پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

سردار"سعیدمحمد"تخلف کرده...نکرده...کرده

​اظهارات متفاوت ومتناقض مسئولین سپاه درباره «سردارسعیدمحمد»فرمانده سابق قرارگاه  خاتم الانبیاء.

سردارجوانی(معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه سپاه):«سردارسعیدمحمد»بعلت تخلف ازمقررات سپاه اخراج شده است.

سرداررمضان شریف(سخنگوی سپاه):مواضع سپاه را سخنگوی سپاه اعلام می کند..سعیدمحمدتخلف نکرده.

سعید محمد از قرارگاه خاتم رفت

سردارسعیدمحمد(فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا):اگرتخلف کردم،بگویندکجاتخلف کردم،تخلفم چیست؟

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی(نماینده ولی فقیه درسپاه):مواضع معاون سیاسی سپاه(سردارجوانی) موضع مجموعه سپاه است.

نگارنده-پیراسته فر:نماینده ولی فقیه در سپاه(حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی):از  برادر با سابقه و ارزشمند سردار دکتر جوانی تقدیر و تشکر می‌کنم هم زحمت تدوین دکترین رفتار سیاسی سپاه را کشیدند و هم در چارچوب آن عمل کردند و موفق هم عمل کردند... مواضع معاون سیاسی سپاه موضع مجموعه سپاه است.
حالا چراایشان اینطورموضعگیری کردند!سخنگوی سپاه رازیرسئوال بردند ونیزفرمانده قرارگاه سابق خاتم الانبیارا.

سردار یدالله جوانی:منفک کردن(اخراج) سعید محمد از مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل  تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است./شنبه، ۱۴ فروردین ۱۴۰۰فارس.

یک روزبعد:سخنگوی سپاه گفت:سعیدمحمدتخلف نکرده.... وقتی سخنگو چیزی را اعلام کند به اسم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثبت می‌شود، ولی اگر یک معاون موضع گیری کند الزاما موضع سپاه نیست.*

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح به هیچ وجه وارد دسته‌بندی‌های سیاسی نمی‌شوند گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعنوان نهاد پاسدار انقلاب و ارزش‌ها و دستاوردهای آن، در حفاظت از انقلاب و نظام اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و دشمنان بدانند که فضاسازی‌های آنها باعث انفعال ما نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاجی‌صادقی در جمع تعدادی از مسئولان سیاسی نیروهای مسلح با بیان اینکه سپاه با هماهنگی و انسجام داخلی نسبت به تحرکات دشمن عمل می‌کند، افزود: سپاه همچون گذشته در دفاع از انقلاب با بصیرت و آگاهی و محور قرار دادن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای تحقق حضور حداکثری و شوق‌انگیز مردم در انتخابات تلاش خواهد کرد.

انقلابی‌ها قائل به تقابل با دنیا نیستند/ فقط نباید زیربار ظلم رفت

وی با اشاره به تدوین دکترین رفتار سیاسی سپاه گفت: از مجموعه معاونت سیاسی به ویژه برادر با سابقه و ارزشمند سردار دکتر جوانی تقدیر و تشکر می‌کنم هم زحمت تدوین دکترین رفتار سیاسی سپاه را کشیدند و هم در چارچوب آن عمل کردند و موفق هم عمل کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با بیان اینکه مواضع معاون سیاسی سپاه موضع مجموعه سپاه است، تصریح کرد: در مسائل سیاسی هماهنگی خوبی در سپاه وجود دارد و آنچه که معاون سیاسی اعلام می‌کند، همان چیزی است که مجموعه سپاه و نمایندگی ولی‌فقیه به عنوان متولی این امر درباره آن اتفاق نظر دارند.

الزامات و راهکارهای تحقق «جهش تولید» بررسی شد

حجت‌الاسلام دکتر حاجی‌صادقی در ادامه هدایت سیاسی را هدایت به دین دانست و با اشاره به نقش مهم هادیان سیاسی در سپاه گفت: در فرهنگ دینی سیاست و اخلاق توام هستند و کسانی که در اخلاق موفق نباشند در سیاست هم موفق نخواهند بود.

وی با اشاره به اهداف دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: تغییر ذائقه فرهنگی مردم، تغییر ذائقه سیاسی مسئولان نظام، ناکارآمد نشان دادن حاکمیت دینی و ناامید کردن مردم از جمله هدف‌هایی است که از سوی دشمنان دنبال می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در خصوص راهکارهای مقابله با سناریوهای دشمنان گفت: تبیین صحیح تقابل پایان‌ناپذیر استکبار با جمهوری اسلامی، در صحیح از نقشه‌های دشمنان برای استحاله از درون، تقویت کارآمدی نظام اسلامی و بیان ریشه‌های ناکارآمدی برخی دولت‌های و تقویت انگیزه و امید در مردم از مواردی است که هادیان سیاسی باید مدنظر قرار دهند.

وی در پایان مشارکت را بهترین راه تغییر برای حل مشکلات دانست و تأکید کرد مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی راه حل قوی شدن کشور و عبور از موانع و مشکلات پیش روی نظام جمهوری اسلامی است./سه شنبه، ۲۴ فروردین ۱۴۰۰فارس.

حجت‌الاسلام سعیدی: مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه یک‌ وظیفه تخصصی است.

مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در سپاه / یکشنبه ۲۰ اسفند۱۳۹۶

از راست : سردار محمد کاظمی(رئیس حفاظت اطلاعات سپاه)، حجت‌الاسلام  عبدالله حاج صادقی، حجت‌الاسلام علی سعیدی، سردار سرلشکرجعفری و سردارمحمد شیرازی (رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا) در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در سپاه۲۰آذر ۱۳۹۶

حجت الاسلام  علی سعیدی را به عنوان رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا منصوب شد.

سردار یدالله جوانینفک کردن(اخراج) سعید محمد از مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل  تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است./شنبه، ۱۴ فروردین ۱۴۰۰فارس.

 

سئوال:با توجه به اینکه فرمانده سابق قرارگاه خاتم سپاه پاسداران اخیراً برای حضور در انتخابات از سمت خود استعفا کرده است، حرف و حدیث‌هایی مبنی بر اینکه وی با موافقت سپاه به این انتخابات ورود کرده و گزینه سپاه است، مطرح شده است. موضع شما در این باره چیست؟

سپاه از سعید محمد و هیچ کاندیدای نظامی دیگری حمایت نخواهد کرد

جوانی: سپاه نه از سعید محمد و نه از هیچ کاندیدای دیگری در انتخابات حمایت نمی‌کند و نخواهد کرد. اساساً ورود سپاه و بسیج به انتخابات به‌طور مصداقی و حمایت از افراد و گروه‌ها و فهرست‌ها دارای منع قانونی و شرعی است. این فضایی که در شبکه های اجتماعی داخلی و رسانه‌های خارجی و بویژه در شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب شکل گرفته و بعضاً سعید محمد را کاندیدای مورد حمایت سپاه معرفی می‌کنند، از یک طرف ساخته و پرداخته کسانی است که می‌خواهند چهره سپاه را مخدوش کنند و از طرفی، متأثر از افرادی است که تصور می‌کنند چون سعید محمد مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) سپاه را برعهده داشته‌ و به عرصه انتخابات ورود کرده‌اند، احتمالاً ورود ایشان به عرصه انتخابات با نظر و تأیید و حمایت سپاه است.

منفک کردن سعید محمد از قرارگاه خاتم به دلیل تخلف از سوی وی بود

این تصورات نه‌تنها کاملاً خلاف واقع است بلکه واقعیت این است که سپاه به جدّ با ورود پاسداران و از جمله ایشان به عرصه انتخابات بدون طی مراحل و فرآیندهای قانونی تعریف شده مخالف است. اتفاقاً منفک کردن سعید محمد از مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل همین تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است.

سخنگوی سپاه:سعیدمحمدتخلف نکرده

سخنگوی سپاه درباره اختلاف دیدگاه سردار جوانی و سردار سلامی فرمانده سپاه گفت: "اصلا این بحث‌های شخصی در سپاه مطرح نیست. اینکه افراد با هم اختلاف دیدگاه داشته باشند، دست کم من چنین قرائنی ندیدم.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران در این باره به رویداد 24 گفت: «هر کس می‌گوید تخلف بوده باید متقن و دقیق بگوید چه تخلفی بوده است. برداشت یک معاون سپاه این بوده که تخلف صورت گرفته، اما نظر رسمی سپاه ممکن است این نباشد. شاید برداشت آقای جوانی این بوده؛ ممکن هم هست آقای جوانی اصل حرفش را تکذیب کند.»

به گفته شریف سردار جوانی موضع شخصی خود را بیان کرده و موضع او ممکن است موضع رسمی سپاه نباشد. 

سخنگوی سپاه گفت: وقتی سخنگو چیزی را اعلام کند به اسم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثبت می‌شود، ولی اگر یک معاون موضع گیری کند الزاما موضع سپاه نیست.

او درباره اینکه نباید مقامات سپاه در موضع گیری های خود با سخنگو هماهنگ باشند گفت: «الزامی وجود ندارد. عرف جاری است و در سازمان‌های دیگر هم اینطور نیست که حتما سخنگو موضع‌گیری کند. آدم‌هایی که در حوزه کاری خود مسئولیت دارند حرف می‌زنند و مسئولیت حرف‌هایشان هم به عهده خودشان است.»

سردار شریف در پاسخ به این سوال که سعید محمد برکنار شده یا استعفا داده؟، گفت: «من راجع به اشخاص ابدا صحبت نمی کنم. برداشت آقای جوانی این بوده که به دلیل تخلفات انتخاباتی ایشان کنار گذاشته شده و برداشت ایشان محترم هم هست ولی برداشت من ممکن است متفاوت باشد.»

او تاکید کرد: موضع رسمی سپاه این است که سپاه از هیچ کاندیدایی حمایت نکند. و باز تاکید می کنم هرکس هم مسئول حرف خودش است./۱۵ فروردین ۱۴۰۰

سخنگوی سپاه درباره اختلاف دیدگاه سردار جوانی و سردار سلامی فرمانده سپاه گفت: "اصلا این بحث‌های شخصی در سپاه مطرح نیست. اینکه افراد با هم اختلاف دیدگاه داشته باشند، دست کم من چنین قرائنی ندیدم."

سردار شریف در پاسخ به این سوال که"گفته می‌شود این اختلاف‌ها در سطوح عالی سپاه به گزارش سعید محمد علیه سردار عیسی شریفی معاون سردار قالیباف ارتباط دارد؟"، افزود: «این‌ها گمانه‌زنی‌های مختلف است. خود شما شاهد بودید در مورد همین مساله (اظهارنظر یدالله جوانی درباره تخلفات سعید محمد) کامنت‌هایی وجود دارد که می‌گویند اگر ایشان تخلف کرده چرا فرمانده کل او را مشاور خود کرده است؟ حکم مشاوره سعید محمد رسمی است؛ اعلام هم شده و درست هم هست. از این حرف و حدیث‌ها زیاد است و هر کس حرف خودش را می‌زند.»

توضیحات  سردار یدالله جوانی،به مصاحبه خودش بافارس:

جوانی نوشت: «نظر به برداشتهای نادرست و بعضا سواستفاده رسانه‌های داخلی و خارجی از پاسخ اینجانب به سوال خبرنگار فارس در خصوص فعالیتهای انتخاباتی سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه خاتم که در مسئولیتهای گذشته زحمات ارزشمندی کشیده‌اند، به آگاهی می‌رسانم همچنان که از متن مصاحبه بر می‌آید، تخلف مورد اشاره صرفا بروز رفتارهای انتخاباتی بوده که مغایر با مقررات جاری سپاه می‌باشد.

ساعتی پس از آن دفتر سعید محمد با صدور اطلاعیه ای ضمن تکذیب این ادعا از سردار جوانی انتقاد کرد. 

در این اطلاعیه آمده است: «آقای جوانی مسئولیت سخنگویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ندارند و تحلیل شخصی خود را بعنوان یک شخصیت حقیقی عنوان نموده است که متاسفانه مورد سوء استفاده رسانه های معاند برای ضربه زدن به ساحت مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز شده است.»

پیش از سردار جوانی حمیدرضا ترقی عضو ارشد موتلفه نیز مدعی تخلف سعید محمد در قرارگاه خاتم شده بود./پایان.

متن استعفای سعید محمد

سردار سعید محمد ساعتی پس از انتصاب سردار هوشی سادات به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، متن استعفای خود

را منتشر کرد. او نوشت: با توجه به برخی شایعات و بروز برخی شائبه‌های سیاسی- انتخاباتی و در راستای صیانت از قرارگاه انقلابی- جهادی خاتم الانبیاء، از سمت خود استعفاء می‌دهم. امید است این قرارگاه در جهت ادامه ماموریت‌های خود بیش از پیش موفق بوده و برگ‌های زرین دیگری به دفتر خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیفزاید.

سعید محمد از قرارگاه خاتم رفت

وی افزود: بنده نیز بعنوان سرباز رهبر معظم انقلاب همواره در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در خط نورانی امام ، رهبری و شهدای گرانقدر انقلاب، خدمتگزار مردم عزیز ایران سرافراز خواهم بود.

سعید محمد «فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا  سپاه» پس از استعفا از این سمت در توییتی با تأیید حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری، نوشت:

‏از آنجا که احتمال دارد بدلیل حضور اینجانب در فضای انتخاباتی شائبه هایی متوجه نهاد مقدس سپاه شود در راستای صیانت از سپاه و قرارگاه انقلابی-جهادی خاتم الانبیاء، از سمت خود استعفاء می دهم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید محمد طی دوره تصدی فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) وی را به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه منصوب کرد.

سعید محمد ۱۵ مهرماه سال ۱۳۹۷ و با حکم سرلشگر جعفری فرمانده پیشین سپاه پاسداران جانشین سردار عبداللهی شد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر::اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری

۲روزبعدسعید محمد» بارفیقش رفت برای مشهد،درحرم امام رضا-ظهر۱۹ اسفند ۱۳۹۹با انتشار فیلمی ،استارت فعالیتهای انتخاباتی رازد،،رفیق تبلیغاتیش با این جمله شروع کرد:درمعیت سردارسعیدمحمدهستیم،انشاءالله رئیس جمهورآینده.سردارمحمد،دستی برصورتش کشیدواینگونه شروع کرد:شب عزیزیه،درکنارمرقدمنورحضرت علی بن موسی الرضاهستیم،شب شهادت موسی بن جعفر«راه سختی پیش داریم و اما محکم انشاءالله ایستاده ایم  ازهمه التماس دعاداریم

نگارنده:واما چرااین سردارعزیز۲روزپیش هنگام استعفاءنوشت:« با توجه به برخی شایعات و بروز برخی شائبه‌های سیاسی- انتخاباتی  برای صیانت ازسپاه استعفامی دهم!»،اینکه نه شایعه بودونه شائبه،بلکه واقیتی بودوحقیقت.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حکمی سردار سرتیپ دوم پاسدار سید حسین هوشی سادات را به سمت فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه منصوب کرد.

نصب 2 سکوی صدرا در پارس جنوبی در آینده نزدیک/ قرارگاه برنامه‌‌ای برای خرید هپکو ندارد

فرمانده کل سپاه همچنین با قدردانی از زحمات و تلاش‌های سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید محمد طی دوره تصدی فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) وی را به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه منصوب کرد.//۱۷ اسفند ۱۳۹۹

«سردار هوشی سادات» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) شد

سردارسعیدمحمد"قرارگاه خاتم الانبیاء» رفت، سردار سید حسین هوشی سادات آمد.

سردار هوشی سادات پیش از این معاون مهندسی و پدافند غیر عامل سپاه را عهده دار بوده است.

این «لینک » حاوی اطلاعات مفیدی از علت استعفای  سردارسعیدمحمدازفرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه است:

سردارسعید محمد"قرارگاه خاتم" سردار سید حسین هوشی سادات                                     

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد