پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

ماجرای ترور(ترامپ)درزمین گلف فلوریدا(رایان وسلی روث)کیست؟

مظنون ترور ترامپ(رایان وسلی روث):با آمدن دوباره  ترامپ ،آمریکایی ها به بردگان تبدیل می شوند او تلاش می کند تا سربازان افغان را که از دست طالبان فرار می کنند و در اوکراین می جنگند،درارتش آمریکا استخدام کند.

«رایان وسلی روث»مردی که مظنون به سوءقصد نافرجام علیه دونالد ترامپ در باشگاه گلف فلوریدا است.۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴(۲۵ شهریور ۱۴۰۳)

گزارش شده که مظنون زمانی که از سوی مقامات بازداشت شد «نسبتا آرام» بود.

Who Is Ryan Routh? Ukraine-Supporter Arrested For Second Assassination  Attempt On Donald Trump In Florida | World News | Zee News
نماینده جمهوری‌خواه کنگره گفت، اگر هویت مظنون تایید شود، مشخص است که او «وسواس و دغدغه جنگ اوکراین را دارد که توسط ایالات متحده تامین مالی می‌شود.»

Donald Trump Safe After Assassination Bid at Golf Club, Suspect Arrested  With AK-47 | Republic World

زمانی که مرد مسلح ناشناس امروز یکشنبه۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴(۲۵ شهریور ۱۴۰۳) دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را ترور کند.

How Donald Trump's casual Sunday golf session was minutes away from  becoming a historic disaster: Map shows how close 'assassin' Ryan Wesley  Routh was to former president before he fled secret service

دونالد ترامپ در حالی که در باشگاهش در فلوریدا جنوبی گلف می‌کرد، هدف سوءقصد دیگری قرار گرفت. 

نخستین تصویر از بازداشت عامل تیراندازی به ترامپ در«مار-ئه‌-لاگو»

«رایان وسلی روث»(مردی که قصدترورترامپ راداشت)کیست؟

Bags hang from a fence over a rifle propped against it, after the Secret Service foiled what the FBI called an apparent assassination attempt on former U.S. President Donald Trump in West Palm Beach, Florida, U.S. September 15, 2024.

مردی که متهم به مخفی شدن در میان بوته ها با یک «اسلحه AK-47» و تلاش برای ترور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در باشگاه گلف فلوریدا جنوبی خود بود، یک بام ساز سابق است که سابقه جنایی او شامل سد کردن خود با سلاح در تاسیسات این شرکت در کارولینای شمالی بیش از دو نفر است. 

مأموران FBI درحال بررسی صحنه های جرم

Law enforcement checks a detainee's former home after an apparent assassination attempt on Republican presidential nominee and former U.S. President Donald Trump, in Greensboro, North Carolina, U.S. September 15, 2024.  REUTERS/Jonathan Drake

ماموران سرویس مخفی و امنیت داخلی خانه سابق «رایان دبلیو روث» توسط سازمان های خبری را بررسی می کنند، در حالی که FBI در حال تحقیق در مورد آنچه به گفته آنها یک سوء قصد آشکار در فلوریدا علیه نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری و رئیس جمهور سابق ایالات متحده، دونالد ترامپ، در «گرینزبورو» است، است. کارولینای شمالی، ایالات متحده، ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴(۲۵ شهریور ۱۴۰۳).

حضور نیروهای امنیتی در اطراف محل تیراندازی

منابع مجری قانون عصر یکشنبه۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴(۲۵ شهریور ۱۴۰۳) به میامی هرالد گفتند که مرد بازداشت شده «رایان وسلی روث ۵۸ ساله» است. حوالی ساعت یک بعدازظهر، نمایندگان و ماموران یک AK-47 با یک اسکوپ و همچنین دو کوله پشتی و یک گوپرو را در بوته‌هایی در خارج از باشگاه بین‌المللی گلف ترامپ وست پالم بیچ پیدا کردند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:مظنون ترور ترامپ(رایان وسلی روث):با آمدن دوباره  ترامپ ،آمریکایی ها به بردگان تبدیل می شوند او تلاش می کند تا سربازان افغان را که از دست طالبان فرار می کنند و در اوکراین می جنگند،درارتش آمریکا استخدام کند.
«رایان وسلی روث»مردی که مظنون به سوءقصد نافرجام علیه دونالد ترامپ در باشگاه گلف فلوریدا است.

Who is Ryan Wesley Routh? Donald Trump assassination planned event: What  happened, suspect, timeline and everything we know, explained
ترامپ حدود ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی هنگام گلف با اهدا کننده استیو ویتکاف در باشگاه گلف بین المللی ترامپ در پالم بیچ غربی بین سوراخ های ۵ و ۵ حرکت می کرد که تعدادی گلوله بلند شد.
ماموران سرویس مخفی پس از مشاهده تفنگی که از طریق حصار در فاصله ۲۴۵ تا ۴۶۰ متری ترامپ قرار داشت، با مردی درگیر شدند.


مظنون در حال فرار از صحنه با یک نیسان مشکی رنگ دیده شد و یک «تفنگ AK-47» با یک اسکوپ، دو کوله پشتی و یک دوربین GoPro را در مخفیگاه خود جا گذاشت.

Democracy is on the ballot… we cannot lose': Wannabe Trump killer Ryan  Wesley Routh's radical tweets revealed | Sky News Australia

«رایان وسلی روث»(مردی که متهم به تیراندازی به سمت ترامپ است) پس از اینکه گفته می‌شود در حین برگزاری مراسمی در باشگاه بین‌المللی گلف ترامپ در وست پالم بیچ فلوریدا به ترامپ شلیک کرده بود، دستگیر شد. با این وجود، رئیس جمهور سابق از این تلاش جان سالم به در برد و شدت این حادثه باعث نگرانی های جدیدی در مورد امنیت رهبران سیاسی برجسته در ایالات متحده شده است.

«مظنون ترور»در پستی با برچسب زدن پرزیدنت جو بایدن در آوریل گفت که کمپین انتخاباتی او باید "چیزی مانند KADAF نامیده شود. آمریکا را دموکراتیک و آزاد نگه دارید. ترامپ ها باید MASA باشند... آمریکایی ها را دوباره به بردگان تبدیل کنید. دموکراسی در رای گیری است و ما نمی توانیم ببازیم." را
متهم ترور ترامپ:دونالدترامپ باعث شده تا سربازان افغان را که از دست طالبان فرار می کنند و در اوکراین می جنگند، استخدام کند.

پسر متهم چی گفت؟

پسر متهم(اوران روث) گفت که پدرش دوست داشتنی، دلسوز و سخت کوش است.
«اوران روث» گفت: "پدر من است و من هیچ نظری فراتر از مشخصات شخصیتی او به عنوان پدری مهربان و دلسوز و مردی صادق و سخت کوش ندارم."
وی درادامه گفت:من نمی‌دانم در فلوریدا چه اتفاقی افتاده است، و امیدوارم همه چیز از تناسب خارج شده باشد، زیرا با توجه به چیزهای اندکی که من شنیده‌ام، به نظر نمی‌رسد کسی که می‌شناسم کار دیوانه‌کننده‌ای انجام دهد، خیلی کمتر خشونت‌آمیز.
«اوران روث» گفت:رایان یک پدر خوب و یک مرد بزرگ است و امیدوارم بتوانید او را در نوری صادقانه به تصویر بکشید.
اسنایدر گفت که «رایان وسلی روث» رفتار آرامی داشت و زمانی که دستگیر شد احساسات کمی نشان داد.
او هرگز نپرسید، "این در مورد چیست؟"(انکارنکرد) بدیهی است که اجرای قانون با تفنگ های بلند، چراغ های آبی، او هرگز آن را زیر سوال نبرد.

نقشه مسیرموشک(یمن)اصابت در تل آویو(اسرائیل)

مسافر۱۳ دقیقه ای یمن(الحدیده - تل آویو) درفاصله  ۲۰۴۰ کیلومتری(گنبدآهنین)"فشلت تماما"(کاملاًشکست خورده)

ارتش اسرائیل بامداد یکشنبه ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴(۲۵ شهریور۱۴۰۳) اعتراف کرد موشک شلیک شده از یمن به «تل آویو»(۲۰ کیلومتری جنوب شرقی تل آویو)اصابت کرد، «آژیر خطر» به صدا درآمد.

موشک یمن

رسانه های اسرائیلی از به صدا درآمدن آژیر خطر در مرکز فلسطین اشغالی در حدود ۲۰شهرک و شهر در شرق و جنوب تل آویو خبر دادند.

رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که این موشک که از یمن پرتاب شده بود در منطقه ای نزدیک مدین در مرکز اسرائیل منفجر شد. خط سیر این موشک حدود دو هزار کیلومتر بود و مدت زمان رسیدن موشک به هدف حدود ۱۵ دقیقه بود.

گنبدآهنین:"فشلت تماما"(کاملاًشکست خورده)

سامانه دفاع موشکی خِتْسْ یا پیکان

گنبدآهنین اسرائیل

«زویکا چایموویچ»(فرمانده سابق سامانه پدافند هوایی اسرائیل) در بیانیه ای اعلام کرد که موشک بین ۱۳ تا ۱۵ دقیقه طول کشیده تا به هدف خود برسد که در مقایسه با سایر تهدیدات، مدت زمان طولانی است. چایموویچ افزود این موشک قبل ازاصابت مشاهده شد، اما تلاش برای رهگیری آن نتایج روشنی نداشته است.

رادیو ارتش اسرائیل تأیید کرد که تاخیرهای قابل توجهی در روند شناسایی موفقیت آمیز و رهگیری موشک وجود داشته است که نگرانی هایی را در مورد کارایی سیستم های دفاع هوایی ایجاد می کند. شبکه ۱۲ گزارش داد که ارتش اسرائیل در حال انجام تحقیقات برای کشف دلیل عدم شناسایی موشک قبل از رسیدن به مرکز اسرائیل با وجود مسافت زیادی که از یمن طی کرده است.

منظومة القبة الحدیدیة

الحدیده(یمن)

ارتش دشمن اذعان کرد که یک موشک در منطقه خالی از سکنه در شرق تل آویو فرود آمده است.

ناتوانی گنبدآهنین اسرائیل

رسانه‌های دشمن از وقوع آتش‌سوزی در محل فرود موشک در«لود »(مدینة اللد)خبر دادند که منطقه بزرگ «تل‌آویو» را هدف قرار داد که نشان‌دهنده عدم موفقیت در رهگیری موشک است.

تلویزیون اسرائیل اعلام کرد موشکی که از شرق به سمت «اسرائیل» شلیک شده از یمن بوده است.

این نشان می‌دهد که «سیستم گنبد آهنین»(سامانه دفاع موشکی اسرائیل) برای رهگیری گلوله‌های موشک و اشیاء مشکوک پرتاب شده به سمت مرکز نهاد و مناطقی در جنوب فعال شده است.

سخنگوی ارتش دشمن تائید کرد که یک فروند موشک زمین به زمین به سمت مرکز موشک شلیک شد که بدون ایجاد تلفات در یک منطقه باز فرود آمد.

«یوسی ملمان»(تحلیلگر نظامی اسرائیل)، روز یکشنبه گفت که سامانه‌های پدافند هوایی کشورش در رهگیری موشک بالستیک پرتاب شده توسط گروه انصارالله به مرکز اسرائیل، علیرغم پرواز ۲۰ دقیقه‌ای، «کاملاً ناکام ماندند»(فشلت تماما) و خواستار بهبود نیروی هوایی شد.
«تحلیلگر امور امنیتی و نظامی اسرائیل) در روزنامه عبری «هاآرتص» در پستی در X(توئیتر) نوشت: با وجود اینکه مدت پرواز (موشک یمنی) حدود بیست دقیقه بود، اما به کل نفوذ کرد.

«مجموعه چند لایه سیستم دفاع هوایی نیروی هوایی اسرائیل»(مجموعة متعددة الطبقات من نظام الدفاع الجوی التابع للقوات الجویة الإسرائیلیة) "پیکان، گنبد آهنین، زنجیر دیوید، هواپیما و ضدهوایی"(السهم، القبة الحدیدیة، سلسلة داود، الطائرات والمضادات الجویة".).

(سامانه دفاع موشکی اسرائیل)"إلا أنها اخترقت برمتها"(همه لایه های دفاعی ما کاملا هک شدند)
«تحلیلگر نظامی اسرائیل» درادامه نوشت:قطعات موشک(یمن) در نزدیکی شهر «مودین» در نزدیکی فرودگاه بین المللی بن گوریون در تل آویو سقوط کرد.

مطار بن غوریون الدولی .. لمحة تاریخیة .. هدف للمقاومة بغزة

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«فرودگاه بین المللی بن گوریون»  و در حومه شمالی «شهر لود»، در حدود ۴۵ کیلومتری شمال غربی بیت المقدس و ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی «تل آویو» واقع شده است.

تعلیق العمل بمطار بن غوریون مؤقتا بسبب قصف قرب تل أبیب

«فرودگاه بن گوریون» که در ابتدا «فرودگاه لود» نام داشت، در سال ۱۹۷۳ به نام «دیوید بن گوریون» اولین نخست وزیر اسرائیل تغییر نام داد.

رسانه های دشمن همچنین اذعان کردند که ۹ شهرک نشین در جریان ازدحام به سمت پناهگاه ها مجروح شدند.

تیرماه گذشته نیز بر اثر سقوط یک پهپاد در مرکز تل آویو در صدها متری سفارت آمریکا یک صهیونیست کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند و نیروهای مسلح یمن مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند.

​نقشه کشوریمن

نخست وزیراردن(الخصاونه) استعفاداد

کشوراردن با مساحت ۸۹٬۳۴۲ کیلومتر مربع   دارای ۱۰ میلیون جمعیت است واما بیشتراردنی هامهاجرهستند،بیش از یک میلیون سوریه هاهستند.

نخست وزیراردن استعفاداد

بشر الخصاونه نخست وزیر اردن در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴(۲۵ شهریور ۱۴۰۳) استعفا داد.

تلویزیون رسمی اردن گفت: «دولت بشر الخصاونه»(نخست وزیراردن)، روز یکشنبه(۲۵ شهریور ۱۴۰۳) پس از اتمام انتخابات بیستمین مجلس نمایندگان، استعفای خود به ملک عبدالله دوم تسلیم کرد تا برای تشکیل دولت جدید پس از انتخابات پارلمانی آماده شود.

رئیس وزراء جدید فی الأردن.. من هو بشر الخصاونة المُکلف من العاهل الأردنی بتشکیل الحکومة؟

«استعفای بشر الخصاونه» پس از برگزاری انتخابات پارلمانی که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود، صورت می‌گیرد و پادشاه، نخست‌وزیر جدیدی را برای تشکیل دولت جدید برای جانشینی «دولت خصاونه» که در ۱۲ اکتبر ۲۰۲۰(۲۱ مهر ۱۳۹۹ ) تشکیل شد، منصوب می‌کند.

ملک الأردن تحدث عن الأحزاب ودور الدول

 روزنامه رسمی اردن در شماره خود که عصر دیروز، شنبه، به نقل از خبرگزاری پترا، نتایج نهایی انتخابات پارلمانی سال ۲۰۲۴ را منتشر کرد، در دیدار با مقامات مرتبط با روند انتخابات گفت: «انتخابات پارلمانی است. نقطه شروع برای اجرای عملی مسیر مدرنیزاسیون سیاسی، که اردن را ادامه می دهد، محکم در آن قرار دارد، با تاکید بر نیاز احزاب به ارائه برنامه های واقع بینانه، قوی و مسئولانه که از طریق آن با جامعه تعامل دارند و برای امنیت اردن، ثبات و رفاه اولویت همه باشد.»

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: کشورعمان در آبان ۱۴۰۲ به اسرائیل  اطلاع داد که سفیر خود را که قبلاً امان ترک کرده بود،به عمان برنگرداند.

۳۱ کرسی از مجموع ۱۳۸ کرسی پارلمان کویت در تسخیر اسلام گرایان

ملک الأردن إلى رام الله.. زیارة استثنائیة ضمن حراک دولی
دراردن رسم بر این است که پس از هر انتخابات پارلمانی که هر چهار سال یک بار برگزار می شود، دولت استعفای خود را به پادشاه اردن ارائه می کند و او نخست وزیر جدیدی را برای تشکیل دولت جدید تعیین می کند.

کشوراردن با مساحت ۸۹٬۳۴۲ کیلومتر مربع   دارای ۱۰ میلیون جمعیت است واما بیشتراردنی هامهاجرهستند.

http://media.mehrnews.com/d/2017/04/17/0/2433655.gif

نقشه کشوراردن

اسلام گرایان اردن با کسب ۳۱ کرسی از مجموع ۱۳۸ کرسی از سایر احزاب شرکت کننده در انتخابات پارلمانی که روز سه شنبه برگزار شد، پیشی گرفتند، که نتیجه ای بی سابقه برای جنبش اسلامی در بیش از سه دهه گذشته در پس زمینه جنگ در نوار غزه بود. .
 ۲۷ زن نیز دراین دوره راهی پارلمان می شوند.


انتخابات الأردن .. الجزیرة نت

 شعبه‌های رای‌گیری صبح روز سه‌شنبه۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴( ۲۰ شهریور ۱۴۰۳) در اردن برای انتخاب اعضای بیستمین مجلس نمایندگان اردن، بر اساس قانون جدید انتخاباتی که فرصت‌های نامزدی را در دو حوزه انتخابیه محلی و عمومی توزیع می‌کند، باز شد که ۱۳۸ کرسی از جمله ۹۷ کرسی برای آن اختصاص داده شد.

الانتخابات النیابیة فی الأردن

ناحیه محلی بین ۱۸ حوزه انتخاباتی توزیع شد و ۴۱ کرسی برای لیست عمومی به احزاب و اتحادهای احزاب اختصاص یافت.

تقریر: الأردن رفض طلبین لضرب سوریا

کشوراردن هاشمی

المشارکة النسائیة والشبابیة اللافتة فی الانتخابات النیابیة الأردنیة.. هل  تحمل ریاح التغییر؟ - ریبورتاج

این انتخابات تحت نظارت کمیسیون مستقل انتخابات برای ۱۶۳۴ نامزد مرد و زن برای حوزه های محلی و عمومی برگزار می شود و بیش از ۵ میلیون مرد و زن اردنی بر اساس قانون جدید حق دارند دو رای به صندوق بیاندازند. سیستم تناسبی بسته برای لیست های عمومی احزاب و سیستم تناسبی باز برای لیست های محلی.

این انتخابات بر اساس قانون جدیدی که در ژانویه ۲۰۲۲ به تصویب رسید، با اختصاص ۴۱ کرسی به احزاب در تلاش برای ایجاد انگیزه برای اقدامات سیاسی برگزار شد.

Electoral posters are displayed in a street in Amman ahead of the upcoming parliamentary election, on September 8.
دولت دیپلمات و حقوقدان بشر الخصاونه (۵۵ ساله) در ۱۲ اکتبر ۲۰۲۰ تشکیل شد.
اردن که به شدت تحت تاثیر درگیری های عراق و سوریه قرار گرفته است، از شرایط سخت اقتصادی، تشدید شده توسط همه گیری کووید-۱۹ و بدهی های بیش از پنجاه میلیارد دلار رنج می برد.
اقتصاد پادشاهی همچنین از تأثیر جنگ بین اسرائیل و جنبش حماس که شنبه گذشته وارد دوازدهمین ماه خود شد، به ویژه در بخش گردشگری که درآمدهای آن حدود ۱۴ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد، رنج می برد.
پادشاهی هاشمی میزبان ۱.۳ میلیون آواره سوری است و تأیید می کند که هزینه های این امر بیش از ده میلیارد دلار است.
اقتصاد پادشاهی تا حدودی به کمک های ایالات متحده، اتحادیه اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس وابسته است.
از زمان شروع جنگ در غزه، اردن شاهد تظاهراتی بوده است که خواستار لغو معاهده صلح امضا شده با اسرائیل در سال ۱۹۹۴ شده بودند.
در اوایل نوامبر(آبان ۱۴۰۲) عمان سفیر پادشاهی در اسرائیل را احضار کرد و همچنین به اسرائیل اطلاع داد که سفیر خود را که قبلاً پادشاهی را ترک کرده بود، برنگرداند.

جلسه سران قوا(بعداز برگشت رئیس جمهور ازعراق)

گزارشی از سفردکترپزشکیان به عراق راخواهیددید.

«دکترمسعودپزشکیان»(رئیس جمهورایران)درسفر۳روزه به عراق،ضمن دیداربا رئیس جمهور ونخست وزیرعراق،رئیس اقلیم کردستان عراق،رئیس قوه قضائیه عراق ومسئولین استان بصره وزیارت نجف وکربلا وکاظمین،عصرجمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳،با بدرقه «اسعد العیدانی»(استانداربصره) و اعضای کنسولگری ایران در بصره فرودگاه این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

جلسه سران قوا(قالیباف،پزشکیان،اژه ای)۲۴ شهریور ۱۴۰۳

(تصاویر) نشست سران سه قوه به میزبانی رئیس جمهور

سران سه قوه به میزبانی رئیس جمهور تشکیل جلسه دادند و به بررسی مهمترین مسائل جاری پرداختند.«قالیباف»(رئیس قوه مقننه)،«پزشکیان»(رئیس قوه مجریه)و«اژه ای»(رئیس قوه قضائیه)

نشست سران سه قوه برگزار شد

نشست سران قوا بعد از ظهر شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ به ریاست دکتر مسعود پزشکیان و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه و نیز تعدادی از مسئولان اقتصادی دولت برگزار شد.

نشست سران سه قوه برگزار شد

در این نشست چگونگی تقویت همکاری دستگاه‌های زیر مجموعه سه قوه در راستای تسریع در رفع مشکلات این حوزه، از سوی اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:گزارشی کوتاه از سفررئیس جمهورایران به عراق

استقبال رئیس جمهور عراق از رئیس جمهورایران(دکترپزشکیان)

عکسی از تنها زن در دیدار پزشکیان و رئیس جمهور عراق /همتی، سنایی و فرزین هم بودند

استقبال رئیس جمهور عراق از رئیس جمهورایران

                              عکسی از تنها زن در دیدار پزشکیان و رئیس جمهور عراق

 مسعود پزشکیان رئیس جمهور صبح  چهارشنبه شهریور ۱۴۰۳در کاخ بغداد با «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد.

کشورعراق(نقشه)شهرها

استقبال گرم رؤسای اقلیم کردستان عراق از رئیس جمهورایران

پزشکیان وارد بصره شد

رئیس جمهورایران دربصره

پزشکیان حرم امام علی(ع) را زیارت کرد

زیارت دکترپزشکیان ازحرم امام علی(ع)درنجف

تصاویری از حال و هوای معنوی پزشکیان در حرم امام علی /ازدحام جمعیت در زمان ورود رئیس جمهور

 مسعود پزشکیان  در ادامه سفر خود به عراق، عصر روز پنجشنبه(۲۲ شهریور ۱۴۰۳) با استقبال استاندار نجف، وارد این شهر شد. او در ادامه به زیارت حضرت امام علی مشرف شد.

زیارت رئیس جمهورایران ازحرم امام علی(ع)درنجف

تصاویری از حال و هوای معنوی پزشکیان در حرم امام علی /ازدحام جمعیت در زمان ورود رئیس جمهور

نماز درکنار امام ومقتدا

رئیس جمهورایران درکربلا

مسعود پزشکیان رئیس جمهور شامگاه پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ طی سفر به عراق در حرم مطهر سیدالشهدا میان خیل عظیم زائران حضور پیدا کرد.

زیارت دکترپزشکیان درکربلا

خوش وبش دکترپزشکیان با خادمان کربلا

دکترمسعودپزشکیان درکاظمین

رئیس جمهور ایران حرمین مطهر امام موسی کاظم (ع) و امام جواد(ع) در کاظمین را زیارت کرد.

اولین تصاویر از حضور رئیس جمهور در حرم مطهر کاظمین (ع)

پزشکیان درحرم کاظمین

واما توفیق زیارت سامرا(امام هادی،امام حسن عسکری ومادرامام زمان)بعلت بعدمسافت واحتمال خطر ،نصیبش نشد

(ویدئو) پزشکیان لحظاتی قبل وارد تهران شد

دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان سفر رسمی سه روزه خود به عراق پس از دیدار با مقام‌های بلندپایه این کشور، ساعت  ۱۶:۴۳ عصرجمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳،با بدرقه «اسعد العیدانی»(استانداربصره) و اعضای کنسولگری ایران در بصره فرودگاه این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

سمت چپ پزشکیان:«اسعد العیدانی»(استانداربصره) و سمت راست رئیس جمهورایران:شیوخ بصره

دکترمسعودپزشکیان، در ساعت ۱۸ عصرجمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ واردفرودگاه مهرآباد تهران شد

کابینه(محمد عرنوس)ساقط شد( الجلالی)نخست وزیرسوریه شد

 الجلالی،وزیر ارتباطات و فناوری سابق سوریه بود

«عرنوس» از ۰۹ شهریور ۱۳۹۹  نخست وزیر سوریه شده بود.

محمد غازی الجلالی(نخست وزیرسوریه)شد

«بشار اسد»(رئیس جمهوری سوریه) امروز طی فرمانی «محمد غازی الجلالی» را مأمور تشکیل کابینه دولت جدید این کشور کرد.

من هو غازی الجلالی رئیس الحکومة السوریة المقبلة؟
امروز شنبه ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۴(۲۴ شهریور ۱۴۰۳) فرمان بشار اسد به طور سنتی به محمد قاضی الجلالی، وزیر ارتباطات و فناوری و

مجلس الوزراء یقر مشروع الموازنة العامة للدولة لعام 2023 بمبلغ 16550 ملیار لیرة

پس از حسین ارنوس، نخست وزیر سابق، برای تشکیل دولت در سوریه واگذار می شود.

این فرمان یک روز پس از مشورت بشار اسد به عنوان دبیرکل حزب بعث سوسیالیست عرب با رهبری مرکزی حزب در مورد وظیفه نخست وزیر برای تشکیل دولت جدید صادر شد.

من هو محمد غازی الجلالی المکلف بتشکیل الوزارة الجدیدة فی سوریة؟

طبق این فرمان، الجلالی جانشین «محمد عرنوس» در سمت نخست وزیری سوریه شد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«کابینه محمد عرنوس»ساقط شد/ الجلالی«نخست وزیرسوریه» شد

حسین عرنوس یجتمع مع وزراء حکومة النظام السوری – 28 آذار 2023 (رئاسة مجلس الوزراء)

الجلالی در سال ۱۹۶۹ در دمشق به دنیا آمد. وی پیش از این از اوت ۲۰۱۴ تا ژوئیه ۲۰۱۶ به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری مشغول به کار بود.
post-title
«محمد قاضی الجلالی» جانشین محمد ارنوس به عنوان نخست وزیر سوریه شد

محمد قاضی الجلالی در سال ۱۹۶۹ در دمشق پایتخت سوریه به دنیا آمد. وی دارای مدرک مهندسی عمران از دانشگاه دمشق در سال ۱۹۹۲ و دکترای اقتصاد مهندسی از دانشگاه عین شمس - قاهره در سال ۲۰۰۰ است. وی به عنوان دستیار مشغول به کار شد. به وزیر ارتباطات و فناوری از سال ۱۳۸۷ تا کنون و به عنوان رئیس هیأت مدیره شرکت کل پست در همان دوره، از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ عضو هیئت مدیره شرکت کل حمل و نقل جاده ای بوده است.

«سلام» خاص رئیسی به مقامات زن دولت سوریه + عکس

دکتر الجلالی همچنین از سال ۱۳۸۷ تا تاریخ انتصاب خود به عنوان وزیر ارتباطات و تکنالوژی به عنوان عضو شورای تحصیلات عالی وزارت تحصیلات عالی فعالیت می کرد. وی استادیار دانشگاه دمشق، متاهل و دارای ۳ فرزند، دو پسر و یک دختر است.

​سوریه کجاست؟(شام سابق)