پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

هشداراسرائیل(کوچ اجباری):آوارگی مردم«رفح»نوارغزه(آتش بس منتفی)

​محمد الغول(یکی ازآوارگان فلسطینی)این پنجمین آوارگی(کوچ اجباری)است ..من از شجاعیه به نصیرات، سپس دیرالبلاح، سپس به رفح آواره شدم  و این پنجمین جابجایی خواهد بود در طی ۶ ماه جنگ در غزه (۷ اکتبر ۲۰۲۳)است.

ارتش اسرائیل به مردم رفح گفت: شهررا تخلیه کنید«منطقه بشردوستانه گسترده» در«المواسی» و «خان یونس»، مناطق شمال و شمال غرب شهر بروید.

آوارگی مردم«رفح»نوارغزه

آوارگان فلسطینی در رفح در جنوب نوار غزه پس از دستور تخلیه ارتش اسرائیل در روز دوشنبه ۶ مه ۲۰۲۴(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) در بحبوحه درگیری های جاری بین اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس، وسایل خود را بسته بندی می کنند.


تکرار تاریخ«یوم النکبه»(روزآوارگی فلسطینی ها) ۱۵ می‌ ۱۹۴۸ (۲۵ اردیبهشت ۱۳۲۷ )

۷۶ سال پیش(یوم النکبة)روزی که اشغالگران اسرائیلی،مردم سرزمین فلسطین را ازخانه وکاشانه خوداخراج کردند وکشوری را برپایه ظلم وجنایت پایه گذاری کردند.

خبرگزاری فرانسه نوشت:ارتش اسرائیل روز دوشنبه(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) به ده‌ها هزار فلسطینی آواره در رفح دستور تخلیه داد، اقدامی که نشان می‌دهد حمله اسرائیل به جنوبی‌ترین منطقه غزه ممکن است قریب‌الوقوع باشد.

Why is Israel forcing the evacuation of part of Rafah, Gaza’s last refuge?

به مردم رفح گفته شد که به «منطقه بشردوستانه گسترده» در«المواسی» و «خان یونس»، مناطق شمال و شمال غرب شهر بروند. Türkiye Says Israel's Rafah Operation Is Another War Crime

ارتش اسرائیل پیام‌های متنی و صوتی ارسال کرد و نقشه‌هایی را با پیکان در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که به مردم راهنمایی می‌کرد کجا فرار کنند.

گذرگاه کرم شالوم و گذرگاه رفح

UN Agencies: Gaza is 'Choked Off' from Aid Since Crossing Closures

هزاران خانواده آواره در مدرسه ای که سازمان ملل در آن منطقه اداره می شود، صبح روز دوشنبه مشغول جمع آوری وسایل خود بودند و نتوانستند ماشین یا کالسکه ای پیدا کنند تا آنها را از این بخش از رفح خارج کنند.

Displaced Palestinians in Rafah in the southern Gaza Strip pack their belongings following an evacuation order by the Israeli army on Monday amid the ongoing conflict between Israel and the Palestinian Hamas movement.

یک زن جوان به نام تسنیم ایشتا که از رفح به سمت منطقه المواسی می رود، گفت: "ما نمی دانیم کجا برویم." قابلمه‌ها، تابه‌ها، ظروف، بالش‌ها، لباس‌ها، غذاها، نوشیدنی‌های ما - همه چیز در این خانه است.

وقتی از او پرسیدند چه احساسی دارد، او پاسخ داد: من خیلی می ترسم.

«گذرگاه کرم شالوم» و «گذرگاه رفح»(نوارغزه)

حماس می گوید حدود یک چهارم میلیون نفر در منطقه رفح هستند که اسراییل دستور تخلیه آنها را داده است.

Israeli Forces Seize Rafah Crossing in Gaza, Threatening Aid, Putting  Ceasefire Talks on Edge

اسرائیل ماه‌هاست که پس از حماس در این منطقه به حمله به رفح تهدید می‌کند، اما دستور تخلیه روز دوشنبه مراحل اولیه حمله مورد انتظاری را که سازمان‌های امدادی و حتی متحدان اسرائیل نسبت به آن هشدار داده‌اند، آغاز کرد.

پرزیدنت بایدن گفته است که اسرائیل نباید بدون طرح ایمنی "معتبر" برای مردمی که در آنجا پناه گرفته اند به رفح حمله کند. کاخ سفید اعلام کرد که او روز دوشنبه در تماسی که روز دوشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل داشت، موضع خود را در مورد رفح تکرار کرد.

این امر پس از آن صورت می گیرد که به نظر می رسید آخرین دور مذاکرات برای آتش بس و معامله گروگان بین اسرائیل و حماس در مورد مسائل کلیدی نگران کننده باقی مانده است. گزارش شده است که ویلیام برنز، رئیس سیا، در مذاکرات آخر هفته قاهره شرکت کرد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:نتانیاهو می گوید:شرایط آتش بس را اسرائیل تعیین می کند.

اسرائیل درزمانی به رفح حمله کرد که  هیئت های مذاکره برای «توافق آتش بس » در«مصر»بودند!

حرب إسرائیل وغزة | الحرة

روز یکشنبه۵ مه ۲۰۲۴(۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) در حالی که «هیئتی از حماس هنوز در مصر برای دستیابی به توافق پیشنهادی اسرائیل به سر می برد، دولت اسرائیل از بسته شدن شبکه خبری الجزیره مستقر در قطر در اسرائیل خبر داد».

نخست وزیراسرائیل، «حماس» رامتهم کردکه شرایط آتش بس مارانپذیرفتند.

«نتانیاهو» همچنین بیانیه‌ای صادر کرد که گفت: این حماس بود که مانع از توافق برای آزادی گروگان‌ها شد و گفت که او به تیم مذاکره‌کننده اسرائیل مأموریت بسیار گسترده‌ای داده است، اگرچه هیچ مذاکره‌کننده‌ای اسرائیلی در آخر هفته به قاهره اعزام نشد.

«نخست وزیراسرائیل» با امتناع از معامله ای که اسرائیل را می طلبد، گفت: «ما حاضر نیستیم شرایطی را بپذیریم که در آن گردان های حماس از سنگرهای خود خارج شوند، دوباره غزه را کنترل کنند، زیرساخت های نظامی خود را بازسازی کنند و به تهدید شهروندان اسرائیل بازگردند

Hamas chief Ismail Haniyeh (right) and leader in Gaza Yahya Sinwar speak to the press in the southern Strip, Sept. 19, 2017. Photo by Abed Rahim Khatib/Flash90.

در همین حال، «اسماعیل هنیه» رهبر ارشد حماس روز یکشنبه(۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) در بیانیه‌ای گفت که با «مواضع مثبت و انعطاف‌پذیر» به توافق نزدیک می‌شود، اما اولویت آن «توقف تجاوز علیه مردم ما» است.

«رئیس حماس» با بیان اینکه مذاکرات بر سر نکات کلیدی در خصوص خروج نیروهای اسرائیلی از غزه و اینکه آیا آتش بس و آزادی گروگان ها منجر به برقراری آتش بس و آزادی گروگان ها می شود یا خیر، گفت: «اگر آتش بس اولین نتیجه آن نباشد، معنای توافق چیست!؟» منجر به آتش بس دائمی یا آتش بس موقت شود.

اسرائیل رفح را بمباران کرد/ حماس ۴ نظامی اسرائیل را به هلاکت رساند

Hamas accepts Gaza ceasefire plan, Israel approves Rafah operation

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:حملات اسرائیلی درحالی صورت گرفت که مردم غزه درانتظار آتش بس بودند وجشن گرفته بودند،وقتی خبرش راشنیده بودند/فلسطینی‌ها در ۶ مه ۲۰۲۴ در رفح، جنوب غزه، پس از اعلام حماس مبنی بر پذیرش پیشنهاد آتش‌بس مصر و قطر، جشن گرفتند.

ساعاتی بعد، حماس موشک هایی را از رفح به سمت اسرائیل پرتاب کرد و چهار نظامی اسرائیلی را کشت. اسرائیل در حمله هوایی به رفح تعدادی غیرنظامی کشته شدند. بنا بر اعلام وزارت بهداشت غزه که اعلام کرد هنوز اجساد در زیر آوار وجود ندارد و در شمارش کشته شدگان نیست، حملات هوایی یکشنبه شب تا دوشنبه حداقل ۲۶ نفر را در هشت خانه در رفح کشته اند که در میان آنها ۱۱ کودک و هشت زن وجود دارد. اسرائیل مرزهای خود را در آنجا با جنوب غزه، جایی که کمک های بشردوستانه وارد آن می شد، بست.

اسرائیل اصرار دارد که حمله به رفح برای از بین بردن گردان های حماس در آنجا ضروری است. نتانیاهو هفته گذشته متعهد شد که «با یا بدون توافق» با حماس وارد منطقه جنوبی غزه شود.

قطر، یک میانجی کلیدی، می‌گوید حمله به رفح می‌تواند مذاکرات را پیچیده‌تر کند، در حالی که مصر، که هم مرز با رفح است، همواره با حمله به این شهر مخالفت کرده است، زیرا از جابجایی گسترده فلسطینی‌ها به خاک خود می‌ترسد.

هرروز ۳۰۰ اسرائیلی کشته می شوند

بر اساس گزارش های بیمارستانی و مرکز حقوق بشر فلسطین، از اواخر ماه مارس، حملات هوایی اسرائیل هر روز به رفح حمله می کند و نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی را که بیشتر آنها زن و کودک بودند، کشته اند.

یک زن سالخورده به نام «فاطمه بالا» در مدرسه‌ای در رفح که توسط سازمان ملل متحد اداره می‌شود و مجبور به تخلیه شد، صبح دوشنبه به NPR گفت که در این جنگ چهار بار آواره شده است و این پنجمین بار است که او را ترک می‌کند. او می گوید که در این هفت ماه جنگ چیزی جز سختی ندیده است. او و شوهرش بیمار هستند و او می گوید که برای راه رفتن به سختی تلاش می کند.

این«پنجمین آوارگی» در طی ۶ ماه جنگ در غزه (۷ اکتبر ۲۰۲۳)است

شفقنا  به نقل از الجزیره نوشت: بسیاری از آواره فلسطینی از مرکز و شمال غزه مجبور به فرار از بمباران اسرائیل شدند. به آنها گفته شده بود که رفح امنیت را تامین خواهد کرد اما با حمله ارتش اسراییل، بسیاری از آنها چیزهای اندکی را که دارند برمی دارند و می روند.

«محمد الغول »(یکی از آوارگان فلسطینی)به الجزیره گفت: «من از «شجاعیه به نصیرات»، سپس «دیرالبلاح»، سپس به»رفح» آواره شدم و «این پنجمین جابجایی(کوچ اجباری)خواهد بود

این آواره فلسطینی گفت:«ما هیچ ایده ای نداریم که به کجا خواهیم رفت. اوضاع بد است. ما در طول شب با صدای بالای سرمان(غرش هواپیماهای اسرائیل) نخوابیدیم

«عماد»(فلسطینی آواره دیگر) گفت که آینده مردم نامشخص است«کجا برویم؟». او به الجزیره گفت: «خانواده من از چهار نفر تشکیل شده است، همچنین چهار نفر دیگر در خانواده برادرم جمعاً هشت نفر هستند. کجا برویم؟» «من حتی چادرم را پایین نیاورده ام. برای از دوباره بنا کردن آن به پول نیاز داریم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد