پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

اعزام کاروان ۷۵ نفره روحانیون(امامان محله)گیلان به قم

«طرح امام محله»درآذر ۱۴۰۱ توسط سازمان تبلیغات اسلامی در راستای تقویت وضعیت فرهنگی جامعه اسلامی راه اندازی شد .

در این طرح در یک سری نقاط انتخابی در هر شهر و منطقه‌ای با ارائه مدلی محله‌محور، در هر محله مسجدی انتخاب و در هر روستا نیز روحانی مستقر در آن روستا انتخاب می‌شود و روحانی فعال آن مسجد به عنوان «امام محله» فعالیت می‌کند.

اعزام کاروان روحانیون(امامان محله)گیلان به قم 

عصرامروز شنبه ، ۲۴ تیر ۱۴۰۲(۲۶ ذیحجه ۱۴۴۴) ۷۵ نفرازروحانیون گیلان که امورتبلیغ وتبیین نقش دارند با ۳ اتوبوس ،برای یک دوره ۳ روزه به قم اعزام شدند.

این عده از«نمایشگاه جامعه پرداز »دیدن خواهندکرد،همچنین به زیارت مسجدجمکران قم می روند

نمازجماعت  ظهروعصر مصلی رشت به امامت« حجت الاسلام ابوطالب متتقی»

آخرین نمازجماعت روحانیون(امامان محله)درسال ۱۴۴۴ هجری قمری 

روحانیون تبلیغی (امامان محله) درمصلی رشت.۲۴ تیر ۱۴۰۲

نمازجماعت  ظهروعصر  روحانیون تبلیغی (امامان محله) درمصلی رشت.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«حجت الاسلام سعید مهدوی»(مدیرکل سازمان تبلیغات گیلان)گفت:این گروه ازروحانیون بعنوان«امام محله»امروزبعدازصرف ناهارعازم قم می شوند.

روحانیون تبلیغی (امامان محله) درمصلی رشت.۲۴ تیر ۱۴۰۲

روحانیون تبلیغی (امامان محله) درمصلی رشت.۲۴ تیر ۱۴۰۲

نمازجماعت  ظهروعصر  روحانیون تبلیغی (امامان محله) درمصلی رشت.۲۴ تیر ۱۴۰۲

آخرین نمازجماعت روحانیون(امامان محله)درسال ۱۴۴۴ هجری قمری 

طرح «امامان محله» در یک نگاه

همایش

آذر ۱۴۰۱ «حجت الاسلام محمد قمی»(رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور) طرح امام محله ایده محوری سازمان تبلیغات اسلامی در راستای تقویت وضعیت فرهنگی جامعه اسلامی است و تعریف هویت معتبری به نام امام محله، مقدمات شکل‌گیری تمدن اسلامی و نظام امت، امامت را فراهم می‌کند.

در این طرح در یک سری نقاط انتخابی در هر شهر و منطقه‌ای با ارائه مدلی محله‌محور، در هر محله مسجدی انتخاب و در هر روستا نیز روحانی مستقر در آن روستا انتخاب می‌شود و روحانی فعال آن مسجد به عنوان امام محله فعالیت می‌کند.

مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی هم اکنون با انجام کار تبلیغاتی، گفتمان‌سازی و الگوسازی در حال تقویت این طرح هستند تا به موجب این طرح، هر امام جماعت مسجد محله، امام آن محله محسوب شود و به مباحث و مسائل مختلف محله پرداخته و در راستای حل و فصل آنها تلاش کند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و مسولان سازمان تبلیغات اسلامی، اگر امامان جماعت محلات بتوانند امور خود را بدون وابستگی به دستگاه‌های دولتی انجام دهند و به صورت مردمی فعالیت‌های خود را ادامه دهند، این سازمان می‌تواند به رسالت خود که تبیین اسلام ناب محمدی است بپردازد.

بنا به گفته قائم مقام معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی،‌این سازمان سعی دارد نگاه تسهیل‌گرانه ای داشته باشد از این رو در همین راستا در این طرح به امامان محله بسته‌های خدماتی شامل؛ خدمات محتوایی، آموزشی، مشاوره و خدمات رسانه‌ای ارائه خواهد کرد.

نقش امامان محله در عرصه جهاد تبیین | کار اصلی امام به میدان آوردن مردم است

حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در دومین روز نشست ملی جهاد تبیین ویژه شبکه امامان محله کشور که مزین به نام طلبه شهید «آرمان عزیز» است، با اشاره به جایگاه مهم شبکه امامت در عرصه جهاد تبیین، اظهار داشت: در این زمانه و چنین شرایطی دستگیری از مردم و توفیق قبول تکفل هدایت جامعه، سعادتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود./۱۴ آذر ۱۴۰۱ 

وی روایت «الإِمامُ الأَنیسُ الرَّفیقُ، وَالوالِدُ الشَّفیقُ، وَالأَخُ الشَّقیقُ، وَالاُمُّ البَرَّةُ بِالوَلَدِ الصَّغیر» را مورد توجه قرارداد و گفت: ما نیز باید به تأسی از پیامبر(ص) نسبت به هدایت مردم حریص و مهربان باشیم. ائمه چقدر زحمت کشیدند که به ما بیاموزند که پیامبر(ص)، امام بود. امام باید درمند مردم باشد؛ درست است که یکی از ملزومات امامت خدمت است اما لازمه نور تاباندن به حیات مردمی که در محله شما زندگی می کنند، فقط خدمت رسانی نیست. به میدان آوردن مردم کار اصلی امام است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی آیه «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ» را به عنوان شاهدی بر این مدعا مطرح کرد و بیان داشت: امام طوری مردم را به میدان می آورد که قیام کنند و اقامه عدالت داشته باشند. در صحنه‌های مختلف جهاد، امام پیشاپیش مردم حرکت می کند و با روشنگری زمینه حضور آنها را فراهم می کنند. ارتباط میان امام و مردم یک پیوند ناگسستنی است./منبع :سایت حوزه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد