به وطن برگشتند،نه اینکه هیچکس به استقبالشان نیامد،بلکه «بغداد»توسط ارتش متحدین (بعنوان کشورمتجاوز)بمباران شده بود ومردم آواره ومعترض،دراین شرایط نظامیان عراق،دچاربک بحران روحی شده بودند ،

صور قدیمة من العراق - احد ساحات البصرة عام 1955 Basra 1955 | Facebook

 در نتیجه ، یکی ازاین  نظامیان عراقی درسحرگاه یکشنبه١٦ شعبان ١٤١١، با شلیک به مجسمه آرامگاه صدام حسین در «میدان السعد»شهر«بصره» ، و ناسزا به صدام شروع شد..بعدبه کربلا ونجف ودیگرشهرهاکشیده شد.

این نظامی  عراقی بازگشته از «جنگ کویت» در میدان «سعد» بصره، با گلوله تانک به سمت تصویر صدام حسین شلیک کرد. پس از این رویداد، مردم به ساختمان حزب بعث و سپس به زندان شهر حمله کردند و شهر را به تصرف خود درآوردند. با انتشار خبر تصرف بصره در شهرهای دیگر از جمله درمناطق کردنشین نیز مردم اقدامات مشابهی انجام دادند. معترضان کنترل استان­های دیالی، واسط، میسان، بصره، ذی قار، مثنی، قادسیه، بابل، کربلا، نجف، دهوک، اربیل، کرکوک و سلیمانیه را به دست گرفتند و فقط استان­های مرکزی شامل صلاح الدین، بغداد، نینوا و الانبار در کنترل حکومت باقی ماند.

انتفاضة2

«انتفاضه مردم عراق»  ۱۵ روزه سرکوب شد.حدود سیصد هزار نفر از مردم کشته شدند و حدود دو میلیون نفر آواره شدند.

و به دلیل همزمان شدن راه اندازی آن در ماه شعبان سال هجری ، «قیام شعبانیه» نامیده شد.

صدام دستور استفاده از هلیکوپترهایی را که آمریکا به بهانه انتقال مجروحان و مجروحان از کویت به عراق به رژیم فرستاده بود داد ، اما رژیم از آنها برای بمباران شهرها و توقف قیام استفاده کرد. این موضوع به مقامات رسید که از سلاح شیمیایی علیه شهروندان استفاده کنند.

در حالی که قیام پس از چند روز در همه استانهای عراق سرکوب شد ، «کربلا» همچنان نافرمانی خود را اعلام کرد ، بنابراین صدام به اعزام تیپ هایی از ارتش عراق به رهبری گارد جمهوری برای اعزام «بولدوز »و سوزاندن باغها روی آورد و با سلاحهای سنگین به شهر حمله کرد.

 

شهر کربلامحاصره شد

تصویر رود فرات که بخش هایی از آن خشک شده

و از مردم آن خواسته شد تا آن را به سمت«دریاچه الرزازه» ترک کنند و با انفجارهای متوالی موشک شلیک شد ، سپس گلوله باران شدت گرفت و ساکنان مجبور شدند خانه های خود را به سمت دریاچه الرزازا ترک کنند. جاده مسافت زیادی را طی کرد ، هلیکوپترها شروع به برداشتن آنها و کشتن بیگناهان و بی دفاع کردند و هر زمان که نیروهای رژیم پیشروی می کردند ، شورشیان کربلا بودند که با عملیات جسورانه تهاجمی با آن روبرو می شدند و تلفات سنگینی به آن وارد می کردند.

در روزدوشنبه ۱۱ مارس ۱۹۹۱(۲۰ اسفند ۱۳۶۹) «حسین کامل» (پسرعموی و داماد صدام)

 دستور موشکباران شهرکربلا را با رگبار موشک هایی که گنبد شریف حرم امام حسین (ع) و همچنین گنبد حرم را هدف قرار دادند ، صادر کرد. ابی الفضل العباس و ضریح سمت راست نخل عباس و طبقات مسکونی اطراف آن. دروازه قبله منفجر شد ، سپس رژیم به استفاده از توپخانه ، موشک و گلوله خمپاره توسط سربازان مستقر در باغها روی آورد. مجاور مرکز شهر کربلاالانتفاضة3

فرماندهی مرکزی در بغداد در آن زمان دستور حمله به شهر با سلاح های شیمیایی را صادر کرد که چندین سایت را مورد هدف قرار داد ، از جمله محل (باب الخان) ، که در چند متری حرم ابوالفضل العباس قرار دارد. سلام بر او ، از طرف شرقی.

پس از ۱۳ روز نبرد و به دلیل عقب نشینی شورشیان در نتیجه تمام شدن مهمات ، گارد جمهوری توانست وارد شهر شده و به بقاع متبرکه برسد که در آن زمان حسین کامل سخنرانی معروف خود را (شما حسین هستند و من حسین هستم) در اعتراض به امام حسین علیه السلام ، دستور حمله به حرم مطهر و نقض حریم او را صادر کرد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«حسین کامل»  شوهر دختر صدام حسین ، باهمراه عده ای ازنظامیان به کربلا آمدندبا خودروهای زرهی و تانک ها ، سپس مقابل حرم امام ایستادند و جمله معروف خود را گفت: «شما حسین هستید و من حسین کامل هستم» وآنگاه موشک های خود را شلیک کرد که بخشهایی از حرم مطهر را تخریب کرد.

undefined

نویسنده عراقی نوشت:حسین کامل دستور اعدام تعدادی از قیام و بازدیدکنندگان داخل حرم مطهر را صادر کرد که هنوز آثار گلوله در دیوارهای حرم مطهر و راهروهای داخلی وجود دارد ، سپس مقبره ابراهیم مجاب سوزانده شد و قطعات ارزشمندی از پنجره های حرم امام حسین به سرقت رفت و درب طلایی در جنوب حرم مطهر به آتش کشیده شد و آیات قرآنی و احادیث تزئین شده با طلا در ترمه خارجی هدف قرار گرفت. ، و همچنین استفاده از حرم مطهر به عنوان پادگان نظامی.

 

اما در مورد حرم العباس علیه السلام ، این مزار کمتر مضر نبود ، بلکه با دستان کثیف پوشانده شد ، سوزانده و غارت شد و دیوار بیرونی آن به عنوان مقر نظامی در نظر گرفته شد و از باب قبله استفاده شد.

 

به عنوان یک پادگان نظامی ، و سربازان عکسهای (صدام) را برای برانگیختن احساسات مردم شهر که طعم هر دو چیز را چشیده بودند ، بالا بردند.

توضیح نگارنده-پیراسته فر:منبع این فرازازحادثه «قیام انتفاضه» سایت حرم امام حسین (ع)است بااندکی اصلاحات+افزودن تصاویر

منبع دیگر-رسانه عراقی می نویسد:اولین کاری که معترضین به حاکمت انجام دادند، حمله به مقر سازمان حزب بعث دربغدادبودوامایک شعبه اش در پشت مدرسه مقدماتی کربلا قرار داشت. و به محض کنترل تظاهرکنندگان ، ​​سلاح های داخل آن را ضبط کردند و پس از توقیف آن سلاح ها ، سپس آنها به سمت مقر حزب حاکم ، که "سازمان تاب آوری" نامیده می شد ، حرکت کردند که اعضای این سازمان فقط چند دقیقه دوام آوردند.

حرم امام حسین(ع) در گذشته چگونه بود؟ +عکس

به محض این که نیروهای شورشی به سمت این سازمان حرکت کردند ، کسانی که وظیفه حفاظت از آن را بر عهده داشتند به استثنای مبارزان مسلح که نتوانستند فرار کنند فرار کردند ، آنها از آنها خواسته بودند تا توده های خشمگین را به طور تصادفی شلیک کنند تا آنها بتوانند فرار کنند ، که انقلابیون را مجبور کرد به آنها پاسخ دهید و سپس گروه زیادی از کسانی را که مجبور بودند در مقر فوق الذکر بمانند به دلیل ناتوانی در فرار بکشند.

  

در حالی که توده های مناطق عباسی شرقی و غربی اقدام قهرمانانه خود را انجام می دادند ، بقیه مناطق کربلا برای قیام خود علیه قدرت وحشیانه صدام مانند اردوگاه ، قزوینیه ، سعدیه ، جامع، ، معلمان بیرون آمدند. محله ، محله العامل ، محله الغدیر و بقیه محله های واقع در این مناطق ، جایی که آنها به مقرهای حزب متعلق به رژیم در آنجا حمله کردند. از جمله مقرهای سازمان محله معلمان ، و تنها چند لحظه تا ستاد مرکزی سوزانده شد و کسانی که در آن بودند کشته شدند و ده ها مجاهد جوان در این حماسه به شهادت رسیدند که با شجاعت مقاومت کردند و قلب خود را برای دستیابی به حقیقت و شکست ظالمان از کشته شدگان رژیم سابق صدام به دوش کشیدند و گرد و غبار فقط پاک شد. از نظر گروه خوبی از جوانان مذهبی که به ندای حقیقت پاسخ دادند و به بالاترین معانی شهادت نائل آمدند ، در نتیجه شلیک توسط طرفداران افاقیه. نوب های معروف و کسانی که از هدایا و کمک هایی که صدام به افراد خود می داد ، بهره مند شدند و انقلابیون توانستند او را بکشند ،

 و به این ترتیب آن مقر به طور کامل سقوط کرد   ومردم منطقه باب بغداد ، محله عباس ، محله زهرا ، باب السلام ، باب الطاق و بقیه مناطق مجاور به مقر اطلاعاتی صدام و اداره امنیت رژیم حمله کردند و نبردهای شدیدی درگرفت. بین انقلابیون و نزدیکان صدام ، که منجر به شهادت دهها شوالیه شجاع کربلا شد. پس از درگیری شدید ، مجاهدین موفق به کنترل بخشهای اطلاعاتی و امنیتی شدند ، بنابراین زندانیان را آزاد کردند و اسناد و مدارک مهم موجود در تصاحب این دو نهاد سرکوبگردر پی این حوادث ، مردم منطقه باب الخان و مناطق وابسته به آن به تعدادی از مدارس که مقر نیروهای شکست خورده صدام بودند ، که از مرز عراق و عربستان خارج شده بودند ، حمله کردند. پول و سپس آنها را به حومه شهر کربلا منتقل کردند تا روند بازگشت آنها به شهرهایشان تسهیل شود.

این یک طرف است و از سوی دیگر ، جمعیت زیادی از ساکنان شهر اسلحه به دست گرفتند و آماده مقابله با نیروهای صدام شدند که صدام تصمیم گرفت آنها را به شهر کربلا بفرستد تا به قیام مبارک آنها پایان دهد.

انتفاضة2

پس از آنکه انقلابیون کنترل کل شهر را به دست گرفتند ، امور سازماندهی شد. انقلابیون کمیته ای را برای نظارت بر امور شهر مقدس تشکیل دادند و کمیته دیگری نیز برای مدیریت امور انقلابیون که برای مقابله با نیروهای صدام آماده شده بودند ، تشکیل شد.

کارگران شهرداری کربلا به مدت دو روز به انتقال اجساد سوخته ادامه دادند و طبق گفته برخی شاهدان عینی که من به صداقت آنها اطمینان دارم ، اجساد بیش از پانصد جسد تخمین زده شد.

الانتفاضة3

پس از بیرون آوردن اجساد از بقاع متبرکه ، چند اسکادران نیروهای صدام در داخل آنها مستقر شدند. نویسنده این خطوط شاهد نحوه نشستن این سربازان بر روی صندلی هایی بود که در جلوی درهای حیاط قرار گرفته بودند و آنها را در مقابل آنها قرار دادند. دستگاههای ضبط کننده که طبق رسم و آهنگ های نفرت انگیز طنین انداز شده بود و نفرت امویان به خاک سپرده شده آنها از خانواده آنها.

همچنین برخی از این نظامیان بعثی ،« بین الحرمین»رابه زمین فوتبال تبدیل کردند ودرآن به فوتبال پرداختند!. آنها درها را محل گلزنی می دانستند و نویسنده این سطرها (فوتبال) را از یکی از درهای حرم مطهر عباسیان بیرون می آورد و خدا شاهد آنچه من می گویم است.

نیروهای صدام به محض در دست گرفتن امور ،به دستگیری مظنونین پرداختندکه هزاران نفر از مردم کربلا را شامل می شد ، خواه در قیام مبارک شرکت کرده باشند یا نه.

پس از دستگیری این افراد صالح ، آنها به هتل کربلا که مقر رهبری صدام بود تبدیل شدند و به محض ورود این قهرمانان به عناصر قدرت سرکوبگر ، دقایقی پس از ورود به این باند سرکش اعدام شدند ، و در حیاط هتل مذکور اعدام شدند.

ازجمله از بازداشت شدگان بازجویی شددند و سپس حکم اعدام علیه آنها صادر می شد عبارتند از: نقیب فواز ، ابوطبیبه ، ابوغزوان ، حسین التکریتی ، ابومصعب و.../

حرم امام حسین(ع) در گذشته چگونه بود؟ +عکس

نیروهای صدام که به بیمارستان عمومی کربلا حمله کردند ، و پس از حمله به آن ، همه مجروحانی را که در آن بودند و روی تخت خوابیده بودند ، اعدام کردند ، و آنها را در بیمارستان جمع کردند. باغ را کشت و سپس آنها را شلیک کرد ، و بنابراین این مجموعه خیانت آمیز قبل از این که این نیروهای جنایتکار از تمام فرزندان شهر مقدس سوء استفاده کنند و یک کمپین نابودی علیه آنها انجام دهند ، ادامه پیدا کرد.

یک هفته پس از کنترل نیروهای ننگین صدام بر شهر ، «صدام حسین» دستور تخریب مرکز شهرگربلا را صادر کرد.

نیروهای شکست خورده وی تمام ساختمانهای تجاری در «شارع العباس» و شارع علی الاکبر» را منفجر کردندو اطراف دو مسجد مقدس ، و آنها به این اقدامات ناجوانمردانه ادامه دادند تا اینکه نماینده منشی آمد ژنرال فقید سازمان ملل متحد (صدرالدین آقاخان) ، که شهر و مردم آن را نجات داد از رویه های غیر انسانی رژیم کافر صدام. (لشکر آقا خیا) ، که یکی از فرقه های اسماعیلیه است ، و این فرقه یکی از اصلی ترین فرقه های شیعه در جهان اسلام است که خلفای فاطمی به آن تعلق دارند. بر دولت غول پیکر فاطمیون ، یکی از کشورهای برجسته شیعه که بر مصر و بسیاری از مناطق اسلامی حکومت می کرد ، فرمانروایی کرد. پس از ورود این مرد ، مقامات با تخریب ساختمانها و خانه های واقع در مرکز شهر ، به محض این که نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد تا نیروهای صدام و سرویس های امنیتی و اطلاعاتی رفت و پارتیزانها کمیته های مشترکی را تشکیل دادند که هدف آنها دستگیری بیشتر ساکنان شهر بود. در واقع ، این خدمات پلیس یک کمپین بزرگ را انجام دادند ، به خانه ها حمله کردند و صدها نفر را دستگیر کردند و سپس آنها را به بازداشتگاه ها فرستادند (الفضیلیه ، رضوانیه ، امنیت عمومی ، و دیگر زندانها که محل شکنجه بی رحمانه مردم بود).

چند روزی از دستگیری آنها نگذشته بود که اکثریت آنها اعدام شدند ، بنابراین آنها نزد پروردگار خود آمدند ، و از پیروزی خود در ملاقات با او و دریافت بهشت ​​مطمئن بودند در حالی که با خون پاک خود پوشانده شده بودند. آنها چندین ماه را در این زندان ها گذراندند ، و پس از عذاب شدید در سیاه چالهای وحشتناک قرار گرفتند ، آنها پس از پرداخت پول نقد (رشوه) به مقامات کافر در ازای آزادی آنها آزاد شدند.

پس از آزادی ، آنها در مورد روشهای وحشتناکی که افراد قدرتمند با آنها انجام می دادند صحبت کردند.

مؤلف تاریخ کربلای قدیم وجدید(سعید رشید زمیزم) می نویسد:برادر بزرگترم ، فرید زمیزم ، که پس از پایان انتفاضه توسط نیروهای امنیتی صدام دستگیر شده بود ، داستانهای وحشتناکی را برایم تعریف کرد. از جمله این اقدامات وحشیانه موارد زیر عبارتند از: مقامات زندان گروهی از بازداشت شدگان را می آورند و متوفی نیز در میان آنها بود و پس از آوردن آنها لباس هایشان را از تن آنها بر می دارند تا تنها لباس زیر خود را بر تن کنند و سپس به آنها دستور می دهند روی تخت دراز بکشند. زمینی که با شن درشت پهن شده بود ، و پس از پهن شدن روی زمین ، نگهبانان ده ها بشکه پر از آب را روی بدن خود می چرخانند و می دویدند ظهر بود ، یعنی در گرمای شب ، و غیره این اقدامات به شدت در حال تکرار بود ، سپس نگهبانان زندان زندانیان را به زندان باز می گردانند و پس از بازگشت ، آب گرم را به منظور نوشیدن آن توزیع می کنند ، بنابراین زندانیان مجبور می شوند از خوردن آن خودداری کنند. مورد ضرب و شتم شدید نگهبانان با باتوم قرار می گیرند تا زمانی که بسیاری از آنها بیهوش می شوند و سپس آنها را از گرسنگی برای آب رها می کنند.

نیروهای صدام پس از کنترل شهر مقدس کربلا ، تمام حسینیه های پراکنده در کربلا را که متعلق به مردم شهرهای عراق بود تخریب کردند.کتابهای علمی و تاریخی که به عنوان یکی از شیعیان سوزانده شد. کتاب ، و این کتاب در امان نبود

در مورد ساختمان ها و مغازه هایی که تخریب شد ، رژیم تا پنج سال پس از پایان انتفاضه ، یعنی در سال ۱۹۹۶میلادی(۱۳۷۵شمسی) ، به صاحبان آنها غرامت نداد. دولت صدام قیمت یک متر را ده هزار دینار تخمین زد ، با در نظر گرفتن این که قیمت یک متر در آن دوره صد و پنجاه هزار دینار بود. هرکسی که از دریافت مبلغ برآورد شده خودداری کند ، دستگیر می شود و به همین منظور کمیته ای به ریاست معاون فرماندار تشکیل شد که به نام (محمد الجعف ). و نقش و وادار کردن آنها به بازبینی برای دریافت مبالغ تعیین شده برای آنها ، که تنها معادل بخش کوچکی از ارزش املاک بود ، و آنها این مبلغ را با درد تهدید دریافت کردند زیرا می دانند که اگر این کار را انجام دهند این مبالغ را نگیرید ، زندانی می شوند و احتمالاً اعدام می شوند! جای تعجب نیست.

در مورد آنچه جناب جناب جناب جنایتکار جنایتکار و جنایتکارانه مرتکب شدند ، آنها بسیار بودند ، زیرا او اقدامات ننگین را ابداع کرد ، یکی از آنها شخصاً نظارت بر اعدام صدها نفر از مردم شهر به گونه ای بود که بشریت را شرمنده می کند ، و از این اقدامات او اعدام کرد گروه بزرگی از صدها مرد جوان پس از انتقال به منطقه الرزازا. هنگامی که به آنجا می رسند ، دوز (بنزین) به آنها داده می شود و پس از خوردن این ماده به شدت مورد اصابت گلوله قرار می گیرند ، تا زمانی که بدن آنها در آتش می سوزد. به زندانیان دستور داد لباسهای خود را درآورده و لباس زیر خود را بمانند و سپس آنها را با تمام بدن خود به جز سر دفن کنند و سپس به آنها شلیک کنند.

کشتار دیگری که این حرامزاده خونخوار ، نوه حجاج غیراخلاقی و بنی امیه غیراخلاقی مرتکب شده ، این است که پس از دستبند زدن به آنها بنزین می اندازد و سپس آنها را در سوراخی که بولدوزرها آماده کرده اند و سپس به پیروانش دستور می دهد آنها را شلیک کنند ، و پس از شلیک آنها ، آن بولدوزرها روی آنها خاک می ریزند و سپس از آن سوراخ عبور می کنند.

از جمله اقدامات جنایتکارانه دیگری که حسین کامل انجام داد ، او سوگند یاد می کرد که مجاهدین شرکت کننده در قیام قهرمانانه علیه فرعون عراق را شناسایی کرده و دستور می دهد آنها را با طناب ببندند و سپس آن طناب ها را تا انتها ببندند. اتومبیل هایی که سرباز را حمل می کردند ، و پس از انجام این کار ، او به راننده دستور می دهد تا به سرعت حرکت کند و به محض رفتن این اتومبیل ها تا اعضای این افراد مجاهدین پاره شوند و سپس بدن خود را در برابر حیوانات شکارچی آسیب پذیر بگذارند.

پس از پایان قیام ، حسین کامل با همراهان خود به بغداد بازگشت و پس از ورود به نزد رئیس دفن شده اش رفت تا در مورد اتفاقات کربلا به او بگوید زیرا شهر کربلا به مدت چهارده روز در برابر نیروهای صدام مقاومت کرد. طولانی ترین دوره در مقایسه با بقیه شهرهای عراق. نیروهای مجاهدین توانستند با نیروهای شکست خورده مقابله کنند. توجه داشته باشید که نیروهای صدام توانستند به استثنای شهر خون و شهادت ظرف چند روز تمام شهرهای عراق را کنترل کنند. ، شهر پدران و ایثار ، شهر مقدس کربلا.

او پس از اطلاع جنایتکار حسین کامل ، استادش صدام ، از کنترل نیروهایش بر شهر کربلا ، در نامه ای خطاب به مردم عراق اعلام کرد که توانسته قیام مردمی را از بین ببرد و مردم عراق را با وای و تهدید تهدید کند. شکست همه کسانی که در برابر قدرت و اقتدار فرسایشی او مقاومت کردند.

پس از پایان قیام و بازگشت نیروهای صدام به بغداد ، مقامات دستور دادند برخی از سربازان آن در حومه شهر کربلا بمانند ، به این امید که فرزندان شجاع شهر دوباره قیام کنند ، زیرا مقام به خوبی می داند که فرزندان شجاع شهر از زمان شهادت امام حسین علیه السلام تا ظهور منجی امام در خط شهادت هستند.

بنابراین ، رژیم دفن شده در برابر هر فریادی حساس بود و فکر می کرد که بازگشت است ، بنابراین به آنها هشدار داد ، و این را شخص صدام هنگامی که وزیر بازرگانی خود را دریافت کرد و از او در مورد فعالیت وزارتخانه اش پرسید ، تأیید کرد. وزیر به او اطلاع داد صدام با تمسخر با گویش معروف خود گفت: (به مردم کربلا بدهید زیرا آنها ترسیده اند). یعنی خوب می جنگند.

خدای متعال مدت زیادی به قصاب جنایتکار حسین کامل نداد ، زیرا او به زودی دچار تومور بدخیمی در سر شد ، که منجر به اعزام وی برای درمان به فرانسه شد. و خداوند چیز دیگری برای او می خواهد ، که باید خرد شود و به سطل زباله انداخته شد ، اتفاقی که به محض بروز اختلاف بین حسین کامل و آرامگاه عدی ، پسر صدام رخ داد و در نتیجه این اختلاف ، حسین کامل جنایتکار به همراه همسر و فرزندانش به ایالت اردن فرار کردند. و چندین ماه در آنجا ماند و در زمان حضورش در اردن ، ملک حسین با صدام حسین مداخله کرد و از او خواست دستور تخلیه حسین کامل را از مجازات منتظرش صادر کند. !!. صدام با درخواست حسین کامل موافقت کرد.

پس از صدور عفو برای دامادش ، وی به عراق بازگشت و پس از بازگشت چند روزه ، صدام گروهی از پسرعموهای خود را فرستاد و به آنها دستور داد تا جنایتکار جنایتکار حسین کامل را بکشند. کفش های کسانی که حمله کردند به او.

سرنوشت این بد اخلاقی که امام حسین علیه السلام را به چالش کشید ، هنگامی که پس از آنکه نیروهایش توانستند اوضاع را کنترل کنند جلوی حرم شریفش ایستاد ، وی با امام حسین علیه السلام گفت: (شما حسین است و من حسین هستم ، و بگذارید ببینیم چه کسی قوی ترین است). این سرنوشت این اراذل و اوباش بود که از حرم امام سوء استفاده کرد. الحسین علیه السلام و کسانی که از او الگو می گیرند به خدا ، یکی از کرامت های درخشان است که در زمان ما از امام حسین علیه السلام ظاهر شد.

چندین گور دسته جمعی کشف شده است که حاوی بقایای شهدای قهرمان فرزندان کربلا هستند که توسط حسین کامل اعدام شدند. مناطق کشف شده عبارتند از: ، جاده نجف-کربلا ، محله التعاون) و بسیاری مناطق دیگر و هنوز هم وجود دارد.تا به امروز ، مقبره ها پس از مقبره ها در بسیاری از مناطق شهر کربلا کشف می شوند./منبع تاریخچه کربلا.

نهر «عَلقَمه» یا علقمی، (نهرحسینی)نهری که حضرت  عباس بن علی(ع) در روز عاشورا، کنار این نهر به شهادت رسید. این نهر از رود فرات منشعب شده و آب زلال آن را به منطقه کربلا و سرزمین های اطراف آن می رسانده است.

دجله +فرات درموازات هم هستند

رود فرات 3

طول رود «فرات» ۳۰۰۰ کیلومتر است و در جلگه بین النهرین روان می باشد.

ماجرای «حمله صدام به کویت» و رهایی«ایران »ازشرصدام وصدامیان.

در روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ اولین گروه آزادگان ایرانی به وطن بازگشتند.

آلیات عسکریة مدمرة بطیران الجو الأمیرکی فی حرب الخلیج الثانیة (مواقع التواصل الاجتماعی 1)

صدام «به طمع تسلط کویت ودسترسی به منابع ودخائرآن کشور»برای اینکه خیالش ازجانب حمله رزمندگان ایران آسوده باشد باهمه درخواستهای ایران موفقت کرد،پذیرش عهدنامه ۱۹۷۵ الجزیره ، که قبل ازجنگ پاره کرده بود!عقب‌نشینی از مرزهای،حتی اولین گروه اُسری رابدون هیچگونه شروطی به ایران فرستاد.

۲ روز پس از ارسال نامه صدام حسین به رئیس جمهورایران(هاشمی رفسنجانی).

پنج شنبه،دوم اگوست ۱۹۹۰(۱۱مرداد ۱۳۶۹) چند ساعت پس از قطع مذاکرات عراق و کویت بر سر تقسیم درآمد نفت یک منطقه مرزی، ارتش عراق به کویت حمله کرد و برق آسا این سرزمین را تصرف و ضمیمه خاک عراق کرد.

«۱۵۰ هزار نظامی عراقی درکویت»  درحالی که همه  سربازان کویتی۱۷ هزار نفربودند.

حمله نظامیان عراق با ۷۰۰ تانک، چهار اسکادران هوایی و کل ناوگان عراق آغاز شده بود.کاخ امیرکویت، ساختمان وزارت دفاع کویت و چند نقطه حساس دیگررا بمباران کردند.

همراهان  «امیر سابق کویت»می‌گویند: صدام حسین  وقتی به کویت حمله کرد، امیر کویت در خواب بود و با وضعیتی پریشان او را به خاک عربستان منتقل کردند

«صدام حسین»چند روز بعد از اشغال نظامی کویت ، «شیخ جابر احمد الصباح» را فردی عیاش و فاسد معرفی کرد و فیلمی از عیاشی‌های او را پخش نمود.

صدام در پاسخ به این سوال خبرنگاری که چرا دیگر لباس نظامی نمی‌پوشد، گفت: من در کویت مردی مقابل خود نمی‌بینم. اگر در جنگ با ایرانی‌ها لباس نظامی می‌پوشیدم، به دلیل آن بود که آنها مرد جنگ بودند.

گذشت ۳۰ سال از حمله صدام به کویت؛ آیا اعراب عبرت گرفته‌اند؟

«مظهر صالح »مشاورنخست وزیرعراق(الکاظمی)۱۲اسفند۱۳۹۹  به روزنامه صباح عراق گفت بر اساس قطعنامه سازمان ملل که در سال ۱۹۹۱ تصویب شد، عراق به دلیل آسیب‌هایی که به شرکت‌ها، افراد، نهادهای دولتی و دارایی‌های کویت در جریان حمله سال ۱۹۹۰ زده است، باید ۵۲.۴ میلیارد دلار غرامت به این کشور بپردازد.

گزارش تاریخ|حمله عراق به کویت؛ استانداردهای دوگانه غرب و اعتراف صدام به شکست در برابر ایران

جنگ پنج ماهه ناکام کویت

اخطار سازمان ملل به عراق:ازکویت خارج شوید(بعداز۵ ماه) یک روزمهلت.

روز ۱۵ ژانویه ۱۹۹۱(۲۵ دی ۱۳۶۹)، سازمان ملل متحد، آخرین مهلت برای عقب ‏نشینی عراق از کویت را تعیین کرد. متحدین تهدید کردند که اگر ارتش عراق عقب‏ نشینی نکند، کویت را با زور آزاد می‏کنند.

سرانجام در پایان مهلت تعیین شدهء سازمان ملل، در صبح روز ۱۶ ژانویه ۱۹۹۱(۲۶ دی ۱۳۶۹)، بمب‏ افکن‏های سنگین F111 و F117 متحدین(به رهبری آمریکا)، بغداد را به شدت کوبیدند...ارتش صدام مفتضحانه برگشتند وتاوان سختی هم برای این حمله جنون آمیز«هیتلری»دادند.

توضیح نگارنده-پیراسته فر:درپنخمین ماه اشغال کویت-آغازحمله صدام به کویت:دوم اگوست ۱۹۹۰(۱۱مرداد ۱۳۶۹)

سرنوشت صدام 

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:صدام در ساعت ۸:۳۰ به وقت محلی روز ۲۲ آذر۱۳۸۲ (۱۳ دسامبر۲۰۰۳) در عملیاتی به نام «سپیده‌دم سرخ» و در یک «چاله» در خانه‌ای در روستای «الدور» نزدیک تکریت دستگیر شد،یعنی حدود۱۸ساعت بعدازدستگیری،خبرمنتشرشد ولی اولین خبرگزاری «ایرنا»بوده است.


 فرمانده تفنگداران آمریکا : وقتی ما وارد ساختمان شدیم، کسی آنجا نبود و صدام که متوجه ورود ما شده بود فریاد می زد «من اینجا هستم، من صدام هستم، رئیس جمهور عراق، مرا بیرون بیاورید» ما می خواستیم درون آن چاله نارنجک بیاندازیم.

« صدام» را به مزرعه ای در روستای الدور در حوالی تکریت برده بودندو در چاهی پنهانش کردند. چاه را با ورق های فلزی و پارچه و موکت پوشانده و روی آن خاک ریخته و باغچه درست کردند.فقط کانال کوچکی برای رسیدن هوا باز گذاشتند.

دولت صدام در سال ۲۰۰۳ میلادی یعنی همان سالی که دستگیر شد، فروپاشید.

سه سال بعد ازدستگیری اعدام شد

صدام در روزجمعه۱۳ دسامبر ۲۰۰۳ (۲۱ آذر ۱۳۸۲) توسط نیروهای آمریکایی در حالی که خود را در یک حفره کوچک درنقطه‌ای درمزرعه«عبور» مخفی کرده بود دستگیر شد.

در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۰۶محکوم  به اعدام شد و سرانجام در روزشنبه ۳۰ دسامبر ۲۰۰۶ (۹ دی ۱۳۸۵)مصادف با عید قربان در بغداد به دار آویخته شد.


این قیام در سحرگاه یکشنبه١۶ شعبان ١٤١١ (۱۲ اسفند ۱۳۶۹)۳مارس۱۹۹۱  شروع شد.
«پاتریک کاکبرن» نویسنده روزنامه انگلیسی (ایندیپندنت)، درباره سفر خود پس از «قیام شعبانیه» گفت: در فروردین ۱۳۷۰ در عراق بودم که نیروهای امنیتی دولت قیام شیعیان علیه رژیم صدام حسین را سرکوب کردند و ده ها هزار نفر را کشتند و دفن کردند. بدن آنها در گودال من در آغاز شورش در ماه مارس از عراق به اردن اخراج شده بودم و بعداً اجازه بازگشت پیدا کردم، زیرا صدام می خواست به دنیا ثابت کند که دوباره به قدرت رسیده است.

به همراه تعدادی از خبرنگاران ما را به دیدار«آیت الله سیدابوالقاسم خوئی»(رهبر معنوی بسیار با نفوذ شیعیان در عراق و جهان) بردند که در خانه ای در کوفه در جنوب عراق نگهداری می شد.

آیت الله خویی در سن ۹۲ سالگی روی کاناپه دراز کشیده بود و در محاصره پرسنل امنیتی عراق بود که امیدوار بودند شورش را محکوم کند.

از «آیت الله سیدابوالقاسم خوئی» پرسیدم که چه فکر می‌کند، فکر می‌کردم چند دقیقه است که سؤال من را نشنیده است، اما بعد با صدای آهسته‌ای گفت: «آنچه در نجف و سایر شهرها رخ داده جایز نیست و خداوند آن را تأیید نمی‌کند."

سخنان «آیت الله  خوئی» عمدا مبهم بود، اما من شک نداشتم که او در مورد انتقام هولناکی که توسط واحدهای نظامی وفادار به صدام انجام می شود صحبت می کند و مردان، زنان و کودکان شیعه را بدون توجه به اینکه در قیام شرکت کرده اند یا نه، کشتند.
نیروهای ائتلاف در حالی که تانک ها و هلیکوپترهای صدام شهرهای شیعه نشین مانند کربلا، نجف و بصره را ویران می کردند، ایستادند و سپس اعدام های دسته جمعی را آغاز کردند.
واشگتن پست نوشت:نیروهای صدام حسین مراکز تاریخی ومذهبی استان های شیعه نشین را با خاک یکسان کردند، اماکن مقدس شیعیان را بمباران کردند و هزاران نفر را در محل اعدام کردند. بر اساس برخی تخمین ها، یکصدهزار نفر در قتل های انتقام جویانه بین مارس تا سپتامبر ۱۹۹۱ کشته شدند. بسیاری از این جنایات در مجاورت نیروهای آمریکایی، که تحت دستور عدم مداخله بودند، انجام شد.

سپس حدود ۱۰۰ روحانی شیعه از جمله چهار آیت الله ارشد کشته شدند. خشک شدن باتلاق ها منجر به آواره شدن ۴۰۰ هزار نفر از باتلاق های عرب شد و فرهنگ یکی از قدیمی ترین مناطق و آب های جهان را از بین برد و همچنین آسیب های زیست محیطی زیادی را به بار آورد.

آژانس هاف پست مقاله ای را توسط مرکز مطالعات و تحلیل های سیاسی آمریکا با عنوان (قیام ۱۹۹۱ - فرصت از دست رفته) منتشر کرده است که در آن آمده است:

انقلابیون کرد در شمال و تظاهرکنندگان شیعه در جنوب کنترل ۱۴ استان از ۱۸ استان عراق را به دست گرفتند، اما به دلیل خیانت آمریکا به قیام که منجر به سرنگونی شیعیان و کردها شد، نتوانستند رژیم دیکتاتوری را سرنگون کنند. مورد حمله بالگردها و تانک های ارتش عراق قرار گرفت.

واشگتن پست درپایان نوشت: صدها هزار معترض و شورشیان هنگامی که نیروهای صدام کنترل شمال را دوباره به دست گرفتند، کشته شدند.
رویترز در حین کاوش در یکی از گورهای دسته جمعی قربانیان قیام ۱۹۹۱  که شامل ۱۳   نفر در نزدیکی شهر نجف بود، به رویدادهای انقلاب شعبانیه پرداخت و توضیح داد: مردم در جنوب عراق که مسکونی است قیام کردند. توسط اکثریت شیعه، و شورش همزمان در مناطق کردنشین در شمال، به طور خودجوش در مارس ۱۹۹۱ پس از شکست ارتش صدام توسط ائتلاف به رهبری ایالات متحده در کویت، آغاز شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد