پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

استاندار دیوانیه (الشعلان)به اتهام فسادمالی برکنارشد

​استاندار دیوانیه(زهیر الشعلان) درهفتم مهر ۱۳۹۸برکنار شده بود و «فیصل النائلی» را به عنوان استاندار جدید معرفی شده بود واما «عشیره الشعلان»دست به آشوب وتظاهرات زدندو زهیر الشعلان برکناری خود را غیر قانونی دانست درنتیجه این فشارها «الکاظمی »نخست وزیرعراق کوتاه آمد.

«زهیر علی الشعلان» استاندار دیوانیه (قادسیه)به اتهام فسادمالی برکنارشد.

 «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق دستور برکناری «زهیر علی الشعلان» استاندار دیوانیه (قادسیه) را به دلیل سو ظن به فساد صادر کرد.

استاندار«دیوانیه»عراق عزل شد.

دیوانیه(قادسیه)کجاست؟

 دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد شیاع السودانی» امروز سه شنبه ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳(۲۰ دی ۱۴۰۱) دستور برکناری «زهیر علی الشعلان» استاندار دیوانیه را صادر کرد.

دیوانیه(قادسیه)عراق کجاست؟

طبق این بیانیه، این برکناری به علت وجود پرونده‌های تحقیقاتی علیه استاندار دیوانیه به ظن فساد اداری و مالی صورت گرفته و این اتهامات در محاکم صالحه در حال رسیدگی است.

قادسیه(دیوانیه)عراق کجاست؟

 الدیوانیة تعزل مدراء دوائر واقسام بسبب الفساد

البته «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق از همان ابتدای آغاز به کار دولت جدید، یکی از اهداف اصلی ان را مبارزه با فساد در هر سطحی اعلام کرد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:آقای استاندار در ۷ مهر ۱۳۹۸ برکنارشده بود واما عشیره اش قیام کردن و «زهیر الشعلان» برگشت سرکارش.

ایرنا نوشت: به دنبال برکناری «زهیر الشعلان» استاندار دیوانیه، عشیره الشعلان در شهرستان «الحمزه» در جنوب این استان، با برپایی تظاهرات های نامنظم ، آتش زدن تایر و بستن خیابان ها دست به اغتشاش زدند.

تعدادی از اعضای شورای استان دیوانیه شامگاه یکشنبه ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۹ (۰۷ مهر ۱۳۹۸) در نشست فوق العاده ای، استاندار را برکنار کردند و «فیصل النائلی» را به عنوان استاندار جدید برگزیدند امری که با اعتراض زهیر الشعلان همراه شد و اصل برکناری خود را غیر قانونی دانست.

به دنبال این حادثه، «عشیره الشعلان» امروز در شهرستان الحمزه جنوب دیوانیه (۱۸۰ کیلومتری جنوب بغداد) به خیابان آمده و با تظاهرات و آتش زدن تایر و بستن جاده حدفاصل بین «دیوانیه» و «السماوه» به برکناری الشعلان اعتراض کردند.

جنوب دیوانیه عراق دستخوش اغتشاش شد

تظاهرکنندگان همچنین خواستار انحلال کامل شورای استان شده اند.

نیروهای مبارزه با اغتشاش عراق به سرعت وارد عمل شده و از دامنه پیدا کردن اعتراضات و احتمال آتش زدن ساختمان های دولتی در «شهر الحمزه» جلوگیری به عمل آوردند.

گزارش ها از الحمزه حاکیست که در حال حاضر نیروهای ضدشورش بر اوضاع مسلط هستند و اوضاع آرامش نسبی پیدا کرده است.

طبق اعلام رسانه های عراق از ۱۹ عضو شورای استان دیوانیه، ۱۸ عضو شب گذشته در جلسه شرکت کرده و ۱۷ عضو به برکناری الشعلان رای مثبت دادند.

برکناری الشعلان به دنبال غیر قانونی خواندن انتخاب او به عنوان استاندار در ۵ اوت گذشته (۱۴ مردادماه) صورت گرفته است.

این دومین استاندار در عراق است که در طول کمتر از یک هفته از طرف شوراهای استان برکنار می شوند و قبل از الشعلان، «کرار العبادی» استاندار بابل نیز به اتهام جعلی بودن مدارک محل اقامت از طرف شورای استان در سه شنبه گذشته برکنار شده بود.

براساس قانون عراق، شورای های استانی دارای صلاحیت های گسترده ای هستند و بدون رجوع به دولت و پارلمان می توانند مسوولان محلی خود را برگزیده یا کنار بزنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد