پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

فروشندگان( مداراک تحصیلی دانشگاهی)دستگیرشدند،پایان نامه هم می فروختند

مدارک دانشگاه های ایران و خارج ودانشگاه های کشورهای همسایه،«پایان نامه» هم می فروختند.

دستگیری باندفروشندگان مدارک دانشگاهی 

۴ نفر ازفروشندگان مدارک تحصیلی دانشگاهی(جعلی) دستگیرشدند/۳۰ آبان ۱۴۰۲

معاون عملیات پلیس آگاهی از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۴ نفره جعل و فروش مدارک دانشگاهی خبر داد.
سئوال خبرنگار(علی علوی): مدارکی که می فروختیددرچه مقطعی بود ؟وقیمتشان چقدربود؟
متهم:برای مدرک فوق لیسانس ۶۷ تومان می گرفتیم.
سئوال خبرنگارصداوسیما:۶۷ میلیارد تومان؟
متهم:بله برای مدرک فوق لیسانس ۶۷ میلیاردتومان می گرفتیم.
سئوال:اینها قابل استعلام بود؟
پاسخ:نه،قابل استعلام نبودند.

شمابه خریداران مدرک می گفتید که قابل استعلام نیستند؟
متهم:نه هیچکس نمی دانست 
پلیس:براساس مشتری،هرمدرکی که متقاضی میخواست،اینها همان مدرک راجعل می کردند.
مدارک دانشگاه های خارج ودانشگاه های کشورهای همسایه رامی بینیددراین اسناد کشف شده.

پلیس:همه این مدارک جعلی است،هیچکدامشان ازهیچ منبع رسمی تأییدنشده است.
نحوه تبلیغ تان برای فروش مدارک تحصیلی چگونه بود؟(خریداران ازکجامی دانستندشمامدارک تحصیلی می فروشید؟)
متهم:ازطریق فضای مجازی اینستاگرام
خبرنگار:شنیدیم که افرادمشهوری برایتان تبلیغ می کردند،درسته؟

متهم:بله 

توضیح پلیس:متأسفانه افرادمشهوری درصفحات اینستاگرامیشان برایشان تبلیغ می کردند،که این جرم است ومعاونت درجرم است وقطعاً آنهاتحت تعقیب قرارخواهندگرفت.
خبرنگار:تاکنون چندتا مدرک فروخته شده؟

پلیس:اینهایی که شمامی بینیدبالغ بر۵۰۰ فقره هستند
خبرنگار:آنهایی که این مدارک راگرفته اند وآلان دارنداستفاده می کنند خواهیدرفت؟
پلیس:بله صددرصد واقدامشان جرم است وتحت تعقیب قرارخواهندگرفت.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:متن(گزارش)ازفیلم اخذشده، باندکی ویرایش(صبحبتهامحاوره ای بود)

دکتر رسول جلیلی(رئیس دانشگاه شریف)برکنار ودکتر سیدعباس موسوی جایگزین شد

جشنی که کام خیلی هارا تلخ کرد

جشن فارغ التحصیلی کیش دومین قربانی راگرفت.

جشن فارغ التحصیلی دانشجویان کیش موجب سقوط رئیس دانشگاه صنعتی شریف شد.

شنبه(۲۷ آبان ۱۴۰۲) دکتر علی سلک غفاری (رییس پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف) برکنارشده بود.

در مراسم فارغ التحصیلی(هنگام اهدای جوایز و گرفتن عکس دسته‌جمعی) دختران دانشجو روسری هارا برداشتند وکلاه گذاشتند وموها وسروصورت وگردنهایشان  را بنمایش گذاشتند./ ۲۵ آبان ۱۴۰۲

 «دکتر سیدعباس موسوی»عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف صبح امروز سه شنبه(۳۰آبان ۱۴۰۲،) به عنوان سرپرست جدید آن دانشگاه معرفی شد وباعزل« دکتر رسول جلیلی» از زحماتش تقدیر و تشکر به عمل آمد.

موسوی سرپرست دانشگاه شریف شد
 در حکم محمدعلی زلفی‌گل خطاب به سیدعباس موسوی آمده است: انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی و روحیۀ انقلابی و توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران و یاوران علمی(کارکنان)،نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری به ویژه «تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت» با رویکردی تحول گرایانه و مسأله محور در راستای تحقق «تمدن نوین اسلامی» حرکت در مرزهای دانش و دستیابی به دیپلماسی و مرجعیت علمی به انجام رسانید.

موسوی: دستاوردهای بزرگ فناوری؛ نتیجه اعتماد به نخبگان جوان/ نگاه وزارت نفت  به کشورهای خارجی است

وزیر علوم  کابینه رئیسی در این حکم توفیق روزافزون «دکتر سیدعباس موسوی» را در پیش‌برد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی از درگاه پروردگار متعال خواستار شد.

«دکتر سیدعباس موسوی» دانشیار دانشکده مهندسی شیمی و نفت و دانش آموخته مقطع کارشناسی مهندسی شیمی در سال ۷۸ است که در گرایش طراحی فرآیندهای صنایع نفت درس خود را گذرانده و کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، گرایش مهندسی پلیمر را از شریف گرفته و دکتری مهندسی شیمی، گرایش مهندسی پلیمر را هم از دانشگاه صنعتی شریف در سال ۸۶ گرفته است.

«رضا روستا آزاد» رئیس اسبق دانشگاه شریف درگذشت/ پیام تسلیت رئیس جمهور

وی سابقه مسئولیت حوزه ریاست مرحوم «دکتر روستا آزاد» و ریاست مرکز پژوهشی بیوشیمی دانشگاه را هم در کارنامه دارد./دکتر روستاآزاد  ۱۹ مهر ۱۴۰۱ فوت کردند.

توضیح مدیریت سایت:این دومین تلفات جشن فارغ التحصیلی پردیس کیشت است که دختران در مراسم فارغ‌التحصیلی روسری هارابرداشته،کلاه گذاشته بودند.
رئیس دانشگاه شریف برکنار شد!

 همچنین در نامه‌ای جداگانه از خدمات و تلاش‌های دکتر رسول جلیلی رییس دانشگاه صنعتی شریف در مدت زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

با حکم وزیر علوم رسول جلیلی سرپرست دانشگاه صنعتی شریف شد

جلیلی در تاریخ ۲۶ مهر ۱۴۰۰ از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سمت سرپرستی دانشگاه صنعتی شریف برگزیده و پس از تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ به ریاست این دانشگاه منصوب شد.

دکترجلیلی به عنوان رییس دانشگاه صنعتی شریف، ریاست هیات امنای پردیس بین الملل کیش را نیز برعهده داشت.

موسوی سرپرست دانشگاه شریف شد

پیام تبریک رئیس معزول به رئیس جدید

« دکتررسول جلیلی  انتصاب دکترسیدعباس موسوی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه شریف به وی تبریک گفت.

در پیام رییس پیشین دانشگاه صنعتی شریف خطاب به سرپرست جدید این دانشگاه آمده است: خدمت صادقانه به کشور از اصول اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. به شما همکار عزیز، توانا و پرتلاش برای قبول این مسئولیت خطیر تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم با حضور شما برادر گرامی، در رأس برترین دانشگاه کشور، گامی بزرگ در جهت رشد و شکوفایی کشور عزیزمان برداشته و با تزریق روحیه امید و امیدآفرینی در میان اعضای خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف، اهداف بلند این دانشگاه پُرافتخار محقق شود.

سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شریف منصوب شد

تغییر ریاست دانشگاه شریف پیرو اتفاقات ناهنجار در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان پردیس کیش دانشگاه می باشد. 

در آن زمان نیز سخنگوی وزارت علوم درتوییتی اعلام کرده بود: وزیر علوم دستور پیگیری و بررسی و اعلام نتیجه ظرف ۴۸ ساعت را صادر کرده است. با متخلفین در هر سطحی برخورد قانونی و جدی انجام خواهد شد.

دانشگاه صنعتی شریف نیز پس از آن در اطلاعیه ای اعلام کرد: «مراسم دانش‌آموختگی ۸۱ نفر از دانشجویان پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش، روز پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲، برگزار شد. متأسفانه، در بخش پایانی مراسم، هنگام اهدای جوایز و گرفتن عکس دسته‌جمعی، مواردی از عدم رعایت شئونات و قوانین مشاهده شد که در شأن خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف نبود و منجر به امتناع رئیس و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه از مشارکت در اهدای بخشی از جوایز و ترک سالن همایش از سوی رئیس دانشگاه شد.

سرپرست دانشگاه صنعتی شریف معرفی شد

دانشگاه صنعتی شریف، ضمن محکوم‌کردن ناهنجاری اتفاق‌ افتاده در آن مراسم و عذرخواهی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همه دلسوزان جمهوری اسلامی ایران، اهتمام مسئولین دانشگاه به برخورد جدی با مسببین این رخداد و افرادی که در این زمینه قصور یا تقصیری داشته‌اند را در اسرع وقت اعلام می‌نماید.»

پیرو این اتفاق رییس پردیس بین‌المللی کیش این دانشگاه استعفا کرد و رضا یوسفی به عنوان سرپرست پردیس بین الملل شریف کیش منصوب شد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:حکم عزل «دکتر علی سلک غفاری» را دکتر جلیلی صادرکرده بود!.

«دکتر رسول جلیلی»(رییس دانشگاه) طی حکمی «دکتر رضا یوسفی» را از تاریخ ۲۶ آبان ۱۴۰۲ به عنوان «سرپرست پردیس بین‌الملل شریف کیش» منصوب کرد.

سرپرست پردیس بین الملل شریف کیش منصوب شد

متن حکم انتصاب دکتر رضا یوسفی را دکترجلیلی صادرکرده بود.۲۶ آبان ۱۴۰۲

البته شایدبگویند: دکترغفاری  استغفاء داده بود.

پاسخ:اینکه یک مقام مسئول(مدیر)را مجبوربه نوشتن برگه اسعفاء بکنندبا برکناری فرقی ندارد، که معمولاً اکثر استعفاهای مدیران ازاین نوع (جبری) می باشد ومحترمانه ترینش این است که چنان بالادستی ها،عرصه رابراوتنگ می کنندکه مدیر(رئیس)فراررا برقرارترجیح می دهد.

نوزادان(نارس)غزه به بیمارستانهای مصرمنتقل شدند

​علت انتقال نوزادان غزه به مصر؟

مادریکی ازنوزدان نارس(قبل ازاعزام به مصر):پیام من به جهان این است«جنایت بس است،جنگ رامتوقف کنید این کودکان بی‌گناه‌اند

۲۸نوزاد(نارس) بیمارستان الشفاء غزه به کشورمصر منتقل شدند.

نوزادان نارس بیمارستان شفاء وارد مصر شدند

یورونیوز نوشت:در حالی که ارتش اسرائیل امروز دوشنبه ۲۰ نوامبر ۲۰۲۳(۲۹ ابان ۱۴۰۲) نیز به حمله مرگبار به «بیمارستان اندونزی» در غزه متهم است، بیست و هشت نوزاد نارس روز دوشنبه از غزه به مصر منتقل شدند. در همین حال، تلاش‌های فزاینده دیپلماتیک برای امضای توافقی برای آزادی برخی از ۲۴۰ گروگان اسرائیلی که در دست حماس هستند همچنان در جریان است.

روز دوشنبه(۲۹ ابان ۱۴۰۲) سازمان جهانی بهداشت سازمان ملل متحد اعلام کرد که ۲۸ نوزاد نارسی که از بزرگترین مجتمع درمانی غزه، یعنی بیمارستان شفاء تخلیه شده بودند، از طریق گذرگاه رفح به محیطی امن در مصر منتقل شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که «همه این نوزادان با عفونت‌های جدی دست و پنجه می‌کنند و همچنان به مراقبت‌های بهداشتی نیاز دارند».

پس از اینکه رئیس بیمارستان شفاء روز شنبه۱۸ نوامبر ۲۰۲۳(۲۷ ابان ۱۴۰۲) اعلام کرد که ارتش اسرائیل دستور تخلیه بیمارستان را صادر کرده است، صدها نفر مجبور به ترک این بیمارستان شدند. نهاد بهداشتی حماس روز شنبه(۲۷ ابان ۱۴۰۲) اعلام کرده بود که همچنان تعدادی مجروح بدحال و تعداد نامشخصی از نوزادان نارس در این مرکز درمانی به سر می‌برند.

مستشفى الإندونیسی على خطا “الشفاء”… إلى “دائرة الموت”! - السیاسة

بیمارستان اندونزی غزه

حمله اسرائیل به بیمارستان اندونزی غزه/روز دوشنبه(۲۹ ابان ۱۴۰۲)

«دکتراشرف اسماعیل القدره» (سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین) روز دوشنبه گفت که در حمله اسرائیل به بیمارستان اندونزی در شمال شهر غزه، «دست‌کم ۱۲ بیمار و بستگان آنها کشته و ده‌ها نفر زخمی» شدند.

«سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین» افزود: «ارتش اسرائیل بیمارستان اندونزی را محاصره کرده است و ما می ترسیم که همان اتفاقی که در الشفا روی داد، اینجا هم تکرار شود.»

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:بیمارستان الشفاء غزه دراشغال نظامیان اسرائیل

ورود نظامیان ارتش اسرائیل به بیمارستان الشفاء غزه ، جایی که هزاران مجروح و بیمار و آواره در بدترین شرایط در سایه نبود آب و دارو و غذا و سوخت به‌سر می‌برند.

ارتش‌ اسرائیل صبح امروز چهارشنبه۱۵ نوامبر ۲۰۲۳(۲۴ آبان ۱۴۰۲) از تداوم عملیات خود در مجتمع پزشکی الشفاء غزه خبر داده و از آوارگان فلسطینی خواست تا این بیمارستان را ترک کنند.

غزه در آتش و خون| در بیمارستان «الشفاء» چه می‌گذرد؟ + فیلم

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، ارتش اسرائیل مدعی شد: نیروهای ما همچنان به عملیات متمرکز خود در داخل بیمارستان الشفاء در غزه ادامه می‌دهند. فعالیت ما در محدوده‌ای مشخص انجام می‌شود که درباره آن اطلاعات داریم.

الجیش الإسرائیلی یعلن توصیل حضَّانات وغذاء للأطفال فی مستشفى «الشفاء»

نوزادان دربیمارستان الشفاء غزه

نوارغزه:فلسطین(بیمارستان الشفاء)شهر غزه

أکذوبة» إسرائیل بشأن مستشفیات غزة تصعّد انتقادات الغرب - جریدة الجریدة  الکویتیة

تفتیش(بیمارستان الشفاء)غزه-فلسطین توسط نظامیان اسرائیل

انتقال نوزادان نارس بیمارستان شفای غزه به کشورمصر

مادریکی ازنوزادنی که امروز به کشورمصرمنقل شدند

مادر یکی از نوزادان نارس که سرانجام از بیمارستان شفا به جنوب غزه و از آنجا به مصر منتقل شد بدون خداحافظی با سه فرزند دیگرش این باریکه را به مقصد مصر ترک کرده است.

مادرنوزادنارس(لبنا الصیک )گفت نمی‌توانستم دخترم را در این حالت رها کنم، ولی حتی فرصت به آغوش کشیدن فرزندان دیگرم را نداشتم.

خانم«لبنا الصیک » به رویترز گفت که «من با آنها خداحافظی نکردم». کوچکترین دختر او یکی از ۲۸ نوزاد نارسی است که روز یکشنبه از بیمارستان شفا تخلیه شدند تا بتوانند در مصر زیر نظر پزشکان باشند.

لبنا الصیک در شمال نوار غزه زندگی می‌کرد. دختر نارس او به دلیل مشکلات تنفسی به اکسیژن نیاز داشت.

خانم«لبنا الصیک » پس از اینکه به او گفته شد که شمال غزه را ترک کند به جنوب رفت.

این مادر گفت «هیچ وقت به ذهنم خطور نمی‌کرد که بیمارستان هدف قرار گیرد و بچه‌ها مجبور شوند با آن چیزی مواجه شوند که اکنون از سر گذرانده‌اند.»

خانم الصیک گفت: پیام من به جهان این است«جنایت بس است،جنگ رامتوقف کنید این کودکان بی‌گناه‌اند

تجاوز جنسی( سناتورفرانسه) به خانم نماینده مجلس ملی فرانسه

​علت بازداشت(سناتورفرانسه)ژوئل گریو

«ژوئل گریو» سناتور ۶۶ ساله فرانسوی(بایک لیوان شامپاین آمیخته به قرص اکستازی)قصدتجاوز به خانم«ساندرین ژوسو » راداشت که ناموفق بوده است واما باشکایت خانم نماینده،آقای سناتور دربازداشت خانگی بسرمی برد.

تجاوز جنسی نماینده مجلس سنای فرانسه) به نماینده مجلس

خوراندن مواد مخدر به قصد تعرض جنسی؛ همه آنچه باید درباره اتهامات سناتور فرانسوی مظنون دانست
ژوئل گریو، نماینده مجلس سنای فرانسه متهم است که با انداختن قرص اکستازی در داخل لیوان شامپاین یک نماینده زن مجلس ملی فرانسه، قصد داشته به او تعرض جنسی کند.

روز جمعه(۲۶ آبان ۱۴۰۲) پلیس در پاریس از سناتور ۶۶ ساله به ظن "تجویز ماده ای به فردی بدون اطلاع او، ماده ای که احتمالاً قضاوت یا کنترل خود را کاهش می دهد، برای ارتکاب تجاوز جنسی یا تجاوز جنسی" بازجویی کرد.

پارلمان فرانسه

«ژوئل گریو» یکی از ۱۸ نماینده مستقل مجلس اعلای فرانسه و یکی از اعضای حزب مرکزگرای افق است.

در روزهای اخیر تشکیل پرونده قضایی آزار جنسی برای «ژوئل گریو» سناتور ۶۶ ساله فرانسوی، افکار عمومی را در این کشور تحت تاثیر قرار داده است.

این سناتور(Joël Guerriau)«جوئل گوئریو» متهم است که به خانم« ساندرین ژوسو» همکار قانونگذارش از اعضای مجلس ملی فرانسه، بدون کسب رضایت نوشیدنی حاوی مواد مخدر خورانده تا به او تعرض جنسی کند.

وی پس از بازداشت موقت توسط پلیس، اکنون تا برگزاری دادگاه آزاد شده ولی همچنان تحت نظارت قضایی قرار دارد.
آقای گریو خیلی بدشانسی آورد(هم ناکام ماند وهم رسواشد)

به گفته دفتر دادستانی عمومی پاریس آقای گریو متهم شده که با قصد برقراری رابطه جنسی، موادی را بدون اطلاع قربانی به او خورانده که ممکن بوده قوه تشخیص فرد را مختل کند یا باعث از دست دادن کنترل او بر اعمالش شود. رمی پیر درای، وکیل آقای گریو، گفته است که موکلش این اتهام را رد می‌کند.

سناتور «ژوئل گریو»پس از شکایت قانونی «خانم ژوسو» دستگیر شد.

«ماموران قضائی فرانسه برای بازداشت او از قانونی استفاده کردند که به بازرسان اختیارات ویژه می‌دهد تا مصونیت پارلمانی افراد را به هنگام ارتکاب جرائم مهم نادیده بگیرند

French senator who 'drugged female member of parliament, 48, and planned to  sexually abuse her' is put under formal investigation | Daily Mail OnlineMost Potent Ecstasy Pill in the UK Found - EDMTunesMoët champagne bottles laced with fatal doses of EcstasySandrine Josso, députée de Loire‐Atlantique, endette sa collaboratrice

ماموران گفته‌اند که در تفتیش خانه او «قرص توهم‌زا و محرک اکستازی» به دست آمده است و به همین خاطر آقای گریو به داشتن مواد مخدر متهم شده است. رد انواع مواد مخدر از جمله آمفتامین، ماری‌جوانا، متادون و اکستازی نیز در آزمایش خون ژوئل گریو مشاهده شده است.

Sandrine Josso, qui accuse Joël Guerriau de l'avoir droguée, prend la  parole pour la première fois

این سناتور با سابقه و «ساندرین ژوسو »به طور مشترک و در حضور وکلای خود به مدت نزدیک به دو ساعت روز جمعه مورد بازجویی قرار گرفتند. آقای گریو پس از آزادی از بازداشت پلیس، تحت نظارت قضایی قرار گرفت و از تماس با خانم ژوسو یا شاهدان منع شد.

اتهامات وارده به آقای گریو در صورت اثبات حداکثر مجازات پنج سال حبس و ۷۵ هزار یورو جریمه در پی دارد.

Originaire de Guérande (44), elle est députée de la 7e circonscription de Loire-Atlantique.
خانم«ساندرین ژوسو»(Sandrine Josso) به بازپرسان گفته است که سه‌شنبه شب۱۴ نوامبر ۲۰۲۳(۲۳ آبان ۱۴۰۲) پس از نوشیدن مشروب در آپارتمان سناتور در پاریس احساس بدحالی کرده است.

«ساندرین ژوسو» گفت:در ابتدا توافق کرده بودیم که در یک رستوران دیدارداشته باشیم و امابعد آقای گریو به او پیشنهاد داد که در خانه‌اش غذا بخوریم.

«ژولیا مینکوفسکی»(وکیل خانم ژوسو) به خبرگزاری فرانسه گفت: موکلم(ساندرین ژوسو) پس از نوشیدن یک لیوان شامپاین احساس ناراحتی کرده و «سناتورژوئل گریو »را دیده است که «یک جعبه پلاستیکی کوچک حاوی چیزی سفید را از کشوی آشپزخانه خود برداشته و قصد داشته بدون اطلاعش مواد مخدر به او بخوراند»

مهمان ،میزبان راناکام کرد

به گفته وکیل، «او مجبور شد تمام قدرت جسمی و فکری خود را به کار گیرد تا بر وحشتش غلبه کند و در آخرین لحظه خود را از این مهلکه نجات دهد.»

معشوقه(آقای گریو)در بیمارستان بستری شد

«خانم ژوسو در نهایت ساعاتی بعد در بیمارستان بستری شد و آزمایش خون و ادارارش از مصرف اکستازی حکایت داشت

 این در حالی است که وکیل آقای گریو قصد موکلش برای تعرض به این زن نماینده پارلمان را رد کرده و گفته است سناتور «برای اثبات اینکه هرگز قصد خوراندن ماده‌ای به منظور سوءاستفاده از همکار و دوست قدیمی‌اش نداشته است، مبارزه خواهد کرد.»

ژوئل گریو کیست؟

Joël Guerriau

این بانکدار سابق از سال ۲۰۱۱ عضو مجلس سنای فرانسه بوده است. وی در حال حاضر به عنوان معاون کمیسیون روابط خارجی سنای فرانسه فعالیت می‌کند.

آقای گوئریو(جوئل)، ۶۶ ساله، یک بانکدار سابق است که در سال ۲۰۱۱ به مجلس سنا انتخاب شد و نایب رئیس کمیته امور خارجی و نظامی آن است. او در ۳۰ سالگی شهردار محلی در منطقه Loire-Atlantique در غرب فرانسه شد.

او از نزدیکان ادوارد فیلیپ، نخست‌وزیر پیشین فرانسه محسوب می‌شود و از سال ۲۰۲۲ در حزب «افق‌ها» که توسط وی پایه‌گذاری شده عضویت دارد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«جوئل گوئریو در حال حاضر به عنوان معاون کمیسیون روابط خارجی سنای فرانسه فعالیت می‌کند.

نام ژوئل گریو پیش از این نیز در رسانه‌های فرانسه به دلیل موضوعات جنسی مطرح شده بود. او در دسامبر ۲۰۱۶ همزمان با بحث بر سر تروریسم در مجلس سنای فرانسه توئیتی از سخنان یکی از همکارانش را به همراه عکس یک آلت جنسی منتشر کرده بود. او بعدا ادعا کرد که حساب کاربری‌اش هک شده است و قول داد که این مسئله را پیگیری کند، اما بعداً این موضوع را رها کرد.
«ساندرین ژوسو» کیست؟

ساندرین ژوسو نماینده مجلس ملی فرانسه
«ساندرین ژوسو» یکی از اعضای مجلس نمایندگان از ناحیه «لوار-آتلانتیک» است. او برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ در لیست حزب نوپای «جمهوری به پیش» متعلق به امانوئل ماکرون به نمایندگی انتخاب شد و اکنون یکی از اعضای حزب میانه «مودم» است.

وکیل «ساندرین ژوسو» می‌گوید که گریو«حدود ۱۰ سال دوستی بود که به او اعتماد کامل داشت» و موکلش احساس می‌کند در این دوستی به او «خیانت شده است».
واکنش‌ها چه بوده است؟
چندین سیاستمدار شگفتی خود را در این رابطه ابراز کرده و خواستار تحقیقات سریع شده‌اند.

حزب راست میانه «افق‌ها»، که متحد حزب «رنسانس» رئیس‌جمهور امانوئل ماکرون است، روز شنبه اعلام کرد که این سناتور را «با اثرگذاری فوری» از عضویت تعلیق کرده و اقداماتی انضباطی را آغاز کرده است که «ممکن است به محرومیت دائمی او منجر شود.»

گروه سنای او، «مستقل‌ها» که شامل سناتورهای اوریزون و دیگر احزاب راست میانه است، اندکی بعد در بیانیه‌ای اعلام کرد که همین اقدامات را انجام می‌دهد.

کشتی اسرائیلی (دریای سرخ) توقیف شد

درانتقام  حملات اسرائیل به غزه وکشتارفلسطینی ها

مالک «کشتی مفقود شده اسرائیلی» در دریای سرخ کیست؟

آخرین بار کشتی «گلکسی لیدر»(Galaxy Leader) در روز شنبه ۱۸ نوامبر ۲۰۲۳(۲۷ آبان ۱۴۰۲) در ساعت ۱۴:۳۶ ​​در«دریای سرخ »مشاهده شده است.

این کشتی با  ۲۵ خدمه در «کورفز »ترکیه و در مسیر «پیپاواو» هندبود.

یک کشتی اسرائیلی در دریای سرخ مفقودشد

رزمندگان یمن روز یکشنبه(۲۸ آبان ۱۴۰۲) گفتند: یک کشتی باری مرتبط با اسرائیل را در مسیر کشتیرانی دریای سرخ توقیف کردند و ۲۵ خدمه را به گروگان گرفتند.

The ship was seized in the Red Sea

رزمندگان یمنی: کشتی را به دلیل ارتباط آن با اسرائیل توقیف شد و خدمه های کشتی درسلامت هستند.

مقاومت یمنی هشدار داد که تا پایان عملیات اسرائیل علیه حاکمان حماس در غزه، به هدف قرار دادن کشتی‌های موجود در آب‌های بین‌المللی مرتبط با اسرائیلی‌ها یا متعلق به آنها ادامه خواهد داد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:به گفته وب سایت های ردیابی کشتی، کشتی باری باربری از روز شنبه موقعیت خود را اعلام نکرده است.
به گفته این وب سایت های مربوطه، این کشتی آخرین بار در روز شنبه ۱۸ نوامبر ۲۰۲۳(۲۷ آبان ۱۴۰۲) در ساعت ۱۴:۳۶ ​​در دریای سرخ مشاهده شده است.

اطلاعات مستند شده توسط وب سایت "کشتی یاب" مسیر کشتی را نشان می دهد، زیرا در روز شنبه ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳(۲۰ آبان ۱۴۰۲) از بندر کرفز ترکیه حرکت کرده و در روز چهارشنبه ۱۵ نوامبر ۲۰۲۳( ۲۴ آبان ۱۴۰۲)به بندر پورت سعید در مصر رسیده است. ۱۶ نوامبر ۲۰۲۳ کشتی به کانال سوئز رسید و عصر همان روز در ساعت ۲۰ و۵۶ دقیقه از آن خارج شد.

بر اساس داده های دریایی، کشتی "گلکسی لیدر" به سمت هند در حرکت بود که انتظار می رفت به آنجا برسد.


دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، حوثی های یمن را متهم کرد که در پس حمله به تانکر خودروی «گلکسی لیدر»(Galaxy Leader) با پرچم باهاما که متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی است، هستند. وی افزود که ۲۵ خدمه دارای ملیت های مختلف از جمله بلغاری، فیلیپینی، مکزیکی و اوکراینی بودند، اما هیچ اسرائیلی در هواپیما وجود نداشت.

حوثی‌ها گفتند: با اعضای خدمه «مطابق با ارزش‌های اسلامی‌شان» رفتار می‌کنند.

دفتر نتانیاهو توقیف کشتی را محکوم کرد و آن را "اقدام تروریستی ایران" توصیف کرد. ارتش اسرائیل این آدم ربایی را "حادثه ای بسیار جدی با عواقب جهانی" توصیف کرد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: مالک کشتی مفقود شده اسرائیلی در دریای سرخ کیست؟

کشتی ربوده شده توسط رزمندگان یمنی ،مالکش یک تاجر اسرائیلی بنام «آبراهام رامی اونگار»است؟

مقامات اسرائیلی اصرار داشتند که این کشتی متعلق به بریتانیا و ژاپن است. با این حال، جزئیات مالکیت در پایگاه‌های اطلاعاتی حمل‌ونقل عمومی، مالکان کشتی را به شرکت حمل‌کننده خودروهای ری که توسط«Avraham  Rami  Ungar»(آبراهام  رامی اونگار) که به عنوان یکی از ثروتمندترین مردان اسرائیل شناخته می‌شود، تأسیس کرد، مرتبط کرد.

اونگار به آسوشیتدپرس گفت که از این حادثه آگاه است اما نمی تواند اظهار نظر کند زیرا منتظر جزئیات است. یک کشتی مرتبط با آن شاهد انفجاری در سال ۲۰۲۱ در خلیج عمان بود. رسانه های اسرائیلی در آن زمان ایران را مقصر این موضوع دانستند.

Houthis Hijack Cargo Ship in Red Sea, Crew of International Nationals Held  - The Media Line

این کشتی از دمام عربستان سعودی وارد سنگاپور می شد که این حادثه در ۴۴ نانومتری شمال غرب مسقط رخ داد. مالک به رویترز گفت: آسیب  در دو سوراخ، تقریباً ۱.۵ متر

توضیح این کشتی در ۲۵ فوریه ۲۰۲۱ منفجرشد(زیرکشتی بمب گذاشته بودند)ازدرِغیب.

دنیای پیچیده حمل‌ونقل بین‌المللی اغلب شامل یک سری شرکت‌های مدیریتی، پرچم‌ها و مالکان می‌شود که در یک کشتی در سراسر جهان پخش می‌شوند.

الجیش الإسرائیلی نفى أن تکون السفینة المُختطفة من قبل الحوثیین إسرائیلیة

دو مقام وزارت دفاع آمریکا تأیید کردند که حوثی‌ها فرمانده مجارات را بعد از ظهر یکشنبه به وقت محلی در دریای سرخ دستگیر کردند. مقامات گفتند که شورشیان با عقب راندن آنها از یک هلیکوپتر بر روی کشتی باری فرود آمدند و جزئیاتی را که اولین بار توسط NBC News گزارش شد تأیید کرد. این مقامات به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند زیرا آنها مجاز به گفتگو در مورد این موضوع نیستند.

در ماه گذشته، دو بار کشتی‌های جنگی ایالات متحده موشک‌ها یا پهپادهایی از یمن را رهگیری کرده‌اند که گمان می‌رود به سمت اسرائیل حرکت می‌کنند یا تهدیدی برای کشتی‌های آمریکایی هستند. ناوشکن یو اس اس کارنی نیروی دریایی آمریکا سه موشک کروز حمله زمینی و چندین پهپاد را که توسط نیروهای حوثی به سمت شمال دریای سرخ در ماه گذشته پرتاب شده بود، رهگیری کرد.

در 15 نوامبر، ناوشکن دیگری به نام یو اس اس توماس هادنر در حال حرکت به سمت تنگه باب المندب بود که خدمه هواپیمای بدون سرنشینی را دیدند که گفته می شود از یمن پرتاب شده است. کشتی پهپاد را بر فراز آب سرنگون کرد. مقامات گفتند که خدمه اقدامات لازم را برای اطمینان از ایمنی پرسنل آمریکایی انجام دادند و هیچ آسیب یا آسیبی به کشتی وارد نشد.

داده‌های ردیابی ماهواره‌ای MarineTraffic.com که توسط آسوشیتدپرس تحلیل شده است، نشان می‌دهد که Galaxy Leader بیش از یک روز در دریای سرخ جنوب غربی جده، عربستان سعودی سفر کرده است.
این کشتی در زمان توقیف کشتی که توسط اسرائیل گزارش شد، در «کورفز »ترکیه و در مسیر «پیپاواو» هندبود.

داده ها نشان می داد که سیستم شناسایی خودکار یا AIS دستگاه ردیابی او خاموش شده است. کشتی‌ها قرار است سیستم شناسایی خودکار خود را به دلایل ایمنی فعال نگه دارند، اما اگر به نظر برسد که ممکن است یک هدف یا کالای قاچاق باشد، خدمه آن را خاموش می‌کنند، که هیچ مدرک فوری وجود ندارد که نشان دهد در مورد Galaxy Leader چنین بوده است.

عملیات بازرگانی دریایی ارتش بریتانیا که به ملوانان در خلیج فارس و منطقه بیشتر هشدار می دهد، گفت که هواپیماربایی در حدود 150 کیلومتری سواحل شهر بندری حدیده یمن در نزدیکی سواحل یمن رخ داده است. اریتره

دریای سرخ، که از کانال سوئز مصر تا تنگه باریک باب المندب که شبه جزیره عربستان را از آفریقا جدا می کند، امتداد دارد، همچنان یک مسیر تجاری اصلی برای کشتیرانی جهانی و تامین انرژی است. به همین دلیل، نیروی دریایی آمریکا از آغاز جنگ اسرائیل و حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲) روز»طوفان الاقصی» چندین کشتی را در دریا مستقر کرده است.

​طوفان الاقصی

عملیات طوفان الاقصی