پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

وزیر بهداشت انگلیس ۲دز"واکسن کرونازده بود"کرونایی شد

نخست وزیرانگلیس۱۴ تیر گفته بود که از۲۸ تیر ۱۴۰۰محدویت های کرونایی رالغوخواهدکرد،چون ۸۶ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند....شرکت «فایزر» درصدد گرفتن مجوز «دُز سوم» واکسن کرونااست.

وزیربهداشت انگلیس«ساجد جاوید»:کروناگرفتم،هر۲مرحله واکسن کرونارازده بودم.

«ساجد جاوید» در پیامی توییتری نوشت: «امروز صبح، تست کرونای من مثبت شد. من منتظر نتیجه PCR هستم اما خوشبختانه تزریق واکسن داشته‌ام و علایم بیماری خفیف است».

جاوید در پیام ویدئویی که در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرده، گفت که هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده است.

وزیر بهداشت انگلیس روزچهارشنبه(۲۷ اسفند ۱۳۹۹)دُز نخست واکسن کرونای خود را دریافت کرده بود.

وی روز یکشنبه(۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) نیز دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده بود. واکسنی که جاوید استفاده کرده از نوع آکسفورد(آسترازنکا )بوده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، تاکنون بیش از ۴۵ میلیون نفر دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده و بیش از۳۳ میلیون انگلیسی نیز دُز دوم آن را تزریق کرده‌اند.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تا کنون بیش از ۵ میلیون و ۳۵۳ هزار نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد حدود ۱۲۹ هزار نفر به کام مرگ کشیده شده‌اند.

در حال حاضر حدود ۱۹۰ میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده که از این تعداد چهار میلیون و ۷۷ هزار نفر به دلیل ابتلا به این ویروس کشته شده‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلا و مرگ و میر به دلیل کرونا را دارد. در آمریکا تا کنون بیش از ۳۴ میلیون نفر به کرونا مبتلا شده که از این تعداد ۶۰۸ هزار نفر فوت کرده‌اند. 

بعد از آمریکا هند با بیش از ۳۱ میلیون مبتلا و ۴۱۳ هزار کشته به دلیل ابتلا به این ویروس قرار دارد.

«ساجد جاوید» ۵۱ ساله از(۷ تیر ۱۴۰۰) و در پی رسوایی بهداشتی «مت هانکوک» وزیر پیشین بهداشت از سوی بوریس جانسون به به عنوان وزیربهداشت انگلیس معرفی شده بود.

«مت هنکاک»وزیر بهداشت بریتانیا، روز شنبه(۰۶ تیر ۱۴۰۰) پس از انتشار تصاویر او به هنگام بوسیدن و بغل کردن دستیارش و نادیده گرفتن مقررات مربوط به محدودیت‌های کرونا ، استعفا داد(عزل شد).

درآمریکا هم چنین اوضاعی است،به این لینک مراجعه کنید:

چندمقام آمریکا«بعداززدن واکسن»تست کرونایشان مثبت شد                                     

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:نخست وزیرانگلیس قول داده بود که از۲۸ تیر ۱۴۰۰محدویت های کرونایی رالغوخواهدکرد

همه محدودیت های کرونایی تا ۲ هفته دیگر در انگلیس تمام می شود.در روز دوشنبه،۱۹ ژوئیه۲۰۲۱ (۲۸ تیر ۱۴۰۰)

نخست وزیر بوریس جانسون می گوید بیشتر محدودیت های باقی مانده ممکن است به زودی از بین بروند. ... انگلیس ممکن است تقریباً همه محدودیت های ویروس کرونا را در ۱۹ ژوئیه برطرف کند ... در طی همه گیری در کنفرانس مطبوعاتی مجازی در خیابان داونینگ در ۵ جولای

دلیل این تصمیم، موفقیت در تزریق واکسن برای اکثریت شهروندان است.

تا کنون -دوشنبه۵جولای۲۰۲۱(۱۴ تیر ۱۴۰۰) در انگلیس ،بیش از ۸۶ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

این تصمیم را نخست وزیر بریتانیا اعلام کرده است و تنها مربوط به انگلیس است و شامل ۳ بخش دیگر بریتانیا یعنی ولز، ایرلند شمالی و اسکاتلند نمی شود.

پایان ماسک در انگلیس/ واکسیناسیون 86 درصد جمعیت

دولت‌های اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی هر کدام مقررات مخصوص خود را دارند و با وجود تشابه ‌در بسیاری از موارد، در زمان‌بندی و بعضی محدودیت‌ها با انگلستان متفاوت هستند.

«بوریس جانسون» نخست وزیر بریتانیا، تایید کرد که در آخرین مرحله از زمان‌بندی رفع محدودیت‌های کرونا در انگلستان، مقررات مربوط به استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری به پایان خواهد رسید.

او گفت که انتظار دارد این مرحله در روز ۱۹ ژوئیه (دو هفته دیگر) و بعد از ۱۶ ماه اعمال محدودیت‌های مختلف در انگلستان اجرا شود.

بر اساس آمار رسمی دولت بریتانیا تا کنون بیش از ۸۶ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و حدود ۶۵ درصد دومین دوز واکسن را هم تزریق کرده‌اند.

دولت اسکاتلند گفته است که احتمالا مقررات استفاده از ماسک را در مکان‌های مشخص تا حدود یک ماه دیگر ادامه دهد.

مرحله چهارم و آخر رفع محدودیت‌ها قرار بود روز ۲۱ ژوئن اجرا شود اما به دلیل افزایش موارد ابتلا به سویه دلتا چهار هفته به تعویق افتاد.

«میخانه»ها بازگشایی می شود

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:جانسون گفت :مامحدودیتهارابرمی داریم،دولت «پروتکلهای بهداشتی کرونایی» رالغومی کند واما«مسئولیت شخصی» جایگزین کنترل های قانونی خواهد شد.

البته نخست وزیرانگلیس گفت:تصمیم نهایی در دوشنبه۱۲ ژوئیه(۲۱ تیر ۱۴۰۰)گرفته خواهدشد.

این تغییر به این معنی است که افراد می توانند ماسک ها را پس از ماه ها ماسکهای اجباری رابردارند. 

حذف قوانین فاصله اجتماعی باعث می شود که «کلوب های شبانه» برای اولین بار پس از ۱۶ ماه بازگشایی می شوند و مردم می توانند بار دیگر در بار در یک «میخانه» نوشیدنی سفارش دهند. دیگر لازم نیست مشتریان هنگام ورود به یک مکان ، یک برنامه تلفن را اسکن کنند تا اطلاعات تماس خود را ارائه دهند.

دولت  انگلیس همچنین دستورالعمل ها را برای کار در خانه در صورت امکان متوقف خواهد کرد ، و کارفرمایان را آزاد می گذارد تا کارمندان خود را به دفاتر برگردانند.

«دلتاکرونا»چیست؟اثربخشی واکس کرونادرمقابل دلتا...دلتاممکن است واکسن کرونا رادوربزند.

بعضی ازکشورها«دُز سوم»پیشنهاکرده اند(بعداز۶ماه از ذُز دوم)...واکسن فایزر ازواکسن آسترازنکا درمقابل دلتا مقاومتراست...شرکت فایزر:شواهد حاکی از احتمال ابتلای مجدد شش ماه پس از واکسیناسیون و گسترش سویه دلتا با قابلیت سرایت بیشتر است.درادامه ...

سازمان بهداشت جهانی می گوید گونه «دلتا» ویروس کرونا از زمان شناسایی در هند در پاییز گذشته، دست‌کم به ۸۵ کشور دنیا رسیده است.  

خبرگزاری صداوسیمانوشت:کرونای دلتا نوع جهش‌یافته ویروس کرونا با نام علمی B.۱.۶۱۷.۲ است که اولین بار در اکتبر ۲۰۲۰ در ایالت «مهاراشترای هند» دیده و به سرعت در سراسر هند و تمام دنیا پخش شد. به همین دلیل ابتدا این نوع ویروس، جهش هندی ویروس کرونا نامیده می‌شد.

سردرد، آبریزش بینی، گلودرد و تب از نخستین نشانه‌های کرونای دلتا در بدن است که این نشانه‌ها بیشتر در افراد زیر سن ۴۰ سال دیده می‌شود.
گسترش کرونای دلتا طی هفته از  ۱۰ درصد به ۹۰ درصد رسیده و نسبت به کرونا عادی ۲ برابر واگیر دارتر است.

اما با واکسیناسیون همگانی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان آن را شکست داد./۱۴ تیر ۱۴۰۰خبرگزاری صدا و سیما

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:علانم دلتا چیست و اثربخشی واکسن کرونا بردلتا؟

رادیوامریکا(۱۳ تیر ۱۴۰۰) بنقل از آسوشیتدپرس نوشت:«تدروس آدهانوم» دبیرکل سازمان بهداشت جهانی با توجه به داده‌های کشورها از میزان ابتلا به نوع دلتا می‌گوید

 گونه «دلتا»، نسبت به دیگر گونه‌های جهش‌یافته با سرعت بیشتری انتقال داده می‌شود

این گونه(دلتامجموعه‌ای از جهش‌ها را در برمی‌گیرد از جمله جهش مشهور به L۴۵۲R که آلوده‌کردن ویروس تسریع می کند.

اما گونه «دلتا»، شامل دو جهش نگران کننده دیگری که در گونه‌های آلفا ( مشاهده شده در انگلیسبتا (مشاهده شده در آفریقای جنوبی) و گاما( مشاهده شده در برزیل و ژاپن)  دیده شده‌اند نمی‌شود.

مسری‌تر است اما لزوما خطرناک‌تر نیست

گونه «دلتا» ویروس کرونا سرعت پخش بالاتری نسبت به گونه‌های دیگر دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اعلام کرده است که از هر چهار مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور، یکی با گونه «دلتا» بوده است.

مقامات بهداشتی می‌گویند گونه «دلتا» تا ۵۰ درصد از آلفا (مشاهده شده بریتانیا) مسری‌تر است ولی تخمین دقیق میزان مسری بودن آن متفاوت است.  

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اروپا تخمین زده است که این گونه جدید، حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد قابل انتقال تر از نوع آلفا - که نخستین بار در بریتانیا مشاهده شد- باشد. 

هیچ مطالعه‌ای تاکنون ثابت نکرده که گونه «دلتا»، بیشتر از انواع دیگر بیماری‌زا باشد و منجر به علائم وخیمتری در فرد مبتلا شود.

اما پژوهشی جدید در اسکاتلند نشان داده است که افراد آلوده به نوع دلتا تقریبا دو برابر افراد مبتلا به آلفا در بیمارستان بستری می شوند. با این حال، دانشمندان هنوز در این مورد نظر قطعی نداده‌اند.

دُز سوم واکسن کرونا

علائم «دلتا» چیست؟

به گزارش «نیویورک تایمز»، تیم پزشکی«دکتر اسپکتور» متخصص همه‌گیرشناسی ژنتیکی از «کینگز کالج» لندن که در پژوهشی، علائم بیماری کووید-۱۹ را دنبال می‌کند.

سردرد، گلو درد و آبریزش بینی ،لرز ، از دست دادن اشتها ، سردرد و دردهای عضلانی در کنار علائم کلاسیک ،از رایج‌ترین علائمی هستند که افراد مبتلا به گونه «دلتا» گزارش داده‌اند.

پروفسور اسپکتور می گوید: «تب» کاملاً رایج است اما از بین رفتن بویایی  .چشایی دیگر در ۱۰ علامت اصلی ظاهر نمی شود. 

آیا واکسن‌های موجود بر روی آن اثر دارند؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا با استناد به شواهد موجود گفته است که گونه «دلتا» ممکن است بتواند تا حدی از آنتی‌بادی‌های ساخته شده در بدن فردی که قبلا به کرونا مبتلا شده و یا واکسن زده است فرار کند و برخی از درمان‌های مبتنی بر آنتی بادی مونوکلونال ممکن است کمتر روی این گونه تأثیر داشته باشد

در مورد تأثیر واکسن‌های چینی روی گونه دلتا مطالعه‌ای منتشر نشده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «فنگ زیجیان»معاون پیشین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چین، به رسانه های دولتی گفته است که آنتی بادی‌های ایجاد شده توسط دو واکسن چینی در مقابل گونه دلتا نسبت به گونه‌های دیگر کمتر اثر دارند.

بهداشت عمومی انگلستان در مطالعه‌ای بر روی واکسن «آسترازنکا» اثربخشی آن بر روی گونه «دلتا» را ۶۰ درصد تخمین زده است در حالی که این واکسن بر روی گونه آلفا، ۶۶ درصد اثر دارد.

مطالعه دیگری که بهداشت عمومی انگلستان در ماه مه انجام داد نشان داده است که واکسن« فایزر» دو هفته پس از تزریق دز دوم، ۸۸ درصد در پیشگیری از بیماری که دارای علائم باشد پیشگیری می‌کند. این مطالعه نشان داده بود اثر فایزر بر روی نوع آلفا، ۹۳ درصد است.  

«دُز سوم» برای مبارزه بادلتا

رادیوامریکادراین گزارش نوشت:برخی از کشورها گزینه تزریق دز اضافی را شش ماه پس از دز دوم در برنامه واکسیناسیون خود قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «بلومبرگ»، مقامات «مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه امارات متحده عربی» از ارائه یک «دوز حمایتی» اضافه  واکسن«سینوفارم» به افرادی که شش ماه از دز دوم آنها گذشته است، خبر دادند.

مدیریت سایت-پیراسته فر:ویرایش اندکی انجام داده ام +افزودن تصاویر

شرکت داروسازی فایزر اعلام کرد:درصدداست تا در مدت یک ماه آینده مجوز تزریق دُز تقویتی واکسن کروناویروس را از تنظیم کنندگان مقررات دارویی ایالات متحده دریافت کند، زیرا «شواهد حاکی از احتمال ابتلای مجدد شش ماه پس از واکسیناسیون و گسترش سویه دلتا با قابلیت سرایت بیشتر است».

«میکائیل دولستن»(Mikael Dolsten)مشاورسابق بارک اوباما که هم اکنون مدیرارشدتحقیقات شرکت دارویی فایزراست، مدعی شد که «واکسن کروناویروس» ساخت این شرکت در برابر سویه دلتا اثربخش است، اما پس از شش ماه احتمال ابتلای مجدد وجود دارد زیرا پیش بینی میشود که میزان آنتی بادی کاهش پیدا کند./۱۸ تیر ۱۴۰۰ایسنابااصلاحات.

اطلاعات بیشتری از«دلتا »کرونا
اولین مورد مستند COVID-19 ناشی از نوع دلتا (B.1.617.2) در ایالت ماهاراشترا هند در اکتبر۲۰۲۰(مهر ۱۳۹۹) یافت شد و از آن زمان این نوع به طور گسترده ای در سراسر هند و جهان گسترش یافته است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) در ۱۱ مه۲۰۲۱(۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) آن را نوع خطرناک(VOC) نامید.

تاکنون ، WHO چهار VOC را شناسایی کرده است: آلفا (B.1.1.7) ، بتا (B.1.351) ، گاما (P.1) و دلتا (B.1.617.2).

نوع دلتا جهش های متعددی دارد.

اپیدمیولوژی ژنتیک در دانشگاه کمبریج ، عضو فوق تخصص موسسه سنگر(Sanger ) .

«دکتردیپتی گورداسانی»(Deepti Gurdasani) اپیدمیولوژیست بالینی دانشگاه کمبریج ، عضو فوق تخصص موسسه سنگر(Sanger ) واستاددانشگاه کوئین مری لندن می گوید: دانشمندان عملکرد دقیق این جهش ها را در این برهه از زمان نمی دانند ، اما اینها با اجازه اتصال ویروس به سلولهای انسان و کمک به ویروس برای فرار از برخی واکنشهای ایمنی همراه است.

نوع دلتا چقدر گسترده است؟
به گفته WHO ، نوع دلتا در جهان در حال گسترش است و تاکنون در بیش از ۹۶ کشور کشف شده است. طبق ابتکار علمی جهانی GISAID - در انگلستان ، بیش از ۶۵۰۰۰ مورد از ۲۹  ژوئن(۸ تیر ۱۴۰۰) کشف شده است - بیشترین تعداد موارد دلتا شناسایی شده در یک کشور تاکنون.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد