پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

ماجرای نامه ایران به ایلان ماسک(قطع اینترنت ماهواره ای)

​ایران از ایلان ماسک درخواست کرده است که« اینترنت ماهواره ای درایران راقطع کند»چون این کاردخالت در امورحاکمیتی کشورهااست.

ایلان ماسک: دولت ایران نامه ای برای من ارسال کرده است تا سرویس اینترنت فضایی استارلینک اسپیس ایکس(اینترنت ماهواره ای) را قطع کنم.

درگیری نخست وزیراسرائیل با ایلان ماسک به دلیل نامه ایران

ایران پس از آغاز اعتراض‌های خیابانی سال ۱۴۰۱ محدودیت‌هایی را همچون قطعی و کندی اینترنت اعمال کرد. در واکنش به این اقدام، دولت آمریکا برخی محدودیت‌های ارائه خدمات اینترنتی به ایران را رفع کرد که در پی آن ایلان ماسک از ارائه خدمات اینترنتی ماهواره‌ای استارلینک در ایران خبر داد،دولت ایران آن را «نقض حاکمیت ملی» خواند وبرای جلوگیری از دستیابی شهروندان ایرانی به اینترنت آزاد به ایلان ماسک نامه ای ارسال کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر کرده، پیش از حضور در نیویورک به کالیفرنیا رفت و با ایلاک ماسک، بنیانگذار شرکت‌‌های خودروسازی تسلا و فضایی اسپیس‌ایکس و نیز مالک شبکه اجتماعی ایکس دیدار و گفتگو کرد.(۲۷ شهریور ۱۴۰۲)

Elon Musk and Benjamin Netanyahu speaking during a discussion broadcast on X, formerly known as Twitter, on 18 September, 2023 (X)

آقای نتانیاهو و ماسک روز دوشنبه۱۸ سپتامبر ۲۰۲۳(۲۷ شهریور ۱۴۰۲) در سانفرانسیسکو در یک گفتگوی آزاد و رو در رو با موضوع هوش مصنوعی شرکت کردند؛ گفتگویی که گاه با شوخی‌های دو طرف همراه بود.

درخواست نخست وزیراسرائیل از ایلان ماسک

Elon Musk, co-founder and CEO of Tesla, poses with a model of the brand during a visit to Amsterdam.

«نخست وزیر اسرائیل»(بنیامین نتانیاهو) و «مدیرعامل تسلا»(ایلان ماسک) عمدتاً در مورد نیاز به سنجش مزایای فناوری هوش مصنوعی در برابر خطرات اجتماعی آن توافق داشتند ولی در نهایت« نتانیاهو از ماسک خواست تا با استفاده از هوش‌مصنوعی برای محدودسازی انتشار پیام‌های یهودی‌ستیزانه‌ در شبکه اجتماعی ایکس(توئیتر)فکری بکند»

نخست وزیر اسرائیل سپس از موضوع هوش‌مصنوعی به غنی‌سازی اورانیوم و ضدیت جمهوری اسلامی با کشور اسرائیل گریزی زد و بر لزوم ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرد.

An artist's illustration of how SpaceX's Starlink satellite internet constellation beams broadband access from orbit.

سپس، آقای ماسک به بیان خاطره‌ای در مورد مواجه‌اش با ایران پرداخت و گفت که پس از اعلام او مبنی بر ارائه «سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک»به شهروندان ایرانی پس از کسب مجوز لازم از وزارت خارجه آمریکا، نامه‌ای را از سوی جمهوری اسلامی دریافت کرده که بر خلاف انتظارش کاملا هم مودبانه و محترمانه بوده ولی حاوی ابراز ناخشنودی حکومت ایران نسبت به تصمیم او بوده است.

کارآفرین و میلیاردر آمریکایی افزود: «انتظار یک نامه سرشار از خشم و عصبانیت را داشتم ولی متن آن در سطح آثار چالز دیکنز مودبانه و محترمانه بود.»
آقای ماسک ادامه داد: «من همچنین انتظار داشتم در انتهای نامه پی‌نوشتی مثل مرگ بر آمریکا و اسرائیل مشاهده کنم ولی چنین چیزی وجود نداشت.» 

Israel's prime minister urges Elon Musk to curb antisemitism on his  platform, X | Elon Musk | The Guardian

مدیرعامل خودروسازی تسلا سپس زد زیرِ خنده.

نخست وزیراسرائیل فورا در میان «خنده‌های ایلان ماسک» گفت: «آن‌ها [مقام‌های جمهوری اسلامی] تلاش کردند وزیر خارجه و مشاور شورای امنیت ملی (سابق) ایالات متحده را به قتل برسانند»

Benjamin Netanyahu asks Elon Musk to 'roll back' antisemitism on X | CNN  Business

نتانیاهوا درادامه به ایلان ماسک گفت: پس «خامِ ادبیات چارلز دیکنزی نشو

نخست وزیر اسرائیل ادامه داد: «چنین رژیم‌ها بر پایه قدرت سلطه بر افکارعمومی بنا شده‌اند اما کاری که شما می‌کنید و مطمئنم به آن ایمان دارید، توسعه فضای طرح و شنیده شدن دیدگاه‌های متکثر و امکان بحث مردم در فضای آزاد است. زیرا آنچه در فقدان امکان بحث آزادانه شکل می‌گیرد جهانی غیرآزاد است که در آن شما می‌توانید هر کاری بکنید.»

Tesla CEO Elon Musk Says the Automaker is On Track for the Biggest Sales Quarter in its History

آقای نتانیاهو در پایان این بخش از گفتگویشان، ابزار امیدواری کرد که پس از این نشست بتواند بیشتر در این باره با یکدیگر صحبت کنند. نخست وزیر اسرائیل پس از این گفتگوی ۵۰ دقیقه‌ای به دعوت آقای ماسک به بازدید از کارخانه تسلا رفت.

India may soon get Elon Musk’s Starlink Satellite Services as SpaceX aims to seek permits from the govt.

«سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک »(Starlink)

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«افشاگری ایلان ماسک درحضورنخست وزیراسرائیل ازارسال نامه ایران  در باره اینترنت ماهواره ای)

ایلان ماسک: دولت ایران نامه ای برای من ارسال کرده است تا سرویس اینترنت فضایی استارلینک اسپیس ایکس(اینترنت ماهواره ای) را تعطیل کنم.

ایلان ماسک و بنیامین نتانیاهو در یک گفتگوی پخش شده در «X»(ایکس)، که قبلاً «توییتر» نامیده می شد، در روزدوشنبه ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۳(۲۷ شهریور ۱۴۰۲) صحبت می کردند 
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به دنبال راهنمایی ایلان ماسک در مورد تهدید وجودی ناشی از هوش مصنوعی است و اشاره می کند که این میلیاردر فناوری قدرتمندتر از رئیس جمهور آمریکا است.

Israel's Netanyahu asks Elon Musk to combat antisemitism on X

نخست وزیراسرائیلایلان ماسک ادیسون زمان است»

Benjamin Netanyahu and Elon Musk Meet in California - The New York Times

«نخست وزیر اسرائیل»(نتانیاهو) در جریان گفتگو با «ایلان ماسک» در ایکس، که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می شد، گفت: «به همسرم سارا گفتم این مرد واقعاً می داند در مورد چه چیزی صحبت می کند، من گفتم «او ادیسون زمان ماست». دوشنبه.

Netanyahu meets with Elon Musk on risks of AI

شما نمی توانید آخرین باری که من چک کردم رئیس آمریکا باشید، اما فرض کنید که هستید.

میلیاردر فناوری، که در حال حاضر ثروتمندترین فرد جهان است، مداخله کرد: "به طور رسمی نه."

رئیس جمهور نتانیاهو پاسخ داد: «نه به طور رسمی. خوب، پس شما رئیس جمهور غیررسمی هستید.»

نخست وزیر اسرائیل از آقای ماسک پرسید:چگونه می توان از توسعه سیستم های هوش مصنوعی مضر توسط دولت های سرکش(ایران وچین وروسیه)جلوگیری کرد؟

«ایلان ماسک»( رئیس تسلا و اسپیس ایکس) گفت: مقادیر زیادی سخت افزار محاسباتی مورد نیاز برای ساخت و راه اندازی آن از فضا قابل شناسایی است.(ایران وچین وروسیه)

آقای ماسک گفت: «در سخت‌ترین سطح، [هوش مصنوعی] که کمترین درک را دارد، به مقدار زیادی نیرو و تعداد زیادی رایانه و نرم‌افزار مناسب و داده‌های مناسب نیاز دارد - این چیزی است که شما متوجه آن خواهید شد».

"پنهان کردن سخت است، به نوعی شبیه به اورانیوم، شما می توانید به نوعی تشعشعات اورانیوم را تشخیص دهید."

آقای ماسک :دولت ایران نامه ای برای من ارسال کرده است تا سرویس اینترنت فضایی استارلینک اسپیس ایکس را تعطیل کند.

پس از اینکه نخست وزیر نتانیاهو گفت که بیشتر دوران بزرگسالی خود را صرف تلاش برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای کرده است، آقای ماسک فاش کرد که دولت ایران درخواستی غیرمنتظره مودبانه برای او ارسال کرده است تا سرویس اینترنت فضایی استارلینک اسپیس ایکس را تعطیل کند.

«اسپیس ایکس» سال گذشته مجوزی از وزارت امور خارجه آمریکا دریافت کرد تا با وجود تحریم‌های اقتصادی، استارلینک را برای کاربران ایرانی فعال کند تا به مردم امکان دسترسی نامحدود به اینترنت را بدهد.

«ادبیات چارلز دیکنز»

«ایلان ماسک» گفت: «نامه معترضانه ای از دولت ایران دریافت کردیم، اما نامه آنقدر مودبانه بود که انتظار داشتم عصبانی یا چیزی شبیه به آن باشد، اما مودبانه در سطح چارلز دیکنز بود.»

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:برای اطلاع از ماجرای «اینترنت ماهواره ای»به این لینک مراجعه کنید:

ماجرای نامه ایران به ایلان ماسک(قطع اینترنت ماهواره ای)

نظرات 1 + ارسال نظر
Reza پنج‌شنبه 30 شهریور 1402 ساعت 08:49 http://Aeenname.com

اوکی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد