پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

نابغه ایرانی(مهدی پورباقی)درکانادا سرهمسرش رابرید،بعدخودکشی کرد/رؤیای مهاجرت به کانادا

دانشجوی ایرانی  که درکانادا در هر شنبه  از جنایات فیلمی منتشرمی کرد، این بار ازجنایت خودش نوشت(فیلم گذاشت)

«مهدی پورباقی»این جوان نابغه ایرانی( فارغ التحصیل دانشگاه شریف)چندین سال است که درکانادا مشغول ادامه تحصیل دوره «دکترای بیوانفورماتیک» در «دانشگاه مموریال» بود، اما همسرش ۲ ماه پیش به کانادامهاجرت کرده بود،۰۲ تیر ۱۴۰۳  دهمین سالگرد ازدواج این زوج بود(زن مقتوله گیلانی-لاهیجانی است)، پس از این جنایات هولناک، بدن «مُثله‌» شده زنش را داخل چمدان گذاشته و سپس با گذاشتن یک ویدئو ازماجرای قتلش، دست به خودکشی زده است.

نابغه ایرانی(مهدی پورباقی)که درکانادا تحصیل می کرد،سرهمسرش رابرید(باگذاشتن یک ویدئو ازجنایتش)خودکشی کرد (شهر سنت‌جان) در نیوفاندلند(کانادا)

پلیس کانادا روز شنبه ۲۰ جولای ۲۰۲۴( ۳۰ تیر ۱۴۰۳) جزئیات این پرونده را اعلام کرده می‌گوید چمدان حاوی جسد روز سه‌شنبه ۱۶ جولای ۲۰۲۴(۲۶ تیر ۱۴۰۳) پیدا شده است.پلیس کانادا به نقل ازپزشکی قانونی گفت: چمدان شش روز پیش‌تر، بین ساعت ۱ تا ۳ بعدازظهر چهارشنبه دهم جولای ۲۰۲۴(۲۰ تیر ۱۴۰۳) در یک قطعه زمین خالی در آن منطقه رها شده بود.

 تصویری از قاتل منتشر شده که در حال حمل چمدان مقتول است.

شهر«سنت‌جان»(نیوفاندلندکانادا»کجاست؟نقشه

​جنازه یک زن ۳۳ ساله ایرانی که تازه دو ماه بود به کانادا آمده بود، درون چمدانی در «شهرسنت‌جان»(نیوفاندلندکانادا» پیدا شده است.
به‌گزارش CBC، یک زن ۳۳ ساله که حدود ۲ ماه پیش به کانادا سفرکرده بود، شهروندان کانادایی جسدش را در مرکز شهر «سنت جان»(کانادا )کشف کرده‌اند. جسد این زن در یک چمدان قرار گرفته بود و طبق اعلام پلیس نیوفانلند، جسد او متله شده است.

Iranian crime podcaster commits suicide after butchering wife in Canada |  Iran International

پلیس کانادا بعد از کشف جسد زن، اعلام کرده است که او و شریک زندگی‌اش ایرانی هستند.

یک ایرانی در کانادا همسرش را کشت و مثله کرد/ مهدی پورباقی که بود؟/ عکس

این زن، «همسر مهدی پورباقی»(پادکستر) است.

مهدی پورباقی چندین سال است که به‌دلیل تحصیلات در کانادا زندگی می‌کند.

یک ایرانی در کانادا همسرش را کشت و مثله کرد/ مهدی پورباقی که بود؟/ عکس
تصویر مهدی پورباقی ۳۴ ساله در حال حمل این چمدان در دوربین‌های مداربسته ثبت و ضبط شده است. تصاویر فردی که حالا جنازه اش در منزلش کشف شده و پلیس معتقد است چند روز بعد از کشتن همسرش، خودکشی کرده است.

قتل فجیع زن ایرانی توسط همسرش در نیوفاندلند – ایرانیان کانادا

پادکست «آخرین شاهد» یک پادکست جنایی با روایتی شیوا و جذاب که محوریت آن پرونده‌های جنایی واقعی بود. این پادکست هر شنبه یک قسمت از اون منتشر می‌شد و هر پرونده رو در قالب چند قسمت با روایتی جذاب و داستانی بررسی می‌کرد.

راوی این پادکست «مهدی پورباقی» است او حالا متهم به قتل همسرش است، اما خودکشی کرده و دیگر در قید حیات نیست که به این اتهام پاسخ دهد.

جنازه درمنطقه «خیابان واتر »و نزدیک «خیابان اسپرینگدیل»(شهرشهرسنت‌جانز) پیدا شده است.

نکته عجیب ماجرا، انتشار «اپیزود آخر»پادکست جنایی آخرین شاهد» با عنوان «شکارچی ادامه دارد» در روزهای اخیر است که بعد از وقفه طولانی در انتشار این پادکست منتشر شده و بسیار کوتاه و عجیب است چراکه راوی یعنی قاتل پرونده در آن بدون هیچ مقدمه، از داستان خشونت باری سخن گفته که در آن خطاب به «سربریده» سخن می‌گوید و تاکید دارد که با یک «چاقوی جیبی» این قتل را رقم زده و از آن هیجان زده است.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:متن پیامی را که قاتل(مهدی پورباقی) در «ویدئو»گذاشته است:

«داشتم کنترلم را ازروی چیزی ازدست می دادم که خیلی خشونت آمیزترازآن بودکه بشه در درونم نگهش دارم،نشسته بودم ویک سربریده دردستم بود،باهاش حرف می زدم،بهش نگاه میکردم،داشتم ازهم می پاشیدم،میتونستم بااین واقعیت زندگی کنم که همین الآن یک زن جوان بی گناهی راباضربات چاقوکشتم وگلویش رابریدم،نه با اره،بلکه با چاقوی جیبی.»
چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ شهر «سنت‌جان» در «نیوفاندلند»(کانادا).

مسجدامام حسن مجتبی(سردآب چاه)رشت

نشانی مسجدامام حسن مجتبی(ع):(سردآب چاه) رشت...شالکوه..جاده انزلی-نرسیده به بیمارستان آریا...جنب نمایندگی سایپا،خیابان شهید محمد مومنی

مسجدامام حسن مجتبی"سردآبچاه" رشت

این مسچددرمنطقه شالکوه-جاده انزلی-نرسیده به « بیمارستان آریا»جنب نمایندگی« سایپا» قراردارد

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:مسجدامام حسن مجتبی(سردآبچاه ) به همت حجت الاسلام عطایی درسال ۱۳۶۵بازسازی شده وبخاطرتقدیراززحماتش اسمش بردیوارمسجدحک شده است.

تاقبل از۱۳۶۵اینجا یک مسجدمخروبه کوچکی بود.

اگرچه این مسجدبزرگی است باچیدمان صندلی که روی فرشها قراردارد،فقط نمازجماعت مغرب وعشاء برگزارمی شود

امام جماعت مسجدمستوفی«حجت الاسلام غلامحسن عطایی کوزانی »می باشد

(یکشنبه۲۱ مرداد ۱۳۹۷)مصادف با شب اول ذوالحجه ١۴٣٩ -نمازمغرب وعشاء

واین بندگان خدا درانتظارحاجی آقا عطایی می مانند تاوی نمازعشاءرا درمسجد«مستوفی»اقامه کند وبرسدبه این مسجد

هیئت امنای مسجدامام حسن مجتبی علیه السلام-سردآبچاه

۱-اسماعیل نژاد

۲-حیدرزاده

حجت الاسلام عطایی می گوید:۳تاهیئت امنای فعال وبزرگوارداشتیم که خیلی زحمت کشیدند که به رحمت خدارفته اند:

۱-مرحوم مولایی

۲-مرحوم پرتویی

۳-مرحوم نوروزنیا

مسجدامام حسن مجتبی(سردآب چاه)رشت

مسجدامام حسن مجتبی(سردآب چاه)رشت

مسجدامام حسن مجتبی(سردآب چاه)رشت

مسجدامام حسن مجتبی(سردآب چاه)رشت

مسجدامام حسن مجتبی(سردآب چاه)رشت

مسجدامام حسن مجتبی(سردآب چاه)رشت

حمله پهپادی مرگبار(یمن) به (تل آویو)اسرائیل در ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۴

​فاصله تل‌آویو تا بندر حدیده در یمن (مرکز موشکی انصارالله) ۲۱۰۰ کیلومتر

اصابت پهپاد «یمن» به پایتخت اسرائیل بعداز ۹ ساعت پرواز

«یافا»(یمن) به شهر«تل آویل»(اسرائیل) فرودآمد

حمله پهپادی مرگبار(یمن) به «تل آویو» در ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۴

 حمله مرگبار پهپاد انصارالله(حوثی های یمن)  به تل آویو شدند

ارتش اسرائیل امروز (جمعه۲۹ تیر ۱۴۰۳) اعلام کرد که سقوط یک «هدف هوایی» در «نزدیکی سفارت آمریکا در تل‌آویو» باعث انفجار شده است.

رسانه‌های عبری : یک پهپاد بزرگ در ارتفاع کم از سمت دریا وارد حریم هوایی اسرائیل شد و در شهر تل‌آویو منفجر شد و خسارات زیادی به ساختمان‌ها وارد کرد و تعدادی تلفات برجای گذاشت.

خبرنگار المیادین: یک فروند پهپاد از سمت دریا وارد حریم هوایی اسرائیل شد و در خیابان «شالوم علیکم» تل‌آویو فرود آمد و بر اثر برخورد با ساختمانی خسارات زیادی به بار آورد.

بخش امدادرسانی و آمبولانس اسرائیل فاش کرد که بر اساس آنچه تاکنون اجازه انتشار داده شده است، بر اثر انفجاری که در خیابان بن یهودا در تل‌آویو رخ داد، یک اسرائیلی نیز بر اثر اصابت ترکش کشته و ۱۰ تن زخمی شدند. وضعیت وحشتی نیز که بر اثر صدای انفجار مهیب که صدایش به «کرانه باختری» هم رسید، ساکنان شهر را فرا گرفت.

حوثی‌های یمن(انصارالله) می‌گویند که در پی این حمله، تل‌آویو را «منطقه ناامن» اعلام کرده‌اند.

An investigator examines what seems to be a part of the drone that hit Tel Aviv on 19 July 2024 (Ricardo Moares/Reuters)
یک متخصص تسلیحات جنگی به بررسی بخشی از هواپیمای بدون سرنشینی می پردازد که در جمعه ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۴(۲۹ تیر ۱۴۰۳)به تل آویو برخورد کرد.
به گفته ارتش اسرائیل در حمله پهپادی به مرکز تل آویو، یک نفر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

پلیس اسرائیل صحنه یک انفجار مرگبار در تل آویو، اسرائیل، جمعه، ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۴را بررسی می کند.

 حوثی‌های یمن مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته‌اند و می‌گویند که آنها «عملیات نظامی خاصی را انجام دادند که شامل هدف قرار دادن یکی از اهداف مهم در منطقه اشغالی یافا، چیزی است که اکنون تل‌آویو اسرائیل نامیده می‌شود».

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«یافای یمن» در«تل آبیب اسرائیل»

 فاصله «تل‌آویو»(اسرائیل) تا «بندر حدیده» در یمن (مرکز موشکی انصارالله) ۲۱۰۰کیلومتر

حوثی‌ها که به نام انصارالله پهپاد جدید خود را «یافا» نامیده‌اند، که به نام شهر قدیمی، که اکنون بخشی از تل‌آویو امروزی است، نامیده می‌شود، مدعی شدند که می‌تواند سامانه‌های رهگیری اسرائیل را دور بزند.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش می دهد که در پی انفجار پهپاد هشت نفر در بیمارستان بستری شده اند که به نظر می رسد از شناسایی توسط دفاع اسرائیل جلوگیری شده است.

A runner stops to speak with Israeli police investigating the scene of a deadly explosion in Tel Aviv, Israel, Friday, July 19, 2024.(AP Photo/Oded Balilty)

تحقیقات اولیه نشان می دهد که انفجار در تل آویو ناشی از سقوط یک هدف هوایی بوده و هیچ آژیری فعال نشده است. ارتش اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که این حادثه تحت بررسی کامل است.

ارتش افزود که نیروی هوایی این کشور گشت زنی های جت های جنگنده را «برای دفاع از آسمان اسرائیل» افزایش خواهد داد.

tel aviv

با این حال، دستور اقدامات جدید دفاع مدنی را نداده است.

«ران هولدای»(شهردار تل‌آویو) در بیانیه‌ای گفت که شهر در پی این حمله «به حالت آماده باش بالاتر می‌رود».

Mayor Ron Huldai (C) in Tel Aviv, Israel.

«ران هولدای»(شهردار تل‌آویو)-پیراهن سفید.

ژوئن بیشترین حملات حوثی ها به کشتی های دریایی دریای سرخ را در سال جاری شاهد بود
ادامه مطلب »
وی افزود: «جنگ هنوز اینجاست و سخت و دردناک است. ما برای تحولات، در صورت وقوع، آماده هستیم.»

این حمله بی‌سابقه ساعاتی پس از کشته شدن دو فرمانده ارشد گروه حزب‌الله لبنان توسط اسرائیل در جنوب لبنان صورت گرفت.

در پی این حمله که حوثی‌ها می‌گویند در همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه انجام شد، سخنگوی نظامی گروه یمنی گفت: «نیروهای مسلح یمن منطقه اشغالی یافا [تل‌آویو] را منطقه ناامن اعلام می‌کنند و هدف اصلی در داخل خواهد بود. برد سلاح های ما و بر هدف قرار دادن جبهه داخلی دشمن صهیونیستی و رسیدن به عمق تمرکز خواهد کرد.

حوثی‌ها پیش از این درگیر هدف‌گیری چند ماهه کشتی‌هایی در دریای سرخ بودند که ادعا می‌کردند با اسرائیل مرتبط بودند، با وجود تلاش‌های تحت رهبری ایالات متحده برای متوقف کردن این جنبش، ژوئن بیشترین حملات را در سال جاری شاهد بود.

«یحیی سریع»(سخنگوی حوثی‌ها) در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت: این حمله در تلافی جنگ بین اسرائیل و حماس در غزه انجام شد و یکی از بسیاری از اهداف این گروه را هدف قرار داد.

حوثی‌ها مدعی شدند که جدیدترین پهپادهای آنها می‌تواند سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل را دور بزند. با این حال، سخنگوی ارتش اسرائیل روز جمعه گفت که پهپاد مملو از مواد منفجره روز پنجشنبه شناسایی شده است و این حمله را "خطای انسانی" نسبت داده است. ارزیابی ارتش از تهدیدات هوایی تغییری نکرده است زیرا به گفته ارتش، دشمنان اسرائیل ماه‌ها تلاش کرده‌اند چنین حملاتی را انجام دهند.


سخنگوی اسرائیل گفت: این یک حمله تروریستی بود که هدف آن کشتن غیرنظامیان در اسرائیل بود.

حمله حوثی ها ساعاتی پس از آن انجام شد که ارتش اسرائیل تایید کرد یکی از حملات هوایی این رژیم یک فرمانده حزب الله و دیگر شبه نظامیان را در جنوب لبنان کشته است. اسرائیل تاکنون به حوثی‌ها حمله نکرده است و به متحدانش اجازه می‌دهد تا در عوض رهبری تلاش‌های خود را بر جنگ غزه و درگیری‌های مداوم با گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان انجام دهند.

این در حالی صورت می‌گیرد که میانجی‌های بین‌المللی همچنان امیدوار به توافق آتش‌بس هستند و اسرائیل و حماس را به سمت توافقی مرحله‌ای سوق می‌دهند که نبردها را متوقف می‌کند و حدود 120 گروگان را که توسط این گروه شبه‌نظامی در غزه نگهداری می‌شوند، آزاد می‌کند.

چشم انداز توافق می تواند بهبود یابد زیرا رهبران اسرائیلی نشان می دهند عملیات آنها در رفح به پایان رسیده است. با این حال، ترس از تشدید بالقوه در روز پنجشنبه پس از اینکه ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی راست افراطی اسرائیل، روز پنجشنبه از حساس ترین مکان مقدس اورشلیم بازدید کرد تا برای بازگشت گروگان های اسرائیلی دعا کند، دوباره ظاهر شد، او گفت: «بدون یک معامله بی پروا، بدون توافق تسلیم شدن.»

«پلیس محلی تل آویو» اعلام کرد که انفجار روز جمعه حوالی ساعت ۳:۱۰ بامداد به صدا درآمد که در شهرهای مجاور انعکاس یافت و حداقل ۱۰ نفر را مجروح کرد.

«پرتز آمار»(فرمانده منطقه تل آویو) گفت: افسران نتوانستند نقطه تماس را پیدا کنند و این نشان می دهد که انفجار در هوا رخ داده است.

«نیروی انفجار باعث خساراتی شد که زیاد نیست اما در منطقه وسیعی پخش شده است. در حال حاضر ما نمی دانیم که شی چه بوده است.

مردم شهرتل آویو در اوایل  صبح روز جمعه ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۴(۲۹ تیر ۱۴۰۳)در محل یک انفجار مرگبار در تل آویو، اسرائیل جمع شدند.

People are seen through a broken window next to the scene of an explosive drone attack in Tel Aviv, Israel, Friday, July 19, 2024.
مردم از پنجره شکسته در کنار صحنه حمله پهپاد انفجاری در تل آویو، اسرائیل، جمعه، ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۴ دیده می شوند.

People gather at the scene of an deadly explosion in Tel Aviv, Israel, early Friday, July 19, 2024. (AP Photo/Erik Marmor)
حمله هواپیمای بدون سرنشین در «مرکز شهر تل آویو» یک نفر را کشت و چند نفر را مجروح کرد که دامنه منطقه ای جنگ اسرائیل و حماس به خانه اسرائیل بازگردانده شد.

Houthis take credit for drone attack, claim new UAV bypassed Israeli  security

شیشه آسیب دیده یک ماشین در نزدیکی محل انفجار، در حمله پهپادی یمن به(تل آویو)اسرائیل،۱۹ ژوئیه ۲۰۲۴، تصویر شده است.

یک بازپرس تکه های شیشه را از پنجره شکسته شده در انفجار تل آویو جمع آوری می کند(۱۹ ژوئیه ۲۰۲۴)

Israeli police investigate the scene of an explosive drone attack in Tel Aviv, Israel, Friday, July 19, 2024. Yemen's Houthi rebels claimed responsibility for a drone believed to have exploded above Tel Aviv early Friday morning, leaving one dead and at least 10 injured. (AP Photo/Oded Balilty)

مأموران اسرائیل درحال جمع آوری آثار حمله پهپادی

A man watches from his window at the scene of an explosive drone attack in Tel Aviv, Israel, Friday, July 19, 2024. Yemen's Houthi rebels claimed responsibility for a drone believed to have exploded above Tel Aviv early Friday morning. (AP Photo/Oded Balilty)

یکی از ساکنان تل آویو از پنجره خود در صحنه حمله پهپادی انفجاری، جمعه(۱۹ ژوئیه ۲۰۲۴) تماشا می کند.

A man films the scene of an explosive drone attack in Tel Aviv, Israel, Friday, July 19, 2024. Yemen's Houthi rebels claimed responsibility for a drone believed to have exploded above Tel Aviv early Friday morning, leaving one dead and at least 10 injured. (AP Photo/Oded Balilty)

این شهروندتل آویو (صبح زود)ازخواب بلندشد،وقت نکرد شلوارش رابپوشد،باشورت از پشت بام منزلش دارد از قهرمانی های یمنی ها فیلم می گیرد!.

اسرائیل دارای یک سیستم دفاع هوایی چندلایه است که قادر به رهگیری تهدیدات از موشک های بالستیک دوربرد گرفته تا پهپادها و موشک های کوتاه برد است. این سامانه ها هزاران پرتابه را در طول جنگ رهگیری کرده اند. اما مقامات هشدار می دهند که آنها ۱۰۰٪ موثر نیستند و به نظر می رسد که این سیستم ها در برابر پهپادهای تهاجمی کوچک و به سختی قابل شناسایی هستند. معلوم نبود که کدام سیستم مستقر شده است.

حزب‌الله و حوثی‌ها مانند حماس، توسط دشمن سرسخت اسرائیل، ایران حمایت می‌شوند. اسرائیل نیز تا حد زیادی از رویارویی مستقیم با ایران در طول جنگ اجتناب کرده است. ایران طی یک حادثه در ماه آوریل صدها پهپاد و موشک را به سمت اسرائیل پرتاب کرد و در پاسخ به ادعای ترور یک جفت ژنرال ایرانی در سوریه در آن زمان توسط اسرائیل.
طوفان الاقصی

به گفته وزارت بهداشت غزه، جنگ غزه که با حمله حماس در ۷ اکتبر۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲) به جنوب اسرائیل آغاز شد، بیش از ۳۸۹۰۰ کشته بر جای گذاشته است. این جنگ یک فاجعه انسانی در سرزمین ساحلی فلسطین ایجاد کرده است، اکثر جمعیت ۲.۳۰۰ میلیونی آن را آواره کرده و باعث گرسنگی گسترده شده است.

حمله ماه اکتبر حماس به کشته شدن ۱۲۰۰ نفر که بیشتر آنها غیرنظامی بودند و شبه نظامیان حدود ۲۵۰ نفر را گروگان گرفتند. به گفته مقامات اسرائیلی، حدود ۱۲۰ نفر در اسارت هستند که حدود یک سوم آنها مرده اند.

کمیته انتخاب وزرا و مسئولین(شورای راهبری) دردولت پزشکیان

اسامی اعضای«شورای راهبری»(کابینه دکترپزشکیان):​محمدجوادظریف،محمد جواد آذری جهرمی،الیاس حضرتی،علی ربیعی،شهیندخت مولاوردی،حسین مرعشی،عباس عبدی،علی طیب‌نیا،علی عبدالعلی‌زاده،فیاض زاهد،مصطفی مولوی،محسن حاجی میرزایی،سید رضا صالحی امیری،علی تاجرنیا،هادی خانیکی،ابراهیم شیخ،علی شکوری راد،حسین عبده تبریزی،احمد تُرک‌نژاد،نورالدین آهی،حجت الاسلام بیگدلی،حجت الاسلام صدوقی،احمد تُرک‌نژاد،سمیه توحیدلو ،محمد رضا جلایی‌پور،محسن رنانی،محمدرهبری،امین عارف‌نیا،رئوف قادری،محمد قائم‌پناه،محمدکبیری،اطمه مهاجرانی.

کمیته انتخاب وزرا و مقامات ارشد(کابینه)دکترمسعودپزشکیان

«محمدجواد ظریف»(رئیس شورای راهبری) انتخاب اعضا کابینه دولت چهاردهم نوشت:

استادکاران ومعمارانی که در  چیدمان دولت پزشکیان فعال هستند

3

ظریف(وزیرخارجه برجامی دولت روحانی)نوشت:روندی که به ابتکار دکتر پزشکیان عزیز آغاز شده، می‌تواند با پایش و راهنمایی مردم هوشیار ایران، تجربه نو و موفقی را در مردم‌سالاری ما رقم بزند.

مسعود پزشکیان برای محمدجواد ظریف حکم صادر کرد

آخرین رویدادها و نکته‌ها در انتخاب کابینه دکترمسعودپزشکیان:

اعضای ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان 
«علی عبدالعلی زاده»(رئیس ستادانتخابات ریاست جمهوری دکترمسعودپزشکیان)
«سید محمد علی افشانی»(معاون امور استان‌ها ستادانتخابات پزشکیان)
«علی شکوری راد»(معاون تبلیغات ستادانتخابات پزشکیان)
«حجت نظری»(معاون جوانان و دانشجویان ستادانتخابات پزشکیان)
«فاطمه راکعی»(معاون بانوان ستادانتخابات پزشکیان)
«احمد صادق بناب»(معاون مالی و اقتصادی ستادانتخابات پزشکیان)
«ابراهیم شیخ»(معاون ر وابط عمومی ستادانتخابات پزشکیان)

« اسامی اعضای شورای راهبری دولت دکترپزشکیان:


۱-«محمد جواد آذری جهرمی»(وزیرارتباطات دولت روحانی)

آذری جهرمی و مسعود پزشکیان به شایعات پایان دادند
۲-«نورالدین آهی»(مسئول دفتر رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان)
۳-«حجت الاسلام رحمت‌الله بیگدلی»(روحانی فعال اجتماعی اصلاح طلب -عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی)
۴-«علی تاجرنیا»(نماینده مردم مشهد در دوره ششم مجلس شورای اسلامی )
۵-«احمد تُرک‌نژاد»(استاندارکرمانشاه دردولت خاتمی)
۶-«سمیه توحیدلو»(دکتری جامعه شناسی گرایش توسعه، دانشگاه تهران)
۷-«محمد رضا جلایی‌پور»(روزنامه نگار)فرزند دکترحمیدرضا جلایی پور، استاد دانشگاه تهران و عضو حزب اتحاد.
۸-«محسن حاجی میرزایی»(وزیرآموزش وپرورش)ودبیرهیئت دولت روحانی
۹-«الیاس حضرتی»(مدیر روزنامه اعتماد)فرمانده سابق سپاه گیلان،۵ دوره نماینده مجلس
۱۰-«هادی خانیکی»(استاددانشگاه علامه طباطبایی)ومشاور رییس جمهور در امور رسانه و مطبوعات، ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۳
۱۱-«علی ربیعی»(وزیرتعاون دولت روحانی)مشاور دولت خاتمی
۱۲-«محسن رنانی»(استاداقتصاددانشگاه اصفهان)
۱۳-«محمد رهبری»(؟)
۱۴-«فیاض زاهد»(استاد گروه مردم‌شناسی دانشگاه تهران)
۱۵-«علی شکوری‌راد»(استادمردم شناسی دانشگاه تهران)

علت عدم برگزاری نشست خبری رئیس‌جمهور منتخب بعد از انتخابات مشخص شد+ فیلم
۱۶-«ابراهیم شیخ»(روابط عمومی ستادانتخابات دکترپزشکیان)
۱۷-«سید رضا صالحی امیری»(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت روحانی)
۱۸-«حجت الاسلام محمد صدوقی»(فرزند امام جمعه شهیدیزد)

شغل احتمالی ظریف، آذری جهرمی و طیب‌نیا در دولت پزشکیان
۱۹-«علی طیب‌نیا»(وزیراقتصاددولت یازدهم)مشاوراقتصادی هاشمی وخاتمی
۲۰-«محمد جواد ظریف»(وزیرامورخارجه دولت روحانی)
۲۱-«امین عارف‌نیا»(معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی)


۲۲-«علی عبدالعلی‌زاده»(رئیس ستادانتخابات پزشکیان)استاندارآذربایجان شرقی،وزیرراه
۲۳-«حسین عبده تبریزی»(دکترای رشتۀ امور مالی و بانکداری در مدرسۀ عالی بازرگانی منچستر)
۲۴-«عباس عبدی»(مسئول امنیتی سابق، پژوهشگر اجتماعی، روزنامه‌نگار)
۲۵-«رئوف قادری»(نماینده دوره پنجم ازکرمانشاه-پاوه)
۲۶-«محمد قائم‌پناه»(بنیان‌گذار و مدیر عامل کشمون-استارت آپ)
۲۷-«محمد کبیری»(معاون وزیرتعاون روحانی)
۲۸-«حسین مرعشی»(نمایندهٔ دوره‌های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی)دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی
۲۹-«شهیندخت مولاوردی»( معاونت امور زنان دولت روحانی)
۳۰-«مصطفی مولوی»(جانشین فرماندهی لشکر ۳۱ عاشورا)
۳۱-«فاطمه مهاجرانی»(معاون نوسازی مدارس)رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان(سمپاد )

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:خلاصه ای ازسوابق دست اندرکاران(کابینه دکترپزشکیان)را مشاهده کردید، نفر۱۳ را نتوانستم دربیارم.

ادامه توضیحات دکترظریف:

 ظریف، معاون اول پزشکیان می‌شود؟

* اعضای کمیته‌ها تقریباً نهایی شده و کار خود را شروع کرده‌اند و به زودی برای شنیدن چارچوب‌های موردنظر رئیس جمهور منتخب با ایشان دیدار خواهند داشت.

پزشکیان و آذری جهرمی در شیراز

*تعداد قابل توجهی از نخبگان از سوی نهادهای جامعه مدنی، احزاب و شخصیت‌ها برای مسئولیت در هیئت دولت چهاردهم نامزد شده‌ و مشخصات و برنامه آنها برای رسیدگی به کمیته‌ها ارسال شده است.

* تدابیر گوناگونی برای پیشگیری از پنهانکاری، تبانی و تعارض منافع در روند بررسی و پیشنهاد نامزدها اندیشیده شده است که پیشتر به آگاهی‌تان رسانده‌ایم.

*تا کنون هیچ فردی برای نامزدی هیچ مسئولیتی از سوی کمیته‌ها و یا شورای راهبری پیشنهاد نشده و گمانه‌زنی‌ها از جنس خبرسازی است.

                              ناگفته‌های ظریف از سازوکار انتخاب وزرا در شبکه خبر

*تصمیم‌نهایی برای معرفی وزرا به مجلس شورای اسلامی منحصراً در اختیار رئیس جمهور منتخب است. سازوکار فوق با دستور دکتر پزشکیان و به منظور استفاده از ظرفیت کارشناسان مختلف برای مشورت به ایشان ایجاد شده است.

*در اجرای وعده دکتر پزشکیان در مبارزات انتخاباتی، می‌کوشیم در فهرست پیشنهادی به ایشان از ظرفیت‌های بی‌نظیر همه اقشار و گروه‌های ایرانی بهره گیریم و به اقشاری که در دولت‌های گذشته کمتر امکان مشارکت در مدیریت کلان کشور یافتند فرصت تازه‌ای ارائه کنیم.

*«تبعیض مثبت» یک روش شناخته شده جهانی برای کاستن از نابرابری‌هاست و به معنی رهاکردن ارزش‌های جامعه ایران نیست. دولت وحدت ملی نیز به معنی دولت ائتلافی نیست.

*سنجه‌های وتویی در بررسی نامزدها، یعنی اعتقاد به قانون اساسی و اسناد بالادستی، اشتهار به پاکدستی، صداقت، شجاعت و عقلانیت، نگرش ملی بدور از گرایش‌های قومی، مذهبی، جناحی و منطقه‌ای و همراهی و وفاداری به گفتمان و رویکرد رئیس جمهور نشانگر گرایش ما در پیشنهاد اعضای دولت چهاردهم است.

*-تلاش‌های نابخردانه گروهی اندک برای وحدت شکنی، هراس افکنی و نگران سازی جامعه متدین ایرانی از عرایض روشن اینجانب در سیما به غایت مغرضانه، ضداخلاقی، ضد اسلامی و ضد مکتب امیرالمؤمنین حضرت علی و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیهما السلام است و تماماً خارج از چارجوب بحث برسازی شده که عمیقاً تأسف آور است.

*عقده‌گشایی‌های ۲۴ ساعت گذشته دور از انتظار نبود. همان‌گونه که ۱۰ سال علیه تعامل عزتمندانه با جهان در برجام به هر دروغ و ناسزایی متوسل شدند ولی اکنون خود به ارزش برجام اعتراف می‌کنند، ابتکار دکتر پزشکیان برای شفافیت بجای تعیین دولت در دخمه‌ها و تاریکخانه‌ها نیز برخی را به وحشت انداخته ولی دیر یا زود ارزش این حرکت شجاعانه و مصلحانه رئیس جمهور منتخب مردمی را خواهند فهمید.

*آیا جنجال‌های ۱۰ سال گذشته در بستن دهان ما و یا مشغول کردن مردم به موضوعات ساختگی موفق بوده که هنوز بدان ادامه می‌دهند؟

خداوند به همه ما عقل و انصاف عطا فرماید.

«محمدجواد ظریف»(رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم)

مسمومیت ۹۲۵ نفر براثرخوردن(شربت نذری)شهرستان گلوگاه-مازندران

۹۲۵ نفر ازمردم شهرستان(گلوگاه)مازندران که درروز«تاسوعای حسینی» که  از«موکب های»مسیر میدان ۲۲ بهمن به مسجد ملاعباس و مسیر چهارراه پهلوان به شبکه بهداشت«شربت نذری» گرفته بودند ،مسموم شدند(یخ آلوده بود) در روزهای ۲۴ و ۲۵ تیر 

۹۲۵ مسموم شدگان در سه مرکز درمانی در مازندران و گلستان بستری شده بودند.

۶۸۶ نفر در بیمارستان ثامن‌الائمه(گلوگاه) بستری شده بودند.

 ۱۷۹ نفر در مرکز جامع سلامت شماره یک گلوگاه بستری بودند.

و ۶۰ نفر نیز در بیمارستان بندرگز بستری شده بودند.
ماجرای مسمومیت ۹۲۵ نفر با شربت نذری چه بود؟

ایرانا(۲۸ تیر ۱۴۰۳)نوشت:تعداد نهایی شهروندان گلوگاهی که در روزهای ۲۴ و ۲۵ تیر به دلیل نوشیدن آب یا شربت از چند موکب عزاداری دچار مسمومیت شده بودند بنا به اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه ۹۲۵ نفر است که همگی با دریافت دارو و تزریق سرم ترخیص شدند و موردی از شرایط وخیم حال این شهروندان نیز ثبت نشد.

به گزارش ایرنا، ماجرای مسمومیت تعدادی از شهروندان گلوگاهی که طی روزهای اخیر خبرساز شد و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، همچنان از سوی مدیران حوزه بهداشت و مسئولان ارشد شهرستان و استان در حال پیگیری است. اما آخرین خبرها از این موضوع بیان‌گر ارائه خدمات ویژه و فوری درمانی به شهروندانی است که پس از نوشیدن آب یا شربت آلوده از چند موکب عزاداری در مسیری مشخص، به سه مرکز درمانی در مازندران و گلستان مراجعه کردند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز پنجشنبه(۲۸ تیر ۱۴۰۳) در خبری به نقل از مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلوگاه اعلام کرده که با توجه به افزایش ناگهانی مراجعات به مراکز درمانی این شهرستان، تمهیدات ویژه و اقدامات فوری برای ارائه خدمات به شهروندان در نظر گرفته شد.

«دکترابراهیم خادملو نخستین» گفت: مراجعه به «بیمارستان ثامن‌الائمه»(شهرستان گلوگاه) از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز سه‌شنبه ۲۶ تیر آغاز شد و از ساعت چهار بامداد تا ساعت ۲۳ به مدت حدود ۱۹ ساعت اوج مراجعات شهروندان گلوگاهی با نشانه‌های مسمومیت غذایی به این بیمارستان ثبت شد.

ماجرای مسمومیت حدود ۸۰۰ نفر در گلوگاه چه بود؟

وی با بیان این‌که در پی افزایش ناگهانی مراجعات، بلافاصله تمهیدات لازم برای ارائه خدمات درمانی اندیشیده شد، افزود:از همان ساعات ابتدایی افزایش مراجعات، برای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی شماره یک گلوگاه نیز فعال شد و ضمن اضافه کردن پرستار و تخت بیمارستانی، تجهیزات لازم برای پوشش بیماران نیز صورت گرفت.

درمان مسمومیت ۹۲۵ شهروند گلوگاهی در مازندران و گلستان


«مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلوگاه» درباره تعداد نهایی شهروندانی که بابت مسمومیت در روز ۲۶ تیر به مراکز درمانی مراجعه کردند، گفت: در مجموع ۹۲۵ شهروند از سه مرکز درمانی در مازندران و گلستان خدمات دریافت کردند.

۶۸۶ نفر در بیمارستان ثامن‌الائمه(گلوگاه)، ۱۷۹ نفر در مرکز جامع سلامت شماره یک گلوگاه و ۶۰ نفر نیز در بیمارستان بندرگز خدمات درمانی دریافت کردند.

«دکترابراهیم خادملو نخستین» خاطرنشان کرد: در ساعات پرترافیک کاری ناشی از این مسمومیت گروهی، همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران و داروخانه‌های مجاور بیمارستان ثامن‌الائمه(ع) برای تامین اقلام دارویی بسیار مطلوب بود که از همکاری مدیران و کارکنان این مراکز سپاسگزارم.

نقشه استان مازندران

بنا به اظهارات مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه، نشانه‌های مسمومیت در بیش از ۹۵ درصد مراجعه‌کنندگان، شکم‌درد و تهوع ناشی از مسمومیت غذایی بود که همگی به صورت سرپایی درمان شدند و هیچ موردی از بستری طولانی‌مدت، مریض بدحال، ارائه خدمات آی‌سی‌یو یا فوتی از مراجعه‌کنندگان ثبت نشد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:مسموم شدگان درموکب های «مسیر میدان ۲۲ بهمن به مسجد ملاعباس» و «مسیر چهارراه پهلوان به شبکه بهداشت»/در روزهای یکشنبه، هشتم محرم ۱۴۴۶(۲۴تیر ۱۴۰۳) و دوشنبه (روزتاسوعای حسینی) محرم ۱۴۴۶(۲۵تیر ۱۴۰۳)
در ۲ مسیر میدان ۲۲ بهمن به مسجد ملاعباس و مسیر چهارراه پهلوان به شبکه بهداشت موکب‌هایی وجود داشت، بیش از۹۵ درصد مراجعه‌کنندگان بر اثر نوشیدن شربت در این ۲ مسیر دچار مسمومیت شدند، «علت مسمومیت، آلودگی یخ »داخل شربت بوده است .

ایرنا درادامه نوشت:«مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلوگاه» باره علت یا علل وقوع این اتفاق نیز اظهار کرد: در ۲ مسیر میدان ۲۲ بهمن به مسجد ملاعباس و مسیر چهارراه پهلوان به شبکه بهداشت موکب‌هایی وجود داشت و طبق بررسی‌های انجام شده شهروندانی که به این موکب‌ها مراجعه کرده بودند دچار مسمومیت شدند.

«دکترابراهیم خادملو نخستین» افزود: اظهارات مراجعه‌کنندگان در گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که بیش از۹۵ درصد مراجعه‌کنندگان بر اثر نوشیدن شربت در این ۲ مسیر دچار مسمومیت شدند. البته تا این لحظه، هیچ گزارش دقیقی از دلیل این مسمومیت اعلام نشد. اما یک احتمال قوی‌ که وجود دارد، آلودگی یخ است که این موضوع و همه احتمالات دیگر در حال بررسی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلوگاه تصریح کرد: خوشبختانه این موضوع بدون تلفات به پایان رسید، اما اربعین در پیش است و توصیه می‌کنیم الزاما همه موکب‌ها دارای شناسنامه و مجوزهای لازم باشند تا تمام موارد بهداشتی در تهیه و توزیع نذری‌ها کنترل شود.

​توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:درگزارش ایرنا،ویرایش اندکی انجام گرفته است.