پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

نمازجمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ رشت

«زن بی حجاب»ی که درخیابانها جولان می دهد با «آشوبگرانی که مساجدرادرسال پیش به آتش کشیدند»فرقی ندارند،چه بساجرمشان سنگین تراست،چراکه آشوبگران درتاریکی(شب)شرارت کردند واینهادرروزروشن مرتکب گناه می شوند.

نمازجمعه رشت دردومین روز بعدازماه رمضان

امروز جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ مصادف با دوم ماه شوال ۱۴۴۵

نمازجمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ رشت


امام جمعه رشت (۲۴ فروردین ۱۴۰۳)درباره  روابط سالم درجامعه با استنادبه نامه ۳۱نهج البلاغه گفت

۱-دربرابر برادردینی ات به خیرونیکی رفتارکنی آگراوازتوبرید،توپیوندت را با اوقطع نکن.

۲-هرگاه برادردینی ات ازتوروی برگرداند،توخودت رابه اونزدیک کن.

۳-هرگاه برادرمؤمنت به توبُخل ورزید،تو بخشنده باش نسبت به او.

۴-هرگاه او ازتو دوری گزید،توبه اونزدیک شو.

۵-هرگاه برادردینی ات سختگیری کرد،تو آسان گیرباش.

۶-حتی برادردینی ات گناه کرد،توعذرش رابپذیر.

امام جمعه رشت به این نکته هم اشاره داشت که این توصیه های اخلاقی  دررابطه با روابط با برادران دینی(مؤمنان)است،نه دشمنان.

آیت الله رسول فلاحتی گفت:امیرالمؤمنین(ع) فرمودند»یادت نرودکه این شیوه ها روابط درجوامع دینی است،نه دشمنان دین.«برحذر باش از اینکه این دستورات را نسبت به دشمنان و غیردوستانت انجام دهی».

استاندارسابق گیلان(کیهان هاشم نیا) و بهروزجلایی(معاون استاندارگیلان)

استاندارگیلان(اسدالله عباسی)درنمازجمعه رشت

نفوذ فرصت طلبان

امام جمعه رشت گفت:بمحضی که کسی مسئولیتی درجامعه می گیرد،عده ای به انحای مختلف مترصدندکه خودرا به این مسئول نزدیک کنند(درکنارش بمانند،عکس بگیرند) وتابتوانندبه اهداف شومشان برسند.

آیت الله فلاحتی بااشاره به کلام حضرت علی علیه السلام «لَذَّةُ الکِرامِ فی الإطعامِ ، و لَذَّةُ اللِّئامِ فی الطَّعامِ »
«لذّت مردان بزرگ، در خوراندن است و لذّت لئیمان در خوردن»مردم بلندنظردرفکرآسایش ورفاه دیگران هستند»

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:موارد ۶ گانه ای راکه امام جمعه رشت نام بردند،از وصایا و سفارشهاى امیرالمؤمنین(ع) است که به امام حسن مجتبى(ع) در حالى که در سرزمین حاضرین(نام منطقه است در اطراف صفین) هنگام بازگشت از صفین بود، نگاشته است.

از وصایا و سفارشهاى امام(علیه السلام) است که به امام حسن مجتبى(ع) در حالى که در سرزمین حاضرین(نام منطقه است در اطراف صفین) هنگام بازگشت از صفین بود، نگاشت.

آیت الله رسول فلاحتی خطبه نمازجمعه رادرساعت ۱۲:۳۱ دقیقه باقرائت سوره کوثربه پایان برد.

خطبه دوم نماز که بایک جلوس ۳ ثانیه ای شروع شد دررابطه به موضوع حجاب وعفاف درجامعه بود.

«حجت الاسلام دکترمظاهرشهرانی»(استادحوزه امیرالمؤمنین رشت) درحال نصایح به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان«بهروز جلایی»

امام جمعه رشت با استنادبه بیانات رهبربزرگوارانقلاب درخطبه های نمازجمعه عیدفطر:جمهوری اسلامی درصددنیست که مردم راواداربه دینداری  کند وامام مسئولین نظام دررابطه با حفظ عفت درجامعه مسئولیتی دارند.نظام اسلامی در برابر هنجارشکنان وظیفه دارد؛ آمران به‌ معروف و ناهیان از منکر باید وظیفه خود را انجام دهند و مسئولان نیز هماهنگی لازم را داشته باشند.

امام جمعه رشت گفت:بایدبساط بی حجابی برچیده شود.

وی گفت وضعیت فعلی جامعه مطلوب نیست

امام جمعه رشت:زن بی حجابی که درخیابانها جولان می دهد با آشوبگرانی که مساجدرادرسال پیش به آتش کشیدندفرقی ندارد،چه بساجرمشان سنگین تراست،چراکه آشوبگران درتاریکی(شب)شرارت کردند واینهادرروزروشن مرتکب گناه می شوند.

وی با توجه به سگ گردانی زنان بی حجاب گفت،بایدگروه های امربه معروف ونهی ازمنکرفعال شوند.

واین بساط جمع شود.


توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:هنگامی که امام جمعه رشت داشت می گفت:مااجازه نمی دهیم بی حجاب های سگ بدست ازکنارنمازگزاران ما که درحال آمدن به نمازجمعه هستندعبورکنند،یک آقایی که دارای وجناتی بودباتکانش سرش گفت:جنگ شروع می شود!

گفتم چرا؟

گفت:«من با همسایه ام به نمازجمعه آمده ایم،دخترهمین آقا هم بی حجاب است وهم سگ دارد!».
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی امروز در اوجِ اقتدار قرار دارد و علاوه بر اینکه شاخ قدرت‌ها را شکسته، به جبهه مقاومت نیز قدرت بخشیده است تصریح کرد: آمریکایی‌ها در هرجای دنیا که بخواهند نفوذ می‌کنند اما در مقابل جمهوری اسلامی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

آیت الله فلاحتی گفت:درسالهای گذشته،بایک تشرآمریکا کشورهای منطقه عقب نشینی می کردند واما حالا بایک اخم رهبرمعظم انقلاب عقب نشینی می کنند واین نشاندهنده  عظمت انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه رشت با قدردانی از ملت ایران به ویژه مردم رشت و گیلان بابت حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی روز قدس و صفوف نماز عید فطر خاطرنشان کرد: نماز عید فطر امسال در شهر رشت نیز بسیار باشکوه و گسترده‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد که جای تقدیر دارد.

شهادت فرزندان اسماعیل هنیه

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان شهادت ۳ تن از فرزندان و شماری از نوه‌های اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت و افزود: رهبران کشورهای مسلمان با صبر و استقامت در برابر اتفاقات محبوب‌تر خواهند شد و لذا پیام تسلیت مردم گیلان را به این مرد بزرگوار می‌رسانیم و خود را در این غم او و غم همه مردم فلسطین شریک می‌دانیم.

خطبه دوم نمازجمعه درساعت ۱۲:۵۲ دقیقه به پایان رسید.

درساعت ۱۲:۵۷ دقیقه نمازجمعه پایان یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد