پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

قیمت کرایه اتوبوس"اربعین" ۶۰۰ هزار تومان و(تهران-مهران) ۲۵۰ هزار تومان

هزینه (اربعین)سفرزمینی چقدراست؟بلیت اتوبوس

بلیت سفر زمینی اربعین به ۶۰۰ هزار تومان رسیده

برای سفر اربعین حدود ۸ هزار اتوبوس در نظر گرفته شده،اکنون نرخ بلیت اتوبوس در این مسیر بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده چراکه نرخ مسیر تهران-مهران حدود ۲۵۰ هزار تومان است و با توجه به یک سر خالی بودن این مسیر سعی شده نرخ ها به گونه ای تعیین شود که رانندگان پای کار بیایند و از ایجاد بازار سیاه در این مسیر جلوگیری شود:مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری گفت.

هزینه سفرزمینی-اربعین

امسال ۶ مرز زمینی شلمچه، چذابه، مهران ،خسروی،باشماق و تمرچین برای تردد زائرین اربعین آمادگی دارند

 غربالگری کرونا در پایانه‌های مسافربری انجام نمی‌شود

هزینه سفرزمینی اربعین

باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیما نوشت: شنیده‌ها حاکی از این است که نرخ های بلیت اتوبوس در ایام اربعین امسال با توجه به یک سر خالی بودن ناوگان در این مسیر به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

مرز مهران به روی زوار زمینی اباعبدالله الحسین (ع) باز شد

در ایام اربعین بخش عمده ای از حجم جابه جایی زائران عتبات، از طریق بخش زمینی انجام می‌شود به طوری که پیش بینی شده است امسال ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی، ۳۰۰ هزار زائر از طریق ریلی و مابقی زائران هم از طریق زمینی جابه جا شوند.

امسال ۶ مرز زمینی شلمچه، چذابه، مهران ،خسروی،باشماق و تمرچین برای تردد زائرین اربعین آمادگی دارند بنابراین تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای جابه جایی این زائران هم از طریق خودروهای شخصی و هم از طریق اتوبوس صورت گرفته است.

پروتکل‌های جدید پذیرش مسافر به رانندگان اتوبوس‌ها ابلاغ شد

«داریوش باقر جوان»( مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران) می گوید: با توجه به آنکه ایام اربعین مصادف است با پایان تابستان همچنین ایام شهادت در ماه صفر هم در پیش است بنابراین برنامه ریزی ها برای سرویس دهی کامل در سفرهای داخلی به ویژه مشهد باید صورت گیرد که در این خصوص اقدامات لازم انجام شده است.

پذیرایی داخل اتوبوس بین شهری فعلا منتفی است

«داریوش باقر جوان» گفت: برای سفرهای رفت وبرگشت در ایام اربعین ۸ هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده و در جلسات ستاد اربعین اعلام شده از ظرفیت های ناوگان حمل ونقل عمومی در سایر دستگاه ها هم استفاده شود که حدود ۶ هزار دستگاه نیاز است.

به گفته مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری برای اربعین امسال توصیه شده که از ظرفیت های ناوگان شخصی هم استفاده شود . امسال اجازه تردد از مرز های کشور عراق به داخل کشور ۸۰ هزار نفر در طول روز است که در صورت افزایش تقاضا امکان تردد وجود ندارد بنابراین در همین خصوص تمهیدات لازم برای اسکان و یا توقف در پایانه ها در نظر گرفته شده است.

در ایام اربعین امسال ۵ میلیون زائر به عتبات سفر می کنند که حدود ۹۳ درصد آن‌ها از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جابجا می‌شوند.

با توجه به آنکه بخش زیادی از زائران از طریق زمینی جابه جا می شوند بنابراین یکی از اصلی ترین دغدغه ها برای این بخش نرخ بلیت اتوبوس است .

در این ایام به طور قطع بسیاری از اتوبوس ها یک سر خالی هستند بنابراین برای به صرفه بودن این مسیر هم باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. در این مدت حدود ۸ هزار اتوبوس در نظر گرفته خواهد شد همچنین برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه باید تمهیدات و برنامه ریزی های لازم به کار گرفته شود.

طبق اطلاعات به دست آمده هم اکنون نرخ بلیت اتوبوس در این مسیر بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده چراکه نرخ مسیر تهران-مهران حدود ۲۵۰ هزار تومان است و با توجه به یک سر خالی بودن این مسیر سعی شده نرخ ها به گونه ای تعیین شود که رانندگان پای کار بیایند و از ایجاد بازار سیاه در این مسیر جلوگیری شود.

تکذیب حمل‌ «بار» توسط رانندگان اتوبوس به جای کامیون‌داران

« احمد رضا عامری» (مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسافربری) به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است که هنوز نرخی توسط ستاد اربعین اعلام نشده اما مابه هیچ عنوان از استانداردهای تعیین شده خارج نخواهیم شد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسافربری، در این ایام اجازه سرویس های اتوبوس به صورت دربستی داده نمی شود. تمامی رانندگان در این صنوف عاشق خدمت رسانی به زائران اربعین هستند بنابراین تمامی ناوگان و اتوبوس ها در این حوزه به کار گرفته خواهند شد.

نخستین برآورد از تعداد زائران اربعین در کربلا

در این ایام همواره بازار سیاه در حوزه حمل و نقل ایجاد می شود و مشکل اصلی کمبود اتوبوس برای جابه جایی زائران از مرز تا نجف و یا بالعکس است از سوی دیگر حضور پر رنگ دلالان و سوداگران هم در این بازه زمانی ، مشکلاتی برای زائران ایجاد می کند بنابراین باید حضور مسئولان پر رنگ تر و نظارت ها به گونه ای باشد که مشکلی برای زائران ایجاد نشود چرا که امسال شاهد حضور زائران پاکستانی از مرزهای ایران و عبور آنها به مرزهای عراق هم خواهیم بود.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:منبع اخذشد:(انتخاب) ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ بااصلاحات وافزودن تصاویر

تونلی" بین ۲خانه برای راوبط جنسی"مکزیک

تونل قاچاقچیان مکزیک رادرادامه ببینید.

تونلی  بین ۲خانه برای راوبط نامشروع -مکزیک

«تونل عشق»مرد متاهل تونلی در مکزیک ساخت که او را به خانه معشوقه متأهلش متصل می کرد.

مرد مکزیکی (آلبرتو )تونلی طولانی باآجر ازخانه خودش حفرکرده بودکه بتوانددرغیاب مردهمسایه ،بازنش روابط جنسی داشته باشد وامادریک اتفاق غیرمنتظره لورفت.

برچسب تونل مکزیک

« آلبرتو»که مهندس ساختمان بود،تونلی راطوری طراحی کرده بودکه اورابه پشت کاناپه، خانه دوست دخترش هدایت کند.

تونل عشق

آلبرتو و دوست دخترش از محله «تیجوآنا در ویلاس دل پرادو ۱» هستند.

وقتی شوهرزن(خورخه) سرکارمی رفت ، آلبرتو و دوست دخترش مرتباً ملاقات می کردند.

 او با این زن رابطه داشت و توسط شوهرش گرفتار شد.

تونل عشق

وقتی «خورخه» یک روز بطورغیرمعمول(زودتر)به خانه برگشته بود،مردهمسایه«آلبرتو»رادرخانه اش(هال-حال!)دیدکه بازنش«پاملا» است وامابه ناگاه از پشت کاناپه ناپدید شد.

سوء ظن خورخه بیشتر شد.

تونل عشق

شوهر(خورخه)،به پشت کاناپه رفت که دریچه ای درکف پشت کاناپه را مشاهده کرد.

خورخه تصمیم گرفت با رفتن به داخل تونل به ته این تونل برسد.

خورخه را به تونل "عاشقان" هدایت کرد که آلبرتو از آن برای ملاقات با «پاملا» استفاده می کرد.

Mexican man dug tunnel to meet girlfriend

این باعث خشم خورخه شد که وقتی وارد خانه آلبرتو شد شروع به داد زدن کرد و همسرِآلبرتو در خواب بود. شوهر خلافکار برای افتضاح بیشترسعی کرد خورخه راازخانه اش بیرون کند، زیرا نمی خواست همسرش از رابطه اش با پاملا باخبر شود.

با این حال ، خورخه عصبانی از ترک خانه آلبرتو خودداری کرد و همسرآلبرتو«لوبیا»ازخواب بیدارشدوازماجراباخبرشد را در مقابل همسر او ریخت.

Representational Image

این قسمت در همسایگی ویلاس دل پرادو در شهر تیجوانا در شمال غربی رخ داد. این مرد که توسط رسانه های محلی آلبرتو نامیده می شود، طبق گزارش ها این گذرگاه را ساخته است تا به او اجازه دهد تا با معشوقش پاملا ملاقات کند.

Photograph of tunnel in Mexico. Pic credit: Facbook

قرار ملاقات آنها کاملاً خوب پیش می رفت و این طرح خوب کار می کرد تا اینکه یک روز شوهر خورخه زودتر از همیشه از سر کار به خانه آمد و آنها را در عمل گرفتار کرد.

آنها می گویند که روزگار ناامیدانه نیاز به اقدامات ناامیدانه دارد. برای مردی متاهل در مکزیک که یک تونل زیرزمینی بین خانه خود و همسایه‌اش حفر کرده بود، نمی‌توانست بیشتر از این صادق باشد تا بتوانند رابطه مخفیانه خود را ادامه دهند.

برچسب تونل مکزیک

این منجر به درگیری بین دو مرد در خانه آلبرتو شد. سرانجام ، پلیس مجبور شد وارد عمل شود و با بردن آلبرتو ، دعوا را متوقف کند.

این رسانه مکزیکی می نویسد: مکزیک معمولاً به خاطر تونل هایش شناخته می شود.مخصوصاً تونل قاچاقچیان.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:این خبرراتلویزیون مکزیک(۱۱ دی ۱۳۹۹) هم بصورت مصورپوشش خبری داد.

ماموران پلیس فدرال آمریکا در ایالت آریزونا و در حوالی شهر نوگالس در نزدیکی مرز مکزیک یک تونل بزرگ را کشف کردند که حدود ۵۰۰ متر طول داشت و نقطه ای از خاک مکزیک را به خاک آمریکا متصل میکرد.

مشرق( ۶ آبان ۱۳۹۸)نوشت:این تونل متعلق به مافیای بزرگ مواد مخدر بود که از آن برای انتقال مواد مخدر و یا  تردد آزادانه در دو کشور و یا قاچاق انسان و ... استفاده میشد. پلیس آمریکا از سال ۱۹۹۰ تاکنون تعداد ۱۲۳ تونل که توسط گروه های مافیایی در مرز بین مکزیک و ایالات متحده ایجاد شده بودند را کشف کرده است.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:این خبرراتلویزیون مکزیک(۱۱ دی ۱۳۹۹) هم بصورت مصورپوشش خبری داد.

برای اطلاع ازتونل های قاچاقچیان مکزیک به این لینک مراجعه کنید:

تونل مخفی"مرزمکزیک"امریکا۱۳۰۰متر

بمب گذاری خودروی (مغزپوتین)الکساندر دوگین(دخترکشته شد)

مغزمتفکرپوتین(الکساندر دوگین) چگونه ازخودروی بمب گذاری شده جان سالم بدربرد؟

قرار بود« پدر و دختر »عصر روز حادثه با همان خودرو  از یک دیدار برگردند اما«الکساندر دوگین» در آخرین لحظه تصمیم می‌گیرد در ماشینی دیگر و جدا از دخترش به منزل برود

« داریا دوگینا»دختر ایدئولوگ(راسپوتین پوتین)در انفجار خودروی بمب گذاری شده کشته شد.

«الکساندر دوگین» یک ملی‌گرا و فیلسوف روسی است که منصب رسمی دولتی ندارد، امابر رئیس‌جمهور روسیه(پوتین) نفوذ دارد، حتی به او لقب «مغز پوتین» و «راسپوتین پوتین» داده‌اند.

دختر الکساندر دوگین، از چهره‌های نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در انفجار یک خودرو،شامگاه شنبه (۲۹ مرداد ۱۴۰۱) در نزدیکی مسکو کشته شد. 

« داریا دوگینا» ۳۰ ساله بود،  دارای مدرک فلسفه از دانشگاه پایتخت روسیه بود، او به عنوان روزنامه نگار، مفسر تلویزیون و تحلیلگر ژئوپلیتیک کار کرد.

رسانه‌های روس با بیان این مطلب تایید کردند که « داریا دوگینا» دختر ایدئولوگ برجسته، الکساندر دوگین، پس از انفجار بمب در خودروی «تویوتا لندکروزی» که دوگینا در آن حضور داشت، جان باخته است. تصاویر تلویزیونی رسانه‌های روس نشان می‌دهد که خودرو پس از انفجار کاملا نابود شده و ماموران مشغول جمع‌آوری قطعات باقی‌مانده از این حادثه هستند. 

رویترز

صحنه بعد از انفجار

رسانه‌های روس گزارش داده‌اند که«داریا دوگینا» در حال رانندگی به سمت خانه بوده که خودروی او منفجر می‌شود. گفته می‌شود که هدف اصلی این حمله پدر او «الکساندر دوگین»، مشهور به «مغز پوتین» و «راسپوتین پوتین» بوده است. آقای دوگین که یک ایدئولوگ شناخته شده و ملی‌گرای رادیکال است به عنوان یکی از چهره‌های بسیار نزدیک به رئیس جمهوری روسیه شناخته می‌شود. گفته می‌شود قرار بوده پدر و دختر عصر روز شنبه با همان ماشین از یک رویداد برگردند اما آقای دوگین در آخرین لحظه تصمیم می‌گیرد در ماشینی دیگر و جدا از دخترش به منزل برود. 

 

دوگینا یک روزنامه‌نگار و کارشناس سیاسی بود که همواره در رسانه‌های روس از ایده‌ها و برنامه‌های دولت پوتین به ویژه در حمله به اوکراین دفاع می‌کرد. 

الکساندر دوگین پدر او مدت‌هاست که از اتحاد روس‌زبان‌ها و تشکیل یک امپراطوری وسیع و جدید روسیه حمایت می‌کند. او اوکراین را هم بخشی از این امپراطوری می‌داند، جایی که نیروهای روسی در حال انجام آنچه مسکو «عملیات نظامی ویژه» برای غیرنظامی کردن اوکراین می‌نامد، هستند. رسانه‌های روسیه خبر داده‌اند که مقام‌های قضایی پرونده‌ای برای بررسی انفجار خودروی خانم دوگینا تشکیل داده‌اند تا مشخص شود عامل این انفجار چه شخص یا گروهی بوده است. 

الکساندر دوگین، ایدئولوگ و چهره نزدیک به ولادمیر پوتین

آقای دوگین که در فهرست تحریم‌های آمریکاست، یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی در روسیه به شمار می‌رود به طوری که برخی از کارشناسان روسیه معتقدند او تاثیر قابل توجهی بر شخص ولادیمیر پوتین دارد. 

 

«داریا دوگینا» که با نام خانوادگی« پلاتونوا» نیز شناخته می‌شد ۳۰ سال داشت و همواره به شکل گسترده‌ای از ایده‌های پدرش حمایت می‌کرد. او همچنین بارها در شبکه‌های تلویزیونی روسیه حاضر بود و از حمله روسیه به اوکراین حمایت می‌کرد. 

هنوز مشخص نیست این حمله تروریستی توسط چه کسی یا کدام گروه سازمان‌دهی شده و کسی مسئولیت آن‌را برعهده نگرفته است اما ناظران بر این باورند احتمالا این مسئله بی‌ارتباط با جنگ روسیه در اوکراین نیست.

در اولین واکنش‌ها به خبر قتل دختر دوگین، میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهوری اوکراین، با رد دست داشتن کی‌یف گفت که «ما برخلاف روسیه یک کشور جنایتکار نیستیم»./یورونیوز

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:

به روز شده در 21 اوت 2022 در ساعت 2:59 بعد از ظهر به وقت شرقی
مسکو - انفجاری در حومه مسکو باعث کشته شدن دختر یکی از متحدان کلیدی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شد.

داریا دوگینا، 29 ساله، یکشنبه در حال رانندگی با تویوتا لندکروزر بود که این وسیله نقلیه منفجر شد. مقامات روسیه تحقیقات جنایی را آغاز کرده اند.

او دختر الکساندر دوگین بود که اغلب او را "مغز پوتین" می نامند. دوگین یک روشنفکر ناسیونالیست برجسته روسی است که دیدگاه او از امپراتوری احیا شده روسیه بر جنگ پوتین در همسایه اوکراین تأثیر گذاشت.

برای بیش از یک دهه، پدر و دختر هر دو از تهاجم روسیه دفاع کرده اند. آنها بارها گفته اند که روسیه تنها در صورتی می تواند پیشرفت کند که اوکراین نابود شود.

دوگین به عنوان یکی از حامیان اصلی الحاق اجباری کریمه به اوکراین توسط کرملین در فهرست تحریم های غرب قرار گرفت. او همچنین از تصمیم روسیه برای اعزام نیرو به اوکراین در اوایل سال جاری حمایت کرد.

ایالات متحده در ماه مارس پس از اینکه دختر او به عنوان سردبیر مجله«جهانی متحد بین المللی»که وزارت خزانه‌داری آن را به عنوان سایت اطلاعات نادرست طبقه‌بندی کرد، تحریم‌هایی را علیه او اعمال کرد. بریتانیا نیز در ماه ژوئیه تحریم هایی را علیه دوگینا اعمال کرد.

چند تن از متحدان دوگین بلافاصله پیشنهاد کردند که او هدف انفجار بوده و دولت اوکراین را مقصر دانستند که هر گونه نقشی در این حادثه را رد کرد.

«میخائیلو پودولیاک» مشاور ارشد  رئیس‌جمهور اوکراین(ولودیمیر زلنسکی) گفت که «مرگ دوگینا نتیجه بی‌ثباتی داخلی روسیه است و نه هرگونه اقدام نظامی از سوی کشورش»

واکنش پوتین:قاتل کیست؟

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه با انشتار پیامی در اولین واکنش خود به کشته شدن دخترِ «الکساندر دوگین»؛ این حادثه را «جنایتی بزدلانه» توصیف کرد.

پوتین: قتل «داریا دوگین» جنایتی نفرت انگیز و بزدلانه است

به گزارش المیادین، رئیس جمهور روسیه در این خصوص گفت: قتل دختر «الکساندر دوگین» جنایتی نفرت انگیز و بزدلانه است.

در همین ارتباط، سازمان امنیت فدرال روسیه (FSB) ساعاتی پیش اعلام کرد که اوکراین به دنبال قتل فجیع دختر «الکساندر دوگین» فیلسوف مشهور روسیه است.

سازمان امنیت فدرال روسیه در این خصوص اعلام کرد که انفجار خودرو متعلق به داریا دوگین که به مرگ وی منجر شد، از سوی سرویس ویژه امنیتی اوکراین برنامه ریزی و اجرا شده است.

بنا به بیانیه منتشره، این نهاد روسی روسیه به این نتیجه رسیده که سرویس های ویژه اوکراین در پشت قتل داریا دوگین هستند و عامل جنایت وی یک تبعه اوکراینی هستند.

در بیانیه این نهاد امنیتی روسی آمده است که عامل این حادثه «ناتالیا پاولونا ولک» شهروند اوکراینی متولد ۱۹۷۹ است که در ۲۳ ژوئیه امسال به همراه دخترش وارد روسیه شده است. بنا به این بیانیه، در روز حادثه، ولک به همراه [دختر ۱۲ ساله‌اش] در یک جشنواره ادبی و موسیقی شرکت کرد، که «الکساندر دوگین» به عنوان مهمان افتخاری در آن حضور داشت.

سرویس امنیت فدرال روسیه تاکید کرد که اطلاعات خود را به کمیته تحقیق این پرونده منتقل کرده است.

قاتل،همسایه مقتول شده بود

تروریست  «ناتالیا پاولونا ولک»در همان ساختمان محل اقامت الکساندر دوگین،آپارتمانی را اجاره کرده بود تا اطلاعاتی در مورد سبک زندگی وی به دست آورد.

محل حادثه انفجار

خانم«داریا دوگین» شامگاه شنبه در حال برگشت از یک نمایشگاه بود که ماشینش در نزدیکی روستای «بولشیه ویازیومی» در (حومه مسکو )منفجر و تکه‌ تکه شد؛ حادثه‌ ای که به نظر می‌ رسد طرحی برای ترور پدرش بود.

الکساندر دوگین یکی از نزدیک ترین مشاوران ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه است و اغلب به او «مغز رهبر روسیه» و یا «راسپوتین»(Rasputin) گفته می‌ شود.

اولین یازده فضانورد شوروی"یوری گاگارین"والنتینا ترشکووا

یوری گاگارین،خانم ترشکووا، نیکولایف، فئوکتیستوف، بلیایف،کوماروف،لئونوف، تیتوف، بیکوفسکی، یگوروف، پوپوویچ.  

اولین فضانوردان درجهان(۱۱فضانورد)

«والنتینا ترشکووا»(اولین زن در فضانورد)...«یوری گاگارین»(اولین فضانورد)، ترشکووا، نیکولایف، فئوکتیستوف، بلیایف،کوماروف، لئونوف، تیتوف، بیکوفسکی، یگوروف، پوپوویچ

«اولین فضانورددرجهان»دردنیا«یوری گاگارین»بودواما هنوز ایستگاه فضایی بین المللی تأسیس نشده بود(۲سال بعد ایستگاه فضایی بین المللی تأسیس شد)(۱۱فضانورد)

«یوری گاگارین»(Yuri Gagarin) اولین انسانی بود که در ۱۲ آوریل ۱۹۶۱(۲۳ فروردین ۱۳۴۰)با وستوک1(Vostok)پرواز کرد.

«لئونوف»  به عنوان یکی از اولین کلاس ۲۰ فضانورد اتحاد جماهیر شوروی انتخاب شد، در کنار «یوری گاگارین» که در سال ۱۹۶۱میلادی(۱۳۴۰شمسی) اولین نفر در فضا شد. این دو به بهترین دوستان تبدیل شدند.

اولین یازده فضانورد شوروی، ژوئیه  ۱۹۶۵میلادی(تیر۱۳۴۴شمسی). ردیف عقب، از چپ به راست: لئونوف، تیتوف، بیکوفسکی، یگوروف، پوپوویچ. ردیف جلو: کوماروف، گاگارین، ترشکووا، نیکولایف، فئوکتیستوف، بلیایف.

جزئیات سرنوشت‌ فضانوردان روسی در چند دهه گذشته

 به همه آنها نشان قهرمان اتحاد جماهیر شوروی، پوشیده شده بر روی سینه چپ و نشان خلبان فضانورد اتحاد جماهیر شوروی، که در سمت راست پوشیده شده بود، اهدا شد.

«یوری گاگارین»(اولین مرد واولین زن فضانوردوالنتینا ترشکووا»

رئیس جمهور روسیه، «ولادیمیر پوتین» در روز دوشنبه، ۶ مارس ۲۰۱۷(۱۶ اسفند ۱۳۹۵) اولین زن فضانورد، فضانورد «والنتینا ترشکووا» تولد ۸۰ سالگی او را در مسکو، روسیه تبریک می گوید.(متولد۱۹۳۷)

ریزش تپه در قطره (چشمه)امام علی در استان کربلا ۴۰ متری زیر زمین

۴ نفرکشته شدند و ۶نفرزخمی.

ریزش تپه در منطقه« قطره امام علی» در غرب استان کربلا ۴۰ متری زیر زمین/۲۰ کیلومتری جنوب غربی کربلا

«معاذ سلام»، هماهنگ‌کننده سازمان دفاع مدنی خبر داده است که۶ نفر در زیر آوار گیر افتاده‌اند که عبارتند از ۲ کودک، دو زن و دو خادم و صدای آنها هنوز از سوی تیم‌های امداد و نجات شنیده می شود.

زیارتگاه «قَطّاره امام علی»(چشمه امام علی) ۲۰ کیلومتری جنوب غربی کربلا- نزدیکی دریاچه رَزّازه

 فرو ریختن تپه خاکی زیارتگاه( قَطّاره امام علی)چشمه امام علیعراق / ریزش تپه‌ روی زیارتگاه

 فرو ریختن تپه خاکی زیارتگاه( قَطّاره امام علی)چشمه امام علی

قَطّاره امام علی(ع) یا چشمه امام علی(ع)، زیارتگاهی در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی کربلا  و در شمال جاده این شهر به سوی عین‌التمر است.

این زیارتگاه در باور مردم، «همان چشمه‌ای است که امام علی در مسیر نبرد صفین آشکار کرد»

قطاره امام علی(ع)، امروزه گسترش زیادی یافته و دارای شبستانی بزرگ، چندین بستان و امکانات رفاهی است.

ریزش تپه خاکی در نزدیکی «ایستگاه قطار امام علی» در کربلا

فروریختن تپه (زیارتگاه) چشمه امام علی .. کربلا

ریزش یک تپه خاکی در استان کربلای عراق و در نزدیکی یک زیارتگاه شیعیان در شهر کربلای عراق رخ داد. در حالی که به احتمال زیاد افرادی در زیر خاک گیر افتاده اند.

ریزش تپه در منطقه قطره امام علی علیه السلام در غرب استان کربلا رخ داد و به حدود ۴۰ متر زیر زمین رسید.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است ریزش به قطار امام علی (علیه السلام) به دلیل نزدیک بودن به محل حادثه برسد.

عراق / ریزش تپه‌ روی زیارتگاه

دولت محلی کربلا از استان های همجوار خواست تا تیم های دفاع مدنی خود را برای کمک به تیم های فعال در کربلا اعزام کنند.

ریزش «چشمه امام علی» در جریان عملیات عمرانی توسعه زیارتگاه روی داده است.

قَطّاره امام علی(ع) یا چشمه امام علی (ع) زیارتگاهی در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی کربلای معلی است و در نزدیکی دریاچه رَزّازه واقع شده است.

این زیارتگاه دارای شبستانی بزرگ، چندین بستان و امکانات رفاهی است.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: ۴ نفرکشته شدند و ۶نفرزخمی.

 خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت بهداشت کشورعراق  عصر امروز (یک شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱،) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد: تاکنون اجساد چهار کشته و همچنین شش فرد زخمی از زیر آوار حادثه زیارتگاه «چشمه امام علی » در کربلای معلی خارج شده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود ضمن اعلام این که «هانی موسی العقابی»(وزیر بهداشت عراق) به خانواده های قربانیان این حادثه دلخراش در کربلای معلی تسلیت می گوید، تاکید کرد که از همان لحظه نخست ریزش تپه در زیارتگاه چشمه امام علی (ع)، همه کارکنان وزارت بهداشت بسیج شدند تا تحت نظارت و پیگیری مستقیم وزیر و با پیگیری میدانی اداره بهداشت استان کربلا و مدیریت عملیات و خدمات پزشکی اضطراری در مرکز وزارتخانه با هماهنگی و همکاری سازمان دفاع غیر نظامی و سایر نهادهای ذی ربط، مراقبت های بهداشتی لازم را ارائه دهند.

وزارت بهداشت در ادامه نیز ضمن تایید این که تا زمان نوشتن این بیانیه، شش فرد دارای جراحت های مختلف از زیر آوار خارج شده و چهار مورد مرگ و میر نیز به ثبت رسیده، خاطر نشان ساخت که تمامی زخمی های حادثه ریزش تپه در زیارتگاه چشمه امام علی (ع) مراقبت های پزشکی لازم را از تیم های تخصصی دریافت کردند.