پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

خیانت عادل عبدالمهدی،جنایت امریکا"شهادت سردارسلیمانی"مصوبه پارلمان عراق"خروج امریکاازعراق

شهادت۲سردارحاصل «خیانت  عادل عبدالمهدی» نخست وزیرمعلق عراق است.

«مایک پمپئو(وزیرخارجه امریکا) سفر خود به  اوکراین را به تعویق انداخت».

وزارت دفاع آمریکا:  ترامپ دستور کشتن قاسم سلیمانی راداده بود.

تصاویرمحل شهادت سردارسلیمانی وچگونگی شهادت...دستی که سالم ماند +اولین اخباررسانه های عراق ازحادثه  رادرادامه خواهیدخواند+مجید«ژنرال پترائوس»فرمانده نظامیان امریکادرعراق،بعدازسقوط صدام-ازژنرال سلیمانی+مصوبه پارلمان عراق(۱۵ دی ۱۳۹۸) دررابطه باخروج نیروهای امریکایی(جمع کردن پایگاهها)..تهدیدترامپ به تحریم های شدید(همه هزینه هایی که درعراق -برای پایگاه ها-کردیم بدهند،برویم)

عادل عبدالمهدی(نخست‌وزیر معلق عراق): مارک اسپر(وزیرخارجه امریکا) با من تماس گرفت و مرا را در جریان نزدیک بودن زمان اجرای حمله‌ای نظامی به مواضع گردان‌های حزب‌الله عراق(کتائب حزب‌الله ) قرار داده بود.

تلاش کردم با حشد شعبی تماس بگیرم(نشد) اما حمله به سرعت اجرا شد یک ساعت از تماس «مارک اسپر» نگذشته بود که حمله انجام شد(فاصله تماس تاحمله ،یک ساعت بوده) این حملات-شهر القائم- موجب کشته شدن دستکم ۲۵ نفر شدومجروحیت چندنفردیگر.این تماس،بعد از حادثه پایگاه کی وان (K۱)  با وزیر دفاع آمریکا برقرار شد.

مدیریت سایت-پیراسته فر:درمیان اینهمه آتش وگلوله که جنازه ها وحتی خودروهادرحرارت آتشبارهاذوب شدند،چگونه دستی سالم ماند؟

«دست »سپهسالارسلیمانی۳۸پیش به بهشت رقته بود.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سابق سپاه در برنامه‌ شبکه۳ تلویزیون عصرجمعه۱۳ دی ۱۳۹۸ : دست نازنین حاج قاسم سلیمانی که ظاهرا از بدن مطهرشان سالم مانده در عملیات طریق القدس(۸ آذر۱۳۶۰)ترکش خورده بود.

توضیح نگارنده(پیراسته فر):یک ساعت فرصت بودوامابه توصیه اربابش تعلل کرده،نخواسته اطلاع بدهدکه امریکاغافلگیرشان کند-به این پازل دقت کنید که درادامه نتیجه خواهیم گرفت که چه کسی خیانت کرد.

به خاطر اتفاقات اخیر در بغداد «مایک پمپئو سفر خود به چند کشور از جمله اوکراین را به تعویق انداخت». وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرده که دیدار پمپئو و رئیس جمهوری اوکراین در آینده نزدیک انجام می‌شود.

***

رهبرانقلاب« خود شما هم که آقای سلیمانی باشید در نظر ما شهیدید»سال۱۳۷۶و در دیدار اعضا و مسئولان ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت سرداران و ۸ هزار شهید استان‌های کرمان

ساعت یک بامداد امروز جمعه(۱۳ دی ۱۳۹۸) دو خودرویی که در حال انتقال شهید سلیمانی و آقای ابومهدی مهندس از فرودگاه بغداد به سمت شهر بغداد بودند، مورد اصابت حملات موشکی نیروهای آمریکایی قرار گرفتند و تمام سرنشینان آن که ۱۰ نفر از همراهان شهید سردار سلیمانی و ابومهدی از محافظان و همراهان بودند همه به شهادت رسیدند.

این عملیات توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در نیمه شب(یک بامداد) بمباران شد،سردارسلیمانی از سوریه با هواپیمایی متعلق به خطوط (اجنحه الشام) که ۱۱ شب در فرودگاه بغداد به زمین نشسته بود، ابومهدی مهندس به استقبال سردارسلیمانی  به فرودگاه بغداد آمده بود.

بمباران هوایی زمانی شروع شدکه حاج قاسم سوار بر ماشین شده و خودرو حامل ایشان و همراهانشان حرکت کرده  نزدیک نقطه بازرسی خارج از فرودگاه  انجام شده است.

جزئیات جدید و کامل نحوه شهادت سردار سلیمانی در بغداد

سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد.

دیشب ارواح طیبه‌ شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند.

سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت.

این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ ارواحنا فداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم.

او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ او در همه‌ این سالیان بود.

***

مورگن اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته (چهارشنبه اول ژانویه/ ۱۱ دی) در بیانیه‌ای اعلام کرد مایک  پمپئوروز جمعه به اوکراین سفر نمی‌کند و برای زیر نظر داشتن تحولات عراق در واشنگتن می‌ماند.

طبق برنامه قبلی ،مایک  پمپئو پس از دیدار از کی‌یف به کشورهای قزاقستان، ازبکستان، بلاروس و قبرس سفر کند که این برنامه‌ها نیز به آینده نزدیک موکول شده است.

گفت‌وگوی تلفنی پمپئو با عادل عبدالمهدی

بنابر این گزارش مایک  پمپئو در یک تماس تلفنی با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق که به طور موقت سرپرستی نخست‌وزیری را بر عهده دارد، حمله به سفارت آمریکا در بغداد را به عنوان یک "اقدام تروریستی با حمایت ایران" به شدت محکوم کرده است.

دونالد ترامپ نیز جمهوری اسلامی را مسئول سازماندهی حمله به سفارت آمریکا در بغداد خوانده و به ایران هشدار داده که با قدرت به هر حمله‌ای پاسخ خواهد داد.

/پنج شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۸دویچه وله فارسی

***

عبدالمهدی: خواستم حشد شعبی را درباره حمله مطلع کنم اما نشد

عادل عبدالمهدی +مارک اسپر

عادل عبدالمهدی اعلام کرد، مارک اسپر با او تماس گرفته و او را در جریان نزدیک بودن زمان اجرای حمله‌ای نظامی به مواضع گردان‌های حزب‌الله عراق قرار داده بود.

به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز عراق، عادل عبدالمهدی،‌ نخست‌وزیر مستعفی عراق اظهار کرد: تلاش کردم با حشد شعبی تماس بگیرم اما حمله به سرعت اجرا شد یک ساعت از تماس «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نگذشته بود که حمله انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: اسپر بعد از انجام حمله برای صحبت درباره این موضوع تماس گرفت و من خشم شدید خود را به او ابراز داشته و بر مخالفت دولت عراق بر اتفاقی که افتاد، تاکید کرده و گفتم که تدابیر لازم را لحاظ خواهیم کرد.

عبدالمهدی در جلسه کابینه اظهار کرد: بعد از حادثه پایگاه "کی وان" راس ساعت هفت (به وقت محلی) تماس با وزیر دفاع آمریکا برقرار شد.

وی اضافه کرد: اسپر گفت آمریکا حملاتی را به پایگاه‌های گردان‌های حزب‌الله عراق خواهد داشت و این حمله ظرف ساعات آینده روی خواهد داد، من به او گفتم چنین اقدامی خطرناک و خشونت‌آمیز است و باید درباره این مسائل مذاکره کنیم، تحقیقات همچنان روی حمله به پایگاه نیروهای آمریکایی ادامه دارند و طرفی که اقدام به حمله به پایگاه کی وان (K۱) داشته هنوز مشخص نشده است.

عبدالمهدی تاکید کرد: اسپر گفت تصمیم گرفته شده و من این موضوع را اطلاع دادم. ما تلاش کردیم فرماندهان امنیتی و حشد شعبی را مطلع سازیم که حمله‌ای رخ خواهد داد. نخست وزیر مستعفی تاکید کرد: حمله به مواضع تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ حشد شعبی تجاوز بود و تلاش کردیم مانع آن شویم اما متاسفانه این حمله اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی در شهر القائم تجاوز خطرناک و اقدامی گناهکارانه است و تبعاتی خطرناک خواهد داشت.

همچنین سایت الحقائق آنلاین به نقل از عبدالمهدی گزارش داد: دولت سیاست عدم برخورد بین گروه‌های مسلح و نیروهای آمریکایی را دنبال می‌کند.

وی همچنین ادامه داد: جنگنده‌های آمریکایی که این حملات را انجام دادند از داخل عراق نیامده بودند، حمله بر هیچ ادله‌ای استناد نداشت بلکه نتیجه تنش بین ایران و آمریکا بود.

آمریکا شامگاه یکشنبه اعلام کرد که پنج مقر گردان‌های حزب‌الله عراق را در عراق و سوریه و در اقدامی "دفاعی" هدف قرار داده است./سه‌شنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۸ایسنا

خیانت عادل عبدالمهدی ..جنایت امریکا

عادل عبدالمهدی +مایک پمپئو

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:باتوجه به موضع ضدایرانی نخست وزیرمعلق عراق وروابط صمیمانه ایشان با مایک پامپئو(وزیرامورخارجه امریکا)..واینکه روزقبل پامپئومی گویدیک سری تصمیم گیری هایی است درباره حوادث اخیرعراق لازم است درامریکابمانم(لغوسفراوکراین).واینکه هیچ بعیدنیست،خبرسفرسردارسلیمانی را به عراق و ملحق شدن به فرمانده حشدالشعبی ومسیرحرکت۲خودروحامل این سرداران(۱۰نفر)راهمین خائن(عبدالمهدی)داده به وزیرخارجه امریکا وآنهاهم بامساعدت مسئولین عراقی(همفکرعبدالمهدی)این۲خودرورابمباران کرده اند(گرارانخست وزیرداده)حاج قاسم .ازفرودگاه دمشق تافرودگاه بغدادرصدمی شد،ازآن طرف نتانیاهو وازاین طرف عادل عبدالمهدی اطلاعات می دادند(گزارشات۲نخست وزیر)

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸گزارش رادیوامریکا:

نیمه‌شب پنجشنبه و بامداد جمعه ، تمام نشانه‌ها حاکی از آن بود که فرودگاه بین‌المللی بغداد، خود را برای استقبال از یک «مهمان بلندپایه» آماده می‌کند.

یک طرف دیگر هم خود را برای استقبال از همین مهمان آماده می‌کرد؛ اما به روش ویژه خود.

بسیاری از خبرنگاران حاضر در بغداد، پایتخت عراق، متوجه تحرکات امنیتی در فرودگاه شدند و دریافتند که قرار است «شخصیتی بلندپایه» به این فرودگاه برسد. اما هیچ طرفی از رسانه‌ها نخواست که برای پوشش خبر در فرودگاه حاضر شود.

در این زمینه، شبکه‌های خبری السومریه و الجزیره به نقل از منابعی در حشد الشعبی دریافتند که «شماری از فرماندهان حشد الشعبی برای استقبال از مهمانانی مهم به فرودگاه رفتند»، اما هویت  «مهمانان» و «کشوری که از آن می‌آیند» را فاش نکردند.

این خبرگزاری درپایان می نویسد:معمولاً در چنین شرایطی، «افرادی مهم از یکی از کشورهای همسایه به دور از دید رسانه‌ها، برای سفری فوری وارد عراق می‌شوند».

محل شهادت سردارسلیمانی+همراهان

به این خبرهم دقت کنید:

ائتلاف علیه گروه «حکومت اسلامی» و وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند در حمله راکتی به یک پایگاه ارتش عراق واقع در شمال آن کشور، یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی کشته شده است.

مقام‌های ایالات متحده می‌گویند چند آمریکایی و شماری از نیروهای ارتش عراق نیز در این حمله که روز ۲۷ دسامبر۲۰۱۹(۶ دی۱۳۹۸ رخ داده، زخمی شده‌اند.

مقام‌ها می‌گویند تا ۳۰ راکت و خمپاره به‌سوی پایگاه «کی وان» (K-1) در کرکوک شلیک شده‌است. این پایگاه متعلق به ارتش عراق است و در عین حال گروهی از نیروهای ارتش آمریکا نیز در آن مستقر هستند.(بصورت مشترک وامافرماندهیش باامریکاست)

منابع و مقام‌های امنیتی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند در یک خودروی رهاشده نزدیک پایگاه، پرتاب‌گر کاتیوشا پیدا شده‌است.

گروه موسوم به «حکومت اسلامی»(کتائب حزب‌الله ) در منطقه‌ فعال است. در عین حال مقام‌های آمریکایی در هفته‌های جاری به‌تاکید در مورد افزایش حملات گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت تهران هشدار داده‌اند.

رویترز به‌نقل از یک مقام رسمی گفته ایالات متحده در حال بررسی این احتمال است که این حمله  توسط «کتائب حزب‌الله»، گروه شبه‌نظامی مورد حمایت تهران، صورت گرفته باشد.

در اواخر آذر ماه که مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده در گفت‌وگویی تلفنی با نخست‌وزیر عراق، خواستار کمک دولت در بغداد به جلوگیری از حملات شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی به پرسنل و نیروهای ایالات متحده شده‌ بود./منبع خبر۰۷دی۱۳۹۸رادیوامریکا.

«کتائب حزب الله» (گردان‌های حزب الله عراق) از شاخه‌های سازمان الحشد الشعبی است که در شهرستان «القائم»  استان الانبار - منطقه مرزی با سوریه فعالیت می کند.

آقای عادل عبدالمهدی! این اخبارمحرمانه را چه کسی به امریکامی دهد!؟

گردان‌های حزب‌الله عراق از نیروهای امنیتی، پلیس و نظامیان عراقی خواسته بود تا عصر روز یک‌شنبه (۱۵ دی ۱۳۹۸)از پایگاه‌ها و دیگر مراکز و سازه‌های متعلق به آمریکا «حداقل یک کیلومتر فاصله بگیرند»(قصدحمله داریم).

واین خبررا:

مایک پومپئو در واکنش به گزارش‌های منتشرشده در این مورد که گروه کتائب حزب‌الله عراق از نیروهای امنیتی و ارتش خواسته از پایگاه‌ها و مراکز آمریکایی دور شوند، پستی را در توئیتر منتشر کرده‌است.

وزیر خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته « به تحریک ایران، کتائب حزب‌الله، از نیروهای امنیتی عراق خواسته‌اند تا وظایف خود را در حفاظت از سفارت آمریکا در بغداد و نقاط دیگری که آمریکایی‌ها در آن‌ها در کنار مردم خوب عراق کار می‌کنند، رها کنند»

وآنوقت بجای نخست وزیرمعلق  عراق ،«خدمه پرواز»رابازجویی می کنند!

روزبعدازحادثه( شنبه۱۴ دی ۱۳۹۸) مسئولان امنیتی عراق تحقیقاتی را درباره خدمه پرواز هواپیمای حامل سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید سپاه قدس به بغداد آغاز کرده ۲ تبعه سوری و عراقی را بازداشت کرده اند.

***

نخست وزیرعراق:«صبح جمعه باقاسم سلیمانی قرارملاقات داشتیم»

عادل عبدالمهدی در سخنرانی خود قبل از تصویب خروج آمریکا از عراق(۱۵ دی ۱۳۹۸) گفت:

علت سفر سردار سلیمانی به عراق ،این بودکه  ساعت هشت و نیم صبح جمعه (روز شهادت) با قاسم سلیمانی قرار ملاقات داشتم تا جواب نامه سعودی‌ها را دریافت کنم که از طریق ما به ایران فرستاده شده بود.

وی همچنین گفت:واشنگتن نپذیرفت که به خاطر بمباران پایگاه های الحشد الشعبی در« القائم» که موجب کشته شدن رزمندگان عراقی شده بود عذرخواهی کند.

یعنی ایشان (عادل المهدی)ازقبل قرارملاقات گذاشته بود با سردارسلیمانی وازآن طرف هرروز-شایدچندین مرحله-باپمپئو واسپرتماس تلفنی داشته،اطلاعات ردوبدل میکرده،....

البته خیانت نخست وزیرعراق ازخباثت وکینه نسبت به سردارسلیمانی ویاابومهدی مهندس نبوده،بلکه ازروی حماقت بود،شیطان بزرگ ،ایشان رافریب داده،نوع دلدادگی بوده(تقریباً چیزی شبیه آقایان بزرگواردلداده کشورخودمان که تا سفر«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن، روز چهارشنبه ۲۲ خرداد۱۳۹۸این دلدادگی به دلبریدن تبدیل شد) ،خلاصه آقای عبدالمهدی، اطلاعات محرمانه را یجورایی «لو»داده وفرماندهان امریکایی،خلبانان، درآماده باش بودند،درکمین نشسته بودندکه این نیروهای مقاومت راترورکنند.

دراین حمله- شهر «القائم»مواضع گردان‌های حزب‌الله عراق(کتائب حزب‌الله ) در استان الانبار به ۲۴ شهید و مجروحان به بیش از ۵۰ زخمی

«جواد کاظم الربیعاوی» مدیر دفتر عملیات مشترک حشد شعبی گفت: در نتیجه تجاوز جنایتکارانه  امریکا (یکشنبه۱۰دی ۱۳۹۸)به مواضع تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ وابسته به حشد الشعبی در شهر القائم در استان الانبار، ۲۴ شهید و  بیش از ۵۰ نفرمجروح شدندکه چندنفرازفرماندهان بودند.

حمله هوایی-پهبادی- در منطقه «المزرعه» و داخل اراضی عراق و در مرز با سوریه انجام شد.،شمارشهداراتا۴۵نفرنیزگفته اند.

اما درموردمصوبه(قطعنامه) پارلمان:از ۳۲۹ نماینده فقط ۱۶۸ نفر در جلسه حضورداشتند.

در این قطعنامه، از دولت مرکزی عراق خواسته شده درخواست قبلی خود از ائتلاف بین‌المللی ضد داعش را لغو کند و به حضور نیرو‌های خارجی در عراق پایان دهد.

ترامپعراق تمام هزینه هایی که برای پایگاه هایمان کردیم بدهند،می رویم»

دونالد ترامپ در واکنش به این موضوع گفت: بغداد باید هزینه پایگاه هوایی آن کشور را بدهد ،ما یک پایگاه هوایی فوق‌العاده و خیلی گران در آن‌جا داریم(عین الاسد) این پایگاه میلیاردها دلار هزینه داشته، و خیلی قبل از زمان-ریاست جمهوری- من ساخته شده است،تا وقتی پول آن را ندهند،خارج نخواهیم شد.

«اگرمارابیرون کنند تحریم‌های شدیدی علیه عراق وضع کنیم»

ترامپ گفت: اگر عراق از نیروهای آمریکایی بخواهد از آن کشور خارج شوند، و این کار را به‌شکلی دوستانه نخواهدبود،تحریم‌هایی اعمال خواهیم کرد که هرگز شبیه آن را قبلا ندیده‌اند. طوری‌که تحریم‌های ایران در مقابلش کم‌اهمیت جلوه کند.

«سپهبدسلیمانی» درولایتمداری همتانداشت«تک بود».

شهادتگاه مالک اشتر رهبرمعظم انقلاب


(تصاویر) محل شهادت سردار قاسم سلیمانی

مشهد«سردارسلیمانی»

(تصاویر) محل شهادت سردار قاسم سلیمانی

بهترین انسان بدست خبیث ترین انسان کشته شد

(تصاویر) محل شهادت سردار قاسم سلیمانی

تمجیددشمن درموردفرماندهی سردارسلیمانی

ژنرال پترائوس! شما باید بدانید که من قاسم سلیمانی سیاست ایران را در ارتباط با عراق  در سوریه، افغانستان وفلسطین رامدیریت می کنم.

ژنرال پترائوس:قاسم سلیمانی فردی بسیار توانمند و مدبر و دشمنی شایسته است. او بازی(نقشش) خود را به‌خوبی انجام می‌داد.

حالا حادثه (بازی) به حذف سلیمانی انجامیده است و این سخن را درباره او کسی گفته بود که مدت‌ها در مسائل مربوط به منطقه دور و نزدیک مشغول مچ‌اندازی با سلیمانی بود؛ پترائوس، اولین فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق پس از صدام.

خودش تعریف می‌کند که سال ۲۰۰۷، جلال طالبانی، رئیس‌جمهور وقت عراق، به او خبر داد که از جلسه‌ای با قاسم سلیمانی می‌آید با این پیام از او:

«ژنرال پترائوس، شما باید بدانید که من قاسم سلیمانی سیاست ایران را در ارتباط با عراق کنترل می‌کنم و به‌جز عراق، کنترل سیاست ایران در سوریه، افغانستان و غزه را بر عهده دارم. نکته‌ای که او می‌گفت این بود که تو باید با من توافق کنی، دیپلمات‌های ایرانی و دیگران را فراموش کن، [برای حل بحران بصره] ما باید با هم توافق کنیم».سلیمانی گفته بود: «تو باید با من توافق کنی، بقیه را فراموش کن.»۱۳دی۱۳۹۸رادیوفردا

یوید پترائوس، اولین فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق به بی بی سی گفته است که در سال ۲۰۰۷ میلادی(۱۳۸۶شمسی)سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه برای او پیامی فرستاده بود و از او خواسته بود درباره نبرد با شبه نظامیان در بصره با او وارد مذاکره شود.

آقای پترائوس در مستندی که بی بی سی درباره سرلشکر سلیمانی ساخته گفته است که در اوج درگیری های بصره در جنوب عراق و افزایش قدرت شبه نظامیان شیعه، جلال طالبانی رئیس جمهور عراق در تماسی تلفنی خبر از این پیام داد.

«دیوید پترائوس» می گوید رئیس جمهور عراق به او خبر داد که از جلسه ای با قاسم سلیمانی می آید و او پیامی برای فرمانده نیروهای آمریکایی فرستاده است. پیام قاسم سلیمانی به روایت فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق این بود: "ژنرال پترائوس شما باید بدانید که من قاسم سلیمانی سیاست ایران را در ارتباط با عراق کنترل می کنم و به جز عراق کنترل سیاست ایران در سوریه، افغانستان و غزه را بر عهده دارم. نکته ای که او می گفت این بود که تو باید با من توافق کنی دیپلمات های ایرانی و دیگران را فراموش کن، [برای حل بحران بصره] ما باید با هم توافق کنیم".

به گفته «دیوید پترائوس»، پیشنهاد قاسم سلیمانی از سوی او پذیرفته نشد.

اما در همین سال سه دور مذاکره بین ایران و آمریکا به میزبانی عراق در ماه های مه و ژوئیه سال ٢٠٠٧ میلادی (خرداد و مرداد سال ١٣٨٦) در بغداد برگزار شد. دو دور اول این مذاکرات در سطح سفیران آمریکا و ایران و با حضور وزیر امور خارجه عراق انجام گرفت و دور آخر در سطح کارشناسی بود.

در مستند تازه بی بی سی که "فرمانده سایه: مغز متفکر نظامی ایران" نام دارد،«نوری مالکی» نخست وزیر عراق بصره را شهر بسیار مهم برای کشورش توصیف می کند که با هجوم نیروهای شورشی مواجه شده بود. او می‌گوید معتقد بوده که سقوط بصره به معنای سقوط عراق است و به همین دلیل تلاش همه جانبه‌ای کرده تا کنترل این شهر به دست شبه‌نظامیان شیعه نیافتد./15مارس 2019 - 24 اسفند 1397خبرگزاریBBC

«نوری مالکی» در این مستند می گوید که به ژنرال پترائوس گفته بود باید برای فرستادن نیرو به بصره تصمیم بگیریم.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«دیوید پترائوس» اولین فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق به BBC گفته است که در سال ۲۰۰۷ میلادی(۱۳۸۶شمسی)سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه برای او پیامی فرستاده بود و از او خواسته بود درباره نبرد با شبه نظامیان در بصره با او وارد مذاکره شود.

اولین اخباروگزارش درموردحمله به فرودگاه بغذاد(اولین ساعات بامدادجمعه):اصابت همزمان ۴موشک+عملیات بمباران هوایی

رسانه امنیتی عراق : اصابت موشک هابه فرودگاه بین المللی بغداد، آتش گرفتن دو خودرو و زخمی شدن شماری از شهروندان را در پی داشته است.

 پایگاه خبری «الفرات نیوز» نیز از یک منبع امنیتی نوشت: چهار موشک به نزدیکی مرکز مبارزه با تروریسم و یک مکان مشترک نیروهای آمریکا و نیروهای مبارزه با تروریسم در جنوب فرودگاه بغداد اصابت کرده و به دنبال آن نیز فرودگاه بسته شده و آسمان منطقه شاهد «پرواز گسترده بالگردها» است.

«هشام الهاشمی»، کارشناس عراقی مسائل امنیتی نیز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییترزد: بنا به گفته منابع اطلاعاتی این کشور، فرودگاه بین المللی بغداد در مجموع هدف چهار موشک قرار گرفته جایی که موشک نخست به نزدیکی یک ساختمان متعلق به نیروهای ائتلاف بین المللی، موشک دوم به باند فرودگاه نظامی، موشک سوم به یک ساختمان متعلق به مرکز مبارزه با تروریسم در کنار منطقه جنوبی فرودگاه و «موشک چهارم نیز به جاده بیرونی فرودگاه اصابت کرد

یک منبع امنیتی نیز در مصاحبه با بغداد الیوم تاکید کرد که در نتیجه« اصابت موشک به دو خودرو در جاده فرودگاه بین المللی بغداد» محمد الجابری، مسئول ارتباطات سازمان حشد شعبی و دو همراه و سه مهمان وی جان خود را از دست دادند.

 رسانه های خبری بنقل ازمسئولین حشد شعبی اینگونه گزارش کردند: اصاب موشک به فرودگاه بغداد جان پنج عراقی عضو این سازمان از جمله الجابری و دو شهروند لبنانی را گرفته است.

خبرنگار شبکه خبری «المیادین» در عراق نیز از شهادت دو شخصیت مهم در نتیجه« حمله یک بالگرد آمریکایی به کاروان خودروها در نزدیکی فرودگاه بین الملی بغداد» خبر دادند.

دونالدترامپ(رئیس‌جمهورآمریکا )عصر جمعه ۱۳ دی توئیت کرد :قاسم سلیمانی هزاران آمریکایی را در یک بازه طولانی کشت یا به شدت زخمی کرد و در حال توطئه‌چینی برای کشتن شمار بیشتری بود. ولی گیر افتاد!...اوبایدقبلاًکشته می شد.(احتمالاًترامپ داعشی هارا امریکایی می دانست،شایدهم حق باترامپ باشد چون هیلاری کلینتون«اُم الداعش»اشت)

خبرگزاری رویترز درگزارش بمباران خودروی فرمانده قدس سپاه نوشت:اوچندین مرحله ازترورجان سالم بدربرده بود(ازمدتهاپیش درکمینش بودند،نقشه قتلش راکشیده بودند)

ترامپ:«ارتش آمریکا تحت هدایت من سلیمانی را کشت»

رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه جمعه ۱۳ دی۱۳۹۸ در یک سخنرانی  در فلوریدا : کشتن قاسم سلیمانی به دستورمن بوده است.

 ترامپ گفت: کشتبم  تا جلوی جنگ گرفته شود.وحالا ایالات متحده برای هرگونه واکنش،آماده و مهیا است.

«امریکا»حدود۷هزارنظامی  در۱۰پایگاه نظامی درکشورعراق دارد

نقشه پایگاه هوایی عین الاسد دراستان الانبار عراق

بعدازحمله واشغال داعش۵ژوئن۲۰۱۴(نیمه خرداد۱۳۹۳) دربعضی ازمناطق عراق،امریکا به بهانه مبارزه با این «مولودهیلاری کلینتون» یک توافقنامه نظامی با دولت اقلیم کردستان در شمال عراق امضا کرد؛ این توافقنامه به منظور تاسیس پنج پایگاه در مناطق تحت سیطره آنها امضا شد: یک پایگاه در نزدیکی «سنجار» پایگاهی در مناطق اتروش و الحریر و دو پایگاه دیگر در شهر حلبچه در استان سلیمانیه و« تون کوبری »در استان کرکوک .«پایگاه رینج(رینگ) »در کرکوک می باشد.

از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق چه می دانید؟

دیگرپایگاه‌های نظامی: «ویکتوریا( النصر)» در مرزهای فرودگاه بین المللی بغداد در غرب پایتخت، «التاجی» شمال بغداد، «الحبانیه(التقدم)»درمرز بین رُمادی-فلوجه  و «عین الاسد» در استان الانبار، «پایگاه هوایی بلد» در استان صلاح الدین، «القیاره» در استان نینوا به عنوان معروف‌ترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق هستند.

پایگاه هوایی بلد - شمال استان صلاح الدین- در ۶۴ کیلومتری بغداد قراردارد.

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که امروز (سه شنبه) منتشر کرد، گفت، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور در دو تماس تلفنی جداگانه با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی و برهم صالح، رئیس جمهور عراق آشکارا تاکید کرد، آمریکا به منظور حمایت از حاکمیت و استقلال عراق از شهروندان خود در این کشور محافظت و از آنها دفاع خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است عبدالمهدی و صالح در گفتگو با پامپئو تاکید کردند، با جدیت مسئولیت خود در این زمینه را انجام خواهند داد و امنیت و حفاظت از کارکنان آمریکایی و اموال آنها در عراق را تضمین خواهند کرد.

این مذاکرات تلفنی بعد از تجمع عراقی‌ها در مقابل سفارت آمریکا در بغداد در اعتراض به حملات شامگاه یکشنبه واشنگتن به مواضع گردان‌های حزب الله در مرزهای عراق و سوریه انجام شد. این حملات موجب کشته شدن دستکم ۲۵ تن شد./۱۰ دی ۱۳۹۸ایسنابنقل ازسایت روسیا الیوم.

***

براساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق که توسط سومریه نیوز منتشر شده است، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق عصر سه‌شنبه تماسی تلفنی را از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دریافت کرد که در آن درباره اوضاع عراق و تحولات اطراف سفارت آمریکا در بغداد توضیح خواست.

طبق این بیانیه،‌ عبدالمهدی شرح داد که حوادث بعد از رویدادهای دردناک اخیر رخ داده و دو روز پیش به مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا خطرناک بودن تبعات چنین حمله‌ای را گوشزد کرده است.

در این بیانیه آمده است، عبدالمهدی توضیح داده که نیروهای امنیتی عراق به انجام وظایف‌شان در زمینه حمایت از سفارت آمریکا و دیگر هیئت‌های دیپلماتیک و نمایندگی‌ها ادامه می‌دهند.  

نخست وزیر مستعفی درباره وضعیت منطقه‌ای نیز تاکید کرد، دولت عراق همواره تلاش کرده است روابط خوبی با کشورهای هم‌جوار من جمله جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و همچنین کشورهای غربی در راس آنها آمریکا را دوست خود می‌داند.

طبق بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق، اوضاع به دلیل اختلافات دو طرف نامساعد شد و عراق می‌خواهد کشوری برای مذاکره و آرامش بدور از خطر جنگ برای این کشور و همه باشد. 

عبدالمهدی به ترامپ تبین کرد: شما یادآور می‌شوید که جنگ نمی‌خواهید، ما از رهبران ایران نیز موضعی مشابه را می‌شنویم، عراق بر اهمیت مذاکره و دست‌کم دستیابی به توافقات واقعی و مقدماتی برای آرامش تاکید دارد.

ترامپ نیز تاکید کرد، به اهمیت نقش عراق و رهبری آن و آنچه می‌تواند در این راستا انجام دهد،‌ اطمینان دارد.

دو مقام نهایتا بر باقی ماندن خطوط مستقیم تماس بین یکدیگر برای پیگیری اوضاع توافق کردند./۱۳۹۸/۱۰/۱۱اقتصادنیوز

ترامپ دستورکشتن سردارسلیمانی راداد

مارک اسپر: پنتاگون در خصوص استیضاح ترامپ با کنگره همکاری می‌کند

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه ای در ارتباط با حمله به کاروان سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: "ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است".

پنتاگون ادعا کرد که سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.

وزارت دفاع آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه، از اعتراضات ضد آمریکایی مقابل سفارت امریکا در عراق به عنوان "حمله به سفارت آمریکا" یاد کرده و مدعی شد این اقدام به دستور سردار سلیمانی صادر شده است./اسپوتنیک جمعه۱۳ دی ۱۳۹۸

**

وزارت دفاع آمریکا: ارتش به دستور ترامپ دست به کشتن قاسم سلیمانی زد

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه درباره حمله به کاروان سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد شخص دونالد ترامپ دستور حمله هوایی به کاروان حامل سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس را صادر کرده است.

پنتاگون هدف از حمله تروریستی خود را «اقدام‌های دفاعی قاطع برای محافظت از کارمندان آمریکا در خارج از کشور» توصیف کرده است.

وزارت دفاع آمریکا، سپاه قدس را یک سازمان تروریستی خارجی علیه ایالات متحده عنوان کرده و مدعی شده است: «ژنرال سلیمانی به‌طور جدی برنامه‌هایی را برای حمله به دیپلمات‌ها و اعضای خدماتی آمریکا در عراق و سراسر منطقه در حال تدوین داشت.»

ساعاتی قبل، در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند و برخی دیگر نیز مجروح شدند./۱۳ دی ۱۳۹۸تسنیم

عبدالمهدی

عادل المهدی

به خاطر اتفاقات اخیر در بغداد «مایک پمپئو سفر خود به چند کشور از جمله اوکراین را به تعویق انداخت». وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرده که دیدار پمپئو و رئیس جمهوری اوکراین در آینده نزدیک انجام می‌شود

مورگن اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته (چهارشنبه اول ژانویه/ ۱۱ دی) در بیانیه‌ای اعلام کرد مایک  پمپئوروز جمعه به اوکراین سفر نمی‌کند و برای زیر نظر داشتن تحولات عراق در واشنگتن می‌ماند.

طبق برنامه قبلی ،مایک  پمپئو پس از دیدار از کی‌یف به کشورهای قزاقستان، ازبکستان، بلاروس و قبرس سفر کند که این برنامه‌ها نیز به آینده نزدیک موکول شده است.

بنابر این گزارش مایک  پمپئو در یک تماس تلفنی با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق که به طور موقت سرپرستی نخست‌وزیری را بر عهده دارد، حمله به سفارت آمریکا در بغداد را به عنوان یک "اقدام تروریستی با حمایت ایران" به شدت محکوم کرده است.

دونالد ترامپ نیز جمهوری اسلامی را مسئول سازماندهی حمله به سفارت آمریکا در بغداد خوانده و به ایران هشدار داده که با قدرت به هر حمله‌ای پاسخ خواهد داد.

به تعویق افتادن دیدار با زلنسکی

مطابق برنامه‌های قبلی قرار بود وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در سفر به اوکراین با مقام‌های ارشد این کشور از حمله رئیس جمهوری ولودومیر زلنسکی دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر مایک پمپئو نخستین دیدار یک مقام ارشد دولت آمریکا از کی‌یف پس از بالا گرفتن ماجرای اوکراین محسوب می‌شد. رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ متهم شده که برای واداشتن همتای اوکراینی خود برای تحقیق درباره جو بایدن، رقیب احتمالی‌اش در رقابت‌های انتخاباتی، زلنسکی را تحت فشار قرار داده است. این ماجرا به رای‌گیری درباره استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان منجر شد./پنج شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۸دویچه وله فارسی

***

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۶ و در دیدار اعضا و مسئولان ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت سرداران و ۸ هزار شهید استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان خطاب به سردار سلیمانی که در آن مقطع فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان بود، گفتند: « خود شما هم که آقای سلیمانی باشید در نظر ما شهیدید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد