پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

ضرغامی گفت"سردارسلیمانی" همیشه هوای"ظریف"راداشت

​سردارسلیمانی همیشه ازعملکردوزیرامورخارجه دفاع می کرد،وقتی علیه اش هجمه هاشروع می شدبه دیدارش می رفت،روحیه می داد.

عزت الله ضرغامی(رئیس اسبق سازمان صدا و سیما)گفت:حاج قاسم  همیشه هوای آقای ظریف را داشت و مراقب بود آقای ظریف در مأموریت هایی که دارد روحیه خود را نبازد، کم نیاورد و عقب نشینی نکند. به همین دلیل حتی اگر لازم بود به محل کار آقای ظریف در وزارت خارجه می رفت و عکس هم می انداخت که معلوم باشد حاج قاسم دارد از -فرماندهی-دیپلماسی کشور پشتیبانی می کند./یکشنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۹مصاحبه جماران.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:یک زمانی هجمه های ناجوانمردانه سنگینی روی «محمدجوادظریف»بودکه ادامه کاررابرایش غیرممکن می ساخت،علاوه برآن سفربشاراسدبه ایران که ظریف هم مطلع نبود،وزیرخارجه گمان برد که دارنداورادورمی زنند!که استعفایش را نوشت وتقدیم رئیس جمهورکرد.

محمدجواد ظریف  :من با حاج قاسم از قبل حضور در وزارت (خارجه) رفیق بودم، گفت: وقتی وزیر شدم تصمیم گرفتیم که در مورد کارهایمان در حوزه منطقه با هم هماهنگی کنیم و احساس کردیم که چنین نیازی وجود دارد.

وزیرامورخارجه:حاج قاسم هیچ وقت در مورد برجام با من صحبت نکرد. ما هر وقت با هم صحبت می‌کردیم در مورد منطقه و حوزه مسئولیتی حاج قاسم رایزنی و گفت‌وگو داشتیم.

باشگاه خبرنگاران(۰۸ اسفند ۱۳۹۷)نوشت:اقدام ناگهانی دوشنبه شب محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر انتشار خبر استعفایش، موجی از واکنش‌ها را در بین مردم و مسئولین به دنبال داشت و هر فرد با توجه به برداشت خود از این موضوع، واکنش خاص خود را ارائه داد. در این میان واکنش سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

آرزوی ضرغامی برای بازگشت احمدی نژاد و اعلام آمادگی وی برای انتخابات 1400

شایان ذکر است به تازگی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان، کتبا استعفای ظریف را رد کرد؛ همچنین حضور محمدجواد ظریف در مراسم رسمی استقبال از نخست وزیر ارمنستان که امروز برگزار شد، حاکی از ادامه حضور وی در وزارت امور خارجه خوهد بود.

در ادامه پستی که صفحه منتسب به فرمانده نیروی قدس سپاه در این رابطه منتشر کرده و شامل واکنش سردار سلیمانی به استفعای محمدجواد ظریف است را مشاهده می‌کنید:

سردار

" برخی ناهماهنگی‌ها در نهاد ریاست جمهوری، منجر به گلایه‌مندی آقای دکتر ظریف شده است/ ایشان، مسئول اصلی در حوزه سیاست خارجی کشور هستند.

سرلشکر قاسم سلیمانی: حتما آقای ظریف مسئول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و طی مدت مسئولیت در وزارت امور خارجه کشورمان همواره مورد حمایت و تائید مقامات عالی‌رتبه نظام، به ویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده و هستند.

واکنش سردار سلیمانی به استعفای ظریف

ایشان برای تامین منافع ملی کشور پیوسته اقدامات ارزشمندی را در سطوح گوناگون انجام داده و در مسیر مبارزه با دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی و ملت ایران نیز همراهی لازم را داشته‌اند. در جریان سفر اخیر آقای بشار اسد به تهران و ملاقات وی با آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم، برخی ناهماهنگی‌ها در نهاد ریاست جمهوری که مطرح هم شده، منجر به عدم حضور وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات و متعاقبا گلایه‌مندی ایشان شده است.

خشم ادامه دار آمریکا از سردار سلیمانی و ظریف

قرائن نشان می‌دهد هیچگونه تعمدی برای عدم حضور آقای دکتر ظریف در این ملاقات نبوده است و باید تاکید کنم ایشان به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مسئول اصلی در حوزه سیاست خارجی کشور هستند.

سردار

ذوق‌زدگی ضد انقلاب و دشمنان ملت ایران و سوارشدن بر موج اتفاقی که ناشی از سهل‌انگاری اداری است هیچ تاثیری بر اراده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف و منافع ملی و نیز پیروزی درخشان جبهه مقاومت اسلامی نخواهد گذاشت و ملت با عظمت ما تحت زعامت و هدایت‌های مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) مسیر آینده روشن و تمدن ساز انقلاب و صیانت از امنیت و منافع ملی خود را با وحدت و جدیت دنبال خواهد کرد. ۹۷/۱۲/۸

سفرودیداری که وزیرامورخارجه ایران مطلع نبوددیدارمحرمانه: ناراحتی ظریف وتقدیم استعفابه رئیس جمهور

« قاسمی»سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد  سفر بشار اسد رییس جمهور سوریه گفت: وزارت امور خارجه در هیچ سطحی از آن اطلاع نداشت و این بی اطلاعی تا پایان سفر حفظ شد...

یکی از دلایل استعفای دکتر ظریف این نوع از ناهماهنگی ها با وزارت امور خارجه بوده و همانگونه که قبلا هم اعلام شده موضوع استعفای وزیر محترم یک موضوع شخصی و فردی نبوده و نیست و هدف و نیت از آن تلاشی مثبت برای ارتقاء و بازگرداندن وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور به جایگاه اصلی خود بوده است./۱۴ اسفند ۱۳۹۷

دیدار سردار «سلیمانی» با «ظریف»

ایسنا(سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ )اینگونه نوشت:

صبح امروز سه‌شنبه سردار قاسم سلیمانی -  طبق روال برنامه هفتگی‌ - با لباس رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل وزارت امور خارجه حاضر شد و با ظریف دیدار کرد.

سردار حاج قاسم سلیمانی در این دیدار ضمن خداقوت به دکتر ظریف، اقدام آمریکا در خصوص وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را جنون آمیز و نشانه شکست قطعی کاخ سفید دانست.

وی در ادامه خطاب به وزیر امور خارجه افزود: این اقدام آمریکا ثابت کرد که جنابعالی بعنوان مسئول سیاست خارجی کشور، تاثیری عمیق بر افکار عمومی و بویژه مردم آمریکا نسبت به جهالت رهبران این کشور دارید.

روایت دختر سردار سلیمانی از آخرین گفتگو با پدر/کاش می‌فهمیدم چرا به من گفتید بابا از دستم ناراحت نشو...

سردار سلیمانی دفاع از منافع ملی و صداقت در بیان را از خصوصیات ویژه آقای ظریف دانسته و افزود: به شما تبریک می گویم که بدلیل انتساب به رهبر معظم، حکیم و فرزانه عالم اسلام و جهان، مورد غضب و دشمنی آمریکا قرار گرفته اید.

توضیح نگارنده-پیراسته فر:علت این دیدار(سردارسلیمانی باظریف)این بودکه امریکابعدازدیدارآبه که ظریف درآن حضورداشته ودرتأییدمقام معظم رهبری توئیترزده بود،اورا(پنجشنبه،۱۰ مرداد ۱۳۹۸)تحریم کرده بود:

خزانه‌داری آمریکا دلیل تحریم آقای ظریف را اینگونه عنوان کرده است: «او به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم برای رهبر ایران کار می‌کند یا کارهایش در راستای اهداف اوست

توئیتر«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران: دیدار امروز (پنج شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۸) «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اسلامی را «مثمر ثمر، دوستانه و مفید» توصیف کرد

رهبر انقلاب

رهبرانقلاب:من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

بعد از سفر تاریخی آبه شینزو نخست‌وزیر ژاپن (به ایران) مذاکرات مثمر ثمری با کُنو تارو وزیر خارجه این کشور انجام شد».

وزیر خارجه ایران در پایان توئیترش، با انتقاد از رویکرد آمریکا در قبال ایران و توافق هسته‌ای نوشت: دلیل تنش‌ها مشخص است؛ نقض برجام توسط آمریکا و اعمال جنگ اقتصادی بر مردم ایران./پایان توئیترظریف.

آبه شینزو نخست‌وزیر ژاپن،حامل پیام رئیس جمهورامریکا(دونالدترامپ )بود.

ظریف: حاج قاسم هیچ وقت درباره برجام با من صحبت نکرد.

واکنش سردار سلیمانی به استعفای ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی فرماندهی بود که سرباز رهبری بود در حوزه کاری که به او مسئولیت و دستور داده شده بود، اظهار کرد: حاج قاسم هیچ وقت در مورد برجام با من صحبت نکرد. ما هر وقت با هم صحبت می‌کردیم در مورد منطقه و حوزه مسئولیتی حاج قاسم رایزنی و گفت‌وگو داشتیم.

محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با برنامه «مرد میدان» :من با حاج قاسم از قبل حضور در وزارت (خارجه) رفیق بودم، گفت: وقتی وزیر شدم تصمیم گرفتیم که در مورد کارهایمان در حوزه منطقه با هم هماهنگی کنیم و احساس کردیم که چنین نیازی وجود دارد.

ظریف ادامه داد: حاج قاسم برخلاف صحبت‌هایی که بعضی از افراد می‌گویند فرماندهی بود که سرباز رهبری بود در حوزه‌ای که به او دستور و ماموریت داده شده بود.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان ادامه داد: برخی به من می‌گویند نظر حاج قاسم در مورد برجام چه بود؟ من می‌گویم نمی‌دانم چون هیچ وقت در مورد برجام با من صحبت نکرد و ما در مورد منطقه و حوزه مسئولیتی حاج قاسم صحبت می‌کردیم. نمی‌خواهم بگویم که حاج قاسم طرفدار یا مخالف برجام بود چراکه واقعا نمی‌دانم.

وی همچنین در مورد برخی از صحبت‌ها در مورد برجام دو و سه تصریح کرد: ما قصد برجام دو و سه نداشتیم. اتفاقا برجام دو که من گفتم، برنامه جامع اقتصادی مقاومتی بود. من می‌گفتم که ما باید به سمت برنامه جامع اقتصادی مقاومتی پیش برویم چراکه برای موفقیت برجام به این امر نیاز داشتیم که طرف مقابل احساس کند که ما وابسته به آنها نیستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما و حاج قاسم در مورد موضوعی بود که با یکدیگر اختلاف داشته باشید؟ اظهار کرد: من و حاج قاسم الزاما دیدگاهایمان یکسان نبود ولی با یکدیگر گفت‌وگو می‌کردیم و در پس این گفت‌وگوها در نهایت به این توافق می‌رسیدیم که می‌خواهیم چکار کنیم. مثلا طرح چهار ماده‌ای در مورد یمن بدهیم یا طرح چهار ماده‌ای در مورد سوریه. ممکن بود که اولش چهار ماده دیگر در نظر من بود و چهار ماده دیگر در نظر ایشان ولی با هم صحبت می‌کردیم که به یک چیز مشترک برسیم و در اکثر موارد به توافق می‌رسیدیم و اگر به توافق نیز نمی‌رسیدیم بالاخره رهبری بودند یا اینکه موضوع در شورای عالی امنیت ملی مطرح می‌شد و در آنجا بحث و گفت‌وگو می‌کردیم که به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم جز یک مورد که حاج قاسم از دست من یک خورده عصبانی شد بقیه بحث‌ها دوستانه بود. در مورد آن موضوع نیز در دبیرخانه بودیم که دیدم حاج قاسم خیلی عصبانی است. بالای سرش رفتم و او را بوسیدم و به او گفتم ما با هم رفیقیم و اینجا بحث می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که مساله مورد بحث چه بود، گفت: فکر می‌کنم در مورد بحث سوریه بود. در آن دوران شرایط سوریه بد شده بود و ما دو نظر متفاوت در مورد موضوع داشتیم.

ظریف گفت: در بسیاری از جلسات وقتی گفت‌وگو و رایزنی‌مان تمام می‌شد همدیگر را در آغوش می‌کشیدیم و عموما من نگران حاج قاسم بودم بخصوص موقعی که ایشان به سفر می‌خواستند بروند و من برای ایشان «فالله خیر الحافظین» را می‌خواندم.

ظریف با بیان اینکه هیچ دو نفری نیستند که در مورد همه مسائل یک دیدگاه داشته باشند،‌گفت: من با همکاران خودم در وزارت خارجه نیز بحث و گفت‌وگو می‌کنم و برخی اوقات داد و بیداد می‌کنیم. دوستان نظر می‌دهند، رایزنی می‌کنیم، بحث و دعوا می‌کنیم و بعد از همفکری تصمیم می‌گیریم.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان ادامه داد: من و حاج قاسم در دو حوزه مختلف کار می‌کردیم. حاج قاسم وظیفه‌اش میدان بود و موفقیت در میدان برایشان مهم بود و من وظیفه دیگری داشتم و اینکه موفقیت در میدان و اینکه موفقیت در صحنه بین‌الملل را همسو کنیم بعضی وقت‌ها کار سخت و مشکلی است. باید با هم صحبت می‌کردیم، بحث می‌کردیم تا به نتیجه برسیم. ولی فکر نمی‌کنم که این کلنجارها تاثیری منفی در علاقه‌ای که ما به همدیگر داشتیم گذاشته باشد. خانواده من می‌دانستند که من چقدر حاج قاسم را دوست دارم و خانواده ایشان نیز می‌دانستند که ایشان چقدر به من لطف دارد./ایسنا۱۴ دی ۱۳۹۹

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:ساعت یک بامداد جمعه(۱۳ دی ۱۳۹۸) دو خودرویی که در حال انتقال فرمانده سپاه قدس(سپهبدحاج قاسم سلیمانی) و آقای ابومهدی المهندس(رئیس حشدالشعبی عراق) از فرودگاه بغداد به سمت شهر بغداد بودند، مورد اصابت حملات موشکی نیروهای آمریکایی(بابلگرد وپهبادبمباران شد) قرار گرفتند و تمام سرنشینان آن که ۱۰ نفردر۲خودرو بودنددرمیان آتشبارجنایتکاران امریکایی سوختند.

کاش در نیمه شب دفن حسینبوریا چادر زینب می‌شد..

بدن سپهسالار«اِرْباً اِرْباً»شد

شماری از اعضای الحشد الشعبی در حمله به فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند

ماشین سردارسلیمانی وابومهدی مهندس

(تصاویر) محل شهادت سردار قاسم سلیمانی

سردارسلیمانی از سوریه با هواپیمایی متعلق به خطوط (اجنحه الشام) که ۱۱ شب در فرودگاه بغداد به زمین نشسته بود، ابومهدی مهندس به استقبال سردارسلیمانی به فرودگاه بغداد آمده بود۲روز قبل ازآن هم درلبنان باسردارحجازی بود.

ناگفته های شب شهادت حاج قاسم از زبان جانشین سپاه قدس

در ساعت ۰۰:۳۱(بامداد) دو خودرو از فرودگاه خارج شده و دو دقیقه بعد سایر مسافران از هواپیما پیاده شدند.

در ساعت ۰۰:۳۷(بامداد) صدای سه انفجار در نزدیکی فرودگاه به گوش رسید و از زمان حرکت دو خودرو تا اصابت موشک به آنها تنها شش دقیقه طول کشید.

سردار سیدمحمدباقرزاده می‌گوید: به آقا(رهبرانقلاب) عرض کردم: دیشب که خواستیم شهداء را کفن کنیم کربلا را دیدیم ، بدن ها اِرْباً اِرْباً» بود، حاج قاسم پنج تکه شده بود، سر در بدن نداشت، بخشی ازکتف و دست راست و ... .«ابومهدی مهندس» هم فقط چند تکه از بدنش بود..

فرازدیگرازمصاحبه عزت الله ضرغامی با سایت جماران:

ضرغامی: حاج قاسم همیشه هوای ظریف را داشت

حاج قاسم کار نظامی و کار مستشاری وسیع می کرد و قدرت انقلاب اسلامی را در ابعاد مختلف به دنیا و آمریکا نشان می داد و بعد شرایطی فراهم می کرد که دستگاه دیپلماسی ما برود و صحبت کند؛ این خیلی مهم است. بنابر این یک بُعد حاج قاسم این بود که از یک نظر «سردار دیپلماسی» و از یک طرف «مرد میدان استراتژی، راهبرد و تاکتیک» بود. وقتی اینها را با هم جمع می کنید می بینید که ارزش خیلی بالایی در این شخصیت هست.»

وی افزود: «من معتقدم آدم های بزرگ باید اسباب بزرگی داشته باشند. اسباب بزرگی مجموعه ای از بزرگواری، جوانمردی، مردانگی، تواضع، گذشت و ضایع نکردن خدمات دیگران است. بسیاری از مسئولین بزرگ ما اخلاق بزرگی ندارند. به آنها می گوییم در این جایگاه کمی منش بزرگی و جوانمردی داشته باش و مثل بچه عمل نکن؛ نمی توانند. من خیلی به این مسأله اعتقاد دارم. آدم های بزرگ اسباب بزرگی می خواهند.»

امروز(جمعه، ۲۶ دی ۱۳۹۹)آیت الله فلاحتی درنمازجمعه رشت گفتند:مذاکره کنندگان بایددادگاهی شوند.

امام جمعه رشت درخطبه دوم ،ضمن پرداختن به قضیه ترامپ وجوبایدن ،گفتندآنهایی که دراین نشستهای برجامی(جلسات مذاکره)شرکت داشتندبایددردادگاه انقلاب محاکمه بشوندکه چرابانماینده امام زمان(عج)به مخالف برخواستند،رهبرمعظم انقلاب برای مذاکره۹شرط گذاشته بود که اینها(مردان دیپلماسی کشور)برخلاف سیاستهای «آقا»،عمل کردند.