پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

شیخ الازهرمصر:متحدشویم تا از حمام خون مردم بیگناه(غزه) جلوگیری کنیم

امام اعظم الازهر(شیخ احمدطیب):«جهان بدون کنترل های اخلاقی در مسیر اشتباهی حرکت می کند. در صورت تداوم این وضعیت شاهد گسترش بی‌سابقه جنایت، نفرت و خشونت خواهیم بود، همه ما باید متحد شویم و در همبستگی بایستیم تا از حمام خون مردم بیگناه(غزه) جلوگیری کنیم.

«شیخ احمدطیب» ضمن قدردانی از آنچه آن را حمایت گوترش از مردم غزه دانست، گفت:«جهان بدون کنترل های اخلاقی در مسیر اشتباهی حرکت می کند، اگر این وضع ادامه یابد، شاهد گسترش جنایت، نابودی، جنگ و خشونت خواهیم بود».


وی با بیان اینکه این مسائل به سایر کشورهای جهان از جمله غرب و آمریکا نیز کشیده خواهد شد، ادامه داد: «رخدادهای غزه، تلاشها برای تماس و همگرایی را که از سالها پیش برای نزدیک کردن غرب و شرق انجام داده‌ایم، از بین خواهد برد».


شیخ الازهر، واکنش جامعه بین‌الملل به جنگ غزه را «ناامید کننده و مایه سرشکستی» دانست و گفت: «بر عکس نهادهایی مانند سازمان ملل و شورای امنیت، مردم غرب و آمریکا، انصاف بیشتری در قبال جنگ علیه غزه داشتند و خواستار توقف این جنگ شدند».


«امام اعظم مصر از الازهر»(شیخ احمد آل طیب)، روز یکشنبه ۲۴ مارس ۲۰۲۴(۵ فروردین ۱۴۰۳) در شیخ نشین الازهر، «آنتونیو گوترش»(دبیر کل سازمان ملل) را پذیرفت. بر اساس بیانیه ای که الازهر شیخ نشین منتشر کرد، هر دو طرف به جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه پرداختند.

دانشگاه الازهر(قاهره)مصر

شیخ الأزهر یستقبل أمین الأمم المتحدة

«فیلیپ لازارینی»(معاون دبیرکل سازمان ملل متحد) و کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک«آنروا» (UNRWA) و «النا پانوا» هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در مصر، در این نشست حضور داشتند.

امام اعظم الازهر از مواضع منصفانه دبیرکل سازمان ملل قدردانی کرد و گفت: شما نشان دهنده بارقه امیدی برای حمایت از مردم مظلوم غزه هستید. وی همچنین از نقش« آنروا» در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:شیخ الازهر گفت:«جهان بدون کنترل های اخلاقی در مسیر اشتباهی حرکت می کند»البته ازآوردن نام بردن محل جنایت(غزه)اجتناب کرده است!
امام اعظم الازهر:«جهان بدون کنترل های اخلاقی در مسیر اشتباهی حرکت می کند. در صورت تداوم این وضعیت شاهد گسترش بی‌سابقه جنایت، نفرت و خشونت خواهیم بود.» وی ادامه داد: همه ما باید متحد شویم و در همبستگی بایستیم تا از حمام خون مردم بیگناه جلوگیری کنیم.
امام اعظم با بیان اینکه اوضاع در غزه تلاش‌ها و ابتکارات ارتباطی با هدف پر کردن شکاف شرق و غرب را به خطر می‌اندازد، اظهار داشت: واکنش جامعه جهانی به تجاوز به غزه ناامیدکننده و ناامیدکننده است.
دبیرکل سازمان ملل از نقش الازهر به عنوان صدایی قوی در دفاع و حمایت از مردم فلسطین و همچنین فشار بر جامعه بین المللی برای احترام به حقوق فلسطینیان قدردانی کرد.

شیخ الأزهر- أنطونیو

گوترش با بیان اینکه روز شنبه از گذرگاه رفح بازدید کرد تا پیامی مبنی بر لزوم توقف تجاوزات اسرائیل و جامعه بین‌الملل ارسال کند، گفت: «من دوران خطرناک‌تری از دورانی که اکنون در آن زندگی می‌کنیم به خاطر ندارم.» وظایف خود را از طریق تصمیم گیری انجام می دهد و نه فقط با کلمات.
«در سوی دیگر گذرگاه، فلسطینی‌ها را دیدم که به شدت از کمبود غذا، نوشیدنی و شیوع بیماری‌های عفونی مختلف رنج می‌برند. همه ما باید این رنج را روشن کنیم و فوراً جلوی آن را بگیریم. گوترش در بیانیه شیخ نشین الازهر گفت: این مسئولیت همه ماست.

 

گوترش ادامه داد که اسلام هراسی به شدت رشد کرده و به یکی از رایج ترین اشکال تبعیض و نفرت تبدیل شده است که عمدتاً به دلیل استفاده از فناوری مدرن است، با توجه به نمونه ای از جنگ های جاری در اوکراین، سودان، غزه و مناطق مختلف آفریقا.

شیخ احمد آل طیب برای قدردانی از مواضع شجاعانه خود در قبال فلسطینی ها و مبارزه با اسلام هراسی، سپر شورای بزرگان مسلمان را به دبیرکل سازمان ملل هدیه داد.
دبیرکل سازمان ملل متحد در X رسمی خود گفت: «لحظه مهم مأموریت همبستگی ماه رمضان من توسط امام اعظم الازهر احمد الطائب در قاهره پذیرایی شد. مشارکت دائمی او برای تقویت صلح و همبستگی باید نمونه ای برای همه باشد - اکنون بیش از هر زمان دیگری.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد