پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

سقوط(مناره مسجد بادملیک) در شهرچانکیری ترکیه در اثر وزش باد

در ۰۹ آذر ۱۴۰۰مناره «مسجد اریزلی»(شهرکوجایلی )منطقه «ازمیت آریزلی»و مناره مسجددیگری فروریخت.

سقوط«مناره مسجد بادملیک» در «چانکیری» در اثر وزش باد./۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بر اثر وزش باد شدید در«شهر چانکیری» درختان سقوط کرده، شیشه های برخی از آپارتمان ها شکسته و یکی از دو مناره «مسجد بادملیک» تحت تأثیر باد فرو ریخت.

بر اثر وزش باد شدیدی که ظهر روز شنبه ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ (۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) به مرکز «شهر چانکیری» اصابت کرد، درختان، کابینت ها، وسایل و ظروف زباله خارج از محل کار کشیده شد و شیشه های برخی از آپارتمان ها شکسته شد.

Çankırı'da cami minaresi fırtınada yıkıldı

«یکی از دو مناره مسجد بادملیک» واقع در «منطقه عبدالحلیک رندا» بر اثر وزش باد سقوط کرد. قطعات شکسته شده از مناره به مشاغل و وسایل نقلیه در منطقه اطراف آسیب رساند.

مناره «مسجد بادملیک» بر اثر وزش باد شدید در «شهر چانکیری» فروریخت و آن لحظات در دوربین تلفن همراه منعکس شد.

سقوط مناره مسجدترکیه

Kuvvetli rüzgar cami minaresini devirdi

«مناره مسجد چانکیری بادملیک» بر اثر وزش باد شدید شکست خورد. مناره مسجد واقع در منطقه «عبدالحلیک رندا» بر اثر وزش باد ناگهان سقوط کرد.

قطعات شکسته شده از مناره به مشاغل و وسایل نقلیه در منطقه اطراف آسیب رساند.

یکی از دو مناره«مسجد چانکیری بادملیک» که نتوانست در برابر طوفان در چانکیری مقاومت کند، تخریب شد. این مسجد که تنها یک مناره در آن باقی مانده بود، از هوا با پهپاد دیده می شد.

باد،مناره مسجدرافروریخت

Çankırı'da cami minaresi fırtınada yıkıldı

اکیپ های شهرداری با ماشین آلات کار برای از بین بردن آوار مناره فروریخته شروع به کار کردند.
 
نیروهای امنیتی تدابیر احتیاطی را در منطقه ای که برق نیز قطع شده بود، اتخاذ کردند.

2024/04/1713634804_whatsapp-image-2024-04-20-at-16.33.25-700x420.jpeg

«اسماعیل حکی اسن»(شهردار چانکیری) پس از بازرسی های خود در منطقه به خبرنگاران گفت:این مناره به دلیل باد شدید فرو ریخت واما«مناره دیگر مشکلی ندارد».

2024/04/1713634733_18876607-26bf-4650-9a38-de9bf1e00f97.jpg

«شهردار چانکیری» با بیان اینکه انتظار وزش باد را برای امروز داشتند، اما انتظار نداشتند به این شدت باشد، گفت: "درختان ما در شهر سقوط کردند. اماکن عمومی و قلعه را بستیم. همه تیم های ما در میدان هستند و در حال جمع آوری آثاربجامانده هستیم.

Caminin minaresi fırtınaya dayanamadı

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:در ۰۹ آذر ۱۴۰۰مناره «مسجد اریزلی»(شهرکوجایلی )سقوط کرد.

مناره «مسجد اریزلی»(شهرکوجایلی )واقع در منطقه «ازمیت آریزلی» در کنار خود سقوط کرد و نتوانست در برابر طوفان عصر دیروز مقاومت کند. با اطلاع کسانی که مناره را در کنار آن دیدند، نیروهای آفاد، ژاندارمری و آتش نشانی شهرداری کلانشهر کوجایلی به منطقه اعزام شدند. تیم ها در مدت کوتاهی در محل حاضر شدند و خانه های اطراف مسجد را تخلیه کردند. تدابیر امنیتی تیم های ژاندارمری و شهرداری در منطقه ادامه دارد.

Fotoğraf: İHA

سرعت باد درشهر«کوجایلی» به ۱۰۵ کیلومتر می‌رسید، مناره «مسجد اریزلی» که نمی‌توانست در برابر شدت باد مقاومت کند، به سمت خود سقوط کرد. به منظور جلوگیری از وقوع فاجعه احتمالی، تیم ها به اقدامات امنیتی در منطقه ادامه می دهند.

در شهر«کوجایلی» سرعت باد به ۱۰۵ کیلومتر بود، ۱۲۳ سقف منفجر شد، ۲۵ درخت و تیرک سقوط کرد، علائم سقوط کرد و بر اثر طوفان شب گذشته سیل رخ داد. باز هم بر اثر شدت باد ۱۴ گلخانه و ۶ خودرو آسیب دیدند، ۲ مناره (در۲ مسجد)فرو ریخت، ۱۱ قایق غرق شد و ۶۰ ترانس برق دچار قطعی شد. در طول روز در مجموع ۱۹۵ حادثه در سطح شهر رخ داد که ۸ نفر بر اثر سقوط از پشت بام مجروح و یک نفر جان باخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد