پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

براثربرخورد یک کشتی(فرانسیس اسکات کی) بالتیمور آمریکا فروریخت

چندین خودرو در آب رودخانه سقوط کردند و امدادگران ۷ نفر که درآب افتاده بودند رانجات دادند.

کشتی حامل چهار جرثقیل کشتیرانی غول پیکر،پل بالتیمور را تخریب کرد

یک کشتی در حال حرکت از بالتیمور بود که به «ستونی روی پل» برخورد کرده و باعث فروریختن آن شده بود. چندین وسیله نقلیه در آن زمان روی پل بودند،از جمله یک  یک تریلر.


پایه «پل فرانسیس اسکات کی»(ایالت مریلند آمریکا) فرو ریخت.

The collapsed Francis Scott Key Bridge.
در پی برخورد یک کشتی باری به پایه پل فرانسیس اسکات واقع در ایالت مریلند آمریکا، بخشی از این پل فروریخته است. به گزارش پلیس محلی مریلند، یک پل بزرگ در بالتیمور، مریلند، صبح روز سه‌شنبه(۷ فروردین ۱۴۰۲)  فرو ریخت وتعدادی از شهروندان آمریکایی در «رودخانه پاتاپسکو» افتاده اند.

Live updates: Baltimore Key bridge collapses after ship collision

«پل فرانسیس اسکات کی» در بالتیمور پس از اصابت یک کشتی در اوایل صبح روز سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۲) یک شبه فرو ریخت.

The Francis Scott Key bridge in Baltimore collapsed overnight after being struck by a ship in the early morning of Tuesday, March 26.

پل فرانسیس اسکات کی در بالتیمور پس از اصابت یک کشتی در اوایل صبح روز سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۲) یک شبه فرو ریخت.

The steel frame of the Francis Scott Key Bridge sits on top of a container ship after it struck the bridge in Baltimore, Maryland, on March 26, 2024. The collapsed sent multiple vehicles and up to 20 people plunging into the harbor below.

تخریب پل پل فرانسیس اسکات کی توسط یک کشتی عبوری(۷ فروردین ۱۴۰۲)

FILE – The vessel Zhen Hua 13, carrying four giant shipping cranes for delivery and installation at the Port of Baltimore, passes under the Francis Scott Key Bridge in Baltimore, Wednesday, June 20, 2012. A portion of the Francis Scott Key Bridge in Baltimore collapsed after a large boat collided with it early Tuesday, March 26, 2024 in the morning, and multiple vehicles fell into the water. Authorities were trying to rescue at least seven people. (AP Photo/Patrick Semansky, File)
«کشتی ژن هوآ ۱۳» ( ship Zhen Hua 13) حامل چهار جرثقیل کشتیرانی غول پیکر برای تحویل و نصب در بندر بالتیمور، از زیر پل فرانسیس اسکات کی در بالتیمور، چهارشنبه،۲۰ ژوئن ۲۰۱۲ عبور می کند.

Baltimore's Francis Scott Key Bridge collapse is shown early morning, Tuesday, March 26, 2024 from Riviera Beach, Md. A container ship rammed into a major bridge in Baltimore early Tuesday, causing it to snap in a few places and plunge into the river below. Several vehicles fell into the chilly waters, and rescuers were initially searching for at least seven people. (AP Photo/Nathan Ellgren)

فروریختن پل «فرانسیس اسکات کی» در بالتیمور در اوایل صبح، سه‌شنبه، (۷ فروردین ۱۴۰۲)  از «ساحل ریویرا»(مدیترانه) نشان داده می‌شود.

Live updates: Baltimore Key bridge collapses after ship collision

یک کشتی کانتینری در اوایل روز سه‌شنبه به یک پل بزرگ در بالتیمور برخورد کرد و باعث شد که در چند نقطه شکسته شود و به رودخانه زیر سقوط کند.

The Francis Scott Key bridge in Baltimore collapsed overnight after being struck by a ship in the early morning of Tuesday, March 26. (Karl Merton Ferron/Staff)

چندین خودرو در آب های سرد سقوط کردند و امدادگران در ابتدا در جستجوی حداقل هفت نفر بودند.

ایالت مریلند، ایالات متحده، کشتی پل فرانسیس اسکات، ۲۶ مارس ۲۰۲۴(۷ فروردین ۱۴۰۲)

بخشی از پل فرانسیس اسکات کی در بالتیمور پس از برخورد یک قایق بزرگ با آن در اوایل صبح سه شنبه، ۲۶ مارس ۲۰۲۴، سقوط کرد و چندین وسیله نقلیه در آب سقوط کردند. مقامات در تلاش بودند تا حداقل هفت نفر را نجات دهند.

Parts of the Francis Scott Key Bridge remain after a container ship collided with a support...

پس از برخورد یک کشتی کانتینری با تکیه گاه سه شنبه  ۲۶ مارس ۲۰۲۴(۷ فروردین ۱۴۰۲) در بالتیمور، بخش هایی از پل فرانسیس اسکات کی باقی مانده است. پل بزرگ در بالتیمور پس از برخورد یک کشتی کانتینری به آن در اوایل روز سه شنبه شکست و فروریخت و چندین وسیله نقلیه در رودخانه زیر آن سقوط کردند. امدادگران در حال جستجوی چند نفر در آب بودند

بخشی از «پل فرانسیس اسکات کی»در( بالتیمور )پس از برخورد یک قایق بزرگ با آن در اوایل صبح سه‌شنبه فروریخت و چندین خودرو در آب افتادند. مقامات در تلاش بودند تا حداقل هفت نفر را نجات دهند.

The side of a large ship, painted blue, with the words “Dali” and “Singapore,” sitting at a port.

بر اساس ویدئویی که در X (توئیتر)منتشر شده است، که قبلاً توییتر نامیده می شد، یک کشتی بزرگ به پل سقوط کرد، قبل از غرق شدن آتش گرفت و باعث سقوط چندین وسیله نقلیه در رودخانه پاتاپسکو شد.

همه خطوط هر دو جهت را برای حادثه در پل ۱-۶۹۵ کی بسته بودند. ترافیک در حال منحرف شدن است،» اداره حمل و نقل مریلند در X پست کرد.

شهردار براندون ام. اسکات و جانی اولشوسکی جونیور، مدیر اجرایی شهرستان بالتیمور، پست کردند که پرسنل اورژانس در حال پاسخگویی هستند و تلاش‌های نجات در حال انجام است.

«کوین کارترایت»(مدیر ارتباطات سازمان آتش نشانی بالتیمور) حوالی ساعت 3 بامداد به آسوشیتدپرس گفت، امدادگران اورژانس در جستجوی حداقل هفت نفر بودند که گمان می‌رود در آب باشند.

او گفت که آژانس ها حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد با ۹۱۱ تماس دریافت کردند که یک کشتی در حال حرکت از بالتیمور بود که به ستونی روی پل برخورد کرده و باعث فروریختن آن شده بود. چندین وسیله نقلیه در آن زمان روی پل بودند، از جمله یکی به اندازه یک تراکتور-تریلر.

کارترایت گفت: تمرکز ما در حال حاضر تلاش برای نجات و بازیابی این افراد است. او گفت که هنوز زود است که بدانیم چه تعداد از مردم تحت تاثیر قرار گرفته اند، اما این سقوط را یک "رویداد تلفات جمعی در حال توسعه" خواند.

کارترایت گفت که به نظر می رسد "برخی محموله یا نگهدارنده از پل آویزان شده است" که شرایط ناامن و ناپایداری را ایجاد می کند و در نتیجه امدادگران اورژانس با احتیاط عمل می کنند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«پل فرانسیس اسکات کی»(The Francis Scott Key Bridge)ساختش  در سال ۱۹۷۲ برروی«رودخانه پاتاپسکو»(Patapsco River) آغاز شد و در مارس ۱۹۷۷(اسفند ۱۳۵۵) به پایان رسید.

برنامه ریزی برای پل در اوایل دهه ۱۹۷۰، پس از غرق شدن ترافیک در تونل بندر بالتیمور، که از طریق آن ۸۹۵ بین ایالتی از بندر عبور می کند، آغاز شد. زمانی که پل افتتاح شد، نیویورک تایمز گزارش داد که هزینه ساخت در مجموع ۱۴۱ میلیون دلار بوده است که به دلار امروزی تقریباً ۷۳۵ میلیون دلار است.

بر اساس گزارش دولت ایالت مریلند، بیش از ۱۲.۴ میلیون وسیله نقلیه مسافربری و تجاری در سال ۲۰۲۳ از این پل عبور کردند.۱۶

طول این پل ۱.۶ مایل بر روی رودخانه پاتاپسکو است، اما ساختار کلی گذرگاه، از جمله رویکردهای اتصال آن، تقریباً ۱ مایل طول دارد. به عنوان بخشی از ۶۹۵ بین ایالتی، بیرونی ترین گذرگاه از سه گذرگاه اصلی بندر بالتیمور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد