پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

مرگ ۱۲۰ نفر درمراسم مذهبی (بهلول بابا)منطقه هاتراس، ایالت اوتار پرادش هند

افزایش شمار تلفات درمراسم مذهبی بهلول بابا

مرگ ۱۲۰ نفر در یک مراسم مذهبی در منطقه هاتراس، ایالت اوتار پرادش

این حادثه زمانی رخ داد که فداییان تلاش کردند پس از یک «ساتسانگ» توسط «واعظ بهول بابا» آنجا را ترک کنند.
لاکنا، هند : به گفته مقامات، هزاران نفر از مردم در یک گردهمایی مذهبی در هند برای ترک جایگاه مراسم  هجوم بردند و روز سه‌شنبه ۲ ژوئیه ۲۰۲۴(۱۲ تیر ۱۴۰۳) باعث ازدحام جمعیت شد که بیش از ۱۰۰ کشته و ده‌ها زخمی درزیر دست وپا برجای گذاشت.

خارج مستشفى سیکاندراراو فی منطقة هاثراس التی استقبلت ضحایا التدافع

مرگ ۱۲۰ نفر درمراسم مذهبی بهلول بابا در منطقه هاتراس، ایالت اوتار پرادش

مرگ ۱۲۰ نفر درمراسم مذهبی بهلول بابا در منطقه هاتراس، ایالت اوتار پرادش

Stampede at Hathras religious event kills 116 people

بلافاصله مشخص نشد که چه چیزی باعث ایجاد وحشت در پی رویدادی با شخصیت هندو «بهوله بابا» شد. گزارش‌های خبری محلی به نقل از مقاماتی که گفته‌اند گرما و خفگی در چادر می‌توانست یکی از عوامل باشد. ویدئویی از عواقب بعدی نشان داد که به نظر می رسد «سازه فرو ریخته» است.

«پراشانت کومار»(مدیرکل پلیس ایالت اوتار پرادش) در شمال هند، جایی که ازدحام جمعیت در آن رخ داد، گفت که حداقل ۱۱۶ نفر کشته شدند که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

ازدحام جمعیت در هند؛ 87 نفر جان باختند

«شلاب ماتور»(افسر ارشد پلیس راجش سینگ ایالت اوتار پرادش) گفت که بیش از ۸۰ نفر دیگر مجروح شدند و در بیمارستان بستری شدند.

ازدحام جمعیت در اوتار پرادش هند بیش از ۸۰ کشته بر جای گذاشت

شاهد شکونتالا دیوی به خبرگزاری Press Trust of India گفت: "مردم شروع به افتادن یکی بر دیگری کردند. آنهایی که له شدند مردند. مردم آنجا آنها را بیرون کشیدند."

India Stampede

بستگان در حالی که اجساد مردگان را که روی برانکاردها قرار داده بودند و با ملحفه های سفید پوشانده بودند، در محوطه یک بیمارستان محلی به صف شده بودند، گریه می کردند. اتوبوسی که به آنجا رسید قربانیان بیشتری را حمل کرد که اجساد آنها روی صندلی های داخل خوابیده بود.

ازدحام های مرگبار در اطراف جشنواره های مذهبی هند، که در آن جمعیت زیادی در مناطق کوچک با زیرساخت های نامرغوب و اقدامات ایمنی اندک جمع می شوند، نسبتاً رایج است.

افسر پلیس «راجش سینگ» گفت احتمالاً در روستایی در «منطقه هاتراس» در حدود ۳۵۰ کیلومتری  جنوب غربی مرکز ایالت، لاکنو، ازدحام بیش از حد در این رویداد وجود داشته است.

عشرات القتلى بتدافع خلال تجمع دینی بالهند.. الیکم ما حصل!

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:بیش از ۱۵۰۰۰ نفر برای این مراسم گرد آمده بودنددرحالیکه که اجازه میزبانی حدود ۵۰۰۰ نفر را داشتند.

«نارندرا مودی»(نخست وزیر هند) به خانواده های قربانیان تسلیت گفت و گفت که دولت فدرال با مقامات ایالتی برای اطمینان از دریافت کمک مجروحان همکاری می کند.

«یوگی آدیتیانات»(وزیر ارشد اوتار پرادش) در پستی در ایکس این ازدحام را "قلب آزاردهنده" خواند. او گفت که مقامات در حال بررسی هستند.

"ببینید چه اتفاقی افتاده و چند نفر جان خود را از دست داده اند. آیا کسی پاسخگو خواهد بود؟"

«راجش کومار جاها»(نماینده  پارلمان اوتار پرادش) به خبرنگاران گفت. او گفت که این ازدحام یک شکست دولت ایالتی و فدرال در مدیریت جمعیت بزرگ است و افزود که اگر مقامات پروتکل های ایمنی را به اندازه کافی جدی نگیرند، "مردم به مرگ ادامه خواهند داد".

در سال ۲۰۱۳، زائرانی که برای یک جشنواره محبوب هندوها در مرکز ایالت«مادیا پرادش» از معبد بازدید می کردند، در میان ترس از فروریختن یک پل، یکدیگر را زیر پا گذاشتند. حداقل ۱۱۵ نفر در رودخانه له شدند یا جان خود را از دست دادند.

در سال ۲۰۱۱، بیش از ۱۰۰ فدایی هندو در یک فستیوال مذهبی در ایالت«کرالا» در جنوب جان باختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد