پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است۹ فروردین ۱۴۰۳ سخنگوی شورای نگهبان

حجت الاسلام موسی غضنفر‌آبادی(شورای نگهبان لایحه حجاب و عفاف را تایید کرده است)حجت الاسلام حسین جلالی۱۹ اسفند ۱۴۰۲

سرنوشت لایحه حجاب وعفاف

لایحه عفاف و حجاب به تأیید شورای نگهبان نرسیده است،به مجلس برگردانده شده برای رفع ایرادات

 ۹ فروردین ۱۴۰۳ سخنگوی شورای نگهبان :«لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.

هادی طحان نظیف در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:کدام نماینده گفته بود:«لایحه عفاف و حجاب به تایید شورای نگهبان رسیده است»

                              بانکی‌پور، جریمه، طرح حجاب و عفاف و...

«تمام ارکان نظام به این جمع‌بندی رسیدند که بی حجاب ها را از طریق جریمه نقدی،اعمال قانون کنند»

حاشیه سازی نماینده اصفهان برای جریمه بی حجابها چه هدفی را دنبال می کند؟

۰۵ فروردین ۱۴۰۳ «امیرحسین بانکی‌پور »در برنامه تلویزیونی شبکه اصفهان گفت که در مواجهه با تخلفات بی حجاب ها در قانون سه راه داشتیم؛ یک روش، روش گذشته بود یعنی گشت ارشاد که همه مخالف بودند که بخواهد به طور مستقیم با افراد بی حجاب برخورد شود. روش دیگر این بود که برخورد قضایی شود و همه(بی حجابها پس ازدستگیری) مستقیم به دادگاه معرفی شوند که این هم روش درستی نبود بخواهیم این همه پرونده کیفری درست کنیم. روش باقیمانده، جریمه بود و این مسئله را تمام ارکان نظام به این جمع‌بندی رسیدند که از طریق جریمه عملی کنند. هم شورای عالی انقلاب فرهنگی، هم شورای عالی امنیت ملی، هم قوه قضاییه، هم مجریه، هم مجلس، هم شورای نگهبان، همه ارگان‌ها موافق بودند./پایان.

شورای نگهبان لایحه حجاب و عفاف را تایید کرده است

روز شنبه(۱۹ اسفند ۱۴۰۲) «حجت الاسلام موسی غضنفر‌آبادی» (رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی) از ارسال لایحه عفاف و حجاب برای سومین بار به شورای نگهبان خبر داده بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود : لایحه حجاب و عفاف پس از اصلاحاتی که مد نظر قرار گرفته بود برای سومین بار به شورای نگهبان ارسال شده و این شورا لایحه را تایید کرده است.

لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان تایید شد

روز یکشنبه(۲۰ اسفند ۱۴۰۲) «حجت الاسلام حسین جلالی»(عضو کمیسیون فرهنگی مجلس) در گفت ؛ «شورای نگهبان لایحه حجاب و عفاف را تایید کرده است

برای بی‌حجابی مستقیما ۳ میلیون تومان از حساب بانکی افراد کم خواهد شد
۱۸ اسفند ۱۴۰۲«امیرحسین بانکی‌پور» نماینده اصفهان در مجلس گفت: این قانون بعد از عید اجرا خواهد شد. سنگین‌ترین جریمه هم برای سلبریتی‌های مروج بی‌حجابی است؛ ممنوع الخروج و ممنوع التصویر می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد