پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

تظاهرات خونین در(کنیا)۱۹۰ نفرکشته ومجروح شدند

« نسل Z »چیست؟ درادامه.

تظاهرکنندگان دست به غارت زدند/ پلیس  شلیک کرد

پلیس گازاشک آور پرتاب کرد،کارسازنشد،گلوله شلیک کرد ۳۰ نفرکشته شدند و۱۶۰ نفرمجروح

 پس ازاعتراضات  مرگبار، دولت  این لایحه را پس گرفت.

تظاهرات خونین در کنیا (۵ تیر ۱۴۰۳)دراعتراض به افزایش مالیات
معترضان سعی می کنند در تظاهراتی در «نایروبی»(پایتخت کنیا) درروزسه شنبه (۵ تیر ۱۴۰۳) به سمت پلیس پیشروی کنند. پلیس کنیا روز سه شنبه در حالی که تظاهرکنندگان در سراسر کشور علیه افزایش مالیات پیشنهادی دولت تظاهرات کردند، گاز اشک آور را به سمت جمعیت معترضان جوان در نایروبی پایتخت پرتاب کرد. به گفته خبرنگاران خبرگزاری فرانسه، تظاهرات عمدتاً توسط« نسل Z »که هفته گذشته آغاز شد،

غارت معترضین....شلیک پلیس

Demonstration against Kenya's proposed finance bill 2024/2025 in Nairobi

دولت رئیس جمهور «ویلیام روتو» را غافلگیر کرد و او در آخر هفته گفت که آماده گفتگو با معترضان است. 


جوانان کنیایی هنگام راهپیمایی پلیس به یاد معترضانی که در جریان تظاهرات مرگبار سراسری علیه لایحه مالیاتی بحث برانگیز که اکنون پس گرفته شده است، در روز یکشنبه راهپیمایی می کنند، به پلیس اشاره می کنند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:علت اعتراضات درکنیا،افزایش مالیات استه که دولت لایح را به مجلس بئده است.

تظاهرکنندگان سعی می‌کنند جلوی خودروی پلیس را بگیرند، زیرا پلیس از ماشین‌های آب‌پاش برای متفرق کردن معترضان در طول تظاهرات علیه لایحه مالی پیشنهادی ۲۰۲۴/۲۰۲۵ کنیا در نایروبی، کنیا، ۲۵ ژوئن ۲۰۲۴ استفاده می‌کند.

People protest against Kenya's proposed finance bill 2024/2025, in Nairobi

تنش‌ها بعداً در نایروبی، پایتخت، بالا گرفت و افسران تیراندازی کردند و به سمت جمعیتی که به سمت پارلمان راهپیمایی می‌کردند، تیراندازی کردند، جایی که قانون‌گذاران درباره لایحه مالی حاوی پیشنهادات مالیاتی بحث می‌کردند.

تظاهرکنندگان سپس با شکستن موانع پلیس، وارد مجتمع پارلمانی شدند و آن را تخریب کردند.

رئیس انجمن پزشکی کنیا گفت که حداقل ۱۳ نفر در اعتراضات روز سه شنبه(درهمان لحظات اولیه درگیری) کشته شدند.

یکی از مقامات بیمارستان ملی کنیاتا در نایروبی روز چهارشنبه گفت:۱۶۰ مجروح تظاهرات را به این بیمارستان آوردند که برخی از آنها با جراحات بافت نرم، برخی از آنها با زخم گلوله مجروح شده بودند.


البته درتظاهرات در نایروبی و سایر شهرستان‌ها «غارت»رخ داد، در حالی که ساختمان‌ها در شهر «الدورت دره ریفت» ،کاخ ریاست جمهور ی کنیا«ویلیام روتو» به آتش کشیده شدند.

بسیاری از کنیایی‌ها عمیقاً از دولت ناامید هستند زیرا با بحران هزینه‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند - که معترضان می‌گویند این افزایش فقط تشدید خواهد شد.

A police officer stands near a burning vehicle during a demonstration against Kenya's proposed finance bill 2024/2025 in Nairobi, Kenya, June 25, 2024. REUTERS/Monicah Mwangi

پیشنهاد اولیه دولت برای مالیات بر خرید نان و مالکیت خودرو، اعتراضی را در میان جوانان ژنرال زی کنیایی برانگیخت که هفته گذشته جنبشی به نام «پارلمان را اشغال کنید» راه اندازی کردند.

مجلس لایحه مالی را تصویب کرد و آن را به قرائت سوم توسط قانونگذاران منتقل کرد. مرحله بعدی این است که این قانون برای امضا به رئیس جمهور ارسال شود. اگر اعتراضی داشت می تواند آن را به مجلس بازگرداند.

Kenya's President William Ruto speaks at a press conference after police officers shot protesters demonstrating against Kenya's proposed finance bill 2024/2025 in Nairobi, Kenya, June 25, 2024. REUTERS/Monicah Mwangi
سیاستمداران اپوزیسیون از «ویلیام روتو»(رئیس جمهورکنیا)خواستند از قدرت کناره گیری کند.

نایروبی: به گزارش خبرنگاران، صدها نفر روز یکشنبه در پایتخت کنیا برای ادای احترام به کسانی که در تظاهرات ضد دولتی این هفته جان باختند، راهپیمایی کردند.

به گفته سازمان‌های غیردولتی، دست‌کم ۳۰ نفر در اعتراضات ناشی از تلاش دولت برای افزایش قابل توجه مالیات‌ها در این کشور آفریقای شرقی کشته شدند.

تظاهرات عمدتاً مسالمت‌آمیز هنگامی که قانون‌گذاران افزایش شدید مالیات‌ها را پس از فشار صندوق بین‌المللی پول (IMF) تصویب کردند، به خشونت تبدیل شد. پلیس به سمت معترضانی که به ساختمان مجلس هجوم بردند تیراندازی کرد و آتش سوزی رخ داد.


این درگیری ها در تاریخ این کشور از زمان استقلال این کشور از بریتانیا در سال۱۹۶۳ بی سابقه بود. روز شنبه، چند صد نفر در پارک اوهورو در مرکز نایروبی پس از درخواست رسانه های مرکزی تجمع کردند.

آنها پس از خواندن و روشن کردن شمع، پرچم کنیا را به اهتزاز درآوردند و شعار دادند و از کنار بیمارستانی که تعدادی از معترضان مجروح در آن بستری هستند، عبور کردند.

تظاهرکنندگان در اواخر بعد از ظهر به آرامی متفرق شدند.پس از مرگبار شدن اعتراضات در ۲۵ ژوئن ۲۰۲۴، دولت رئیس جمهور ویلیام روتو در نهایت این لایحه را پس گرفت.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«نسل Z چیست؟»

«نسل زد»(Gen Z) یا نسل «نت» به افرادی تلقی می‌شود که تقریبا بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ متولد شده‌اند. این نسل از همان ابتدای کودکی وقتی چشمان خود را به روی دنیا گشودند، توانستند پیشرفت اینترنت و سایر ابزارهای هوشمند دنیا را ببینند و اصلا به‌همین‌خاطر به آن‌ها نسل نت گفته می‌شود.

در ایران به «نسل زد»، دهه‌هشتادی‌ها و نودی‌ها هم گفته می‌شود. استفاده فراوان از اینترنت باعث شده است آن‌ها را با عنوان نسل اینترنت یا بومی‌های دیجیتال هم بشناسیم.

Hiring-Generation-Z_1500.png

یکی از معیارهایی که برای «نسل زد» در نظر گرفته می‌شود، عدم تعهد نسبت به سازمان است. درست است بسیاری از «فریلنسرها»(Freelancing) متعلق به همین نسل هستند و به سازمانی که در آن کار می‌کنند تعهد زیادی ندارند، ولی این مسئله به این معنا نیست که متعهد نیستند. اتفاقا آن‌ها به حرفه خود تعهد زیادی دارند و تعهد خود به سازمان‌ها را از دست داده‌اند و بیشتر به سمتی می‌روند که بتوانند منافع بیشتر به دست آورند.

«فریلنسرها» افرادی هستندکه کسب وکاردارند واما نه شرکتی دارند ونه دفترودستکی(ساختمان)،سازمان یافته نیستد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد