پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

سقوط هلیکوپتر(مهدکودک)کشته شدن وزیرکشوراوکراین

دریازدهمین ماه جنگ دراوکراین،حمله روسیه به کی یف(پایتخت اوکراین)

سقوط هلیکوپتر در ۱۰۰متری مهدکودک

یک هلیکوپتر روز چهارشنبه(۲۸ دی ۱۴۰۱) در شهر «برواری »در حومه کیف اوکراین سقوط کرد و دست کم ۱۸ نفر از جمله مقامات ارشد اوکراینی و سه کودک کشته شدند.

موناستیرسکی که مسئول پلیس و امنیت اوکراین بود، ارشدترین مقام اوکراینی است که از زمان آغاز جنگ جان خود را از دست داده است.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«ایهور کلیمنکو»(رئیس پلیس ملی اوکراین) گفت: «موناستیرسکی»(وزیرکشوراوکراین) به همراه معاونش(یوهن، یوری) و دیگر مقامات ارشد وزارت کشور کشته شده اند.

اسپوتنیک نوشت: رئیس اداره نظامی منطقه کی‌یف اعلام کرد که این هلی‌کوپتر در نزدیکی یک مهدکودک و ساختمان‌های مسکونی سقوط کرده است.

وزیرکشوراوکراین(درسقوط هلی کوپتر)کشته شدA helicopter crashed in Brovary, on the outskirts of Kyiv, Ukraine, on Wednesday, killing at least 18 people including senior Ukrainian officials and three children.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: در تلگرام پلیس آمده است در مجموع ۱۸ تن که دو تن از آنها کودک و ۹ سرنشین هلیکوپتر بودند، کشته شدند.

۲۲ تن دیگر هم زخمی شدند که ۱۰ نفر از آنها کودک هستند.

به گفت پلیس "دنیس موناستیرسکی"، وزیر کشور اوکراین و "یوگنی انین"، معاون وی در میان کشته شده‌ها هستند.

Ukraine's interior minister among 16 killed in helicopter crash near Kyiv

وزیرکشوراوکراین«دنیس موناستیرسکی»(Denys Monastyrsky)ازکشته شدگان سقوط هلی کوپتر

A military stands at the site where a helicopter crashed near a kindergarten outside the capital Kyiv, Ukraine, on January 18, 2023.

وزارت کشور اوکراین اختلال در عملکرد هلی کوپتر، نقض قوانین ایمنی و خرابکاری را از دلایل احتمالی این حادثه عنوان کرد. مقامات نظامی نیز به نوبه خود گفتند که تحقیقات چندین هفته طول خواهد کشید.

The helicopter crash in Brovary, near Kyiv, Ukraine. Photo: EPA-EFE

سقوط هلی‌کوپتر در اوکراین و کشته شدن وزیر کشور

مشخص شده است که در این بالگرد وزیر امور داخلی کشور اوکراین- دنیس موناستیرسکی، معاون اول او - یوگنی ینین و سخنگوی رسمی این وزارتخانه - یوری لوبکوویچ نیز بودند که هر سه جان باختند.

Ukraine Interior Minister

«دنیس موناستیرسکی» در سال 2021 در دوران ریاست جمهوری ولودیمیر زلنسکی به عنوان وزیر کشور منصوب شد.

Sergei SUPINSKY / AFP

در محل سقوط روز چهارشنبه، شیشه و دیگر زباله ها در زمین بازی کودکان پراکنده شده بودند. تکه ای از بدنه فلزی هلیکوپتر در نزدیکی حلقه بسکتبال قرار داشت. در همان نزدیکی، بقایای کابین هلیکوپتر به یک ساختمان آپارتمانی آجری بزرگ تکیه داده بود.

A helicopter crashed in Brovary, on the outskirts of Kyiv, Ukraine, on Wednesday, killing at least 18 people including senior Ukrainian officials and three children.

سقوط هلیکوپتر در ۱۰۰متر مهدکودک مورد اصابت قرار گرفته بود، با آتش سیاه شدن دیوارها و بیرون ریختن پنجره ها. انبوهی از مقامات دولتی و نظامی روی صحنه کار می کردند.

ساکنان این منطقه می گویند که صدای انفجار را درست بعد از ساعت 8 صبح به وقت محلی شنیده اند.

«به مدرسه دویدم. دیدم سه بچه مجروح شده اند. هنوز زنده است. او گفت که صدای گریه و فریاد مردم را شنید.

Emergency personnel work at the site where an apartment block was heavily damaged by a Russian missile strike, amid Russia's attack on Ukraine, in Dnipro, Ukraine January 15, 2023. REUTERS/Clodagh Kilcoyne

حمله روسیه به اوکراین در «دنیپرو »اوکراین در 15 ژانویه 2023 به شدت آسیب دید.

12:01- واکنش کرملین به اعلام آمادگی کی‌یف برای مذاکره با مسکو

دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه، امروز چهارشنبه، در توضیح سخنان سرگئی نیکی‌یفوروف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور اوکراین، مبنی بر عدم مخالفت کی‌یف با گفتگو با طرف روسی، یادآور شد که با قضاوت بر اساس قوانین مصوبه در اوکراین، این کی‌یف بود که امکان مذاکره با مسکو را برای خود منتفی می‌کند.

شب گذشته سرگئی نیکی‌یفوروف تاکید کرد که اوکراین مخالف گفتگو با روسیه نیست، البته به گفته وی، این مذاکرات باید بر اساس اصول جهانی حقوق بین‌الملل: احترام به منشور سازمان ملل متحد، تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین و حاکمیت قانون انجام شود.

پسکوف در واکنش به این سخنان و در پاسخ به سئوال خبرگزاری نووستی در این باره که آیا چنین اصولی برای روسیه قابل قبول است یا خیر، گفت: «البته، با قضاوت بر اساس قانون مصوبه در اوکراین، ازلحاظ حقوقی، خود آنها امکان مذاکره با مسکو را منتفی دانسته و آن را منع کردند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد