پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

تلسکوپ فضایی(هابل) به زندگی برگشت

«​تلسکوپ فضایی هابل» که در مداری بالاتر از ۶۰۰ کیلومتری زمین می چرخد، دید واضحی از کیهان دارد و عاری از اثرات تاری و جذب کننده جو است. هابل علاوه بر مشاهده نور مرئی و مادون قرمز نزدیک، نور فرابنفش را که توسط جو جذب می شود و فقط از فضا قابل مشاهده است، تشخیص می دهد. این تلسکوپ در طول مدت حضور خود در فضا صدها هزار تصویر آسمانی را به زمین ارسال کرده است.

بعداز  ۶ روز توقف«تلسکوپ فضایی هابل» به زندگی برگشت(۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)

دو تلسکوپ فضایی هابل و تس ناسا در روز ۲۳ آوریل دچار مشکل شده و فعالیت خو را متوقف کردند. اکنون در حالی که هابل دوباره فعالیت خود را از سر گرفته، تلسکوپ فضایی تس (TESS) هنوز در حالت ایمن باقی مانده است.

تلسکوپ فضایی هابل در ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ دوباره زنده شد

Hubble Space Telescope Over Earth
تصویری از تلسکوپ فضایی هابل بر روی زمین.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:۳۰ آوریل ۲۰۲۴، ناسا اعلام کرد: «تلسکوپ فضایی هابل»(Hubble Space Telescope) درروز دوشنبه  ۲۹ آوریل(۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) به عملیات علمی بازگردانده است. این فضاپیما از سلامت خوبی برخوردار است و بار دیگر با استفاده از هر سه ژیروس خود کار می کند.

همه ابزارهای «هابل» آنلاین هستند و این فضاپیما مشاهدات علمی را از سر گرفته است.

«ادوین پاول هابل»(منجم ومحقق آمریکایی) متولد ۲۰ نوامبر ۱۸۸۹ میسوری متولد شد، و در ۲۸ سپتامبر ۱۹۵۳، سن مارینو، کالیفرنیا درگذشت.

«تلسکوپ فضایی هابل»پس از صدور مجوز ساخت آن توسط کنگره آمریکا در سال ۱۹۷۷،  تحت نظارت سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا(ناسا) ساخته شد و به افتخار «ادوین هابل» منجم آمریکایی، نامگذاری شد و توسط خدمه شاتل فضایی دیسکاوری در ۲۵ آوریل ۱۹۹۰ در مداری ۶۰۰ کیلومتری بالاتر از زمین قرار گرفت.

ناسا پس از اینکه  درروز سه شنبه  ۲۳ آوریل( ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ) وارد حالت ایمن شد، به دلیل مشکل ژیروسکوپ (Telescope) در حال انجام، کار را برای از سرگیری عملیات علمی آغاز کرد. ابزار هابل ثابت ماندند و تلسکوپ در سلامت کامل بود.

هنگامی که یکی از سه ژیروسکوپ آن خوانش های معیوب داشت، تلسکوپ به طور خودکار وارد حالت ایمن شد. ژیروسکوپ‌ها سرعت چرخش تلسکوپ را اندازه‌گیری می‌کنند و بخشی از سیستمی هستند که تعیین می‌کنند تلسکوپ در کدام جهت قرار دارد. در حالت ایمن، عملیات علمی به حالت تعلیق درآمده و تلسکوپ منتظر جهت های جدید از زمین است.

پس از صدور مجوز ساخت آن توسط کنگره آمریکا در سال ۱۹۷۷، تلسکوپ فضایی هابل (HST) تحت نظارت سازمان ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده (ناسا) ساخته شد و به افتخار ادوین هابل، برجسته ترین ستاره شناس آمریکایی، نامگذاری شد. قرن ۲۰. HST توسط خدمه شاتل فضایی دیسکاوری در ۲۵ آوریل ۱۹۹۰ در مداری  ۶۰۰ کیلومتری  بالاتر از زمین قرار گرفت.
تلسکوپ فضایی هابل درماه مه سال  ۲۰۰۹(اردیبهشت ۱۳۸۸ ) در جریان پنجمین و آخرین سرویس رصدخانه در مدار    از شاتل فضایی آتلانتیس (STS-125) مشاهده شد.
این ژیروسکوپ خاص باعث شد هابل در ماه نوامبر پس از بازگرداندن خوانش های معیوب مشابه، وارد حالت ایمن شود. این تیم در حال حاضر برای شناسایی راه حل های بالقوه کار می کند. در صورت لزوم، فضاپیما را می توان دوباره پیکربندی کرد تا تنها با یک ژیروسکوپ کار کند و ژیروسکوپ دیگر در رزرو قرار گیرد.

این فضاپیما شش ژیروسکوپ جدید در طول پنجمین و آخرین ماموریت سرویس شاتل فضایی در سال ۲۰۰۹ نصب کرد. تا به امروز، سه عدد از این ژیروسکوپ‌ها فعال هستند، از جمله ژیروسکوپی که به تازگی نوساناتی را تجربه کرده است. هابل از سه ژیروسکوپ برای به حداکثر رساندن کارایی استفاده می کند، اما در صورت نیاز می تواند به مشاهدات علمی تنها با یک ژیروسکوپ ادامه دهد.

ناسا پیش بینی می کند که هابل به اکتشافات پیشگامانه ادامه دهد و با رصدخانه های دیگر مانند تلسکوپ فضایی جیمز وب این سازمان در طول این دهه و احتمالاً در دهه بعد همکاری کند.

هابل که در سال ۱۹۹۰ راه اندازی شد، بیش از سه دهه است که جهان را رصد می کند و اخیراً سی و چهارمین سالگرد خود را جشن گرفته است.

روز دوشنبه (۲۹ آوریل)، ناسا «تلسکوپ فضایی هابل»(Hubble Space Telescope) را به حالت عملکرد کامل بازگرداند. این در حالی بود که این فضاپیما یک هفته را در حالت ایمن سپری کرده بود و اکنون به فعالیت‌های علمی خود بازگشته است. با این حال، حال و هوای جشن تا حدودی تضعیف شد، زیرا شکارچی سیاره‌های فراخورشیدی ناسا، ماهواره بررسی سیارات فراخورشیدی یا به اختصار تس (TESS)، در بلاتکلیفی باقی مانده است.

به نقل از اسپیس، از قضا، تس نیز جمع‌آوری داده‌های علمی را در روز ۲۳ آوریل متوقف کرده بود. دقیقا همان روزی که تلسکوپ هابل در حالت ایمن قرار گرفت. عملیات این تلسکوپ به دلیل نقص یکی از سه ژیروسکوپ آن متوقف شد که تلسکوپ فضایی از آن برای جهت‌گیری استفاده می‌کند و این در حالی است که دلیل عدم کارکرد ژیروسکوپ اولی هنوز نامشخص است.

مهندسان ناسا در حال آماده شدن برای بهره‌برداری از هابل بودند تا فقط با یک ژیروسکوپ به کاوش خود ادامه دهد، اما ناسا در روز سه‌شنبه (۳۰ آوریل) بیان کرد که مشکل حل شده و هابل با سه ژیروسکوپ به کار خود بازگشته است. ناسا می‌گوید که همه‌ ابزارهای هابل فعال هستند و این تلسکوپ رصدهای علمی خود را از سر گرفته است. این تلسکوپ در سال ۱۹۹۰ به فضا پرتاب شد و ۳۴ سال است که کیهان را رصد می‌کند.

این ژیروسکوپ خاص در گذشته نیز باعث ایجاد مشکل برای هابل شده بود و خوانش‌های معیوبی را به زمین ارسال کرده بود که باعث ایجاد نیاز به خاموش کردن آن در ماه نوامبر سال ۲۰۲۳ شد.

در 30 آوریل 2024، ناسا اعلام کرد که تلسکوپ فضایی هابل این آژانس را در 29 آوریل به عملیات علمی بازگردانده است. این فضاپیما از سلامت خوبی برخوردار است و بار دیگر با استفاده از هر سه ژیروس خود کار می کند. همه ابزارهای هابل آنلاین هستند و این فضاپیما مشاهدات علمی را از سر گرفته است.

ناسا پس از اینکه تلسکوپ فضایی هابل در 23 آوریل وارد حالت ایمن شد، به دلیل مشکل ژیروسکوپ (ژیروسکوپ) در حال انجام، کار را برای از سرگیری عملیات علمی آغاز کرد. ابزار هابل ثابت ماندند و تلسکوپ در سلامت کامل بود.

هنگامی که یکی از سه ژیروسکوپ آن خوانش های معیوب داشت، تلسکوپ به طور خودکار وارد حالت ایمن شد. ژیروسکوپ‌ها سرعت چرخش تلسکوپ را اندازه‌گیری می‌کنند و بخشی از سیستمی هستند که تعیین می‌کنند تلسکوپ در کدام جهت قرار دارد. در حالت ایمن، عملیات علمی به حالت تعلیق درآمده و تلسکوپ منتظر جهت های جدید از زمین است.

از سوی دیگر، ناسا گفته است که توقف کار تس هنوز کمی مرموز است. این آژانس اعلام کرد که تیم تس در حال حاضر در حال بررسی علت اصلی خاموش شدن آن هستند و در حال کار بر روی راهی برای بازگرداندن تس به وضعیت عملیاتی کامل می‌گردند.

علاوه بر این، ناسا همچنین به بررسی علت یک بروز مشکل جداگانه که این شکارچی سیارات فراخورشیدی را در اوایل ماه گذشته غیرفعال کرده بود، می‌پردازد. در روز هشتم آوریل این کاوشگر غیرفعال شد، اما پس از آن نقص در روز ۱۷ آوریل فعالیت خود را از سر گرفت و دوباره ۶ روز بعد به حالت ایمن رفت. آژانس فضایی می‌گوید که هدف از تحقیقات این است که بفهمیم آیا این دو مشکل به هم مرتبط هستند یا خیر.

تس ماموریت اولیه خود را در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۰ تکمیل کرد و اولین ماموریت توسعه یافته خود را در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ به پایان رساند.

هر دو تلسکوپ فضایی هابل و تس اخیرا سالگرد آغاز به کار خود را جشن گرفته‌اند.

در روز ۱۸ آوریل سال ۲۰۲۴، تس ششمین سالگرد پرتاب شدن بر فراز موشک فالکون ۹ اسپیس‌ایکس از پایگاه کیپ کاناورال به فضا را جشن گرفت. در روز ۲۴ آوریل ۲۰۲۴، نیز هابل ۳۴ مین سال در فضا را جشن گرفت. این تلسکوپ فضایی در سال ۱۹۹۰ به عنوان بخشی از ماموریت STS-۳۱ شاتل فضایی دیسکاوری از مرکز فضایی کندی به فضا پرتاب شد.

ترکیه روابط تجاری با(اسرائیل) را به حالت تعلیق درآورد

ترکیه ازهمان اولین روزهای طوفان الاقصی که همه کشورهای عضو ناتو ،حماس را تروریست نامیدند،اردوغان گفت:من حماس راتروریست نمی دانم،آنهاازسرزمینشان دفاع می کنند.

اسرائیل و ترکیه از اواسط دهه ۱۹۹۰ قراردادهای تجارت آزاد دارند  ۵۴ محصول از جمله: سیمان، فولاد، آلومینیوم، مصالح ساختمانی آهن و تجهیزات آن می باشد.

ترکیه تمامی مبادلات تجاری با اسرائیل را تا زمانی که اجازه ورود کمک های بشردوستانه  به نوار غزه داده شود، به حالت تعلیق در می آید.

وزیر خارجه اسرائیل: «اردوغان توافقات تجاری را نادیده می گیرد و مانند یک دیکتاتور رفتار می کند»

ترکیه  تمامی روابط تجاری با تل آویو را به حالت تعلیق درآورد

۲ مه ۲۰۲۴(۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)رویترزنوشت: - وزارت بازرگانی ترکیه با اشاره به «وخیم‌تر شدن فاجعه انسانی» در سرزمین‌های فلسطینی اعلام کرد که ترکیه از روز پنجشنبه تمامی صادرات و واردات به اسرائیل و از اسرائیل را متوقف کرده است.

وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: مبادلات صادرات و واردات مربوط به اسرائیل متوقف شده و تمامی محصولات را در بر می گیرد.
ترکیه این اقدامات جدید را تا زمانی که دولت اسرائیل اجازه ارسال بی وقفه و کافی کمک های بشردوستانه به غزه را صادر کند، به شدت و قاطعانه اجرا خواهد کرد.

آناتولی: بلومبرگ نیوز به نقل از مقامات آگاه ترکیه گزارش داد که آنکارا از روز پنجشنبه تمامی عملیات صادرات و واردات به و از اسرائیل را متوقف کرده است.
وزارت بازرگانی ترکیه روز پنجشنبه۲ مه ۲۰۲۴(۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) از توقف کامل مبادلات تجاری با اسرائیل تا زمانی که اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بدون محدودیت داده شود، اعلام کرد.

این در بیانیه ای که در حساب کاربری او در پلتفرم X منتشر شده است.

Israel's Foreign Minister:

این وزارتخانه اعلام کرد که «مرحله دوم اقدامات انجام شده در سطح ایالتی، متوقف کردن مبادلات صادراتی و وارداتی با اسرائیل از جمله تمامی محصولات» را آغاز کرده است.

وی افزود: اقدامات جدید تا زمانی که دولت اسرائیل اجازه دهد کمک های بشردوستانه بدون وقفه به غزه سرازیر شود، به شدت و قاطعانه اجرا خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو در کنار اسرائیل کاتز در جلسه کابینه در سال ۲۰۱۹

یسرائیل کاتس(وزیرخارجه اسرائیل) و بنیامین نتانیاهو(نخست وزیراسرائیل)

وزیر امور خارجه اسرائیل(یسرائیل کاتس) روز پنجشنبه گفت که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با بستن بنادر به روی واردات و صادرات اسرائیل، توافقات را نقض می کند.
اسرائیل کاتز در پلتفرم ایکس گفت: «دیکتاتور اینگونه رفتار می کند و منافع مردم ترکیه و بازرگانان ترکیه را نادیده می گیرد و توافقات تجاری بین المللی را نادیده می گیرد
«یسرائیل کاتس»(کاتز) گفت که او دستوراتی را به وزارت امور خارجه صادر کرد تا بر روی یافتن جایگزین هایی برای تجارت با ترکیه با تمرکز بر تولید داخلی و واردات از کشورهای دیگر کار کند.
حجم تجارت بین دو کشور در سال  ۲۰۲۳ به ۶.۸  میلیارد دلار رسید.
ماه گذشته، ترکیه به دلیل امتناع اسرائیل از مشارکت آنکارا در ارسال کمک های هوایی به غزه و ادامه حمله اسرائیل به نوار، محدودیت های تجاری را بر اسرائیل اعمال کرد.
اردوغان ماه گذشته هنگامی که علیرغم لحن تند آنکارا از وی در مورد تجارت جاری با اسرائیل پرسیده شد، گفت: ما دیگر روابط تجاری گسترده ای با اسرائیل نداریم، این به پایان رسیده است. اما او در آن زمان اشاره نکرد که آنکارا تمام روابط تجاری خود را با اسرائیل قطع خواهد کرد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:ترکیه ازهمان اولین روزهای طوفان الاقصی که همه کشورهای عضو ناتو ،حماس را تروریست نامیدند،اردوغان گفت:من حماس راتروریست نمی دانم،آنهاازسرزمینشان دفاع می کنند.

اردوغان(رئیس جمهورترکیه) : قبلاً مواضع هرتزوگ(رئیس جمهوراسرائیل) را در فضای بسیار دوستانه‌ می دیدم، اما اخیراً او نیز از نتانیاهو پیروی می کند ، در هر حال، ترکیه در کنار مظلومان ایستاده است. مظلوم هرگز شکست نخورد اما ظالمان همیشه شکست خوردند.

نقش ترکیه درجنگ غزه 

رئیس جمهورترکیه: در ارتباط با کشتار مردم بیگناه و مظلوم غزه توسط اشغالگران قدس گفت: موضع ترکیه در حمایت از غزه بسیاری از کشورهای جهان را آشفته کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر(۲۰ دی ۱۴۰۲)  نوشت: «رجب طیب اردوغان»(رئیس جمهور ترکیه)روز چهارشنبه۲۰ دی ۱۴۰۲(۱۰ ژانویه ۲۰۲۴) در سخنانی اعلام کرد: ما شجاعانه از منافع کشورمان چه در عرصه دیپلماسی و چه در عرصه نظامی با گام‌های درست در زمان مناسب دفاع می کنیم.

رئیس جمهورترکیه و همسرش در تظاهرات ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳(۶ آبان ۱۴۰۲) برای حمایت از مردم غزه

حضور اردوغان و همسرش در تجمع امروزشنبه ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳(۶ آبان ۱۴۰۲) برای حمایت از مردم غزه

اردوغان و همسرش در تجمع حمایت از مردم غزه درااستانبولستانبول


«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به همراه همسرش امروز شنبه در «راهپیمایی بزرگ فلسطین» که در استانبول برگزار شد حضور پیدا کرد.

رئیس جمهور ترکیه در این خصوص گفت: تقریباً همه این واقعیت را پذیرفته اند که ترکیه روز به روز در حال تثبیت موقعیت خود به عنوان یک بازیگر تأثیرگذار در صفحه شطرنج جهانی است. بر خلاف ادعاها در کشور ما تغییر محوری صورت نگرفته است، برعکس پس از زمان طولانی، کشور ما محور واقعی خود را پیدا کرده است، نام این محور، ترکیه است.

«رجب طیب اردوغان» در ارتباط با کشتار مردم بیگناه و مظلوم غزه توسط اشغالگران قدس اضافه کرد: موضع ترکیه در حمایت از غزه بسیاری از کشورهای جهان را آشفته کرده است. تل آویو از افشای یک شبکه اطلاعاتی وابسته به اسرائیل ناراحت شد./پایان.

توضیح مدیریت سایت- پیراسته فر:«نقش ترکیه در جنگ درغزه»

 خبرگزاری تسنیم(۲۳ دی ۱۴۰۲ )نوشت:با وجود انتقادات تند مخالفین اردوغان در مورد تداوم تجارت با کشوراسرائیل، دولت ترکیه در ماجرای محاکمه اسرائیل در لاهه، در کنار مظلومین فلسطینی ایستاد.

«رژیم اسراییل بر صندلی متهم»؛ عنوان تیتر بسیاری از روزنامه ها و پایگاه های خبری ترکیه است.

اکثر روزنامه های چاپ آنکارا(ودیگررسانه های ترکیه) درباره محاکمه اسرائیل در مورد نسل کشی در غزه، سنگ تمام گذاشتند و با فلسطینی ها ابراز همدردی کردند.

İstanbul 2 No'lu Barosu, İsrail'in Gazze'deki suçlarını Uluslararası Ceza Mahkemesi'ne taşıdı

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:اناتولی نوشت:کانون وکلای شماره ۲ استانبول جنایات اسرائیل در غزه را به دادگاه کیفری بین المللی برد.

İsrail sanık koltuğunda: Lahey’de soykırım davası başladı...

پرونده شواهدی که وکلای ترکیه به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه کرده‌اند.

عصبانیت اسرائیل ازدادگاه لاهه

İsrail sanık koltuğunda: Lahey’de soykırım davası başladı... - Resim : 2

«اسحاق هرتزوگ»( رئیس‌جمهور اسرائیل) این اتهامات را «نفرت‌انگیز و غیرمنطقی» توصیف کرد و گفت: «ما در دادگاه بین‌المللی دادگستری خواهیم بود و با افتخار اعلام می‌کنیم که از حق خود برای دفاع از خود بر اساس قوانین بشردوستانه استفاده کرده‌ایم.» او همچنین مدعی شد که او « تمام تلاشش را کرد».

شهامت جمهوری آفریقای جنوبی درکشاندن اسرائیل به دادگاه درباره نسل کشی درغزه

İsrail sanık koltuğunda: Lahey’de soykırım davası başladı... - Resim : 3

دیوان بین المللی دادگستری مستقر در لاهه می تواند به سرعت تصمیم بگیرد که جمهوری آفریقای جنوبی را ملزم به پایان دادن به حملات اسرائیل در غزه کند، اما ممکن است سال ها طول بکشد تا در مورد پرونده نسل کشی تصمیم گیری شود. پرونده تشکیل شده توسط جمهوری آفریقای جنوبی توسط سازمان همکاری اسلامی، مالزی، ترکیه، اردن، کلمبیا، بولیوی، مالدیو، نامیبیا، پاکستان و کلمبیا حمایت می شود./۱۱ ژانویه ۲۰۲۴(۲۱ دی ۲۰۲۴)

نقش ترکیه در دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی؛ تصویر سازی جنایات در غزه

این در حالی است که در روزهای گذشته، انتقادات فراوانی در مورد موضع دولت اردوغان در برابر صهیونیست ها منتشر شد. ولی با وجود انتقادات تند مخالفین اردوغان در مورد تداوم تجارت با صهیونیست ها، دولت ترکیه در ماجرای محاکمه اسراییل در لاهه، در کنار مظلومین فلسطینی ایستاد.

کشور ترکیه ,

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، ضمن اشاره مجدد به جنایتکار بودن نتانیاهو بر این موضوع تاکید کرده که« اقدامات آمریکا نیز به امنیت و ثبات منطقه ضربه می زند

اردوغان: موضع ما در حمایت از غزه بسیاری را آشفته کرده است

اردوغان گفته است: حملات شبانه آمریکا و انگلستان به یمن، مصداق استفاده مفرط از زور است. متاسفانه اسرائیل نیز از این روش در فلسطین نیز استفاده می ‌کند».

اسرائیل در وحشت و شوک

«زکی آری ‌ترک» حقوقدان اهل ترکیه و  پژوهشگر در دانشکده علوم اجتماعی، اداری و اقتصادی دانشگاه روملی استانبول بر این باور است که «طرح پرونده نسل‌ کشی در دیوان بین ‌المللی دادگستری در لاهه»، اسرائیل را در هراس و وحشت فرو برده است.

آری‌ ترک می گوید: «تاکنون هیچگاه دادگاه حقوق بین ‌الملل شاهد محاکمه یک شخص اسرائیلی نبوده است، چه رسد به آن که خود رژیم اسرائیل محاکمه شود. لابی‌ های آنها تصویری دروغین و بسیار قوی ارائه می ‌دادند. چرا که رسانه و ارتباطات داشتند و هر بار به شکلی خلاص می ‌شدند».

کشور ترکیه ,

این حقوقدان ترکیه در ادامه  در مصاحبه با آناتولی درباره اهمیت پرونده مذکور گفته است: «اهمیت این پرونده این است که دستگاه سیاسی اسرائیل در حال محاکمه است و نه فقط نظامیان. ما در مورد همان اسرائیلی صحبت می‌ کنیم که در بسیاری از جنایات بین المللی دست داشته، به کودکان تجاوز کرده و به قتل رسانده، غیرنظامیان را کشته و اکنون در محکمه وجدان و افکار عمومی جهان محاکمه می شود. این یک وضعیت باورنکردنی برای آنهاست. در حال حاضر اسرائیل هم در درون و هم سطح بین المللی در وحشت است. چرا که انتظار چنین چیزی را نداشت و تصور می‌ کرد که چنین اتهامی قابل طرح نیست. اگر حکمی صادر شود، تصور اسرائیل شکست ناپذیر و قدرتمندی که 70 سال است ایجاد کرده ‌اند از بین می ‌رود. افکار عمومی جهان فهمیدند که اسرائیل یک ببر کاغذی است و معنای خود را از دست داده و ماهیتی ظالمانه دارد».

وقتی که دوربین عکاسی، سلاح می شود

یکی از اتفاقات ارزشمند در جریان محاکمه صهیونیست ها، گزارش های میدانی خوب و مطلوبی بود که به دست خبرنگاران مسلمان به جهان مخابره شد.

خبرگزاری رسمی و دولتی آناتولی، یکی از مراکز رسانه ای است که در رویدادهای اخیر، توانست به شکل درستی از ظرفیت عکاسان فلسطینی استفاده کند. جوانان غزه که از سویی در حال در آوردن اجساد عزیزانشان از زیر آوار بودند، در همان حال، گاهی هم دوربین به دست از این ویرانه به آن کوچه می دویدند تا عکس های نزدیک و زنده ای از شهادت شهروندان غزه را ثبت کنند.

آناتولی هم در انتقال و بازتاب این عکس ها نقش موثری ایفا کرد و برخلاف خواست و تصور صاحبان کمپانی های رسانه ای عظیم آمریکایی – یهودی، انتقال اخبار و تصاویر غزه، به شکل انحصاری در دست آنها نماند و عکاسان مسلمان توانستند تصویر دقیق جنایات را بازتاب دهند.

عکس ها و تصاویر غزه، علاوه بر آن که مظلومیت فلسطینیان را به جهان رساند، عملاً ماهیت اسنادی و حقوقی پیدا کردند و مجموعه ای از این تصاویر در اختیار قضات دادگاه لاهه قرار گرفت تا ببینند که در فراسوی تبلیغات دروغین صهیونیست ها، واقعاً در غزه چه روی داده و چه بر زنان و کودکان آن دیار می گذرد.

کشور ترکیه ,

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده «اکثر مدارک ارائه شده توسط ما اسناد بصری هستند و اسرائیل با این اسناد محکوم خواهد شد. تمامی مدارک، به طور جدی در لاهه موثر واقع شدند. حالا نتانیاهو نه جایی برای فرار و نه راهی برای دفاع از خود دارد».

Cumhurbaşkanı Erdoğan, İsrail Cumhurbaşkanı Herzog ile görüştü

اردوغان(رئیس جمهورترکیه) همچنین گفته است: «قبلاً مواضع  هرتزوگ(رئیس جمهوراسرائیل) را در فضای بسیار دوستانه‌ تری می دیدم، اما اخیراً او نیز  از نتانیاهو تقلید کرده و شروع به اظهارات بسیار متفاوت کرده است. در هر حال، ترکیه در کنار مظلومان ایستاده است. مظلوم هرگز شکست نخورد اما ظالمان همیشه شکست خوردند».

 تسنیم نوشت: در پایان باید گفت، ترکیه در جریان محاکمه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه، عملکرد خوبی به نمایش گذاشت و نشان داد که می تواند در کنار ایران، یکی از حامیان ملت مظلوم فلسطین باشد.

اردوغان: اسرائیلی‌ها از دستگیری تیم موساد در ترکیه خشمگین هستند. ۳۳ جاسوس اسرائیل در ترکیه دستگیر شدند.
 سایت الف(۲۰ دی ۱۴۰۲ )نوشت: رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اظهار داشت: متلاشی شدن تیم جاسوسی موساد در کشور ما، به شدت مقامات رژیم صهیونیستی را خشمگین کرده است.

رسانه‌های ترکیه ۱۲ دی ماه گزارش دادند که مسوولان امنیتی ترکیه ۳۳ فرد را دستگیر کرده‌اند که مظنون به رابطه با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد هستند.

بازداشت ۱۷۰۰ دانشجو واستاد(دانشگاه های آمریکا)درحمایت ازفلسطین

قیام دانشگاه های آمریکا درحمایت ازمردم غزه(درخواست آتش بس درغزه)

روزنامه واشنگتن‌پست:پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا در جریان اعتراض‌ها و تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های کشور آمریکا تاکنون ۱۷۰۰ دانشجو را بازداشت کردند.

قیام دانشجویان واساتیددانشگاه های آمریکا درحمایت ازمردم مظلوم(غزه)فلسطین

Police advance on pro-Palestinian demonstrators on the UCLA campus Thursday, May 2, 2024, in Los Angeles. (AP Photo/Ethan Swope)

پیشروی پلیس به سمت تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین در محوطه«دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس» (UCLA) پنجشنبه، ۲ می ۲۰۲۴(۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)در لس آنجلس

پلیس بیش از ۱۳ تظاهرکننده طرفدار فلسطین را در محوطه ««دانشگاه تگزاس در آستین»» UT-Austin در میان بن بست پرتنش دستگیر کرد.
فرماندار گرگ ابوت از دستگیری‌ها که در بحبوحه تنش‌ها در دانشگاه‌های سراسر کشور بر سر جنگ اسرائیل و حماس رخ می‌دهد، ابراز حمایت کرد.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا از دو هفته پیش در دانشگاه‌های مختلف برای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه آغاز شده و علی‌رغم سرکوب شدید پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا این تظاهرات ادامه دارد و الهام‌بخش اعتراض‌های دانشجویی در دیگر کشورهای جهان بوده است.

ساعاتی پیش شبکه «سی‌ان‌ان» هم اعلام کرد که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

پایگاه خبری النشره لبنان روز چهارشنبه به نقل از رسانه‌های آمریکایی گزارش داد که «اریک آدامز» شهردار نیویورک گفته پلیس «نیویورک‌سیتی» روز گذشته ۳۰۰ نفر را در دانشگاه کلمبیا و «سیتی کالج» در تظاهرات‌های حمایت از فلسطین دستگیر کرده است.

آدامز که با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» مصاحبه می‌کرد، مدعی شده که اکثر دستگیر شده‌ها دانشجو نبوده‌اند. وی همچنین مدعی شده که پلیس سازمان‌ها و افرادی را شناسایی کرده که به عنوان «آشوبگرهای حرفه‌ای» در تجمعات حضور داشته‌اند.

این مقام آمریکایی با هدف مسالمت‌آمیز نشان دادن برخورد پلیس با معترضان حامی غزه ادعا کرد در جریان یورش پلیس به محوله دانشگاه کلمبیا درگیری شدید بین پلیس و معترضان صورت نگرفته است.

شبکه سی‌ان‌ان دیروز چهارشنبه گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه‌های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت‌های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

توضیحات مدیریت سایت-پیراسته فر:اخبارمتفرقه از قیامهای دانشجویی درآمریکا درحمایت ازمردم فلسطین

علیرغم  دستگیری‌های دانشجویان واساتیددر کالیفرنیا، تگزاس، دانشجویان متعهد شدند به اعتراضات غزه ادامه دهند
پلیس به سرکوب تظاهرات در «دانشگاه تگزاس در آستین»(UT Austin) و «دانشگاه کالیفرنیای جنوبی» (University of Southern California) مشهور به «USC» در حالی که دانشجویان دانشگاه هاروارد و براون در اعتراض به جنگ اسرائیل علیه غزه اردوگاه‌هایی برپا کردند.

Law enforcement carry a pro-Palestinian protester at the University of Texas

با وجود بازداشت ده‌ها معترض در «دانشگاه تگزاس در آستین» (UT Austin)، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی» (USC)، «دانشگاه اموری جورجیا» و «دانشگاه بوستون»، معترضان دانشجویی در ایالات متحده متعهد شدند به تظاهرات علیه جنگ اسرائیل علیه غزه ادامه دهند. کالج امرسون

روز پنجشنبه، همزمان با تشدید اعتراضات سراسری، صدها دانشجو از دانشگاه های سراسر واشنگتن دی سی، پایتخت کشور، در دانشگاه جورج واشنگتن تجمع کردند.

A University of Texas student is arrested Monday during a protest against Israel's attacks on Gaza. Students at the Austin campus walked out of class and gathered in protest while students and professors at other colleges across the country also showed support for Palestinian civilians in the war zone.

یک دانشجوی «دانشگاه تگزاس در آستین» روز دوشنبه در جریان اعتراض به حملات اسرائیل به غزه دستگیر شد. دانشجویان پردیس آستین کلاس را ترک کردند و در اعتراض تجمع کردند، در حالی که دانشجویان و اساتید سایر کالج ها در سراسر کشور نیز حمایت خود را از غیرنظامیان فلسطینی در منطقه جنگی نشان دادند.

بارداشت «استاد دانشگاه اموری»ایالت جورجیای آمریکا خانم«نوئل مک آفی»(رئیس فلسفه دانشگاه اموری)

Cops arrest Emory University’s philosophy chair Noëlle McAfee for involvement in Gaza protest (@YAHYAATH296141/X)

پلیس، خانم«نوئل مک آفی»(رئیس فلسفه دانشگاه اموری) را به دلیل دست داشتن در اعتراض غزه دستگیر کرد.

Reuters/Elijah Nouvelage

ویدئویی که توسط یک شاهد گرفته شده و توسط خبرنگاران محلی تایید شده است، لحظه ای را به تصویر می کشد که «نوئل مک آفی» رئیس دپارتمان فلسفه دانشگاه اموری، عصر پنجشنبه۲۵ آوریل ۲۰۲۴(۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) از یک تظاهرات حامی فلسطین با دستبند کشیده شد – در حالی که او از یک دانشجو خواست تا به همسالان خود اطلاع دهد دستگیر شده بود.

Protesters demonstrate against the war in Gaza outside the entrance to the campus of Columbia University, Tuesday, April 30, 2024, in New York.

تظاهرات کنندگان علیه جنگ غزه در خارج از ورودی پردیس «دانشگاه کلمبیا» سه شنبه، ۳۰ آوریل ۲۰۲۴(۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) در نیویورک تظاهرات کردند.

دانشگاه هاروارد

More than 200 demonstrators march through Harvard Yard on Wednesday afternoon in a rally to demonstrate solidarity with protesters at Columbia University.

بیش از ۲۰۰ تظاهرکننده در بعدازظهر چهارشنبه در یارد هاروارد راهپیمایی کردند تا با معترضان در دانشگاه کلمبیا همبستگی خود را نشان دهند.

به دنبال اشغال سالن همیلتون دانشگاه کلمبیا در سه شنبه شب توسط تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین، مدیران کلمبیا از اداره پلیس نیویورک خواستند تالار همیلتون و اردوگاهی در چهارخانه اصلی مدرسه را پاکسازی کند. بیش از ۱۰۰ دانشجو دستگیر شدند.

در طول تظاهرات در «هاروارد» معترضان تابلوهایی را به درهای تالار دانشگاه چسباندند که خواسته های HOOP را درج کرده بود. سازمان‌دهندگان همچنین شعار «بدون واگذاری، بدون شروع» سر دادند و از تصمیم کالج برای انجام اقدامات انضباطی علیه دانشجویان طرفدار فلسطین در اردوگاه حیاط انتقاد کردند.

تظاهرات کنندگان علیه جنگ غزه در خارج از ورودی پردیس «دانشگاه کلمبیا» سه شنبه، ۳۰ آوریل ۲۰۲۴(۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) در نیویورک تظاهرات کردند

A student protester flys a kite inside the protest encampment on the Columbia University campus, Monday, April 29, 2024, in New York.

برپایی کمپ های اعتراضی در محوطه دانشگاه کلمبیا، دوشنبه، ۲۹ آوریل ۲۰۲۴(۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ) در نیویورک .

Student protesters sit and watch outside Hamilton Hall, which student protesters barricaded, near a protest encampment in support of Palestinians at Columbia University, despite orders from university officials to disband or face suspension, during the ongoing conflict between Israel and the Palestinian Islamist group Hamas, in New York City, US, April 30, 2024. REUTERS/Caitlin Ochs

دانشجویان معترض در خارج از سالن همیلتون، که دانشجویان معترض در نزدیکی اردوگاه اعتراضی در حمایت از فلسطینی‌ها در «دانشگاه کلمبیا» سنگر گرفته‌اند، نشسته‌اند، علی‌رغم دستور مقامات دانشگاه مبنی بر انحلال یا تعلیق، در جریان درگیری‌های جاری بین اسرائیل و گروه اسلام‌گرای فلسطینی حماس. در شهر نیویورک، ایالات متحده، ۳۰ آوریل ۲۰۲۴سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)

Students protest in support of Palestinians on Columbia University campus.

تظاهرات دانشجویان در حمایت از فلسطینیان در محوطه «دانشگاه کلمبیا»سه شنبه ، ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانشجویان به کمپ اعتراضی در حمایت از فلسطینی ها در «دانشگاه کلمبیا» در جریان درگیری بین اسرائیل و گروه اسلامگرای فلسطینی حماس، در شهر نیویورک، ایالات متحده،جمعه ۲۶ آوریل ۲۰۲۴(۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ادامه می دهند.

A sign sits erected at the pro-Palestinian demonstration encampment at Columbia University in New York.

تابلویی در اردوگاه تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در نیویورک نصب شده است، دوشنبه، ۲۲ آوریل ۲۰۲۴.

یکی ازرسانه های آمریکایی نوشت:دانشکده‌ها در حدود دوازده ایالت اکنون شاهد نوعی اعتراض طرفدار فلسطین بوده‌اند. گروه‌های دانشجویی می‌گویند حمایت خود را از فلسطینی‌های غزه نشان می‌دهند، اما همچنین به دنبال تحت فشار قرار دادن مؤسسات خود هستند تا «همه سهام اقتصادی و دانشگاهی اسرائیل را از بین ببرند». در هفته گذشته، پلیس محلی بیش از۱۰۰ دانشجو و استاد را برای تظاهرات در دانشگاه کلمبیا، ۱۲۰ معترض در دانشگاه نیویورک و ده ها دانشجو را در دانشگاه ییل در کانکتیکات بازداشت کرده است.

معترضان روز چهارشنبه در جریان تظاهرات دانشجویی در حمایت از فلسطینی ها در دانشگاه تگزاس در پردیس آستین

Lead image for this article

 چهارشنبه ۲۴ آوریل ۲۰۲۴(۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)«دانشگاه تگزاس در آستین»

تجمع دانشجویان در دانشگاه تگزاس در آستین برای حمایت از فلسطینی‌ها روز چهارشنبه زمانی که افسران پلیس تلاش کردند با اسب و وسایل ضد شورش معترضان را متفرق کنند، به هرج و مرج تبدیل شد که منجر به دستگیری حداقل ۳۴ نفر شد. دو تن از اصحاب رسانه بازداشت شدند.

بیش از ۵۰۰ دانشجو چهارشنبه کلاس را ترک کردند تا UT-Austin را از تولیدکنندگانی که در حملات اسرائیل به غزه تسلیحات تهیه می کردند، واگذار کند. تظاهرات قبل از مداخله مقامات هیچ نشانه‌ای از خشونت نشان نداد، اگرچه پلیس چندین بار به معترضان دستور داد متفرق شوند و به آنها هشدار داده بود که به دلیل تجاوز به آنها دستگیر خواهند شد.

پلیس پردیس ابتدا برای مذاکره با معترضان به نظر می رسید که آنها وارد شدند، اما این تلاش ها در همان ساعت اول از بین رفت. یکی از افسران سازمان‌دهنده تظاهرات را با روسری طلایی انتخاب کرد و گفت که او «اولین کسی است که می‌رود». آن معترض اولین کسی بود که دستگیر شد.

پس از آن، پلیس با استفاده از کراوات پلاستیکی سفید به تعداد بیشتری از دانش آموزان دستبند زد. افسران مسلح به باتوم صف تشکیل دادند و معترضان را به عقب راندند و بسیاری از آنها به زمین افتادند. افرادی که خود را ناظر قانونی معرفی می کردند فریاد می زدند تا اسامی کسانی را که به زندان تراویس کانتی برده می شدند به دست آورند. دانشجویانی که در معرض دستگیری بودند از نشانگرها برای یادداشت شماره تلفن وکلا روی بازوهای خود استفاده کردند.

آتش‌سوزی(امامزاده ابراهیم)شفت ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری سوختند۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

​حکومت علویان درگیلان(۳۲۰الی۴۴۷)علی بن بویه دیلمی (عمادالدوله) و برادر زاده‌اش فنا خسرو بن حسن (عضدالدوله)بنیانگذار و پایه‌گذار این سلسله هستند.

«امامزاده ابراهیم»(شاهزاده ابراهیم)در ۲۳ کیلومتری جنوب شرقی شهر شفت و ۵۷ کیلومتری شهر رشت(استان گیلان) قرار دارد.

«آتش سوزی امامزاده ابراهیم» بامداد امروز (پنجشنبه)۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در روستای کوهستانی امام‌زاده ابراهیم شفت واقع در غرب گیلان :۴۰ ساختمان شامل بیش از ۱۲۰ واحد تجاری ومسکونی سوخت.

مهدی نقدی(فرماندارشفت)  در مصاحبه با ایرنا گفت: بیش از ۴۰ ساختمان در روستای توریستی امام زاده ابراهیم شفت (هر ساختمان دارای سه تا چهار واحد) بامداد امروز دچار حریق شد که خسارت جانی نداشت اما ساختمان ها کامل سوختند.

فرماندار شهرستان شفت گفت: با دریافت خبر آتش‌سوزی در این روستای توریستی نیروهای آتش‌نشانی از شفت، احمدسرگوراب، نصیرمحله، رشت و فومن برای اطفاء حریق به محل اعزام شدند که پس از نزدیک سه ساعت آتش‌سوزی را به طور کامل اطفاء کردند.

تصویری هولناک از امامزاده ابراهیم شفت قبل و بعد از آتش‌سوزی

آتش سوزی بازارامامزاده ابراهیم(شفت)

تصویری هولناک از امامزاده ابراهیم شفت قبل و بعد از آتش‌سوزی

فرماندار شهرستان شفت عنوان کرد: حریق از سیستم سیم کشی یک نانوایی (تعطیل) آغاز شد و به ساختمان‌های مجاور سرایت کرد.

تازه ترین فیلم از آتش‌سوزی مهیب در امام‌زاده ابراهیم شفت گیلان

آتش‌سوزی« امامزاده ابراهیم شفت»   ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری دچار حریق شد/۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت

آتش‌سوزی« امامزاده ابراهیم شفت»   ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری دچار حریق شد/۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

امامزاده ابراهیم(قبل ازآتش سوزی)

آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت

آتش‌سوزی« امامزاده ابراهیم شفت»   ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری دچار حریق شد/۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجری شبکه باران گیلان:چراآتش نشانی امامزاده ابراهیم نتوانست آتش رامهارکند؟.....جعبه تجهیزات آتش نشانی (فایر باکس)کجابود؟
فرماندارشفت:جعبه تجهیزات آتش نشانی (فایر باکس) مدتها بود که  غیرفعال بود،از این جعبه ها استفاده نمی شد...مثل همین ماشین آتش نشانی که ماشین بود واما راننده (نبود)نداشتیم...

آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت

آتش‌سوزی« امامزاده ابراهیم شفت»   ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری دچار حریق شد/۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

 آتش سوزی 100 خانه و مغازه در امامزاده ابراهیم

آتش‌سوزی« امامزاده ابراهیم شفت»   ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری دچار حریق شد/۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

روستایی اروپایی در دل گیلان/ کسادی بازار امامزاده ابراهیم شفت

امام زاده ابراهیم(قبل ازآتش سوزی)شهرستان شفت

آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت

آتش‌سوزی« امامزاده ابراهیم شفت»   ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری دچار حریق شد/۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت

آتش‌سوزی« امامزاده ابراهیم شفت»   ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری دچار حریق شد/۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

آتش‌سوزی« امامزاده ابراهیم شفت»   ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری دچار حریق شد/۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

 آتش سوزی 100 خانه و مغازه در امامزاده ابراهیم

آتش‌سوزی« امامزاده ابراهیم شفت»   ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری دچار حریق شد/۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

امامزاده ابراهیم(قبل ازآتش سوزی)بازار

ششم خرداد ۱۳۹۲ نیز بر اثر آتش سوزی در منطقه زیارتی سیاحتی امامزاده ابراهیم (ع) شفت حدود یکصد باب مغازه طعمه حریق شده بود.

  آتش سوزی  نهم فروردین ۱۳۹۶

شجره نامه -امام زاده ابراهیم(شاهزاده ابراهیم) شفت

مدیریت سایت-پیراسته فر:بقعه امامزاده ابراهیم(شاهزاده ابراهیم)در ۲۳ کیلومتری جنوب شرقی شهر شفت و ۵۷ کیلومتری شهر رشت قرار دارد

شاهزاده ابراهیم در دهستان "چوبر" در منطقه ییلاقی در دامنه کوه اسلار و ونی، درزمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع، در چهار طبقه احداث گردیده است،درهنگام عبور-چشم اندازهای زیبا جلگه‌ای، شالیزارها، رودخانه‌ها  و کوهپایه‌های جنگلی توجه هرمسافری رابخودجلب می کند.

امام‌زاده ابراهیم ازنوادگان امام موسی بن جعقرمی باشد که بعلت سختگیری هایی که خلفای عباسی برفرزندان آل علی علیه السلام واردکردند(قریب به 10هزارنفر)به ایران مهاجرت کردند،ازجمله آقاابراهیم بوده،بیشترمهاجرتهابطرف مناطق شمالی(طبرستان ودیلمان)یعنی گیلان ومازندران بوده چون این مناطق ،امن ترازمناطق دیگربودند - بخاطرهمین هست که بیشترین امامزاده ها وبقاع متبرکه دراین مناطق می باشد.

امابعدها که احساس خطرکردند به کوه هاپناه بردند،مثل امامزاده هاشم،امامزاده اسحق،ایشان نیزبه این منطقه پناهنده شدند واما"پیرزنی"باتطمیع ،نشانی این بزرگواررابه دشمنان اهل البیت دادند وسرانجام آقاابراهیم ومردهمراهش که صاحب مرکب بوده که به نامهای پیر رکاب‌دار یا"پابه رکاب"معروف است ،مسموم وکشته شدند؛آن زن جاسوس نیزدرهمان زمان فوت کرد که قبورشان دراین محل می باشد.

امامزاده "به فردی گفته می‌شود که فرزند یکی از امامان باشد یا نسبش با یک یا چند واسطه از سمت پدری به آنها برسد"احفاد"

 امامزاده‌ها و سادات علوی در چند مرحله وارد ایران شده‌اند. بار اول در زمان حکومت حجاج بن یوسف بود که شیعیان زیادی ‌همراه گروهی از امامزاده‌ها که از ظلم او فراری بودند وارد ایران شدند. ‌بار دوم در دوران ولایت‌عهدی امام رضا‌(ع) بود که گروهی از شیعیان و امامزاده‌ها همراه حضرت و سپس همراه کاروان حضرت معصومه‌(س) به ایران آمدند.

وقتی امام رضاعلیه السلام درسال۲۰۱هجری قمری به دعوت خلیفه عباسی "مأمؤن"به خراسان آمدند(درطول سه سال حضوردرایران)،محبوبیتی داشتند،مأمؤن "فرزند هارون الرشید"دخترش را"ام الفضل"به عقدوی درآورد وبه ولیعهدی برگزید

اگرچه امام درعزل ونصب ها مستقیماً دخالت نداشت امامحبوبیتی داشت ،باتوجه به تضعیقاتی که درعراق وعربستان برای آل علی ایجادکرده بودند واحترامی که مردم ایران وحکومت برای امام وسادات قائل بودند،انگیزه مناسبی بودبرای مهاجرت به ایران.

 ‌بار سوم در زمان قیام علویون بر ضد بنی‌عباس بود که به‌دلیل آزارهای بنی‌عباس ناگزیر شدند به کشور ایران پناه ببرند. اما بیشترین تعداد امامزاده‌هایی که در ایران از دنیا رفته و ودراینجامدفون شده‌اند، حدود سال 250 هجری (دوران حسن بن زید) به ایران آمده‌اند».

 علویون در شمال ایران( طبرستان ودیلمان) حکومتی تشکیل داده بودند واین  فضای امن پذیرای تعداد بسیاری از سادات وعلویان بود».

حکومت سادات مرعشی ( آل مرعش)، سلسله‌ای از سادات هستند که نسب خود را به علی المرعش نوادهٔ امام زین‌العابدین می‌رسانند. در ایران چهار شاخهٔ معروف از سادات مرعشی - مرعشیان مازندران، مرعشیان اصفهان، مرعشیان قزوین و مرعشیان شوشتر ساکن هستند.

نسل‌های نخستین مرعشیان در قزوین و مازندران ساکن شدند. سید قوام‌الدین مرعشی آملی بنیانگذار خاندان مرعشیان مازندران نخست ساکن خراسان بود و در جنگی کیا افراسیاب چلابی را از سلسلهٔ افراسیابیان شکست داد و به مازندران دست یافت. نوادگان او تا اوایل دورهٔ صفویه بر مازندران حکمرانی داشتند. در عصر صفویه سادات مرعشی، به سبب انتساب به امامان شیعه قدرت و ثروت بیشتری یافتند، تا جایی که مادر شاه عباس اول مشهور به مهدعلیا، از این سلسلهٔ سادات بود. جز مرعشیان مازندران، نام چندتن از مرعشیان شوشتر در تاریخ مشهور است. از جمله میر اسدالله مرعشی که در دورهٔ سلطنت شاه طهماسب اول چند منصب صدارت داشت 

میتوان اینطوری گفت که بعلت محبوبیتی که مردم ایران به آل الله داشتند،هرقیامی زمانی میتوانست ازحماین مردمی برخوردارباشه که نسلش به یکی ازائمه اطهاربرگردد،مجریان اصلی قیامها وحکومت از"سادات"بودند

واین انگیزه ای بودکه بیش ازده هزارنفرازفرزندان ونوادگان"احفا"دائمه به ایران هجرت کنند

سادات علوی و بنی‌هاشم از حجاز، اطراف شام و عراق خدمت حسن بن زید رسیدند.

اوج این مهاجرتهاازاواخرقرن اول تا چهارم هجری صورت گرفته است.

حسن بن زید بن محمد بن اسماعیل بن زید بن حسن ملقب به "داعی کبیر" حاکم طبرستان بود در سال ۲۵۰ هجری قمری قیامی را در این منطقه رهبری نمودبا"طاهریان"وحتی عباسیان جنگیدکه باشکست آنها قلمروحاکمیت خودراتاالبرز وقزوین"الموت"وزنجان وحتی "ری"توسعه داد،اگرچه بعداز۲۰سال حکومت  سرانجام در۲۷۰ قمری درآمل درگذشت ولی فرزندان وخاندانش  تا ۳۱۶ قمری بر طبرستان حکومت کردند. 

حسن بن زید بن  از سادات بنی الحسن ساکن در مدینه و مادرش دختر عبداللّه‌ بن عبیدالله اعرج 

،همسرش" لبابه" دختر عبدالله بن عباس بن عبدالمطلب(همسرشهیدکربلاابوالفضل)

شیخ عباس قمی در کتاب منتهی الامال می نویسد:لبابه قبلا همسر حضرت عباس بن علی (ع) بود و چون آن حضرت در کربلا شهید شد بعدا به عقد زید بن حسن  درآمد.

وی اولین فرزند امام حسن مجتبی (ع) که سادات حسنی فقط از نسل او و حسن مثنی برادرش، به امام حسن مجتبی (ع) می رسند.

حسن بن زیدبعدازمهاجرت به ایران به "شهرری" رفت و در آن‌جا اقامت گزید"عبدالعظیم حسنی" (از نسل حسن بن زید) می باشد.

 حکومت علویان درگیلان(۳۲۰الی۴۴۷)

بنیانگذار  سلسله علی بن بویه  پایه‌گذار این سلسله- علی بن بویه  دیلمی (عمادالدوله) و برادر زاده‌اش فنا خسرو بن حسن (عضدالدوله)

دیلمیان درمناطق دیگرکشورنیزلشکرکشیهای موفقیت آمیزداشتندو حکومت برپاکردند ،مثل خراسان واصفهان وخوزستان

آل بویه مدت ۱۲۷ سال در«دیلمستان »حکومت کردند.

 مذهب این۲حکومت- آل بویه شیعه ۱۲امامی  ولی زیدیها(پیروان حسن بن زید) شش امامی بودند.

زیدیه امامت رابراساس قیامهاقبول دارندیعنی به تقیه اعتقادی ندارندومعتقدندبایدبرهرحاکم جوری شوریدومبارزه کردبدون اینکه به نتایجش بیندیشند،آنها امامت را منحصر در فرزندان حسن و حسین (ع) می‌دانند و معتقدند هر کدام از ایشان  مردم را به امامت خود دعوت کند و علیه ظلم و ستم قیام نماید، امام خواهد بود. به همین دلیل، پس از امام حسین (ع) به امامت زید بن علی بن حسین بن علی بن ابی طالب  معتقدند و خود را پیرو او می‌دانند.

شیخ مفید در تعریف زیدیه آورده است: "زیدیه به امامت علی، حسن، حسین و زید بن علی  قائل هستند و نیز به امامت هر فاطمی‌ای که پرچم مبارزه رابردوش بگیردوقیام مسلحانه کند بیعت می کنند.

شیخ مفید،می گویدکه  زیدیه امامت امام زین العابدین"امام سجاد" رامنکرند

گروه دیگری ازسادات وعلویان(اسماعیلیان) درایران دولت تشکیل دادند ،آنهادر سال ۴۸۳ (هجری قمری) با تسخیر قلعه الموت در قزوین حکومت برپاکردند و دوره فرمانروایی آن تا ۶۵۴ (هجری قمری) ادامه یافت. مرکز فرمان دهی اسماعیلیان الموت قزوین، و عمده فعالیت آن‌ها مبارزه با خلفای بنی عباس و قبایل مغول بود. حسن صباح به عنوان شاخص‌ترین فرمانروای اسماعیلیان بوده و حکومت۲۰۰ ساله آنهاتا  هلاکو خان مغول ادامه داشته.

اسماعیلیه را باطنیه هم می گفتند ، شیعه امامیه‌بودنداما  محمد بن اسماعیل ،برادرزاده موسی کاظم را آخرین امام می‌دانستند.آنان معتقدند که پس از شهادت امام جعفر صادق (ع) ،امامت به پسر بزرگتر وی می‌رسید؛ اما چون پسرش اسماعیل پیش از پدر درگذشته بود، امامت به محمد بن اسماعیل منتقل شد که سابع"هفت امامی" معروف شد

امامزاده ابراهیم وبازاراطرافش درطول سالهای بنای بقعه چندین باردچارسانحه آتش سوزی شده است،آخرین باری که نگارنده بیاددارددرحدودسال ۱۳۷۵می باشد که آیت الله حاج صادق احسانبخش نماینده ولی فقیه دراستان گیلان وامام جمعه فقیدرشت دریکی ازخطبه هااشاراتی به این موضوع داشتند.

تحلیل امام جمعه فقیدرشت این بود که این حادثه یک عذاب الهی است.
علت را هم گفتند که این محل شده محل “عیش ونوش”مترفان وثروتمندان تهرانی ! که معشوقه هاشونو میارن در این محل خوش آب و هوا”باکرایه یک اتاقی...

علت سیلابهای دبی(امارات) چیست؟

خاک(ماسه)بتن ریزی شده.

علت سیل دبی(امارات) چیست؟
توسعه  ساخت وسازها«شهرسازی های غیرمهندسی»علت راه انداختن سیلابها است.
درسابق آبها درزمان بارندگی های شدید درماسه ها نفوذ(عبور)می کردند ودرصخره های زیرزمینی می رسیدند واما هم اکنون(باتوسعه شهرسازی)«بتون ریزی ها»ی که کرده اند،آبهای روان قادربه نفوذ درزمین نیستند درنتیجه سرگردان می شوند(تجمع آبها)ایجادسیلاب می شود.
 «مدیر عامل استارت آپ محیط زیستی دبی»:مشخص است که «دُبی» بر روی شن و ماسه ساخته شده است، یک محیط طبیعی که اجازه می دهد آب به راحتی به داخل خاک نفوذ کند. اما توسعه شهرها ، با ریختن مقادیر زیادی« بِتُن» بر روی زمین های طبیعی دبی ،مانع از جذب آب توسط خاک می شود.

سیل درامارات(دبی)

بالصور: طرق غمرتها المیاه واختناقات مروریة والإمارات أبطال وسط الأمطار  الغزیرة - خبر | ریاض هیرالد

در ۲۰ آوریل ۲۰۲۴(۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از شدیدترین باران ثبت شده در امارات متحده عربی، ترافیک از یک خیابان سیل زده در شارجه منحرف شد.

سیل هفته گذشته دبی نشان داد که چگونه مهندسی شهرسازی در آزمون بزرگ تغییرات آب و هوایی شکست خورده است. در دنیایی که پتانسیل فزاینده ای برای رویدادهای شدید آب و هوایی وجود دارد، صرف نظر از اینکه محیط های شهری در سراسر جهان چقدر بزرگ و مدرن هستند، مکان های کافی برای تخلیه تمام آب در صورت وجود این همه وجود ندارند.

شهر امارات متحده عربی و سایر شهرهای مشابه که در مناطقی که قبلاً غیرقابل سکونت بودند ساخته شده‌اند، ایده‌های توسعه شهری قرن بیستمی را نشان می‌دهند که سیستم‌های جذب آب طبیعی را مختل کردند. به این موارد جمعیت رو به رشدی را اضافه کنید که زباله های بیشتری را به همراه دارد - و نیاز بیشتر به محل های دفن زباله و سایر روش های دفع زباله - و چالش بهداشتی همچنان شهرهای بزرگ جهانی مانند دبی را که با باران های شدید مکرر مواجه هستند، سردرگم خواهد کرد.

سه شنبه گذشته، امارات شاهد بارندگی بیش از ۱۰ اینچ در برخی نقاط و نزدیک به نیمی از این میزان در دبی بود که برابر با میانگین بارندگی سالانه در امارات است. پیش بینی می شود فراوانی بارندگی در سال های اخیر در امارات متحده عربی در سال های آینده بدتر شود. هفته گذشته ادعاهایی مبنی بر اینکه آزمایش های انجام شده توسط امارات متحده عربی با استفاده از بارورسازی ابرها در بارندگی نقش داشته است، منتشر شد، اما دولت به CNBC گفت که این ادعا نادرست است و سایر کارشناسان این ادعا را رد کرده اند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:علت سیلابهای دبی چیست؟

توسعه  ساخت وسازها«شهرسازی های غیرمهندسی»علت راه انداختن سیلابها است.

أحد شواطئ دبی الخاصة

درسابق آبها درزمان بارندگی های شدید درماسه ها نفوذ(عبور)می کردند ودرصخره های زیرزمینی می رسیدند واما هم اکنون(باتوسعه شهرسازی)«بتون ریزی ها»ی که کرده اند،آبهای روان قادربه نفوذ درزمین نیستند درنتیجه سرگردان می شوند(تجمع آبها)ایجادسیلاب می شود.

 «مدیر عامل استارت آپ محیط زیستی دبی»:مشخص است که «دُبی» بر روی شن و ماسه ساخته شده است، یک محیط طبیعی که اجازه می دهد آب به راحتی به داخل خاک نفوذ کند. اما توسعه شهرها ، با ریختن مقادیر زیادی بتن بر روی زمین های طبیعی دبی ،مانع از جذب آب توسط خاک می شود.

وی درادامه گفت:بارندگی هفته گذشته بیشترین میزان بارندگی ثبت شده از زمان آغاز به کارگیری این کشور در سال ۱۹۴۹میلادی(۱۳۲۸شمسی) بود.

مهندس« آنا آرسکی»(مدیر عامل استارت آپ محیط زیستی) 4 Habitos Para Mudar o Mundo گفت: ما مکان های زهکشی طبیعی داریم که آب را مستقیماً به سفره های زیرزمینی و سپس به منبع آب منتقل می کند. آرسکی گفت: «وقتی سنگفرش می کنیم، دیگر آنجا نیست.


افزایش سریع جمعیت مرتبط با روندهای شهرنشینی جهانی، زباله ها را افزایش می دهد، و اگرچه زباله ها در خیابان های دبی قابل مشاهده نیستند، اما باید به جایی بروند و اغلب در مکان هایی کمتر از ایده آل قرار می گیرند. محصولات پلاستیکی آب را به خوبی جذب نمی‌کنند و زمانی که در محل‌های دفن زباله در سراسر جهان قرار می‌گیرند، انبوهی از زباله‌ها به پشتیبان‌گیری جهانی از سیستم‌های زهکشی طبیعی کمک می‌کنند.

مهندس« آنا آرسکی» گفت:حتی شهرهای قدیمی‌تر با سیستم‌های فاضلاب به خوبی تثبیت شده با مشکلات مشابهی روبرو هستند، همانطور که ساکنان شهر نیویورک در پاییز گذشته متوجه شدند که مدارس، جاده‌ها و خانه‌ها زیر آب رفت و خدمات مترو و ریلی پس از یک روز بارندگی به طور متوسط ​​بین ۵ تا ۸ اینچ متوقف شد. . در برخی مکان ها. . «بدون آماده سازی مناسب، زهکش های مصنوعی پر از زباله و آلودگی قادر به جذب آب فزاینده نخواهند بود که منجر به پشتیبان گیری و سیل می شود

تیاگو مارکز، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Greenmetrics.AI، گفت: «سیستم‌های زهکشی آب طوفان برای جریان‌هایی که در حال حاضر با تغییرات آب و هوایی و با بارش‌های بسیار متمرکز شاهد آن هستیم، آماده نیستند. "شما در سیستم سپتیک اشباع می شوید که هیچ راهی برای تخلیه مقادیر آبی که اخیراً ریخته شده است ندارد. در نهایت به سطح زمین می رسد و باعث سیل در مناطق شهری می شود، چه در مورد تونل ها، بزرگراه ها یا پایین ترین نقاط شهر صحبت کنید.

بعد أن تعطلت جمیع السیارات.. شاهد السیارة الوحیدة التی انتصرت على فیضانات  الأمطار فی دبی وکم سعرها فی الإمارات
Greenmetrics.AI حسگرها را نصب می کند و از تجزیه و تحلیل داده ها برای پیش بینی تأثیر بارندگی و کمک به توصیه به جوامع در مورد مصرف آب استفاده می کند و در حال حاضر با مقامات مدنی در شش شهر پرتغال کار می کند.

مارکز گفت که شهروندان تمایل دارند هنگام وقوع سیل، مسئولان شهرداری را به دلیل تمیز نکردن صحیح سیستم‌های فاضلاب سرزنش کنند، اما در پورتو پرتغال سال گذشته سیل‌های جدی در چندین بخش از شهر رخ داد و سیستم‌های فاضلاب تمیز شدند. مارکز گفت: «مقدار آب آنقدر زیاد و غیرعادی بود که تمام شاخه‌ها و حتی زباله‌ها را وارد سیستم‌های زهکشی تمیز قبلی کرد و آنها را مسدود کرد. وقتی این همه آب شروع به انباشته شدن می کند، برای مقامات بسیار دشوار است که بدانند دقیقاً در همه جا چه اتفاقی می افتد.

خودروها در یک خیابان سیل زده در« دبی» پس از باران شدید در ۱۸ آوریل ۲۰۲۴(۳۰ فروردین ۱۴۰۳).
- خودروها پس از باران شدید درروز پنجشنبه ۱۸ آوریل ۲۰۲۴(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) در یک خیابان سیل زده در دبی گیر افتادند.

سیارة عالقة بأحد الشوارع المغمورة بالمیاه جراء هطول أمطار غزیرة فی دبی - رویترز.

بزرگراه های غول پیکر دبی توسط سیل مسدود شد و فرودگاه اصلی آن در هرج و مرج بود زیرا مرکز مالی خاورمیانه در ۱۸ آوریل ۲۰۲۴(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بسته شد، یک روز پس از فاجعه. باران شدید همیشه.

سیل ویرانگر این هفته  یک نفر در امارات متحده عربی قربانی کرد، دبی را با مغازه ها و ساختمان ها ویران و تبدیل به آوار و وسایل نقلیه که پس از غوطه ور شدن در آب های تیره مجبور به رها شدن شدند، در کابوسی زنده فرو برد.

درعمان نیز ۲۰ نفر کشته شدند.

أحد شوارع الإمارات غمر بالمیاه بفعل الأمطار الغزیرة

امارات متحده عربی همچنان از سیل ناشی از شدیدترین بارندگی در این کشور بیابانی در حال فروپاشی است و خطوط هوایی، بانک‌ها و تأسیسات حمل‌ونقل این شهر با اختلالات و قطع خدمات بزرگ مواجه هستند.

رسانه های دبی نوشتند: در این کشور خشک خلیج فارس فقط در ۱۲ ساعت باران بارید. در بسیاری از خانه ها و مشاغل در سراسر دبی و سایر امارات، آب و برق دیگر کار نمی کند.

"حمام کار نمی کند." "من نمی توانم سیفون توالت را بکشم." "چیزی از شیر آب بیرون نمی آید." این پیام‌ها و سایر پیام‌های مشابه در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه گروه‌های واتس‌اپ در دبی را سرازیر کرد و بسیاری از ساکنان ویلا در داخل خانه‌هایشان گیر افتادند، در حالی که آب جاده‌های بیرون از خانه‌هایشان را سیل کرده و ماشین‌هایشان را بیش از یک فوت زیر آب می‌برد.

در یکی از پیام‌هایی که به طور گسترده منتشر شد، هشدار داد که در مورد شوک الکتریکی هشدار می‌دهد: «در مناطق سیل‌زده راه نروید و در آب به اشیاء فلزی روی زمین دست نزنید». با این حال، در حالی که خودروهایشان از کار افتاده و تاکسی‌ها از مناطق سیل‌زده دوری می‌کنند، برخی از ساکنان که غذایشان تمام شده بود، به هر حال برای خرید مواد غذایی به بیرون رفتند.

یکی از ساکنان محله مسکونی مجلل المنارا توصیه کرد: «کفش‌های کتانی و شورت بپوشید و برای حمل غذای خود یک کوله پشتی همراه داشته باشید». فیلم‌های ویدئویی از برخی محله‌ها نشان می‌دهد که مردم محلی برای تردد بر روی تخته موج‌سواری و حتی جت اسکی سوار می‌شوند. Beiruti Flame Grill، یک رستوران محلی لبنانی، یکی از چندین تجارت در دبی بود که به طور کامل در آب غوطه ور شد - و کارکنان آن از یک قایق برای رفت و آمد در محله استفاده می کنند.

دو مرد از یک تخت بادی برای شناور شدن بر روی آب استفاده می کنند زیرا بارندگی باعث سیل شدید در دبی، امارات متحده عربی، درروزچهارشنبه ۱۷ آوریل ۲۰۲۴(۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ) می شود.

Greenmetrics حسگرهای هوشمند مجهز به LIDAR - همان فناوری که برای هدایت خودروهای خودران استفاده می‌شود(هوش مصنوعی)در مناطق مستعد سیل قرار می‌دهد تا در صورت بالا بودن سطوح برای مدیریت هشدار دهد. همراه با درک بهتر الگوهای آب و هوا، مقامات می توانند زهکشی ها و زباله ها را قبل از وقوع سیل پاکسازی کنند. در مواردی که سیل اجتناب ناپذیر است، فناوری می تواند به افراد زمان تخلیه یا به فرماندهان برای بستن سایت ها برای کاهش تلفات انسانی بدهد.

هطول أمطار قیاسی فی دبی: أزمة المناخ والبنیة التحتیة - سیجما إیرث

مارکز گفت: «آنچه که هر ۱۰۰ سال به دست می آوردی... هر ۱۰ سال یکبار شروع می شود. «سپس سیل هایی که هر ۱۰ سال یک بار اتفاق می افتاد، اکنون هر دو سال یک بار اتفاق می افتد. سازگاری با تغییرات اقلیمی به معنای ایجاد فناوری‌های تاب‌آوری است.»

Vapar، استارت آپی که ربات هایی را برای تخلیه زهکش ها و بازرسی لوله ها برای یافتن مشکلات قبل از طوفان های بزرگ می سازد، با دولت های استرالیا و بریتانیا همکاری کرده است