پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

۵ هزارمدارس آموزش آدمکشی درعربستان؟تعلیم جهاد

صِحت وسُقم یک موضوع

آموزش نظامی(جهاد) درمدارس عربستان 

امام جمعه رشت: ۵ هزارمدارس درعربستان« آموزش آدمکشی» می دهند!

درس آمادگی دفاعی(آموزش نظامی) درمدارس ایران.

وزارت آموزش و پرورش عربستان:ازاین ببعد مفهوم «جهاد» را در کتب دینی در مقطع متوسطه برای دانش آموزان آموزش داده می شود./۱۵ اسفند ۱۳۹۱


«عبدالله الدخینی» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به عرب نیوز گفت که این وزارتخانه تصمیم گرفت تدریس جهاد را از سطح دبیرستان به مدرسه متوسطه منتقل کند،

زیرا دانش آموزان متوسط ​​آماده هستند تا «مفهوم صحیح جهاد» را قبل از «اشتباه» بیاموزند. مفاهیم» به آنها برسد.


الدخینی گفت: «کتب درسی شامل تمام اطلاعات مرتبط در مورد جهاد، از جمله تعریف زمانی که به یک وظیفه تبدیل می شود، و نقش زنان خواهد بود».

«اطلاعات جهاد توسط پروژه توسعه برنامه درسی وزارت برای کتب درسی فقه پایه متوسطه (فقه اسلامی) تهیه شده است.»
او گفت که دولت تصمیم گرفت اوایل امسال این موضوع را برای دانش‌آموزان سطح متوسط ​​معرفی کند، زیرا برای دانش‌آموزان جوان مهم بود که بدانند طبق قوانین اسلامی چه چیزی مجاز است.

خبرگزاری تسنیم(۱۱ آبان ۱۳۹۴ ) نوشت: دانشگاهها و مدارس دولتی عربستان سعودی، در پایگاههای الکترونیکی خود آماده سازی روحی و بدنی دانش آموزان را از جمله اهداف آموزش معرفی می کنند که این مساله معلمان را واداشته تا این اهداف را در طرح های آموزشی خود برای تدریس لحاظ کنند.

«عیسی الغیث» عضو مجلس شورا و عضو کمیته امور امنیتی مجلس سعودی گفت: بعید است صفحاتی در روشهای آموزشی وزارت آموزش برای انتشار افراطی گری و تحریک طایفه گری وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد «جهاد» در راه خدا در صورتی جایز است که ولی امر برای منافع کشور و مردم دستور آن را صادر کند.

خاطرنشان می شود که گروه های افراطی، تکفیری و تندروی درعراق و سوریه که از حمایت عربستان سعودی نیز برخوردارند، کشتار مردم، سربریدن ها و جنایت های متعدد خود علیه شهروندان عراق و سوریه را "جهاد" می نامند.

روزنامه الوطن تلاش داشت از دو هفته پیش با «مبارک العصیمی» سخنگوی وزرات آموزش و پرورش عربستان، در این خصوص گفت وگو کند اما وی تا دو روز پیش یعنی آماده شدن گزارش این روزنامه پاسخی در این خصوص نداد.

گروه های رسمی و غیر رسمی وابسته به وزارت آموزش و پروش عربستان سعودی نیز مسوولیت رساندن دانشجویان دختر و پسر به مرحله «جهاد» و آماده سازی آنان را از مسوولیت های خود دانستند که از دبستان آغاز می شود تا به مرحله دبیرستان برسد.

این گروهها، جهاد را هدف مورد نظر خود در خلال سیاستهای آموزشی قرار دادند.

افزون بر اداره آموزش و پرورش، دانشگاههای دولتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و مدارس دولتی از جمله این گروهها هستند.

تسنیم نوشت:گروه‌های افراطی، تکفیری و تندروی در عراق و سوریه که از حمایت عربستان سعودی نیز برخوردارند، کشتار مردم، سربریدن‌ها و جنایت‌های متعدد خود علیه شهروندان عراق و سوریه را «جهاد» می‌نامند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:درایران هم درمدارس ،درسی ارائه می شود،که به«آموزش نظامی» پرداخته می شود،به نام « آمادگی دفاعی»واین درس راقبلاً پاسدران آموزش می دادند.

درس آمادگی دفاعی در مدارس کشور به خوبی ارائه نمی شود

کلاس « آمادگی دفاعی »مدارس ایران

آیت الله رسول فلاحتی(امام جمعه رشت) درخطبه دوم اولین جمعه رمضان ١٤٤٣( ۱۹ فروردین ۱۴۰۱)گفت:درعربستان ۵ هزارمدارس «آموزش آدمکشی«دارند.

درمدارس ایران،درسی ارائه می شود،به نام«آموزش نظامی»(آمادگی دفاعی) واین درس راقبلاً پاسدران آموزش می دادند.

آیا درست است که کشورهای دیگر بنویسند:درایران آموزش آدمکشی داده میشود؟!.

محمدرضا مقدادی (مولف کتاب آمادگی دفاعی وزارت آموزش و پرورش):  ایران به لحاظ اقلیمی جز کشورهای  حادثه خیز دنیا است ، از نظر سیاسی تروریست ها در مرز کشور مستقر شده و با ما می جنگند .

وی اضافه کرد: ترویج و حفظ آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسل به نسل از طریق آموزش عمومی این درس بوده که بررسی‌های عینی و مشاهدات میدانی نشان از غفلت زیاد این حوزه آموزشی دارد.

 مقدادی با بیان اینکه آموزش مهارت‌های دفاعی در آموزش عمومی تحصیلی دانش‌آموزان بسیار حیاتی است ، تصریح کرد: مهارت‌های دفاعی می‌تواند نرم و سخت باشد که دانش‌آموزان در مهارت‌های سخت باید، جهت‌یابی، زندگی در شرایط سخت، تیراندازی، دفاع شخصی، نظام جمع و دیگر مهارت‌های سخت را به بهترین نحو آموزش ببینند.

مؤلف کتاب آمادگی دفاعی آموزش‌وپرورش با تأکید بر اهمیت آموزش پدافند غیرعامل بیان داشت: پدافند زیستی، اقتصادی، سایبری، پرتوی و شیمیایی از نکات مهم و دلایل اهمیت پدافند غیرعامل در کشور بوده است./۲۵ آذر ۱۳۹۸/ایرنا.

«ستوان یکم پاسدار» مسعود قاسمی «فرمانده حوزه دانش آموزی شهید فهمیده نوبران»گفت: یکی از نکات مهمی که در کنار آموزش درس آمادگی دفاعی مهم است، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء می باشد.

فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی شهید فهمیده نوبران(ساوه) فزود: بیان خاطرات شهداء جهت انتقال فرهنگ شهادت و ایثارگری به نسل جوان به ویژه دانش آموزان از مهمترین اهداف و دغدغه های مربیان درس آمادگی دفاعی است.

وی، افزایش توان علمی دانش آموزان در زمینه های دفاعی، کلاس های سلاح شناسی، جنگ نوین، جنگ نرم و کلاسهای عقیدتی را زیرمجموعه درس آمادگی دفاعی در مدارس این شهرستان عنوان کرد./ خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه۱۴ آذر ۱۳۹۷ 

توضیح نگارنده(مدیریت سایت)-پیراسته فر:برای رفع هرگونه شبه وشائبه(احتمالی)،ماجرای شعارانقلابیون اوائل انقلاب: «شاه زنازاده است، خمینی آزاده است»و واکنش آیت الله بهشتی : رضاخان ازدواج کرده، این شعار حرام است. از پلکان حرام که نمی‌شود به بام سعادت حلال رسید.

دکتر بهشتی بر این باور بود که «مسلمانی بیش از هر چیز، در راستی و درستی، صدق و امانت، صراحت، در مبارزه و جهاد و فداکاری و انفاق، در عبادت و نماز و روزه و حج و در تعهد اجتماعی و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر متجلی می‌شود. بنابراین دروغ تاکتیکی گفتن، تهمت‌زدن برای اینکه رقیبان را از میدان به در کنیم، شایعه‌سازی و دروغ‌پردازی جزو تاکتیک‌های مسلمانان علوی نیست! شما آیا سراغ دارید که علی (ع) حتی به معاویه هم دروغ گفته و به او تهمت زده باشد؟ نه! زیرا که علی مرد راستی و درستی است.»
این مشی فکری و عقیدتی در خاطرات نقل شده از سیره عملی او نیز مشاهده می‌شود:


«گفتند حالا که «مرگ بر شاه» همه‌گیر شده؛ شعار جدید بدیم. «شاه زنازاده است، خمینی آزاده است.» (بهشتی) آشفته شده بود. گفت: رضاخان ازدواج کرده، این شعار حرام است. از پلکان حرام که نمی‌شود به بام سعادت حلال رسید.


(گفتند:) الآن بهترین موقعیته، برای کمک به پیروزی انقلاب هم هست! نیت بدی هم که نداریم. آمار شهدای ١۵ خرداد رو بالا می‌گیم، خیلی بالا، این ننگ به رژیم هم می‌چسبه! بهشتی بدون تعلل گفت: با دروغ می‌خواهید از اسلام دفاع کنید؟ اسلام با صداقت رشد می‌کنه نه دروغ!.

توهین به شریعتی ممنوع
(فردی) با بی‌ادبی بلند شد به توهین کردن به دکترشریعتی. بهشتی سرخ شد و گفت: حق نداری راجع به یک مسلمان این‌طور حرف بزنی. هول شدند و چند نفر حرف تو حرف آوردند که یعنی بگذریم. گفت: شریعتی که جای خود! غیرمسلمان را هم نباید با بی‌ادبی مورد انتقاد قرار بدیم.

تهمت وافترا ممنوع  حتی به بنی صدر

همه نشسته بودند پای تلویزیون. رئیس جمهوری (بنی صدر) داشت سخنرانی می‌کرد. بد می‌گفت از بهشتی. هر چه دوست داشت گفت. یکی پای تلویزیون متلکی به بنی‌صدر پراند. بهشتی عصبانی شد، گفت: حق ندارید این‌طور حرف بزنید. مسلمان است.»
بهشتی با وجود اینکه در دوران حیاتش، بارها با تیرهای زهرآگینِ توهین، تهمت و دروغ، ترور شده بود اما با گفتار و کردارش ثابت کرد که حتی برای پیشبرد اهداف جریان انقلاب یا حفظ اسلام، بی‌اخلاقی جایز نیست. او بر این مبنا چهره‌ای از «مسلمان حقیقی» را ترسیم کرد و آنگاه توانست اسلام را به‌عنوان کامل‌ترین و بهترین دین به همگان معرفی کند و از این افق، «انقلابی‌گری» را نوعی دگرگونی در فکرها و عقیده‌ها و نه صرفاً انقلابِ سیاسی می‌دانست./۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد