پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

اگر مردم کناربروند(مشارکت نداشته باشند)انقلاب شکست می خورد

​امام خمینی:انتخابات در انحصار هیچ کس نیست، نه در انحصار روحانیین، نه در انحصار احزاب، نه در انحصار گروهها، انتخابات مال همه مردم است.

امام خمینی:مسئله خوب بودن خودِ شخصِ کاندیدا است نه اینکه از یک دسته خاص،از حزب وتشکیلات خاصی باشد.

اگردرانتخابات مردم کناربروند(مشارکت نداشته باشند)انقلاب شکست می خورد.

اگردریک دوره ای(انتخابات)ظلم شد،بایدباحضورمان تلاش کنیم تا آن ظلم را ازبین ببریم نه اینکه کنار رویم و از صحنه خارج شویم، زیرا اگر از صحنه خارج شویم ظلم بیشترمی شود.

امام خمینی: مردم در صحنه حاضر باشند و تحت تأثیر کسی واقع نشوند،با علما و اشخاص مورد اعتمادشان مشورت کنند، بعد به هرکس که خواستند رأی دهند.

امام خمینی:انتخابات از اموری است که در سرنوشت شما و در سرنوشت ما نقش مهم دارد،در همه امور کشور را چه در داخل و چه در خارج .

«مردم درانتخابات مشارکت نداشته باشند انقلاب شکست می‌خورد»

امام خمینی: مردم نباید کنار بروند، اگر مردم کنار بروند همه شکست می‌خوریم.

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران در بهمن ۱۳۵۷ تا آخرین ماههای عمر پر برکت‌شان بر حضور پر شور در انتخابات و انتخاب نامزدهای اصلح تاکید کرده و با تبیین ویژگی‌های کاندیدای اصلح بر شکل‌گیری فضای انتخاباتی سالم و دقت در نظارت و اجرای مناسب انتخابات تاکید کردند.

خبرگزاری ایسنا(۳۰ بهمن ۱۴۰۲ )نوشت: تاکید امام خمینی در ادوار مختلف انتخابات برای مشارکت مردم از چنان درجه اهمیتی برخوردار بود که «هر گونه لطمه و صدمه به کشور در حال و آینده نظام و انقلاب» را متوجه «مسامحه‌کاران» می‌دانستند.

اهم بیانات ایشان را در زمینه انتخابات در ادامه بخوانید.

امام خمینی:من امیدوارم که آقایان با کمال اخلاص این دفعه هم وارد بشوند و آراء خودشان را بریزند. و این مبعثی که نورش به همه عالم رسیده است، درصورتی که نتوانستند آن طوری که می‌خواستند بشود ما دنبالش باشیم که زحمات انبیا را حفظ کنیم.

امام خمینی(ره) در مسجد چهارمردان قم به جمهوری اسلامی رأی داد

امام خمینی:بدانید که انتخابات از اموری است که در سرنوشت شما و در سرنوشت ما نقش مهم دارد و بالاترین نقش است و این انتخابات است که همه امور کشور را چه در داخل و چه در خارج باید بگذراند.

امام خمینی:شما باید کوشش کنید که این چیزی که الان در ذهن مردم هست، که دولت را از خودشان می‌دانند و انتخابات را از خودشان می‌دانند، این از دل آنها بیرون نرود. یعنی شما در طول خدمتی که انجام می‌دهید خدای تبارک و تعالی را در نظر داشته باشید. شما مسئول هستید پیش خدا. فردا از شما سؤال می‌شود.

امام خمینی:امروز مردم این‌طور نیست که دولت را از خودشان جدا بدانند یا انتخابات را «انتخابات فرمایشی» بدانند و از غیر بدانند. امروز مردم می‌دانند که دولت از خودشان است و انتخابات هم از خودشان است.

مردم وقتی دولت را ازخودشان ندانند درانتخابات مشارکت نمی کنند 

«مردم درانتخابات مشارکت نداشته باشند انقلاب شکست می‌خورد»

امام خمینی:در سابق(رژیم شاه) مردم ،نه دولت را از خودشان می‌دانستند، نه انتخابات را از خودشان می‌دانستند، نه همه رؤسا را، هیچ کدام را از خودشان نمی‌دانستند، جدا می‌دانستند. ولهذا شرکت نمی‌کردند،و نه در مشکلات با دولت همراهی می‌کردند، مگر آنجایی که فشار و اینها بود .

امام خمینی:آنها اگر بخواهند کاری بکنند همین از ناحیه خود مردم، از ناحیه دانشگاه، از ناحیه بازار، از ناحیه کارگرها، از ناحیه کارخانه‌ها، از این جاها می‌خواهند صدمه بزنند و شما اگر بخواهید برای خدا باشد یا برای ملت‌تان باشد یا برای زندگی خودتان باشد، بخواهید که اسیر نباشید باید همه توجه کنید و گول این حرفها را نخورید و در انتخابات به‌طور فعال همه دخالت بکنید.(دولت)

امام خمینی:انتخابات سرنوشت حتی شمایی(دولت) که در آنجا هستید را تعیین می‌کند. یک امری که سرنوشت آحاد ملت در دست اوست، وظیفه آحاد ملت است که در آن دخالت کند، مربوط به یک قشری، درون قشری نیست، همه باید در این دخالت بکنند.

امام خمینی:این شیطنت را خنثی کنید و فعال وارد بشوید در انتخابات. می‌خواهید خودتان کسانی را تعیین کنید و انتخاب بکنید، می‌خواهید ببینید هر قشری که می‌پسندید حرفهای آنها را و کاندیدای آنها را. شما هم با آنها باشید. در هر صورت ما باید از کید این خائنین هیچ وقت غافل نشویم.

امام خمینی:انتخابات در انحصار هیچ کس نیست، نه در انحصار روحانیین است، نه در انحصار احزاب است، نه در انحصار گروههاست، انتخابات مال همه مردم است.

مردم سرنوشت خودشان دست خودشان است. و انتخابات برای تأثیر سرنوشت شما ملت است.

«انتخابات یک امرسیاسی است»

امام خمینی:انتخابات سرنوشت یک ملت را داردتعیین می‌کند. انتخابات بر فرض اینکه سیاسی باشد و هست هم، این دارد سرنوشت همه ملت را تعیین می‌کند، یعنی آحاد ملت سرنوشت زندگیشان در دنیا و آخرت منوط به این انتخابات است. این این‌طور نیست که انتخابات را باید چند تا مجتهد عمل کنند. این معنی دارد که مثلًا یک دویست تا مجتهد در قم داشتیم و یک صد تا مجتهد در جاهای دیگر داشتیم، اینها همه بیایند انتخاب کنند، دیگر مردم بروند کنار؟

امام خمینی:هیچ قدرتی الآن در ایران نمی‌تواند یک کاری را تحمیل کند به ما. امروز باید خود شما بنشینید کارتان را انجام بدهید.

امام خمینی:انتخابات مثل (رژیم)سابق نباشد که از مرکز دستور داده می‌شد که این باید وکیل بشود، دیگر کسی هم حقّ ندارد حرفی بزند. انتخابات دست مردم است، رئیس جمهور و نخست وزیر با آن رعیتی که در کشاورزی کار می‌کند و آن بازاری‌ای که در بازار کار می‌کند، راجع به انتخابات یک جور هستند، علی السواء هستند.

امام خمینی:در تشخیص خوب و بد، اتکال به قول غیر نکنید مگر اشخاصی باشند که مورد اعتماد خودتان باشد صددرصد. این را به مردم دارم می‌گویم و به شما آقایانی که در آتیه متصدی اجرای انتخابات هستید توجه می‌دهم که اگر یک انحرافی در یکی از شما پیدا بشود، و این بعد موجب این بشود که در این جمهوری یک لطمه‌ای وارد باشد به گردن شماست. به اسلام لطمه‌ای وارد بشود به گردن شماست. و اگر در اینجا هم کشف بشود معذور نیستید و مورد تعقیب وارد می‌شوید.

امام خمینی:عرض کردم از رئیس جمهور و نخست وزیر و وزیرکشور و همه اینها گرفته تا آن کسی که در آخر این کشور مشغول کشاورزی است فرقی ندارند در اینکه مکلف‌اند آدمی را که باید به درد مملکت بخورد انتخاب کنند و خودشان تشخیص بدهند.

«التزام عملی» به اسلام درکلام امام خمینی

امام خمینی:قبلًا در مورد انتخابات گفتم که همه چیز ما باید روی موازین اسلامی باشد. افرادی که تعیین می‌شوند باید کسانی باشند که به درد اسلام و جمهوری اسلامی بخورند، و عقیده‌شان هم این باشد که اسلام خوب است. نه فقط اظهار کنند ولی عقیده نداشته باشند، کما اینکه در اول انقلاب خیلی‌ها اظهار اسلام می‌کردند(امادرعمل اعتقادی به اسلام نداشتند).

امام خمینی:مردم، افرادی را که تعیین می‌کنند باید سعی در شناسایی آنها نموده و قبل و بعد از انقلابشان را در نظر بگیرند و بعد رأی دهند. پس مسئله خوب بودن خود شخص است نه اینکه از یک دسته خاصی باشد، نه اینکه اهل علم باشد، حزبی باشد، بازاری باشد، اینها دیگر شرط نیست، عمده موازین است که قانون و اسلام تعیین کرده است.(مشارکت نداشته باشند)

اگر درانتخابات مردم کنار بروند(مشارکت نداشته باشند)همه شکست می‌خوریم.

امام خمینی:مردم در صحنه حاضر باشند و تحت تأثیر کسی واقع نشوند. مردم با علما و اشخاص مورد اعتمادشان مشورت کنند، بعد به هرکس که خواستند رأی دهند.

مردم نباید کنار بروند، «اگر مردم کنار بروند همه شکست می‌خوریم

امام خمینی:تمام مردم موظفند که در انتخابات حاضر باشند و تحت تأثیر هیچ کس قرار نگیرند. بعد از اینکه مشورت کردند که برای اسلام مفید است رأی دهند. اگر کسی مورد شک بود و یا اگر کسانی منحرف، خودشان را معرفی کردند، به آنها رأی ندهند.

اگردریک دوره ای(انتخابات)ظلم شد،بایدباحضورمان تلاش کنیم تا آن ظلم را ازبین ببریم نه اینکه کنار رویم و از صحنه خارج شویم، زیرا اگر از صحنه خارج شویم ظلم بیشترمی شود.

امام خمینی:همه در انتخابات شرکت کنند و در صحنه حاضر باشند. اگر یک ظالم خلاف کرد، اسلام که نکرده است. پس باید کاری کنیم که ظلم نباشد و ظالم از بین برود. اگر دیدیم در این دوره خلاف شده و به افرادی ظلم شده باید تلاشمان را بیشتر کنیم تا خلاف و ظلم را از بین ببریم نه اینکه کنار رویم و از صحنه خارج شویم. زیرا اگر از صحنه خارج شویم ظلم بیشترمی شود. پس باید اجتماعمان را بیشتر کنیم و بیشتر در صحنه حاضر باشیم.

منبع: صحیفه امام خمینی، ج‌۱۸، صص، ۲۴۳، ۲۴۴، ۲۸۳، ۲۸۵، ۳۶۷ تا ۳۶۹، ۳۷۸، ۳۷۹، ۴۰۳ و ۴۱۳

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:دراین گزارش ،ویرایش انجام گرفته است و انتخاب تیتر.

کوروش کمپانی(امیرحسین شریفیان)آیفون ۲۰ میلیون تومانی

​آیفون درآلمان حدود هزارتا ۱۲۰۰ یورو است (۶۰ میلیون تومان)در دبی  ۵ هزار درهم-  البته بستگی به فرمت وقابلیتش دارد۶۴ و ۱۲۸ گیگ.

«امیرحسین شریفیان»(کوروش کمپانی)چگونه  جیب مردم را خالی کرد!(کلاهبرداری)
جزئیات جدید از (مالک ۲۷ساله) کوروش کمپانی

«امیرحسین شریفیان» که خود را «مالک مجموعه کوروش کمپانی»(شرکت کوروش پردازان آی سا)معرفی کرده، یک سرباز فراری متولد ۱۳۷۵ است که توانسته است با کمک تبلیغات گسترده سلبریتی‌ها اعتماد مردم را جلب و اقدام به کلاهبرداری چندهزار میلیارد تومانی کند.

مصاحبه با مالک کوروش کمپانی(امیرحسین شریفیان)بعدازفرار ازایران-در دبی

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:شریفیان بعداز افشای کلاهبرداری به دبی فرارکرد،یکی از رفقای خبرنگارش ازآلمان(امین فردین)یک مصاحبه باهش داشته که خلاصه آن چنین است،البته قسمتی راحذف کردم.

خبرنگار(امین فردین)ازآلمان:شما که فروشگاهت ۲ بارپلمپ شده بود،چجوری رفع پلمپ شد؟

پاسخ شریفیان:بامأموران کلانتری هماهنگ کردم،باهم راه آمدیم،خیلی لوطی بودند! گوشی دادم ....!

فردین:«گوشی آیفون» درآلمان حدود هزارتا ۱۲۰۰ یورو است شما چجوری میخواستی ۲۰ میلیون تومان بفروشی؟

مالک کوروش کمپانی: «گوشی آیفون»در دبی ۵ هزار درهم است ومن با ۴۰۰ درهم تخیف خریدم(قابلیت وکیفیت پایین)

فردین(خبرنگار): چندنفراز سلبریتی ها برایت تبلیغ کردند؟

شریفیان:۴۰۰ نفر

فردین: به هرکدام از سلبریتی ها چقدر دادی؟

شریفیان:به هرکدام یک تا ۲۰ میلیون. ویک گوشی آیفون.

مالک کوروش کمپانی:با سلبریتی هایی که برایم تبلیغ کرده بودند،تماس گرفته اندکه شما بایدتاوان بدهید،مگر درماجرای کلاهبرداری شاندیز(مشهد) که تلویزیون برایش تبلیغ کرده بودند،یقه تلویزیون راگرفتندکه بیاتاوان بده!؟......«من یک انگشت کوچک مدیرعامل چای دبش نمی شوم

خبرنگار:درحسابت که مسدود شده چقدربود؟

امیرحسین شریفیان: دریک حسابم ۳ میلیارد ودرحساب دیگرم ۱۵ میلیاردتومان که مجموعاً ۱۸ میلیاردتومان،مضافاً ۸ تا ماشینم توقیفه واملاکم که ارزش آنها ۸۰ تا هشتادوپنج میلیارد تومان میشود.

مالک کوروش کمپانی: من روزانه ۲۰ میلیون تومان به آدمایی می دادم تا از فروشگاهم مراقبت ومحافظت بکنند.

خبرنگار:اموالت چگونه تاراج رفت؟

مالک کوروش کمپانی:من با کلانتری ۱۳۳ درارتباط بودم،تماس گرفتم وگفتم مردم به فروشگاهم راتخریب کردند...گفت:من آنجامأمورگذاشتم!...پدرم(فرزین شریفیان) رادستگیرکردند.

خبرنگار:چگونه باید مشکل مال باختگان حل شود؟

امیرحسین شریفیان:اگر دولت ایران بمن امان نامه بدهد من بیایم ایران،رضایت مردم را جلب میکنم(خسارات رامی دهم)

صف طولانی مالباختگان کوروش کمپانی برای ثبت شکایت + فیلم

 تسنیم(۲۸ بهمن ۱۴۰۲)نوشت: چند روزی است که نام "کوروش کمپانی" مجموعه‌ای که وعده آیفون ۲۰ میلیون تومانی داده بود بیشتر از قبل در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است.

اختصاصی تسنیم| جزئیات جدید از

ماجرا از این قرار است که پرونده کلاهبرداری برای "امیرحسین شریفیان" که خود را مالک مجموعه "کوروش کمپانی" معرفی کرده، تشکیل شده است و هم‌اکنون این فرد فراری است؛ البته اعلام شده است که«فرزین شریفیان»(پدر امیرحسین شریفیان)دستگیر شده است و اموال آنها توقیف است.

«امیرحسین شریفیان» کیست؟

«امیرحسین شریفیان» متولد ۱۳۷۵ که خود را مالک مجموعه "کوروش کمپانی" معرفی می کند با ۱۸۰ روز غیبت اولیه اقدام به تکمیل دفترچه سربازی می‌کند و در تقسیم‌بندی‌ها، او سرباز نیروی زمینی ارتش می‌شود اما از رفتن به سربازی خودداری کرده و از سال ۱۴۰۰ تا امروز "سرباز فراری" است!

کلاهبرداری کوروش کمپانی ؛ واقعا همه تقصیرها گردن سلبریتی‌هاست؟

"سلبریتی‌ها" قانوناً مسئول جبران خسارت مال‌باختگان«کوروش کمپانی» هستند.

 سلبریتی هایی که  مبلغ  کمپانی کلاهبرداربودند.

در واقع سؤال اصلی از نهادهای نظارتی این است که چگونه یک سرباز فراری خود را مالک یک شرکت معرفی کند و به‌راحتی با کمک تبلیغات گسترده سلبریتی‌ها بتواند سرمایه مردم را بالا بکشد؟!

بر اساس قانون ثبت شرکت‌ها، اگر فردی بخواهد مدیرعامل، عضو هیئت مدیره یا بازرس یک شرکت باشد باید حتماً کارت پایان خدمت داشته باشد اما اگر به‌عنوان مثال این فرد (فردی که کارت پایان خدمت ندارد) بخواهد در مجموعه‌ای سهامدار باشد از نظر قانون مشکلی ندارد.

مالک اصلی کوروش کمپانی کیست؟

کلاهبرداری کوروش کمپانی ؛ واقعا همه تقصیرها گردن سلبریتی‌هاست؟

«امیرحسین گودرزی»  ۲۴ ساله «مدیرعامل شرکت کوروش پردازان آی سا» (کوروش کمپانی) و از «دوستان امیرحسین شریفیان» است.

در اینجا باید نهادهای مسئول و مربوطه به‌صورت شفاف به افکار عمومی اعلام کنند که امیرحسین شریفیان در مجموعه «کوروش کمپانی» چه‌عنوانی داشته است تا اگر در روند ثبت شرکت تخلفی شده باشد با فرد متخلف برخورد شود چرا که حتی اگر شاکیان این پرونده به مال ازدست‌رفته خود دست پیدا کنند اما این غفلت یا سهل‌انگاری باعث تشکیل یک پرونده کثیرالشاکی دیگر در دستگاه قضایی شده است.

شریفیان قبل از تشکیل هر پرونده‌ای به ترکیه فرار کرده بود!

امیرحسین شریفیان؛ که خود را مالک کوروش کمپانی معرفی کرده و با انجام تبلیغات وسیع شهری و مجازی گسترده، اقدام به دریافت مبلغ ۲۰ میلیون تومان به‌عنوان پیش‌فروش آیفون از ۲۰ هزار نفر کرده بود و قبل از تشکیل هرگونه پرونده قضایی اقدام به خروج غیرقانونی (به‌دلیل اینکه این فرد سرباز فراری بوده و پاسپورت نداشته) از کشور کرده و به کشور ترکیه فرار کرده است.

صف مالباختگان-موبایل فروشی(کوروش کمپانی)خریداران گوشی موبایل آیفون ۲۰ میلیون تومانی-برای ثبت شکایت درکلانتری-غرب تهران

«مجموعه کوروش کمپانی» پیش از این یک مرتبه به‌دلیل انجام جرم "کشف حجاب" همانند دیگر اصنافی که این جرم را مرتکب می‌شوند، پلمب شده بود.

مدعی‌العموم درباره اقدامات قضایی خود شفاف‌سازی کند

 تسنیم نوشت:هرچند «سردار حسین رحیمی»(رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا) جزئیاتی از این پرونده و نتایج تحقیقات پلیس را بیان کرد و گفته است که متهم اصلی این پرونده قبل از تشکیل پرونده متواری شده است، یکی از اعضای اصلی این شرکت بازداشت است و دو نفر دیگر تحت تعقیب هستند و با هماهنگی دستگاه قضایی تمام اموال متهم اصلی پرونده توقیف شده است اما مدعی‌العموم باید مسئولیت نهادهای نظارتی صنفی و دولتی در صدور مجوز و عدم کنترل و نظارت کافی و اهمال و قصور در این خصوص را که مصداق بارز ترک‌فعل است، بررسی و نتیجه آن را شفاف به مردم اعلام کند.

توضیح مدیریت سایت-در گزارش تسنیم اندکی اصلاحات(انتخاب تیتر)انجام داده ام واطلاعاتی ازمنابع دیگرافزوده ام.

«کوروش کمپانی» از اتحادیه صنف فروشندگان تجهیزات صوتی تصویری و تلفن همراه و از اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی شهرستان تهران مجوز داشته، فقط ازوزارت صمت مجوزی نداشته است.

دفتر رسانه وزارت صنعت، معدن و تجارت( ۳۰ بهمن ۱۴۰۲) اعلام کرد که «شرکت کوروش پردازان آی سا» به نمایندگی «امیرحسین شریفیان» با نام «تجاری کوروش کمپانی»، در سال ۱۴۰۰ از اتحادیه صنف فروشندگان تجهیزات صوتی تصویری و تلفن همراه شهرستان تهران، مجوز خرده فروشی تلفن همراه گرفته، در سال ۱۴۰۱ نیز از اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی شهرستان تهران مجوز خدمات پس از فروش گرفته و بنابراین هر دو مجوز آن صنفی بوده است.
طبق قوانین جدید مصوب مجلس شورای اسلامی و ابلاغیه‌های مرکز مقررات زدایی وزارت اقتصاد، در اعطای مجوزهای کسب، باید حداکثر تسهیل صورت گیرد و این الزام قانونی است.

بر اساس گزارش مرکز اصناف، در زمان صدور هر دو پروانه کسب این شرکت، استعلام‌های قانونی لازم از مراجع قانونی انجام شده است.

همچنین بر اساس گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در زمان صدور اینماد، استعلام سوء پیشینه از نیروی انتظامی انجام شده است؛ بنابراین در هیچ‌یک از موارد، منع قانونی برای صدور مجوز وجود نداشته است.
نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که نه در مجوزهای صنفی که اتحادیه‌ها به این شرکت اعطا کرده اند و نه در «نماد تجارت الکترونیکی» شرکت، هیچگونه عنوان «پیش فروش» به چشم نمی‌خورد و صرفا مجوز «فروش» به شرکت داده شده است. اما «پیش فروش» نیاز به مجوز مالی جداگانه‌ای دارد که باید از دستگاه ذیربط اخذ می‌شده که این شرکت فاقد آن مجوز بوده است.

موضوعی که پیشتر بارها در رسانه‌ها اعلام شده این است که در هنگام خرید از یک فروشگاه حضوری یا اینترنتی، باید بررسی شود که فروشگاه چه نوع مجوزی دارد. این موضوع به ویژه در مواردی که «پیش فروش» انجام می‌شود، باید توجه شود که آیا شرکت، مجوز موسسه مالی یا لیزینگ یا جمع سپاری مالی و نظایر آن را دارد یا خیر؛ در غیر این صورت صلاحیت جمع آوری پول از مردم را ندارد.

بر اساس این گزارش، چنانچه مشتریان یک شرکت، تاریخ صدور «اینماد» یک شرکت را بررسی کرده و مشاهده کنند که مدت زمان کوتاهی از زمان صدور اینماد آن گذشته و همچنین در مجوز آن، صرفا فروش آمده و اجازه «پیش فروش» ندارد، نباید برای پیش خرید کالا، آن هم در مبالغ بالا به چنین شرکتی اعتماد کنند.

همچنین در این گزارش آمده که اینماد نباید به عنوان مجوز تلقی شود و در مورد «کوروش کمپانی» نیز نهاد صادرکننده مجوز، اتحادیه‌های صنفی بوده‌اند. «نماد تجارت الکترونیک»(اینماد) یک نشان است که در «وبسایت» فعال تجاری قرار می‌گیرد تا مخاطبان وبسایت بتوانند شناسنامه و اطلاعات قانونی این فعال تجاری را مشاهده کنند و در صورت هرگونه شکایت از آن، بتوانند شکایت خود را پیگیری کنند.

روزانه هزاران شکایت در سامانه اینماد ثبت شده و بیش از ۲۰۰ هزار فعال تجارت الکترونیک کشور فورا به این شکایت‌ها ترتیب اثر می‌دهند و در غیر این صورت به حل اختلاف قضایی ارجاع می‌شوند

همچنین دستگاههای نظارتی و نهاد صادرکننده مجوز می‌توانند درصورت اثبات تخلف، از طریق تعلیق یا ابطال اینماد، مانع از فعالیت درگاه پرداخت اینترنتی دارنده اینماد شوند. بنابراین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، نهاد صادرکننده مجوز محسوب نمی‌شود و تعلیق اینماد نیز نیازمند اعلام دستگاه‌های نظارتی قانونی یا اعلام نهاد صادرکننده مجوز است که در مورد کوروش کمپانی به محض اعلام، انجام شده است.

قابل توجه است که کل دوره عمر فعال بودن اینماد این شرکت، سه ماه بوده و بخش عمده فروش شرکت نیز از مسیرهای غیر درگاه پرداخت اینترنتی صورت گرفته است.

۳ میلیون صنف درکشورایران
در کشورایران، بیش از سه میلیون مجوز صنفی وجود دارد و نظارت بر آنها، طبق قانون به ۸۰۰۰ اتحادیه و ۴۰۰ اتاق اصناف سپرده شده است و وزارت صمت بر عملکرد اتاق‌های اصناف نظارت بالادستی دارد. به‌طور خاص و در صورت لزوم در این پرونده، کمیسیون نظارت بر اصناف استان تهران، بر عملکرد اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف استان تهران نظارت می‌کند و چنانچه ثابت شود اتحادیه مجوزدهنده کوتاهی کرده حتما برخورد می‌شود.

البته باید توجه کرد که اتحادیه‌ها صرفا درخواست پلمپ واحد صنفی را به نیروی انتظامی ارائه می‌دهند و پلمپ واحد به دلیل ضرورت طی فرایند قانونی، با فاصله زمانی انجام می‌شود. همچنین در مواردی که نیاز به تشکیل پرونده‌های قضایی و تعزیراتی باشد، صدور رای نهایی مستلزم طی مدت زمان لازم خواهد بود.

قتل عام ۱۲ نفر از اعضای یک خانواده(شهرستان فاریاب)کرمان۷ساعت(بعدازقتل)کشته شد

قاتل۱۲ نفر در فاریاب( کرمان) ۷ساعت بعدازقتل عام دردرگیری باپلیس  کشته شد.

شهرستان فاریاب در ۳۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر کرمان قرار دارد.

قتل عام ۱۲ نفر از اعضای یک خانواده در (شهرستان فاریاب)کرمان

درپی اختلاف خانوادگی در شهرستان فاریاب، یک نفر با اسلحه ۱۲ نفر از اعضای خانواده را بامداد امروز(شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲) در ۲ منزل مختلف به قتل رساند ومتواری شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: بامداد امروز فردی ۳۰ ساله در «روستای مزرعه» و« امام ادوری» از توابع شهرستان فاریاب با انگیزه اختلاف خانوادگی با سلاح کلاشنیکف تعداد ۱۲ نفر از اعضا خانواده خود شامل ( پدر، برادر، زن برادر و ... ) را به قتل رسانده است.

جزییات قتل ۱۲ نفر در یک درگیری خانوادگی در فاریاب تشریح شد

رییس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: بلافاصله پس از این حادثه هولناک رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضایی و پلیس قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه متهم در حال حاضر متواری است، خاطرنشان کرد: دستور قضایی لازم به منظور دستگیری نامبرده صادر شده است و اطلاعات تکمیلی در این زمینه از طریق روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان به اطلاع عموم می‌رسد.

نقشه شهرهای استان کرمان


قاتل۱۲ نفر در فاریاب( کرمان) ۷ساعت بعدازقتل عام  کشته شد.
«سردار ناصرفرشید»(فرمانده انتظامی استان کرمان):متهم متواری در «روستای مهروئیه»(شهرستان فاریاب) شناسایی و در عملیات دستگیری‌اش کشته شد.

پلیس

سلاح مورد استفاده در قتل نیز کشف شد در حالی که با همان سلاح به سمت ماموران تیراندازی هم داشته است.
جوان ۳۰ ساله فاریابی بامداد امروز شنبه(۲۸ بهمن ۱۴۰۲) بر اثر اختلاف خانوادگی با اسلحه کلاش وارد ۲ خانه در این شهرستان شده و ۱۲ عضو خانواده خود از جمله پدر،مادر، برادر و ۴ کودک را به قتل رساند و سپس متواری شده بود که مخفیگاهش شناسایی شد ودرعملیات پلیسی کشته شد.

نمازجمعه رشت ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ مافیای برنج،شالیکاران راناامیدکرده

ائمه جمعه ای که کاندیدای مجلس خبرگان هستند از امامت جمعه منع شده اند(تاانتخابات ۱۱ اسفند).

واردات ٢ میلیون تن برنج به کشور توسط «مافیای برنج»،شالیکاران را به خاک سیاه نشانده است.سال گذشت قیمت برنج بالای ۱۰۰هزار تومان بوده واما امسال ۸۵  هزارتومان!

مشکل اخذ سندمالکیت فقط دراستان گیلان گریبانگیر مالکین اراضی شده است.

نمازجمعه رشت ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ ( ۶ شعبان ۱۴۴۵)

«حجت الاسلام صفر قربانپور» امروز، ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت، مردم وظیفه دارند افراد اصلح را انتخاب کنند، زیرا انتخابات تحقق مردم سالاری در نظام ماست و آینده کشور را رقم می‌زند.

خطیب جمعه رشت ضمن قدردانی از حضور با شکوه ملت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن گفت:ملت ایران با بصیرت مثال زدنی و حضور به موقع در صحنه، جنگ ترکیبی دشمنان را خنثی کردند و عزت و اقتدار نظام اسلامی را به دنیا نشان دادند.

سن حضرت مهدی(عج): ۱۱۹۰ سال

امام جمعه موقت رشت گفت:اعتقادما شیعیان براین است که «حضرت مهدی موعود در سال ۲۵۵ هجری قمری درسامرا ازمادری بنام نرجس خاتون درمنزل امام عسکری(ع) بدنیاآمده است» وازآن تاریخ تاکنون ۱۱۹۰ سال می گذرد وهم اکنون زنده است وشاهد بروضع موجوداست.

«جشن نیمه شعبان»

«حجت الاسلام صفرقربانپور» با تاکید بر لزوم توجه مراکز علمی و فرهنگی به فرهنگ مهدویت و انتظار، افزود:هم اکنون که درآستانه «هزاروصدونودمین سالگردتولد حضرت مهدی(عج)» هستیم، همه بایدتلاش کنیم درمحلات ومحافل ومعابر ومساجد وتکایا،کوچه ها وخیابانها پرچم «مهدی موعود»برافراشته شود.

وی گفت برگزاری باشکوه میلاد حضرت مهدی موعود(عج)،«تعظیم شعائرالهی» است که بدینوسیله ارادت خودرا به اهلبیت اعلام می داریم.

خطیب جمعه رشت گفت:مسئولان فرهنگی زندگی امام زمان(عج)را تبیین کنندتا جوانان و نوجوانان با مفاهیم مرتبط با فرهنگ مهدویت آشنا شوند و توانایی پاسخگویی به شبهات را داشته باشند.

امام جمعه موقت رشت نیمه شعبان را عید بزرگ شیعیان دانست و تصریح کرد: باید نیمه شعبان را بزرگ بداریم و از این فرصت برای پیوند زدن جامعه با امام زمان(ع) و تقویت انتظار استفاده کنیم.

حجت الاسلام صفر قربانپور یکی از پیام‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را حمایت از غزه دانست و تاکید کرد: دشمنان که از این حضور میلیونی مایوس شده‌اند، می‌خواهند مانع از مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفندماه شوند، اما بار دیگر این توطئه را ختثی خواهیم کرد.امام 

انتخابات ۱۱ اسفند

جمعه موقت رشت با اشاره به اهمیت دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: مردم وظیفه دارند افراد اصلح را انتخاب کنند، زیرا انتخابات تحقق مردم سالاری در نظام ماست و آینده کشور را رقم می‌زند. در این راستا باید به سوابق کاندیداها و خدمات و اقدامات آن‌ها توجه شود.

هجوم متقاضیان درموضوع اراضی برای اخذسندمالکیت

امام جمعه موقت رشت گفت: یکی از مشکلات کشاورزان در پیرامون تغییر کاربری اراضی و سند مالکیت است واین موضوع به یک معضل تبدیل شده است که ۱۱ ماه این ماجرا ادامه پیداکرده است.

امام جمعه موقت رشت که خودش ازدست اندرکاران بنیادمسکن گیلان می باشد: این مشکل فقط دراستان گیلان رخ داده،درهیچ استانی ازکشورایران چنین مشکلی ندارند.

خطیب جمعه رشت برای رفع این مشکل ۲ راه حل داد:

۱-قوانین اصلاح شود.

۲- مسئولین مربوطه اسناد «غیرازاسنادرسمی» را به رسمیت بشناسند.

وی گفت: از مسئولان و نمایندگان و دستگاه قضایی انتظار داریم مشکلات مردم را رفع کنند.

واردات ۲ میلیون تن برنج

امام جمعه موقت رشت همچنین به مشکل فروش برنج شالیکاران اشاره کرد و گفت:واردات ۲ میلیون تن برنج موجب دلسردی کشاورزان شده، زیرا هزینه‌های تولید برنج بسیار بالا رفته است؛ این در حالی است که کشاورزی اهمیت زیادی دارد و امنیت غذایی ایجاد می‌کند و نباید گرفتار مافیای برنج شوند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:٢ میلیون تن برنج واردات داشتیم؟

مشرق نوشت:اخیراً جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی مدعی واردات بیش از ٢ میلیون تن برنج به کشور شده و گفته «میزان تولید برنج کشور در سال جاری سه میلیون تن بوده و در سال جاری ٢ میلیون تن برنج با ارز ٢٨ هزار و ۵۰۰ تومانی و چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور شده است

نیاز کشوربه برنج
رئیس نظام صنفی کشاورزی(قاسم پیشه‌ور) حداکثر حجم برنج مورد نیاز کشور را ۳میلیون تن دانسته و می‌گوید کسری نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود.

«واردات یک‌میلیون و ۷۸۰ هزار تنی برنج» به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در سال گذشته و همچنین حواشی دستور مخبر معاون اول رئیس‌جمهور به وزیر جهاد، بهانه‌ای شد تا شکایت کشاورزان به تریبون مجلس شورای اسلامی برسد و یکی از نمایندگان ادعای بروز تخلف در این زمینه را مطرح کند.

واردات برنج  یک‌میلیون و ۷۸۰ هزار تن بوده نه ۲ میلیون تن.

واردات یک‌میلیون و ۷۸۰ هزار تنی برنج به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در سال گذشته .

مشرق نوشت:اخیراً جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی مدعی واردات بیش از ٢ میلیون تن برنج به کشور شده و گفته «میزان تولید برنج کشور در سال جاری سه میلیون تن بوده و در سال جاری ٢ میلیون تن برنج با ارز ٢٨ هزار و ۵۰۰ تومانی و چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور شده است

نیاز کشوربه برنج
رئیس نظام صنفی کشاورزی(قاسم پیشه‌ور) حداکثر حجم برنج مورد نیاز کشور را ۳میلیون تن دانسته و می‌گوید کسری نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود.

«واردات یک‌میلیون و ۷۸۰ هزار تنی برنج» به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در سال گذشته و همچنین حواشی دستور مخبر معاون اول رئیس‌جمهور به وزیر جهاد، بهانه‌ای شد تا شکایت کشاورزان به تریبون مجلس شورای اسلامی برسد و یکی از نمایندگان ادعای بروز تخلف در این زمینه را مطرح کند.

برداشت متفاوت از نامه معاون اول رئیس جمهور درباره لغو واردات برنج

در سال‌های گذشته وزارت جهاد کشاورزی در چهار ماه فصل برداشت، واردات برنج را ممنوع می‌کرد تا تولیدکننده داخلی ضرر نکند؛ واردکنندگان اما با نوشتن نامه به معاون اول رئیس جمهور به دنبال لغو یا محدود کردن مدت زمان ممنوعیت واردات هستند.

یکی از استدلال‌ها برای واردات برنج، نامه ارسالی محمدرضا محمدخانی رئیس انجمن واردکنندگان برنج، در ۱۹ تیر سال جاری به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص لغو و یا کاهش زمان واردات برنج از چهار ماه به ۲ ماه است که منجر به صدور دستوری از معاون نخست رئیس جمهور خطاب به وزیر جهادکشاورزی پیرامون لغو ممنوعیت واردات می‌شود.

سال گذشت قیمت برنج بالای ۱۰۰هزار تومان بوده واما امسال ۸۵ هزارتومان!

سال گذشته قیمت هر کیلوگرم برنج ایرانی بالای ۱۰۰ هزار تومان بود. دولت برای تنظیم بازار و کاهش قیمت برنج، ارز دولتی ۴۲۰۰ و ۲۸۵۰۰ هزارتومانی برای واردات برنج از پاکستان، هند و ... اختصاص داد. این اتفاق باعث شده تا سال گذشته و امسال برنج تولید داخل روی دست برنج کاران بماند.
مجوز واردات ۲ میلیون تن برنج را چه کسی داده است؟
جبار کوچکی نژاد، نماینده رشت گفت: اگر به شمال کشور بروید برنج آن‌ها روی دستشان مانده است. آنها نه می‌توانند شهریه فرزندان خود را بدهند، نه می‌توانند خانه بسازند و نه کاری انجام دهند! بحث ما این است که واردات ۲ میلیون تن برنج را چه کسی مجوز داده است؟ آیا نیاز کشور ما ۲ میلیون تن برنج است؟ شما می‌دانید که برنج اگر یک‌ساله بماند فاسد می‌شود یا کشاورزان مجبورند برنج خود را در دریا بریزند که ماهی‌ها بخورند.
عضو گروه برنامه و بودجه مجلس گفت: معتقدم دولت باید کمک کند که ما این تحقیق و تفحص را انجام دهیم و فساد را که کام مردم را تلخ و نگران کرده ریشه‌یابی کنند. من در مجلس دهم تحقیق و تفحص در مورد فرهنگیان انجام دادم و هزاران میلیارد تومان پول بیت‌المال به فرهنگیان بازگشت. در اینجا نیز باید تحقیق و تفحص انجام گیرد تا تخصیص ارز نیمایی ۴۲۰۰ و ۲۸۵۰۰ تومانی که به افراد داده می‌شود، شفاف شود.

مافیا برنج مانع تحقیق و تفحص مجلس شد
جبار کوچکی نژاد در مورد فساد «چای دبش »گفت: سال‌هاست که درگیر مافیای واردات و ارز دولتی  ۴۲۰۰ و ۲۸۵۰۰ هزارتومانی، هستیم. در اوایل مجلس یازدهم تحقیقاتی از بانک مرکزی انجام دادیم اما تا امروز مافیا اجازه ندادند تحقیقات ما به نتیجه برسد. به قالیباف نامه نوشتم که «ارز ۴۲۰۰ تومانی بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و دارو و... از بانک مرکزی خارج‌شده است و توسط وزارت بهداشت، کشاورزی، صمت به افرادی داده‌شده است که مایحتاج مردم را وارد کنند تا مردم زندگی خود را اداره کنند؛ اما شما زندگی مردم را می‌بینید که تا چه اندازه به سختی می‌گذرد». درحالی‌که تحقیق و تفحص یک حق است و تعداد زیادی از نمایندگان این را امضاء کردند اما تا به امروز نگذاشتند به این موضوع ورود کنیم.

کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری درگیلان

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:۱۷ نفر از حوزه انتخابیه استان گیلان داوطلب نمایندگی در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری شده بودند واما ۶ نفر تأییدصلاحیت شدند که ازاین ۶ نفر ۴ نفر برگزیده خواهندشد.

اسامی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری درگیلان:، «آیت‌الله رسول فلاحتی»، «آیت الله رضا رمضانی»، «آیت‌الله سیدعلی حسینی اشکوری»، «آیت الله محمد حسین گلی شیردار» ، «آیت الله احمدعلی یوسفی» و «آیت الله علی کاظمی»

استان گیلان در مجلس شورای اسلامی ۱۳ نماینده دارد؛؛ ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری به همراه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس همزمان با ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می شود.

خشم امیرکویت(شیخ مشعل)ازسخنرانی انتقادی نماینده مجلس(دستورانحلال پارلمان صادرشد)

​یک نماینده اصلاح طلب درپارلمان جنجال بپاکرد

سخنرانی «عبدالکریم الکندری»(نماینده مجلس کویت) درانتقاد ازامیرکویت(شیخ مشعل الاحمد الصباح)، امیرکویت چنان خشمگین شد که دستور انحلال پارلمان صادرکرد(گفت:قانون اساسی نقض شد).

امیر کویت پارلمان این کشور را به دلیل نقض اصول قانون اساسی کویت منحل کرد.

به گزارش المیادین، خبرگزاری رسمی کویت اعلام کرد که امیر این کشور با صدور فرمانی پارلمان کویت را منحل کرده است.

Kuwaiti lawmakers attend a parliament session at the National Assembly in Kuwait City on February 6, 2024. (YASSER AL-ZAYYAT)

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) روز پنج‌شنبه۱۵ فوریه ۲۰۲۴(۲۶ بهمن ۱۴۰۲) اعلام کرد که مطابق با دستور «مشعل الاحمد الجابر الصباح» امیر این کشور، پارلمان کویت (مجلس امت) منحل شده است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، دلیل امیر کویت برای منحل کردن پارلمان این کشور نقص اصول قانون اساسی عنوان شده است.

عبدالکریم الکندری, حل مجلس الأمة

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:علت انحلال پارلمان کویت چیست؟

Kuwait's Emir Dissolves Parliament

خشم امیرکویت از سخنرانی انتقادی یک نماینده پارلمان.

«عبدالکریم الکندری»(نماینده مجلس کویت) درانتقاد ازامیرکویت(شیخ مشعل الاحمد الصباح)درمجلس سخنرانی کرد، امیرکویت عصبانی شد،دستور انحلال پارلمان راصادرکرد!

خبرگزاری رسمی «کونا»(KUNA) گفت که "فرمان سلطنتی برای انحلال مجلس ملی" صادر شد که در ژوئن گذشته پس از پیشنهاد نخست وزیر که توسط کابینه تصویب شد انتخاب شد.

فرمان سلطنتی که توسط «کونا» صادر شد، پارلمان را به نقض قانون اساسی، از جمله استفاده از زبان "توهین آمیز و نامناسب" متهم کرد.

Kuwaiti lawmakers attend a parliament session at the National Assembly in Kuwait City on February 6, 2024. (YASSER AL-ZAYYAT)

این اعلام پس از آن صادر شد که وزرا جلسه روز چهارشنبه ۱۴ فوریه ۲۰۲۴(۲۵ بهمن ۱۴۰۲) پارلمان را در اعتراض به سخنرانی یکی از نمایندگان(عبدالکریم الکندری) تحریم کردند.

نقشه کشورکویت

د.عبدالکریم الکندری مع مدیر التحریر الزمیل محمد بسام الحسینی

سخنرانی عبدالکریم الکندری به انتقادات شیخ مشعل الاحمد الصباح امیر جدید کشور به کابینه و همچنین پارلمان اشاره داشت.

توضیحات مدیریت سایت-پیراسته فر:نماینده مخالف دولت کویت چه گفته بودکه امیرکویت عصبانی شده بود؟

مجلس شورای ملی در جلسه علنی عادی روزسه شنبه ۱۳ فوریه ۲۰۲۴(۲۴ بهمن ۱۴۰۲) خود با درخواست مجلس مبنی بر درج چهارمین گزارش کمیسیون حقوقی و قانونی در خصوص اصلاح قانون کمیسیون عمومی انتخابات در دستور کار و بررسی آن به عنوان اولین ماده در جلسه تکمیلی امروز موافقت کرد.

شورا به بررسی پاسخ به سخنان امیری که دومین جلسه دوره هفدهم قانونگذاری را افتتاح کرد، ادامه داد. در بحث پاسخ به سخنان امیری، نمایندگان در مداخلات خود بر اهمیت تداوم همکاری مثبت دو دستگاه برای تکمیل مسیر اصلاحات با شروع موضوع بهبود زندگی شهروندان تاکید کردند.

این نمایندگان در جریان مداخلات خود به موضوعات آموزش، بهداشت، جمعیت شناسی و اصلاحات اقتصادی بدون لطمه به حقوق شهروندان، به ویژه آنهایی که درآمد محدودی دارند، پرداختند و بر ضرورت تقویت وحدت ملی، مبارزه با فساد و ایجاد فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان تاکید کردند.

شورا با تمدید مأموریت کمیته منابع انسانی برای تحقیق و بررسی دلایل افزایش پدیده نامزدی های صادر شده از سوی سازمان های دولتی موافقت کرده بود، مشروط بر اینکه کمیته گزارش خود را قبل از آغاز جلسه سوم ارائه کند.

شورای ملی با تکلیف کمیسیون امور معارف، فرهنگ و ارشاد برای بررسی تصمیم وزارت تحصیلات عالی مبنی بر ممانعت از اتمام تحصیلات دانشگاهی محصلین دو سال پس از پایان تحصیلات متوسطه موافقت کرد و خواستار تعیین کمیسیون صحت، امور اجتماعی و کار شد. بررسی دلایل تاخیر در ثبت داروها و اقدامات انجام شده برای ثبت فرآورده ها و مکمل های دارویی، گیاهی و دامپزشکی تجهیزات غذایی و پزشکی در وزارت بهداشت.

کویت

وی کمیته بهداشت را موظف کرد تا آن را همراه با آماده سازی های پزشکی، مکمل های غذایی و تجهیزات پزشکی بررسی کند
شورا بررسی دلایل تاخیر در ثبت داروها را تایید می کند
مجلس شورای ملی پیام کمیته آموزشی را تصویب کرد
تحقیقات در مورد رنج دانش آموزان در مناطق جنوبی به "بهبود خدمات" اشاره شد.
پس از تنظیم فایل ها به موقع به سوالات پاسخ خواهیم داد
عبدالله یحیی: در جریان دیدار با امور خارجه درباره «الدره»
نمی توان داروهایی را معرفی کرد که ممکن است به آنها آسیب برساند.
احمد العوادی: وزارت بهداشت سدی غیر قابل نفوذ برای سلامت شهروندان است
عبدالکریم الکندری: رئیس شورا سخنان من را از ضبط و پخش تلویزیونی حذف کرد و این موضوع جایز نیست، اما طبق مقررات.
عادل الدمخی: لغو شورای عالی استانداری تصمیم جسورانه ای است. چرا مانع از اتمام تحصیل یک کارمند می شود؟
بدر نشمی: جبهه داخلی باید با عدالت و برابری تقویت شود... تحصیل بد است و باید با هم کار و تحصیل موافقت کرد.
حمد المطر: در حالی که از "دیجیتالی شدن" صحبت می کنیم، اجازه سوء استفاده در داروها را نمی دهیم. در مدیریت ثبت نام هرج و مرج وجود دارد و پرونده ها از بین می روند.
حمدان العظمی: مبارزه با حلال ها وجود دارد و جایز نیست همه مناطق حصار بکشند و ایجاد بازار برای خودشان لازم است.
مرزوق الغانیم: حدود ۶ ماه پیش سؤالاتی را مطرح کردم که تعداد آنها به ۷۰ سؤال رسید و به ۲۸ سؤال پاسخ گرفتم که برخی از آنها در مورد «میدان درّه» بود.
جنان بوشهری: شورا باید نسبت به درخواست برخی از وزرا مبنی بر محرمانه ماندن پاسخ ها موضع گیری کند و من نامه ای برای رفع محرمانه بودن همه پاسخ ها ارائه کردم.
فلاح هجری: تعداد شرکت کنندگان در جنگ های ملی را پرسیدم و این گروه هنوز مظلوم هستند و 4 ماه است که حقوق نگرفته اند.
فهد بن جامعه: پیامی به نخست وزیر: «منافع مردم کویت را در نظر داشته باشید و به کسانی که خواستار تعلیق قانون اساسی هستند توجه نکنید».
حسن جوهر: ارزش وام های مصرفی شهروندان رقم خیره کننده ای است و تعداد کل وام گیرندگان به 590 هزار شهروند رسیده است.
متب الرثان: ما به دولت هشدار می دهیم که به کسانی که درآمد محدودی دارند آسیب نرساند... و کشورهای اطراف هر روز یک دستاورد را جشن می گیرند، در حالی که ما از مشکل جاده رنج می بریم.
سعود العصفور: دولت قبل تصویر فوق العاده ای از همکاری ارائه کرد و شورا پیشنهاد فرقه ای را از دست داد و ما دست همکاری را به سوی دولت جدید دراز می کنیم.
خالد المونیس: خطر واقعی زمانی است که هویت ملی به بهانه حفاظت از آن دستکاری شود. منتظر پاسخ وزیر دادگستری در مورد تعیین دادستان هستم.
مبارک الطشا: ما تعجب می کنیم که مشکل اشتغال و عدم تکمیل پست های رهبری، حتی امنیتی... وجود دارد و برنامه دولت در مورد آن نظراتی دارد.
مهند السائر: برای موضوع رفاه شهروندان 25 روز به دولت مهلت دادیم و نمی پذیریم که افزایشی برای شهروندان ارائه نشود.
عبدالعزیز الثقابی: همه از پرونده رهبران، فساد انتصاب ها و انتخاب ضعیف شکایت دارند و این چیزی است که جاه طلبی جوانان را از بین برده و کشور فلج شده است.
احمد لاری: کشور بیمار شده، اوضاع خوب نیست، درآمدهای نفتی فصل اول را در بر می گیرد و مردم از تغییر دولت، شورا و درگیری ها خسته شده اند.
محمد الحویله: جوانان کویتی برای به دست آوردن شغل مناسب بسیار منتظر می مانند و ما حدود 12352 درجه شغلی پر نشده و 28000 بیکار داریم.
جراح الفوزان: نخست وزیر از محبوبیت بالایی برخوردار است که باید برای دستیابی به آن مورد بهره برداری قرار گیرد و هر بحرانی ناشی از درگیری است و این همان چیزی است که به کشور آسیب می رساند.
حمدان العظمی: مشکل کشور این است که نیاز به مدیریت، پاسخگویی و پایان دادن به درگیری‌ها دارد و تا کی شورا و دولت‌ها با توجه به ادامه مشکلات منحل خواهند شد؟
عبدالوهاب العیسی: رهبران دولت، از جمله وزیر آموزش، فرزندانشان در مدارس خصوصی و حتی نوه های نخست وزیر درس می خوانند و این نشان دهنده عدم اصلاحات است.
هانی شمس: مسئله محوری ما فلسطین است و موضع رسمی و مردمی را تحسین می کنیم... اصلاح شرایط کشور نیازمند ثبات است و برای تحقق این امر خواستار همکاری هستیم.
فارس العتیبی: بهبود زندگی شهروندان باید از سوی دولت می آمد و همکاری وجود دارد، اما ما از حق شهروندی دست نمی کشیم و جلسه 5 مارس عامل تعیین کننده است.
خالد التمر: دستیابی به موفقیت مستلزم کار تیمی است و همکاری با دولت قبلی منجر به وضع قوانین بسیاری شده است و کسانی هستند که به دنبال له کردن طبقه متوسط ​​هستند.
محمد آل ماهان: چرا دولت برای حل مسئله مسکن تلاش نمی کند و باید در جزایر سرمایه گذاری کرد، بازارهای گردشگری و میراثی را مورد توجه قرار داد و با بلای مواد مخدر مقابله کرد.
اسامه الشاهین: ما در بسیاری از مسائل با هم اختلاف نظر داریم، اما در مورد فلسطین موافقیم و سفرهای دولتی حضرت امیر به کشورهای حاشیه خلیج فارس عمق استراتژیک ما را نشان می دهد.
عبدالله الانبی: آنچه ما به آن نیاز داریم، ایجاد شرکت هایی است که در بخش انبارداری لجستیکی فعالیت می کنند... و ماده ۵ قانون سال ۲۰۰۸ در جای خود و در حال اجراست.
***
عبدالکریم الکندی چه گفته بود؟
دکتر عبدالکریم الکندری»(رئیس کمسیون بهداشت مجلس ملی کویت):براساس  اصل ۱۸۰ قانون اساسی نماینده تمام ملت است و اماهیچ اختیاری بر او ندارد و ۱۱۰ نماینده مجلس شورای ملی در اظهار نظر آزادند و این به معنای وجود ندارد. تخلف از قانون اساسی، لیست یا افراد و اینکه مداخله من در تلویزیون را مطابق اصل ۶۹ حذف کردید، اما باید تایید کنید که موضوع جایز نیست، این ماده برای اعمال مقررات در اختیار شما قرار گرفت. بر این اساس تا اگر ما توهین کنیم تخلف رفع شود، شما فقط به حذف برنامه تلویزیونی بسنده نکردید، بلکه آن را از سیستم کنترل حذف کردید.

نقشه کشورکویت

«دکتر عبدالکریم الکندری» گفت:من ۱۰ سال در داخل سالن مبارزه کردم و از زیر پا گذاشتن قانون اساسی و قانون اساسی مبارزه کردم. مقررات، اما من ده سال است که سخنرانی من را ندیده ام، سخنرانی من در کلانتری اینگونه است، شما سابقه سیاسی در خیابان دارید و خیابان شما را باور می کند و عبدالکریم الکندری را باور نمی کند. نطق چون شما معتقدید که تلفظ «سامی» در حین سخنرانی یا پاسخ به سخنان امیری جایز نیست، شما پیشینه کرده اید و با خود مخالفت کرده اید. 
۳۰نوامبر ۱۹۸۵(۰۹ آذر ۱۳۶۴ ) و گفت: «امیدوارم این صورتجلسه را به جناب امیر کشور بفرستید» و این سخنرانی خطاب به امیرکویت بود.

عبدالله النبری در جلسه ۳۰ ژانویه ۱۹۹۹ به صراحت گفت که این سخنرانی باید خطاب به امیرکویت باشد.
درنهایت رای گیری بااسم انجام شد: ۶۱ نماینده حاضر، ۱۶  نفر تایید، ۴۴ نفر مخالف، یک نفرهم دررأی گیری شرکت نکرد

شورا با حذف سخنرانی عبدالکریم نماینده مجلس از آرشیو موافقت نکرد.
...
احمد عبدالعزیز السعدون، رئیس مجلس ملی کویت