پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

مسابقه فوتبال(عراق-عمان)۶۰ کشته وزخمی/جام خلیج فارس

نام «خلیج فارس»برروی مدال‌های افتخار سربازان آمریکایی که درجنگ خلیج فارس(پرشین گلف)مشارکت داشتند۱۹۹۲میلادی(۱۳۷۱شمسی) درادامه ببینید.

در نتیجه ازدحام  در مقابل «ورزشگاه جذع النخله» درشهر بصره برای تماشای بازی فینال جام خلیج فارس تجمع کرده بودند، سه نفر کشته شدند(۶۰ نفر مصدوم شدند)نتیجه بازی پیروزی ۳ بر ۲ عراق برعمان.

بعداز ۴۰ سال محرومیت درعراق مسابقه فوتبال برگزارشد.

ازدحام جمعیت برای تماشای بازی فوتبال (عراق و عمان)۶۰ کشته و مصدوم شدند. ۲۹ دی ۱۴۰۱

این مسابقات که از زمان آغاز به کارش با عقب نشینی هیئت کویتی و سپس جنجال های سیاسی و اعتراض ایران به نام خلیج عربی شاهد شرایطی بود، اما با تراژدی پیش از پیروزی و با ازدحام بزرگ در نتیجه این مسابقات پایان یافت. ازدحام تعداد زیادی از هواداران که منجر به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ده ها نفر شد، حتی فوتبال هم عراقی ها را می کشد!.

تدافع المشجعین بمحیط ملعب جذع النخلة فی البصرة، العراق. (رویترز)

به گفته یک منبع عراقی، بر اثر درگیری بین هوادارانی که از ساعات اولیه صبح امروز پنجشنبه( ۲۹ دی ۱۴۰۱) برای تماشای بازی فینال جام خلیج فارس مقابل «ورزشگاه جذع النخله بصره» تجمع کرده بودند، سه نفر کشته شدند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: یک منبع پزشکی، در نتیجه ازدحام بین هوادارانی که از صبح زود در مقابل «ورزشگاه جذع النخله» درشهر بصره برای تماشای بازی فینال جام خلیج فارس تجمع کرده بودند، سه نفر کشته شدند(۶۰ نفر مصدوم شدند)نتیجه بازی پیروزی ۳ بر ۲ عراق برعمان.

بسیاری از عراقی ها مشتاقانه منتظر این مسابقه نهایی بیست و پنجمین جام فوتبال خلیج فارس هستند، تورنمنتی که عراق برای اولین بار پس از بیش از ۴۰ سال در خاک خود میزبانی می کند و طی آن جنگ ها و درگیری های زیادی را پشت سر گذاشت.

عراق از سال 1979 برای رفع ممنوعیت بین المللی استادیوم های فوتبال سال ها تلاش کرده بود. عراق از سال 1990 تقریباً به طور کامل از میزبانی مسابقات بین المللی محروم شد. فیفا در سال 2016 تا حدی این ممنوعیت را لغو کرد و اجازه داد بازی های دوستانه در استادیوم های اربیل برگزار شود.

و صحنه های گرفته شده توسط عکاسان خبرگزاری فرانسه نشان می دهد که هزاران نفر از ساعات اولیه صبح در مجاورت ورزشگاه تجمع کرده اند.

نقل جرحى التدافع إلى المستشفیات

این مسابقه برای عراقی ها از اهمیت بالایی برخوردار بود، زیرا با این پیروزی عراق، چهارمین عنوان در تاریخ و اولین عنوان در نزدیک به 35 سال شد.

این مسابقات شامل 8 کشور عراق، کویت، عمان، عربستان سعودی، بحرین، قطر، یمن و امارات است.

این منبع توضیح داد که این جراحات نیز ناشی از دفاع هزاران هوادار بود که بلیت نداشتند و برای تماشای بازی در راه بودند که ساعت 19:00 (16:00 GMT) آغاز می شود.

صورة ارشیفیة عامة من کورنیش البصرة

یک منبع در وزارت کشور تایید کرد که «علت دفاع، حضور پرتعداد هواداران به ویژه آنهایی است که کارت ندارند».

وی افزود که جمعیت "از صبح شلوغ شده و قصد ورود داشتند" که منجر به تجمع در مقابل درهای ورزشگاه و اتخاذ موضع دفاعی شد.


بر اثر ازدحام بین هوادارانی که از صبح امروز(پنجشنبه  ۲۹ دی ۱۴۰۱) برای تماشای بازی پایانی جام خلیج فارس بین عراق و عمان در مقابل ورزشگاه پالم ترانک بصره تجمع کرده بودند، یک نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.

 

یک منبع پزشکی که ترجیح داد نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت: «در نتیجه ازدحام بین هزاران هوادار که کارت به همراه نداشتند و می‌خواستند تماشا کنند، یک نفر جان خود را از دست داد و حدود ده‌ها نفر دیگر به طور جزئی مجروح شدند. مسابقه ای که از ساعت 7 بعد از ظهر (16:00) شروع شد.
بعد حادثة التدافع…الاتحاد العراقی یعلن إقامة نهائی کأس الخلیج فی موعده
بر اثر ازدحام بین هوادارانی که از صبح زود در مقابل ورزشگاهی در بصره در جنوب عراق برای شرکت در بازی فینال جام خلیج فارس تجمع کرده بودند، یک نفر کشته شد و "ده ها" زخمی شدند. به گفته دو منبع پزشکی و امنیتی بین عراق و عمان.

العراق.. وفاة مشجع وإصابة 60 بتدافع قبیل نهائی

بنا بر اعلام وزارت کشور، پس از ساعت ها سردرگمی، آرامش به اطراف ورزشگاه بازگشت و بازی عراق و عمان طبق برنامه برگزار شد و با پیروزی ۳ بر ۲ عراق در جام حذفی فوتبال خلیج فارس به پایان رسید.

پس از پیروزی عراق، جشن‌ها در پایتخت، بغداد، آغاز شد، جایی که صدای بوق ماشین‌ها و ترقه‌ها شنیده می‌شد، در حالی که همانطور که خبرنگاران در خبرگزاری فرانسه دیدند، تعداد زیادی از عراقی‌ها در میدان تحریر در مرکز پایتخت تجمع کردند تا جشن بگیرند.

در بصره، تجلیل کنندگان در رودخانه شط العرب کرنیش، جایی که رودخانه های دجله و فرات به هم می رسند، گرد هم آمدند و از پیروزی کشورشان در این مسابقات شادی کردند، از جمله احمد عساف بود که از انبار در غرب عراق برای تماشای این مسابقه آمده بود. او به خبرگزاری فرانسه گفت: «برای مدت طولانی، عراق چنین شادی را ندیده است.

ساعاتی قبل از شروع مسابقه، یک حادثه ازدحام جمعیت منجر به "کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ده ها نفر" به گفته یک منبع پزشکی پس از تجمع هزاران هوادار بدون کارت در تلاش برای ورود به ورزشگاه شد.

یک منبع در وزارت کشور این آمار را تایید کرد. این منبع که ترجیح داد نامش فاش نشود، گفت: "دلیل ازدحام جمعیت، ورود تعداد زیادی از هواداران به ویژه افرادی بود که کارت ندارند."

وی افزود که هواداران "از صبح تجمع کردند و سعی کردند وارد شوند" که منجر به ازدحام بیش از حد در مقابل دروازه ورزشگاه شد که گنجایش ۶۵۰۰۰ نفر را دارد و در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده بود و ازدحام جمعیت.

 

عکاس خبرگزاری فرانسه که در داخل ورزشگاه حضور داشت از شنیدن صدای آمبولانس هایی که برای جمع آوری مجروحان این حادثه آمده بودند خبر داد و افزود که با ازدحام جمعیت دروازه های ورودی ورزشگاه بسته شده بود.

و صحنه های گرفته شده توسط عکاسان خبرگزاری فرانسه نشان می دهد که هزاران نفر از ساعات اولیه صبح در مجاورت ورزشگاه تجمع کرده اند.

همانطور که سعد معان، سخنگوی وزارت کشور فرانسه به فرانس پرس اعلام کرد، بعد از ظهر پس از خروج تدریجی هواداران از محل، آرامش به اطراف ورزشگاه بازگشت. در همین حال وزیر کشور عراق پس از مملو شدن از تماشاگران ورزشگاه از «بسته شدن دروازه‌های ورزشگاه» خبر داد.

کشته شدن طرفدران فوتبال درجاده های عراق(تصادف)دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱

تصادف اتوبوس هواداران فوتبال عراق (جام خلیج فارس)دوشنبه  ۱۶ ژانویه ۲۰۲۳ساعت ۱۶:۳۱


در پی تصادف اتوبوس حامل آنها در جاده زمینی که شهر «ناصریه» «مرکز استان ذی قار» و شهر «بصره» را به هم وصل می کند، ۷ هوادار عراقی کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی شدند. شاهد بازی نیمه نهایی تیم های عراق و قطر برای «خلیج ۲۵»(بیست وپنجمین دوره مسابقات) بودیم

Bus accident kills 6 football fans, wounds 22 in Iraq
«دکترحسین الجلیلی»مدیر بهداشت عمومی اداره بهداشت ذی قار گفت: «این حادثه رانندگی که اتوبوس حامل هواداران به سمت استان بصره را درگیر کرد، منجر به کشته شدن ۷ نفر و مجروح شدن ۳۰ نفر دیگر شد.»

Baghdad chief of police hi-res stock photography and images - Alamy

«سرهنگ محمد عبدالحسین»(رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بصره) به شین هوا گفت:

اتوبوس حامل هواداران فوتبال عراقی در «بزرگراهی بین استان های ذی قار و بصره» که هواداران برای حضور در دیدار تیم ملی عراق مقابل قطر در مرحله نیمه نهایی بیست و پنجمین دوره جام خلیج فارس در مسیر بودند، با یک کامیون برخورد کرد.

Bus accident kills 6 football fans, wounds 22 in Iraq

این دومین سانحه رانندگی در روزهای برگزاری مسابقات است، زیرا پیش از این یک هوادار عراقی در حالی که از بغداد پایتخت به سمت بصره برای حضور در دو مسابقه سرنوشت ساز در حرکت بودند، به درجات مختلف مجروح شدند. ، در دور سوم مرحله گروهی.

«احمد المبرقه»(وزیر ورزش و جوانان عراق)، و عدنان درجل، رئیس اتحادیه فوتبال عراق، عمیق‌ترین تسلیت و همدردی صمیمانه خود را برای از دست دادن فرزندانشان به خانواده‌های قربانیان ابراز کردند.

توضح مدیریت سایت-پیراسته فر:رسانه های محلی از تلفات بیشتر خبر می دهند. برخی منابع از کشته شدن دست کم ۱۵ نفر در این حادثه خبر دادند.

یعنی درمجموع تلفات فرتبال درعراق(درجریان مسابقات جام خلیج فارس)۱۹ نفر هستند:۱۵ نفردرتصادف اتوبس+یک نفرانفرادی+۳ نفردرورزشگاه ناصریه.

بیست و پنجمین جام خلیج فارس درکشورعراق  از ۶ تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۳(۱۶ تا ۲۹ دی ۱۴۰۱) برگزارشد.

«نام خلیج فارس» برروی مدال های سربازان آمریکایی که در«جنگ خلیج فارس» شرکت داشته‌اند.

واکنش مقتدی صدربه بازی 

بی‌احترامی(مجدد) مقتدی صدر به تمامیت ارضی ایران

ایسنا نوشت: با وجود انتقادات شدید مقامات ایران، مقتدی صدر بار دیگر از نام جعلی برای خلیج فارس استفاده کرد.

مقامات ارشد عراقی از جمله مقتدی صدر، رهبر جریان صدر بر این نام جعلی تاکید کردند که این امر واکنش شدید مقامات کشورمان را به همراه داشت.

«مقتدی صدر» در صفحه توییتر خود نوشت: پیروزی بزرگ تیم ملی کشورمان در فینال جام «خلیج عربی» در بیست و پنجمین دوره این مسابقات که در عراق عزیزمان برگزار شد را به مردم و تیم ملی عراق تبریک می گوییم.

وی همچنین نوشت: همچنین از تمام تیم های عربی که در این مسابقات شرکت کردند و «عراق را با لباسی جدید و پر از عشق و صلح به صف عربی بازگرداندند» تشکر می کنیم.

رهبر جریان صدر در پیام توئیتری خود همچنین آورده است: «ای کشورهای خلیج عربی به عراق عربی و سربلند خوش آمدید»

«مقتدی الصدر» در آغاز این مسابقات نیز برای خوش آمدگویی به تیم های عربی از نام جعلی «خلیج عربی» استفاده کرده بود.

نام «خلیج فارس»برروی مدال‌های افتخار سربازان آمریکایی که درجنگ خلیج فارس(پرشین گلف)مشارکت داشتند۱۹۹۲میلادی(۱۳۷۱شمسی)

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:مسابقات جام خلیج فارس قراربوددرکشورکویت برگزارشود

کویت از میزبانی جام خلیج فارس انصراف داد.

دکتر حمود فلیته، مشعل فلیطه، نواف فلیطه و محمد فلیطه

کویت اعلام کرد که به دلیل مشکلات اقتصادی و ادامه تعلیق عضویت فوتبال این کشور در فیفا از میزبانی بیست وسومین دوره رقابت های فوتبال جام خلیج فارس معذور است.

«حمود فلیطح» نایب رئیس سازمان ورزش کویت در این زمینه گفت: تصمیم شورای وزیران کویت مبنی بر کنار رفتن از میزبانی این رقابتها در شرایط فعلی که کشور دچار مشکلات اقتصادی است و برنامه های ریاضتی در بیشتر زمینه ها در حال اجرا است وهمچنین در سایه ادامه تعلیق عضویت فدراسیون فوتبال کویت در فیفا یک تصمیم بجا است.

استعفای ۳مقام بلندپایه(زن)از۳کشور(نخست وزیرنیوزلند+وزیردفاع آلمان)نخست وزیرانگلیس

نقشه  جمعیت ۵ میلیونی نیوزلند رادرادامه خواهیددید.​

نخست وزیر نیوزلند(۲۹ دی ۱۴۰۱) استعفا داد/ وزیر دفاع آلمان ( ۲۶ دی ۱۴۰۱) استعفاداد/لیز تراس«نخست وزیرانگلیس»(۲۸ مهر ۱۴۰۱)استعفا داد.

اعلام استعفای ۳ مقام بلندپایه( زن) از۳کشور درفاصله ۳ ماه.

 

خانم«جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند، صبح امروز (پنج‌شنبه) به طور غیرمنتظره از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، آردرن ۴۳ ساله در یک سخنرانی غیرمنتظره اعلام کرد که منصب خود را در روز ۷ فوریه۲۰۲۳ (۱۸بهمن ۱۴۰۱) امسال ترک کرده و از نخست وزیری کناره گیری می کند.

«نخست وزیرمستعفی نیوزلند) که در نخستین نشست خبری خود در سال  ۲۰۲۳ سخن می گفت، افزود: " منصب نخست وزیری بزرگ‌ترین افتخار زندگی من بوده و از مردم نیوزیلند به خاطر امتیاز بزرگی که برایم قایل شدند تا بتوانم دراین مدت ۵ سال وشش ماه سال کشور را هدایت کنم، تشکر می‌کنم."

 Jacinda Ardern

آردرن در سال ۲۰۱۷میلادی(۱۳۹۵ شمسی) در سن ۳۷ سالگی به جوانترین رهبر زن جهان تبدیل شد. آخرین روز او در این دفتر ۷ فوریه خواهد بود.

لیز تراس«نخست وزیرانگلیس» استعفا داد۲۰ اکتبر۲۰۲۲(۲۸ مهر ۱۴۰۱)

«لیز تراس»روز،دوشنبه ۵ سپتامبر۲۰۲۲(۱۴ شهریور ۱۴۰۱ ) به عنوان نخست‌وزیر جدید انگلستان انتخاب شد.۴۴ روزنخست وزیربود.


جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند روز چهارشنبه(۲۸ دی ۱۴۰۱) در ناپیر نیوزیلند برنامه استعفای خود را اعلام کرد. معلوم نیست چه کسی جانشین او خواهد شد.
 
«جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند روز پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد در اقدامی شوکه کننده که چشم انداز سیاسی این کشور را تکان داد، از سمت خود کناره گیری کند.

 خانم«آردرن» ۴۲ ساله که در جمع سالانه حزبش در شهر ساحلی ناپیر صحبت می‌کرد، گفت: «زمان آن فرا رسیده است که او به کار خود ادامه دهد و او «دیگر به اندازه کافی در تانک» برای نخست‌وزیری خود نداشت. او همچنین خواستار برگزاری انتخابات سراسری در ۱۴ اکتبر شد.

 اعلام استعفای ناگهانی نخست وزیر نیوزیلند

آردرن به مخاطبانش گفت: "من می روم، زیرا با چنین نقش ممتازی مسئولیتی به همراه دارد." "مسئولیت این است که بدانم چه زمانی فرد مناسبی برای رهبری هستید و همچنین چه زمانی نیستید. من می دانم که این کار چه چیزی را می طلبد. و می دانم که دیگر به اندازه کافی در مخزن ندارم تا بتوانم آن را به درستی انجام دهم. به همین سادگی است."

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:استعفای نابهنگام وزیردفاع آلمان،علت استعفا(سوءاستفاده اعضای خانواده از بیت المال)

علت استعفای نخست وزیرنیوزلند:خستگی  ورسیدگی به خانواده.

وزیر دفاع آلمان استعفا داد.

کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان امروز، دوشنبه (۱۶ ژانویه، ۲۶ دی) رسماً استعفای خود را اعلام کرد.

Christine Lambrecht attended a swearing-in ceremony for new recruits at the Bendlerblock, the German Ministry of Defense, in Berlin, last month. Reuters/Christian Mang

کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه به طور رسمی استعفای خود را اعلام کرد.

«اولاف شولتس»، (صدراعظم آلمان) ،«کریستین لامبرشت» را به عنوان "وزیر دفاع درجه یک" ستایش کرده بود. آنها در اینجا با «رئیس نیروهای مسلح آلمان»، «ژنرال ابرهارد زورن» دیده می شوند.

Commander of the German Bundeswehr 41st Mechanized Infantry Brigade Brigadier General Christian Nawrat, left, and German Defence Minister Christine Lambrecht, right, speak during a military exercise at the Gaiziunai training ground some 130 kms (80 miles) west of the capital Vilnius, Lithuania, Oct. 8, 2022. German Defense Minister Christine Lambrecht has resigned following persistent criticism of her handling of military modernization programs and the country’s arms deliveries to Ukraine. Lambrecht said in a statement Monday that she had submitted her resignation request to Chancellor Olaf Scholz. (AP Photo/Mindaugas Kulbis, File)

فرمانده تیپ ۴۱ پیاده نظام مکانیزه آلمان بوندس‌ور، سرتیپ کریستین ناورات، سمت چپ، و «کریستین لامبرشت»(وزیر دفاع آلمان) ، در حین تمرین نظامی) غرب پایتخت ویلنیوس، لیتوانی  ۸ اکتبر ۲۰۲۲(۱۶ مهر ۱۴۰۱).

کریستین لامبرشت در پی پیامی که در شب سال نو میلادی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، از سمت وزیر دفاع آلمان استعفا داد.

Christine Lambrecht The opposition in Germany calls for the resignation

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان، پیام سال نو میلادی را که یکشنبه(۱۱ دی ۱۴۰۱) از طریق اینستاگرام ارسال کرد، موجی از اعتراضات را در سیاست و مطبوعات کشورش به همراه داشته است. در طول ضبط، که با تلفن همراه و بدون میکروفون ساخته شده است، وزیر لامبرشت در خیابانی در برلین ایستاده است. پشت سر او، ترقه ها منفجر می شوند و سوت موشک هایی که آسمان پایتخت آلمان را برای جشن آغاز سال ۲۰۲۳ روشن می کنند به گوش می رسد. محتوای این پیام 60 ثانیه ای، با تمرکز بر جنگ در اوکراین، و مواد آتش نشانی که ظاهر وزیر را احاطه کرده است، موضوع بیشتر انتقادها بوده است.

Christine Lambrecht, the departing defense minister, is the most senior official to have resigned from Chancellor Olaf Scholz’s government.

استفعفای «کریستین لامبرشت»وزیردفاع آلمان

Deutschland bekommt eine neue Regierung: Der designierte Kanzler Olaf Scholz präsentiert am 6.12.2021 im Willy-Brandt-Haus die sieben Bundesminister*innen der SPD.

وزیران کابینه«اولاف شولتس»

پارلمان آلمان با ۳۹۵ رای موافق در برابر ۳۰۳ رای مخالف و۶ رأی ممتنع، آقای«اولاف شولتس»را به عنوان نهمین صدراعظم آلمان پس از جنگ جهانی دوم برگزیدند/چهارشنبه ۸ دسامبر۲۰۲۱(۱۷ آذر ۱۴۰۰‏)

خانم«کریستینه لامبرشت» به مدت ۱۳ ماه به عنوان وزیر دفاع آلمان مشغول به کار بود.

Olaf Scholz und Angela Merkel im Juni 2019 in Berlin

«اولاف شولتس»(Olaf Scholz) ، جانشین خانم« آنگلا مرکل» پس از ۱۶ سال صدراعظمی، شد.​

Reuters

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع جدید آلمان(جانشین خانم کریستین لامبرشت).

»پیستوریوس» حُکم خود را در سمت جدید خود از رئیس جمهور( اشتاین مایر)دریافت کرد/۲۷ دی ۱۴۰۱

بترتیب ازچپ:اولاف شولتس(صدراعظم آلمان)،اشتاین مایر(رئیس جمهورآلمان)،«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع جدید آلمان،«کریستین لامبرشت» وزیر مستعفی آلمان

بترتیب ازراست:«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع جدید آلمان،اشتاین مایر(رئیس جمهورآلمان) واولاف شولتس(صدراعظم آلمان)

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«نیوزلند»

کجاست؟

«کشورنیوزلند»با مساحت ۲۶۸.۶۸۰ کیلومتر مربع  داری ۵ میلیون نفر جمعیت است.

پایتخت نیوزلند«ولینگتون» است واما «اوکلند» پرجمعیت ترین و مشهورترین شهر «کشورنیوزلند» است.

گذرگاه(لاچین)کجاست؟اهمیتش برای ایران چیست؟

​ایران در«جنگ قره باغ» حامی کشورآذربایجان بود،فرمانده کشته شده آنهارا را «شهید»خواندیم،مدال ایثارسردارسلیمانی راتقدیم همسرآن مُرده دادیم واما «الهام علی اف»نمک نشناس(زبان نفهم) برای ایران خط ونشان می کشد وراه تردد(لاچین وزنگزور)رامسدودمی کند!

ماجرای «گذرگاه لاچین» چیست؟

درجنگ سال ۱۹۹۴ مناطق اطراف قره باغ که دراشغال ارمستان بود به اذربایجان بازگردانده شد و اما «کریدور لاچین» به عنوان راه ارتباطی ارمستان و جمهوری قره باغ محسوب شد.

«طبق ماده ۶ توافق نوامبر ۲۰۲۰ »گذرگاه لاچین تحت کنترل نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ است و باکو امنیت تردد شهروندان، وسایل نقلیه و کالاها در این کوریدور را تضمین می کند.

«گذرگاه لاچین» تنها جاده(راه) میان منطقه ارمنی نشین ناگورنو- قره باغ جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان است و بر اساس توافقنامه سه جانبه سال ۲۰۲۰ میان سه کشور ارمنستان، روسیه و جمهوری آذربایجان، صلح بانان روس بر آزادی رفت و آمد از این مسیر و دسترسی ساکنان قره باغ به ارمنستان نظارت می‌کنند.

حاکمیت«گذرگاه لاچین »در دست باکواست که تنها راه ارتباطی ارمنستان - قره باغ - آذربایجان است، باکو قصد تصرف «گذرگاه زنگزور» دارد، گذرگاهی که در جنوب غربی آذربایجان و مسیر اتصال اذربایجان به نخجوان است. که تهدیدی برای ایران است.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:آذربایجان بامسدودکردن گذرگاه لاچین درپی تصرف گذرگاه زنگزوراست، اهمیت این گذرگاه از آن‌جاست که در صورت از مسدودشدن این گذرگاه(زنگزور)) عملاً ارتباط ایران با قفقاز جنوبی قطع خواهد شد.

ایرنا(۲۴ آذر ۱۴۰۱) بنقل از سایت «آرمِن پرس»نوشت: روز پنجشنبه (۲۴ آذر ۱۴۰۱) پاشینیان در نشست کابینه گفت اوضاع در قره باغ در روزهای اخیر به شدت متشنج است.

نخست وزیر ارمنستان گفت: جمهوری آذربایجان ابتدا گذرگاه لاچین را مسدود کرد و بعد عرضه گاز به منطقه قره باغ را قطع کرد.به دلیل این اقدامات تحریک آمیز، ساکنان قره باغ کوهستانی از حق تردد آزاد محروم شده اند، با مشکلاتی در گرم کردن خانه های خود در زمستان سرد مواجه هستند و هزاران نفر از جمله کودگان در جاده ها گیر کرده اند. بسیاری از خانواده ها با گرفتار شدن در دو طرف محاصره، به طور ناخواسته از یکدیگر جدا شده اند.

وی گفت، شهروندانی که از مشکلات جدی سلامت رنج می برند از دارو و مراقبت های بهداشتی محروم شده اند. تامین غذا و دیگر مایحتاج ضروری با اختلال مواجه شده و به نظر می رسد ۱۲۰ هزار نفر از شهروندان، در واقع در شرایط گروگان بسر می برند.

نخست وزیر ارمنستان همچنین گفت: مدارس و مهد کودک هایی که از گاز برای گرم کردن استفاده می کنند مجبور شده اند فعالیت خود را متوقف کند و در نتیجه حدود ۲۲ هزار کودک از حق تحصیل محروم شده اند.

پاشینیان با اشاره به بحران انسانی در منطقه قره باغ گفت: این بحران در نتیجه عدم تعهد جمهوری آذربایجان نسبت به تعهدات بین المللی اش رخ داده است. همان طوری که بارها گفته شده بسته شدن گذرگاه لاچین نقض مستقیم و آشکار توافق سه جانبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰(۱۹ آبان ۱۳۹۹) از سوی جمهوری آذربایجان تنها به این دلیل ساده است که طبق ماده ۶ این توافق گذرگاه لاچین تحت کنترل نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ است و باکو امنیت تردد شهروندان، وسایل نقلیه و کالاها در این کوریدور را تضمین می کند.

صبح روز دوشنبه(۲۱ آذر ۱۴۰۱) گروهی از مردم جمهوری آذربایجان که خود را اکولوژیست (بوم شناس) معرفی می‌کردند، کریدور لاچین را که تنها جاده ارتباطی ارمنستان و قره باغ کوهستانی است، مسدود کردند.

ابراز نگرانی روسیه

به گزارش رویترز، روسیه نیز روز پنجشنبه از بسته شدن گذرگاه لاچین که ارمنستان را به قره باغ متصل می کند ابراز نگرانی کرد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری روز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد که این گذرگاه به زودی باز شود.

درخواست گوترش برای تضمین تردد آزاد و امن از این گذرگاه

«آنتونیو گوترش»(دبیر کل سازمان ملل) نیز ضمن ابراز نگرانی از اوضاع اخیر پیرامون این گذرگاه از دو طرف خواست در زمینه تنش زدایی گام بردارند.

تارنمای رادیو عمومی ارمنستان گزارش داد گوترش همچنین خواستار تضمین تردد آزاد و امن در سراسر این کوریدور در راستای توافقات قبلی شد.

وی همچنین بار دیگر حمایت خود را از تلاش های میانجی گرایانه در این منطقه تکرار کرد.

تصاویر: دیدار معاون وزیر خارجه ارمنستان با امیرعبداللهیان

دیدار«مناتساکان صافاریان»( معاون وزیر امور خارجه ارمنستان) عصر امروز یکشنبه ۲۹ آبان‌ با حسین امیرعبداللهیان/۲۹ آبان‌ ۱۴۰۱

به گزارش ایرنا، «مناتساکان صافاریان» (سرپرست وزارت امور خارجه ارمنستان) روز چهارشنبه در نشستی با دیپلمات‌های خارجی گفت: جمهوری آذربایجان از مدت‌ها قبل برای محاصره قره‌باغ کوهستانی برنامه‌ریزی کرده بود تا یک بحران انسانی در آنجا ایجاد کند.

سفاریان گفت: اقدامات جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر از جمله تعدادی از حوادث مشابه در کریدور لاچین، نقض مداوم آتش بس و اختلال در گاز رسانی به قره باغ به وضوح این سیاست را نشان می‌دهد.

وی گفت: مسدود شدن کریدور لاچین از سوی جمهوری آذربایجان یک برنامه از پیش طراحی شده بود.

وزارت خارجه ارمنستان تاکید کرد که اقدامات جمهوری آذربایجان تلاش‌ها برای برقراری ثبات و صلح در منطقه را تضعیف می‌کند.

خبرگزاری رسمی ارمنستان پیشتر گزارش داد: در پی انسداد گذرگاه لاچین به دست شهروندان جمهوری آذربایجان و قطع گاز منطقه قره باغ، ساکنان این منطقه ارمنی‌نشین با کمبود بنزین، گازوئیل و گاز مایع مواجه شده و وادار به صرفه جویی در مصرف سوخت شده اند.

اتحادیه اروپا به دنبال انسداد گذرگاه لاچین توسط شهروندان جمهوری آذربایجان از مقام‌های این کشور خواست تا امنیت تردد و آزادی را در سراسر این گذرگاه را تضمین کند./

علت بستن کریدورلاچین؟

چرا باکو کریدور لاچین را بست؟

علت بستن کریدور لاچین، آذربایجان به دنبال دسترسی به معادن طلای منطقه آرتساخ است
«سالار سیف الدینی» کارشناس مسائل قفقازیک کارشناس مسائل قفقاز جنوبی با بیان این که آذربایجان به دنبال دسترسی به معادن طلای منطقه «آرتساخ» است به همین دلیل کریدور لاچین را بسته، گفت: ضامن موافقت‌نامه ۲۰۲۰ میان آذربایجان و ارمنستان، روسیه است، روسیه باید در این‌گونه موارد اقدام کند.

«سالار سیف الدینی» کارشناس مسائل قفقاز در مصاحبه با ایسنا(۱۹ دی ۱۴۰۱ ) در تحلیل خود از اهداف جمهوری آذربایجان درباره روند بسته شدن کریدور لاچین اظهار داشت: بیش از ۲۰ روز است که این اتفاق افتاده و عده ای که عمدتا نظامی هستند و یا وابستگی به حکومت الهام علی اف دارند با عنوان فعالان محیط زیست در نزدیکی شهر شوشی حضور پیدا کرده‌اند.

وی با بیان این که یکی از موضوعات اصلی در این زمینه بهره برداری از معادن آرتساخ است، گفت: منطقه آرتساخ کوهستانی است و عمدتا در چنین مناطقی معادن بسیاری هم وجود دارد از جمله این که طلای این منطقه اهمیت زیادی دارد لذا به نظر می رسد این نیروها به دنبال آن هستند که به این منابع معدنی دسترسی پیدا کنند.

این کارشناس مسائل قفقاز جنوبی همچنین بیان کرد: طبق برآوردهای انجام شده حدود ۲۰ میلیارد دلار طلا در این منطقه وجود دارد که چون در اختیار ارمنستان است یک شرکت روسی از آن بهره برداری می کند و بسیاری از ارمنی های محلی نیز در آنجا مشغول به کار هستند.

سیف الدینی ادامه داد: معدن طلایی که در مناطقی از آذربایجان کشف شد به انگلیسی ها واگذار گردید و حتی تعدادی از سهامداران از ایرانیان خارج از کشور هستند. به عبارتی همان طور که طلای سیاه (نفت خزر) به انگلیسی ها واگذار شد معادن طلا هم نصیب آن ها شد، بنابراین یکی از اهداف بسته شدن کریدور لاچین این است که به آن معادن دست یابند.
وی خاطرنشان کرد: مساله دیگر این است که آذربایجان مدعی است در ازای کریدور نخجوان، لاچین را بسته است که این مساله بر خلاف توافق ۹ نوامبر ۲۰۲۰ است البته در توافق نامه به کریدور لاچین اشاره شده اما بحثی از نخجوان یا زنگزور نیست.

این کارشناس مسائل قفقاز جنوبی تاکید کرد: ضامن موافقت نامه روسیه است، روسیه باید در اینگونه موارد اقدام کند، در واقع جزو مسؤلیت های روسیه است و وظیفه این ها اجرای موافقت نامه است.

سیف الدینی تاکید کرد: شاید عملکرد روسیه به خاطر مساله شخصی اش با پاشینیان باشد اما روسیه تعهداتی دارد که باید عمل کند در هر جایی که روسیه وارد نشود غربگراها از طرف ارمنستان تقویت می شوند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: خدمت این کارشناس محترم(سیف الدینی)عرض کنم ،قفقاز پوشیده ازکوهای فراوان است،چگونه کشف کردیدکه در «منطقه کوهستانی آرتساخ» طلاوجوددارد؟ ودیگراینکه اهداف شوم الهام خان را تااین درجه تنزل دادید(دسترسی به معادن)،باتوجه به اینکه این جانور باشیاطین مرتبط است.

قره باغ ۳۰ سال دراشغال ارمنستان/جنگ دوم قره باغ

نیروهای ارمنی در صبح ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ (۰۶ مهر ۱۳۹۹ )مواضع نظامی و غیرنظامی در خط مرزی آذربایجان را با خمپاره، توپ و گلوله که تلفات جانی بسیار و خسارات مالی جدی در پی داشت، مورد حمله قرار دادند.
درمرحله بعد ارمنستان در۱۲ جولای ۲۰۲۰(۲۲ تیر ۱۳۹۹ ) در نزدیکی استان تووز آذربایجان را مورد حمله قرار داد.
ارتش آذربایجان به دفاع برخاست در این درگیر‌ی‌ها« ژنرل پولات هاشم‌اف» و«سرهنگ ایلقار میرزایف» کشته شدند.
مردم آذربایجان ازکشته شدن این فرمانده محبوب ارتش( ژنرل پولات هاشم‌اف )خشمگین شدندقیام علیه ارمنستان کلیدخود،درشهرهاتظاهرات وتجمع کردندوخواستارحمله به قره باغ شدند ، بدین ترتیب این تجمعات زمینه آزادسازی اراضی اشغالی آذربایجان را فراهم کرد،جنگ سختی بین ۲ کشوردرگرفت که بمدت ۴۴ روز طول کشید
سرانجام ارتش آذربایجان توانست ۵ شهر(۴ منطقه)۲۸۷ روستا را آزاد کردو در دهم نوامبر(۲۰ آبان ۱۳۹۹ )با پذیرش شکست توسط ارمنستان وخروج ازمناطق اشغالی( کلبجر، لاچین و آغدام) ،جنگ به پایان رسید. 
مردم جمهوری آذربایجان«جنگ دوم قره باغ»(جنگ ۴۴ روزه)را «نبرد وطن» نامیدند.

توضیج مدیریت سایت-پیراسته فر:ایران دراین جنگ ازآذربایجان حمایت کرد،حتی رهبرانقلاب اسلامی  دردفاع ازباکو بیاناتی داشتند.

ایران حمایتش رامستمرکرد،حتی در اردیبهشت ۱۴۰۰ مراسم تقدیری برای ژنرال کشته شده آذربایجان برگزارکرد واین کشته را«شهید»نامید ومدال « جایزه جهانی ایثار سردار سلیمانی "، نشان ایثار را به همسرِ ژنرال پولاد هاشم اف تقدیم کرد.

«سید عباس موسوی» سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان به نمایندگی از شورای سیاستگذاری "جایزه جهانی ایثار سردار شهید سلیمانی" ، این نشان را به خانواده ژنرال پولاد اف تقدیم کرد./ ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
سایت خبرگزاری صدا و سیمانوشت: سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در این مراسم بااشاره به توفیقات مردم و ارتش جمهوری آذربایجان در باز پس گیری اراضی اشغالی گفت: شهدای اسلام سبب افتخار همه‌ی امت اسلامی است و ایثارگرانی که جان خود را برای صیانت از اراضی اسلام فدا می‌کنند ارزش الهی دارند.


سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو در این مراسم افزود: شجاعت و ایمان ژنرال هاشم اف در مبارزه با اشغالگران در تاریخ ماندگار است و ما این پیروزی‌ها را مجدد به مردم و دولت تبریک می‌گوییم.

 
همچنین «حجت الاسلام سید علی اکبر اجاق نژاد» نماینده، ولی فقیه در جمهوری آذربایجان با تبریک میلاد امام حسن مجتبی کریم اهل بیت و بازگرداندن اراضی جمهوری آذربایجان به سرزمین‌های مادری خود گفت: همه‌ی مسلمانان در هر نقطه‌ای از جهان موظف به حفظ و صیانت از اراضی جهان اسلام هستند و شهادت افتخاری است که از سوی خداوند به مومنان اعطا می‌شود؛ و ژنرال پولاد اف یکی از آن‌ها است.
وی با اشاره به نقش سردار سلیمانی در ایجاد آرامش در منطقه گفت: سردار سلیمانی شهید شاخص حراست از سرزمین‌های جهان اسلام است.
«سرهنگ جواد فروتنی» دفتر وابستگی نظامی جمهوری اسلامی ایران در باکو هم با اشاره به روز جهانی قدس گفت: قدس یکی از مهم‌ترین مسایل جهان اسلام است که اطمینان الهی داریم آن هم بازگردانده خواهد شد.
لوح ایثار که به امضای دکتر ولایتی، رئیس شورای سیاستگذاری جایزه جهانی ایثار سردار سلیمانی رسیده آمده است: ایثارگران در فرهنگ دینی و قرآنی دارای ارزش معنوی بسیار ویژه‌ای است و به پاس سال‌ها مجاهدت و ایثار در راه اسلام، حمایت از مظلومین و مقابله با مستکبران، جایزه جهانی ایثار سردار سلیمانی به شما اعطاء می‌شود.
همچنین «همسر ژنرال هاشم پولاد اف» با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران در ارج نهادن به شهدای اسلام گفت: ارزش نهادن به خانواده‌ی شهدا برای ما تسلی بخش است و امیدوارم همه امت اسلامی در همیشه در آرامش باشند.
در این مراسم علاوه بر اعطای نشان، از همسر و فرزندان «ژنرال هاشم پولاد اف» قدردانی شد. ژنرال در ۱۴ ژوئیه سال گذشته‌ی میلادی در منطقه‌ی تووز کشته شد.

اعطای نشان جایزه جهانی ایثار به خانواده« ژنرال پولاد هاشم اف»اعطای نشان جایزه جهانی ایثار به خانواده ژنرال پولاد هاشم اف

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:اما ،رئیس جمهورنمک نشناس(زبان نفهم) آذربایجان ،بجای قدردانی،برای ایران خط ونشان کشید وانسداد ایجادکرد!.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان :امنیت کشور ارمنستان، امنیت ایران است.

سفیر ایران در ایروان: امنیت ارمنستان، امنیت ایران است

خبرگزاری فارس(۱ بهمن ۱۴۰۱)نوشت: سفیر جمهوری ایران در ارمنستان در سفر خود به استان «سیونیک» در ارمنستان بار دیگر تاکید کرد که امنیت ارمنستان، امنیت ایران است.

«عباس بدخشان ظهوری»، سفیر ایران در ارمنستان در نشست خبری گفت: ایران سیاستی توسعه همکاری‌ها در همه زمینه‌ها را با کشورهای همسایه دنبال می‌کند.

سفیرایران گفت: «ارمنستان همسایه ما، کشور دوست است و ما این سیاست را با ارمنستان نیز داریم

وزیر خارجه ایران پیشتر گفته بود:«امنیت ارمنستان، امنیت ایران است و موضع ایران همواره این بوده که باید استقلال و تمامیت ارضی کشورها از جمله ارمنستان و سایرین در راستای قوانین بین‌المللی حفظ شود.»

این دیپلمات ایرانی اظهار دشت: «همکاری‌ها و روابط بین ارمنستان و ایران در همه جهات در حال توسعه است. امیدوارم که همکاری دو کشور باستانی بیشتر توسعه یابد

سفیر ایران گفت: «در جهات مختلف از جمله جاده‌ای، همکاری‌های اقتصادی کارهایی در حال انجام است. در مورد خط سوم فشار قوی برق، متاسفانه باید بگویم که مشکلاتی وجود داشته است، کار در گذشته با تاخیر زیادی همراه بود، اما امروز کار بهتر و با سرعت بیشتری پیش می‌رود.»

این دیپلمات ایرانی درپایان گفت: «همکاری با ارمنستان در جهات مختلف برای ما بسیار مهم است. همکاری مشترک ارمنستان، ایران و روسیه می‌تواند الگویی رای همکاری‌های سه جانبه در جهات مختلف در منطقه باشد

ماجرای اختلاف آذربایجان وارمنستان  باایران(انسدادگذرگاه زنگزور)رادراین لینک ببینید:

ماجرای اختلاف ایران باآذربایجان"زنگزور" چیست

سقوط هلیکوپتر(مهدکودک)کشته شدن وزیرکشوراوکراین

دریازدهمین ماه جنگ دراوکراین،حمله روسیه به کی یف(پایتخت اوکراین)

سقوط هلیکوپتر در ۱۰۰متری مهدکودک

یک هلیکوپتر روز چهارشنبه(۲۸ دی ۱۴۰۱) در شهر «برواری »در حومه کیف اوکراین سقوط کرد و دست کم ۱۸ نفر از جمله مقامات ارشد اوکراینی و سه کودک کشته شدند.

موناستیرسکی که مسئول پلیس و امنیت اوکراین بود، ارشدترین مقام اوکراینی است که از زمان آغاز جنگ جان خود را از دست داده است.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«ایهور کلیمنکو»(رئیس پلیس ملی اوکراین) گفت: «موناستیرسکی»(وزیرکشوراوکراین) به همراه معاونش(یوهن، یوری) و دیگر مقامات ارشد وزارت کشور کشته شده اند.

اسپوتنیک نوشت: رئیس اداره نظامی منطقه کی‌یف اعلام کرد که این هلی‌کوپتر در نزدیکی یک مهدکودک و ساختمان‌های مسکونی سقوط کرده است.

وزیرکشوراوکراین(درسقوط هلی کوپتر)کشته شدA helicopter crashed in Brovary, on the outskirts of Kyiv, Ukraine, on Wednesday, killing at least 18 people including senior Ukrainian officials and three children.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: در تلگرام پلیس آمده است در مجموع ۱۸ تن که دو تن از آنها کودک و ۹ سرنشین هلیکوپتر بودند، کشته شدند.

۲۲ تن دیگر هم زخمی شدند که ۱۰ نفر از آنها کودک هستند.

به گفت پلیس "دنیس موناستیرسکی"، وزیر کشور اوکراین و "یوگنی انین"، معاون وی در میان کشته شده‌ها هستند.

Ukraine's interior minister among 16 killed in helicopter crash near Kyiv

وزیرکشوراوکراین«دنیس موناستیرسکی»(Denys Monastyrsky)ازکشته شدگان سقوط هلی کوپتر

A military stands at the site where a helicopter crashed near a kindergarten outside the capital Kyiv, Ukraine, on January 18, 2023.

وزارت کشور اوکراین اختلال در عملکرد هلی کوپتر، نقض قوانین ایمنی و خرابکاری را از دلایل احتمالی این حادثه عنوان کرد. مقامات نظامی نیز به نوبه خود گفتند که تحقیقات چندین هفته طول خواهد کشید.

The helicopter crash in Brovary, near Kyiv, Ukraine. Photo: EPA-EFE

سقوط هلی‌کوپتر در اوکراین و کشته شدن وزیر کشور

مشخص شده است که در این بالگرد وزیر امور داخلی کشور اوکراین- دنیس موناستیرسکی، معاون اول او - یوگنی ینین و سخنگوی رسمی این وزارتخانه - یوری لوبکوویچ نیز بودند که هر سه جان باختند.

Ukraine Interior Minister

«دنیس موناستیرسکی» در سال 2021 در دوران ریاست جمهوری ولودیمیر زلنسکی به عنوان وزیر کشور منصوب شد.

Sergei SUPINSKY / AFP

در محل سقوط روز چهارشنبه، شیشه و دیگر زباله ها در زمین بازی کودکان پراکنده شده بودند. تکه ای از بدنه فلزی هلیکوپتر در نزدیکی حلقه بسکتبال قرار داشت. در همان نزدیکی، بقایای کابین هلیکوپتر به یک ساختمان آپارتمانی آجری بزرگ تکیه داده بود.

A helicopter crashed in Brovary, on the outskirts of Kyiv, Ukraine, on Wednesday, killing at least 18 people including senior Ukrainian officials and three children.

سقوط هلیکوپتر در ۱۰۰متر مهدکودک مورد اصابت قرار گرفته بود، با آتش سیاه شدن دیوارها و بیرون ریختن پنجره ها. انبوهی از مقامات دولتی و نظامی روی صحنه کار می کردند.

ساکنان این منطقه می گویند که صدای انفجار را درست بعد از ساعت 8 صبح به وقت محلی شنیده اند.

«به مدرسه دویدم. دیدم سه بچه مجروح شده اند. هنوز زنده است. او گفت که صدای گریه و فریاد مردم را شنید.

Emergency personnel work at the site where an apartment block was heavily damaged by a Russian missile strike, amid Russia's attack on Ukraine, in Dnipro, Ukraine January 15, 2023. REUTERS/Clodagh Kilcoyne

حمله روسیه به اوکراین در «دنیپرو »اوکراین در 15 ژانویه 2023 به شدت آسیب دید.

12:01- واکنش کرملین به اعلام آمادگی کی‌یف برای مذاکره با مسکو

دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه، امروز چهارشنبه، در توضیح سخنان سرگئی نیکی‌یفوروف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور اوکراین، مبنی بر عدم مخالفت کی‌یف با گفتگو با طرف روسی، یادآور شد که با قضاوت بر اساس قوانین مصوبه در اوکراین، این کی‌یف بود که امکان مذاکره با مسکو را برای خود منتفی می‌کند.

شب گذشته سرگئی نیکی‌یفوروف تاکید کرد که اوکراین مخالف گفتگو با روسیه نیست، البته به گفته وی، این مذاکرات باید بر اساس اصول جهانی حقوق بین‌الملل: احترام به منشور سازمان ملل متحد، تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین و حاکمیت قانون انجام شود.

پسکوف در واکنش به این سخنان و در پاسخ به سئوال خبرگزاری نووستی در این باره که آیا چنین اصولی برای روسیه قابل قبول است یا خیر، گفت: «البته، با قضاوت بر اساس قانون مصوبه در اوکراین، ازلحاظ حقوقی، خود آنها امکان مذاکره با مسکو را منتفی دانسته و آن را منع کردند.»

تیراندازی(کالیفرنیا)۳۵۰ کیلومتری سانفرانسیسکو ۶ نفرکشته شدند

​اختلاف برسرموادمخدربود.

تیراندازی  درخانه ای شهرگوشن(کالیفرنیا)۳۵۰ کیلومتری سانفرانسیسکو ۶ نفرکشته شدند

۶ نفر از جمله یک مادر ۱۷ ساله و نوزاد ۶ ماهه‌اش در خانه‌ای در«ایالت کالیفرنیا» با شلیک گلوله کشته شدند(۲۶ دی ۱۴۰۱)

مرگ ۵ نفر از قربانیان در محل حادثه و یک نفر در بیمارستان جان باختند(سه قربانی را در درب خانه و سه قربانی دیگر در داخل پیدا شدند)

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: پلیس گفت: تیراندازی وکشتاردستجمعی،منزلی در« خیابان هاروست»شهر «گوشن» در ۳۵۰ کیلومتری جنوب شرقی سانفرانسیسکو ، مربوط به باندموادمخدر بوده و یک هفته پس از حمل  مواد مخدر به خانه رخ داده است، این قتل عام توسط حداقل دو مرد مسلح انجام شده است.

Baby, teen mom among 6 killed in shooting at California home, gang members  blamed | WTVCFOX

 تیراندازی دسته جمعی در «گوشن» در« خیابان هاروست» در ایالت کالیفرنیا.

Baby, teen mom among 6 killed in shooting at California home, gang members  blamed | WTVCFOX

پلیس شهر تولار با بیان این‌‌که این حادثه حدود ساعت ۳:۳۰ دقیقه صبح روز دوشنبه(۲۶ دی ۱۴۰۱) اتفاق افتاده است گفت: «مقامات در جست‌وجوی حداقل دو مظنون برای این جنایت هستند.»

وقتی نمایندگان رسیدند، سه قربانی را در درب خانه مشاهده کردند. سه قربانی دیگر در داخل پیدا شد.

مرگ پنج نفر از قربانیان در محل حادثه و یک نفر در بیمارستان جان باختند.

مایک بودرو کلانتر منطقه تولار در این ایالت کالیفرنیا به خبرنگاران گفت که در میان کشته شدگان این فاجعه مادر ۱۷ ساله و یک نوزاد ۶ ماهه دیده می‌شود.

پلیس پس از مراجعه به محل حادثه متوجه شد قربانیان همه از یک خانواده هستند. به گفته پلیس: « دو تن از قربانیان در خیابان کشته شده‌اند و پیکر بی‌جان یکی دیگر از قربانیان جلوی درب محل اقامتش روی زمین افتاده بود.»

به گفته پلیس همچنین سه قربانی دیگر در داخل خانه پیدا شده‌اند که یکی از آن‌ها پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. مادر جوان و فرزندش نیز از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌ و کشته شده‌اند.

«مایک بودرو»(کلانتر منطقه تولار) در یک کنفرانس خبری در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۳(۲۶ دی ۱۴۰۱) تیراندازی که شش کشته برجای گذاشت.

Deputies said the teen mom and the infant had been shot in the head, and an elderly woman was killed in her sleep.

به اعتقاد مقامات احتمالا میان این جنایت و باند‌های تبهکار ارتباط وجود دارد و این جنایت نمی‌تواند به صورت تصادفی رخ داده باشد.

According to cops, the mass shooting was possibly gang-related and came a week after a drug raid on the house.

ساموئل پینا یکی از بستگان این خانواده در این‌باره به رسانه‌ها گفت: «نوه نوجوانم آلیسا پاراز و نوزادش نیکلاس نولان پاراز در میان کشته شدگان هستند. نمی‌توانم به این فکر کنم که چه هیولایی این کار را انجام می‌دهد. نوه‌ام با نوزاده‌ش در خانواده پدرش زندگی می‌کردند و علاوه بر آن‌‌ها عموی پدرش، پسر عموی پدرش و مادربزرگ و مادربزرگش نیز کشته شدند.مرگ آن‌ها خانواده در شوکه کرده است.»