پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پادشاه عربستان سعودی(ملک سلمان) نماز عیدفطر۱۴۴۵ رادرکاخ (السلام)جده اقامه کردند

ملک سلمان(پادشاه عربستان سعودی) در«کاخ السلام»(جده) نماز عید فطر را اقامه کرد.

ولیعهد عربستان سعودی(محمد بن سلمان) نماز عید فطر درمسجدالحرام(مکه) اقامه کردند.

نماز عیدفطر ملک سلمان

Saudi Arabia’s King Salman, Crown Prince Mohammed bin Salman perform Eid Al-Fitr prayers

این عکس مربوط به سال پیش ملک سلمان است

خادم حرمین شریفین و ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان روز چهارشنبه(۲۲ فروردین ۱۴۰۳)به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان نماز عید سعید فطر را اقامه کردند.

Saudi Arabia’s King Salman, Crown Prince Mohammed bin Salman perform Eid Al-Fitr prayers

نمازعیدفطر (مسجد الحرام)روز چهارشنبه ۱۰ آوریل ۲۰۲۴(۲۲ فروردین ۱۴۰۳)

روز چهارشنبه ۱۰ آوریل ۲۰۲۴(۲۲ فروردین ۱۴۰۳)اول شوال ۱۴۴۵ ساعت ۰۹:۳۱ صبح - ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی، شاهزاده محمد بن سلمان، نماز عید سعید فطر را در میان انبوه نمازگزاران در مسجد الحرام  به جا آوردند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:پادشاه عربستان سعودی(ملک سلمان) نماز عید سعید فطر را در «قصرالسلام»(جده) اقامه می کند.

«سلمان بن عبدالعزیز»(پادشاه عربستان سعودی)نماز عید سعید فطر در کاخ السلام(جده) ۱۰ آوریل ۲۰۲۴(۲۲ فروردین ۱۴۰۳)اول شوال ۱۴۴۵اقامه کرد

ملک سلمان(پادشاه عربستان سعودی)نماز عید سعید فطر در کاخ السلام(جده) ۱۰ آوریل ۲۰۲۴(۲۲ فروردین ۱۴۰۳)اول شوال ۱۴۴۵اقامه کرد

خادم حرمین شریفین نماز عید سعید فطر را در کاخ السلام در جده اقامه می کند.

پیشوای نمازگزاران مشاور دربار، امام و خطیب مسجد جامع(أمّ المصلین المستشار بالدیوان الملکی إمام وخطیب المسجد الحرام) «شیخ دکتر صالح بن حمید»(لشیخ الدکتور صالح بن حمید) بود که مسلمانان را به ترس از خدا توصیه می کرد و می گفت دوستی بین برادران نعمت است و ارتباط بین آنها رحمت و برکت با شکر زیاد می شود و گرفتاری با صبر برطرف می شود عید بر شما مبارک و عید بر سروران و خادم حرمین شریفین و ولی عهد و پیمان و عید بر مردم ما مبارک. کشور ما و همه مسلمانان.

«نقشه کشور عربستان سعودی»

السعودیة.. فیدیو محمد بن سلمان یؤدی صلاة عید الفطر فی الحرم والملک سلمان بقصر السلام

وی افزود: تصویر افتخارات از این کشورها ادامه دارد و انواع فضایل در هر زمان و در هر امکانات، مراقبت، خدمت، توجه، همت، فداکاری و استادی، رقابت می کنند و اوج می گیرند، پس هدف مردمی هستند که می روند. به حرمین شریفین می‌رسد و در هنگام ورود و سفر به آنها خدمت می‌کند و امور آنها را تسهیل می‌کند.

شاهزاده منطقه مرزی شمالی فیصل بن خالد بن سلطان بن عبدالعزیز نماز عید فطر را به جای می آورد.

وی خواستار رقابت شرافتمندانه در عرصه های خیری شد که این کشور پربرکت دارد و رهبری صالح آن کشوری سخاوتمند و با برکت است که خداوند به آن امنیت و ایمان و زندگی شایسته عطا کرده است و گرسنگان را سیر می کند و دردمندان را تسکین می دهد. پناهنده را پناه می دهد و سر یتیم را مسح می کند.اما برای میهمانان رحمان خدمت به آنها افتخار است، تسهیل در تشریفات آنها هدف و تلاش برای آنها فداکاری است.

شهرمکه(مسجدالحرام)ابرج البیت

أمیر منطقة الحدود الشمالیة

«شیخ دکتر صالح بن حمید» با اشاره به اینکه عید، عید شریفی است برای صفای دلها، صله رحم، محبت به برادران و افزایش پیوندهای خویشاوندی است، شما شخصیتی عالی، هنر معامله گری که فقط خردمندان بر آن مسلط می شوند و آداب والایی که فقط در دستان شماست. نیکوکاران در میان مردم و افراد شریف می توانند بر آن مسلط شوند، بهترین خصلت اهل قاطعیت، حفظ کرامت، ایجاد هیبت و بالا بردن مقام، ایجاد مقام بلند و ایجاد غفلت و بردباری است.

بن حمید با بیان اینکه نادیده گرفتن بهترین و بهترین راه برای مقابله با مردم است اگر چیزی باعث عصبانیت آنها شود یا اتفاق بدی برای آنها رخ دهد، توضیح داد که نادیده گرفتن، رها کردن چیزی است که به آن اهمیت نمی دهد، مراقبت از آنچه مفید است و تحمل آسیب کوچک است. برای دفع ضرر کبیره یعنی روی گردانی از چیزی که ربطی ندارد، مستحب است به گفتار و عمل و عمل و چشم پوشی از خطا و چشم پوشی از امور جزئی.

«مشاور دربار سعودی، امام و خطیب مسجد جامع(مسجدالحرام)» گفت: بخشی از حفظ پیوندهای خویشاوندی، گسترش غفلت، یکی از ارکان ثبات در خانه ها، غفلت است و بخشی از رفتار با مهربانی با مردم، غفلت است و کسی که پیوند خویشاوندی دارد، برای جست و جو به دنبال خویشاوندان نمی گردد. تفرقه است و هر که به خدا تمسک کند گمراه نخواهد شد و هر که او را گرامی بدارد ذلیل نخواهد شد و آنچه زیباست از بد خلقی تو گفته شد نگاهت به بد رفتاری دیگران می افتد و هر که افسار را در دست بگیرد غفلت افسار جوانمردی را در دست دارد و نیکوکار تنها خردمندی است که سهل انگاری می کند.

نقشه کشورعربستان سعودی

شهر(مدینه)عربستان سعودی

امام جماعت و خطیب مسجد اعظم(مسجدالحرام) عید را مناسبت بزرگی برای پیوند و انس بیشتر، گسترش صلح، تبریک، آشتی، بردباری، غفلت، خشنودی در راه رضای الهی و دوری از گناه عنوان کرد.

انبوه نمازگزاران در مسجد النبی به امامت امیر منطقه مدینه، شاهزاده سلمان بن سلطان بن عبدالعزیز و معاونش، شاهزاده سعود بن خالد بن فیصل بن عبدالعزیز، نماز عید فطر را در مسجد النبی اقامه کردند. فضای ایمان پر از شادی، امنیت و اطمینان.

پیشوای نمازگزاران امام جماعت و خطیب مسجد النبی، «شیخ دکتر احمد الحذیفی» بود که در خصوص فضیلت روز عید و دین مبین اسلام، مسلمانان را به ترس از خداوند متعال توصیه کرد و این سعادت را به آنان تبریک گفت. عید فطر.

الحذیفی با بیان اینکه موکب های عید مبارک در این نقاط روشن و مناطق پاک جریان دارد، گفت: بارش باران از آسمان در این روز مردم را غرق در شادی، آرامش و شادی می کند، همانطور که مهدکودک جدید در هنگام خیس شدن زیر آب می رود. با آبی که از آسمان می آید و چه حسرتی است که از معشوق غایب پذیرایی کند.

به من اشاره کرد که روز عید در اسلام مانند لحظات شادی در زمانی طولانی است که ساعات آن به سرعت می گذرد و آثار آن طولانی می ماند و احساس شادی و مظاهر لذت آن به دل ها می چسبد. از دلبستگی عطر به صاحبش برای مدتی تا حسرت بنده برگردد که دلتنگی را به دنبال دارد و چون دلتنگی جانور بیابانی به سایه زیبا می سوزد در وقت هجرت می سوزی. برای آن، برای تشنگان برای شیرین، سبک می سوزی.

امام جماعت و خطیب مسجد النبی به تبیین این دین بزرگ، دین توحید، شریعت و بندگی خالص تنها برای خدا پرداختند، همچنین دین زندگی، دین دنیا، دین سازندگی و سازندگی و دین اخلاقی و ارزشی

وی تصریح کرد: دین اسلام نه رهبانیت لال است که تنها در پشت پرده عبادت پنهان شود و نه مادی گرایی توخالی است که در پشت سراب ظواهر منسوخ می شتابد، بلکه دین زندگی جاری است که بی صدا در رگ ها غوغا می کند. هستی و چون سیلابی در آه و بندگی می غرید و هستی به جمال و عظمت آراسته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد