پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

برای عدم دسترسی روسیه"نقشه گوگل در اوکراین" غیرفعال شد

«برای اینکه نظامیان روسیه نتواندمکانهای موردنظرخودرا پیداکند».

گوگل «مکان یاب»رادر«اوکراین» غیر فعال کرد.

جنگ اوکراین«زورآزمایی»آمریکا و اروپا با روسیه است.

نقشه گوگل در اوکراین از کار افتاد

شرکت آمریکایی گوگل به طور  موقت سرویس نقشه آنلاین(google map) خود در اوکراین را متوقف کرد. 

گوگل تایید کرد بخشی از ابزارهای سرویس نقشه گوگل (Google Maps) که اطلاعات لحظه ای درباره شرایط ترافیکی و ازدحام مناطق مختلف را نشان می دهند را موقتا برای اوکراین غیرفعال کرده است.

Google map

گوگل اعلام کرد «پس از مشورت با منابع مختلف از جمله مقامات منطقه‌ای، اطلاعات لحظه‌ای و لایه ترافیک نقشه گوگل درباره ازدحام فروشگاه‌ها و رستوران‌ها در اوکراین را برای ایمنی ساکنان محلی در این کشور، در سطح جهانی غیرفعال کرده است»
اوکراین با حملات نیروهای روسیه روبروست که از روز پنج شنبه حمله نظامی به این کشور را آغاز کرده و شهرهای اوکراین را موشک باران کرده‌اند. درنتیجه این حملات ۴۰۰ هزار غیرنظامی که عمدتا زنان و کودکان بی دفاع بودند، به کشورهای همسایه پناه برده اند.
شرکتهای فناوری بزرگ شامل گوگل اعلام کرده‌اند اقدامات جدیدی را برای حمایت از امنیت کاربران در این منطقه اجرا می‌کنند. خدمات آنلاین و سایت‌های شبکه اجتماعی هم از سوی محققان برای جمع کردن اطلاعات درباره جنگ استفاده می شوند.
البته گوگل اعلام کرد اطلاعات ترافیکی زنده برای رانندگان با استفاده از قابلیتهای ناوبری گام به گام در این منطقه موجود است.

گوگل  درباره دلیل این اقدام اعلام کرده است، این تدابیر به خاطر مسائل امنیتی و با مشورت مقامات میدانی اوکراین گرفته شده است.

آغازتهاجم روسیه به اوکراین

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:آغازتهاجم روسیه به اوکراین

کمی قبل از ساعت ۴ صبح روز پنج‌شنبه پنجم اسفند ۱۴۰۰ (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) به وقت اروپای مرکزی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی از آغاز "عملیات نظامی" در اوکراین خبر داد.

People wait at a bus station in Kyiv after Russian President Vladimir Putin authorized a military operation in eastern Ukraine

اندکی پس از آن، شاهدان عینی از صدای انفجار در شهرهای اودسا و خارکف گزارش دادند.

مردم پایتخت اوکراین(کی یف)در ایستگاه اتوبوس منتظرند تا به بخش های غربی کشور بروند.

روسیه درحمایت از۲منطقه تازه استقلال یافته «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به نام منطقه «دونباس» به اوکراین حمله کرد.

ساعاتی بعدازتوییت «میخاییلو فدوراف»معاون نخست وزیراوکراین «ایلان ماسک» توییت زد و از تامین اینترنت اوکراین خبر داد.


او در پاسخ به توییت معاون نخست‌وزیر اوکراین نوشت: «سرویس استارلینک اکنون در اوکراین فعال است. ترمینال‌های بیشتری در راه هستند».
با آغاز حمله روسیه به اوکراین، گزارش‌های متعددی از اختلال شدید اینترنت در اوکراین گزارش شد. به‌ویژه در بخش‌های جنوبی و شرقی این کشور که شدت درگیری‌ها بیشتر بوده، میزان اختلال اینترنت نیز گسترده‌تر گزارش شده است.

اختلال اینترنت در اوکراین علاوه بر مشکل‌‌آفرینی برای شهروندان و ناتوانی در خبررسانی به خارج از این کشور، سیستم‌های دفاعی و امنیتی اوکراین را نیز با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند.

تحریم بانک مرکزی روسیه و شرکت‌های هواپیمایی روسیه
 «رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا» گفت:برای هر هواپیمایی که توسط شرکت‌های هواپیمایی روسی اداره می‌شود، از جمله موارد مورد استفاده در امور بازرگانی و بازاریابی، هر هواپیمای ثبت شده روسیه، تحت تملک یا اجاره، تحت کنترل هر شخص حقیقی یا حقوقی، نهاد یا ارگان روس، فرود، برخاستن یا پرواز بر فراز قلمرو اتحادیه اروپا ممنوع است. استثنائات اضطراری برای فرودها و پروازهای اضطراری اعمال خواهد شد.
مقررات جدید اتحادیه اروپا تصریح می‌کند که معاملات مربوط به مدیریت ذخایر و همچنین دارایی‌های بانک مرکزی روسیه، از جمله معاملات با هر شخص حقوقی، نهاد یا ارگانی به نمایندگی یا به دستور بانک مرکزی روسیه ممنوع است.
این آیین نامه از روز دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ لازم الاجراست.
وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین موافقت کردند که برخی بانک‌های روسی را از سوئیفت حذف کنند، حریم هوایی اتحادیه اروپا را به روی همه پروازهای روسیه ببندند و شبکه‌های آر تی(RT) و خبرگزاری اسپوتنیک در اتحادیه اروپا را ممنوع کنند.

​​​​​​​جوزپ بورل«مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا» گفت: حدود نیمی از ذخایر مالی بانک مرکزی روسیه مسدود خواهد شد و تعداد بیشتری از نهادها و افراد روسی، از جمله شخصیت‌های کلیدی سیاسی و نظامی، مشمول تحریم‌ها خواهند شد.

وی تاکید کرد که رویه‌های محدودکننده مورد توافق وزرای خارجه اتحادیه اروپا در روز یکشنبه و قانون اجرایی آن باید قبل از صبح دوشنبه، زمانی که بانک‌های مرکزی کار خود را آغاز می‌کنند، اجرا شود.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین موافقت کردند که ۴۵۰ میلیون یورو (۵۰۰ میلیون دلار) تسلیحات به نیروهای کی‌یف تحویل دهند. این کمک همچنین شامل ۵۰ میلیون یورو برای تدارکات غیرکشنده مانند سوخت و تجهیزات حفاظتی خواهد بود و اتحادیه اروپا نیز قرار است جنگنده ارائه کند.

اتفاقات روزپنجم جنگ دراوکراین:دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰

19:47- درخواست رسمی زلنسکی برای پیوستن به اتحادیه اروپا
ولودمیر زلنسکی، روز دوشنبه درخواست رسمی پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را امضا کرد.
20:07- انگلیس ورود کشتی‌های روس به بندرگاه‌هایش را ممنوع کرد
انگلیس خبر داد که از ورود تمامی کشتی‌های روس به بندرگاه‌های این کشور خودداری خواهد کرد
19:20- توقیف کشتی روسیه از سوی شناور فرانسوی در آبراه مانش
رسانه‌ها از توقیف یک فروند کشتی باری روسیه از سوی شناور نیروی دریایی فرانسه در آبراه مانش خبر دادند.
18:43- گفت‌وگوی تلفنی ماکرون با پوتین و زلنسکی
کاخ الیزه خبر داد که رئیس جمهور فرانسه تلفنی با روسای جمهور روسیه و اوکراین صحبت کرده است.
پوتین نیز در این تماس تلفنی گفته که باید حاکمیت روسیه بر شبه جزیره کریمه برسمیت شناخته شود.
اوکراین باید غیرنظامی شده و از حضور نازی‌ها پاکسازی شده و به کشوری بی طرف تبدیل شود.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرده که راه حل بحران اوکراین تنها در صورتی ممکن است 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد