پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

استعفای نمایندگان" جریان صدر" پارلمان عراق

«مقتدی صدر»این روزهاخیلی آشفته وبیحوصله است،وی درجمعه گذشته درمراسم بیست وچهارمین سالگردشهادت پدرش،سخرانیش رابعلت همهمه ناتمام رها ومجلس راترک کرد! اماروزبعدعذرخواهی کرد وازهوادرانش خواست که برایش ازخداطلب مرگ بکنند....درادامه به مسائل دیگرعراق پرداختیم ازجمله سقوط صدام حسین واولین رئیس جمهورمشارکتی کشورعراق(عراق-آمریکا)و....

چراجریان صدرازنمایندگی پارلمان عراق استعفادادند؟

استعفای نمایندگان جنبش صدر از مجلس نمایندگان
«مقتدی صدر» رهبر جنبش صدر عراق امروز پنجشنبه (۱۹ خرداد ۱۴۰۱)از نمایندگان بلوک سیاسی متشکل از ۷۳ نماینده خواست تا خود را برای «استعفای» از پارلمان آماده کنند تا «مانعی» بر سر راه نشوند. «تشکیل دولت».
با گذشت هشت ماه از انتخابات، احزاب اصلی سیاسی کشور هنوز نتوانسته اند در مورد «تشکیل دولت» به توافق برسند .

 هر یک احزاب پارلمانی آنها مدعی هستند که اکثریت پارلمان( شامل ۳۲۹ نماینده) را در اختیار دارند.

الصدر در سخنان خود گفت: اگر بقای بلوک صدر مانعی برای تشکیل دولت باشد، همه نمایندگان این بلوک آماده استعفا از مجلس نمایندگان هستند و از من سرپیچی نخواهند کرد.

«مقتدی صدر »تاکید کرد که ۲ گزینه دارد: یا «مخالفت یا عقب نشینی»... عراق نیاز به دولتی با اکثریتی دارد که در خدمت مردمش باشد و افزود:

بنابراین  اجازه دهید «نمایندگان بلوک صدر استعفای خود را از مجلس نمایندگان در آماده سازی بنویسند» برای ارائه آنها به ریاست مجلس پس از دستور در روزهای آینده.

مقتدی صدر در سخنرانی خود بر مخالفت خود با دولت توافقی از سوی همه احزاب تاکید کرد و گفت: «اصلاحات کشور تنها با اکثریت ملی انجام خواهد شد، زیرا اکثریت برای ماست و نه برای دیگران»

مقتدی صدرگفت: «تصمیم گرفتم در اپوزیسیون پارلمانی بمانم»، اما نتوانستند دولت تشکیل دهند و آنچه که انسداد سیاسی و من انسداد تصنعی می نامند، باقی ماند.

«مقتدی صدر» حدود دو ماه پیش گفته بود که به مخالفان روی خواهد آورد. وی از مخالفان سیاسی خود در چارچوب هماهنگی که شامل جناح های شیعه، به ویژه دولت قانون به رهبری نوری مالکی، نخست وزیر سابق، و بلوک الفتح به نمایندگی از جناح های حامی حشد الشعبی ایران است، خواست تا دولت را تشکیل دهند. 

جنبش صدر که رهبری ائتلاف «نجات میهن» با بلوک سنی «پیشرفت» به رهبری «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان و حزب دمکرات کردستان را بر عهده دارد، خواهان تشکیل اکثریت دولت است و تاکید می کند که بلوک آن بزرگترین دولت است. مجلس. (۱۵۵ نماینده).

«الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی)احزاب شعیی

در مورد «چارچوب هماهنگی« (۸۳ نماینده)، بر تشکیل یک دولت توافقی که شامل همه احزاب شیعه باشد، فشار می آورد، همانطور که سال هاست در عراق سنت سیاسی بوده است

.

به دلیل اختلافات سیاسی و ناتوانی هیچ یک از طرفین در حل مسائل، مجلس سه بار در انتخاب رئیس جمهور شکست خورد و از مهلت مقرر در قانون اساسی تجاوز کرد(مهلت خواست)

برای رفع انسداد سیاسی، گزینه هایی از جمله انحلال مجلس و برگزاری انتخابات جدید مطرح شد، اما مجلس تنها با تصمیم خود مجلس منحل می شود.

با گذشت بیش از هفت ماه از برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اُکتبر ۲۰۱۱(۱۹ مهر ۱۳۹۰)، طبقه سیاسی پس از سال ۲۰۰۳میلادی(۱۳۸۲ شمسی) بر سر انتخاب ششمین رئیس جمهور پس از سال ۲۰۰۳میلادی (پس ازسقوط صدام) و تشکیل دولت هشتم عراق پس از اشغال عراق به توافق نرسیدند. کشوری که با وجود اعلام بیش از ده ابتکار برای تشکیل دولت هشتم تاکنون که هیچ یک نتیجه ملموس نداشته است، منجر به ادامه وضعیت «انسداد» سیاسی شد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:منابع مأخوذه از رسانه های عراقی می باشد که احتمالاً درترجمه خطاهایی مشاهده شود.

مقتدی صدراین روزهاخیلی بهم ریخته است،«اعصابون داغون»! ایشان درسالگرد بیست وچهارمین سالگردپدرش درحال سخنرانی بود که جمعیت زیادی ازهوادارانش آمده بودند،چون داشتندباهمدیگرحرف میزدند وصدایشان(همهمه)بلندبود،چندبارتکرداد که ساکت بمانید واماچون همهمه خاموش نشد،سخنرانیش راناتمام رهاکرد ومجلس راترک کرد!.

روزبعدعذرخواهی کرد وطلب مرگش راکردازهوادران!(گفت برایم دعاکنیدکه مرگم فرارسد)

۳ روز بعدازدستوراستعفای دستجمعی نماندگان پارلمان عراق

«سید مقتدی صدر» رهبر جریان صدر شامگاه امروز یکشنبه(۲۲ خرداد ۱۴۰۱) گفت: همه نهادها و مؤسسات وابسته به  «جریان صدر» تعطیل شوند.

دفتر جریان صدر با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که که مؤسسه «المرقد الشریف» با نهادهای اداری آن، دفتر «السید الشهید» (شهید صدر) در نجف اشرف، دفتر حفظ آثار شهید صدر، دفتر ویژه، موزه و پروژه بنیان مرصوص بسته نخواهند بود.

«مقتدی صدر» به همپیمانان پارلمانی جریان صدر گفت: «به همپیمانان خود در مجلس می‌گویم که شما از همپیمانی با ما آزاد هستید».

بغداد(پایتخت) در ۲۰ فروردین ۱۳۸۲ (۹ آوریل ۲۰۰۳) اشغال شد که سقوط بغداد مساوی با پایان حاکمیت ۲۴ ساله حکومت صدام حسین بود

سرنوشت صدام و یارانش

عراق باکمترین مقاومت  سقوط کرد و «مجسمۀ صـدام »در میدان مرکزی شهر باکمک نیروهای مسلح امریکایی به وسیله مردم عراق به زیر کشیده شد.

 سرلشکر  شنشل(مشاور سیاسی صدام) می گوید:صدام درلحظه سقوط دراطراف همین میدان بود وشاهدسقوط بود-بالباس مبدل

مصر العربیه: حضور صدام در زمان سرنگونی مجسمه اش

 «سرلشکر  شنشل »گفت: صدام شخصاً هنگام سرنگون کردن مجسمه اش در شهر بغداد، نزدیک این مجسمه حضور داشته است. او گفت که صدام، در آن لحظه، در میدان فردوس بغداد بود.

حُفره -مخفیگاه صدام

 

مجله امریکایی(Esquire) به نقل سمیر، مترجم عراقی نیروهای آمریکایی نقل کرد: «زمانی که حفره را باز کردند، صدام شروع به فریاد زدن کرد« تیراندازی نکنید، تیراندازی نکنید»... به عربی به او گفتم خارج شود.« رئیس جمهورعراق دست‌هایش را بالا برد و سربازان او را ازحفره به بیرون کشیدند»

سمت راست-«ژنرال عبد الجبار خلیل شنشل»فرمانده ستاد ارتش بعث عراق/سمت چپ:«ژنرال عدنان خیرالله »(وزیر دفاع عراق)

 «سرلشکر  شنشل » مدعی است صدام، به همراه گروهی از معاونانش با چهرۀ ناشناس در میان جمعیت و در مقابل مجسمۀ خود حاضر بود.

«ژنرال شنشل »آخرشهریور۱۳۹۳مُرد.

مفقودالاثربودن صدام بمدت ۸ماه

«صدام حسین» از۲۰ فروردین ۱۳۸۲  الی ۲۲آذر۱۳۸۲متواری-مفقود-بود.

«غازی مشعل عجیل الیاور»(اولین رئیس جمهورعراق بعدازسقوط صدام)،«جلال طالبانی»(دومین رئیس جمهورعراق)

۱۳ دسامبر ۲۰۰۳(۲۲آذر۱۳۸۲) صدام حسین دستگیر شد.

«ژنرال دیویدپترائوس»(فرمانده نظامیان آمریکادرعراق و«پل برمر»حاکم عراق(نماینده رئیس جمهورآمریکا-جورج بوش)

۵ نوامبر ۲۰۰۵(۱۴آبان ۱۳۸۴صدام حسین »بعدازبازجوی های طولانی،«محاکمه» می شود.

 

 ۹ دی ۱۳۸۵ (۳۰ دسامبر ۲۰۰۶)صدام حسین اعدام شد

بسوی مرگ

اعدام صدام-عیدقربان ۱۴۲۷/ ۹ دی ۱۳۸۵ (۳۰ دسامبر ۲۰۰۶)

اولین رئیس جمهورعراق بعدازسقوط صدام حسین(غازی مشعل عجیل الیاور) که مشارکتی بودباآمریکا(نفرکنارِرئیس جمهور«ژنرال دیوید پترائوس»فرمانده نظامیان آمریکا)

 «غازی مشعل عجیل الیاور»۱۰ماه ریاست جمهوری عراق رابعهده داشت.

ازتاریخ ۲۸ژوئن۲۰۰۴ الی ۶آوریل ۲۰۰۵ (۸تیر۱۳۸۳ الی ۱۷ فروردین۱۳۸۴)

«غازی مشعل» درکویت-درکسوت ریاست جمهوری،دیدار ازکویت-نخست وزیر کویت(جابرمبارک احمدالصباح)

پل برمر: تا زمان تامین منافع آمریکا، نیروهای ما باید در عراق بمانند.

«پل برمر»(نماینده رئیس جمهورعراق)حاکم عراق

دومین رئیس جمهورعراق (طالبانی)

دومین رئیس جمهورعراق-بعدازسقوط صدام حسین: جلال طالبانی(مام جلال)

​صدام دردادگاه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد