پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

جنگ غزه آتش اختلاف دراعضای کابینه (نتانیاهو)شعله ورکرد

جنگ غزه  اختلافات کابینه نتانیاهو راشعله ورکرد

وزیرامنیت ملی اسرائیل خطاب به نتانیاهو:تغییر ناگهانی سیاست درجنگ غزه، بدون برگزاری جلسه ونظرخواهی دیگراعضای  در کابینه قابل قبول نیست، ما افزایش قابل توجهی در تعداد کشته هایمان داریم.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل(ژنرال هرزی هالوی)را هنگام ورودبه جلسه کابینه تفتیش کردند!

اختلافات بین اعضای کابینه نتانیاهو (جنگ درغزه)

روز یکشنبه۱۷ دسامبر ۲۲۰۲۳(۲۶ آذر ۱۴۰۲)«ایتامار بن گویر»(وزیر امنیت ملی اسرائیل) به دولت اسرائیل حمله کرد و مدعی شد که به کامیون‌های کمک‌رسانی اجازه داده از طریق «گذرگاه کرم شالوم» وارد نوار غزه شود.

روزنامه عبری Maariv به نقل از بن گویر نوشت: «برای من غیرقابل قبول است که به طور ناگهانی سیاست را بدون برگزاری بحث در شورای وزیران تغییر دهم.»

به نوشته این روزنامه، در جلسه روز یکشنبه(۲۶ آذر ۱۴۰۲) کابینه، بحث داغی درباره ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق گذرگاه «کرم شالوم» مطرح شد.

«وزیر امنیت ملی اسرائیل» گفت که در جریان این گفتگو، بن گویر وزیر امنیت ملی خشم خود را از تصمیم ارائه کمک های بشردوستانه به نوار غزه ابراز کرد.

حکومة نتنیاهو

بن گویر سخنان خود را خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر نتانیاهو  گفت: «تغییر ناگهانی سیاست بدون برگزاری جلسه ونظرخواهی دیگراعضای  در کابینه قابل قبول نیست. ما افزایش قابل توجهی در تعداد کشته هایمان داریم»

وی افزود: چگونه می توان چنین بی مسئولیتی در تصمیم گیری برای گشایش «گذرگاه کرم شالوم» بدون بحث و گفت و گوی عمیق و نتیجه در شورای وزیران کوچک وجود داشت؟

وی ادامه داد: موضع من روشن و شناخته شده است، من همیشه از همان لحظه اول با آن (باز کردن گذرگاه) مخالف بوده ام و معتقدم تا زمانی که به ربوده شدگانمان کمک نرسانیم، کمک های بشردوستانه نباید به دست آنها برسد.

نتانیاهو به نوبه خود به وزیر راست افراطی پاسخ داد و گفت: "آمریکایی ها به ما کمک کردند تا در ازای ۲۰۰ کامیون در روز، ۸۰ گروگان را به جای ۵۰ گروگان در معامله آزاد کنیم. غیرممکن است که اجازه دهیم همه کامیون ها از گذرگاه رفح وارد شوند. بنابراین، برای اینکه بتوانیم بقیه بازداشت شدگان را برگردانیم، باید گذرگاه کرم را باز کنیم.» ابوسالم(کرم شالو).

به نوبه خود، یک منبع دولتی فلسطینی در نوار غزه در گفتگو با آنادولو، ورود هر گونه کامیون کمک رسانی از گذرگاه کرم شالوم را تکذیب کرد.

این منبع که ترجیح داد نامش فاش نشود، گفت: «تاکنون یکشنبه۱۷ دسامبر ۲۲۰۲۳ (۲۱:۳۰ به وقت گرینویچ)، «گذرگاه کرم شالوم» برای جستجوی کامیون‌های کمک‌رسانی توسط اشغالگران استفاده می‌شود و سپس کامیون‌ها پس از جستجو برای ورود از گذرگاه رفح برمی‌گردند. مرز با مصر.»

«گذرگاه کرم شالوم» در رفح، در نقطه مرزی مصر، فلسطین و اسرائیل قرار دارد، این گذرگاه برای تردد تجاری بین نوار غزه و اسرائیل تعیین شده است و بیش از یک بار به عنوان جایگزینی برای گذرگاه رفح استفاده شده است.

شایان ذکر است که گذرگاه رفح تنها گذرگاهی است که پس از آتش‌بس بین حماس و دولت اسرائیل برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه باز است.

توضیح مدیریت سایت-منبع این گزارش :خبرگزاری آناتولی(ترکیه)است با ویرایش.


رئیس ستاد ارتش اسرائیل(ژنرال هرزی هالوی)را هنگام ورودبه جلسه کابینه تفتیش کردند!
جبهه اسرائیل شاهد اختلافات جدی و اتهامات متقابل بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و رهبران ارتش، از جمله «ژنرال یوآو گالات»(وزیر دفاع اسرائیل) و «ژنرال هرزی هالوی»(رئیس ستاد ارتش اسرائیل) است.

رئیس أرکان الجیش الإسرائیلی اللواء أفیف کوخافی ورئیس الأرکان المنتخب اللواء هرتسی هالیفی.

«سرلشکر آویو کوهاوی» رئیس ستاد کل نیروهای دفاعی اسرائیل و «سرلشکر هرزی هالوی» رئیس ستاد منتخب ارتش اسرائیل

فی یمین الصورة رئیس الشاباک رونین بارک وفی الیسار رئیس الأرکان هالیفی

رئیس شین بت رونن بار (سمت راست) با رئیس ستاد هلوی

شبکه ۱۳تلویزیون اسرائیل گفت که اعضای گارد نخست وزیر بنیامین نتانیاهو از «هرزی هالیوی»(رئیس ستاد ارتش اسرائیل) در هنگام ورود به شورای جنگ خواسته اند تا وسایل ضبط را تفتیش کنند.

«آویگدور لیبرمن»(رئیس حزب اسرائیل خانه ما)

لیبرمان یسقط نتنیاهو ویرکل الانتخابات لأربعة اشهر
«آویگدور لیبرمن»(رئیس حزب اسرائیل بیتنو) با بیان اینکه تفتیش رئیس ستاد ارتش اسرائیل مایه تحقیر همه سربازان ارتش اسرائیل است، افزود: نباید اجازه دهیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر غول‌آسا، جنگ اسرائیل در نوار غزه را رهبری کند.

News Main Image

آویگدور لیبرمن(رهبر حزب اسرائیل بیتنو)وبنیامین نتانیاهو(نخست وزیراسرائیل)

این در حالی است که اتهامات نتانیاهو مبنی بر عدم تکمیل توافق برای آزادی اسرا و فرار به جنگ بالا گرفته بود.به گزارش رادیو ارتش اشغالگر، خانواده های اسرائیلی های اسیر شده در غزه با عصبانیت جلسه شورای جنگ را قبل از پایان آن ترک کردند. .

'لیبرمان' یدعو نتنیاهو للاستقالة واللیکود إلى اختیار زعیم بدیل له

شبکه تلویزیونی اسرائیل با بیان اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به خانواده های اسرای اسرائیلی در نوار غزه اطلاع داده است که اکنون امکان بازگرداندن همه آنها وجود ندارد، افزود: دیدار آزاد شدگان با نمایندگان خانواده های اسرا و شورای جنگ طوفانی بود و شاهد تبادل فریادها و اتهامات بود.

این روزنامه به نقل از یکی از بازداشت شدگان آزاد شده گفت که حملات ارتش اسرائیل تقریباً جان آنها را گرفته است.

نحمیا شترسلر: نتنیاهو فشل فی مواجهة حماس وعجز عن تقویض قوتها سیاسیا وعسکریا (الجزیرة)

اختلافات اعضای کابینه نتانیاهو...هرتزی هالوی و بن گویر

ایسنا()نوشت:رسانه‌های اسرائیلی از وجود اختلافات شدید میان اعضای کابینه جنگ اسرائیل درباره جنگ علیه نوار غزه و اعتراض برخی از وزیران به عدم تحقق هیچ گونه دستاوردی در این جنگ خبر دادند.

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی صحنه مشاجره میان «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد کل ارتش و «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت «ملی» این رژیم بر سر اختلاف پیرامون اخراج سربازانی بود که تخلف کرده‌اند.

أزمة ثقة بین رئیس الوزراء نتنیاهو ورئیس أرکان الجیش هلیفی من تصویر مکتب الصحافة الحکومی

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، در این جلسه بن گویر خواهان تغییر تصمیم درباره سربازانی بود که آیین تلمودی را در مسجد جنین به جای آوردند. بن گویر گفت، بخش سیاسی باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هم خطاب به بن گویر پاسخ داد که او اشتباه می‌کند و در مورد مسائل اخلاقی و غیر اخلاقی ارتش تصمیم گیرنده اوست. هالوی از بن گویر خواست که او را تهدید نکند.

چند روز پیش ویدئوهایی از سربازان ارتش اشغالگر در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که داخل مسجدی در جنین مراسم یهودی «حانوکا» را جشن گرفته بودند.

منابع محلی فلسطینی گفتند که سربازان اشغالگر هنگام اذان ظهر با کفش‌های خود به مسجدی در جنین یورش بردند، افراد داخل آن را دستگیر کردند و با بلندگوهای مسجد شروع به خواندن سرودهای جشن یهودی حانوکا کردند.

سپس در این جلسه در مورد تلاش برای کشتن «یحیی سنوار»، رئیس حماس در نوار غزه بحث شد و هالوی گفت که آمریکا یک دهه طول کشید تا اسامه بن لادن، سرکرده القاعده را بکشد.

یحیى السنوار زعیم حرکة حماس فی غزة

سپس در این جلسه در مورد تلاش برای کشتن «یحیی سنوار»، رئیس حماس در نوار غزه بحث شد و هالوی گفت که آمریکا یک دهه طول کشید تا اسامه بن لادن، سرکرده القاعده را بکشد.

 در اینجا «یاریو لوین»(وزیر دادگستری اسرائیل) مداخله کرد: «چی؟ به این دلیل است که ما برای بازداشت سنوار ظرف ۱۰ سال وارد جنگ شدیم؟»

 وزیر الخارجیة الإسرائیلی إیلی کوهین - سبوتنیک عربی, 1920, 13.12.2023

سپس «الی کوهن»»(وزیر امور خارجه اسرائیل) اظهار داشت که قرار نبود کابینه برای رسیدن به این هدف و کشتن «یحیی سنوار» اینقدر منتظر بماند.

وزیر العدل الإسرائیلی یاریف لیفین ورئیس الوزراء بنیامین نتنیاهو (وسط) فی اجتماع لمجلس الوزراء.

ازسمت چپ:«یاریو لوین»(وزیر دادگستری اسرائیل) و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیراسرائیل)

شبکه ۱۲ اسرائیل گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست اسرائیل بخش نظامی را مسئول شکست خود می‌داند. این شبکه اعلام کرد، روابط سطوح سیاسی و نظامی این رژیم علیرغم آنچه تلاش می‌کنند از طریق رسانه‌ها نشان دهند، اصلا خوب نیست.

رسانه‌های اسرائیلی دودستگی میان دو بخش مذکور را کودتای نظامی به شکلی جدید توصیف کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد