پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

تشکراسرائیل "ازترکیه" برای مهارایران

ماجرای دستگیری ۸ ایرانی درترکیه چیست؟

تشکر رئیس جمهوراسرائیل ازرئیس جمهورترکیه، برای کمک به خنثی‌کردن توطئه ایران علیه اسرائیلی‌ها.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس‌جمهوری اسرائیل، روز یکشنبه(۲۹ خرداد ۱۴۰۱) از همتای تُرک خود، «رجب طیب اردوغان» بابت آنچه اورشلیم کمک‌های جاری برای «خنثی کردن تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران به‌منظور آسیب زدن به مسافران اسرائیلی در ترکیه» می‌خواند، تشکر کرد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، هرتزوگ روز یکشنبه با اردوغان تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

رادیوفردا نوشت:مقامات اسرائیل در روزهای اخیر ایران را متهم کرده‌اند که قصد دارد به اسرائیلی‌ها در ترکیه آسیب بزند.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که برنامه‌های گزارش‌ شده،  ایران در واکنش  به ترور(حسن صیاد خدایی) یک فرمانده سپاه در تهران(۰۱ خرداد ۱۴۰۱) است که گفته میشودتوسط عوامل اسرائیل کشته  شده است.

رسانه‌های اسرائیل پیشتر در ماه فوریه سال جاری (بهمن ۱۴۰۰) گزارش داده بودند که ترکیه هشت نفر متشکل از شماری از شهروندان ترک و ایرانی را به اتهام توطئه از جانب ایران برای آسیب زدن به یک میلیاردر اسرائیلی دستگیر کرده است.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:ماجرای دستگیری ۸ ایرانی درترکیه

سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه«میت»(MIT)مدعی شدکه هشت تن را به اتهام تشکیل شبکه برای اجرای عملیات ترور یک تاجر دوتابعیتی اسرائیلی-ترکیه‌ای دستگیر کرد.

«هاکان فیدان» (رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه)

به گزارش وب‌سایت «هابرلر »ترکیه در روز جمعه ۲۲ بهمن، عملیات شناسایی و بازداشت این افراد از ماه‌ها پیش با همکاری میت و موساد سازمان‌های اطلاعات و امنیت ترکیه و اسرائیل انجام شد.

این گروه هشت نفره متهم شده‌اند که قصد داشتند «یائیر گلر» تاجر ۷۵ ساله اسرائیلی که شهروندی ترکیه را نیز دارد و در زمینه صنایع دفاعی شهرتی جهانی دارد، در انتقام کشتن محسن فخری‌زاده ترور کنند.

رادیوفردادرادامه نوشت:همچنین، یک خبرنگار رویترز به نقل از کانال ۱۳ اسرائیل می‌گوید که اسرائیل معتقد است که توطئه ایران برای حمله به .شهروندان اسرائیلی ممکن است به امارات، اردن، مصر و بحرین نیز گسترش یابد

رسانه‌های اسرائیل می‌گویند در ماه نوامبر گذشته(آبان ۱۴۰۰) نیز مقامات قبرس شش نفر از جمله یک شهروند جمهوری آذربایجان و سه پاکستانی را به ظن مشابه آسیب زدن به اسرائیلی‌ها از جانب ایران، در قبرس بازداشت کردند.

«نفتالی بنت» نخست وزیر اسرائیل، روز یکشنبه هشدار داد «بهایی که دشمن برای هرگونه اقدام علیه شهروندان ما خواهد پرداخت، سنگین و دردناک خواهد بود.»

آقای بنت افزود: «هرکس اسرائیلی‌‌ها را در خارج هدف قرار دهد، تاوان پس خواهد داد

هفته گذشته، دفتر مبارزه با تروریسم شورای امنیت ملی اسرائیل هشدار سفر به استانبول را به بالاترین سطح افزایش داد. اسرائیل از شهروندانش خواسته است به استانبول نروند و اگر آنجا هستند، فورا به اسرائیل بازگردند.

در همین حال، رویترز روز یکشنبه گزارش داد که «یائیر لاپید» وزیر امورخارجه اسرائیل قرار است این هفته و در بحبوحه تهدیدات امنیتی، به ترکیه سفر کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد