پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

کرونا ویروس به "امریکا"رسید+اسامی کشورهای مبتلابه کرونا

امریکانیز «کرونایی» شد

شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا آمریکا روز سه شنبه به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا در این شهر وضعیت اضطراری اعلام کرد.

کشورهایی که کرونایی شده اند:حدود۶۵کشور چین،ایران،امریکا،اتریش،سوئیس،کرواسی،الجزائر،ایتالیا،بحرین،هند،دبی،عربستان،کانادا.فرانسه،گرجستان،آذربایجان،لبنان،اسرائیل،،عراق،کویت،افغانستان،پاکستان،کره جنوبی،ژاپن،رومانی...نروژ،دانمارک،هلند،ایرلندشمالی،نیوزلند،مصر، سوئیس وآلمان ازجمله این کشورهاهستند.

آمارکشورهای مبتلابه ویروس کرونابه ۶۵ کشورافزایش یافت/دوشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

این ویروس در آلمان ۱۳۰ نفر، در فرانسه بیش از یکصد تن ... را مبتلا کرده است.

«لاندن برید»٬ شهردار شهر سان فرانسیسکو در یک بیانیه گفته است: به رغم این که تاکنون هیچ مورد از ابتلا به ویروس کرونا در میان ساکنان شهر سانفرانسیسکو تایید نشده است، وضعیت جهانی به سرعت در حال تغییر است و لازم است که ما آمادگی خود را افزایش دهیم.

به گزارش رویترز، تاکنون ۱۴ مورد ابتلا به کرونا در آمریکا تایید شده است. بیشتر این افراد در جریان مسافرت مبتلا شده اند.

۳۹ آمریکایی که با کشتی تفریحی دیاموند پرنسس مسافرت کرده‌اند نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند./چهارشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۸رادیوفردا

***

«نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا پاسخ «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور به بیماری کرونا را «خجالت‌آور» و «کم‌رمق» توصیف کرده است. 

سیاستمداران هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه تا به حال از دولت ترامپ بابت سیاست‌هایش برای جلوگیری از شیوع کرونا انتقاد کرده‌اند، اگرچه ترامپ ادعا کرده کار مقام‌های دولت او  «فوق‌العاده» بوده است. 

ترامپ برای مقابله با این ویروس مرگبار ۲.۵ میلیارد دلار بودجه درخواست کرده، اما نمایندگان دموکرات گفته‌اند محافظت از آمریکایی‌ها در برابر کرونا نیازمند ۸.۵ میلیارد دلار بودجه خواهد بود. 

نانسی پلوسی گفت: «[پاسخ ترامپ به کرونا] خجالت‌آور است. او حالا پیشنهادی را مطرح کرده که برای مقابله با این ویروس بسیار ضعیت و کم‌رمق است. ما برای ایبولا ۵ میلیارد دلار هزینه کردیم.»

او در ادامه گفت: «او کار را بسیار دیر و کم‌رمق شروع کرده است. جای امیدواری است که می‌توانیم این فوت وقت را جبران کنیم ولی لازم است آدم‌های حرفه‌ای و منابع کافی داشته باشیم و برای مردمی که به کشورمان برمی‌گردند از تاکتیک‌های هراس استفاده نکنیم.»

پیش از این سایر نمایندگان کنگره آمریکا هم سیاست‌های ترامپ برای مقابله با کرونا را  مورد انتقاد قرار داده بود. 

به عنوان مثال، «میت رامنی»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه گفته که کشورش آمادگی مناسبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ندارد. 

رامنی در جلسه‌ای پشت درهای بسته در کنگره از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بابت کوچک‌نمایی نگرانی‌ها درباره شیوع این بیماری انتقاد کرد. 

ترامپ در دهلی نو به خبرنگاران گفته بود که اوضاع این بیماری در آمریکا «تحت کنترل» است و این بیماری، مسئله‌ای است که به زودی رفع خواهد شد. /۷ اسفند ۱۳۹۸خبرگزاری فارس

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:درهمه درخواست های بودجه ای دونالدترامپ»دست بالا می گرفت،برای نمونه درموضوع بودجه دیوارمکزیک درمطالبه اش آنقدربالابود که امریکارایک ماه به تعطیلی کشاند وامادراینجا تعمداً برای تظاهر به آماراندک مبتلایان  به ویروس کرونا،حداقل بودجه راازکنگره درخواست کرده است.

کرونا در  ۲۲ ایالت آمریکا

بعلت شیوع ویروس کرونادرامریکا «دانشگاه واشینگتن» تعطیل شد

دانشگاه واشینگتن هم اعلام کرده است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کلیه کلاس‌ها به صورت حضوری فعلا تعطیل می‌شود و دانشجویان به صورت آنلاین به تحصیل خود ادامه خواهند داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز جمعه ۱۶ اسفند بودجه ۸.۳ میلیارد دلاری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ، کووید ۱۹، را امضا کرد. تاکنون در ۲۲ ایالت آمریکا مواردی از ابتلا به این ویروس دیده شده است..

وقتی ازترامپ پرسیدند که تعطیلی اعلام نمی کنید؟اینگونه توئیترزد:Mar 9, 2020

مگرپارسال که۳۷ هزار آمریکایی در اثر ابتلای آنفولانزامُردندماتعطیل کردیم!؟

So last year 37,000 Americans died from the common Flu. It averages between 27,000 and 70,000 per year. Nothing is shut down, life & the economy go on. At this moment there are 546 confirmed cases of CoronaVirus, with 22 deaths. Think about that!

«دونالد ترامپ» :پارسال ۳۷۰۰۰ آمریکایی بر اثر ابتلا به آنفولانزا فوت کردند،ماتعطیلی اعلام نکردیم

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه۹مارس۲۰۲۰(۱۹ اسفند ۱۳۹۸) در توییتر نوشت: «پارسال ۳۷۰۰۰ آمریکایی بر اثر ابتلا به آنفولانزای معمولی مردند. متوسط، هر سال بین ۲۷۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ نفر. هیچ‌جا تعطیل نشده و زندگی و اقتصاد پیش می‌رود.»

ترامپ درپایان می نویسد: «تا این لحظه، ۵۴۶ مورد تأییدشده ویروس کرونا و ۲۲ مورد مرگ وجود دارد. در این مورد فکر کنید.»/۱۹ اسفند ۱۳۹۸خبرگزاری فارس

/رادیوفردا۱۷ اسفند ۱۳۹۸بنقل ازخبرگزاری رویترز

«کرونا» درکنگره وکاخ سفید

با مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای یکی از حاضران در کنفرانس «سی‌پَک» در آمریکا، چند تن از اعضای کنگره ایالات متحده که در این کنفرانس حضور داشتند در اقدامی احتیاطی خود را قرنطینه کرده‌اند.

رئیس دفتر «مارک مدوز»عضو مجلس نمایندگان که اخیرا به ریاست کارمندان کاخ سفید منصوب شده، در توئیتی اعلام کرد نتیجه آزمایش اولیه او منفی بوده، اما به او توصیه شده بهتر است به مدت ۱۴ روز، یعنی تا روز چهارشنبه، در قرنطینه بماند./۲۰ اسفند ۱۳۹۸رادیوفردا

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: کنفرانس سیاسی «اقدام سیاسی محافظه‌کاران» موسوم به «سیپک» در۸ اسفند ۱۳۹۸برگزارشدوامااکثردولتمردان امریکا ،همچون ترامپ، دروغگویند:اگرتست آقای مدوزمنفی بوده ،نیازی به قرنطینه۲هفته ای نبوده،علاوه برسناتوز تد کروز و پل گسار  وچندنفر دیگردرقرنطینه اند.«سناتور پال گوسار»به همراه سه نفر از کارکنان ارشدش،نیز خودشان را قرنطینه کرده اند. 

«کرونا»درکمپین انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا 

«جو بایدن» و «برنی سندرز»، دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تجمع‌های انتخاباتی را از بیم کرونا لغو کردند. / ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

***

روز سه شنبه(۶ اسفند ۱۳۹۸) شهر سان فرانسیسکو ایالات متحده به دلیل ویروس "کرونا" وضعیت اضطراری اعلام کرد ، اگرچه هیچگونه عفونت وجود نداشت ، در حالی که مقامات بهداشتی از شهروندان آمریکایی خواستند که برای شیوع عفونت آماده شوند.

چهارمین شهر بزرگ کالیفرنیا اعلام کرد که این اقدام را برای تقویت آمادگی خود برای مقابله با ویروس و افزایش آگاهی عمومی در مورد خطرات انجام داده است.
شهردار این شهر ، لندن پست ، در بیانیه ای گفت: "اگرچه هیچ مورد تایید شده در بین ساکنان سانفرانسیسکو وجود ندارد ، اما اوضاع جهانی به سرعت در حال تغییر است و ما باید آمادگی را تقویت کنیم."
بیشتر ۱۴ مورد تائید شده از کروناویروس در ایالات متحده بیشتر مربوط به مسافرت به خارج از کشور بوده است.
همچنین ۳۹ زخمی در بین آمریکایی ها که از شهر چینی ووهان تخلیه شده اند و کشتی "شاهزاده الماس" تخلیه شده اند ، که در معرض قرنطینه خارج از ژاپن بود ، وجود دارد./منبع:چهارشنبه۲۶فوریه۲۰۲۰(۷ اسفند ۱۳۹۸)العین اوظبی بنقل ازرویترز.

۳نفر در بیمارستان‌های سانفرانسیسکو به خاطر آلودگی به ویروس کرونا تحت درمان قرار گرفته اندوضعیت اضطراری در شهر سانفرانسیسکو به مدت دست کم هفت روز برقرار خواهد بود.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:اگردرترجمه این متن -عربی- اشکالاتی وجودداشته باشد،عذرخواهی میکنم.

مبتلایان کرونادرامریکا:۶۰ نفر+مرگ یک نفر

به گزارش CNN تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا افزایش پیدا کرده است..

این شبکه آمریکایی اعلام کرد که در حال حاضر ۶۰ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا هستند.

«آلکس اِیزر» وزیر بهداشت آمریکا نیز عصر چهارشنبه از شناسایی ۱۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و گفت: ۱۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در این کشور شناسایی شده است./شنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۸العالم

به گزارش شبکه خبری CNNجامی نیکسون سخنگوی وزارت بهداشت از فوت یک نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در منطقه کینگ در واشنگتن خبر داد./۱۰ اسفند ۱۳۹۸ایسنا

وضعیت اصطراری درواشگنتن

 با افزایش شیوع ویروس «کووید۱۹» در ایالات متحده، فرماندار ایالت واشنگتن در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام کرد.

فرماندار ایالت واشنگتن

به گزارش شبکه «اِی.بی.سی. نیوز» ایالت واشنگتن، اولین منطقه‌ای در آمریکا است که اولین مورد فوتی بر اثر ابتلا به نوع جدید کروناویروس را ثبت کرده است./۱۱ اسفند ۱۳۹۸مشرق


از۳۷۰۰ نفر سرنشین کشتی«شاهزاده الماس»ژاپن ،بیش از ۳۰۰ تن از مسافران این کشتی آمریکایی بودند.۱۴ نفر از آنان مبتلا به ویروس کرونا شده بودند که۲نفرمُردند.

کشتی Diamond Princess، یک کشتی تفریحی با حدود ۲۶۰۰ مسافر و ۱۱۰۰ خدمه است که در جنوب شرقی آسیا در قالب تورهای تفریحی، مسافران را جابجا می‌کند. این کشتی اواخر سال ۲۰۱۹(دی ۱۳۹۸)، مشغول گشت‌زنی در سواحل ژاپن بود که یک مسافر (۸۰ ساله هنگ‌کنگی) این کشتی به بیماری ویروس کرونا مبتلا شد.

موارد اولیه مبتلا ۱۰ نفر بودند که طی ۱۴ روز به ۴۵۴ نفر رسیده‌اند. 

۷۰نفرازاین مسافران ازکشورانگلیس بودند.

دو تن از مسافران «کشتی کروز ژاپنی» به دلیل ابتلا به بیماری جدید کرونا جان باختند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دو تن از مسافران کشتی تفریحی «شاهزاده الماس» متعلق به ژاپن که ۴۵۴ نفر از آنان به بیماری جدید کرونا مبتلا شده بودند، جان خود را در اثر این بیماری از دست دادند.

دو نفر از مسافران کشتی ژاپنی به خاطر کرونا جان باختند

پیشتر آمریکا بیش از ۳۰۰ تن از مسافران این کشتی را که آمریکایی بودند و ۱۴ نفر از آنان مبتلا به ویروس کرونا شده بودند، به آمریکا منتقل کرده و در پایگاه‌های ارتش این کشور قرنطینه کرده بود. 

تست کرونا از سرنشینان کشتی نشان داد که ۴۵۴ نفر به ویروس مبتلا بودند. این بزرگترین گروه مبتلا به ویروس کرونا در خارج از چین به شمار می‌رود.  

علاوه بر آمریکایی‌ها، بیش از ۷۰ بریتانیایی نیز سوار کشتی بودند. دفتر نخست‌وزیری بریتانیا روز دوشنبه گفت در حال بررسی احتمال اعزام پرواز به ژاپن است.

***

قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۱۱ نفر رسیدند

پس از آنکه ایالت کالیفرنیا روز چهارشنبه اولین مورد مرگ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا را اعلام کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۱۱ نفر رسیدند.

۱۰ قربانی قبلی ویروس کرونا در آمریکا همگی از ایالت واشنگتن بوده‌اند.

روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داده که ویروس کرونا به سرعت در ایالت‌های کالیفرنیا و نیویورک در حال شیوع است و مبتلایان را به سرعت افرایش خواهد داد.

 تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۱۰۰ نفر عبور کرده است و پس از ابتلای ۶ نفر به این ویروس در لس‌آنجلس،‌ مقامات این شهر اعلام وضع فوق‌العاده کردند.

پنج روز پیش روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده بود کاخ سفید به متخصصان پزشکی و دانشمندان زیرمجموعه دولت فدرال آمریکا دستور داده تمامی بیانیه‌ها و برنامه‌های خود برای اطلاع‌رسانی درباره «کرونا» را با مایک پنس هماهنگ کنند.

«مایک پنس» از سوی دونالد ترامپ به عنوان رئیس کارگروهی در دولت آمریکا منصوب شده که مأمور رسیدگی به مسائل مربوط به کرونا است. /۱۵ اسفند ۱۳۹۸

توضیح:هرکس ،غیرازمایک آماروارقام کرونای امریکارا به رسانه های بدهد،اخراج ازکار می شود.

***

آمار کشته‌های کرونا در سراسر جهان به بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا  درایران تا(۷ اسفند ۱۳۹۸) به ۱۳۹ نفر و موارد فوت ناشی از آن به ۱۹ نفر رسیده است.

***

اولین بیمار کرونایی «یمنی» از بیمارستان فرار کرد!

منابع رسانه‌ای یمن اعلام کردند، جوانی که پس از بازگشت از خارج، ابتلای قطعی‌اش به ویروس کرونا در بیمارستان تایید شد، بعد از تجهیز اتاق قرنطینه برای وی پا به فرار گذاشت.

روز دوشنبه(۱۲ اسفند ۱۳۹۸) بعد از انجام تست کرونای یک شهروند یمنی در بیمارستان ابن سینا در استان حضرموت یمن، اخباری درباره ثبت اولین مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس منتشر شد. این مورد مربوط به جوانی از خارج بازگشته بود.

منابع یمنی گفتند، بعد از اینکه نتایج تست کرونای این فرد تایید شد، به بیمارستان ابن سینا (بزرگترین بیمارستان حضرموت) اطلاع‌ داده شد تا اتاقی را برای قرنطینه وی آماده کنند اما مقامات پزشکی با صحنه فرار این جوان پیش از انتقالش به بیمارستان مواجه شدند./ ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک

***

ترکیه همچنین مرزهای هوایی، زمینی و خدمات ریلی خود را با ایران بست

اداره کل هواپیمایی ترکیه (DGCA) اعلام کرد: پروازهای تجاری بین ترکیه و ایران به دلیل گسترش ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده است.

براساس بیانیه اداره هواپیمایی ترکیه : پروازهای مسافری بین ترکیه و ایران تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است و شرکت های مسافرتی ایران می توانند با شرط ورود بدون مسافر، مسافران را از ترکیه به ایران حمل کنند. مسافران ترکیه در این پروازها حمل نخواهند شد.


کشورهایی که تاکنون گرفتارکروناشده اند:(علاوه برچین،امریکا)چهارشنبه۷ اسفند ۱۳۹۸

اگرچه تا حالا رسماً۴۰کشوررااعلام کرده اند واما بنظرنمی رسد کشوری باشدکه «کروناویروس»به آنجانرفته باشد.

«رییس سازمان بهداشت جهانی» روز پنجشنبه ۸ اسفند۱۳۹۸ هشدار داد کشورهایی که فکر می‌کنند ویروس کرونا به آنجا سرایت نخواهد کرد مرتکب یک «اشتباه مهلک» می‌شوند.

«تدروس ادهانوم» گفت: «هیچ کشوری نباید تصور کند که موارد ابتلا به ویروس کرونا نخواهد داشت، چنین تصوری یک اشتباه مهلک خواهد بود./رادیوفردا.

اتریش،سوئیس،کرواسی،الجزائر،ایتالیا،بحرین،هند،دبی،عربستان،کانادا.فرانسه،گرجستان،آذربایجان،لبنان،،اسرائیل،عراق،کویت،افغانستان،پاکستان،کره جنوبی،ژاپن،رومانی...نروژ،دانمارک،هلند،ایرلندشمالی،نیوزلند،مصر، سوئیس وآلمان ازجمله این کشورهاهستند.

امریکا:«آلکس آزار»، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا چهارشنبه گفت تعداد موارد ابتلا به کروناویرس به ۶۰ نفر افزایش پیدا کرده است. 

عربستان:طبق آخرین اخبار به دست آمده از شیوع ویروس کرونا در عربستان سعودی٬ وزیر بهداشت این کشور تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان را 244 نفر اعلام کرد که 64 نفر از آنها در استان جده هستند و 18 نفر از آنها تا کنون جان خود را از دست داده اند.

عربستان اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ورود زائران به این کشور برای انجام عمره مفرده و زیارت مسجدالنبی را موقتا به حالت تعلیق در آورده است.

پاکستان:«ظفر میرزا» (Zafar Mirza) وزیر بهداشت پاکستان امروز چهارشنبه در پیامی توئیتری نوشت: تایید می‌کنم که ۲ مورد از ابتلا به کرونا در پاکستان شناسائی شده است.

آلمان:«ینس اشپان» ( Jens Spahn) وزیر بهداشت آلمان امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که این کشور با آغاز اپیدمی «کرونا» مواجه شده است.

فرانسه:« اگنس بوزن » وزیر بهداشت پیشین فرانسه ۲۵بهمن/۱۴فوریه از مرگ نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در پاریس خبر داده بود. پیرزن ۸۰ ساله، یک توریست چینی بود که از ۲۵ ژانویه در پاریس بستری شد. او نخستین قربانی در خارج از قاره آسیا و اولین در اروپا بود.
وزارت بهداشت فرانسه دوشنبه(۵ اسفندماه)در تازه‌ترین گزارش خود با اشاره به شناسایی ۱۷مورد افراد آلوده به ویروس کرونا در این کشور اعلام کرد، از میان آنها، یک مرد ۶۰ ساله فرانسوی جان خود را از دست داده است.

ایتالیا: تاکنون ۳۰۰ نفر در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 کره جنوبی: ۱۱۵ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ تایید شده و به این ترتیب مجموع مبتلایان در این کشور تاکنون به ۱۲۶۱ نفر رسیده است.

همچنین تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس در کره جنوبی ۱۲ نفر اعلام شده است.

 ژاپن :موارد ابتلا دراین کشورتا به حال ۱۳۵ نفر اعلام شده اما ششصد نفر از مسافران کشتی گردشی (کروز) «دایاموند پرینسس» که در بندر یوکوهاما لنگر انداخته به ویروس کرونای جدید آلوده شده‌اند. دو ژاپنی که در این کشتی بودند اول اسفند جان باختند.

هند:هندوستان تایمز، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور هند به سه نفر رسید.(۱۴بهمن ۱۳۹۸)

 افغانستان : سه نفر در هرات مبتلابه ویروس کرونا شده‌اند.


ملاقات پرستار چینی با فرزندش را از پشت شیشه 

 یک پرستار چینی که از ماه گذشته در واحد قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا مشغول به کار است، پس از ۲۶ روز توانست برای دقایقی فرزندش را از پشت شیشه ملاقات کند./۹ اسفند ۱۳۹۸

بچه هاهم مبتلا می شوند وامابهبودشان آسانتراست

دختر ۷ ماهه چینی که به ویروس کرونا مبتلا شده بود پس از بهبودی حالش از بیمارستان شانگ‌های چین مرخص شد./۹ اسفند ۱۳۹۸

***

اولین کشوری که کانون کرونااست؟

دسامبر ۲۰۱۹(مهر۱۳۹۸) بود که در شهر «ووهان» چین، جدیدترین گونه از کروناویروس با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد و تاکنون جان بیش از ۲۰۰۰ نفر را گرفته‌ است. تا امروز ابتلای بیش از ۷۳ هزار و ۳۳۲ نفر به این ویروس در ۳۰ کشور دنیا تأیید شده که تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا، سنگاپور، نپال، ویتنام، اندونزی، آلمان، روسیه، فیجی، فرانسه، ایران و آمریکا جزء آنها هستند.

مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های از پیش تعیین‌شده بستری و قرنطینه می‌شوند و کادر پزشکی با لباس‌های سفید مخصوص از آنها نگهداری می‌کنند. پزشکان در شرایط فعلی حق مرخصی و ماموریت کاری ندارند و نمی‌توانند محل کارشان را ترک کنند.

مرگ نابهنگام پزشک چینی که قبل از اعلام رسمی کروناویروس درباره شیوع این بیماری هشدارهای جدی داده بود

روز سه شنبه۱۸فوریه۲۰۲۰(۲۹ بهمن ۱۳۹۸)مدیر بیمارستانی در شهر ووهان به دلیل ابتلا به این بیماری درگذشت. لیو ژیمینگ ۵۱ ساله، رئیس بیمارستان« ووچانگ »در «ووهان» بود؛ یکی از بیمارستان‌های اصلی درگیر با بیماری در این شهر.دکتر ژیمینگ یکی از عالیرتبه‌ترین مقام‌های پزشکی چین است که در اثر شیوع بیماری مُرده‌اند.

بخش مراقبت‌های ویژه از بیماران مبتلا به کرونا که در قرنطینه هستند

توزیع بسته های غذایی به بیماران مبتلابه کروناویروس

یک پرستار در بیمارستان ووهان که در حال غذا دادن به بیمار کرونایی است 

***

آخرین خبرازچین(شنبه۱۰ اسفند ۱۳۹۸)

بر اساس تازه‌ترین آماری که دولت چین ارائه داده تا کنون ۷۹ هزار و ۲۵۱ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۳۹ هزار و ۲ نفر آنها بهبود یافته‌اند.

«گیو یانهونگ» از «کمیسیون بهداشت ملی چین» امروز (جمعه۹ اسفند ۱۳۹۸) ضمن اعلام این خبر گفت  که ۹۰.۸ درصد بیماران وضعیت خفیف و ملایم، ۷.۲ درصد وضعیت جدی و ۲ درصد وضعیت وخیم دارند.

بنابر گفته او، میانگین سنی کسانی که علائم ملایم دارند ۴۳ سال است و کسانی علائم جدی و وخیم دارند ۵۳ سال است.

این مقام چینی افزود حتی کسانی که بیماری‌ جدی دارند از طریق بهبود و تقویت درمان می‌توانند بهبود یابند.  

درمان:تلفیقی ازداروهای صنعتی+سُنتی

گیو یانهونگ همچنین خاطرنشان کرد که برای ۸۵ درصد بیماران داروهای ضدویروسی تجویز شده است و نزدیک به ۴۰ درصد بیماران از طریق ترکیب علوم پزشکی غربی و سنتی چین درمان شده‌اند.

همه ۱۶بیمارستان صحرایی چین تعطیل شد

 آخرین گروه بیماران متشکل از ۵۱ مبتلای بهبود یافته سه شنبه شب از این بیمارستان که شانزدهمین بیمارستان صحرایی ووهان بود مرخص شدند و به خانه هایشان بازگشتند و بیمارستان نیز تعطیل شد.

کارکنان قبل از بستن بیمارستان، تجهیزات پزشکی مانند دستگاه سی تی اسکن و فضای داخل و خارج آن را گندزدایی کردند.

در ۳۵ روز فعالیت بیمارستان های صحرایی در ووهان ۵ فوریه تا ۱۰ مارس ۲۰۲۰ (۱۶ بهمن تا ۲۰ اسفند۱۳۹۸) بیش از ۱۲ هزار مبتلا به ویروس کرونا در وضعیت خفیف در این بیمارستان ها بستری شدند.

آمارها حاکی است که بیماری کرونا در چین کنترل شده است به طوری که مقامات این کشور اعلام کردند برای چهارمین روز مستمر، شمار مبتلایان به کرونا در خارج از ووهان به صفر رسیده است.

«شی جین پینگ» رییس جمهوری چین که روز گذشته از شهر ووهان و شماری از بیماران این بیمارستان بازدید کرد گفت که شما باید اعتماد به نفستان را راسخ کنید و همه باید مطمئن باشیم که بر کرونا غلبه خواهیم کرد ووهان حتما پیروز می شود، هوبی حتما پیروز می شود، سراسر چین مسلما پیروز می شود.

کمیته ملی بهداشت و سلامت چین روز چهارشنبه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۲۲ تن جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور از دست داده و ۲۴ مورد مبتلا به این ویروس هم شناسایی شده است./۲۱ اسفند ۱۳۹۸ایرنا

***

دویچه وله فارسی می نویسد:تا روزدوشنبه۲۴ فوریه۲۰۲۰ (۵ اسفند ۱۳۹۸) بیش از سه هزار پزشک و پرستار چینی هم به ویروس کرونا آلوده و تعدادی از آنها کشته شده‌اند.

طی دو روز گذشته سه پزشک دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در چین جان سپرده‌اند که دو نفر آنها ساکن شهر ووهان، مرکز استان هوبئی بوده‌اند.

کمیسیون ملی بهداشت پکن می‌گوید طی یک روز بیش از ۱۵۰ مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا موسوم به کووید- ۱۹ در چین ثبت شده است. این میزان تلفات در یک روز از ابتدای شیوع کرونا در چین در روزهای پایانی ماه دسامبر تا کنون سابقه نداشته است.

کره جنوبی-ضدعفونی کردن پیاده رو

خبرگزاری آلمان دوشنبه پنجم اسفند (۲۴ فوریه۲۰۲۰) به نقل از منابع محلی گزارش داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی نیز طی یک روز ۱۶۱ نفر افزایش یافته است.

مطابق اطلاعاتی که وب‌سایت رهگیری گسترش کرونا در جهان منتشر کرده تعداد مبتلایان به کووید- ۱۹ در کره جنوبی تا صبح دوشنبه بیش از ۷۶۰ نفر بوده است.

تا روز دوشنبه ۷۹ هزار و ۳۶۰ مورد ابتلا به کووید- ۱۹ در جهان شناسایی شده که ۷۷ هزار و ۱۵۰ مورد آن مربوط به چین است. تعداد قربانیان تا کنون دو هزار و ۶۱۹ نفر بوده که نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ نفر آنها چینی بوده‌اند./پایان گزارش دویچه وله.


BBCفارسی(۵ اسفند ۱۳۹۸)اینگونه گزارش می کند:

کره جنوبی: بعد از چین، در این کشور بیشتر از هرجای دیگری آمار تایید‌شده ابتلا به ویروس جدید کرونا اعلام شده است.

امروز در این کشور ۲۳۱ مورد ابتلا اعلام شد که میزان کلی افراد مبتلا به این ویروس را به بیش از ۸۳۰ نفر رساند. هشت نفر هم در کره جنوبی مرده‌اند.

پس از مشاهده ابتلا به بیماری در یازده پادگان، حدود ۷۷۰۰ نظامی قرنطینه شدند ولی بیشتر افراد غیر نظامی که قرنطینه شده‌اند، مربوط به یک بیمارستان و یک مرکز مذهبی در دائه‌جو در جنوب شرق کشور هستند./پایان گزارشBBC

رادیوفردا (۰۹اسفند ۱۳۹۸ )اینگونه گزارش می کند:

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در کره روز جمعه اعلام کرد با تایید ۲۵۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، تعداد افراد مبتلا به این ویروس به دو هزار و ۲۲ تن رسید.

در بیانیه این مرکز آمده است، از این تعداد ۱۸۲ مورد جدید در شهر دائگو در جنوب شرق این کشور شناسایی شده‌اند،آمار قربانیان ویروس کرونا در کره جنوبی ۱۳ نفر اعلام شده است.

ویروس کرونا تاکنون در ۴۰ کشور جهان شیوع یافته است. گفته می‌شود، منشا این ویروس از استان هوبی چین است و تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر به آن مبتلا شده‌ و بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

مصاحبه فارس(۹ اسفند ۱۳۹۸) بادکتر میثم لطفی متخصص بیماری های عفونی

شما مسئول بخش تست کرونا در یک بیمارستان عمومی هستید. به طور کلی روزانه چه افرادی با چه علائمی به شما مراجعه می کنند؟

من دانشجوی دوره تخصص بیماری های عفونی در شهر رم ایتالیا هستم

سر ما خیلی شلوغ شده است. شرایط به گونه ای است که نمی توانیم به فعالیت های عادی روزمره خودمان رسیدگی کنیم. مدام در حال رسیدگی به مراجعانی هستیم که باعلائمی شبیه به سرما خوردگی جزئی به ما مراجعه می‌کنند. نکته مهم در این رابطه این است که همه آن ها تا سر حد مرگ ترسیده اند و بسیار نگران هستند.

در شهرهای ایتالیا هم شهروندان با کمبود کالاهای بهداشتی مانند دستمال های الکلی، شوینده‌ها و ماسک مواجه شده‌اند؟

ابتدا شاهد افزایش قیمت این کالاها شدیم. به عنوان مثال ژل ضدعفونی شستشوی دست تا قبل از شیوع بیماری در ایتالیا با قیمت یک یورو به فروش می رسید اما قیمت آن به سرعت بیشتر شد و به 4 یورو رسید و بعد نایاب شد. ترس مردم باعث شد تقاضا برای خرید ماسک هم افزایش پیدا کند. حالا در هیچ داروخانه ای ماسک نداریم. مواد شوینده و بهداشتی هم افزایش قیمت داشته‌اند؛ اما خوشبختانه در روزهای گذشته دولت به این وضعیت رسیدگی کرده و حالا این کالاها به طور رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

چه نوع آزمایش‌هایی از این مراجعان گرفته می‌شود و جواب این تست ها در چه بازه زمانی به آن ها اعلام می شود؟
تست بزاق دهان و تست میزان حرارت بدن داریم. جواب تست بزاق در همان روز و تست حرارت بدن فردای روز مراجعه به بیمار اعلام می شود. وظیفه داریم تا 24 ساعت پاسخ آزمایش را به اطلاع بیمار برسانیم.

اخبار و تصاویری که از تخلیه سوپر مارکت ها مخابره می شود شرایط را نگران کننده نشان می دهد. دلیل خرید با حجم بالای مردم در این چند روز صرفا مربوط به همین تعطیلی ها بوده است؟

بله از مردم خواسته شده کمتر از خانه ها بیرون بیایند. به هر حال سوپر مارکت های بزرگ هم جزو  اماکن عمومی  هستند. مردم ترجیح می‌دهند خرید حداقل یک هفته خود را در یک بار مراجعه به فروشگاه انجام دهند. به همین دلیل تصاویر فروشگاه ها با قفسه های خالی در فضای مجازی جلب توجه کرده است.

در شهرهای ایتالیا هم شهروندان با کمبود کالاهای بهداشتی مانند دستمال های الکلی، شوینده‌ها و ماسک مواجه شده‌اند؟

ابتدا شاهد افزایش قیمت این کالاها شدیم. به عنوان مثال ژل ضدعفونی شستشوی دست تا قبل از شیوع بیماری در ایتالیا با قیمت یک یورو به فروش می رسید اما قیمت آن به سرعت بیشتر شد و به 4 یورو رسید و بعد نایاب شد. ترس مردم باعث شد تقاضا برای خرید ماسک هم افزایش پیدا کند. حالا در هیچ داروخانه ای ماسک نداریم. مواد شوینده و بهداشتی هم افزایش قیمت داشته‌اند؛ اما خوشبختانه در روزهای گذشته دولت به این وضعیت رسیدگی کرده و حالا این کالاها به طور رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد./پایان گزارش فارس

«ایتالیا »با۳۰۰هزار کیلومتر مربع، ۶۰ میلیون نفر جمعیت دارد.

ایران

دکتر علیرضا رییسی - معاون بهداشت وزارت بهداشت از افزایش مبتلایان قطعی کووید ۱۹ در ایران خبر داد و گفت: آخرین یافته‌های آزمایشگاهی در کل بالغ بر ۵۲۳ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کوید ۱۹ را در کشور ظرف ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که از این موارد ۱۲ تن نیز جان باختند.

رئیسی در معاونت بهداشت وزارت بهداشت ابقا شد

به گفته وی در مجموع تا کنون ۱۵۰۱ نفر ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید ثبت شده است که ۶۶ نیز جان باختند،بهبودیافتگان این بیماری ۲۹۱ نقرهستند./۱۲ اسفند ۱۳۹۸


هنگ‌کنگ به هر ۷ میلیون شهروند دائمی و بالای ۱۸ سال خود حدود ۱۰ هزار دلار هنگ‌کنگ (۱۲۸۰ دلار آمریکا) کمک نقدی خواهد کرد.

این مبلغ از بودجه سالانه هنگ‌کنگ به شهروندان اعطا می‌شود.

اقتصاد این منطقه در ماه‌های قبل به دلیل تظاهرات طولانی معترضان به قانون "استرداد مجرمان به سرزمین اصلی چین" و پس از آن "شیوع ویروس کرونا" در وضعیت ناخوشایندی به سر می‌برد. تظاهرات هنگ‌کنگ ‌اندکی بعد به جنبش "دموکراسی خواهی" در این منطقه تبدیل شد.

در حال حاضر ۸۱ فرد مبتلا به کرونا در هنگ‌کنگ شناسایی شده‌ و ۲ نفر نیز جان باخته‌اند.

نحوه مقابله کره شمالی باکروناتیرباران»

رسانه‌ها به نقل از روزنامه «دونگ ایلپو» کره‌شمالی خبر دادند، یکی از مسئولان کشوری که به تازگی از چین بازگشته بود، بعد از ظهور علائم مشابه کرونا به سرنوشت دردناکی دچار شد.

این فرد که از مسئولان تجاری دولت کره‌شمالی محسوب می‌شود، بعد از بازگشت از چین دچار علائم مشابه کرونا شد و در قرنطینه قرار گرفت؛ اما وقتی در یک حمام عمومی خارج از قرنطینه دستگیر شد، به دستور کیم جونگ اون مستقیماً به میدان تیر برده و تیرباران شد تا درس عبرتی باشد برای هر فردی که از دستورات دولتی تخطی می‌کند/۲۹ بهمن ۱۳۹۸همشهری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد