پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

بزرگترین موشک فضایی جهان ۴ دقیقه پس پرتاب منفجر شد

این فضاپیمای ۱۵۰ تُنی که ۱۲۰ متر طول داشت هیچ انسان یا ماهواره‌ای را با خود حمل نمی‌کرد

بزرگترین موشک فضایی جهان ۴ دقیقه پس از اولین پرواز آزمایشی در آسمان منفجر شد.

موشک غول‌پیکر شرکت«اسپیس‌ایکس» روز پنج‌شنبه ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) در اولین پرواز آزمایشی خود، دقایقی پس از بلند شدن از سکوی پرتاب به دلیل نقص فنی در آسمان منفجر شد.

این فضاپیمای ۱۵۰ تُنی که ۱۲۰ متر طول داشت هیچ انسان یا ماهواره‌ای را با خود حمل نمی‌کرد.

این پرواز آزمایشی در ساعت ۸.۲۸ دقیقه صبح به وقت محلی انجام شد و قرار بود تقریبا ۸ دقیقه پس از پرتاب موشک، بخش پیشران فضاپیما جدا شود. اما تنها ۴ دقیقه پس از پرتاب، موشک حالت سقوط به خود گرفت و در آسمان منفجر شد. 

اگر همه چیز طبق برنامه پیش می‌رفت، باید پس از جدا شدن بخش پیشران موشک، فضاپیمای فوقانی ۵۰ متری که «استارشیپ» نام دارد با پیمودن یک دور جزئی در مدار زمین درنهایت در اقیانوس آرام در ۹۷ کیلومتری شمال سواحل هاوایی روی تخته‌ای درون آب فرود آید.

 توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:علت انفجاربزرگترین موشک فضایی جهان:

تعدادی از ۳۳ موتور پیشران فضاپیما مشتعل نشده بودند،«استارشیپ» به هنگام بلند شدن از سکوی پرتاب عملکرد موفقی داشت ولی در ادامه به دلیل نقص فنی منفجر شد

شماری از تماشاچیان از چند کیلومتری سکوی محل پرتاب (که در تگزاس در ساحل بوکاچیکا و در نزدیکی مرز مکزیک قرار داشت) این رخداد هیجان‌انگیز را تماشا می‌کردند و فریاد می‌زدند «برو عزیزم، برو!».

SpaceX's Starship launches from Starbase in Boca Chica, Texas, Thursday, April 20, 2023.

اسپیس‌ایکس با انتشار بیانیه‌ای کوتاه و با تبریک به تیم فنی گفته است حادثه امروز در اثر «جداشدن سریع و خارج‌ از برنامه» بخش پیشران اتفاق افتاده است. این شرکت اضافه کرده که اعضا با بررسی داده‌ها، کار آماده‌سازی پرواز بعدی را آغاز خواهند کرد.

«انفجاربزرگترین موشک فضایی جهان ۴ دقیقه پس پرتاب»

A boater passes SpaceX's Starship, the world's biggest and most powerful rocket, as it prepares to lift off from Starbase in Boca Chica, Texas, on April 17, 2023. (Eric Gay / AP)

پرتاب این فضاپیما پیش‌تر نیز در روز دوشنبه(۲۸ فروردین ۱۴۰۲) به دلیل گیرکردن یکی از دریچه‌های فشار به هنگام سوخت‌گیری متوقف شده بود. سوخت «استارشیپ» از اکسیژن و متان مایع تشکیل شده است.

دو بخش بدنه فضاپیمای «استارشیپ» از فولاد ضدزنگ ساخته شده است و می‌تواند تا ۱۰۰ تن تجهیزات را حمل کند. هر دو بخش این فضاپیما با قابلیت استفاده مجدد طراحی شده‌اند؛ به نحوی که می‌توانند با فرودهای نرم روی زمین مجددا به فضا پرتاب شوند.

ADELAIDE, AUSTRALIA - SEPTEMBER 29: SpaceX CEO Elon Musk speaks at the International Astronautical Congress on September 29, 2017 in Adelaide, Australia. Musk detailed the long-term technical challenges that need to be solved in order to support the creation of a permanent, self-sustaining human presence on Mars. (Photo by Mark Brake/Getty Images)

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس، پیش‌تر درباره اولین پرواز آزمایشی استارشیپ گفته بود: «اگر فقط سکوی پرتاب را منفجر نکند و قبل از اینکه مشکلی پیش بیاید به اندازه کافی از سکو فاصله بگیرد، فکر می‌کنم آن را یک موفقیت می‌دانم.»

شرکة سبیس إکس تختبر بنجاح صاروخها فالکون هیفی - سبوتنیک عربی

این ماموریت آزمایشی، نقطه عطفی در برنامه‌های جاه‌طلبانه«اسپیس‌‌ایکس» برای فرستادن انسان به ماه و درنهایت به مریخ است. این شرکت می‌گوید راه سکونت اقتصادی انسان روی سیارات دیگر، از مسیر ساخت وسیله نقلیه‌ای می‌گذرد که بتوان از آن بارها و بارها استفاده کرد.

أین تقع وکالة ناسا

(Nasaسازمان فضایی آمریکا»(ناسا) در آوریل دو سال پیش، قراردادی ۲.۹ میلیارد دلاری (۲.۴ میلیارد یورویی) را با شرکت اسپیس‌‌ایکس امضا کرد تا این شرکت ساخت یک فضاپیما با هدف بردن فضانوردان به ماه را آغاز کند.

«ناسا»(Nasa) قصد دارد در چهارچوب برنامه «آرتمیس» چهار فضانورد را در اواخر سال ۲۰۲۵ به ماه بفرستد و با ایجاد ایستگاه فضایی در ماه، حضور پایدار انسان روی آن را ممکن کند. سپس در آنجا فناوری‌های جدید را با هدف سفر انسان به مریخ آزمایش کند.

اولین سفر دبیرکل ناتو(استولتنبرگ) به اوکراین

ازآغاز جنگ دراوکراین

اولین سفر دبیرکل ناتو به کی‌یف 

«ینس استولتنبرگ»(دبیرکل ناتو) روز پنج‌شنبه(۳۱ فروردین ۱۴۰۲) در یک سفر غیرمنتظره وارد »کی‌یف»(پایتخت اوکراین) شد و در بدو ورود به پایتخت اوکراین، از دیوار یادمان شهدای شهر بازدید کرد. او مقابل اسامی و عکس نظامیان اوکراینی که در جنگ با نیروهای روسیه کشته شده‌اند ایستاد و به تمامی قربانیان ادای احترام کرد. 

ولودیمیر زلنسکی(رئیس‌جمهوری اوکراین) و (دبیرکل ناتو)ینس استولتنبرگ

ورونیوز۲۰ آوریل ۲۰۲۳(۳۱ فروردین ۱۴۰۲)نوشت: این اولین بار از زمان آغاز حملات روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی است که استولتنبرگ به اوکراین سفر می‌کند. بازدید دبیرکل ناتو از اوکراین تحت شدیدترین تدابیر امنیتی انجام گرفت.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:دبیرکل ناتو گفت: «جایگاه واقعی اوکراین در ناتو است»

زلنسکی و استولتنبرگ

«دبیرکل ناتو» با «ولودیمیر زلنسکی» نیز در کی‌یف دیدار کرد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از«استولتنبرگ» که نقش مهمی در حمایت‌های ناتو از ارتش اوکراین داشته، تشکر کرد و خواست تا بیشتر از پیش هواپیماهای جنگی، توپخانه و تجهیزات زرهی به اوکراین بفرستند.

A view of the Cathedral Square in the Kremlin during the last rehearsal for the Presidential inaugurating of Vladimir Putin in Moscow on May 6, 2012. Vladimir Putin's return to the presidency on Monday will technically give him greater powers than he wielded as prime minister. AFP PHOTO / POOL / Alexander Zemlianichenko

«کاخ کرملین» بارها توجیهات مختلفی برای شروع جنگ ارائه کرده اما یکی از مهمترینِ آنها که بار دیگر از سوی «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه تکرار شد «احتمال عضویت کی‌یف در ناتو» بوده است.

لماذا استخف بوتین بالغرب؟ | اندبندنت عربیة

»رهبران ناتو (G8)»در سال ۲۰۰۸ میلادی گفته بودند که اوکراین روزی به ائتلاف سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ملحق خواهد شد و استولتنبرگ این وعده را در طول ۱۴ ماه گذشته تکرار کرده است؛ اگرچه این سازمان هیچ جدول زمانی برای عضویت اوکراین تعیین نکرده است.

القادة الکبار دعوا إیران لانتهاز فرصة مباحثات بغداد(الفرنسیة)

«رهبران ناتو«(G8)در سال ۲۰۰۸

دبیرکل ناتو در نشست مطبوعاتی کی‌یف به خبرنگاران گفت: «اجازه دهید واضح بگویم، جایگاه واقعی اوکراین در خانواده اروپا-اقیانوس اطلس است. جایگاه واقعی اوکراین در ناتو است.» 

او همچنین افزود که «دانمارک و هلند »قصد دارند از اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی حداقل ۱۴ تانک جنگی بازسازی شده «لئوپارد۲» را به اوکراین ارائه دهند.

جنگ در ماه‌های اخیر به یک نبرد فرسایشی تبدیل شده که هیچ‌یک از طرفین نتوانسته‌اند پیشروی بیشتری به دست آورند اما انتظار می‌رود که اوکراین در هفته‌های آینده یک حمله متقابل را آغاز کند. کی‌یف به تازگی تسلیحات زیادی از متحدان غربی خود دریافت کرده است.

ناتو هیچ حضور رسمی در جنگ اوکراین ندارد؛ با این حال کشورهای عضو ناتو مهمترین کمک‌های تسلیحاتی را در ماه‌های اخیر به کی‌یف کرده‌اند.

المتحدث باسم الکرملین دیمتری بیسکوف مع الرئیس الروسی فلادیمیر بوتین

«دیمیتری پسکوف»(سخنگوی کرملین) روز پنج‌شنبه گفت که جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو همچنان یکی از اهداف مسکو در این «عملیات نظامی ویژه» است.

پسکوف در یک کنفرانس خبری تاکید کرد که الحاق اوکراین به ناتو یک تهدید جدی و قابل توجه برای کشور روسیه و امنیت آن است./پایان گزارش یورونیوز.

یک رسانه عربی نوشت:«ولودیمیر زلنسکی»(رئیس جمهوراوکراین) کشور این را در جریان نشست مشترک با رئیس ناتو در کیف گفت.
جایی که رئیس دولت گفت: "ما سفر دبیر کل ناتو، اولین سفر در طول یک جنگ بزرگ، را به عنوان سیگنالی برای شروع فصل جدیدی در روابط با اوکراین تفسیر می کنیم - فصلی از جاه طلبی ها. تصمیمات.» .
وی خاطرنشان کرد: استولتنبرگ سفر خود به اوکراین را با بازدید از بوچی منطقه کیف آغاز کرد.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: «تمام اروپا و جهان نیاز به درک روشنی دارند که تنها پیروزی اوکراین، دیگر کشورها و مردمان را از همان ویرانی‌ها، تلفات و مرگ‌های وحشتناکی که روسیه به سرزمین ما آورد، نجات می‌دهد».

post-title
به گفته وی، در جریان مذاکرات با استولتنبرگ، آنها به ویژه در مورد نشست آتی گروه تماس در مورد دفاع از اوکراین در قالب "رامشتاین"(Rammstein) که در ۲۱ آوریل(۰۲ اسفند ۱۴۰۱) برگزار می شود، و تصمیمات مورد انتظار این کشور بحث و گفتگو کردند.

شرکای "این در درجه اول در مورد حمایت مسلحانه از اقدامات فعال ما است. رئیس جمهور تاکید کرد که هر چه سربازان ما در خط مقدم پیشروی کنند، مهم ترین چیز - صلح - زودتر به اوکراین و تمام اروپا بازخواهد گشت.
وی همچنین گزارش داد که خویشتنداری از سوی برخی از شرکا در چارچوب حمایت دفاعی مورد بحث قرار گرفته است. من از آقای دبیرکل درخواست کمک کرده ام تا بر محدودیت های شرکایمان در تامین برخی تسلیحات، یعنی هواپیماهای دوربرد مدرن، توپخانه و خودروهای زرهی غلبه کنیم. تأخیر در تصمیم گیری های مناسب زمان از دست رفته برای صلح است. این زندگی سربازان ماست که هنوز ابزارهای دفاعی حیاتی را به میزان مناسب دریافت نکرده‌اند.»

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:اولین روزجنگ اوکراین

Image:

روسیه دربامدادپنجشنبه ۲۴فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰با ۱۹۰ هزار نیرو حمله به اوکراین را آغاز کرد.

Kyiv residents try to leave the city following missile strikes in the Ukrainian capital on Feb. 24. (Chris McGrath—Getty Images)

«اولین روز(شامگاه) حمله  روسیه به اوکراین» ۲۴فوریه ۲۰۲۲ در پی حملات موشکی در پایتخت اوکراین(کی یف)مردم درحال فرار ازشهر.

روسیه از آن زمان بافراخوان  نیروهای خود  از چچن، سوریه و دیگر نقاط ،آنهارابه اوکراین اعزام کرد.

«اولین شب حمله روسیه به اوکراین»(۵ اسفند ۱۴۰۰)

اولین شب حمله روسیه به اوکراین

۱۰۰ یمنی درهنگام گرفتن(زکات)خیریه کشته شدند/صنعا

۲ تاجر یمنی که مسئولیت توزیع خیریه را بر عهده داشتند دستگیر شدند

خیریه هایی که آدم می کشد/۳۰۰ یمنی هنگام گرفتن(زکات)خیریه کشته ومجروح شدند.

ازدحام جمعیت باعث کشته شدن تعداد زیادی از مردم صنعا شد«ارزش این خیریه مرگبار ۵۰۰۰ ریال یمنی بود»

حادثه در «مدرسه معین»صنعا در باب الیمن روبروی باشگاه الاهلی(پایتخت یمن)

بر اثر ازدحام جمعیت در مدرسه العین در صنعا در حین توزیع زکات ۹۰ نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

حادثه در «مدرسه معین»صنعا در باب الیمن روبروی باشگاه الاهلی

به گفته منابع، تیراندازی در داخل مدرسه باعث ازدحام شهروندان شد تا اینکه کابل برق روی آنها افتاد و باعث مرگ آنها شد.

یک مقام در گروه مسلح حوثی روز پنجشنبه گفت که تعداد کشته شدگان ازدحام جمعیت در صنعا ۷۸ شهروند و ده ها زخمی است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، مطهر المارونی، مدیر دفتر بهداشت در صنعا، پایتخت، وابسته به حوثی‌ها، گفت: قربانیان این ازدحام جمعیت به ۷۸ شهروند و ده‌ها مجروح رسید.

وی خاطرنشان کرد: حال 13 نفر وخیم است.

پیش از این سخنگوی این گروه اعلام کرده بود: «دو تاجر که مسئولیت توزیع را بر عهده داشتند دستگیر شدند» و تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است.

خبرنگار یمن مانیتور در صنعا گفت: ده ها نفر بر اثر ازدحام جمعیت در صنعا در جریان توزیع کمک های بشردوستانه در داخل مدرسه "معین" در باب الیمن روبروی باشگاه الاهلی کشته شدند.

وی افزود: به گفته یک منبع پزشکی، کشته شدگان و مجروحان به بیمارستان الثوره (دولتی) در همین منطقه منتقل شدند.

این منبع اشاره کرد که حال بسیاری از مجروحان وخیم است.

این خبرنگار به نقل از یک منبع گفت: "کمک های بشردوستانه در مدرسه توزیع شد و ازدحام شدیدی وجود داشت و قبل از شلیک نیروهای حوثی، شهروندان با هم درگیر شدند، بنابراین مردم ازدحام کردند که تعداد آنها به صدها نفر می رسد."

کشته‌ شدن ده‌ها نفر در یمن به دلیل ازدحام جمعیت هنگام توزیع کمک‌های خیریه!

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:آمارکشته ها ومصدومین فراتراز ۳۰۰ نفرمی باشد

منابع از افزایش تلفات در صنعا به ۹۰ نفر در نتیجه ازدحام جمعیت خبر دادند.
منابع از کشته شدن ۹۰ نفر در مقابل الکبوس به دلیل ازدحام جمعیت برای دریافت پنج هزار ریال خبر دادند.
به گفته منابع کراتر اسکای، ازدحام و ازدحام شدیدی در اطراف یکی از کسانی که در حال توزیع خیرات به ارزش ۵۰۰۰ ریال یمنی در نزدیکی مدرسه معین بود، رخ داد که باعث کشته شدن ۹۰ نفر شد.

رسانه  دیگریمنی نوشت:

بر اثر ازدحام جمعیت در مدرسه العین در صنعا در حین توزیع زکات 90 نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

به گفته منابع، تیراندازی در داخل مدرسه باعث ازدحام شهروندان شد تا اینکه کابل برق روی آنها افتاد و باعث مرگ آنها شد.

ازدحام جمعیت باعث کشته شدن تعداد زیادی از مردم صنعا شد

به گزارش منابع خبری و به نقل از مقامات یمن بر اثر ازدحام بیش از حد جمعیت در محل دریافت کمک‌های خیرخواهانه در صنعاء تعداد زیادی کشته و مجروح شدند.

به گزارش منابع خبری و به نقل از مقامات یمن بر اثر ازدحام بیش از حد جمعیت در محل دریافت کمک‌های خیرخواهانه در شهر صنعاء پایتخت یمن تعداد زیادی کشته و مجروح شدند.

به گفته وزارت کشور یمن، این حادثه در مرکز شهر صنعاء و در حالی رخ داد که صدها نفر از مردم در مراسمی که توسط تجار و بازرگانان به منظور کمک‌های خیرخواهانه و داوطلبانه برگزار می‌شد، تجمع کرده بودند.

تصویر منتشر شده توسط دفتر رسانه‌ای انصارالله حوثی، پس از حادثه ازدحام جمعیت مرگبار در صنعاء یمن، چهارشنبه، ۱۹ آوریل ۲۰۲۳.

برخی از اخبار منتشر شده در نخستین دقایق این حادثه تعداد کشته‌ها را حداقل ۷۸ نفر اعلام کرده‌اند.

در همین رابطه یک مقام یمنی اضافه کرد که برگزاری بدون هماهنگی این مراسم عامل اصلی این فاجعه انسانی بوده است.

گفتنی است علاوه بر تعداد بالای کشته‌ها ده‌ها مجروح نیز به بیمارستان‌های اطراف منتقل شدند.

منابع خبری یمن از افزایش تعداد کشته‌های حادثه صنعاء به حدود ۹۰ نفر خبر می‌دهند.

عبورقایق آمریکا از(تنگه هرمز)ایران

بااسکورت ۲ قایق گاردساحلی آمریکا

قایق آمریکا در(تنگه هرمز)ایران

نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه ۳۰آوریل ۲۰۲۰(۳۰ فروردین ۱۴۰۲) برای اولین بار یک  قایق بااسکورت ۲ قایق گارد ساحلی آمریکا بدون سرنشین را از تنگه هرمز واقع در خلیج فارس عبور داد

یورونیوزنوشت:«تیموتی هاوکینز» سخنگوی فرماندهی نیروی دریایی ایالات متحده گفت که عبور این قایق مجهز به دوربین و حسگر، توجه نیروهای سپاه پاسداران ایران را به خود جلب کرد اما برخوردی بین دو طرف روی نداد.

۲ قایق متعلق به گارد ساحلی آمریکا قایق بدون سرنشین این کشور را که طول آن ۱۳ متر است هنگام عبور از تنگه هرمز همراهی می‌کردند

مقام‌های ایران طی سال‌های اخیر چند بار تهدید کردند که تنگه هرمز را مسدود خواهند کرد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:یک پنجم از نفتی که در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد از تنگه هرمز عبور می‌کند

«سخنگوی فرماندهی نیروی دریایی آمریکا»(تیموتی هاوکینز) گفت: «ایرانی‌ها نظاره‌گر عبور قایق بدون سرنشین بودند که عبورش طبق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.»

هاوکینز ا گفت: سپاه پاسداران ایران با یک فروند پهپاد و یک شناور تندروی تهاجمی، وضعیت در تنگه هرمز را زیر نظر داشت.

US Navy sails first drone through Strait of Hormuz

«قایق پهپاد MAST-13 »توسط ۲ قایق « USCGC چارلز» و«USCGC جان شوئرمن»اسکورت می شوند.

یورونیوزدرادامه نوشت:مقام‌های ایران بارها از حضور نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس انتقاد کرده‌اند و آن را با حضور احتمالی نیروهای خود در خلیج مکزیک در نزدیکی ساحل ایالات متحده مقایسه کرده‌اند. ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است سال گذشته تصمیم به تشکیل گروه ضربت متشکل از قایق‌های بدون سرنشین در خلیج فارس گرفت.

نیروی دریایی ایالات متحده در همین راستا در نظر دارد تا از حدود یکصد قایق بدون سرنشین که هم قادر به دریانوردی هستند و هم توانایی عبور از زیر آب دارند استفاده کند. ایران تابستان گذشته برای مدت کوتاهی چند پهپاد دریایی آمریکا را توقیف کرده بود.

آتش‌سوزی در بیمارستان(چانگ‌فنگ)چین۲۹ نفرسوختند

آتش‌سوزی در بیمارستان(چانگ‌فنگ) کشورچین در منطقه «فنگ‌تای»  پکن ۲۹ نفر کشته شدند.

روزنامه پکن دیلی روز سه شنبه( ۲۹ فروردین ۱۴۰۲) گزارش داد که در پی وقوع آتش سوزی در بال شرقی بیمارستانی در پایتخت چین، ۲۹ نفر جان خود را از دست دادند و«۷۱ بیماربستری»  به بیرون اربیمارستان منتقل شدند

«بیمارستان» چانگ‌فنگ، واقع در منطقه «فنگ‌تای» در مرکز پکن تخلیه کردند.

این روزنامه گزارش داد که آتش سوزی حدود ساعت 12:57 بعد از ظهر به وقت محلی (0457 GMT) رخ داد و در حدود ساعت 13:33 بعد از ظهر پس از اینکه تیم های اورژانس به محل حادثه در بیمارستان چانگ فنگ در پکن شتافتند، خاموش شد.

۱۲ نفر دررابطه باناایمن بودن این بیمارستان دستگیرشدند

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:پلیس چین ۱۲ نفر را در این رابطه برای بازجویی دستگیر کرد، مدیر و معاون بیمارستان چانگ‌فنگ و رئیس شرکت مربوط به بازسازی، در میان بازداشت‌شدگان قرار دارند.


مقامات پس از عملیات نجات در مجموع 71 نفر را تخلیه کردند. تا ساعت 18:00 (1000 GMT)، ۲۹ نفر پس از انتقال به بیمارستان برای درمان جان خود را از دست دادند.

«بیمارستان» چانگ‌فنگ، واقع در منطقه «فنگ‌تای» در مرکز پکن تخلیه کردند.

یقع مستشفى

بیمارستان چانگ فنگ در منطقه شهری در غرب پایتخت، پکن(قبل ازآتش سوزی)

توضیح مدیدیت سایت-پیراسته فر:آتش‌سوزی در بیمارستان(چانگ‌فنگ)در منطقه «فنگ‌تای»پایتخت(پکن)

آتش‌سوزی در بیمارستان(چانگ‌فنگ)در منطقه «فنگ‌تای»پایتخت(پکن)

یکی از کاربران چینی Weibo گفت: "این یک تراژدی است. من می توانم حادثه را از بالکن خود ببینم. بسیاری از مردم ظهر روی واحد تهویه مطبوع ایستادند و برخی از آن پریدند."