پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

علت فاصله میز ۵ متری ماکرون با پوتین+همه دیدارهای پوتین

​دیدارهای متفاوت

دیدارهای پوتین بارؤسای جمهور«چین،ایران،فرانسه،قزاقستان» راخواهیددید

علت فاصله میز ۵ متری ماکرون با پوتین

برای اینکه نمونه دی‌.ان‌.ای(DNA) رئیس جمهور فرانسه به‌دست روس‌ها نیفتد،ماکرون از انجام آزمایش کرونا تحت نظر کرملین خودداری کرد.

حاشیه‌های سفر رئیس جمهور فرانسه،ماکرون به مسکو و در صدر آن ماجرای مذاکره وی با همتای روس خود پشت میز «جنجالی» ۵ متری کرملین همچنان ادامه دارد.

علت میز طویل پوتین برای ماکرون مشخص شد

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه عصر روز دوشنبه(۱۸ بهمن ۱۴۰۰) در دیدار با ولادیمیر پوتین

چند روز پس از سفر امانوئل ماکرون به روسیه خبر امتناع او از دادن آزمایش کووید در مسکو رسانه‌ای شده و دو نفر از نزدیکان آقای ماکرون به خبرگزاری رویترز گفته‌اند برای اینکه نمونه دی‌.ان‌.ای(DNA) ماکرون به‌دست روس‌ها نیفتد، رئیس‌جمهور فرانسه از انجام آزمایش کووید تحت نظر کرملین خودداری کرده‌ و ترجیح داده با حفظ فاصله از پشت یک میز ۵ متری با ولادیمیر پوتین صحبت کند.

این دو منبع فرانسوی به رویترز گفته‌اند که امانوئل ماکرون دو گزینه داشته است: یا تن به آزمایش پی‌سی‌آر کرملین بدهد و در عوض امکان نزدیک شدن فیزیکی به پوتین را داشته باشد یا آزمایش ندهد و فاصله بیشتری را در دیدار با همتای روس خود رعایت کند.

رئیس جمهور فرانسه با انتخاب گزینه اول، از همان ابتدا شکل دیدارش با پوتین را می‌دانسته؛ اینکه قرار نیست رهبران دو کشور با هم دست بدهند یا شانه‌ به شانه هم عکس یادگاری بگیرند. اما این مسئله‌ دستمایه انتقادات برخی از فرانسوی‌ها از رئیس جمهورشان شد و شائبه‌هایی را در مورد تاثیرگذار بودن این سفر، به‌ویژه با توجه به بیانیه‌های نسبتا متفاوت کرملین و الیزه در مورد دستاوردهای این دیدار به‌همراه داشت.

با‌این حال به ادعای این دو منبع نزدیک به«امانوئل ماکرون»( رئیس جمهور فرانسه ) فرانسه ترجیح داده بدلایل «امنیتی» نمونه‌ای از دی‌ان‌ای خود را در دست روس‌ها جا نگذارد.

یکی از این منابع اضافه کرده که آقای ماکرون قبل از ترک فرانسه آزمایش پی‌سی‌آر انجام داده بود و پس از ورود به مسکو هم پزشک شخصی الیزه از او آزمایش «آنتی ژن» گرفته است. این درحالیست که ظاهرا کرملین تنها تست کرونای خود را قبول می کند و روس‌ها به هیئت فرانسوی می‌گویند که باید از ولادیمیر پوتین در یک حباب شدید بهداشتی محافظت شود. کرملین تاکنون به این ادعا واکنشی نشان نداده است.

سفر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به روسیه و نحوه ورود و خروج او از کرملین نیز پیش‌تر دستمایه انتقاد از وی در پذیرفتن «جایگاه نابرابر» برای ملاقات با همتای روس خود شده بود.

یورونیوزنوشت:مشخص نیست که اتخاذ پروتکل‌های تقریبا مشابه دیدارهای پوتین با رئیسی و ماکرون دلایل یکسانی داشته باشد هر چند پوتین پس از دیدار با همتای فرانسوی خود بر خلاف دیدار با رئیس جمهور ایران، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک حضور پیدا کرده بود.

موضوع امتناع امانوئل ماکرون در حالی رسانه‌ای می‌شود که ۳ روز پس از دیدار او و پوتین، سفر « قاسم ژُمارت توکایف» به مسکو و استقبال «گرم و صمیمانه» پوتین از این همتای قزاق، مجددا به داغ شدن موضوع «میز ۵ متری» و نحوه پذیرایی پوتین از همتایان ایرانی و فرانسوی خود دامن زده است.

«پوتین» و رئیس جمهورقزاقستان« قاسم ژومارت توکایف» ۲۱ بهمن ۲۰۲۲

در دیدار روسای جمهوری روسیه و قزاقستان نه خبری از آن میز معروف است و نه رعایت فاصله؛ دو «یار» دیروز و «همپیمان» امروز، با هم دست می‌دهند و حتی همدیگر را در آغوش می‌گیرند.

مشخص نیست آیا این پروتکل در مورد رئیس جمهور قزاقستان هم رعایت شده یا مناسبات سیاسی دست پوتین را برای استثناء قائل شدن بر این قاعده باز گذاشته است.

پیش‌تر هم ودلایمیر پوتین بدون رعایت پروتکل های بهداشتی با رئیس جمهور آرژانتین دیدار کرده بود.

سفر رئیس جمهورروسیه به چین

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه که به پکن سفر کرده است با «شیء جین پینگ» همتای چینی خود دیدار کرد. این نخستین دیدار حضوری ولادیمیر پوتین با شیء جین پینگ از زمان شروع ویروس کرونا است/جمعه، ۱۵ بهمن ۱۴۰۰

 شی و پوتین

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در آستانه بازی‌های المپیک زمستانی به چین سفر کرده، جایی که شی جین‌پینگ، همتای چینی‌اش از او استقبال کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، نزدیکی چین و روسیه را «بی‌سابقه» خوانده و دو رهبر در بیانیه مشترکی از قدرت‌های غربی برای گسترش «ناتو» و ذهنیت "دوران جنگ سرد" انتقاد کرده‌اند.

این نمایش همبستگی و نزدیکی در مقطع حساسی رخ داده که اعزام ۱۰۰ هزار سرباز روس به مرز با «اوکراین» تنش‌های میان روسیه و غرب را به طور کم‌سابقه‌ای تشدید کرده است.

یک نکته حاشیه‌ای دیدار « پوتین و شی»(رئیس جمهورروسیه-چین) این است که در آن خبری از ماسک و فاصله‌گذاری نیست.

پوتین و فرناندز

یک روز قبل از سفر آقای پوتین به چین او با« آلبرتو فرناندز »(رئیس‌جمهوری آرژانتین) ملاقات کرد و با او دست داد.

«رئیس جمهور آرژانتین» در این دیدار گفت کشورش باید از وابستگی اقتصادی به آمریکا نجات پیدا و به نظر می‌رسد روسیه در این مسیر نقش مهمی خواهد داشت.

آقای « آلبرتو فرناندز » تنها رهبری نیست که می‌خواهد از اختلافات میان آمریکا و روسیه به عنوان فضایی برای کسب امتیاز در روابط بین‌الملل استفاده کند.

چندی پیش ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، در هفته‌های پایانی و حساس مذاکرات احیای برجام به مسکو رفت.

رئیسی و پوتین

سفری که در آن نه خبری از تشریفات گسترده بود، نه دست دادن و در آغوش گرفتن، نه نشست خبری یا بیانیه مشترک، نه امضای توافقی یا یک عکس یادگاری.

مقام‌های وزارت خارجه ایران البته گفتند که نتایج «دیدار رئیسی و پوتین» به زودی روشن می‌شود و این یک «سفر رسمی» نبوده و «دیدار کاری» بوده، بنابراین جای انتقادی از سطح پایین تشریفات نیست.

دیدار پوتین(رئیس جمهورروسیه) با «ویکتوریا اوربان»(نخست وزیر مجارستان) در کرملین  ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

«میز ۵ متری کرملین »که ابراهیم رئیسی را در فاصله‌ای قابل ملاحظه از ولادیمیر پوتین نگه می‌داشت قبل‌تر« ویکتور اوربان»نخست وزیر مجارستان را از او دور کرده بود.

اوربان و پوتین

البته آقای« ویکتور اوربان» دست کم یک نشست مشترک خبری با همتای روسش داشت. نشستی که پرچم‌های دو کشور پشت دو رهبر بود.

پوتین و فرناندز

هرچند مقایسه نشست خبری مشترک آقای پوتین با رهبران مجارستان و آرژانتین گویای آن است که فاصله میان محلی که دو رهبر ایستاده‌اند تابع فاصله سیاسی میان آنها است.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«پوتین» و رئیس جمهورقزاقستان

 رئیس جمهور قزاقستان«قاسم ژومارت توکایف»با«ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه روز ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در مسکو دیدار کرد.

«پوتین» و رئیس جمهورقزاقستان« قاسم ژومارت توکایف» ۲۱ بهمن ۲۰۲۲

پوتین: قزاقستان قربانی اقدامات برخی گروه‌های بین‌المللی شد

قاسم ژومارت توکایف«رییس‌جمهور قزاقستان» دیداربا ولادیمیر پوتین«رئیس جمهورروسیه» ۲۱ بهمن ۲۰۲۲

دیدار روسای جمهور روسیه و قزاقستان در چلیابینسک

۱۸ آبان ۱۳۹۶ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با «نورسلطان نظربایف» همتای قزاقستانی خود در شهر «چلیابینسک» روسیه دیدار کرد.

«چلیابینسک» نیز یکی از شهر های بزرگ و پر جمعیت روسیه است و مرکز اداری چلیابینسک روسیه است. 
این شهر در شمال شرق منطقه واقع شده است و ۲۱۰ کیلومتر جنوب «یکتاپرینبرگ» ۲ کیلومتر دور تر از شهر مسکو در شرق کوه های اورال، در رودخانه میاس، در مرز اروپا و آسیا.  هفتمین شهر در میان شهر های روسیه با جمعیت بیش از یک میلیون نفر.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«نورسلطان نظربایف» از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۹ رئیس جمهورقزاقستان بودکه دربحران افزایش قیمت سوخت ساقط شد و« قاسم ژمارت توکایف» به ریاست جمهوری قزاقستان رسید.

دیدار پوتین و نظربایف در سال ٢٠١٤

دیدار پوتین و نظربایف در سال ٢٠١٤

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد